PDA

View Full Version : Rood of geen brood...


freelancer
1 april 2011, 14:37
Bent maar werkgever en U wordt om de haverklap met de pestkoppen van de vakbonden geconfronteerd... :rofl:
Cortebeeck haalt gevallen aan waarbij ACV-leden en militanten ‘ongegeneerd belachelijk worden gemaakt, beledigd, afgedreigd of afgekocht.’ Zo zouden in verschillende bedrijven de ACV-leden benaderd zijn door ABVV-militanten die hen met geld wilden afkopen om niet te komen werken op de ABVV-actiedag op 4 maart. ‘Over respect gesproken’, schrijft Cortebeeck.

Voor een aantal ABVV-hardliners is de ‘rood of geen brood’-filosofie blijkbaar terug.’


Hier (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110401_071) kunt U verder nog wat fraais over onze vakbonden lezen... Vakbonden tussen haakjes... die onze welstand en ons welzijn gaan redden.... :oops:

Scherven A. Mok
1 april 2011, 15:40
Ik kan de ABVV leden eigenlijk geen ongelijk geven. Hun beweegredenen daar kan ik volledig inkomen. Steeds meer mensen krijgen het moeilijk of worden niet meer gewaardeerd. De methoden die sommigen daarbij hanteren vind ik niet kunnen. Hoewel het het steevast gaat om uitvergrote uitzonderingen is het spijtig te moeten vast stellen tot welk middelen men soms over gaat. Ik ben zelf geen voorstander van hoe de meerderheid van de Vlamingen wenst om te gaan met de globalisatie maar we leven in een democratie en ik leg me er bij neer, deels ook omdat ik het niet allemaal begrijp en onzeker ben over hoe alles nu juist in elkaar zit. De enige actie die ik wel zou goedkeuren is geweld tegen lui die echt te ver gaan in hun machts- en geldhonger. Geen onderling gezever tussen slachtoffers maar mensen waarvan echt duidelijk is dat ze hun boekje te buiten gaan en elke vorm van medemenselijkheid mankeren aanpakken. Dat groepje rotzakken dat de grote Amerikaanse banken en de FED beheersen bvb. Sommige ceo's van grote multinationals. Die komen nu met alles weg en die zouden moeten leren twee keer nadenken over de gevolgen voor mens en milieu ipv enkel winst. Ceo's van bedrijven die wapens maken, van blackwater toestanden, ... daar moet iets aan gedaan worden ipv elkaar wat tegen te werken.

kelt
1 april 2011, 17:01
http://www.acv-online.be/Actualiteit/Nieuws/Detail/Meer_dan_een_uitlaatklep.asp

In een openlijk schrijven(zie link naar de ACV-website) ventileert de ACV-leider zijn irritatie over de recente zaken....(en hij is nog zeer vriendelijk)

De ABVV-betoging in Brussel enkele dagen geleden trof inderdaad de verkeerde mensen(werknemers) en de verkeerde instellingen(plaatsen waar die werknemers behoorden te werken)....

In die zin bracht ze ongetwijfeld zelfs minder teweeg dan de vriendelijke "schooluitstap" van de ACV op de Heizel...

Eerst moet een handtekening blijkbaar niet verdedigd worden in de eigen organisatie,en vervolgens trekt diegene die zijn werk niet doet(het Leeuwke bijvoorbeeld) ten strijde...uitgerekend tegen diegenen voor wie een handtekening wel betekenis heeft...

DE detail-onderhandelingen in de sectoren omtrent de invulling van het IPA moeten nog beginnen :-(

freelancer
1 april 2011, 17:12
Luc Cortebeeck verklaart net op radio1 dat afdreigingen niet kunnen... Dat men echt vrij moet zijn...
Ongetwijfeld bedoelt hij dat de leden van de ene vakbond de leden van een andere niet mogen afdreigen...
Of zou hij ook bedoelen dat stakers werkwilligen niet mogen afdreigen? Waarschijnlijk niet, omdat volgens de vakbonden werkwilligen ratten zijn... :rofl:

Raf
1 april 2011, 17:18
Ik kan de ABVV leden eigenlijk geen ongelijk geven. Hun beweegredenen daar kan ik volledig inkomen. Steeds meer mensen krijgen het moeilijk of worden niet meer gewaardeerd. De methoden die sommigen daarbij hanteren vind ik niet kunnen. Hoewel het het steevast gaat om uitvergrote uitzonderingen is het spijtig te moeten vast stellen tot welk middelen men soms over gaat. Ik ben zelf geen voorstander van hoe de meerderheid van de Vlamingen wenst om te gaan met de globalisatie maar we leven in een democratie en ik leg me er bij neer, deels ook omdat ik het niet allemaal begrijp en onzeker ben over hoe alles nu juist in elkaar zit. De enige actie die ik wel zou goedkeuren is geweld tegen lui die echt te ver gaan in hun machts- en geldhonger. Geen onderling gezever tussen slachtoffers maar mensen waarvan echt duidelijk is dat ze hun boekje te buiten gaan en elke vorm van medemenselijkheid mankeren aanpakken. Dat groepje rotzakken dat de grote Amerikaanse banken en de FED beheersen bvb. Sommige ceo's van grote multinationals. Die komen nu met alles weg en die zouden moeten leren twee keer nadenken over de gevolgen voor mens en milieu ipv enkel winst. Ceo's van bedrijven die wapens maken, van blackwater toestanden, ... daar moet iets aan gedaan worden ipv elkaar wat tegen te werken.

:thumbsup:

corse
1 april 2011, 17:29
Luc Cortebeeck verklaart net op radio1 dat afdreigingen niet kunnen... Dat men echt vrij moet zijn...
Ongetwijfeld bedoelt hij dat de leden van de ene vakbond de leden van een andere niet mogen afdreigen...
Of zou hij ook bedoelen dat stakers werkwilligen niet mogen afdreigen? Waarschijnlijk niet, omdat volgens de vakbonden werkwilligen ratten zijn... :rofl:

Dat gij een hypocriete valse huichel rat bent dat wisten we reeds, dat staat op uw gezicht te lezen.
Maar van de resultaten van de vakbonden mee profiteren wel natuurlijk!
Maar zeker niet op de barricade, maar als Judas achter de hoek veilig staan kijken en de baas vertellen hoe slecht vakbonden wel zijn, om op deze Judas manier proberen een Euroke mee te pikken, we kennen uw soort.

kelt
1 april 2011, 17:41
Bon...
Het zou dan misschien nuttig zijn dat het ABVV,(en ook die werkgeversorganisaties die niet zinnens zijn te doen wat ze ondertekenen) niet meer afkomen als er nog eens onderhandelingen zijn...

Dat maakt de zaak duidelijker,en er hoeft geen schijnheilig "big smile" masker aan tafel,en wat later eieren tegen andermans gebouwen....


RESPECT voor je onderhandelingspartners is belangrijk.
"RATTEN",als titel voor mede-werkers is ook geen manier van doen....het helpt NIKS.

freelancer
1 april 2011, 18:01
Dat gij een hypocriete valse huichel rat bent dat wisten we reeds, dat staat op uw gezicht te lezen.
Maar van de resultaten van de vakbonden mee profiteren wel natuurlijk!
Maar zeker niet op de barricade, maar als Judas achter de hoek veilig staan kijken en de baas vertellen hoe slecht vakbonden wel zijn, om op deze Judas manier proberen een Euroke mee te pikken, we kennen uw soort.
:lolabove:
:thumbsup:

Raven
1 april 2011, 19:39
Dat gij een hypocriete valse huichel rat bent dat wisten we reeds, dat staat op uw gezicht te lezen.
Maar van de resultaten van de vakbonden mee profiteren wel natuurlijk!
Maar zeker niet op de barricade, maar als Judas achter de hoek veilig staan kijken en de baas vertellen hoe slecht vakbonden wel zijn, om op deze Judas manier proberen een Euroke mee te pikken, we kennen uw soort.

Wie is we?

Last van majestis pluralis? Hoe vakbond :roll:

Raf
1 april 2011, 20:37
Wie is we?

Last van majestis pluralis? Hoe vakbond :roll:

Corse en ik. We zijn dus al ten minste met twee. Dat rechtvaardigt het gebruik van de meervoudsvorm.

Txiki
1 april 2011, 22:35
Maar alléé mannekes... vakbonden zijn broodnodig. Absoluut. Betekent dat nu dat de vakbonden zoals ze nu zijn, daarom van het type zijn dat we nodig hebben? Wat zijn we met vakbonden die hun voetvolk laten opdraven terwijl de top heel andere belangen nastreeft? Alle respect voor basismilitanten, hoor. Ze zijn net zo'n brave schapen als leden van een politieke partij.

Wat voor mij nu telt, is dit: terwijl ze in de media naar elkaar lopen te schelden, zijn ze weer eens niet met het fundamentele bezig.

Ziet er dan niemand dat er volop een hetze bezig is om mensen tegen elkaar op te zetten? Mensen met zonnepanelen tegen mensen zonder, ACV'ers tegen ABVV'ers, hervormingsgezinden tegen behoudsgezinden, flaminganten tegen niet-flaminganten...

Dat is een klassieke truk, een klassieke techniek. Faligot heeft dat meer dan voldoende uiteengeschreven in zijn boeken.

giserke
2 april 2011, 02:10
Ik kan de ABVV leden eigenlijk geen ongelijk geven. Hun beweegredenen daar kan ik volledig inkomen. Steeds meer mensen krijgen het moeilijk of worden niet meer gewaardeerd. De methoden die sommigen daarbij hanteren vind ik niet kunnen. Hoewel het het steevast gaat om uitvergrote uitzonderingen is het spijtig te moeten vast stellen tot welk middelen men soms over gaat. Ik ben zelf geen voorstander van hoe de meerderheid van de Vlamingen wenst om te gaan met de globalisatie maar we leven in een democratie en ik leg me er bij neer, deels ook omdat ik het niet allemaal begrijp en onzeker ben over hoe alles nu juist in elkaar zit. De enige actie die ik wel zou goedkeuren is geweld tegen lui die echt te ver gaan in hun machts- en geldhonger. Geen onderling gezever tussen slachtoffers maar mensen waarvan echt duidelijk is dat ze hun boekje te buiten gaan en elke vorm van medemenselijkheid mankeren aanpakken. Dat groepje rotzakken dat de grote Amerikaanse banken en de FED beheersen bvb. Sommige ceo's van grote multinationals. Die komen nu met alles weg en die zouden moeten leren twee keer nadenken over de gevolgen voor mens en milieu ipv enkel winst. Ceo's van bedrijven die wapens maken, van blackwater toestanden, ... daar moet iets aan gedaan worden ipv elkaar wat tegen te werken.

Wel daar ben ik het voor een groot stuk mee eens.
Maar de manier waarop vakbonden bezig zijn is niet in het belang van de mens, is er niet op gericht de globalisering terug te dringen. Maar zijn er eerder op gericht een interne machtstrijd tussen vakbondsmaffia uit te vechten.
En voor mij is globalisering de grootste bron van het kwaad.

Woetse
2 april 2011, 12:34
Waarom zouden vakbonden globalisering moet terugdringen? Dat is een fenomeen dat in het verleden al enkele keren heeft plaatsgevonden en wat enorme voordelen met zich meebrengt op o.a. het vlak van communicatie e.d. Wat wel problematisch is, is het (globaal) kapitalisme. En het is daar waar de vakbonden zich mee moeten bezighouden. Niet zoals nu waarbij vakbondsbureacraten de werkende bevolking tracht te verdelen.

Scherven A. Mok
2 april 2011, 12:42
Wel daar ben ik het voor een groot stuk mee eens.
Maar de manier waarop vakbonden bezig zijn is niet in het belang van de mens, is er niet op gericht de globalisering terug te dringen. Maar zijn er eerder op gericht een interne machtstrijd tussen vakbondsmaffia uit te vechten.
En voor mij is globalisering de grootste bron van het kwaad.


Hoe ik het zie is dat het abvv met lede ogen moet aanzien hoe het acv steeds toestemt in maatregelen die werkgelegenheid redden van enkelen en (met nog een bonus er bovenop) op kap van lager geschoolden. Het abvv die meer dan de andere vakbonden de zwakkeren verdedigd staat gewoon met de rug tegen de muur en velen van hun leden zijn radeloos omwille van wat ze zien waar hun kinderen voor staan.

(Uw semantische -maffia- trukken laat ik voor uw rekening. Als ik zie hoe het er bij de nva aan toe gaat hoeft het abvv daar geen lesje over te krijgen. Het gaat er daar wel een pakje democratischer aan toe dan bij het strak geleide nva.)

Savatage
2 april 2011, 13:07
http://www.acv-online.be/Actualiteit/Nieuws/Detail/Meer_dan_een_uitlaatklep.asp

In een openlijk schrijven(zie link naar de ACV-website) ventileert de ACV-leider zijn irritatie over de recente zaken....(en hij is nog zeer vriendelijk)

De ABVV-betoging in Brussel enkele dagen geleden trof inderdaad de verkeerde mensen(werknemers) en de verkeerde instellingen(plaatsen waar die werknemers behoorden te werken)....

Ik snap ook niet goed wat de rode vuilzakken daarmee proberen te bereiken. Veel ergernis bij de gewone werkmens die ook maar zijn job probeert te doen, daar zijn ze alvast goed in geslaagd. De ACV heeft groot gelijk in haar kritiek op die relschoppers hun staking.

freelancer
2 april 2011, 13:19
Guy Tegenbos vandaag in De Standaard (http://www.standaard.be/meningen/commentaar/index.aspx)
Ook onfraai is de escalerende ruzie tussen de twee grote vakbonden. Maar toeval is het niet. Hoewel ze in concrete dossiers vaak weinig van mening verschillen, staan ze al 125 jaar voor een andere aanpak. De een wil vooral aanklagen. De ander oplossen. Niet dat conflict op zich is het probleem, wel dat die situatie nieuwe oplossingen voor oude problemen onmogelijk maakt. Denk aan de index, aan het loopbaaneinde, aan de pensioenen.
Welke vakbond staat voor iets oplossen en welke voor vooral aanklagen zal zelfs voor rode mensen duidelijk zijn...
Het ABVV is duidelijk een vakbond die nooit iets zal oplossen... of werkelijk verbeteren... Het is een verzameling van werknemers, die zich laten doen door een bende pee van de aatjes...

