PDA

View Full Version : Wie maakt gebruik van de nachtwinkels ?


hurricane
31 maart 2011, 07:54
Wie maakt gebruik van de nachtwinkels ?

Een fenomeen dat zich de laatste jaren verspreidde.
Groezelige handelszaken die in de beschermende duisternis van de nacht uit de grond komen als paddenstoelen.
De spullen die je er koopt, kosten gemiddeld zo'n 30 % meer dan in een gewone winkel.
De al even groezelige uitbaters spreken nauwelijks Nederlands en lijken voor het overgrote gedeelte van Pakistaanse afkomst te zijn.
Wat maakt het succes van deze zaken ?
En bestaat hun cliënteel uitsluitend uit vergeetachtige mensen die blijkbaar liever tijdens de nacht hun aankopen doen ?
En waarom slapen die mensen niet ?

Gaan mijn mede-forummers naar de nachtwinkel ?

guido 007
31 maart 2011, 07:57
Wie maakt gebruik van de nachtwinkels ?

Een fenomeen dat zich de laatste jaren verspreidde.
Groezelige handelszaken die in de beschermende duisternis van de nacht uit de grond komen als paddenstoelen.
De spullen die je er koopt, kosten gemiddeld zo'n 30 % meer dan in een gewone winkel.
De al even groezelige uitbaters spreken nauwelijks Nederlands en lijken voor het overgrote gedeelte van Pakistaanse afkomst te zijn.
Wat maakt het succes van deze zaken ?
En bestaat hun cliënteel uitsluitend uit vergeetachtige mensen die blijkbaar liever tijdens de nacht hun aankopen doen ?
En waarom slapen die mensen niet ?

Gaan mijn mede-forummers naar de nachtwinkel ?

Ik ben mijn leven niet beu.
Ik kan mij perfect organiseren zonder nachtwinkel.

hurricane
31 maart 2011, 07:59
Ik ben mijn leven niet beu.
Ik kan mij perfect organiseren zonder nachtwinkel.

Da's al één normaal mens.

fox
31 maart 2011, 08:23
Wie maakt gebruik van de nachtwinkels ?

Een fenomeen dat zich de laatste jaren verspreidde.
Groezelige handelszaken die in de beschermende duisternis van de nacht uit de grond komen als paddenstoelen.
De spullen die je er koopt, kosten gemiddeld zo'n 30 % meer dan in een gewone winkel.
De al even groezelige uitbaters spreken nauwelijks Nederlands en lijken voor het overgrote gedeelte van Pakistaanse afkomst te zijn.
Wat maakt het succes van deze zaken ?
En bestaat hun cliënteel uitsluitend uit vergeetachtige mensen die blijkbaar liever tijdens de nacht hun aankopen doen ?
En waarom slapen die mensen niet ?

Gaan mijn mede-forummers naar de nachtwinkel ?

Tot een 4 tal maand geleden kocht ik daar wel eens sigaretten. Vroeger in mijn studententijd was er een nachtwinkel recht voor de deur en tijdens de examens was ik daar vaste klant. Nu maak ik daar nooit meer gebruik van, tenzij ik plots een goestje krijg en we bijvoorbeeld geen chips of zo in huis hebben. Maar dat gebeurt heel erg zelden.

lantjes
31 maart 2011, 08:26
neen, nooit. Wat zou ik daar moeten zoeken dat ik zo hoogdringend nodig zou hebben?

CyberpunX
31 maart 2011, 08:26
De spullen die je er koopt, kosten gemiddeld zo'n 30 % meer dan in een gewone winkel.
De resellers van den aldi :lol:

Ik ga betrekkelijk veel naar de nachtwinkel, soms meerdere keren op een avond. Ze zijn nu eenmaal open als de rest toe is. Want als de rest open is ... ben ik werken. En ze hebben altijd een uitgebreid aanbod aan blaadjes en andere attributen. De nachtwinkel waar ik meestal ga is echter wel een belg, geen pakistaan.

Txiki
31 maart 2011, 08:55
Sinds mijn nieuwe job: nauwelijks. Voordien: elk weekend.

