PDA

View Full Version : Zionisten maken van heel Israël een modern getto.


ministe van agitatie
23 maart 2011, 01:03
Israël heeft beslist om behalve aan de grens met Egypte, Gaza en de Westbank nu ook een hek te bouwen aan de grens met Jordanië. Als ze daarna ook iets dergelijks bouwen met de grens aan Libanon, hebben ze een heel modern getto neergezet. Flink zo!

Wie gaan ze dat verwijten?

During a tour of the fence that is being constructed along Israel's border with Egypt on Tuesday, Prime Minister Benjamin Netanyahu said he had instructed the IDF to begin planning the construction of another fence along the border with Jordan.

"We will have to build a fence in the east as well, because if we block one border they will come from the Arava," he later told the Negev Conference in Eilat.

"The illegal infiltrators from Africa enter the Negev's cities, as well as cities all across Israel; they change the make-up of the population and take away jobs from Israelis," the PM continued to say, adding that "the infiltration threatens to alter the Jewish and democratic character of the state. We must stop the flood of infiltrators to protect our future."

A day after Israel began deporting some children of illegal foreign workers, Interior Minister Eli Yishai told the conference in Eilat that the construction of the fence was imperative "for the preservation of the Jewish majority in Israel. The infiltrators take many jobs from citizens and create unemployment – they cause great damage to the Jewish population and the Zionist enterprise."

http://www.ynetnews.com/PicServer2/24012010/3105909/2_wa.jpg
of is het een nieuwe klaagmuur?

Sus Iratus
23 maart 2011, 01:09
Israël heeft beslist om behalve aan de grens met Egypte, Gaza en de Westbank nu ook een hek te bouwen aan de grens met Jordanië. Als ze daarna ook iets dergelijks bouwen met de grens aan Libanon, hebben ze een heel modern getto neergezet. Flink zo!

Wie gaan ze dat verwijten?
U vergat de grens met Syrië nog te noemen.

Verder een uitstekend plan. Ik wou dat ze dat hier in Europa ook deden om die opdringerige horde nietsnutten waar alleen maar ellende van komt, buiten te houden.

ministe van agitatie
23 maart 2011, 01:12
U vergat de grens met Syrië nog te noemen.

Verder een uitstekend plan. Ik wou dat ze dat hier in Europa ook deden om die opdringerige horde nietsnutten waar alleen maar ellende van komt, buiten te houden.

Als u graag in een gevangenis woont, kan u thuis alvast beginnen. Bij den BRICO verkopen ze prikkeldraad en afrastering en Bekaert is wereldbefaamd voor hun hekwerken.

Kan je elke dag gezellig bang zitten wezen tot er een opdringerige nietsnut passeert.

Ow shit, dat ben je nu al ...

roodhaar
23 maart 2011, 01:14
zozo, sus iratus en sdx hebben net dezelfde avatar én zelfde onderschrift. en zijn quasi gelijktijdig aanwezig , maar net niet...


toeval :roll:

SDX
23 maart 2011, 01:17
zozo, sus iratus en sdx hebben net dezelfde avatar én zelfde onderschrift.


toeval :roll:

Ooohw wat ben jij slim, dat jou dat opgevallen is goh!

Sus Iratus
23 maart 2011, 01:21
Als u graag in een gevangenis woont, kan u thuis alvast beginnen. Bij den BRICO verkopen ze prikkeldraad en afrastering en Bekaert is wereldbefaamd voor hun hekwerken.
En een 100% muzelreine poort van Ferijn uiteraard.

Sus Iratus
23 maart 2011, 01:22
zozo, sus iratus en sdx hebben net dezelfde avatar én zelfde onderschrift. en zijn quasi gelijktijdig aanwezig , maar net niet...


toeval :roll:
Het is één groot zionjeaudencomplot.

SDX
23 maart 2011, 01:28
Het is één groot zionjeaudencomplot.

De moeder aller complotten!

ministe van agitatie
23 maart 2011, 01:31
En een 100% muzelreine poort van Ferijn uiteraard.

Zéker. Begin maar al te bibberen.

De Japanse tsunami uitgelegd aan leden van het VB en kiezers van de PVV:

een tsunami is zoals een golf moslims, maar dan met water.

Sus Iratus
23 maart 2011, 01:42
Zéker. Begin maar al te bibberen.
Bibberen is voor Parkinson-patiënten én voor mensen die de krokodillen blijven voederen in de ijdele hoop dat zij zelf als laatsten worden opgevreten.

Het Israëlisch-Palestijnse conflict uitgelegd door en aan linxe Gutmenschen:

Jeauden zijn de bron van alle kwaad - meer hoeft u niet te weten

ministe van agitatie
23 maart 2011, 02:04
Het Israëlisch-Palestijnse conflict uitgelegd door en aan linxe Gutmenschen:


Der Begriff Gutmensch wird für Personen verwendet, die humanistische, altruistische, auch religiös-mitmenschliche Lebensziele und Argumente höher einschätzen als utilitaristische und ihr Handeln, Ihre Politik, ihr Leben danach ausrichten.
Der Begriff soll vor allem Geringschätzigkeit und Zynismus sowie die ationale Überlegenheit des eigenen Standpunktes ausdrücken. Dem Gutmenschen wird Naivität, Realitätsferne und Gefühlsduselei unterstellt, er hat nach Meinung seiner Gegner in seinem Tun keinerlei Bezug zur harten Wirklichkeit . Der Begriff Gutmensch ist seit den 80er Jahren ein beliebtes Modewort, er dient als Stempel, mit dem jede weitere Diskussion leicht beendet wird.

