PDA

View Full Version : Nationale betoging 29 maart Brussel


Raf
26 maart 2011, 17:32
Voorstel Vlaamse regering onaanvaardbaar

NATIONALE BETOGING 29 MAART-BRUSSEL

http://3.bp.blogspot.com/-Gm0xY4dDWIM/TX-1GI5NtPI/AAAAAAAADMg/vYmq5PmJEuc/s400/11.03.08.-Actie_Social_Profit.gif

Zowel op het vlak van koopkracht, extra jobs als op kwaliteit krijgt de Vlaamse regering een onvoldoende op hun voorstel!
Dit is niet werkbaar voor de 150.000 werknemers in de verschillende sectoren!
Maar één ding helpt om druk te zetten en de regering te overtuigen dat ze moet kiezen voor de social profit:

ACTIE!

We roepen jou en je collega’s op om op 29 maart naar Brussel te komen !


5 REDENEN OM OP 29 MAART OP STRAAT TE KOMEN !

Er moet dringend meer personeel bijkomen! Extra jobs dus. Maar de regering laat ons in de kou terwijl de noden enorm zijn: in heel veel diensten en voorzieningen is er een te hoge werkdruk, er bestaan wachtlijsten. Mensen leven steeds langer en willen degelijke zorg, ook bij hen thuis !

Ik kom dus op straat voor MEER JOBS !


We moeten niet alleen nieuwe mensen vinden voor die extra jobs. Daarnaast moeten de komende jaren heel veel collega’s die op pensioen gaan, vervangen worden. We gaan die alleen maar vinden als onze jobs aantrekkelijk zijn!

Ik kom dus op straat voor MEER NIEUWE COLLEGA’S !

Opleiding, ondersteuning, kwaliteitsvolle jobs, maatregelen om werk en gezin beter op elkaar af te stemmen zijn heel belangrijk om onze job goed te kunnen doen! Maar het voorstel van de regering geeft hiervoor te weinig ruimte…

Ik kom dus op straat voor een KWALITEITSVOLLE JOB !

Geen euro voor koopkracht tot 2013, en tegen 2015 nog geen 15 euro per maand ! Meer dan de helft minder budget voor koopkracht dan in het vorige akkoord? Noemt men dat kiezen voor de social profit? We willen goede loon- en arbeidsvoorwaarden.

Ik kom dus op straat voor MEER KOOPKRACHT !

Wat met onze culturele diensten? Wanneer krijgen wij erkenning voor het werk dat we aan de bevolking leveren? Hoe zit het met onze statutaire tewerkstelling?

Ik kom dus op straat voor EEN VOLWAARDIGE TEWERKSTELLING!

http://s4.concentra.be/imgpath/000/000/219/571/id219571-960x700-n.jpg

Ik zal er zijn! En u?

freelancer
26 maart 2011, 17:44
Voorstel Vlaamse regering onaanvaardbaar

NATIONALE BETOGING 29 MAART-BRUSSEL

http://3.bp.blogspot.com/-Gm0xY4dDWIM/TX-1GI5NtPI/AAAAAAAADMg/vYmq5PmJEuc/s400/11.03.08.-Actie_Social_Profit.gif

Zowel op het vlak van koopkracht, extra jobs als op kwaliteit krijgt de Vlaamse regering een onvoldoende op hun voorstel!
Dit is niet werkbaar voor de 150.000 werknemers in de verschillende sectoren!
Maar één ding helpt om druk te zetten en de regering te overtuigen dat ze moet kiezen voor de social profit:

ACTIE!

We roepen jou en je collega’s op om op 29 maart naar Brussel te komen !


5 REDENEN OM OP 29 MAART OP STRAAT TE KOMEN !

Er moet dringend meer personeel bijkomen! Extra jobs dus. Maar de regering laat ons in de kou terwijl de noden enorm zijn: in heel veel diensten en voorzieningen is er een te hoge werkdruk, er bestaan wachtlijsten. Mensen leven steeds langer en willen degelijke zorg, ook bij hen thuis !

Ik kom dus op straat voor MEER JOBS !


We moeten niet alleen nieuwe mensen vinden voor die extra jobs. Daarnaast moeten de komende jaren heel veel collega’s die op pensioen gaan, vervangen worden. We gaan die alleen maar vinden als onze jobs aantrekkelijk zijn!

Ik kom dus op straat voor MEER NIEUWE COLLEGA’S !

Opleiding, ondersteuning, kwaliteitsvolle jobs, maatregelen om werk en gezin beter op elkaar af te stemmen zijn heel belangrijk om onze job goed te kunnen doen! Maar het voorstel van de regering geeft hiervoor te weinig ruimte…

Ik kom dus op straat voor een KWALITEITSVOLLE JOB !

Geen euro voor koopkracht tot 2013, en tegen 2015 nog geen 15 euro per maand ! Meer dan de helft minder budget voor koopkracht dan in het vorige akkoord? Noemt men dat kiezen voor de social profit? We willen goede loon- en arbeidsvoorwaarden.

Ik kom dus op straat voor MEER KOOPKRACHT !

Wat met onze culturele diensten? Wanneer krijgen wij erkenning voor het werk dat we aan de bevolking leveren? Hoe zit het met onze statutaire tewerkstelling?

Ik kom dus op straat voor EEN VOLWAARDIGE TEWERKSTELLING!

http://s4.concentra.be/imgpath/000/000/219/571/id219571-960x700-n.jpg

Ik zal er zijn! En u?