----------------------------------------

Nu wil ik ook niet zeggen dat het ACV veel oplost.... :-D
Het zijn beiden - de een meer dan de andere - organisaties van eigen zak eerst...

Raven
2 april 2011, 18:00
Veel ergernis bij de gewone werkmens die ook maar zijn job probeert te doen, daar zijn ze alvast goed in geslaagd. De ACV heeft groot gelijk in haar kritiek op die relschoppers hun staking.

²!

corse
2 april 2011, 20:54
Guy Tegenbos vandaag in De Standaard (http://www.standaard.be/meningen/commentaar/index.aspx)

Welke vakbond staat voor iets oplossen en welke voor vooral aanklagen zal zelfs voor rode mensen duidelijk zijn...
Het ABVV is duidelijk een vakbond die nooit iets zal oplossen... of werkelijk verbeteren... Het is een verzameling van werknemers, die zich laten doen door een bende pee van de aatjes...

----------------------------------------

Nu wil ik ook niet zeggen dat het ACV veel oplost.... :-D
Het zijn beiden - de een meer dan de andere - organisaties van eigen zak eerst...

Organisaties van eigen zak eerst.

Belastingparadijzen:

Liechtenstein werd op 11 november 2009 door de OESO van de lijst geschrapt.

1. Andorra
2. Belize
3. Bermuda
4. China: Speciale Economische Zones, alsmede Hongkong en Macau
5. Cyprus
6. Delaware, Verenigde Staten
7. Dubai
8. Dublin Dock Area (Ierland)
9. Gibraltar
10. Hong Kong
11. Kaaimaneilanden
12. Kanaaleilanden, met name Guernsey en Jersey
13. Luxemburg (1929 holdings)
14. Man
15. Marshalleilanden
16. Monaco
17. Nauru
18. Panama
19. Singapore
20. Stad Londen, Verenigd Koninkrijk
21. Vanuatu
22. Verenigde Arabische Emiraten
23. Zwitserland (m.n. bepaalde kantons, zoals Zug)

Hoeveel geld zou hier samen op deze rekeningen staan?

Zeker genoeg om alle armoede, honger, analfabetisme en ziekten op de planeet te bestrijden.
Om iedereen op onze planeet te laten studeren en een menswaardig bestaan te geven.

Vooruitgang voor iedereen en niet enkel voor de 0,3% geprivilegieerde elite!

Raven
2 april 2011, 21:18
Organisaties van eigen zak eerst.

Belastingparadijzen:

Liechtenstein werd op 11 november 2009 door de OESO van de lijst geschrapt.

1. Andorra
2. Belize
3. Bermuda
4. China: Speciale Economische Zones, alsmede Hongkong en Macau
5. Cyprus
6. Delaware, Verenigde Staten
7. Dubai
8. Dublin Dock Area (Ierland)
9. Gibraltar
10. Hong Kong
11. Kaaimaneilanden
12. Kanaaleilanden, met name Guernsey en Jersey
13. Luxemburg (1929 holdings)
14. Man
15. Marshalleilanden
16. Monaco
17. Nauru
18. Panama
19. Singapore
20. Stad Londen, Verenigd Koninkrijk
21. Vanuatu
22. Verenigde Arabische Emiraten
23. Zwitserland (m.n. bepaalde kantons, zoals Zug)

Hoeveel geld zou hier samen op deze rekeningen staan?

Zeker genoeg om alle armoede, honger, analfabetisme en ziekten op de planeet te bestrijden.
Om iedereen op onze planeet te laten studeren en een menswaardig bestaan te geven.

Vooruitgang voor iedereen en niet enkel voor de 0,3% geprivilegieerde elite!

0.3% is niet genoeg. De bovenste 10% van de mensheid moet verbeurd verklaard worden zodat hun rijkdommen worden herverdeeld.

Vermits u leeft in het Westen, valt u hier ook onder.

corse
2 april 2011, 21:22
0.3% is niet genoeg. De bovenste 10% van de mensheid moet verbeurd verklaard worden zodat hun rijkdommen worden herverdeeld.

Vermits u leeft in het Westen, valt u hier ook onder.

Gij ook, hoeveel ga jij verdelen? 2,5 Euro?

corse
2 april 2011, 22:46
Guy Tegenbos vandaag in De Standaard (http://www.standaard.be/meningen/commentaar/index.aspx)

Welke vakbond staat voor iets oplossen en welke voor vooral aanklagen zal zelfs voor rode mensen duidelijk zijn...
Het ABVV is duidelijk een vakbond die nooit iets zal oplossen... of werkelijk verbeteren... Het is een verzameling van werknemers, die zich laten doen door een bende pee van de aatjes...

----------------------------------------

Nu wil ik ook niet zeggen dat het ACV veel oplost.... :-D
Het zijn beiden - de een meer dan de andere - organisaties van eigen zak eerst...


Eigen zak eerst..

160.000 mensen in België zijn dollarmiljonair:
http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_tijd/budget/7_tips_om_slapend_rijk_te_worden.8916908-2214.art

De 10 rijkste families van België bezitten samen 23 miljard Euro!
http://www.express.be/joker/nl/platdujour/de-rijkste-families-belgie.htm?CFID=6569738&CFTOKEN=19097365

JurgenD
3 april 2011, 01:53
De oplossing is heel simpel. Het woord heet Boycott (http://en.wikipedia.org/wiki/Boycott). Iedere organisatie, zij het nu een overheid of een bedrijf gaat op de knieën voor een boycott.

Vakbonden zouden beter de bevolking oproepen om te boycotten in plaats van potsierlijke betogingen te houden. Dat zal veel efficiënter zijn, want dat snijdt in de portemonnee.

Raven
3 april 2011, 07:30
De oplossing is heel simpel. Het woord heet Boycott (http://en.wikipedia.org/wiki/Boycott). Iedere organisatie, zij het nu een overheid of een bedrijf gaat op de knieën voor een boycott.

Vakbonden zouden beter de bevolking oproepen om te boycotten in plaats van potsierlijke betogingen te houden. Dat zal veel efficiënter zijn, want dat snijdt in de portemonnee.

Waarom wil je boycotten? En tegen wie? Tegen de OPEC landen omdat ze uit winstbejag ons een economische heropleven ontzeggen? Tegen low-cost landen waar overheden verplichten dat de mensen werken voor een kom rijst & veel slaag? Tegen de mensen, opdat ze geen 7 miljard mensen op de wereld gaan zetten die allemaal eten & welvaart nodig hebben om een constant blijvende planeet met afnemende grondstoffen? Of gaan we racistisch worden, en protesteren tegen de immigratiestroom naar Belgie die allemaal bereid zijn te werken aan een lager loon dan waarmee de gemiddelde laag-geschoolde belg wil werken?

Als vakbond in Belgie moet men zich wel dom voelen, want aan niets van bovenstaande kan men iets veranderen. Dusja... vandaag regent het.

Morgen boycotten van de regering voor beter weer?

Raven
3 april 2011, 07:37
Gij ook, hoeveel ga jij verdelen? 2,5 Euro?

Ik val niet bij die 10%... zelfs niet bij de 20%

freelancer
3 april 2011, 10:08
Eigen zak eerst..

160.000 mensen in België zijn dollarmiljonair:
http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_tijd/budget/7_tips_om_slapend_rijk_te_worden.8916908-2214.art

De 10 rijkste families van België bezitten samen 23 miljard Euro!
http://www.express.be/joker/nl/platdujour/de-rijkste-families-belgie.htm?CFID=6569738&CFTOKEN=19097365
Dollarmiljonair... dat is amper iets meer dan 30 miljoen oude Belgische frankskes... :oops:
Hopelijk zijn er wel een pak meer mensen dollarmiljnonair... :-D
(oooeeeiiii.... nu zal de spamrobot een hartinfarct krijgen... :rofl: )

---------------------------------------------------------
Hoeveel als links aangeschreven mensen zouden onder die dollarmiljonairs te vinden zijn?...v:oops:

corse
3 april 2011, 12:05
Dollarmiljonair... dat is amper iets meer dan 30 miljoen oude Belgische frankskes... :oops:
Hopelijk zijn er wel een pak meer mensen dollarmiljnonair... :-D
(oooeeeiiii.... nu zal de spamrobot een hartinfarct krijgen... :rofl: )

---------------------------------------------------------
Hoeveel als links aangeschreven mensen zouden onder die dollarmiljonairs te vinden zijn?...v:oops:

Dollarmiljonairs zijn enkel bij links te vinden, rechts kent enkel armoede!

freelancer
3 april 2011, 12:21
Het probleem is natuurlijk niet dat er te veel dollarmiljonairs zijn... Het probleem is dat er te weinig zijn... :roll:

Karel Martel B
3 april 2011, 12:30
Ceo's van bedrijven die wapens maken

U heeft het over het Waalse Gewest, dat aandeelhouder is van FN?

Scherven A. Mok
3 april 2011, 12:35
U heeft het over het Waalse Gewest, dat aandeelhouder is van FN?

Jep en alle Vlaamsche politici die wapenverkopen goedkeuren.

corse
3 april 2011, 12:36
Het probleem is natuurlijk niet dat er te veel dollarmiljonairs zijn... Het probleem is dat er te weinig zijn... :roll:

Iedereen dollarmiljonairs is een sprookje, en gij dollarmiljonair is een illusie.

corse
3 april 2011, 12:37
Jep en alle Vlaamsche politici die wapenverkopen goedkeuren.

Zeer juist!

Savatage
3 april 2011, 12:37
Jep en alle Vlaamsche politici die wapenverkopen goedkeuren.

Toch vermakend, die pacifistische kinderredeneringen :-)

corse
3 april 2011, 12:40
Toch vermakend, die pacifistische kinderredeneringen :-)

Gij werkt in een wapenfabriek zeker?
Diens brood men eet diens woord men spreekt.
Tot de kogel uw hart treft?

freelancer
3 april 2011, 15:31
Die pee van de aakes... :rofl:

Dat leeft van/voor geweld... :roll:

Scherven A. Mok
3 april 2011, 16:18
Toch vermakend, die pacifistische kinderredeneringen :-)

Ver wat ?
Mag ik er even op wijzen dat het jaarlijkse wereldwijde budget voor defensie zo'n 2.1 triljoen dollar bedraagt en dat voor ruimtevaart amper 38 miljard. In plaats van te vechten als kinderen om de grondstoffen zouden we beter samenwerken en ze gaan halen waar ze zitten. Als volwassenen.

Scherven A. Mok
3 april 2011, 16:27
Ziet er ongeveer zo uit :


http://i426.photobucket.com/albums/pp344/scherven/7025.jpg

freelancer
3 april 2011, 16:30
en als dat budget gevoelig verhoogd wordt... is het zagen... omdat dit te hoog is...

Savatage
3 april 2011, 16:34
Ver wat ?
Mag ik er even op wijzen dat het jaarlijkse wereldwijde budget voor defensie zo'n 2.1 triljoen dollar bedraagt en dat voor ruimtevaart amper 38 miljard. In plaats van te vechten als kinderen om de grondstoffen zouden we beter samenwerken en ze gaan halen waar ze zitten. Als volwassenen.

Zo simpel zit de wereld niet in elkaar. Investeringen in defensie zijn geen weggesmeten geld, ik weet niet of we dat van die miljarden in de ruimtevaart ook kunnen zeggen.

Scherven A. Mok
3 april 2011, 17:02
Zo simpel zit de wereld wel in elkaar. Het is maar dat de mens zoveel moeite heeft zijn gedrag te veranderen. Allemaal vrijheid roepen maar amper iemand die van die vrijheid ook proeft en keuzes maakt die buiten de lijn der verwachtingen en gewoonten liggen. Daar zijn echt niet zo ongelooflijk veel mensen voor nodig die hun mening herzien om een andere weg in te slaan.

corse
3 april 2011, 17:28
Zo simpel zit de wereld niet in elkaar. Investeringen in defensie zijn geen weggesmeten geld, ik weet niet of we dat van die miljarden in de ruimtevaart ook kunnen zeggen.

Beroepsmilitair?

donzigschaap
3 april 2011, 18:14
Beroepsmilitair?
Btw, ik koop regelmatig aandelen van Amerikaanse wapenfabrieken.

corse
3 april 2011, 18:20
Zeker geen gewetenswroeging hebben daarvoor:

Zolang wij die raketten maar niet op onze kop krijgen.
Voorlopig nog vriend van de yanks, kan wel snel veranderen!


Kruisraketten ( Tomahawk ) afgevuurd op Libië

http://www.youtube.com/watch?v=BWJY55GPzm4

http://www.youtube.com/watch?v=19XXTArAGaM&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=AzvFZnew41U&feature=related

Verarmd uranium in Libië: (uranium-DU) al dan niet voorzien van DU-munitie

De VS gebruikten wapens met verarmd uranium in Joegoslavië, Irak en Afghanistan en nu Libië.
Verarmd uranium DU wordt gebruikt om deze wapens slagkrachtiger en efficiënter te maken.
Deze Radioactieve alfapartikels bevinden zich voornamelijk in Tomahawk raketten die van uit vliegdekschepen en duikboten worden afgeschoten en ook in gewone munitie!
Deze contaminatie heeft een halveringstijd van 4,5 miljoen jaar en kan vooral rechtstreeks de mens, drinkwater en de landbouw contamineren.
Radioactieve alfapartikels in munitie contamineren en tasten tevens de DNA structuur aan.
In de VS wordt DU uranium gratis ter beschikking gesteld van de fabrikanten van munitie.