Semantische Bedeutung und Geschichte von Gutmensch:

Die Behauptung, der Begriff Gutmensch sei von Friedrich Nietzsche geprägt worden, ist sehr umstritten. Erstmals findet sich das Wort als Bezeichnung für die Anhänger von Kardinal Graf Galen, der gegen die Vernichtung lebensunwerten Lebens , also die Tötung körperlich und geistig Behinderter durch die Nationalsozialisten (schließlich mit Erfolg) gekämpft haben. Nicht klar ist, ob der Begriff von Josef Göbbels oder Redakteuren des Stürmer 1941 ersonnen worden ist. Gutmensch geht auf das jiddische a gutt Mensch zurück, womit von den Nationalsozialisten auch ein Bezug zu den lebensunwerten Juden hergestellt werden sollte

Sus Iratus
23 maart 2011, 02:13
Uw plaat blijft hangen Agit, u heeft dat net ook al in die andere draad gecopypast.

ministe van agitatie
23 maart 2011, 02:25
Uw plaat blijft hangen Agit, u heeft dat net ook al in die andere draad gecopypast.

U heeft het antisemitische en door de nazi's gecoinde neologisme Gutmensch daar ook al gebruikt. Niet iedereen leest alle topics, Suske.

straddle
23 maart 2011, 02:36
zozo, sus iratus en sdx hebben net dezelfde avatar én zelfde onderschrift. en zijn quasi gelijktijdig aanwezig , maar net niet... toeval :roll:

En je vergeet Selene nog. Heel de familie is opgetrommeld om wat aan hasbara te komen doen.;-)



De rabiate moslimbashers zijn even van terrein veranderd. Alle hens aan dek in de Israel draden!

.

Sus Iratus
23 maart 2011, 13:40
En je vergeet Selene nog. Heel de familie is opgetrommeld om wat aan hasbara te komen doen.;-)

De rabiate moslimbashers zijn even van terrein veranderd. Alle hens aan dek in de Israel draden!
Ik heb even moeten opzoeken wat de mij tot dusverre totaal onbekende term 'hasbara (http://en.wikipedia.org/wiki/Hasbara)' betekent, en het blijkt zoiets als "het verklaren van Israëlische acties" te zijn, of "publieke diplomatie door aanhangers van Israël".

Ten eerste ben ik beslist géén aanhanger van Israël en ook de Palestijnen laten mij arctisch koud. Ik heb het al vaker gezegd en zal het nog maar eens herhalen: Als morgen zou blijken dat heel dat conflictgebied -van Egypte tot en met Syrië en Libanon, en alles wat daar tussenin ligt- een integraal deel van de Middellandse Zee zou zijn geworden, dan zal ik daar geen traan om laten.

En ten tweede strooien u en de uwen kwistig met die 'hasbara'-term hier op het forum terwijl u zelf precies hetzelfde doet, zij het in een Palestijnse variant. U verklaart immers Palestijnse acties en doet aan publieke diplomatie als aanhanger van de Palestijnen.
Kortom, het bekende verhaal van die potten en ketels die zwart zien.

straddle
23 maart 2011, 14:23
Ik heb even moeten opzoeken wat de mij tot dusverre totaal onbekende term 'hasbara (http://en.wikipedia.org/wiki/Hasbara)' betekent, en het blijkt zoiets als "het verklaren van Israëlische acties" te zijn, of "publieke diplomatie door aanhangers van Israël".
Ten eerste ben ik beslist géén aanhanger van Israël en ook de Palestijnen laten mij arctisch koud. Ik heb het al vaker gezegd en zal het nog maar eens herhalen: Als morgen zou blijken dat heel dat conflictgebied -van Egypte tot en met Syrië en Libanon, en alles wat daar tussenin ligt- een integraal deel van de Middellandse Zee zou zijn geworden, dan zal ik daar geen traan om laten.
En ten tweede strooien u en de uwen kwistig met die 'hasbara'-term hier op het forum terwijl u zelf precies hetzelfde doet, zij het in een Palestijnse variant. U verklaart immers Palestijnse acties en doet aan publieke diplomatie als aanhanger van de Palestijnen.
Kortom, het bekende verhaal van die potten en ketels die zwart zien.

Mijn uitgangspunt in de hele kwestie is, als pan-nationalist, dat we de rechten en eigenheid van elk volk moeten erkennen, respecteren en verdedigen. Dus ook van de palestijnen. Maar het is uiteraard veel complexer dan dat. Israel en het (expansieve) zionisme leggen beslag op wereldvrede. Veel, zoniet al het terrorisme dat we ervaren vindt haar oorzaak en oorsprong in de geopolitiek, de politiek en de gedragingen van de zionisten (inclusief de christelijke zionisten uit o.a. de VS). Het is de verdeel en heerspolitiek die zionisten voeren, het imperialisme van de VS, de dubbelzinnige buitenlandpolitiek van de VS (volledig bepaald door de zionisten), het overdreven en agressieve etnocentrisme, het totaal gebrek aan respect voor wat goed is voor de plaatselijke bevolking, is waar ik mij door laat leiden.