Vette Pois(s)on
31 maart 2011, 09:14
Vieze winkels.

Txiki
31 maart 2011, 09:23
Vieze winkels.

ma nee, da's ni waar

Vette Pois(s)on
31 maart 2011, 09:27
ma nee, da's ni waar

Zou toch eens benieuwd zijn mocht de gezondheidsinspectie een grootschalige controle doen.

En de prijzen, akkoord niemand is verplicht te kopen, die zijn lelijk met de haren getrokken.

Specksnyder
31 maart 2011, 09:32
Ik ben mijn leven niet beu.
Ik kan mij perfect organiseren zonder nachtwinkel.

Da's al één normaal mens.

:lolabove:

Wat een stelletje idiote angsthazen zijn jullie!

hurricane
31 maart 2011, 09:40
:lolabove:

Wat een stelletje idiote angsthazen zijn jullie!

Angst ? Hoe komt u daarop ?

lantjes
31 maart 2011, 09:43
Allez, laat ons eens serieus zijn, wat hebben ze daar wat je absoluut meteen nodig hebt? Wat niet kan wachten tot de volgende morgen? Drank? Sigaretten? wc-papier?

kruip in uw nest en ga er 's morgens bij reguliere winkels om?

guido 007
31 maart 2011, 09:46
Vieze winkels.

We mogen ze natuurlijk niet allemaal over dezelfde kam scheren maar als ik op een reclamebord zie staan:



"Segretten"


Dan heb ik toch ernstige twijfels.

guido 007
31 maart 2011, 09:46
:lolabove:

Wat een stelletje idiote angsthazen zijn jullie!

Olmdat ik mijn leven onder controle heb?

guido 007
31 maart 2011, 09:47
Allez, laat ons eens serieus zijn, wat hebben ze daar wat je absoluut meteen nodig hebt? Wat niet kan wachten tot de volgende morgen? Drank? Sigaretten? wc-papier?

kruip in uw nest en ga er 's morgens bij reguliere winkels om?

Mijn gedacht.

Anna List
31 maart 2011, 09:51
wie komt daar ?

verslaafden en anderen die hun huishouden niet deftig georganiseerd krijgen.


en ze betalen er de prijs voor.

Txiki
31 maart 2011, 09:52
wie komt daar ?

verslaafden en anderen die hun huishouden niet deftig georganiseerd krijgen.


en ze betalen er de prijs voor.

Of mensen die 's nachts werken. 8-)

Anna List
31 maart 2011, 09:53
Allez, laat ons eens serieus zijn, wat hebben ze daar wat je absoluut meteen nodig hebt? Wat niet kan wachten tot de volgende morgen? Drank? Sigaretten? wc-papier?

kruip in uw nest en ga er 's morgens bij reguliere winkels om?

zorgt verdorie dat ge die dingen gewoon in huis hebt ?!

Anna List
31 maart 2011, 09:53
Of mensen die 's nachts werken. 8-)

alleen de niet georganiseerde dan toch

Specksnyder
31 maart 2011, 09:55
Olmdat ik mijn leven onder controle heb?

Nee omdat ge het blijkbaar dus werkelijk meent dat ge niet naar een nachtwinkel durft gaan uit pure doodsangst.

lantjes
31 maart 2011, 09:55
zorgt verdorie dat ge die dingen gewoon in huis hebt ?!

't zal wel zijn, zoals die van ons kan hamsteren mag er morgen voor ettelijke weken nen oorlog uitbreken, 'k moet niet buiten om boodschappen.:-P

Txiki
31 maart 2011, 09:55
alleen de niet georganiseerde dan toch

Wat is dat nu voor zever? Voor ik naar het werk reed, sprong ik allegauw een nachtwinkel binnen voor sigaretten. Overdag: slapen en studeren, makker.

Anna List
31 maart 2011, 09:57
Wat is dat nu voor zever? Voor ik naar het werk reed, sprong ik allegauw een nachtwinkel binnen voor sigaretten. Overdag: slapen en studeren, makker.

slapen of studeren, hoop ik ;-)

Specksnyder
31 maart 2011, 09:59
wie komt daar ?

verslaafden en anderen die hun huishouden niet deftig georganiseerd krijgen.


en ze betalen er de prijs voor.