Death Made In America verarmd uranium in Libië:

http://www.leefbewust.com/themas/verarmd_uranium.html

http://www.rense.com/general70/deathmde.htm

http://anarchiel.com/display/nederlandse_militairen_besmet_met_verarmd_uranium

freelancer
3 april 2011, 18:42
Zeker geen gewetenswroeging hebben daarvoor:

Zolang wij die raketten maar niet op onze kop krijgen.
Voorlopig nog vriend van de yanks, kan wel snel veranderen!


Kruisraketten ( Tomahawk ) afgevuurd op Libië

http://www.youtube.com/watch?v=BWJY55GPzm4

http://www.youtube.com/watch?v=19XXTArAGaM&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=AzvFZnew41U&feature=related

Verarmd uranium in Libië: (uranium-DU) al dan niet voorzien van DU-munitie

De VS gebruikten wapens met verarmd uranium in Joegoslavië, Irak en Afghanistan en nu Libië.
Verarmd uranium DU wordt gebruikt om deze wapens slagkrachtiger en efficiënter te maken.
Deze Radioactieve alfapartikels bevinden zich voornamelijk in Tomahawk raketten die van uit vliegdekschepen en duikboten worden afgeschoten en ook in gewone munitie!
Deze contaminatie heeft een halveringstijd van 4,5 miljoen jaar en kan vooral rechtstreeks de mens, drinkwater en de landbouw contamineren.
Radioactieve alfapartikels in munitie contamineren en tasten tevens de DNA structuur aan.
In de VS wordt DU uranium gratis ter beschikking gesteld van de fabrikanten van munitie.

Death Made In America verarmd uranium in Libië:

http://www.leefbewust.com/themas/verarmd_uranium.html

http://www.rense.com/general70/deathmde.htm

http://anarchiel.com/display/nederlandse_militairen_besmet_met_verarmd_uranium
Kunt U mij a.u.b. uitleggen wat uw raketten te maken heeft met 'rood of geen brood'? :rofl:

Raf
3 april 2011, 18:59
Investeringen in defensie zijn geen weggesmeten geld

Natuurlijk is dat weggesmeten geld.

corse
3 april 2011, 19:01
Kunt U mij a.u.b. uitleggen wat uw raketten te maken heeft met 'rood of geen brood'? :rofl:

Freelomperikske wordt kinds, nu zal het snel gedaan zijn!

Savatage
3 april 2011, 23:06
Natuurlijk is dat weggesmeten geld.

Neen dat is het niet.

giserke
4 april 2011, 00:02
Natuurlijk is dat weggesmeten geld.

Neen? :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=ol5Dfs7jqFI&feature=related

Raf
4 april 2011, 07:21
Neen dat is het niet.

Waarom niet?

Scherven A. Mok
4 april 2011, 09:51
Kunt U mij a.u.b. uitleggen wat uw raketten te maken heeft met 'rood of geen brood'? :rofl:

De reden dat we hier zijn afgedwaald is dat er weer eens een communautaire fettischer een boertje kwam laten.

JurgenD
4 april 2011, 12:31
Waarom wil je boycotten? En tegen wie? Tegen de OPEC landen omdat ze uit winstbejag ons een economische heropleven ontzeggen? Tegen low-cost landen waar overheden verplichten dat de mensen werken voor een kom rijst & veel slaag? Tegen de mensen, opdat ze geen 7 miljard mensen op de wereld gaan zetten die allemaal eten & welvaart nodig hebben om een constant blijvende planeet met afnemende grondstoffen? Of gaan we racistisch worden, en protesteren tegen de immigratiestroom naar Belgie die allemaal bereid zijn te werken aan een lager loon dan waarmee de gemiddelde laag-geschoolde belg wil werken?

Als vakbond in Belgie moet men zich wel dom voelen, want aan niets van bovenstaande kan men iets veranderen. Dusja... vandaag regent het.

Morgen boycotten van de regering voor beter weer?

Gericht en in groep boycotten natuurlijk.

De vakbond bepaalt een bedrijf, schrijft zijn leden aan, en de boycott zal dat bedrijf wel op andere gedachten brengen. Het is kwestie van samenwerken en creativiteit.

Er zal heel veel veranderen als men dat doet. En eenmaal dhet bedrijf of de organisatie 'geplooid' heeft, een ander target kiezen. En ik verzeker U, een gewone aanmaningsbrief zal al voldoende zijn om ze tot andere gedachten te brengen als men zwaait met de mogelijkheid tot boycott.

Maar als men verspreid en het niet doet, dan kan er niet veel veranderen.
Men kan dan wat zitten toekijken hoe alles uitgemolken wordt natuurlijk, terwijl de vakbonden onzinnige en dure demonstraties gaan doen op de straat die toch niks veranderen aan de situatie.

Ze kunnen al beginnen met één van de banken die met ons geld weg is. Of een electriciteitsmaatschappij die woekerwinsten maakt op kap van de gewone burger.

Men mag niet vergeten dat het de bevolking is dat geld levert aan handelaar, staat en bank ! En daar zit de kracht van een bevolking als men dat in betere banen leidt. Macht verkrijgt men van de bevolking !

En willen de vakbonden dat initiatief niet nemen, dan moeten andere mensen het maar doen en de mensen aanzetten tot boycott. Er zijn contactmogelijkheden genoeg via het internet.

Een boycott, dat zou pas werken. Het is het enige wat werkt. Niet onnozel gaan protesteren op straat. Ze lachen je vierkant weg en je maakt nog de werkende mens boos ook omdat die verhindert wordt in zijn transport. Maar boycotten snijdt in de portemonnee van de organisatie. En dat doet pijn.

freelancer
4 april 2011, 12:44
Gericht en in groep boycotten natuurlijk.

De vakbond bepaalt een bedrijf, schrijft zijn leden aan, en de boycott zal dat bedrijf wel op andere gedachten brengen. Het is kwestie van samenwerken en creativiteit.

Er zal heel veel veranderen als men dat doet. En eenmaal dhet bedrijf of de organisatie 'geplooid' heeft, een ander target kiezen. En ik verzeker U, een gewone aanmaningsbrief zal al voldoende zijn om ze tot andere gedachten te brengen als men zwaait met de mogelijkheid tot boycott.

Maar als men verspreid en het niet doet, dan kan er niet veel veranderen.
Men kan dan wat zitten toekijken hoe alles uitgemolken wordt natuurlijk, terwijl de vakbonden onzinnige en dure demonstraties gaan doen op de straat die toch niks veranderen aan de situatie.

Ze kunnen al beginnen met één van de banken die met ons geld weg is. Of een electriciteitsmaatschappij die woekerwinsten maakt op kap van de gewone burger.

Men mag niet vergeten dat het de bevolking is dat geld levert aan handelaar, staat en bank ! En daar zit de kracht van een bevolking als men dat in betere banen leidt. Macht verkrijgt men van de bevolking !

En willen de vakbonden dat initiatief niet nemen, dan moeten andere mensen het maar doen en de mensen aanzetten tot boycott. Er zijn contactmogelijkheden genoeg via het internet.

Een boycott, dat zou pas werken. Het is het enige wat werkt. Niet onnozel gaan protesteren op straat. Ze lachen je vierkant weg en je maakt nog de werkende mens boos ook omdat die verhindert wordt in zijn transport. Maar boycotten snijdt in de portemonnee van de organisatie. En dat doet pijn.

Er zal heel veel veranderen als men dat doet. En eenmaal dhet bedrijf of de organisatie 'geplooid' heeft, een ander target kiezen. En ik verzeker U, een gewone aanmaningsbrief zal al voldoende zijn om ze tot andere gedachten te brengen als men zwaait met de mogelijkheid tot boycott.
En naar wat moet een bedrijf zich volgens U plooien? U denkt voorwaar dat die in ons landje nog te weinig loonkosten hebben? :lol:

Maar ja, we moeten de organisaties en bedrijven maar overlaten aan het ongenul van kleinlinks... :roll: :oops: :-D

corse
4 april 2011, 13:21
En naar wat moet een bedrijf zich volgens U plooien? U denkt voorwaar dat die in ons landje nog te weinig loonkosten hebben? :lol:
Maar ja, we moeten de organisaties en bedrijven maar overlaten aan het ongenul van kleinlinks... :roll: :oops: :-D

Freelancer heeft gelijk!

24 Euro per dag voor een arbeider is te veel in België!

In de Arabische landen leven ze met 1 Euro per dag en ze kunnen zelfs sparen!

Die Revolutie ginder is enkel door de corrupte vakbonden begonnen, die willen meer.
De Arabieren zijn tevreden en willen zelfs werken voor een halve Euro per dag!



Onderhoudsloon: arbeider België in 2011: (gemiddelde inkomen, tweede hoogste in Europa)

1. 1.500 Euro netto per maand per werkende persoon.
2. Man en vrouw werken: 3.000 Euro samen per maand.
3. Gezin bestaat uit 4 personen, 2 volwassenen & 2 kinderen.
4. 4 personen : 3.000 Euro = 750 Euro per persoon per maand.
5. 750 Euro per persoon : 31 dagen (maand) = 24,19 Euro per dag per persoon.

Onderhoudsloon: (minimum uitgaven voor een menswaardig bestaan)

Wonen:

1. Huishuur of huiskoop: (catastrale)
2. Water (sanitair & onderhoud)
3. Elektriciteit voor: (huishoudtoestellen & licht & koken)
4. Gas (verwarming & sanitair)
5. Telefoon & internet. (computer)
6. Kabel TV.
7. Bouw renoveren (sleet en onderhoud)
8. Huisraad (potten, bestek servies enz) (sleet)
9. Huishoudtoestellen & computer & multimedia + (sleet en onderhoud)
10. Meubelen (sleet)

Mobiliteit:

1. Auto of openbaar vervoer: (brandstof) (wegentaks) (sleet en nieuwkoop en onderhoud)

Levens noodzakelijke middelen voor een menswaardig bestaan:

1. Eten & drinken (uit eten gaan?)
2. Kleding & schoeisel & pers.hygiëne: (sleet en nieuwkoop)
3. Gezondheidszorg. (tandarts) (dokter) (gynaecoloog) (medicamenten)
4. Onderwijs: schoolboeken, kot, inschrijvingsgeld, uitstap, zakgeld.
5. Kapper en manicuur.
6. Kinderopvang: (onthaalmoeder) (crèche)
7. Cosmetics: (deo, zeep, parfum)
8. Sierraden: (juweel, enz?)

Andere:

1. Verzekeringen: (auto, brand, hospital, famil, levensverz, mutualiteit)
2. Belasting: (Pers of gezin)
3. Spaar geld (noodsituaties & werkloosheid) (Belgen sparen ruim17 procent van inkomen)
4. Vakbond.

Vrije tijd:

1. Cultuur (cinema, toneel enz)
2. Sport.
3. Andere vrijetijdsbesteding of ontspanning.
4. Jaarlijks verlof (reizen)

corse
4 april 2011, 13:30
Richt een partij op Freedancer:

Werken voor een halve Euro per dag om de Economie te steunen.
Ik ben er zeker van, je zal veel stemmen hebben???

corse
4 april 2011, 13:37
Steeds meer Belgen kunnen niet rondkomen met één loon:

Vorig jaar hebben 200.000 Belgen er een tweede job moeten bijnemen.

© belga
Dat blijkt uit cijfers van de Kruispuntbank van de Federale Overheidsdienst Economie, die het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen maandag publiceren.
Normaal komen er elk jaar zo'n 8.000 Belgen bij die twee jobs combineren, maar vorig jaar is dat aantal in één keer met 25.000 gestegen.

Volgens de Federale Overheidsdienst Economie zijn het vooral alleenstaande of gescheiden mannen, tussen 25 en 50 jaar die bijklussen.
Die mensen komen terecht in de detailhandel, de gezondheidssector of in het onderwijs.
Vaak gaat het om een baan in de week en een weekendjob.

http://trends.rnews.be/nl/economie/nieuws/finance/recordaantal-belgen-heeft-een-tweede-job/article-1194984027106.htm?nb-handled=true&utm_medium=Email&utm_source=Newsletter-04-04-2011&screensize=1280x1024&isAndroid=false#

freelancer
4 april 2011, 13:53
Steeds meer Belgen kunnen niet rondkomen met één loon:

Volgens de Federale Overheidsdienst Economie zijn het vooral alleenstaande of gescheiden mannen, tussen 25 en 50 jaar die bijklussen.

http://trends.rnews.be/nl/economie/nieuws/finance/recordaantal-belgen-heeft-een-tweede-job/article-1194984027106.htm?nb-handled=true&utm_medium=Email&utm_source=Newsletter-04-04-2011&screensize=1280x1024&isAndroid=false#

Dat gezinnen uit elkaar gaan... en daardoor verhoudingsgewijs een verdubbeling van hun uitgaven krijgen... dat is natuurlijk de fout van de ondernemingen... :rofl:
(natuurlijk is dat voor het grootste gedeelte toe te schrijven aan het normenloos leven van de 'linksen'... :wink: )

corse
4 april 2011, 14:07
Dat gezinnen uit elkaar gaan... en daardoor verhoudingsgewijs een verdubbeling van hun uitgaven krijgen... dat is natuurlijk de fout van de ondernemingen... :rofl:
(natuurlijk is dat voor het grootste gedeelte toe te schrijven aan het normenloos leven van de 'linksen'... :wink: )

Natuurlijk is dat voor het grootste gedeelte toe te schrijven aan het normenloos leven van de 'linksen'..

Onderhoudsloon: arbeider (ster) België in 2011: (gemiddelde inkomen, tweede hoogste in Europa)

Alleenstaande:

1. 1.500 Euro netto per maand per werkende persoon.
3. Gezin bestaat uit 3 personen, 1 volwassenen & 2 kinderen.
4. 3 personen : 1.500 Euro = 500 Euro per persoon per maand.
5. 500 Euro per persoon : 31 dagen (maand) = 16,12 Euro per dag per persoon.