Het is dus niet enkel de politiek van Israel tov de palestijnen, het is de politiek van zionisten tout court welke te verwerpen is.

Dixie
23 maart 2011, 14:29
voor de verandering nog eens een joden bashdraad ...

Steve_M
23 maart 2011, 14:32
voor de verandering nog eens een joden bashdraad ...

Ocharme toch.

ministe van agitatie
23 maart 2011, 14:33
voor de verandering nog eens een joden bashdraad ...

Het woord 'Joden' komt in mijn post niet voor.


Ten gronde: als ze over hun hekwerken een golfplaten dak leggen, hebben ze een bruikbaar kiekenkot.

Dixie
23 maart 2011, 15:02
Het woord 'Joden' komt in mijn post niet voor.


Ten gronde: als ze over hun hekwerken een golfplaten dak leggen, hebben ze een bruikbaar kiekenkot.

allee een Israël bashdraad dan :roll: ondertussen weeral een aanslag gepleegd tegen Joodse burgers...

ministe van agitatie
23 maart 2011, 15:10
allee een Israël bashdraad dan :roll: ondertussen weeral een aanslag gepleegd tegen Joodse burgers...

Wat zou je willen, na dagen van bombardementen op burgers in Gaza?

Israelis are their own worst enemies when it comes to fighting terrorism. They are like a guy who sets fire to his hair and then tries to put it out by hitting it with a hammer. They do more to incite and sustain terrorism than curb it

former US State Department counter-terrorism official Larry Johnson

zonbron
23 maart 2011, 17:41
...they change the make-up of the population and take away jobs from Israelis," the PM continued to say, adding that "the infiltration threatens to alter the Jewish and democratic character of the state. We must stop the flood of infiltrators to protect our future."

Dat klinkt bekend in oren...

Dixie
23 maart 2011, 22:49
Wat zou je willen, na dagen van bombardementen op burgers in Gaza?


juist ja NA bombardementen eerst op Israël...

Savatage
23 maart 2011, 23:56
Een getto, LOL. Een stevige draad om die gevaarlijke terroristen buiten te houden is niet meer dan een normale investering in de veiligheid van je eigen burgers. In de meeste Arabische landen zouden de Palestijnen er niet zo mensvriendelijk van afkomen met hun terroristen.

roodhaar
24 maart 2011, 09:38
Dat klinkt bekend in oren...

yep, de israeli's zijn de huidige nazi beulen. zijn ze al een hele tijd trouwens, maar nu beginnen steeds meer mensen het door te krijgen.

thePiano
24 maart 2011, 17:37
Israël heeft beslist om behalve aan de grens met Egypte, Gaza en de Westbank nu ook een hek te bouwen aan de grens met Jordanië. Als ze daarna ook iets dergelijks bouwen met de grens aan Libanon, hebben ze een heel modern getto neergezet. Flink zo!

Wie gaan ze dat verwijten?



http://www.ynetnews.com/PicServer2/24012010/3105909/2_wa.jpg
of is het een nieuwe klaagmuur?

Ja, dat vind ik prima. Zodra dat hek af is kunnen alle PalArabieren die Israël niet loyaal zijn, oprotten en de oversteek maken naar hun echte 'Palestina', met name Jordanië. PalArabieren die het bestaansrecht van Israël als Joodse staat niet wensen te erkennen weten waar ze naartoe kunnen. Ten andere, Joden mogen Jordanië niet binnen en dat al sinds de Israëlische Onafhankelijkheidsoorlog van 1948.

Tenslotte ben ik inderdaad voor het bestaansrecht van Israël maar wel op voorwaarde dat veilige staatsgrenzen internationaal gewaarborgd worden, en dan is de grens van de Jordaanrivier de enige veilige grens. Dat kan elke strateeg of militair het wel vertellen.

ministe van agitatie
24 maart 2011, 17:50
Ja, dat vind ik prima. Zodra dat hek af is kunnen alle PalArabieren die Israël niet loyaal zijn, oprotten en de oversteek maken naar hun echte 'Palestina'

Nog meer etnische zuiveringen dus, meer geweld meer oorlog.

Tenslotte ben ik inderdaad voor het bestaansrecht van Israël maar wel op voorwaarde dat veilige staatsgrenzen internationaal gewaarborgd worden, en dan is de grens van de Jordaanrivier de enige veilige grens. Dat kan elke strateeg of militair het wel vertellen.

Nog meer gebiedsuitbreiding, imperialisme en kolonisatie dus. Eigenlijk wat men met Eretz Israël al lang wil.


Vreemd hoe sommige mensen van centrum-links plots de ommezwaai kunnen maken naar extreemrechts en fascistoïde ideeën gaan promoten.

Hertog van Gelre
25 maart 2011, 01:58
Vreemd hoe sommige mensen van centrum-links plots de ommezwaai kunnen maken naar extreemrechts en fascistoïde ideeën gaan promoten.
U bent links? anarchistisch?
Misschien kunt u me helpen één en ander te begrijpen.