Laat ons het openbaar leven en de bedrijfswereld zo veel mogelijk plat leggen... om jobs te creëren... :lol:

Ik zou alleszins mee doen als het een betoging was om 30% van de ambtenaren af te danken... Het zou veel geld vrij maken en de levenskwaliteit verbeteren....

----------------------------------------------------------------------------

En de kiekens denken uiteraard dat de grootste crisis van de laatste honderd jaar al verwerkt is... :roll:
Ze zullen binnen enkele maanden nogal ogen trekken...
---------------------------------------------------------------------------

En de zakken bleven zakken in de zee... :lol:
de zakken bleven zakken in de zee...
de zakken bleven zakken in de zee...

---------------------------------------------------------------------------

Raf
26 maart 2011, 17:50
Laat ons het openbaar leven en de bedrijfswereld zo veel mogelijk plat leggen...

Nee, laten we - buiten wat zagen en klagen op een forum - gewoon niks doen en verder met ons laten sollen. :roll:

lombas
26 maart 2011, 18:10
Vlaamse regering, nationale betoging?

Het ABVV, een broeinest van seperatisme?

Raf
26 maart 2011, 18:23
Vlaamse regering, nationale betoging?

Het ABVV, een broeinest van seperatisme?

Onze Waalse broeders mogen niet solidair zijn?

lombas
26 maart 2011, 18:26
Onze Waalse broeders mogen niet solidair zijn?

Ik heb anders nog niet weten oproepen tot het gaan meebetogen in Brussel omdat Brusselse of Waalse werknemers door hun regering te sterk werden benadeeld?

(NB: ik ben lid van het ABVV, ik bedoel dit niet aanvallend)

Sfax
26 maart 2011, 18:40
Nog maar eens een stoet van vuilzakken...

Wanneer gaan the likes of ABVV op hun flyerkes ook eens aangeven hoe ze dat op een realistische manier gaan bekostigen?

freelancer
26 maart 2011, 19:42
En dan zijn het nog Belgicistische ambtenaren die tegen de Vlaamse regering gaan staken... :-D

Raf
26 maart 2011, 20:28
Ik heb anders nog niet weten oproepen tot het gaan meebetogen in Brussel omdat Brusselse of Waalse werknemers door hun regering te sterk werden benadeeld?

(NB: ik ben lid van het ABVV, ik bedoel dit niet aanvallend)

Tja, de representatieve vakbonden zijn nochtans nationale organisaties. Een oproep tot staken of betogen geldt dus altijd voor het hele land, ook al wordt er tegen het beleid van een regionale overheid betoogd...

Raf
26 maart 2011, 20:28
En dan zijn het nog Belgicistische ambtenaren die tegen de Vlaamse regering gaan staken... :-D

Is dat zo? Waaruit blijkt dat?

longhorn
26 maart 2011, 22:12
Ik kan er helaas niet zijn maar hoop dat anderen in mijn plaats gaan tegenbetogen.

Wisord
26 maart 2011, 22:27
Ik heb anders nog niet weten oproepen tot het gaan meebetogen in Brussel omdat Brusselse of Waalse werknemers door hun regering te sterk werden benadeeld?

(NB: ik ben lid van het ABVV, ik bedoel dit niet aanvallend)

Dat ze eens een europese actie doen ten bate van alle werknemers...., het voorhistorische betogen heeft al jaren geen invloed op de besluiten die ze maken. (ik ondersteun deze actie wel maar zie weinig tot geen resultaat als gevolg)

ministe van agitatie
26 maart 2011, 22:27
Vandaag een half miljoen betogers in het VK...

longhorn
26 maart 2011, 22:44
Vandaag een half miljoen betogers in het VK...

En hoeveel miljoen pond schade?

Pelgrim
26 maart 2011, 22:50
En hoeveel miljoen pond schade?

Niet genoeg.

Raf
26 maart 2011, 22:59
Ik kan er helaas niet zijn maar hoop dat anderen in mijn plaats gaan tegenbetogen.

Want u bent tegen meer jobs, tegen meer koopkracht,...? :?

longhorn
26 maart 2011, 23:03
Want u bent tegen meer jobs, tegen meer koopkracht,...? :?

Tegen meer overheidsjobs wel ja. En laat de mensen meer van hun verdiende centen houden als je de koopkracht wilt stimuleren.

Savatage
26 maart 2011, 23:11
Vandaag een half miljoen betogers in het VK...

Net de helft ja: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1241801/2011/03/26/Enkele-rellen-bij-grootse-betoging-in-Londen.dhtml

Savatage
26 maart 2011, 23:14
Wanneer gaan the likes of ABVV op hun flyerkes ook eens aangeven hoe ze dat op een realistische manier gaan bekostigen?

Geen ingewikkelde vragen stellen eh. Meer jobs, meer geld, hogere salarissen, meer koopkracht, ... Ze denken precies dat die zaken zomaar vanuit het niets gehaald kunnen worden.

freelancer
26 maart 2011, 23:28
Want u bent tegen meer jobs, tegen meer koopkracht,...? :?

Het ambtenarenkorps met 30% verminderen schept ruimte om échte jobs te creëren...

ministe van agitatie
27 maart 2011, 00:08
Net de helft ja: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1241801/2011/03/26/Enkele-rellen-bij-grootse-betoging-in-Londen.dhtml

Als u liever Het Laagste Nieuws gelooft, dan The Guardian (http://www.guardian.co.uk/society/blog/2011/mar/26/march-for-the-alternative-live-blog-updates), dan, ja. Misschien kan u nog beter de VRT citeren: 'enkele tienduizenden betogers ...'