Zeg het eens, welke prijs betaal ik daarvoor?

Anna List
31 maart 2011, 10:11
Zeg het eens, welke prijs betaal ik daarvoor?

zo'n 20% �* 30% extra op de gewone verkoopprijs ?

Txiki
31 maart 2011, 10:11
slapen of studeren, hoop ik ;-)

grrr

Anna List
31 maart 2011, 10:11
grrr

ik moet er mijne kleine ook steeds aan herinneren :-)

Txiki
31 maart 2011, 10:26
ik moet er mijne kleine ook steeds aan herinneren :-)

grrr

Specksnyder
31 maart 2011, 10:27
zo'n 20% �* 30% extra op de gewone verkoopprijs ?

Ah, dat bedoel je.

Lijkt me niet meer dan normaal. Die mensen bieden dan ook een speciale dienst aan die je bij gewone winkeltjes niet hebt.

bruggeman
31 maart 2011, 10:31
Da's al één normaal mens.

Oh, dus U weet wat normaal zijn is?:roll:

Anna List
31 maart 2011, 10:31
grrr

tijd om wakker te worden Txiki, ge snurkt :p

Txiki
31 maart 2011, 10:37
tijd om wakker te worden Txiki, ge snurkt :p

:lolabove: goeie

plakker
31 maart 2011, 10:40
Vroeger zelden (toen ik nog rookte), nu eigenlijk nooit meer.

CyberpunX
31 maart 2011, 10:45
zo'n 20% �* 30% extra op de gewone verkoopprijs ?
De helft vd nachtwinkels zijn goedkoper als "belgische" dagwinkels.
Blik cola is goedkoper als een automaat of een 20cl cola in een café ernaast.

En sigaretten ed hebben altijd dezelfde prijs.

Olmdat ik mijn leven onder controle heb?
Ik heb mijn leven onder controle. Ik ga naar de winkel nu wanneer ik wil ipv tussen de uren te gaan die de maatschappij voorgekauwd heeft in de jaren stilletjes. Tegenwoordig is de wereld 24/7 en hoog tijd dat de zelfstandige zich eens begint aan te passen.

plakker
31 maart 2011, 10:53
De helft vd nachtwinkels zijn goedkoper als "belgische" dagwinkels.
Blik cola is goedkoper als een automaat of een 20cl cola in een café ernaast.

En sigaretten ed hebben altijd dezelfde prijs.


Ik heb mijn leven onder controle. Ik ga naar de winkel nu wanneer ik wil ipv tussen de uren te gaan die de maatschappij voorgekauwd heeft in de jaren stilletjes. Tegenwoordig is de wereld 24/7 en hoog tijd dat de zelfstandige zich eens begint aan te passen.

Toen ik nog in de colruyt werkte kwamen de nachtwinkelvrienden met meerdere karren tegelijk aan de kassa, haalden ze grote rollen cash geld boven en kochten soms voor duizenden euros per keer, dan werden die 's nachts verkocht aan een grote winstmarge.
Iedereen weet dat sigaretten verkopen gewoon een basisproduct is om het randassortiment te laten verkopen, zoals bijvoorbeeld snoep, wenskaarten e.d
Dit is bij een nachtwinkel niet anders.

CyberpunX
31 maart 2011, 11:00
Toen ik nog in de colruyt werkte kwamen de nachtwinkelvrienden met meerdere karren tegelijk aan de kassa, haalden ze grote rollen cash geld boven en kochten soms voor duizenden euros per keer, dan werden die 's nachts verkocht aan een grote winstmarge.