Iemand die de Palestijnse zaak steunt heeft de keus uit twee soorten bondgenoten:
- De religieuze bondgenoot. Zoals Hamas. Ik kan me niet voorstellen dat u hen steunt, als linkse. Dat blijkt ook te kloppen. U neemt daar afstand van.
- De seculiere bondgenoot. Fatah, PLO. Voor een linkse waarschijnlijk PFLP.
Maar dat zijn allemaal enge Arabisch-nationalisten. En nog kapitalistisch en corrupt ook. Voor een linkse geen logische bondgenoot.
Een groot deel van de ''seculieren'' komt voort uit overblijfselen van de Palestijnse nazi's onder de Groot-Moefti. Extreem-rechts en ultra-religieus.

Dan heeft u het over blank, europees en amerikaans inperialisme waar Israel, net als RSA een voorbeeld van zou zijn. Maar wat dan met het Arabisch imperialisme? Waarom zou het hele gebied - na eeuwen Ottomaanse overheersing en een mandaat-intermezzo - moeten toevallen aan de Arabieren die het nooit hebben bezeten?

Jeruzalem, maar ook andere plaatsen in Palestina waren overwegend Joods, in ieder geval ruim een halve eeuw voor het zionisme. Waarom ontkennen dat het Joods is, als zelfs de Arabieren erkenden dat het Joods is? De eerste slachtingen (Nabi Musa rellen, 1920) vonden plaats tegenover de oorspronkelijke Joodse bevolking, echt niet tegen zionisten. Omdat er ook Europese immigranten binnenkwamen, net als Arabisch immigranten uit andere landen? Is het niet zo dat als het pan-arabische rijk zou zijn ontstaan u nu zou pleiten voor een Joodse staat omdat dat de oorspronkelijke bevolking van West-Palestina is?

Wat met de zogenaamde linkse regimes in de regio, zoals die van de Baath.(syrie, vroeger Irak)? Zijn die dan zoveel beter? Dat zijn toch net zulke enge nationalisten als de rest van de Arabische heersers op dit moment?

Voor mij bestaat het Palestijnse volk, in ieder geval vanaf 1967. Maar wat me de - niet eens verborgen - agenda van de buurlanden? Wat moet je met zo'n verklaring van het hoofd van het uitvoerend comité van de PLO (seculieren) in 1977?:
"The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct Palestinian people to oppose Zionism.

"For tactical reasons, Jordan, which is a sovereign state with defined borders, cannot raise claims to Haifa and Jaffa, while as a Palestinian, I can undoubtedly demand Haifa, Jaffa, Beer-Sheva and Jerusalem. However, the moment we reclaim our right to all of Palestine, we will not wait even a minute to unite Palestine and Jordan."



Hebben zij het recht dit te doen? Op welke basis?

Waarom, terwijl op dit moment het geheel van Arabische en Islamitische staten in het midden-oosten te kampen hebben met een democratiseringseis van hun eigen bevolking zo focussen op Israel waarin de Arabische minderheid in ieder geval stemrecht heeft en in een rechtsstaat woont? Voor verbetering vatbaar, dat wel, maar ontegenzeggenlijk beter dan dat in één van de 22 andere staten in de regio.

D'ARTOIS
25 maart 2011, 03:57
Ik ga wel een stuk mee met Hertog's redenering. In de eerste instantie is het toch de Romeinse kerk geweest die een flink deel van de diaspora in gang heeft gezet en dat enige honderden jaren heeft volgehouden. dat begon al ruimschoots vóór de eerste Kruisvaart.
Eigenlijk nog tot na WWII heeft de Romeinse kerk (met hier en daar een zeldzame uitzondering) de Jodenvervolging stilzwijgend goedgekeurd en muisstil gadegeslagen.
Een groter schoft dan deze Husseini was moeilijk te vinden. Er zijn linke spelletjes gespeeld door de Arabieren en lange tijd lagen de mogelijkheden open en bloot om tot een vergelijk te komen. Maar Arafat, de corrupte straatrover, werd te goed betaald om daadwerkelijk tot een serieus gesprek te worden verleid. Zolang de oorlog in stand werd gehouden kon hij zijn zakken blijven vullen.
Als politicus interesseerde het volk hem geen mallemoer. Ga een Arabier/politicus geen eigenschappen toedichten die hij van nature niet heeft.
Hetzelfde plan zien we heden ten dage weer opbloeien. Ditmaal tegen eigen volk gericht en laat eenvoudig zien dat de Arabische leiders/dictatoren nog een tandje slechter zijn dan die van het westen.

Savatage
26 maart 2011, 11:22
Vreemd hoe sommige mensen van centrum-links plots de ommezwaai kunnen maken naar extreemrechts en fascistoïde ideeën gaan promoten.

Vooral vreemd hoe sommige (extreem)-linksen de ommezwaai kunnen maken naar racisme en antisemitisme.

bgf324
26 maart 2011, 11:26
Vooral vreemd hoe sommige (extreem)-linksen de ommezwaai kunnen maken naar racisme en antizionisme.

Iemand die een rechtvaardige wereld zonder imperialisme, kolonialisme en zionisme wil is dus automatisch een rechtse racist? :roll:

Piero
26 maart 2011, 11:43
zozo, sus iratus en sdx hebben net dezelfde avatar én zelfde onderschrift. en zijn quasi gelijktijdig aanwezig , maar net niet...


toeval :roll:

En ze zijn beide in oktober 2008 op het forum gekomen, maar net niet gelijktijdig.

atmosphere
27 maart 2011, 08:58
juist ja NA bombardementen eerst op Israël...


