PDA

View Full Version : "Zero" veroorzaakt verkeersongeval


guido 007
28 maart 2011, 12:03
Actie voor verkeersveiligheid veroorzaakt ongeval op E19

HBVL 28-03-20113.


11:45 Maandagochtend zijn twee gewonden gevallen bij een ongeval op de E19 richting Antwerpen. Vijf voertuigen raakten in Rumst betrokken bij een aanrijding aan de staart van een kijkfile. Die kwam er te staan doordat er een actie voor verkeersveiligheid gehouden werd in het tankstation langs de autosnelweg.

Ik erger me regelmatig aan de affiches voor meer verkeersveiligheid.
Soms denk ik: "Wat heeft dat nu in Godsnaam met verkeersveiligheid te maken"?

BV.
.... want uw grootvader was piraat.

Lees meer.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid1031676/actie-voor-verkeersveiligheid-veroorzaakt-ongeval-op-e19.aspx

Vandaag is de dag van "Go For Zero"
Alsof mensen vrijwillig ongevallen veroorzaken.
Ze zijn alvast goed bezig, 2 gewonden op hun conto.

CyberpunX
28 maart 2011, 12:11
Alsof mensen vrijwillig ongevallen veroorzaken.

Mensen kiezen ervoor niet naar de baan te kijken, dat valt onder de noemer "vrijwillig".

maddox
28 maart 2011, 12:34
Mensen kiezen ervoor niet naar de baan te kijken, dat valt onder de noemer "vrijwillig".

Awel, in plaats van zo'n ZERO reclame naast de weg te plaatsen, alle reclame verbieden, het aantal verkeersborden tot een minimum herleiden en alle ramen zodanig blinderen dat het knappe blondje geen halswervels meer ontwricht.

Dan kijken mensen vrijwillig naar de weg nietwaar.

Bollywood
28 maart 2011, 15:13
Awel, in plaats van zo'n ZERO reclame naast de weg te plaatsen, alle reclame verbieden, het aantal verkeersborden tot een minimum herleiden en alle ramen zodanig blinderen dat het knappe blondje geen halswervels meer ontwricht.

Dan kijken mensen vrijwillig naar de weg nietwaar.

en geen flitspalen meer langs de weg en controles want nu kijken mensen meer naast de baan en naar hun snelheidsmeter dan naar de baan.

Ars_Nova
28 maart 2011, 21:20
Mensen kiezen ervoor niet naar de baan te kijken, dat valt onder de noemer "vrijwillig".

Ik denk dat dat eerder iets instinctmatig is hoor: "wat is daar aan de hand?"; en voor je het weet is uw aandacht ernaar toe getrokken.
Dat kunt ge er met de beste wil van de wereld niet uitstampen.
Maar goed het is wel een zeer ironisch voorval.

Ars_Nova
28 maart 2011, 21:20
en geen flitspalen meer langs de weg en controles want nu kijken mensen meer naast de baan en naar hun snelheidsmeter dan naar de baan.

² ma echt he?!

hurricane
28 maart 2011, 21:24
Ik denk dat dat eerder iets instinctmatig is hoor: "wat is daar aan de hand?"; en voor je het weet is uw aandacht ernaar toe getrokken.
Dat kunt ge er met de beste wil van de wereld niet uitstampen.
Maar goed het is wel een zeer ironisch voorval.

Het zijn meestal deze instinctmatigen die files veroorzaken. Het is al genoeg dat er iemand met een panne langs de kant staat om in hun remmen te gaan.
Stel je maar eens voor dat er bloed zou te zien zijn !

plakker
28 maart 2011, 23:31
en geen flitspalen meer langs de weg en controles want nu kijken mensen meer naast de baan en naar hun snelheidsmeter dan naar de baan.

Je hebt jammer genoeg een punt

guido 007
29 maart 2011, 06:45
Je hebt jammer genoeg een punt

Jammer genoeg? Doe er dan iets aan hé.

plakker
29 maart 2011, 19:27
Jammer genoeg? Doe er dan iets aan hé.

Ikke? 8O

George
29 maart 2011, 21:52
De afgelopen dagen kwam schoepenzot weer eens uitleggen hoe hij de verkeersveiligheid ging verbeteren in ons landje. Voorbeelden uit onze buurlanden alom. Vrijstelling van gordelplicht, daar ging het hem voor Etienne om. Het is echte wel jammer dat hier geen gevolg gegeven word aan wat echt het verschil maakt in het aantal verkeersdoden/miljoen inwoners. Dat is ook het enige wat voor de minister van belang was in zijn pleidooi.

Gisteren, iets over 16h had Bram Willems een gesprek met de woordvoerder van de Nederlandse tegenhanger van het bivv. Die mens zei zeer zinnige dingen. In Nederland maakt men werk van het aanpassen van de wegeninfrastructuur. Hun cijfers gingen drastisch naar beneden na de invoering van dat beleid. Controles en repressie hadden ze ook eerder al. Daarmee stonden ze wellicht op ons niveau maar enkel daarmee kom je er niet. Hij ging er dan ook van uit dat dat niet voldoende was. Iedereen doet wel eens een stommiteit in het verkeer, wat minder aandachtig, nekeer te snel rijden. Dat "onmogelijk" maken maakt het grote verschil in het aantal slachtoffer tussen ons en hen. Natuurlijk sprak die man wel voor z'n eigen winkel maar toch.