16,12 Euro per dag per persoon is dus echt wel verbrassen!

corse
4 april 2011, 14:10
Die hebben voor hun geld gewerkt, in 3 ploegen in de fabriek!

http://www.youtube.com/watch?v=-wAQHyhQQM4

corse
4 april 2011, 14:32
Deze mensen werken voor hun geld:

De 10 rijkste families van België bezitten samen 23 miljard Euro!

http://www.express.be/joker/nl/platdujour/de-rijkste-families-belgie.htm?CFID=6569738&CFTOKEN=19097365

Arbeiders zijn luiaards en verdienen te veel!

Alleenstaande:

1. 1.500 Euro netto per maand per werkende persoon.
3. Gezin bestaat uit 3 personen, 1 volwassenen & 2 kinderen.
4. 3 personen : 1.500 Euro = 500 Euro per persoon per maand.
5. 500 Euro per persoon : 31 dagen (maand) = 16,12 Euro per dag per persoon.


16,12 Euro per dag per persoon is een schandalig loon voor deze luiaards, vakbonden zijn verantwoordelijk voor deze veel te hoge lonen en het vertrek van de bedrijven naar het buitenland!

Ben Tierbeu
4 april 2011, 16:38
@ Corse : Check this out :
Mr. janssens heeft confectiebedrijfje in belgië met 16 arbeiders. Na 42 jaren zwoegen en vechten tegen de lageloon-confectioneurs besluit mr. janssen (gezien zijn leeftijd) de boeken neer te leggen, weliswaar ZONDER schulden. Want hij verkoopt zijn gebouw en kan op die manier de opzegvergoedingen betalen van zijn trouw personeel (die deze sluiting ten zeertste betreuren) en betaalt alle andere openstaande schulden waardoor hij ongeveer quitte staat. Nu heeft mr. Janssens het geluk van een pensioen te kunnen krijgen van 900 Euro MAW :
1. 900 Euro netto per maand
2. Gezin bestaat uit 2 pers.
3. 2 personen : 900 Euro = 450 Euro per persoon per maand
4. 450 Euro per persoon : 31 dagen (maand) = 14,51 per dag per persoon.

14,51 Euro per dag per persoon is een schandalig loon voor deze zelfstandige profiteur en vakbonden zijn zeker verantwoordelijk voor deze veel te hoge lonen en het vertrek van de bedrijven naar het buitenland !

Seems familiar ??

corse
4 april 2011, 16:52
@ Corse : Check this out :
Mr. janssens heeft confectiebedrijfje in belgië met 16 arbeiders. Na 42 jaren zwoegen en vechten tegen de lageloon-confectioneurs besluit mr. janssen (gezien zijn leeftijd) de boeken neer te leggen, weliswaar ZONDER schulden. Want hij verkoopt zijn gebouw en kan op die manier de opzegvergoedingen betalen van zijn trouw personeel (die deze sluiting ten zeertste betreuren) en betaalt alle andere openstaande schulden waardoor hij ongeveer quitte staat. Nu heeft mr. Janssens het geluk van een pensioen te kunnen krijgen van 900 Euro MAW :
1. 900 Euro netto per maand
2. Gezin bestaat uit 2 pers.
3. 2 personen : 900 Euro = 450 Euro per persoon per maand
4. 450 Euro per persoon : 31 dagen (maand) = 14,51 per dag per persoon.

14,51 Euro per dag per persoon is een schandalig loon voor deze zelfstandige profiteur en vakbonden zijn zeker verantwoordelijk voor deze veel te hoge lonen en het vertrek van de bedrijven naar het buitenland !

Seems familiar ??

Ben Tierbeu: Check this out : Seems familiar ?


Kleine zelfstandigen zijn arbeiders die er slechter aan toe zijn dan gewone arbeiders.

Je kan deze kleine zelfstandigen (arbeiders) niet vergelijken met deze:

Hier zijn de rechtsen met hun belastingsparadijzen:
Millionaire Fair: Wat doe je met armen?
http://www.youtube.com/watch?v=-wAQHyhQQM4

De 10 rijkste families van België bezitten samen 23 miljard Euro!
http://www.express.be/joker/nl/platdujour/de-rijkste-families-belgie.htm?CFID=6569738&CFTOKEN=19097365

· De Wolstreet boys, verslaaft aan cocaïne en prostitutie!
· De financiële terroristen.
· We dansen tot de muziek stopt.
· De muziek is gestopt, maar ze dansen nog met het geld van de belastingbetaler.
· Wolstreet Government, de werelddictators.
· 3 miljoen huizen onteigent in de VS, de westerse wereld in een catastrofale crisis!
· Blijven geloven in het neoliberalime (de Wolstreet boys), dan staan we zeer sterk.

http://www.sonyclassics.com/insidejob/

Zeer interessant:
http://www.insidejob.com/video/6273742:Video:1613

Bet Against the American Dream:
http://vimeo.com/10815824

Maatschappelijk verantwoord ondernemen bestaat niet!
http://abyss.free.fr/pour_en_rire/FuckWorld.wmv

Phil Collins - Another Day In Paradise:
http://www.youtube.com/watch?v=Qt2mbGP6vFI&feature=player_embedded#at=255



En dan hebben kleine zelfstandigen het nog beter dan de deze hier:

Jobless VS workers losing their lifeline:

1. http://www.aflcio.org/countdown_uiexpire.cfm
2. http://www.sonyclassics.com/insidejob/
3. http://www.youtube.com/watch?feature...OKbYM1UI#at=48
4. http://www.cpusa.org/
5. http://www.cpusa.org/socialism-usa-gus-hall
6. http://www.pww.org/
7. http://www.politicalaffairs.net/
8. http://www.yclusa.org/
9. http://www.ustream.tv/recorded/7091342
10. http://www.youtube.com/watch?v=neyMdjrbM18&NR=1
11. http://www.youtube.com/watch?v=JeWd1x6XVE0&feature=channel
12. http://www.youtube.com/watch?v=7ncoFQdBIvU
13. http://www.youtube.com/watch?v=jDuVndy4qJc&feature=related
14. http://unemployedworkers.org/sites/unemployedworkers/index.php/site/blog_entry/under_attack_workers_fighting_back

Het brutaal kapitalisme van nu: Tent City 2010 tot 2011

http://www.youtube.com/watch?v=GfGKJ...ded#!hd=1&hd=1

http://www.youtube.com/watch?v=bWmiL4J3MQ8

http://www.youtube.com/watch?v=tGxKdDinkKk

http://www.youtube.com/watch?v=_d1nphSSR00

http://www.youtube.com/watch?v=iUCBnGMhino

http://www.youtube.com/watch?v=-PZOtDl7KEE

http://www.youtube.com/watch?v=g_6MLTU8QBI

freelancer
4 april 2011, 17:22
Zou kleinlinks nu zelf die zever allemaal slikken?
Dan zijn het zeverslikkers... :rofl:

corse
4 april 2011, 17:26
Zou kleinlinks nu zelf die zever allemaal slikken?
Dan zijn het zeverslikkers... :rofl:

Rechtse naïeve blondjes zijn meestal slikkers!

Bollywood
4 april 2011, 18:06
Steeds meer Belgen kunnen niet rondkomen met één loon:

Vorig jaar hebben 200.000 Belgen er een tweede job moeten bijnemen.

© belga
Dat blijkt uit cijfers van de Kruispuntbank van de Federale Overheidsdienst Economie, die het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen maandag publiceren.
Normaal komen er elk jaar zo'n 8.000 Belgen bij die twee jobs combineren, maar vorig jaar is dat aantal in één keer met 25.000 gestegen.

Volgens de Federale Overheidsdienst Economie zijn het vooral alleenstaande of gescheiden mannen, tussen 25 en 50 jaar die bijklussen.
Die mensen komen terecht in de detailhandel, de gezondheidssector of in het onderwijs.
Vaak gaat het om een baan in de week en een weekendjob.

http://trends.rnews.be/nl/economie/nieuws/finance/recordaantal-belgen-heeft-een-tweede-job/article-1194984027106.htm?nb-handled=true&utm_medium=Email&utm_source=Newsletter-04-04-2011&screensize=1280x1024&isAndroid=false#

De vraag is eerder, waarom betaalt een belg 10% meer belastingen dat in Nederland of Duitsland? Waarom liggen de pensioenen in Nederland of Duitsland ook hoger dan hier, kost energie minder, liggen de wegen beter, ... . En kan de alleenstaande belg met die 10% extra wel rondkomen moest cost of living goedkoper zijn?

Indien op alle antwoorden ja, kijk dan hoe we ons beleid moeten aanpassen. Vakbonden zouden dan ook in dat verhaal moeten meestappen. Maar dit zou hun wel eens durven tegenvallen (oa beperking werkloosheidsuitkering in de tijd, ..)

corse
4 april 2011, 18:27
De vraag is eerder, waarom betaalt een belg 10% meer belastingen dat in Nederland of Duitsland? Waarom liggen de pensioenen in Nederland of Duitsland ook hoger dan hier, kost energie minder, liggen de wegen beter, ... . En kan de alleenstaande belg met die 10% extra wel rondkomen moest cost of living goedkoper zijn?

Indien op alle antwoorden ja, kijk dan hoe we ons beleid moeten aanpassen. Vakbonden zouden dan ook in dat verhaal moeten meestappen. Maar dit zou hun wel eens durven tegenvallen (oa beperking werkloosheidsuitkering in de tijd, ..)

I Believe in the American Dream:

http://www.youtube.com/watch?v=FUcbJobwUiI

corse
4 april 2011, 18:31
Beperking werkloosheidsuitkering in de tijd hier zijn de resultaten!

Het brutaal kapitalisme van nu: Tent City 2010 tot 2011

http://www.youtube.com/watch?v=GfGKJ...ded#!hd=1&hd=1

http://www.youtube.com/watch?v=bWmiL4J3MQ8

http://www.youtube.com/watch?v=tGxKdDinkKk

http://www.youtube.com/watch?v=_d1nphSSR00

http://www.youtube.com/watch?v=iUCBnGMhino

http://www.youtube.com/watch?v=-PZOtDl7KEE

http://www.youtube.com/watch?v=g_6MLTU8QBI

corse
4 april 2011, 18:33
Beperking werkloosheidsuitkering in de tijd hier zijn de resultaten!

De Amerikaanse arbeiders zijn de meest uitgebuitene ter wereld.

Jobless VS workers losing their lifeline:

1. http://www.aflcio.org/countdown_uiexpire.cfm
2. http://www.sonyclassics.com/insidejob/
3. http://www.youtube.com/watch?feature...OKbYM1UI#at=48
4. http://www.cpusa.org/
5. http://www.cpusa.org/socialism-usa-gus-hall
6. http://www.pww.org/
7. http://www.politicalaffairs.net/
8. http://www.yclusa.org/
9. http://www.ustream.tv/recorded/7091342
10. http://www.youtube.com/watch?v=neyMdjrbM18&NR=1
11. http://www.youtube.com/watch?v=JeWd1x6XVE0&feature=channel
12. http://www.youtube.com/watch?v=7ncoFQdBIvU
13. http://www.youtube.com/watch?v=jDuVndy4qJc&feature=related
14. http://unemployedworkers.org/sites/unemployedworkers/index.php/site/blog_entry/under_attack_workers_fighting_back

corse
4 april 2011, 18:34
Beperking werkloosheidsuitkering in de tijd hier zijn de resultaten!

Het brutaal kapitalisme van nu: Tent City 2010 tot 2011

Zin, onzin of waanzin?

Wat is de zin van nog eens 50 atoomcentrales bij in Japan, als deze armoede blijft?
De winsten van de industrie gaan naar maximum 3 % van de bevolking, de geprivilegieerde elite en jetset, deze verkrijgen meer dan 60 % van de verdiensten van Japan, de grote meerderheid leeft in relatieve armoede.

Japan's tent city’s voor de tsunami:
http://www.reuters.com/news/video?videoId=96379

Tent City for Jobless 
http://www.youtube.com/watch?v=PxKj0wHC27Y

The Incredible poverty in Japan !!!!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=KaxgmmjNrpA

Homelessness in Japan (City Poor in Japan 2008)
http://www.youtube.com/watch?v=rVYvh8gzJL8

Poor people of JAPAN.
http://www.youtube.com/watch?v=xUpy7W7sUas&feature=related

freelancer
4 april 2011, 18:46
Beperking werkloosheidsuitkering in de tijd hier zijn de resultaten!

Het brutaal kapitalisme van nu: Tent City 2010 tot 2011

Zin, onzin of waanzin?

Wat is de zin van nog eens 50 atoomcentrales bij in Japan, als deze armoede blijft?
De winsten van de industrie gaan naar maximum 3 % van de bevolking, de geprivilegieerde elite en jetset, deze verkrijgen meer dan 60 % van de verdiensten van Japan, de grote meerderheid leeft in relatieve armoede.

Japan's tent city’s voor de tsunami:
http://www.reuters.com/news/video?videoId=96379

Tent City for Jobless 
http://www.youtube.com/watch?v=PxKj0wHC27Y

The Incredible poverty in Japan !!!!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=KaxgmmjNrpA

Homelessness in Japan (City Poor in Japan 2008)
http://www.youtube.com/watch?v=rVYvh8gzJL8

Poor people of JAPAN.
http://www.youtube.com/watch?v=xUpy7W7sUas&feature=related

Nog straffer...De 7de rijkste heerser van de wereld woont in ... Cuba...
Hoeveel percent van de Cubaanse bevolking zou dat zijn? :oops:

Bollywood
4 april 2011, 18:56
I Believe in the American Dream:

http://www.youtube.com/watch?v=FUcbJobwUiI

Ik heb het hier niet over Amerika maar over Nederland en Duitsland, waarom betalen ze minder belastingen, hebben ze grotere pensioenen, ... En waarom is dit niet zo in België?