En na tientallen jaren onderdrukking en bezetting.

atmosphere
27 maart 2011, 09:02
Ik ga wel een stuk mee met Hertog's redenering. In de eerste instantie is het toch de Romeinse kerk geweest die een flink deel van de diaspora in gang heeft gezet en dat enige honderden jaren heeft volgehouden. dat begon al ruimschoots vóór de eerste Kruisvaart.
Eigenlijk nog tot na WWII heeft de Romeinse kerk (met hier en daar een zeldzame uitzondering) de Jodenvervolging stilzwijgend goedgekeurd en muisstil gadegeslagen.
Een groter schoft dan deze Husseini was moeilijk te vinden. Er zijn linke spelletjes gespeeld door de Arabieren en lange tijd lagen de mogelijkheden open en bloot om tot een vergelijk te komen. Maar Arafat, de corrupte straatrover, werd te goed betaald om daadwerkelijk tot een serieus gesprek te worden verleid. Zolang de oorlog in stand werd gehouden kon hij zijn zakken blijven vullen.
Als politicus interesseerde het volk hem geen mallemoer. Ga een Arabier/politicus geen eigenschappen toedichten die hij van nature niet heeft.
Hetzelfde plan zien we heden ten dage weer opbloeien. Ditmaal tegen eigen volk gericht en laat eenvoudig zien dat de Arabische leiders/dictatoren nog een tandje slechter zijn dan die van het westen.

Niet voor niets zijn er opstanden tegen de vaak door het Westen in stand gehouden Arabische regimes.

atmosphere
27 maart 2011, 09:16
Jeruzalem, maar ook andere plaatsen in Palestina waren overwegend Joods, in ieder geval ruim een halve eeuw voor het zionisme. Waarom ontkennen dat het Joods is, als zelfs de Arabieren erkenden dat het Joods is? De eerste slachtingen (Nabi Musa rellen, 1920) vonden plaats tegenover de oorspronkelijke Joodse bevolking, echt niet tegen zionisten.

Men kan niet eeuwig aanspraak blijven maken op grondgebied tegen elke prijs. Wanneer er al meerdere generaties lang Arabieren op een bepaald stuk grond wonen, dan hebben zij het recht op die grond en niet Israel op basis van eeuwenoude argumenten.

Door het geweldadige langdurige brute optreden van Israel hebben zij hun recht op dat land al lang verspeeld.

Dixie
27 maart 2011, 15:34
En na tientallen jaren onderdrukking en bezetting.

na een kleine 100 jaar terrorisme en 3 oorlogen

ministe van agitatie
27 maart 2011, 15:43
Vooral vreemd hoe sommige (extreem)-linksen de ommezwaai kunnen maken naar racisme en antisemitisme.

Beschuldigt u mij van racisme en antisemitisme?

bgf324
27 maart 2011, 18:06
Beschuldigt u mij van racisme en antisemitisme?

Daar komt het op neer.


Toch raar hoe die rechtse racisten en zionisten die zelf constant haat zitten te verspreiden tegenover bepaalde groepen recht springen als er nog maar 1 negatief woord over Israel wordt gezegd.

atmosphere
27 maart 2011, 18:35
na een kleine 100 jaar terrorisme en 3 oorlogen

Palestijnen die nu aanslagen plegen hebben hun leven lang al te maken met bezetting en vernedering. Dat wat totaal andere mensen in een ver verleden hebben gedaan kun je niet op de rekening schrijven van andere Palestijnen.

Gek genoeg was het ooit Bush junior die zei dat hij de doelen die Israel nastreefde uit de tijd waren en niet langer realistisch en dat men deze zou moeten herzien.

Dixie
28 maart 2011, 11:36
Palestijnen die nu aanslagen plegen hebben hun leven lang al te maken met bezetting en vernedering. Dat wat totaal andere mensen in een ver verleden hebben gedaan kun je niet op de rekening schrijven van andere Palestijnen.



de israeli die terroristen moeten uitschakelen hebben ook hun hele leven te maken gehad met aanslagen en terreur evenals hun ouders, grootouders enz...

atmosphere
28 maart 2011, 19:39
In veel mindere mate als de Palestijnen, en bovendien worden zij niet bezet . leven zij niet in een militaire dictatuur, worden hun huizen niet gesloopt en wordt hun drinkwater niet afgesloten, enz.

Dixie
28 maart 2011, 23:52
In veel mindere mate als de Palestijnen, en bovendien worden zij niet bezet . leven zij niet in een militaire dictatuur, worden hun huizen niet gesloopt en wordt hun drinkwater niet afgesloten, enz.bezet:roll: was het dat maar, de joden moeten volgens de pallies en hun arabische buren allemaal opgeblazen worden...

atmosphere
29 maart 2011, 19:21
bezet:roll: was het dat maar, de joden moeten volgens de pallies en hun arabische buren allemaal opgeblazen worden...

En waar haalt u dat idee vandaan ?

Gappig dat u de bezetting nog altijd ontkend terwijl het gewoon heel gebruikelijk is te spreken over de bezette gebieden.

ministe van agitatie
29 maart 2011, 19:23
En waar haalt u dat idee vandaan ?

Gappig dat u de bezetting nog altijd ontkend terwijl het gewoon heel gebruikelijk is te spreken over de bezette gebieden.