March for the Alternative

• Estimated 500,000 march in London against public sector cuts

ministe van agitatie
27 maart 2011, 00:10
Het ambtenarenkorps met 30% verminderen schept ruimte om échte jobs te creëren...

En u gaat uw kinderen zelf onderwijs geven of het goedvinden dat ze met 40 in een klas zitten, natuurlijk.

freelancer
27 maart 2011, 12:16
En u gaat uw kinderen zelf onderwijs geven of het goedvinden dat ze met 40 in een klas zitten, natuurlijk.
Aaaii...U denkt dat het ambtenarenkorps enkel uit onderwijzend personeel bestaat?...

Raf
27 maart 2011, 13:00
Aaaii...U denkt dat het ambtenarenkorps enkel uit onderwijzend personeel bestaat?...

Natuurlijk niet. Er zitten er daarnaast bijvoorbeeld ook zeer veel in de verzorgingssector: verpleegkundigen, thuisverzorging, kinderopvang, rust- en verzorgingstehuizen,...

freelancer
27 maart 2011, 13:17
Natuurlijk niet. Er zitten er daarnaast bijvoorbeeld ook zeer veel in de verzorgingssector: verpleegkundigen, thuisverzorging, kinderopvang, rust- en verzorgingstehuizen,...
Volgens sommigen zijn er te weinig ambtenaren bij de provincies, de gemeentes, de staat... WANT niettegenstaande volgens Europese studies ons landje 30% meer ambtenaren telt dan het Europese gemiddelde (dat schijnbaar al te hoog ligt)... heeft elke openbare dienst personeel... tekort... :lol:

Laat ons betogen voor meer ambtenaren...

Raf
27 maart 2011, 13:25
Volgens sommigen zijn er te weinig ambtenaren bij de provincies, de gemeentes, de staat... WANT niettegenstaande volgens Europese studies ons landje 30% meer ambtenaren telt dan het Europese gemiddelde (dat schijnbaar al te hoog ligt)... heeft elke openbare dienst personeel... tekort... :lol:

Laat ons betogen voor meer ambtenaren...

Wel, dat gaan we dinsdag dus doen. 8-)

freelancer
27 maart 2011, 13:26
Wel, dat gaan we dinsdag dus doen. 8-)
:-D

Pelgrim
27 maart 2011, 13:58
Het klopt dat er teveel bureaucraten zijn. Mensen die vooral mensen controleren en zelf niks doen. Het geld dat daar aan versmost wordt kan gebruikt worden om de ambtenaren die wél nuttig werk doen bij te staan, zoals bvb het onderwijzend personeel.

Stingray
27 maart 2011, 19:30
Nog maar eens een stoet van vuilzakken...

Wanneer gaan the likes of ABVV op hun flyerkes ook eens aangeven hoe ze dat op een realistische manier gaan bekostigen?

Ik heb de indruk dat je nog niet kwaad genoeg bent. Heb je graag dat ik er nog een schepje bovenop doe Sfax ?

Sfax
27 maart 2011, 20:11
Ik heb de indruk dat je nog niet kwaad genoeg bent. Heb je graag dat ik er nog een schepje bovenop doe Sfax ?

Graag! :-D

Bollywood
28 maart 2011, 13:32
Voorstel Vlaamse regering onaanvaardbaar

NATIONALE BETOGING 29 MAART-BRUSSEL

http://3.bp.blogspot.com/-Gm0xY4dDWIM/TX-1GI5NtPI/AAAAAAAADMg/vYmq5PmJEuc/s400/11.03.08.-Actie_Social_Profit.gif

Zowel op het vlak van koopkracht, extra jobs als op kwaliteit krijgt de Vlaamse regering een onvoldoende op hun voorstel!
Dit is niet werkbaar voor de 150.000 werknemers in de verschillende sectoren!
Maar één ding helpt om druk te zetten en de regering te overtuigen dat ze moet kiezen voor de social profit:

ACTIE!

We roepen jou en je collega’s op om op 29 maart naar Brussel te komen !


5 REDENEN OM OP 29 MAART OP STRAAT TE KOMEN !

Er moet dringend meer personeel bijkomen! Extra jobs dus. Maar de regering laat ons in de kou terwijl de noden enorm zijn: in heel veel diensten en voorzieningen is er een te hoge werkdruk, er bestaan wachtlijsten. Mensen leven steeds langer en willen degelijke zorg, ook bij hen thuis !

Ik kom dus op straat voor MEER JOBS !


We moeten niet alleen nieuwe mensen vinden voor die extra jobs. Daarnaast moeten de komende jaren heel veel collega’s die op pensioen gaan, vervangen worden. We gaan die alleen maar vinden als onze jobs aantrekkelijk zijn!

Ik kom dus op straat voor MEER NIEUWE COLLEGA’S !

Opleiding, ondersteuning, kwaliteitsvolle jobs, maatregelen om werk en gezin beter op elkaar af te stemmen zijn heel belangrijk om onze job goed te kunnen doen! Maar het voorstel van de regering geeft hiervoor te weinig ruimte…

Ik kom dus op straat voor een KWALITEITSVOLLE JOB !

Geen euro voor koopkracht tot 2013, en tegen 2015 nog geen 15 euro per maand ! Meer dan de helft minder budget voor koopkracht dan in het vorige akkoord? Noemt men dat kiezen voor de social profit? We willen goede loon- en arbeidsvoorwaarden.