België die enkel Hongarije en Italië achter zich moet laten op de ranglijst van europese landen : wat betaal je, wat krijg je ervoor terug. Waarom staan wij daar zo derde laatste?

Werkloosheidsuitkering was maar één onderdeeltje hiervan, maar als je dan al direct uw reactie ziet, ja dan weet ik direct waarom de gehele wereld ons voorbijstormt en wij erbij staan en ernaar kijken. Triestig.

Hoofdonderdeel is dat in bv Duitsland, bonden, samen met de werkgevers op zoek gaan hoe ze de economie kunnen stimuleren. Hier leggen ze het land stil als ze een uurtje langer zouden moeten werken per week.

corse
4 april 2011, 19:23
Nog straffer...De 7de rijkste heerser van de wereld woont in ... Cuba...
Hoeveel percent van de Cubaanse bevolking zou dat zijn? :oops:

De rijkste kijk maar:

Earth- Official Movie Trailer [HD]
http://www.youtube.com/watch?v=A3effmHwMNk

The Beautiful Planet Earth 2
http://www.youtube.com/watch?v=e82psWA9Fpw&feature=related

Trailer BBC Planet Earth on blu-ray
http://www.youtube.com/watch?v=eDckxcffHBM&feature=related

The Secret - Planet Earth HD
http://www.youtube.com/watch?v=a_urxI9L5Ak&feature=related

freelancer
4 april 2011, 20:19
Ik heb het hier niet over Amerika maar over Nederland en Duitsland, waarom betalen ze minder belastingen, hebben ze grotere pensioenen, ... En waarom is dit niet zo in België?

België die enkel Hongarije en Italië achter zich moet laten op de ranglijst van europese landen : wat betaal je, wat krijg je ervoor terug. Waarom staan wij daar zo derde laatste?

Werkloosheidsuitkering was maar één onderdeeltje hiervan, maar als je dan al direct uw reactie ziet, ja dan weet ik direct waarom de gehele wereld ons voorbijstormt en wij erbij staan en ernaar kijken. Triestig.

Hoofdonderdeel is dat in bv Duitsland, bonden, samen met de werkgevers op zoek gaan hoe ze de economie kunnen stimuleren. Hier leggen ze het land stil als ze een uurtje langer zouden moeten werken per week.
:thumbsup:

Maar ja, kleinlinks heeft natuurlijk andere bedoelingen dan een goed marcherende economie....

corse
4 april 2011, 20:41
:thumbsup:

Maar ja, kleinlinks heeft natuurlijk andere bedoelingen dan een goed marcherende economie....

Klein rechts wil snor en arm omhoog, een bles en een groot leger!
Een economie? Wapens verkopen jazeker!

Ook 2 zinnen, ik beetje meer!

freelancer
4 april 2011, 20:47
Klein rechts wil snor en arm omhoog, een bles en een groot leger!
Een economie? Wapens verkopen jazeker!

Ook 2 zinnen, ik beetje meer!
Ja... die snor van Stalin was ook niet min...

Jazeker
4 april 2011, 20:54
Dat gij een hypocriete valse huichel rat bent dat wisten we reeds, dat staat op uw gezicht te lezen.
Maar van de resultaten van de vakbonden mee profiteren wel natuurlijk!


Ik vind persoonlijk de berichtgeving over deze vete hoogst onduidelijk. Je kan nog geen snipper van idee vormen als niet de kern van de zaak bekend is. Dat beide kanten extremen hebben, dat is duidelijk, maar zit de oorzaak van dit geweld? Jammer dat pietje hier niet meer komt om een eventuele partijdige blik op de zaak te werpen.

Jaz

Arouet
4 april 2011, 23:42
Beperking werkloosheidsuitkering in de tijd hier zijn de resultaten!

De Amerikaanse arbeiders zijn de meest uitgebuitene ter wereld.

Jobless VS workers losing their lifeline:



Waarom heb je het niet over Denemarken en zijn beperking van de werkloosheidsuitkering in de tijd? Of andere landen die het op sociaal gebied een pak beter doen dan België zonder werkloosheidsuitkering onbeperkt in de tijd. Vaak beschouwen zij deze beperktheid in de tijd juist als een groot voordeel. Ik ben een absoluut voorstander van sterke vakbonden maar niet in de vorm waarin ze momenteel in België bestaan. Als je bekijkt welke resultaten Deense en Zweedse vakbonden behalen met totaal ander methoden en retoriek maar wel met het zelfde doel. De Belgische vakbonden zouden dringend moeten herbronnen om op die manier hun doelen beter te behalen. Met de huidige methoden die in het verleden weliswaar zeer goed hebben gewerkt kunnen ze geen vooruitgang meer boeken. Het is geen schande dat je af en toe je tactiek moet aanpassen om te zorgen dat je resultaten blijft halen. Het getuigt juist van een zekere domheid om met een oude tactiek keer op keer te falen maar blijft voortdoen omdat hij vroeger wel werkte.

Ik zou toch ook willen opmerken dat hoewel ik niet positief sta tegenover het Amerikaanse systeem het ronduit belachelijk is om de Amerikaanse arbeiders de meest uitgebuitene ter wereld te noemen. Ik neem aan dat je zelf ook wel beseft dat je hier een geweldig karikatuur van jezelf bent aan het maken. Ik kan begrijpen dat er aspecten zijn aan hun systeem die je slecht vindt (en ik heb er ook meer dan genoeg) maar om te zeggen dat zij het, het ergst hebben is gewoon om mee te lachen.

Ik heb ondertussen trouwens veel van je links al wel eens gelezen of bekeken en het is dus niet nodig om ze keer op keer opnieuw te geven. Ik begrijp dat jij je standpunt wilt ondersteunen met allerlei links maar het is onnodig om ze steeds opnieuw te herhalen. Zet ze gewoon 1 keer in een topic en link dan naar dat topic in plaats van de hele waslijst opnieuw te geven, mensen die geïnteresseerd zijn zullen ze daar dan wel lezen.

PS als je een taal gebruikt wees daar dan consequent in en dus niet jobless VS workers

corse
5 april 2011, 00:22
Waarom heb je het niet over Denemarken en zijn beperking van de werkloosheidsuitkering in de tijd? Of andere landen die het op sociaal gebied een pak beter doen dan België zonder werkloosheidsuitkering onbeperkt in de tijd. Vaak beschouwen zij deze beperktheid in de tijd juist als een groot voordeel. Ik ben een absoluut voorstander van sterke vakbonden maar niet in de vorm waarin ze momenteel in België bestaan. Als je bekijkt welke resultaten Deense en Zweedse vakbonden behalen met totaal ander methoden en retoriek maar wel met het zelfde doel. De Belgische vakbonden zouden dringend moeten herbronnen om op die manier hun doelen beter te behalen. Met de huidige methoden die in het verleden weliswaar zeer goed hebben gewerkt kunnen ze geen vooruitgang meer boeken. Het is geen schande dat je af en toe je tactiek moet aanpassen om te zorgen dat je resultaten blijft halen. Het getuigt juist van een zekere domheid om met een oude tactiek keer op keer te falen maar blijft voortdoen omdat hij vroeger wel werkte.

Ik zou toch ook willen opmerken dat hoewel ik niet positief sta tegenover het Amerikaanse systeem het ronduit belachelijk is om de Amerikaanse arbeiders de meest uitgebuitene ter wereld te noemen. Ik neem aan dat je zelf ook wel beseft dat je hier een geweldig karikatuur van jezelf bent aan het maken. Ik kan begrijpen dat er aspecten zijn aan hun systeem die je slecht vindt (en ik heb er ook meer dan genoeg) maar om te zeggen dat zij het, het ergst hebben is gewoon om mee te lachen.

Ik heb ondertussen trouwens veel van je links al wel eens gelezen of bekeken en het is dus niet nodig om ze keer op keer opnieuw te geven. Ik begrijp dat jij je standpunt wilt ondersteunen met allerlei links maar het is onnodig om ze steeds opnieuw te herhalen. Zet ze gewoon 1 keer in een topic en link dan naar dat topic in plaats van de hele waslijst opnieuw te geven, mensen die geïnteresseerd zijn zullen ze daar dan wel lezen.

PS als je een taal gebruikt wees daar dan consequent in en dus niet jobless VS workers

Analyse van het privaatleven van elite en jetset:

· De wereld van arme, werklozen, arbeiders en middenstand wordt volledig uit elkaar genomen, geanalyseerd en elke vorm van privaat leven wordt geschonden.
· Laten we nu hetzelfde doen met de elite en jetsetwereld.
· Neoliberalisme wil enkel de wereld van arme, middenstand en arbeiders ontrafelen, over elite en jetset wordt angstvallig gezwegen.
· Big brother voor de arme en de working pore, niet voor de rijke!
· Door beide levensstijlen te openen en te analyseren kunnen we de weg naar een betere wereld organiseren en in praktijk brengen.

corse
5 april 2011, 00:23
Elite en jetset te duur en te weinig inbreng in België.

Uit de crisis, hoge lonen, uitkeringen en andere voordelen moeten matigen:

Uitwassen van het systeem aanpakken:

Eigenaars van bedrijven, handelaars, managers, aandeelhouders, staatselite, speculanten en kaderpersoneel zijn te dure kosten die alle verbeelding tarten, exuberante bonussen, absurde aftrekbare voordelen, extreme aandeelhouderuitkeringen (dividenden) enz.
Al deze uitkeringen belanden vervolgens in de tientallen belastingsparadijzen op onze planeet, al deze gelden zijn noodzakelijk om onze concurrentie positie te versterken op de wereldmarkt!
Innovatie, technologische vooruitgang door automatisering en handel met lageloonlanden kunnen deze enorme uitkeringen niet voor blijven.
Het verzuim om te herverdelen kost de gemeenschap jaarlijks honderden miljarden.
Deze matiging kan betaalde arbeidsduurverkorting in al zijn vormen voor miljoenen mensen opleveren en daardoor de duurzame consumptie verbeteren en hoogconjunctuur veroorzaken.
We zullen op termijn deze ridicule uitkeringshandicap moeten afbouwen om competitief te blijven met de rest van de wereld.
De gemeenschap vraagt de politiek dan ook om het terugdringen van deze uitkeringshandicap duidelijk in het regeerakkoord te schrijven en de vakbonden om hun tijd te gebruiken om zonder taboes naar oplossingen te zoeken om deze uitkeringen aan banden te leggen.

corse
5 april 2011, 00:24
Inkomens verschil:

Het inkomens verschil tussen werknemers en werkgevers is onverklaarbaar vanuit pure economische redenen.
Economie is een middel en geen doel op zich!
De vrije markt is voorlopig geen eigendom van werknemers, ze krijgen slechts een zeer kleine vergoeding in ruil voor hun dagelijkse arbeid in dit systeem, de geprivilegieerde elite zal dus haar eigen concurrentie positie zelf moeten veilig stellen en hun verantwoordelijkheid daarvoor moeten opnemen, ze zijn niet persoonlijk verantwoordelijk zoals vennootschappen aangeven, maar wel maatschappelijk verantwoordelijk.
Arbeiders zijn “niet” verantwoordelijk voor een vrije markt die niet van hen is, dit volgens de huidige liberale ideologie uiteraard.
In goede economische tijden (hoogconjunctuur) mogen arbeiders niet participeren in de winsten???
De winsten werden gebruikt voor persoonlijke verrijking en om bedrijven in lageloonlanden te plaatsen, waardoor de eigen prachtige KMO bedrijven hier massaal bankroet gingen door oneerlijke concurrentie.
In slechte economische tijden (laagconjunctuur) moeten arbeiders de crisis “niet” betalen!!!
Dat zijn nu éénmaal de consequenties van het huidige (neo) liberale systeem.
Je kan arbeiders niet verantwoordelijk stellen voor de rotzooi die grote bedrijven (banken speculanten en multinationale bedrijven) met onze economie gemaakt hebben, dat is wel zeer laag bij de grond en zeker niet discutabel.

corse
5 april 2011, 00:26
Arbeidsherverdeling verspreid over de totale bevolking: (beurtrol)

Arbeidsherverdeling over de totale bevolking is een middel om werklozen, vensterkijkers, renteniers, rijke, profiteurs, elite, jetset enz. gedwongen (een weinig Stalinisme) aan het werk te zetten, dit om met meer mensen minder werk te moeten leveren, meer betaalde vrije tijd en vroeger op rust kunnen gaan, dit voor iedereen, ieder individu heeft daardoor dezelfde democratische rechten.
Niemand kan op deze manier anderen verwijten dat ze geen bijdrage voor de samenleving te leveren, iedereen brengt zijn deel in.

Een berg van 1.000 m³ zand wordt met 100 mensen 4 x sneller verzet dan met 25 mensen, de ingewonnen tijd is vrije tijd voor iedereen.

De 75 mensen die vroeger parasiteerde werden betaald om niets te doen:

· Vroeger werkte 25 mensen 40 uren per week, (1.000 uren) weinig vrije tijd.
· Nu werken 100 mensen 10 uur per week, (1.000 uren) meer vrije tijd.

Een beurtrol voor iedereen die kan werken is de beste oplossing voor meer betaalde vrije tijd en vroeger op rust te kunnen gaan, dit voor iedereen en niet enkel voor de geprivilegieerde elite.

Belastingparadijzen:

Liechtenstein werd op 11 november 2009 door de OESO van de lijst geschrapt.