Hij loopt achter op de officiële hasbara-versie...

LiberaalNL
29 maart 2011, 19:24
Palestijnen die nu aanslagen plegen hebben hun leven lang al te maken met bezetting en vernedering. Dat wat totaal andere mensen in een ver verleden hebben gedaan kun je niet op de rekening schrijven van andere Palestijnen.
Jouw consequente denkfout is dat jij vindt dat alleen Israel daarvoor verantwoordelijk is. Geen enkele Palestijnse beweging erkent Israel en het zijn de Palestijnen geweest die ieder concreet vredesvoorstel van tafel hebben geveegd.

LiberaalNL
29 maart 2011, 19:25
En waar haalt u dat idee vandaan ?

Gappig dat u de bezetting nog altijd ontkend terwijl het gewoon heel gebruikelijk is te spreken over de bezette gebieden.
De term bezette gebieden klopt juridisch niet. De Westelijke Jordaanoever is officieel niemandsland.

Dixie
29 maart 2011, 22:01
En waar haalt u dat idee vandaan ?

Gappig dat u de bezetting nog altijd ontkend terwijl het gewoon heel gebruikelijk is te spreken over de bezette gebieden.
het Hamas handvest + 3 aanvalsoorlogen en 100 jaar terrorisme daar haal ik het van en jij waar haal je het idee dat er bezette gebieden zijn 8O

Dixie
29 maart 2011, 22:07
Hij loopt achter op de officiële hasbara-versie...

leve de hasbara's hoe meer hoe liever zou ik zo zeggen en pakken beter dan die enge terrorismevriendjes...

ministe van agitatie
29 maart 2011, 23:03
leve de hasbara's hoe meer hoe liever zou ik zo zeggen en pakken beter dan die enge terrorismevriendjes...

Heb jij terrorismevriendjes?

Ah, ja, bij het IDF natuurlijk.

Tamam
30 maart 2011, 21:40
Jouw consequente denkfout is dat jij vindt dat alleen Israel daarvoor verantwoordelijk is. Geen enkele Palestijnse beweging erkent Israel en het zijn de Palestijnen geweest die ieder concreet vredesvoorstel van tafel hebben geveegd.

jij kent niks af van Palestijnse bewegingen blijkbaar.

atmosphere
31 maart 2011, 20:18
het Hamas handvest + 3 aanvalsoorlogen en 100 jaar terrorisme daar haal ik het van en jij waar haal je het idee dat er bezette gebieden zijn 8O


1: Van de genen die bepalen wat bezette gebieden genoemd mogen worden en wat niet. 2: van Sharon http://www.youtube.com/watch?v=MRQNKyjKHm0
3: van de VN

En "100 jaar terreur van beide zijde", is een iets realistischere omschrijving dacht ik zo

Wanneer je leven nagenoeg volledig door een ander land bepaald wordt mag je spreken van bezetting.

atmosphere
31 maart 2011, 20:20
Jouw consequente denkfout is dat jij vindt dat alleen Israel daarvoor verantwoordelijk is. Voor het slopen van huizen en bezetten van gebieden en bombarderen van doelen tussen burgers is Israel zeer zeker rechtstreeks verantwoordelijk, zeer zeker.


Geen enkele Palestijnse beweging erkent Israel en het zijn de Palestijnen geweest die ieder concreet vredesvoorstel van tafel hebben geveegd.[/QUOTE]


Dat laatste is simpelweg onjuist
+ Israel erkend ook geen Palestijnse staat.

Plaatsen waar mensen al generaties lang leven zijn geen niemandsland!

atmosphere
31 maart 2011, 21:01
3 aanvalsoorlogen en 100 jaar terrorisme daar haal ik het van

Het zou dus ook enorm rechtvaardig zijn voor ons om nog steeds onze oosterburen af te straffen voor de meest verschrikkelijke oorlog die zij hebben veroorzaakt +/- 65 jaar geleden.

Dixie
31 maart 2011, 23:03
Het zou dus ook enorm rechtvaardig zijn voor ons om nog steeds onze oosterburen af te straffen voor de meest verschrikkelijke oorlog die zij hebben veroorzaakt +/- 65 jaar geleden.

neen want NA de oorlog pleegden ze geen terrorisme meer:roll:

Dixie
31 maart 2011, 23:05
En "100 jaar terreur van beide zijde", is een iets realistischere omschrijving dacht ik zo



jouw realistische omschijving strook volledig niet met de waarheid...

atmosphere
2 april 2011, 09:25
neen want NA de oorlog pleegden ze geen terrorisme meer:roll:

U gebruikt oorlogen uit het verleden als excuus om aan te vallen in het heden !! ik niet
Dus nu niet opeens over "na de oorlog" beginnen.

atmosphere
2 april 2011, 09:40
Ban Ki-moon: "The Occupation that Started in 1967 is Morally and Politically Unsustainable"
30.03.11 - 12:58
Uruguay – PNN/UN Media Center – UN Secretary-General Ban Ki-moon called for a halt to Israel’s settlement building in the Palestinian territories, an end to all expressions of violence and the punishment of those perpetrating it, adding that Israel’s occupation is morally and politically unsustainable.

ministe van agitatie
2 april 2011, 10:02
An Israeli landed at Heathrow Airport in London. At the control the officer asked: “Occupation”? The Israeli instinctively responded: “No, just visiting”.