Ik kom dus op straat voor MEER KOOPKRACHT !

Wat met onze culturele diensten? Wanneer krijgen wij erkenning voor het werk dat we aan de bevolking leveren? Hoe zit het met onze statutaire tewerkstelling?

Ik kom dus op straat voor EEN VOLWAARDIGE TEWERKSTELLING!

http://s4.concentra.be/imgpath/000/000/219/571/id219571-960x700-n.jpg

Ik zal er zijn! En u?

Zeg aub dat dit niet doorgaat. Vorige week nog maar uren verloren door de kutbetoging. Hopelijk morgen niet weer vant zelfde. Als het nog veel van datte gaat zijn, zal ik plots eens met mijn wagen iemand met ne vuilzak rond hem meehebben want t loopt de spuitgaten uit met jullie betogingen. Als je zonodig wil betogen, doe het dan in het weekend zodat diegene die wél werken niet onnodig gestraft worden.

Wisord
28 maart 2011, 14:16
Zeg aub dat dit niet doorgaat. Vorige week nog maar uren verloren door de kutbetoging. Hopelijk morgen niet weer vant zelfde. Als het nog veel van datte gaat zijn, zal ik plots eens met mijn wagen iemand met ne vuilzak rond hem meehebben want t loopt de spuitgaten uit met jullie betogingen. Als je zonodig wil betogen, doe het dan in het weekend zodat diegene die wél werken niet onnodig gestraft worden.

Blijf dan thuis, de wereld gaat plots niet stilstaan omwille van u.

Bollywood
28 maart 2011, 14:30
Blijf dan thuis, de wereld gaat plots niet stilstaan omwille van u.

Dus moeten alle werkenden die last ondervinden van linkiewinkies in een vuilniszak maar thuisblijven telkens deze besluiten op straat te komen. Beter zou zijn om deze eens hardhandig aan te pakken tot ze hun protest al dan niet gerechtvaardigd eens tonen zonder dat ze de actieve bevolking die hun uitkering betaald een kloot afdraaien

Wisord
28 maart 2011, 14:34
Dus moeten alle werkenden die last ondervinden van linkiewinkies in een vuilniszak maar thuisblijven telkens deze besluiten op straat te komen. Beter zou zijn om deze eens hardhandig aan te pakken tot ze hun protest al dan niet gerechtvaardigd eens tonen zonder dat ze de actieve bevolking die hun uitkering betaald een kloot afdraaien


Uw patroon is trots op u. Je mag uzelf een schouderklopje geven.... :lol:

Bollywood
28 maart 2011, 14:42
Uw patroon is trots op u. Je mag uzelf een schouderklopje geven.... :lol:

Ga jij maar betogen ventje... Dan achteraf niet komen klagen dat de koopkracht daalt etc, want daar zorg je zelf voor door het land telkens opnieuw lam te leggen.

freelancer
28 maart 2011, 14:57
Uw patroon is trots op u. Je mag uzelf een schouderklopje geven.... :lol:
Ja, een normale relatie werknemer-werkgever kunnen bepaalde vakbondsmensen niet accepteren... Een werkgever is immers hun natuurlijke vijand...
Gelukkig bevindt tijdens betogingen dat gespuis zich in een zak...
Een zak vol kak... :oops: :wink:

ministe van agitatie
28 maart 2011, 15:00
Dus moeten alle werkenden die last ondervinden van linkiewinkies in een vuilniszak maar thuisblijven telkens deze besluiten op straat te komen. Beter zou zijn om deze eens hardhandig aan te pakken tot ze hun protest al dan niet gerechtvaardigd eens tonen zonder dat ze de actieve bevolking die hun uitkering betaald een kloot afdraaien

1) In België zijn bijna alle werkenden (75%) lid van een vakbond. België telt de hoogste syndicalisatiegraad ter wereld. Die werkenden zijn dus doorgaans dezelfden als zij die staken en betogen.

2) Niet elke vakbond is linkiewienkie tenzij je de liberalen en christendemocraten ook als linkiewinkie beschouwt. Dat is eigen aan extreemrechts: die beschouwen alles dat niet rechtser is dan zijzelf als linkiewinkie, en dus betekent dat woord niets.

3) Aangezien het gaat om werknemers die aangesloten zijn bij de vakbond, zijn precies zij het die de uitkeringen betalen. Het zijn ook zij die verhoudingsgewijs het meeste belastingen betalen aangezien ze niet (zoals zelfstandigen) kunnen frauderen en niet (zoals multinationalis) in aanmerking komen voor de notionele intrestaftrek.

4) Over dat laatste gaan de meeste van die betogingen: men moet kapitaal en de kapitalisten belasten en niet de werknemers, gepensioneerden, werklozen, zieken, studenten, enz. Die dragen verhoudingsgewijs al het grootste deel van de besparingen en inkrimpingen.

Sfax
28 maart 2011, 15:04
En u gaat uw kinderen zelf onderwijs geven of het goedvinden dat ze met 40 in een klas zitten, natuurlijk.

Gezien de constante drang naar vervlakking en vooruitgang aan het tempo van de traagste, zou dat niet eens zo'n slechte zaak zijn. Privé-scholen hebben hier zeker een toekomst.

Pelgrim
28 maart 2011, 15:31
Ga jij maar betogen ventje... Dan achteraf niet komen klagen dat de koopkracht daalt etc, want daar zorg je zelf voor door het land telkens opnieuw lam te leggen.