1. Andorra
2. Belize
3. Bermuda
4. China: Speciale Economische Zones, alsmede Hongkong en Macau
5. Cyprus
6. Delaware, Verenigde Staten
7. Dubai
8. Dublin Dock Area (Ierland)
9. Gibraltar
10. Hong Kong
11. Kaaimaneilanden
12. Kanaaleilanden, met name Guernsey en Jersey
13. Luxemburg (1929 holdings)
14. Man
15. Marshalleilanden
16. Monaco
17. Nauru
18. Panama
19. Singapore
20. Stad Londen, Verenigd Koninkrijk
21. Vanuatu
22. Verenigde Arabische Emiraten
23. Zwitserland (m.n. bepaalde kantons, zoals Zug)

Hoeveel geld zou hier samen op deze rekeningen staan?
Zeker genoeg om alle armoede, honger, analfabetisme en ziekten te bestrijden.
Om iedereen op onze planeet te laten studeren en een menswaardig bestaan te geven.
Vooruitgang voor iedereen en niet enkel voor de 0,3% geprivilegieerde elite!

freelancer
5 april 2011, 07:10
Waarom heb je het niet over Denemarken en zijn beperking van de werkloosheidsuitkering in de tijd? Of andere landen die het op sociaal gebied een pak beter doen dan België zonder werkloosheidsuitkering onbeperkt in de tijd. Vaak beschouwen zij deze beperktheid in de tijd juist als een groot voordeel. Ik ben een absoluut voorstander van sterke vakbonden maar niet in de vorm waarin ze momenteel in België bestaan. Als je bekijkt welke resultaten Deense en Zweedse vakbonden behalen met totaal ander methoden en retoriek maar wel met het zelfde doel. De Belgische vakbonden zouden dringend moeten herbronnen om op die manier hun doelen beter te behalen. Met de huidige methoden die in het verleden weliswaar zeer goed hebben gewerkt kunnen ze geen vooruitgang meer boeken. Het is geen schande dat je af en toe je tactiek moet aanpassen om te zorgen dat je resultaten blijft halen. Het getuigt juist van een zekere domheid om met een oude tactiek keer op keer te falen maar blijft voortdoen omdat hij vroeger wel werkte.

Ik zou toch ook willen opmerken dat hoewel ik niet positief sta tegenover het Amerikaanse systeem het ronduit belachelijk is om de Amerikaanse arbeiders de meest uitgebuitene ter wereld te noemen. Ik neem aan dat je zelf ook wel beseft dat je hier een geweldig karikatuur van jezelf bent aan het maken. Ik kan begrijpen dat er aspecten zijn aan hun systeem die je slecht vindt (en ik heb er ook meer dan genoeg) maar om te zeggen dat zij het, het ergst hebben is gewoon om mee te lachen.

Ik heb ondertussen trouwens veel van je links al wel eens gelezen of bekeken en het is dus niet nodig om ze keer op keer opnieuw te geven. Ik begrijp dat jij je standpunt wilt ondersteunen met allerlei links maar het is onnodig om ze steeds opnieuw te herhalen. Zet ze gewoon 1 keer in een topic en link dan naar dat topic in plaats van de hele waslijst opnieuw te geven, mensen die geïnteresseerd zijn zullen ze daar dan wel lezen.

PS als je een taal gebruikt wees daar dan consequent in en dus niet jobless VS workers
:thumbsup:

Het probleem van onze bonden is - m.i. - dat ze geïnfiltreerd zijn door extreem links... en dat links heeft geen enkel voordeel bij goed functionerende ondernemingen en/of tevreden werknemers...
Extreem links kiest duidelijk voor een verrottingsproces... :wink:

freelancer
5 april 2011, 07:36
Arbeidsherverdeling verspreid over de totale bevolking: (beurtrol)

Arbeidsherverdeling over de totale bevolking is een middel om werklozen, vensterkijkers, renteniers, rijke, profiteurs, elite, jetset enz. gedwongen (een weinig Stalinisme) aan het werk te zetten, dit om met meer mensen minder werk te moeten leveren, meer betaalde vrije tijd en vroeger op rust kunnen gaan, dit voor iedereen, ieder individu heeft daardoor dezelfde democratische rechten.
Niemand kan op deze manier anderen verwijten dat ze geen bijdrage voor de samenleving te leveren, iedereen brengt zijn deel in.

Een berg van 1.000 m³ zand wordt met 100 mensen 4 x sneller verzet dan met 25 mensen, de ingewonnen tijd is vrije tijd voor iedereen.

De 75 mensen die vroeger parasiteerde werden betaald om niets te doen:

· Vroeger werkte 25 mensen 40 uren per week, (1.000 uren) weinig vrije tijd.
· Nu werken 100 mensen 10 uur per week, (1.000 uren) meer vrije tijd.

Een beurtrol voor iedereen die kan werken is de beste oplossing voor meer betaalde vrije tijd en vroeger op rust te kunnen gaan, dit voor iedereen en niet enkel voor de geprivilegieerde elite.

Belastingparadijzen:

Liechtenstein werd op 11 november 2009 door de OESO van de lijst geschrapt.

1. Andorra
2. Belize
3. Bermuda
4. China: Speciale Economische Zones, alsmede Hongkong en Macau
5. Cyprus
6. Delaware, Verenigde Staten
7. Dubai
8. Dublin Dock Area (Ierland)
9. Gibraltar
10. Hong Kong
11. Kaaimaneilanden
12. Kanaaleilanden, met name Guernsey en Jersey
13. Luxemburg (1929 holdings)
14. Man
15. Marshalleilanden
16. Monaco
17. Nauru
18. Panama
19. Singapore
20. Stad Londen, Verenigd Koninkrijk
21. Vanuatu
22. Verenigde Arabische Emiraten
23. Zwitserland (m.n. bepaalde kantons, zoals Zug)

Hoeveel geld zou hier samen op deze rekeningen staan?
Zeker genoeg om alle armoede, honger, analfabetisme en ziekten te bestrijden.
Om iedereen op onze planeet te laten studeren en een menswaardig bestaan te geven.
Vooruitgang voor iedereen en niet enkel voor de 0,3% geprivilegieerde elite!
Boeiend...

En hoe zou U met uw arbeidsherverdeling het tekort in de witte sector aanpakken?...
Met het verplegend personeel minder te laten werken? :lol:

Bollywood
5 april 2011, 09:13
Een berg van 1.000 m³ zand wordt met 100 mensen 4 x sneller verzet dan met 25 mensen, de ingewonnen tijd is vrije tijd voor iedereen.



Gaat nog sneller met twee personen, de ene bedient een bulldozer/kraan, de andere een vrachtwagen.

corse
5 april 2011, 11:18
Gaat nog sneller met twee personen, de ene bedient een bulldozer/kraan, de andere een vrachtwagen.

En de rest in armoede zonder uitkering, zeer juist, herverdelen zeker niet?

corse
5 april 2011, 11:20
Boeiend...

En hoe zou U met uw arbeidsherverdeling het tekort in de witte sector aanpakken?...
Met het verplegend personeel minder te laten werken? :lol:

Weer de tekst niet gelezen dommertje?

Bollywood
5 april 2011, 11:56
En de rest in armoede zonder uitkering, zeer juist, herverdelen zeker niet?

In de middeleeuwen moesten ook meer mensen 1 zelfde stukje land bebouwen, meer mensen helpen in de bouwwereld. Blij dat we toen niet leefden. Die andere mensen kunnen nog steeds ander werk zoeken, naart schijnt zoeken ze nog mensen in de zorgsector

corse
5 april 2011, 11:58
:thumbsup:

Het probleem van onze bonden is - m.i. - dat ze geïnfiltreerd zijn door extreem links... en dat links heeft geen enkel voordeel bij goed functionerende ondernemingen en/of tevreden werknemers...
Extreem links kiest duidelijk voor een verrottingsproces... :wink:

Terminale aftakeling van het systeem:

Het verrottingsproces van het neoliberalisme noemt evolutie, ieder systeem is gedoemd tenonder te gaan, dit is de wet van oorzaak en gevolg, schuldige zoeken is dom uiteraard.

Oorzaak:

Machines, lageloonlanden, globalisering en de verzadigde markt zijn slechts enkele kenmerken.
China, India, Brazilië enz ondergaan hetzelfde lot, na 50 jaar zijn ook hun markten verzadigt, enkel bodemschatten, pollutie, drinkwater en ecologische veranderingen kunnen daar veranderingen in brengen.

Gevolgen:

8 op 10 burgers worden reeds gefinancierd door de staat, dit zijn de resultaten.
Einstein en Marx konden deze aftakeling voorzien!

corse
5 april 2011, 12:18
In de middeleeuwen moesten ook meer mensen 1 zelfde stukje land bebouwen, meer mensen helpen in de bouwwereld. Blij dat we toen niet leefden. Die andere mensen kunnen nog steeds ander werk zoeken, naart schijnt zoeken ze nog mensen in de zorgsector

Meer mensen worden doorgeschoven naar de dienstensector. (staat)
Er ontstaan ontzaglijke rijke (de geprivilegieerde elite en jetset) en de rest leeft met een overlevingsbudget van de staat.
De nood aan werkkrachten in de private sector blijft afnemen tot de staat 9 op 10 burgers moet financieren.
Om dit te kunnen financieren zal de staat de grote productiemiddelen (uit noodzaak en bij wetgeving) moeten overnemen, er is geen andere oplossing.
Zonder het publiekeigendom van de grote productiemiddelen kan de staat niet overleven.

corse
5 april 2011, 12:20
Samenvatting:

Terminale aftakeling van het systeem:

Het verrottingsproces van het neoliberalisme noemt evolutie, ieder systeem is gedoemd tenonder te gaan, dit is de wet van oorzaak en gevolg, schuldige zoeken is dom uiteraard.

Oorzaak:

Machines, lageloonlanden, globalisering en de verzadigde markt zijn slechts enkele kenmerken.
China, India, Brazilië enz ondergaan hetzelfde lot, na 50 jaar zijn ook hun markten verzadigt, enkel bodemschatten, pollutie, drinkwater en ecologische veranderingen kunnen daar veranderingen in brengen.

Gevolgen:

8 op 10 burgers worden reeds gefinancierd door de staat, dit zijn de resultaten.
Einstein en Marx konden deze aftakeling voorzien!
Meer mensen worden doorgeschoven naar de dienstensector (staat)
Er ontstaan ontzaglijke rijke (de geprivilegieerde elite en jetset) en de rest leeft met een overlevingsbudget van de staat.
De nood aan werkkrachten in de private sector blijft afnemen tot de staat 9 op 10 burgers moet financieren.
Om dit te kunnen financieren zal de staat de grote productiemiddelen (uit noodzaak en bij wetgeving) moeten overnemen, er is geen andere oplossing.
Zonder het publiekeigendom van de grote productiemiddelen kan een staat niet overleven.

Mr.White
5 april 2011, 12:26
Corse, heb jij eigenlijk echt niets anders te doen dan je eigen textueel braaksel te herkauwen?
Post misschien eens iets wat we nog geen 734 keer hebben mogen lezen, en als het even kan, maak het misschien eens een beetje relevant.

corse
5 april 2011, 12:34
Corse, heb jij eigenlijk echt niets anders te doen dan je eigen textueel braaksel te herkauwen?
Post misschien eens iets wat we nog geen 734 keer hebben mogen lezen, en als het even kan, maak het misschien eens een beetje relevant.

Spijtig genoeg is dit braaksel realiteit, we kunnen het zo veel relevant maken als we willen, aan deze realiteit ontsnappen we niet!

corse
5 april 2011, 12:38
De grote productie middelen en hun eigendom worden publieke eigendom van de staat:

http://www.youtube.com/watch?v=8eYB_ngTL3M&feature=player_embedded#!

° Moeten worden vermeden°
* Moeten worden gepromoot*
& Overgangssysteem &

§ ° De narcotica-industrie: de grootste industrie ter wereld (jaaromzet 1.000 miljard Euro)
Het zijn de dealers in verderf en dood)
· ° Wapenindustrie: (het zijn de handelaars in oorlog en de dealers in de dood)
· & Petroleumindustrie, °Sjeiks en andere immens rijke (omzet onbekend) (privaat verkwisting)
· *Alternatieve energie, (*Wint & zon)
§ °Auto-industrie, enkel alternatieve mobiliteit.
§ Chemische industrie. (°kunstmest)
§ Pharmaceutische industrie. (*preventie)
§ *De totaal geautomatiseerde industrie.*
§ ° Banken & verzekeringsindustrie.
§ ° Kapitaalfondsen, wereldfondsen en ander fondsen.
§ Software industrie.
§ ° Immobilia industrie.
§ Mode-industrie.
§ Kleding confectie-industrie.
§ Voedingindustrie.
§ ° De gokindustrie in al zijn vormen: v.b Las Vegas ook wel eens de stad van de duivel genoemd, paardenrennen, casino’s enz.
§ De entertainment en cultuur industrie: filmsterren, zangers, idolen, topsporters film, enz
§ & Orgaanindustrie.
§ ° Hormonenindustrie (dealers in verderf en dood)
§ Top Managers.

De kwaliteit van een samenleving:

De kwaliteit van een samenleving bestaat niet uit het aantal miljonairs, maar hoe men omgaat met zwakken, armen, ouderen, jongeren, kinderen, gezondheidszorg, werklozen, gepensioneerden, natuur en met de medemens in het algemeen.

Wanneer de meeste mensen in een samenleving sociaal en financieel armer worden en het milieu verloederd, dan kan je echt geen goede punten geven aan deze beschavingvorm, minstens moet toch een meerderheid van de mensen het beter krijgen en de natuur moet zich kunnen herstellen, wat nu niet het geval is.

We moeten individualiteit (daar waar het moet) ondergeschikt maken aan het collectieve belang van het ‘overleven’ van de beschaving en het welzijn van ieder individu op onze planeet.

freelancer
5 april 2011, 12:47
Moet er nog zout zijn? :-D

Die corsecaanse spamrobots... weten alles behalve hoe goed het was in de sovjet zoutmijnen...

corse
5 april 2011, 13:16
Moet er nog zout zijn? :-D

Die corsecaanse spamrobots... weten alles behalve hoe goed het was in de sovjet zoutmijnen...