Bij ons is het duidelijk geen zaak van verkeersveiligheid, wegeninfrastructuur, ruimtelijke ordening, de staat van de wegen, het doet er niet toe. Daarin nemen ze geen voorbeeld aan onze buurlanden. Als men hier kan beboeten, mensen in de val kunnen lokken en in buitenlandse wetgevingen regeltjes kunnen vinden en ombuigen tot enkel repressie neemt men er graag een voorbeeld aan. Denken onze politici nu echt dat ze op deze wijze de cijfers van onze buurlanden kunnen halen of op de vraag van Europa kunnen beantwoorden?

brother paul
1 april 2011, 14:30
als je ZERO ongevallen wilt dan raad ik aan goed te studeren op de wet van Smeed

http://en.wikipedia.org/wiki/Smeed%27s_law

PeterCC
2 april 2011, 20:41
als je ZERO ongevallen wilt dan raad ik aan goed te studeren op de wet van Smeed

http://en.wikipedia.org/wiki/Smeed%27s_law
Die wet van Smeed slaat nergens op.
Volgens die wet berekend:
- 1970 met 9,7 miljoen inwoners en 2 miljoen voertuigen: het model voorspelt 180 doden per miljoen inwoners terwijl er in werkelijkheid ruim 300 waren
- 2010 met 10,8 miljoen inwoners en 5,3 miljoen voertuigen: het model voorspelt 240 doden per miljoen inwoners terwijl er in werkelijkheid iets van een 80 waren.
Gooi dat model vandaag nog in de vuilbak, brother Paul.

PeterCC
2 april 2011, 20:42
(...)
Gisteren, iets over 16h had Bram Willems een gesprek met de woordvoerder van de Nederlandse tegenhanger van het bivv.
(...)

Wie is Bram Willems?

George
3 april 2011, 05:13
Wie is Bram Willems?Een presentator van stubru, maar dat doet er niet toe, 't is wat die woordvoerder te vertellen had.

guido 007
3 april 2011, 06:13
Infrastructuuraanpassingen kosten geld.
Camera's brengen ..

Micele
3 april 2011, 10:16
[Schouppezot... ]
Gisteren, iets over 16h had Bram Willems een gesprek met de woordvoerder van de Nederlandse tegenhanger van het bivv. Die mens zei zeer zinnige dingen. In Nederland maakt men werk van het aanpassen van de wegeninfrastructuur. Hun cijfers gingen drastisch naar beneden na de invoering van dat beleid. Controles en repressie hadden ze ook eerder al. Daarmee stonden ze wellicht op ons niveau maar enkel daarmee kom je er niet. Hij ging er dan ook van uit dat dat niet voldoende was. Iedereen doet wel eens een stommiteit in het verkeer, wat minder aandachtig, nekeer te snel rijden. Dat "onmogelijk" maken maakt het grote verschil in het aantal slachtoffer tussen ons en hen. Natuurlijk sprak die man wel voor z'n eigen winkel maar toch.

Bij ons is het duidelijk geen zaak van verkeersveiligheid, wegeninfrastructuur, ruimtelijke ordening, de staat van de wegen, het doet er niet toe. Daarin nemen ze geen voorbeeld aan onze buurlanden. Als men hier kan beboeten, mensen in de val kunnen lokken en in buitenlandse wetgevingen regeltjes kunnen vinden en ombuigen tot enkel repressie neemt men er graag een voorbeeld aan. Denken onze politici nu echt dat ze op deze wijze de cijfers van onze buurlanden kunnen halen of op de vraag van Europa kunnen beantwoorden?
²

brother paul
3 april 2011, 10:27
Die wet van Smeed slaat nergens op.
Volgens die wet berekend:
- 1970 met 9,7 miljoen inwoners en 2 miljoen voertuigen: het model voorspelt 180 doden per miljoen inwoners terwijl er in werkelijkheid ruim 300 waren
- 2010 met 10,8 miljoen inwoners en 5,3 miljoen voertuigen: het model voorspelt 240 doden per miljoen inwoners terwijl er in werkelijkheid iets van een 80 waren.
Gooi dat model vandaag nog in de vuilbak, brother Paul.

He ik wou gewoon zeggen: meer wegen, bredere banen en je vermindert de kans op ongevallen. ZOals nederland DUBBEL TOT DRIEDUBBEL zoveel LOPENDE KM WEGEN heeft als Belgie..
Groene denken dat het aanzuigeffect dan het verkeer zal verdubbelen, maar verbreden van wegen, ipv systematisch versmachten en dwingen tot filerijden zal het verkeer gewoon vlotter en met minder ongevallen doen verlopen.