Het omgekeerde is waar. De koopkracht daalt als we er niets tegen doen. Zie maar dat jij achteraf niet moet komen klagen als je plots wakker wordt in een kille neoliberale wereld waar je heel alleen zal staan als simpel burgertje en zult mogen knielen voor elke eis van het multinationale grootkapitaal.

Overigens is er nog geen enkel bewijs voor het feit dat 'het land lam leggen' de koopkracht doet dalen. Recent bewezen de Nederlanders wel het tegendeel, dreigen met het lamleggen van een bank zorgde ervoor dat er minder belastingsgeld wordt versmost.

Bollywood
28 maart 2011, 17:42
Het omgekeerde is waar. De koopkracht daalt als we er niets tegen doen. Zie maar dat jij achteraf niet moet komen klagen als je plots wakker wordt in een kille neoliberale wereld waar je heel alleen zal staan als simpel burgertje en zult mogen knielen voor elke eis van het multinationale grootkapitaal.

Overigens is er nog geen enkel bewijs voor het feit dat 'het land lam leggen' de koopkracht doet dalen. Recent bewezen de Nederlanders wel het tegendeel, dreigen met het lamleggen van een bank zorgde ervoor dat er minder belastingsgeld wordt versmost.

Denk je nu echt dat ministers er ook maar een moer om geven dat je betoogt? Bedrijven enzo daarentegen... Doe het dan op een vakantiedag, heben de bedrijven er tenminste minder las van...

Savatage
28 maart 2011, 17:46
Uw patroon is trots op u. Je mag uzelf een schouderklopje geven.... :lol:

Die vakbondsvertegenwoordigers zijn vast trots op u. Alweer een simpele ziel geïndoctrineerd met die syndicale zever ;-)

Savatage
28 maart 2011, 17:48
Het omgekeerde is waar. De koopkracht daalt als we er niets tegen doen. Zie maar dat jij achteraf niet moet komen klagen als je plots wakker wordt in een kille neoliberale wereld waar je heel alleen zal staan als simpel burgertje en zult mogen knielen voor elke eis van het multinationale grootkapitaal.

Die betogingen hebben evenveel invloed op koopkracht als de temperatuur in uw slaapkamer.

Pelgrim
28 maart 2011, 17:58
Denk je nu echt dat ministers er ook maar een moer om geven dat je betoogt? Bedrijven enzo daarentegen... Doe het dan op een vakantiedag, heben de bedrijven er tenminste minder las van...

Op zaterdag doet het minder pijn voor het grootkapitaal.

Raf
28 maart 2011, 18:51
Zeg aub dat dit niet doorgaat. Vorige week nog maar uren verloren door de kutbetoging. Hopelijk morgen niet weer vant zelfde. Als het nog veel van datte gaat zijn, zal ik plots eens met mijn wagen iemand met ne vuilzak rond hem meehebben want t loopt de spuitgaten uit met jullie betogingen. Als je zonodig wil betogen, doe het dan in het weekend zodat diegene die wél werken niet onnodig gestraft worden.

Degenen die wèl werken, terwijl anderen voor hen de kastanjes uit het vuur halen, moèten juist gestraft worden. Zo hard mogelijk. :twisted:

Raf
28 maart 2011, 18:53
Denk je nu echt dat ministers er ook maar een moer om geven dat je betoogt? Bedrijven enzo daarentegen... Doe het dan op een vakantiedag, heben de bedrijven er tenminste minder las van...

Het is juist de bedoeling dat de bedrijven er last van hebben. Had je dat niet door?

Pelgrim
28 maart 2011, 18:55
Die betogingen hebben evenveel invloed op koopkracht als de temperatuur in uw slaapkamer.

Dat is waar, mijn grootste verwijt aan de vakbonden is dan ook dat ze veel te braaf zijn en netjes binnen de brave burgerlijke juridische kaders blijven werken. Alleen maar betogen op zich verandert niets.

Wisord
28 maart 2011, 19:11
Degenen die wèl werken, terwijl anderen voor hen de kastanjes uit het vuur halen, moèten juist gestraft worden. Zo hard mogelijk. :twisted:


2222222222222222222222222222222222222222222

freelancer
28 maart 2011, 19:48
Extreem lui links droomt natuurlijk van een land van tamzakken...
Vandaar hun zakken... :-D

----------------------------------------------

Niet voor niets zijn het allemaal ook zakgeldfederalisten....

ministe van agitatie
28 maart 2011, 20:26
Extreem lui links droomt natuurlijk van een land van tamzakken...
Vandaar hun zakken...

Ah! Weer een uiterst intelligente bijdrage. Thanks freelancer, dat verheldert heel de discussie. De diepgang van je melding maakt dat we nu allemaal een heel pak slimmer zijn geworden.

Fijn dat er zo'n snuggere mensen op dit forum zitten, zo geraken we met zijn allen vooruit en dat is tenslotte toch de bedoeling.

longhorn
28 maart 2011, 20:31
Degenen die wèl werken, terwijl anderen voor hen de kastanjes uit het vuur halen, moèten juist gestraft worden. Zo hard mogelijk. :twisted:

Een vrije keuze mag dus niet meer? Echte maffia praktijken. Ge doet mee of ge krijgt 'klop'.

Raf
28 maart 2011, 20:34
Een vrije keuze mag dus niet meer? Echte maffia praktijken. Ge doet mee of ge krijgt 'klop'.