Vraag Poetin om terug de zoutmijnen open te doen en ga daar werken, niemand houd u tegen Sovjetlover, als jij liever Sovjet zout gebruikt dat is uw zaak en uw vrije keuze en smaak uiteraard.

corse
5 april 2011, 13:19
Maar werken is uwe regel niet, begijntjes en freelancers werken niet!

freelancer
5 april 2011, 13:30
Maar werken is uwe regel niet, begijntjes en freelancers werken niet!

U weet toch dat kinderarbeid verboden is... :roll:

corse
5 april 2011, 13:46
U weet toch dat kinderarbeid verboden is... :roll:

Een beetje zelfkritiek schaadt u zeker niet!
Je laat uw tutje weer vallen, eerst afspoelen en dan in’t mondje!

freelancer
5 april 2011, 17:00
:sleeping: zzzzzzzzzzzzzzz.... hij is in slaap gevallen... zzzzzzzzzzzzzzz :sleeping:

corse
6 april 2011, 00:21
Kapitalisme, een systeem in verval!
Deze rijke mensen werken voor hun geld:
De 10 rijkste families van België bezitten samen 23 miljard Euro!

http://www.express.be/joker/nl/platdujour/de-rijkste-families-belgie.htm?CFID=6569738&CFTOKEN=19097365

Arbeiders zijn luiaards en verdienen te veel!

Alleenstaande:

1. 1.500 Euro netto per maand per werkende persoon.
3. Gezin bestaat uit 3 personen, 1 volwassenen & 2 kinderen.
4. 3 personen : 1.500 Euro = 500 Euro per persoon per maand.
5. 500 Euro per persoon : 31 dagen (maand) = 16,12 Euro per dag per persoon.

16,12 Euro per dag per persoon is een schandalig loon voor deze luiaards.
Vakbonden zijn verantwoordelijk voor deze veel te hoge lonen en het vertrek van de bedrijven naar het buitenland volgens rechts!

Recordaantal Belgen heeft een tweede job:

http://trends.rnews.be/nl/economie/nieuws/finance/recordaantal-belgen-heeft-een-tweede-job/article-1194984027106.htm?nb-handled=true&utm_medium=Email&utm_source=Newsletter-04-04-2011&screensize=1280x1024&isAndroid=false#

freelancer
6 april 2011, 21:56
Recordaantal Belgen heeft een tweede job:

http://trends.rnews.be/nl/economie/nieuws/finance/recordaantal-belgen-heeft-een-tweede-job/article-1194984027106.htm?nb-handled=true&utm_medium=Email&utm_source=Newsletter-04-04-2011&screensize=1280x1024&isAndroid=false#

Wie zegt er nu nog dat... er geen werk is...;-)

corse
6 april 2011, 22:23
Wie zegt er nu nog dat... er geen werk is...;-)

Zeer zeker,

De privaat bedrijven van België zullen de 8 op 10 burgers gefinancierd door de staat overnemen!
Maar ze weten nog niet wanneer? Tssssssss………….
In het jaar 2600 zal er terug hoogconjunctuur zijn, zeker weten?

freelancer
7 april 2011, 09:31
Spijtig dat er geen - uiteraard gratis - gekkenhuis voor spamrobotten is... :lol:

cheverrant
7 april 2011, 09:47
Waarom wil je boycotten? En tegen wie? Tegen de OPEC landen omdat ze uit winstbejag ons een economische heropleven ontzeggen? Tegen low-cost landen waar overheden verplichten dat de mensen werken voor een kom rijst & veel slaag? Tegen de mensen, opdat ze geen 7 miljard mensen op de wereld gaan zetten die allemaal eten & welvaart nodig hebben om een constant blijvende planeet met afnemende grondstoffen? Of gaan we racistisch worden, en protesteren tegen de immigratiestroom naar Belgie die allemaal bereid zijn te werken aan een lager loon dan waarmee de gemiddelde laag-geschoolde belg wil werken?

Als vakbond in Belgie moet men zich wel dom voelen, want aan niets van bovenstaande kan men iets veranderen. Dusja... vandaag regent het.

Morgen boycotten van de regering voor beter weer?

Als men nergens op reageert, blijft alles zoals het is totdat iemand anders vindt dat het tijd wordt om iets te veranderen...

donzigschaap
7 april 2011, 22:02
Spijtig dat er geen - uiteraard gratis - gekkenhuis voor spamrobotten is... :lol:
Als corse een spamrobot is, wat bent u dan?
Totaal aantal berichten: 703 (16,31 berichten per dag)

;)

Savatage
7 april 2011, 22:22
Corse, heb jij eigenlijk echt niets anders te doen dan je eigen textueel braaksel te herkauwen?
Post misschien eens iets wat we nog geen 734 keer hebben mogen lezen, en als het even kan, maak het misschien eens een beetje relevant.

Tip: smijt die spambot op je negeerlijst. Zo blijf je gespaard van zijn ellenlange copy paste posts en blijven threads leesbaar. Je zal er niet één relevante comment minder door lezen.

corse
7 april 2011, 22:38
Tip: smijt die spambot op je negeerlijst. Zo blijf je gespaard van zijn ellenlange copy paste posts en blijven threads leesbaar. Je zal er niet één relevante comment minder door lezen.

Zeer juist Savatage, dat is pas vrijheid, ik lees uw schrijfsels ook niet, ik lees enkel statements die mij interesseren en voor de samenleving in zijn geheel een meerwaarde brengen.

corse
7 april 2011, 23:02
Spijtig dat er geen - uiteraard gratis - gekkenhuis voor spamrobotten is... :lol:

Freelancer in de Wellness:

http://www.youtube.com/watch?v=8gRHZozTe0g&feature=related

Bollywood
8 april 2011, 11:53
Zeer juist Savatage, dat is pas vrijheid, ik lees uw schrijfsels ook niet, ik lees enkel statements die mij interesseren en voor de samenleving in zijn geheel een meerwaarde brengen.

80% van de samenleving wil jullie meerwaarde niet.

corse
8 april 2011, 13:07
80% van de samenleving wil jullie meerwaarde niet.

Wat willen ze dan wel?

freelancer
8 april 2011, 13:27
Wat willen ze dan wel?

Meer Vlaanderen... :wink:

corse
8 april 2011, 13:44
Meer Vlaanderen... :wink:

verklaar u nader?

freelancer
8 april 2011, 14:45
verklaar u nader?

:lol:

corse
8 april 2011, 15:42
Interessant hier!

freelancer
8 april 2011, 20:18
Daarjuist in Terzake de grote mannen van het ABVV en UNIZO bezig gezien (en gehoord :wink: )...

De Leeuw is wel echt een manipulator, populist en verrader van zijn eigen akkoord... :oops:

----------------------------------------------

Zouden zijn leden mogen weten hoeveel dit netto per jaar binnensleurt?
(het is wel eigenaardig dat de leden van de vakbonden dat nooit vragen... :lol: ).

corse
8 april 2011, 20:35
Daarjuist in Terzake de grote mannen van het ABVV en UNIZO bezig gezien (en gehoord :wink: )...

De Leeuw is wel echt een manipulator, populist en verrader van zijn eigen akkoord... :oops:

----------------------------------------------

Zouden zijn leden mogen weten hoeveel dit netto per jaar binnensleurt?
(het is wel eigenaardig dat de leden van de vakbonden dat nooit vragen... :lol: ).

Zouden de leden van UNIZO mogen weten hoeveel het bestuur netto per jaar binnensleurt en de bonussen?
Het is wel eigenaardig dat de leden van de syndicaten dat nooit vragen!

freelancer
8 april 2011, 20:38
Zouden de leden van UNIZO mogen weten hoeveel het bestuur netto per jaar binnensleurt en de bonussen?
Het is wel eigenaardig dat de leden van de syndicaten dat nooit vragen!

Maar die zijn toch niet in de aanval gegaan...:oops:
En gezien UNIZO een VZW is (denk ik toch) zal er wel meer openheid zijn dan bij de vakbonden... :lol:
(indien ik lid van een corsecaanse bond zou zijn, ik zou alleszins rechtspersoonlijkheid eisen)...

corse
8 april 2011, 20:43
Maar die zijn toch niet in de aanval gegaan...:oops:
En gezien UNIZO een VZW is (denk ik toch) zal er wel meer openheid zijn dan bij de vakbonden... :lol:
(indien ik lid van een corsecaanse bond zou zijn, ik zou alleszins rechtspersoonlijkheid eisen)...


UNIZO-bestuur
http://www.unizo.be/moorslede/medewerkers.jsp

freelancer
8 april 2011, 20:47
UNIZO-bestuur
http://www.unizo.be/moorslede/medewerkers.jsp

Moorslede schijnt een goed werkend bestuur te hebben...

Maar draai niet rond de pot (van pol, gewezen communistische leider :lol: )

corse
8 april 2011, 20:55
Gedelegeerd bestuurder bij UNIZO
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karel_Van_Eetvelt

freelancer
8 april 2011, 21:01
Gedelegeerd bestuurder bij UNIZO
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karel_Van_Eetvelt

Op het eerste zicht een zeer bekwaam man...
En - aan de hand van wat ik op tv zag - een veel beschaafder man dan de rode leeuw...

corse
8 april 2011, 21:04
Op het eerste zicht een zeer bekwaam man...
En - aan de hand van wat ik op tv zag - een veel beschaafder man dan de rode leeuw...

Belgische vakbondsbestuurder
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rudy_De_Leeuw

freelancer
8 april 2011, 21:59
Belgische vakbondsbestuurder
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rudy_De_LeeuwEn hoeveel verdient die nu? :wink:

(1x, 2x, 3x, 4x, 5x, 10x, 20x 1500€/maand?)

corse
8 april 2011, 22:26
En hoeveel verdient die nu? :wink:

(1x, 2x, 3x, 4x, 5x, 10x, 20x 1500€/maand?)

En hoeveel verdient die nu?

(1x, 2x, 3x, 4x, 5x, 10x, 20x 1500€/maand?)

Gedelegeerd bestuurder bij UNIZO
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karel_Van_Eetvelt

freelancer
9 april 2011, 12:29
En hoeveel verdient die nu?

(1x, 2x, 3x, 4x, 5x, 10x, 20x 1500€/maand?)

Gedelegeerd bestuurder bij UNIZO
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karel_Van_Eetvelt

Ja maar, corseca.... blijf maar rondjes draaien... :-D

corse
9 april 2011, 12:50
[QUOTE=freelancer;5403307]En hoeveel verdient die nu?

Weet je het niet?

En hoeveel verdient die nu?

(1x, 2x, 3x, 4x, 5x, 10x, 20x 1500€/maand?)

Gedelegeerd bestuurder bij UNIZO

http://nl.wikipedia.org/wiki/Karel_Van_Eetvelt

Raf
9 april 2011, 13:01
Corse, waarom blijf je toch op dat getrol ingaan?

Savatage
9 april 2011, 13:39
Trollen zoals Corse gaan op alles in waardoor ze aandacht kunnen krijgen.

Marxmannetje
9 april 2011, 13:48
Trollen zoals Corse gaan op alles in waardoor ze aandacht kunnen krijgen.

Corse formuleert netjes en beschaafd zijn mening, denken en geeft dan ook graag informatie weer, dus er is geen een verschijnsel dat ik bij hem zie dat bewijst dat hij een troll is, laat staan dat zijn posts altijd groot en uitgebreid zijn, terwijl freelance meer iets weg heeft van een café-komediant.

Dus ik denk dat freedance meer de troll is.

Met een troll in discussie gaan is als schaken met een duif, de duif doet alle pionnen omver, schijt op het schaakbord en vliegt dan weg om aan zijn vrienden te vertellen dat hij gewonnen heeft.

freelancer
9 april 2011, 14:09
Corse formuleert netjes en beschaafd zijn mening, denken en geeft dan ook graag informatie weer, dus er is geen een verschijnsel dat ik bij hem zie dat bewijst dat hij een troll is, laat staan dat zijn posts altijd groot en uitgebreid zijn, terwijl freelance meer iets weg heeft van een café-komediant.

Dus ik denk dat freedance meer de troll is.

Met een troll in discussie gaan is als schaken met een duif, de duif doet alle pionnen omver, schijt op het schaakbord en vliegt dan weg om aan zijn vrienden te vertellen dat hij gewonnen heeft.

Tja, corse... maar ik ben wel een vredesduif...

Marxmannetje
9 april 2011, 14:15
Tja, corse... maar ik ben wel een vredesduif...

:lol::lol: beste grap tot nu toe na al die gefaalde :lol::lol:

corse
10 april 2011, 22:25
Corse formuleert netjes en beschaafd zijn mening, denken en geeft dan ook graag informatie weer, dus er is geen een verschijnsel dat ik bij hem zie dat bewijst dat hij een troll is, laat staan dat zijn posts altijd groot en uitgebreid zijn, terwijl freelance meer iets weg heeft van een café-komediant.

Dus ik denk dat freedance meer de troll is.

Met een troll in discussie gaan is als schaken met een duif, de duif doet alle pionnen omver, schijt op het schaakbord en vliegt dan weg om aan zijn vrienden te vertellen dat hij gewonnen heeft.

Karl Marx biografie:

· Karl Heinrich Marx werd op 5 mei 1818 in de Brückenstraße 10 geboren.
· Het Karl Marx-huis (Museum Karl-Marx-Haus) is het geboortehuis van Karl Marx, in Trier, het is ingericht als een permanent museum. http://www.fes.de/marx/index.htm

· Karl Heinrich Marx werd geboren op 5 mei 1818 in Trier als zoon van Heinrich Marx (1782 - 1838) en Henriette Presburg.[1] Henriette Presburg was geboren en getogen in Nijmegen Nederland.
· Marx' ouders waren oorspronkelijk Joods en stamden beiden uit rabbijnengeslachten.
· Via zijn moeder Henriette Presburg en haar zuster Sophie was hij verwant aan de familie Philips.
· Zijn geboortehuis is sinds 5 mei 1968 als museum ingericht: het Karl Marx-huis herbergt een permanente tentoonstelling, gewijd aan het leven en werk van Karl Marx.