Nochtans gaan de zeer veel mensen binnen voor bier of sigaretten en laten ze die randproducten zijn. Die winstmarge mag groot zijn, is uiteindelijk nachtwerk. En ik ben al meer thuisgekomen met ronduit rotte boel van "respectabele" dagwinkels en -ketens als van nachtwinkels ... :roll:

Dronkoers
31 maart 2011, 11:09
Soms tot 3 keer per week

plakker
31 maart 2011, 11:11
Nochtans gaan de zeer veel mensen binnen voor bier of sigaretten en laten ze die randproducten zijn. Die winstmarge mag groot zijn, is uiteindelijk nachtwerk. En ik ben al meer thuisgekomen met ronduit rotte boel van "respectabele" dagwinkels en -ketens als van nachtwinkels ... :roll:

Ja, dat is dan ook de enige reden dat ik het misschien nog kunnen vind, 't is nachtwerk.
én, en neem me deze reactie niet kwalijk, het is niet alleen nachtwerk, ze werken.

Pieke
31 maart 2011, 11:34
Allez, laat ons eens serieus zijn, wat hebben ze daar wat je absoluut meteen nodig hebt? Wat niet kan wachten tot de volgende morgen? Drank? Sigaretten? wc-papier?

kruip in uw nest en ga er 's morgens bij reguliere winkels om?

een zwangere vrouw die zaagt dat ze goesting heeft in M&M's
daar zegt ge niet tegen dat ze maar moet wachten tot morgen...

hurricane
31 maart 2011, 11:37
Oh, dus U weet wat normaal zijn is?:roll:


Ja, brugman. Toch al zeker als het over winkelgedrag gaat.

lantjes
31 maart 2011, 11:40
een zwangere vrouw die zaagt dat ze goesting heeft in M&M's
daar zegt ge niet tegen dat ze maar moet wachten tot morgen...

bezint eer ge begint.....:? en geef ze nen haring op azijn. ;-)

hurricane
31 maart 2011, 11:45
bezint eer ge begint.....:? en geef ze nen haring op azijn. ;-)

Vwalla. In die van ons haar geval waren het wafels met slagroom.
Die kon ik ook niet halen in de nachtwinkel :p

Dronkoers
31 maart 2011, 11:47
Ja, brugman. Toch al zeker als het over winkelgedrag gaat.

Bwoh, ik ben om te beginnen al genen ochtendmens, en na 16 uur vertik ik het om een winkel binnen te gaan omdat het dan pokkedruk is (tenzij het echt nodig is) ;-)
Zaterdag winkelen is sowiezo al uit den boze :-)
Met de late winkel ik dus zo goed als nooit, na de vroege heb ik 's middags in niks zin, buiten een terraske ofzo, en na de nachtshift sta ik soms op om 15:30 :-)

En de sigaretten zijn, met mijn geluk, 9 keer op 10 op op ne zaterdagnacht ;-)
en roltabak vindt ge nie in sigarettenautomaten :-(

Neenee, lang leve de nachtwinkels (siggies en soms een fleske frisdrank) :cheer:

Ik kijk dan niet naar die 50 cent ofzo extra ze ;-)

Anna List
31 maart 2011, 12:02
een zwangere vrouw die zaagt dat ze goesting heeft in M&M's
daar zegt ge niet tegen dat ze maar moet wachten tot morgen...

run while your life isn't over yet !

CyberpunX
31 maart 2011, 12:04
een zwangere vrouw die zaagt dat ze goesting heeft in M&M's
Vwalla. In die van ons haar geval waren het wafels met slagroom.

Mijn zin in nageslacht wordt hier niet echt groter door ... :lol:

Duvelke
31 maart 2011, 12:09
nachtwinkel is vooral handig als ge snachts uitga, en een fleske drank ofzo wilt gaan halen, of als ge nog wa zakke chips of andere snoep wilt halen.

Voor zaken gelijk huishoudartikelen wordt dat niet echt gebruikt denk ik..

lantjes
31 maart 2011, 12:13
nachtwinkel is vooral handig als ge snachts uitga, en een fleske drank ofzo wilt gaan halen, of als ge nog wa zakke chips of andere snoep wilt halen.

Voor zaken gelijk huishoudartikelen wordt dat niet echt gebruikt denk ik..

gij gaat uit in 't park op een bank of watte? :?

bgf324
31 maart 2011, 12:21
Is keiduur 8O

Dronkoers
31 maart 2011, 12:23
een zwangere vrouw die zaagt dat ze goesting heeft in M&M's
daar zegt ge niet tegen dat ze maar moet wachten tot morgen...