Zo hoort dat! :twisted:

freelancer
28 maart 2011, 20:41
Ah! Weer een uiterst intelligente bijdrage. Thanks freelancer, dat verheldert heel de discussie. De diepgang van je melding maakt dat we nu allemaal een heel pak slimmer zijn geworden.

Fijn dat er zo'n snuggere mensen op dit forum zitten, zo geraken we met zijn allen vooruit en dat is tenslotte toch de bedoeling.

Klopt het soms niet? :lol:

freelancer
29 maart 2011, 08:19
Het succes van deze betoging zal straks kunnen afgemeten worden aan de schade die ze aan de maatschappij heeft berokkend...

Hoe groter de schade... hoe succesvoller de betoging...:oops:

Sfax
29 maart 2011, 12:24
Zo hoort dat! :twisted:

Beetje fascistje eh jij :)

Laat die vuilzakkenstoet maar betogen; ik werk vrolijk verder.

Raf
29 maart 2011, 16:01
Beetje fascistje eh jij :)

Laat die vuilzakkenstoet maar betogen; ik werk vrolijk verder.

Ze zouden van mensen zoals jij naam en adres moeten noteren en hen de rekening presenteren op het moment dat zij een beroep willen doen op diezelfde zorgsector waarvoor ze nu geen respect of begrip kunnen opbrengen.

Raf
29 maart 2011, 16:02
De betoging was in ieder geval een succes! 15.000 man is zeker geen slechte opkomst!

Sfax
29 maart 2011, 16:04
Ze zouden van mensen zoals jij naam en adres moeten noteren en hen de rekening presenteren op het moment dat zij een beroep willen doen op diezelfde zorgsector waarvoor ze nu geen respect of begrip kunnen opbrengen.

O maar ik respecteer mensen uit de zorgsector. Ik heb alleen weinig respect voor klagers die enkel kunnen klagen en geen oplossingen kunnen aanbrengen. We zitten in een land dat sterk moet bezuinigen ipv meer uit te geven, dus feel free om eens uit te leggen hoe jullie verzuchtingen ingevuld kunnen worden zonder meer te kosten.

Raf
29 maart 2011, 16:12
O maar ik respecteer mensen uit de zorgsector. Ik heb alleen weinig respect voor klagers die enkel kunnen klagen en geen oplossingen kunnen aanbrengen. We zitten in een land dat sterk moet bezuinigen ipv meer uit te geven, dus feel free om eens uit te leggen hoe jullie verzuchtingen ingevuld kunnen worden zonder meer te kosten.

Door bijvoorbeeld een hoop andere onnodige uitgaven te schrappen. Dotaties aan de koninklijke familie, aan de erediensten en aan de politieke partijen, om maar eens iets te noemen...

ministe van agitatie
29 maart 2011, 16:52
We zitten in een land dat sterk moet bezuinigen

Zo lang we geld zat hebben om in Libië en Afghanistan oorlogje te spelen en te bombarderen, moet er niet bezuinigd worden.

freelancer
29 maart 2011, 16:59
De betoging was in ieder geval een succes! 15.000 man is zeker geen slechte opkomst!

En om het succes van uw betoging te kunnen moeten... Hoe groot was de schade en de hinder?

Savatage
29 maart 2011, 17:00
Ze zouden van mensen zoals jij naam en adres moeten noteren en hen de rekening presenteren op het moment dat zij een beroep willen doen op diezelfde zorgsector waarvoor ze nu geen respect of begrip kunnen opbrengen.

Ze zouden beter naam en adres noteren van de stakers, zo kan de zorgsector ook ineens spontaan het werk neerleggen als jij eens dringend hulp nodig hebt. Op die manier voel jij het het hardste en bijgevolg ook hun werkgever.

Om uw redenering een beetje door te trekken ...

Sfax
29 maart 2011, 17:58
Door bijvoorbeeld een hoop andere onnodige uitgaven te schrappen. Dotaties aan de koninklijke familie, aan de erediensten en aan de politieke partijen, om maar eens iets te noemen...

Daar kan ik alleen maar akkoord mee gaan; alleen ga je er zo niet komen.

Raf
29 maart 2011, 18:38
Ze zouden beter naam en adres noteren van de stakers, zo kan de zorgsector ook ineens spontaan het werk neerleggen als jij eens dringend hulp nodig hebt. Op die manier voel jij het het hardste en bijgevolg ook hun werkgever.

Om uw redenering een beetje door te trekken ...
Ik zie niet in waarom ze dat zouden doen... Die mensen weten immers maar al te goed dat het de stakers en de betogers zijn die mee voor hun belangen opkomen. Uw antwoord slaat gewoon nergens op... :?

Raf
29 maart 2011, 18:39
Daar kan ik alleen maar akkoord mee gaan; alleen ga je er zo niet komen.

Het is dan ook maar een beginnetje hé...

longhorn
29 maart 2011, 18:49
De betoging was in ieder geval een succes! 15.000 man is zeker geen slechte opkomst!

Wist niet dat er nog zoveel Johnny's en Marina's rondliepen.

Raf
29 maart 2011, 19:30
Wist niet dat er nog zoveel Johnny's en Marina's rondliepen.

Tja, van zo'n doorslaggevend argument heb ik niet terug...

:roll:

Sfax
29 maart 2011, 19:37
Het is dan ook maar een beginnetje hé...

Dan ben ik uitermate geinteresseerd naar een realistisch vervolg.