Dixie
2 april 2011, 22:35
U gebruikt oorlogen uit het verleden als excuus om aan te vallen in het heden !! ik niet
Dus nu niet opeens over "na de oorlog" beginnen.

de Israëli vallen niet aan maar beantwoorden enkel terrorisme tegen HUN GRONDGEBIED...

ministe van agitatie
2 april 2011, 22:56
de Israëli vallen niet aan maar beantwoorden enkel terrorisme tegen HUN GRONDGEBIED...

2+2=5

atmosphere
3 april 2011, 00:29
de Israëli vallen niet aan maar beantwoorden enkel terrorisme tegen HUN GRONDGEBIED...

Was dat maar waar.


En volgens u lult Ban Ki-moon dus onzin ?

Hertog van Gelre
3 april 2011, 01:45
Het zou dus ook enorm rechtvaardig zijn voor ons om nog steeds onze oosterburen af te straffen voor de meest verschrikkelijke oorlog die zij hebben veroorzaakt +/- 65 jaar geleden. Ik zie u anders nog nergens pleiten voor teruggave van de Oostkantons.

Dixie
3 april 2011, 10:39
Was dat maar waar.


tuurlijk er worden geen israëli (onschuldige burgers) vermoord of opgeblazen aan een busstation en er zijn geen raketaanvallen...:roll:

atmosphere
3 april 2011, 10:42
Ik pleit voor de stop van de Annexatie door Israel , niet eens zo zeer voor het teruggeven van gebieden, ook al zou dat wel terecht zijn.

De bouw van nederzettingen gaat maar door , en vormt een enorm obstakel op de weg naar vrede.

atmosphere
3 april 2011, 10:45
tuurlijk er worden geen israëli (onschuldige burgers) vermoord of opgeblazen aan een busstation en er zijn geen raketaanvallen...:roll:

Maar dat is niet de enige reden om te reageren voor Israel .


Los daarvan
En volgens u lult Ban Ki-moon onzin ? Wanneer hij spreekt over de bezette gebieden.

Dixie
3 april 2011, 10:45
Ik pleit voor de stop van de Annexatie door Israel , niet eens zo zeer voor het teruggeven van gebieden, ook al zou dat wel terecht zijn.

De bouw van nederzettingen gaat maar door , en vormt een enorm obstakel op de weg naar vrede.

NEWSFLASH de gaza en de westelijke jordaanoever zijn in palestijnse handen er is geen bezetting...

atmosphere
3 april 2011, 10:52
Bron NRC

De publicatie van de Palestine Papers is voor geen enkele partij in het toch al vastgelopen vredesproces goed. De enorme concessie die de Palestijnen aan Israël hebben gedaan werkt zowel tegen hen als tegen Israël, zegt NRC’s Midden-Oostenredacteur Carolien Roelants, die het conflict al jaren op de voet volgt voor NRC Handelsblad.

Uit de gisteren door Al Jazeera gepubliceerde Palestine Papers blijkt dat de Palestijnse Autoriteit (PA) in 2008 vrijwel geheel Oost-Jeruzalem aan de Israëliërs aanbood. Een enorme concessie die praktisch elke betrokken partij in het hemd zet, legt Roelants uit.

“Alleen Hamas spint hier garen bij. Het Palestijns Gezag op de Westelijke Jordaanoever wordt er al langer van beschuldigd veel te veel toe te geven aan Israël. Hamas kan nu mooi wijzen op hoeveel wel niet wordt weggegeven aan Israël, en doet dat vandaag dan ook in een te voorspellen reactie.”


“Ook Israël komt er slecht vanaf. Zij hebben, in de periode waarin de aanbieding van Oost-Jeruzalem speelde en Ehud Olmert premier was, altijd volgehouden dat de Palestijnen niet reageerden op de handreikingen van Israël. Dat lijkt nu gelogen, want de Palestijnse reactie bleek enorm. Israël heeft dat alleen stilgehouden.”

atmosphere
3 april 2011, 10:57
NEWSFLASH de gaza en de westelijke jordaanoever zijn in palestijnse handen er is geen bezetting...

U reageert niet op mijn vraag.
Hoe zou het toch komen dat het hoofd van de VN spreekt van de "bezette gebieden".

De gebieden waar u over spreekt zijn bezet onder onder civiel bestuur.

Tommeke
3 april 2011, 11:11
NEWSFLASH de gaza en de westelijke jordaanoever zijn in palestijnse handen er is geen bezetting...

Inderdaad, klopt volledig ! De palestijnen hebben immers volledige toegang tot water, ze kunnen uitvaren zodat ze aan export kunnen doen om hun economie er bovenop te helpen, net zoals hun landsgrenzen niet gecontroleerd worden waar ze ook hun goederen kunnen exporteren of broodnodige zaken zoals benzine kunnen importeren, zodat electriciteitsvoorziening gewaarborgd is voor productie en opbouw van hun economie. Onlangs meerde er nog een schip aan in de haven, dat via internationale wateren zijn weg rustig tot in de haven heeft kunnen afleggen. Ook via de lucht kunnen ze aan in- en export doen, want die is ook volledig vrijgegeven. En uiteraard moeten ze niet vrezen om opeens te worden opgepakt zonder reden, of random checks, die op palestijns gebied plaatsvinden, want het Israelisch leger mag daar immers niet komen, het is hun gebied niet, en deze souvereiniteit wordt uiteraard niet geschonden.