..en dan zeggen dat zij afzien eh... ;-)

Duvelke
31 maart 2011, 13:03
gij gaat uit in 't park op een bank of watte? :?

indrinken voor ge ergens henne gaan..een fles uit de nachtwinkel is pakke goedkoper dan 5-6 glazen sterke drank zenne..

en in de zomer ja..snachts ergens liggen chillen met fleske drank en wa babbelen, das ook best aangenaam.

CyberpunX
31 maart 2011, 13:12
en in de zomer ja..snachts ergens liggen chillen met fleske drank en wa babbelen, das ook best aangenaam.

2 ... wij zaten dag en nacht buiten.
Dit zal nog veel meer voorkomen nu men binnen niet meer mag roken.

Vlaanderen Boven
31 maart 2011, 13:14
indrinken voor ge ergens henne gaan..een fles uit de nachtwinkel is pakke goedkoper dan 5-6 glazen sterke drank zenne..

en in de zomer ja..snachts ergens liggen chillen met fleske drank en wa babbelen, das ook best aangenaam.

Exact...nachtwinkels gebruiken veel studenten wel eens om een bak of wat blikjes bier te gaan halen, om dan op kot/appartement leeg te drinken. Natuurlijk valt het een pak goedkoper uit dat gewoon overdag in de supermarkt te gaan halen, maar dat vereist ten eerste planning en ten tweede is het ook moeilijk te voorspellen hoeveel er op een bepaalde avond gaat afgezopen worden, of er nog over is van de vorige keer, etc. Nee, ik blijf ze handig vinden, die nachtwinkels.

Anna List
31 maart 2011, 13:16
Exact...nachtwinkels gebruiken veel studenten wel eens om een bak of wat blikjes bier te gaan halen, om dan op kot/appartement leeg te drinken. Natuurlijk valt het een pak goedkoper uit dat gewoon overdag in de supermarkt te gaan halen, maar dat vereist ten eerste planning en ten tweede is het ook moeilijk te voorspellen hoeveel er op een bepaalde avond gaat afgezopen worden, of er nog over is van de vorige keer, etc. Nee, ik blijf ze handig vinden, die nachtwinkels.

ne constante stock, dat is nu toch niet zo complex om te beheren hé :roll:

en dat heeft dan bestuursambities ... tssss

Nynorsk
31 maart 2011, 13:21
a zo'n gezeik over nachtwinkels.
ze zijn er, ze zijn handig, waarom zou het fout zijn om ze te gebruiken?!

Anna List
31 maart 2011, 13:22
a zo'n gezeik over nachtwinkels.
ze zijn er, ze zijn handig, waarom zou het fout zijn om ze te gebruiken?!

dat heeft toch nog niemand gezegd ?

Vlaanderen Boven
31 maart 2011, 13:23
Mijn zin in nageslacht wordt hier niet echt groter door ... :lol:

Mijn zin in wafels met slagroom daarentegen.

Nynorsk
31 maart 2011, 13:28
dat heeft toch nog niemand gezegd ?

gaan we autistisch doen ofwat?

allez dan:
"a zo'n gezeik over nachtwinkels.
ze zijn er, ze zijn handig, waarom zou ge ne loser zijn als ge ze gebruikt?! "

Anna List
31 maart 2011, 13:29
gaan we autistisch doen ofwat?

allez dan:
"a zo'n gezeik over nachtwinkels.
ze zijn er, ze zijn handig, waarom zou ge ne loser zijn als ge ze gebruikt?! "

alleen als ge niet-gorganiseerd zijn als loser definieert, maar dat doet gij, ik ni ;-)

doe mij maar chaos :-)

fox
31 maart 2011, 13:35
ne constante stock, dat is nu toch niet zo complex om te beheren hé :roll:

en dat heeft dan bestuursambities ... tssss

Dat is uiteraard niet moeilijk te beheren, maar veel studenten zijn gewoon notoire luiaards en lijden aan een acute vorm van uitstelgedrag en aangezien ze het toch allemaal zelf niet moeten betalen interesseert het hen dan ook geen fluit dat een blik uit de nachtwinkel 20 procent duurder is. Daarenboven heb je op elke hoek van de straat een nachtwinkel terwijl de supermarkt soms wel 500 meter wandelen is.