Ratatosk
29 maart 2011, 19:38
Wist niet dat er nog zoveel Johnny's en Marina's rondliepen.

Die later uw gat wel opkuisen.

Raf
29 maart 2011, 19:43
Dan ben ik uitermate geinteresseerd naar een realistisch vervolg.

Je kan zelf vast ook wel een en ander bedenken...

longhorn
29 maart 2011, 19:45
Die later uw gat wel opkuisen.

Ze doen dan toch iets nuttigs.

Raf
29 maart 2011, 20:24
Ze doen dan toch iets nuttigs.

Zonder er behoorlijk voor betaald te worden...

Pelgrim
29 maart 2011, 22:58
Ze zouden van mensen zoals jij naam en adres moeten noteren en hen de rekening presenteren op het moment dat zij een beroep willen doen op diezelfde zorgsector waarvoor ze nu geen respect of begrip kunnen opbrengen.

Precies. Liberalen hebben vaak de mond vol over profiteurs en freeriders maar ze profiteren zelf wel mee van de verwezenlijkingen die de arbeidersbeweging met bloed zweed en tranen heeft afgedwongen.

nabat54
29 maart 2011, 22:59
Tja, de representatieve vakbonden zijn nochtans nationale organisaties. Een oproep tot staken of betogen geldt dus altijd voor het hele land, ook al wordt er tegen het beleid van een regionale overheid betoogd...

Nationale betoging 29 maart Brussel

--------------------------------------------------------------------------------
Voorstel Vlaamse regering onaanvaardbaar

Bof , laten we dan maar die nationale regering afschaffen, en dan kan er vanaf morgen betoogd worden tegen de "vlaamse" regering (en ja dat mag, betogen tegen een vlaamse regering !!)
Deal ?

Wat zijn begod "representatieve" vakonden ?
De vakbond van de "machinisten" (treinbestuurders) zijn niet representatief ?
"Representatieve" vakbonden hebben per definitie een "politieke" "kleur" ?

Ratatosk
29 maart 2011, 23:15
Ze doen dan toch iets nuttigs.

Ik wil u later zien als ge zit te bedelen voor hulp in een ziekenhuis.

Raf
30 maart 2011, 06:35
Nationale betoging 29 maart Brussel

--------------------------------------------------------------------------------
Voorstel Vlaamse regering onaanvaardbaar

Bof , laten we dan maar die nationale regering afschaffen, en dan kan er vanaf morgen betoogd worden tegen de "vlaamse" regering (en ja dat mag, betogen tegen een vlaamse regering !!)
Deal ?
We zouden met evenveel gemak en met hetzelfde resultaat de regionale regeringen kunnen afschaffen... Maar dat is eigenlijk niet relevant voor dit topic.

Wat zijn begod "representatieve" vakonden ?
Dat zijn de vakbonden die voldoen aan de voorwaarden van de wet van 1974. De representatieve vakbonden hebben uitgebreidere prerogatieven dan de erkende vakbonden.

De vakbond van de "machinisten" (treinbestuurders) zijn niet representatief ?
Wat het ABVV betreft, valt het spoorwegpersoneel onder de centrale ACOD-Spoor. Zij zijn een representatieve vakbond.

"Representatieve" vakbonden hebben per definitie een "politieke" "kleur" ?
Tja, wat niet? Vind je dat een probleem?

backfire
30 maart 2011, 07:29
Laat ons het openbaar leven en de bedrijfswereld zo veel mogelijk plat leggen... om jobs te creëren... :lol:

Ik zou alleszins mee doen als het een betoging was om 30% van de ambtenaren af te danken... Het zou veel geld vrij maken en de levenskwaliteit verbeteren....

----------------------------------------------------------------------------

En de kiekens denken uiteraard dat de grootste crisis van de laatste honderd jaar al verwerkt is... :roll:
Ze zullen binnen enkele maanden nogal ogen trekken...
---------------------------------------------------------------------------

En de zakken bleven zakken in de zee... :lol:
de zakken bleven zakken in de zee...
de zakken bleven zakken in de zee...

---------------------------------------------------------------------------

Gaan we weer met stenen gooien, ja?

Scherven A. Mok
30 maart 2011, 09:27
Zo lang we geld zat hebben om in Libië en Afghanistan oorlogje te spelen en te bombarderen, moet er niet bezuinigd worden.

2

Savatage
30 maart 2011, 17:49
Ik zie niet in waarom ze dat zouden doen... Die mensen weten immers maar al te goed dat het de stakers en de betogers zijn die mee voor hun belangen opkomen. Uw antwoord slaat gewoon nergens op... :?

Die stakers doen net niets in hun belangen. Wie is er nu beter geworden van die voorbije stakingen? Geen kat. Wel hebben heel wat mensen hinder ondervonden van die stakers.

Sfax
30 maart 2011, 17:58
Je kan zelf vast ook wel een en ander bedenken...

Ferm besparen bijvoorbeeld. Hard snijden in de uitgaven.

Vette Pois(s)on
30 maart 2011, 18:05
Zo lang we geld zat hebben om in Libië en Afghanistan oorlogje te spelen en te bombarderen, moet er niet bezuinigd worden.

Meteen stoppen met het vechten in Libie en dan ferm bezuinigen op het la belgique staatsapparaat.

Savatage
30 maart 2011, 18:10
Meteen stoppen met het vechten in Libie en dan ferm bezuinigen op het la belgique staatsapparaat.