Nee, van bezetting is er geen sprake. Ik heb de newsflash ook gelezen. Dat was in de fabeltjeskrant, niet?

ministe van agitatie
3 april 2011, 11:43
MESSAGE FROM THE MINISTRY OF TRUTH:

de gaza en de westelijke jordaanoever zijn in palestijnse handen er is geen bezetting...

Dixie
3 april 2011, 19:41
Nee, van bezetting is er geen sprake.

inderdaad zo is het!

roodhaar
4 april 2011, 11:05
Bron NRC

De publicatie van de Palestine Papers is voor geen enkele partij in het toch al vastgelopen vredesproces goed. De enorme concessie die de Palestijnen aan Israël hebben gedaan werkt zowel tegen hen als tegen Israël, zegt NRC’s Midden-Oostenredacteur Carolien Roelants, die het conflict al jaren op de voet volgt voor NRC Handelsblad.

Uit de gisteren door Al Jazeera gepubliceerde Palestine Papers blijkt dat de Palestijnse Autoriteit (PA) in 2008 vrijwel geheel Oost-Jeruzalem aan de Israëliërs aanbood. Een enorme concessie die praktisch elke betrokken partij in het hemd zet, legt Roelants uit.

“Alleen Hamas spint hier garen bij. Het Palestijns Gezag op de Westelijke Jordaanoever wordt er al langer van beschuldigd veel te veel toe te geven aan Israël. Hamas kan nu mooi wijzen op hoeveel wel niet wordt weggegeven aan Israël, en doet dat vandaag dan ook in een te voorspellen reactie.”


“Ook Israël komt er slecht vanaf. Zij hebben, in de periode waarin de aanbieding van Oost-Jeruzalem speelde en Ehud Olmert premier was, altijd volgehouden dat de Palestijnen niet reageerden op de handreikingen van Israël. Dat lijkt nu gelogen, want de Palestijnse reactie bleek enorm. Israël heeft dat alleen stilgehouden.”

israel heeft gelogen en bedrogen ? aléé 8O

atmosphere
4 april 2011, 20:40
inderdaad zo is het!


Ik antwoordde al op uw vraag over waar ik het vandaan haal dat er sprake is van bezetting. Nu u nog op mijn vraag . Waar haalt u vandaan dat er geen sprake is van bezetting?

LiberaalNL
4 april 2011, 21:34
Ik antwoordde al op uw vraag over waar ik het vandaan haal dat er sprake is van bezetting. Nu u nog op mijn vraag . Waar haalt u vandaan dat er geen sprake is van bezetting?
Simpel :de Westelijke Jordaanover is juridisch van niemand. Het gebied was van 1949 tot 1967 Jordaans, maar raakte het kwijt na de Zesdaagse oorlog. Jordanie deed in 1988 officieel afstand gedaan van het gebied, maar Israel heeft de Westoever nooit geannexeerd, in tegenstelling tot Oost-Jeruzalem. Ook bestaat er op dit moment geen Palestijnse staat.

Dixie
4 april 2011, 23:26
Simpel :de Westelijke Jordaanover is juridisch van niemand. Het gebied was van 1949 tot 1967 Jordaans, maar raakte het kwijt na de Zesdaagse oorlog. Jordanie deed in 1988 officieel afstand gedaan van het gebied, maar Israel heeft de Westoever nooit geannexeerd, in tegenstelling tot Oost-Jeruzalem. Ook bestaat er op dit moment geen Palestijnse staat.

u bent me voor...

atmosphere
5 april 2011, 03:52
Simpel :de Westelijke Jordaanover is juridisch van niemand. Het gebied was van 1949 tot 1967 Jordaans, maar raakte het kwijt na de Zesdaagse oorlog. Jordanie deed in 1988 officieel afstand gedaan van het gebied, maar Israel heeft de Westoever nooit geannexeerd, in tegenstelling tot Oost-Jeruzalem. Ook bestaat er op dit moment geen Palestijnse staat.


Waarom spreekt de internationale gemeenschap dan van bezette gebieden ?
Waarom zou je eerst juridisch een staat moeten zijn voordat je bezet kunt worden?

De door Israel geannexeerde gebieden die niet internationaal worden erkend zijn de bezette gebieden.

LiberaalNL
5 april 2011, 20:24
Waarom spreekt de internationale gemeenschap dan van bezette gebieden ?
Vanwege het feit dat Palestijnen de meerderheid van de bevolking uitmaken van de Westelijke Jordaanoever.


Waarom zou je eerst juridisch een staat moeten zijn voordat je bezet kunt worden?
Omdat alleen staten grondgebied hebben.


De door Israel geannexeerde gebieden die niet internationaal worden erkend zijn de bezette gebieden.
Dat is maar ten dele waar. Israel heeft de Westelijke Jordaanoever niet geannexeerd. Daarnaast wordt de Golanhoogte niet als onderdeel van een toekomstige Palestijnse staat beschouwd.

ministe van agitatie
5 april 2011, 21:34
Vanwege het feit dat Palestijnen de meerderheid van de bevolking uitmaken van de Westelijke Jordaanoever.


Men mag mensen niet zomaar uitmaken. Schandelijk. Typisch moslims.