Vandaar dat de wildgroei aan nachtwinkels ook vooral in studentensteden voorkomt.

Anna List
31 maart 2011, 13:44
Dat is uiteraard niet moeilijk te beheren, maar veel studenten zijn gewoon notoire luiaards en lijden aan een acute vorm van uitstelgedrag en aangezien ze het toch allemaal zelf niet moeten betalen interesseert het hen dan ook geen fluit dat een blik uit de nachtwinkel 20 procent duurder is. Daarenboven heb je op elke hoek van de straat een nachtwinkel terwijl de supermarkt soms wel 500 meter wandelen is.

Vandaar dat de wildgroei aan nachtwinkels ook vooral in studentensteden voorkomt.

ge vraagt u af hoe de studenten van t vorige milenium dat overleefden hé

Dronkoers
31 maart 2011, 13:46
ge vraagt u af hoe de studenten van t vorige milenium dat overleefden hé

Die dronken toch niet? ;-)

Ratatosk
31 maart 2011, 13:47
Ik; anders zat ik met een bende broekschijtende dwijlers in huis.

fox
31 maart 2011, 13:57
ge vraagt u af hoe de studenten van t vorige milenium dat overleefden hé

Ik was student van 98 tot 04 en mijn beschrijving van daarnet is autobiografisch...

Ondertussen heeft mijn vriendin me op het "rechte" pad gekregen en sta ik op zaterdag of zondagmorgen braaf aan te schuiven aan de kassa in den delhaize.

Mitgard
31 maart 2011, 15:56
Sinds ik niet meer rook verdient de lokale cornerpaki niets meer aan mij.
Ik heb intussen een behoorlijke trouw aan de Lidl ontwikkeld.
Afgewisseld met Aldi (voor de pizza's).
Duits en goedkoop, daar ben ik voor.

CyberpunX
31 maart 2011, 16:23
ge vraagt u af hoe de studenten van t vorige milenium dat overleefden hé
Goedkope pinten, geen rookverbod, stampvolle cafés en een frietkot op de plaats van elke kebab.

Men zou zich eerder afvragen hoe het komt dat vorige generaties nog in leven zijn. :lol:

Dronkoers
31 maart 2011, 17:28
Ik was student van 98 tot 04 en mijn beschrijving van daarnet is autobiografisch...

Ondertussen heeft mijn vriendin me op het "rechte" pad gekregen en sta ik op zaterdag of zondagmorgen braaf aan te schuiven aan de kassa in den delhaize.

Noem jij dat het rechte pad? 8O

of bedoel je met knalrode ogen en een bierwalm aan de kassa van den Delhaize om 9 uur met een sixpack bier? ;-)

groentje
31 maart 2011, 23:39
Het stokbrood is er even duur als bij de bakker (1 euro), maar is wel snel op. Als ik de nacht heb, ben ik vaak niet wakker voor een uur of 4-5, en ik heb graag vers brood. Dan is een bezoekje aan mijn favoriete nachtpakistaan gewoon logisch. Buiten stokbrood, bananen en samosas heeft die mens wel niets in huis dat niet voorverpakt is. Misschien maar goed, ik weet het niet.

Vlaanderen Boven
1 april 2011, 03:42
ge vraagt u af hoe de studenten van t vorige milenium dat overleefden hé

Zij waren eigenlijk nog veel erger wat dronkenheid en onregelmatigheid betreft. Lees er maar eens de academische omstandigheden van iemand als Antoni Van Leeuwenhoek op na.

hurricane
1 april 2011, 07:32
Mijn zin in nageslacht wordt hier niet echt groter door ... :lol:


:-D

Och, da's maar een poosje hoor.
Na een tijdje verdwijnen die speciale goestingskes en gaat alles weer zijn gewone gang.