Och, dan komen de commie's af dat België zich laf opstelt in de strijd tegen de dictators. Voor die gasten zal het wel nooit goed zijn.

slegie
30 maart 2011, 21:15
Voorstel Vlaamse regering onaanvaardbaar

NATIONALE BETOGING 29 MAART-BRUSSEL

http://3.bp.blogspot.com/-Gm0xY4dDWIM/TX-1GI5NtPI/AAAAAAAADMg/vYmq5PmJEuc/s400/11.03.08.-Actie_Social_Profit.gif

Zowel op het vlak van koopkracht, extra jobs als op kwaliteit krijgt de Vlaamse regering een onvoldoende op hun voorstel!
Dit is niet werkbaar voor de 150.000 werknemers in de verschillende sectoren!
Maar één ding helpt om druk te zetten en de regering te overtuigen dat ze moet kiezen voor de social profit:

ACTIE!

We roepen jou en je collega’s op om op 29 maart naar Brussel te komen !


5 REDENEN OM OP 29 MAART OP STRAAT TE KOMEN !

Er moet dringend meer personeel bijkomen! Extra jobs dus. Maar de regering laat ons in de kou terwijl de noden enorm zijn: in heel veel diensten en voorzieningen is er een te hoge werkdruk, er bestaan wachtlijsten. Mensen leven steeds langer en willen degelijke zorg, ook bij hen thuis !

Ik kom dus op straat voor MEER JOBS !


We moeten niet alleen nieuwe mensen vinden voor die extra jobs. Daarnaast moeten de komende jaren heel veel collega’s die op pensioen gaan, vervangen worden. We gaan die alleen maar vinden als onze jobs aantrekkelijk zijn!

Ik kom dus op straat voor MEER NIEUWE COLLEGA’S !

Opleiding, ondersteuning, kwaliteitsvolle jobs, maatregelen om werk en gezin beter op elkaar af te stemmen zijn heel belangrijk om onze job goed te kunnen doen! Maar het voorstel van de regering geeft hiervoor te weinig ruimte…

Ik kom dus op straat voor een KWALITEITSVOLLE JOB !

Geen euro voor koopkracht tot 2013, en tegen 2015 nog geen 15 euro per maand ! Meer dan de helft minder budget voor koopkracht dan in het vorige akkoord? Noemt men dat kiezen voor de social profit? We willen goede loon- en arbeidsvoorwaarden.

Ik kom dus op straat voor MEER KOOPKRACHT !

Wat met onze culturele diensten? Wanneer krijgen wij erkenning voor het werk dat we aan de bevolking leveren? Hoe zit het met onze statutaire tewerkstelling?

Ik kom dus op straat voor EEN VOLWAARDIGE TEWERKSTELLING!

http://s4.concentra.be/imgpath/000/000/219/571/id219571-960x700-n.jpg

Ik zal er zijn! En u?

het is idioot om te protesteren tegen de overheden van de westerse wereld daar zij niet meer in staat zijn om de welvaart te waarborgen.
Die macht zit lekker bij de elite van het kapitalisme en dus de multi nationals waar onze westerse overheden voor kruipen.

zij bepalen de koers van de economie en welvaart en voor hun zijn onze arbeiders niet meer of minder dan de slaven van het oude rome!

Dus laat ons dus stoppen om nog meer geld te eisen van een overheid die daarna bekostigd moet worden door diezelfde massa als waar we het geld voor eisen

En het enige wat men dus met de moderne stakingen bereikt is dat je de gewone mensen in de straat lastig valt en u eigen iets wijsmaakt

een internationale eenheid inzake vakbonden en die samen met de overheden het kapitalisme aan banden legt

Vroeger hadden de overheden heel wat zaken in bezit maar dit is allemaal uitgegeven om zo gezegd het allemaal goedkoper te maken maar alles is gewoon stukken duurder geworden

freelancer
30 maart 2011, 21:26
het is idioot om te protesteren tegen de overheden van de westerse wereld daar zij niet meer in staat zijn om de welvaart te waarborgen.
Die macht zit lekker bij de elite van het kapitalisme en dus de multi nationals waar onze westerse overheden voor kruipen.

zij bepalen de koers van de economie en welvaart en voor hun zijn onze arbeiders niet meer of minder dan de slaven van het oude rome!

Dus laat ons dus stoppen om nog meer geld te eisen van een overheid die daarna bekostigd moet worden door diezelfde massa als waar we het geld voor eisen

En het enige wat men dus met de moderne stakingen bereikt is dat je de gewone mensen in de straat lastig valt en u eigen iets wijsmaakt

een internationale eenheid inzake vakbonden en die samen met de overheden het kapitalisme aan banden legt

Vroeger hadden de overheden heel wat zaken in bezit maar dit is allemaal uitgegeven om zo gezegd het allemaal goedkoper te maken maar alles is gewoon stukken duurder geworden
Daar hebt U gelijk in... Laten we heel Europa platleggen... zodat de multinationals, die hier enkel uitbuiting en armoede hebben gebracht, hier eindelijk vertrekken en zich naar de groeilanden begeven...
Uiteraard in het belang van de arbeider... :-D

Pelgrim
30 maart 2011, 22:06
Na de boel plat te gooien moet die boel natuurlijk ook overgenomen worden. Al het sociaal profitariaat dat we gemakshalve onder de noemer 'grootkapitaal' kunnen plaatsen mag nadien gerust naar de 'groeilanden' lopen. Ze moeten zelfs. 8-)