Zijn bekendste werken:

1. Het Communistisch Manifest, 1845 - 1847: Brussel, Londen 21 februari 1848 verschenen Communistisch Manifest het communistisch manifest is bedoeld als politiek programma voor de arbeidersbeweging.
2. Het Kapitaal, Eerste Internationale) Men's Association op 28 september 1864 in 1867 verschijnt eindelijk het eerste deel van Das Kapital Marx' "magnum opus", das Kapital is een lijvig werk over economische theorie in drie delen, het is een analyse van de veronderstelde economische wetten van het kapitalisme en de (sociale) gevolgen daarvan.
3. De Kritiek op het program van Gotha, waarin Marx enkele aanwijzingen gaf over hoe volgens hem een toekomstige klassenloze maatschappij eruit zou zien.

Doel van zijn werken:

Marx zelf stelde al zijn filosofische en wetenschappelijk werk in dienst van één politiek-filosofisch doel: de bevrijding van de onderdrukte klassen in het kapitalisme, en daarmee de opheffing van de vervreemding die dit systeem in stand houdt.
De grote productiemiddelen moeten onder controle van de hele maatschappij worden gebracht in plaats van die van een geprivilegieerde elite en jetset.

Op 17 maart wordt hij bijgezet in het graf op 'Highgate', aan de noordkant van Londen.

Another Jack
11 april 2011, 09:06
Iemand die vroeg naar een biografie van Marx?
Iemand die dit hier relevant vindt?
Is dit spam?

Marxmannetje
11 april 2011, 09:12
Iemand die vroeg naar een biografie van Marx?
Iemand die dit hier relevant vindt?
Is dit spam?

Jah weet ik veel ik nam het op voor corse, krijg ik dan als prijs een biografie van dehr. Marx :lol: :|

AdrianHealey
11 april 2011, 09:48
Corse formuleert netjes en beschaafd zijn mening, denken en geeft dan ook graag informatie weer, dus er is geen een verschijnsel dat ik bij hem zie dat bewijst dat hij een troll is, laat staan dat zijn posts altijd groot en uitgebreid zijn, terwijl freelance meer iets weg heeft van een café-komediant.

Dus ik denk dat freedance meer de troll is.

Met een troll in discussie gaan is als schaken met een duif, de duif doet alle pionnen omver, schijt op het schaakbord en vliegt dan weg om aan zijn vrienden te vertellen dat hij gewonnen heeft.

't is duidelijk dat gij nieuw zijt.

corse
11 april 2011, 10:45
't is duidelijk dat gij nieuw zijt.

't is duidelijk dat gij hier al veel te lang zijt!

freelancer
11 april 2011, 10:49
't is duidelijk dat gij hier al veel te lang zijt!
Met een verkeerde nickname ingelogd? :lol:

Marxmannetje
11 april 2011, 12:32
Met een verkeerde nickname ingelogd? :lol:

Zzzzzz....zzzz... huh? :lol:

Tavek
12 april 2011, 12:21
Kapitalisme, een systeem in verval!
Deze rijke mensen werken voor hun geld:
De 10 rijkste families van België bezitten samen 23 miljard Euro!

http://www.express.be/joker/nl/platdujour/de-rijkste-families-belgie.htm?CFID=6569738&CFTOKEN=19097365

Arbeiders zijn luiaards en verdienen te veel!

Alleenstaande:

1. 1.500 Euro netto per maand per werkende persoon.
3. Gezin bestaat uit 3 personen, 1 volwassenen & 2 kinderen.
4. 3 personen : 1.500 Euro = 500 Euro per persoon per maand.
5. 500 Euro per persoon : 31 dagen (maand) = 16,12 Euro per dag per persoon.

16,12 Euro per dag per persoon is een schandalig loon voor deze luiaards.
Vakbonden zijn verantwoordelijk voor deze veel te hoge lonen en het vertrek van de bedrijven naar het buitenland volgens rechts!

Recordaantal Belgen heeft een tweede job:

http://trends.rnews.be/nl/economie/nieuws/finance/recordaantal-belgen-heeft-een-tweede-job/article-1194984027106.htm?nb-handled=true&utm_medium=Email&utm_source=Newsletter-04-04-2011&screensize=1280x1024&isAndroid=false#

Corse ge weet toch dat rijkdom in deze tijd bestaat uit de wettelijke bescherming van de overheid van het recht op eigendom.

Indien we het echt niet kunnen vinden dat sommigen alles hebben en velen niks: lets just take it.

Het is zo simpel. Maar waarom gebeurt dat niet ?

Wel net omdat diezelfde overheid het nog steeds mogelijk maakt voor de overgrote meerderheid van de mensen om in welvaart te leven. Ze biedt veiligheid, onderwijs en een kader. Revoluties is iets voor werkloze jongeren zonder toekomst. En die is hier nog steeds. Je kan goedkoop studeren, je kan een zaak beginnen, etc....

Op dit moment is er geen reden om afgunstig te zijn tov de rijken. Dat is er pas als er kinderen worden geboren zonder enige toekomstmogelijkheid. Zodra dat er is, zal ik mee villas afbranden. Maar op dit moment financieren die rijken mee de werkgelegenheid. Dus....waarom de hand afhakken die jou voedt, bij wijze van spreken.

corse
12 april 2011, 12:52
Corse ge weet toch dat rijkdom in deze tijd bestaat uit de wettelijke bescherming van de overheid van het recht op eigendom.

Indien we het echt niet kunnen vinden dat sommigen alles hebben en velen niks: lets just take it.

Het is zo simpel. Maar waarom gebeurt dat niet ?

Wel net omdat diezelfde overheid het nog steeds mogelijk maakt voor de overgrote meerderheid van de mensen om in welvaart te leven. Ze biedt veiligheid, onderwijs en een kader. Revoluties is iets voor werkloze jongeren zonder toekomst. En die is hier nog steeds. Je kan goedkoop studeren, je kan een zaak beginnen, etc....

Op dit moment is er geen reden om afgunstig te zijn tov de rijken. Dat is er pas als er kinderen worden geboren zonder enige toekomstmogelijkheid. Zodra dat er is, zal ik mee villas afbranden. Maar op dit moment financieren die rijken mee de werkgelegenheid. Dus....waarom de hand afhakken die jou voedt, bij wijze van spreken.

Ik wil het klein brandje in het huis blussen om erger te voorkomen! (preventie)
Jij wilt afwachten tot het huis is afgebrand en dan beginnen blussen!
8 op 10 mensen worden reeds door de staat gefinancierd.
Diens brood men eet, diens woord men spreekt is dus 80% staatsbrood.
Rijke financieren enkel zichzelf!

corse
12 april 2011, 12:54
Economie en werken is in de éérste plaats een middel en geen doel op zich:

1. Door technologische vooruitgang en automatisering zijn arbeid en productie niet meer met elkaar verbonden.
2. Er ontstaan twee economieën die niets met elkaar te maken hebben, de geautomatiseerde privaat economie en de staatseconomie zonder de eigen grote productiemiddelen.
3. De staatseconomie heeft enorme onkosten, ze moet 8 op 10 burgers financieren.
4. De vruchten, van de geautomatiseerde privaat economie en de handel met lageloonlanden zijn grotendeels voor enkele, deze zijn: aandeelhouders, managers, eigenaars van bedrijven, speculanten en kaderpersoneel die samen bedeeld worden met bedragen die alle verbeelding tarten, exuberante bonussen, absurde aftrekbare voordelen, extreme aandeelhouderuitkeringen – dividenden enz.
5. Multinationale bedrijven zijn niet geïnteresseerd in de belangen van een samenleving, maar enkel in de belangen van hun aandeelhouders.
6. Deze duale economische samenleving creëert nog een veel grotere kloof tussen rijk en arm.
7. Het is deze kloof die de laagconjunctuur veroorzaakt, een ongelijke verdeling van geld, goederen en grondstoffen veroorzaakt een schuldenstaat!
8. Door automatisering van privaatbedrijven en de handel met lageloonlanden komen veel werkkrachten vrij die door de staat overgenomen worden, dit om vooral in de dienstensector enz. te worden opgenomen, vooral om massale armoede en criminaliteit te vermijden.
9. Momenteel worden 8 op 10 mensen reeds gefinancierd door de staat, vele zijn ambtenaar en ook vensterkijkers, dit om de betaalde arbeidsduurverkorting in al zijn vormen te vermijden.
10. De energie die verspild wordt om deze nutteloze arbeid mogelijk te maken is stupide en kost meer dan de betaalde vrije tijd zelf.
11. Innovatie, onderzoek, ontwikkeling, automatisering en technologische vooruitgang hebben als doel meer betaalde vrije tijd, maar zeker niet dat mensen moeten werken tot hun 70 jaar als bezigheidstherapie.

corse
12 april 2011, 12:55
12. De Bilderberg groep, de economische dominante verenging van werelddictators heeft hiertoe besloten om de planeet vrij te houden voor de geprivilegieerde elite en jetset, ze vrezen dat door te veel betaalde vrije tijd er een overrompeling van toerisme, criminaliteit enz. zou ontstaan door de massa’s. (WikiLeaks geheime documenten, nieuwe wereldorde, organisatie van de massa’s)
13. Deze gedwongen arbeid en bezigheidstherapie druisen in tegen alle mensenrechten en democratie, dit heeft nog zeer weinig met essentiële economie en mensenrechten te maken.
14. Wie creatief is schept werkloosheid en meer vrije tijd, dit door automatisering, technologische vooruitgang en innovatie.
15. De overblijvende arbeid (vooral in de dienstensector) kan eventueel via een beurtrol evenredig verdeeld worden, deze moet tevens zo snel mogelijk geautomatiseerd worden indien… en waar mogelijk.
16. Werkloosheid is geen kanker maar simpelweg de vrucht van deze creativiteit, wie iets van economie kent weet dat, Marx is dus verouderd.
17. Hoge lonen geven de impuls aan bedrijven om te automatiseren en te moderniseren wat hun sterk maakt om te concurreren, verhuizen naar lage-loonlanden is daardoor niet noodzakelijk en is schadelijk voor de samenleving.
18. Hoge lonen hebben immers voor bedrijven altijd de drang naar automatisering en modernisering bevorderd, wat voor onze totale samenleving een zeer goede zaak is!
19. De huidige samenleving die steeds meer geautomatiseerd geraakt, is als een machine die steeds meer werklozen, armoede en vensterkijkers produceert, dit is vals, een tegenstelling die zal moeten veranderen hoe dan ook.
20. Machines, automatisering en innovatie moet mensen vrij maken, vroeger op rust kunnen gaan en minder uren werken, niet het verhuizen van bedrijven naar lageloonlanden, of enkel handel met lageloonlanden en daardoor sociale kerkhoven achterlaten en volksverhuizingen en racisme uitlokken.

corse
12 april 2011, 12:56
1. Handel met lageloonlanden moet zwaar belast of verboden worden, zodat onze prachtige KMO bedrijven levend blijven en zich enkel aan onze meer gevorderde levenstandaard moeten aanpassen om te kunnen concurreren, niet met lageloonlanden, dit is ridicuul.
2. De eigenaars van de private geautomatiseerde economie, die 24u op 24u consumptiemiddelen produceren zonder werkkrachten, deze zullen de vruchten van deze automatisering moeten delen, hoe dan ook, er is geen andere oplossing!
3. Deze technologische automatisering is verkregen door educatie in scholen, hogescholen en universiteiten, door samenwerking van wetenschappers en arbeiders in ons systeem, deze moet alsook mede tenvoordele van de totale samenleving worden gezien.
4. Het individu groeit immers naar een steeds omvattender zienswijze waardoor ook z’n medemens wordt gezien als een gelijkwaardig individu en niet als een vijand, slaaf of onderdaan, als deze basiskennis ontbreekt, dan zal de symbiose tussen meerdere individu’s niet gezien worden en is het ieder voor zich, het zogenoemde doorgeschoten individualisme, economie is een middel en geen doel op zich.
5. Deze eigenaars of aandeelhouders van bedrijven, de geprivilegieerde elite & jetset, slechts 0,2 procent van de bevolking verkrijgt 50% tot 60 % van de totale inkomens in ons land.
6. België is reeds gesplitst in: 98,8 % relatieve arme en 0,2 % extreem rijke.
7. Het geld blijft op hopen samen bij deze geprivilegieerde klasse en veroorzaakt geldgebrek bij de grote meerderheid van de samenleving.
8. De hoeveelheid geld in een land blijft altijd stabiel, het is enkel slecht verdeeld.
9. Deze ongelijke verdeling van inkomen veroorzaakt de laagconjunctuur.
10. Geen kredieteconomie is duidelijk beter, teugelloos krediet is economische zelfmoord.
11. De Europese groene consumptie weidegronden zijn kort tegen de grond afgegraasd en verlept, de sappige niet ontgonnen consumptie weidegronden van China, India, Brazilië en Rusland zijn veelbelovend en onuitputbaar door zijn 1,3 miljard potentiële consumenten in China, 1,1 miljard in India en 350 miljoen in Brazilië en Rusland, tot ziens neoliberale heren ondernemers en aandeelhouders.
12. De economische groei van 14 % van het communistische China maakt neoliberale bloedgeil en hebzuchtig!
13. Deze hebzucht dwingt hen te delokaliseren zonder maatschappelijke verantwoording.

freelancer
12 april 2011, 14:55
Onuitputtelijk... die databank...

Zou het niet beter zijn hier naar die bank te linken...
Dan kan ik er op rusten... :lol:

corse
12 april 2011, 15:12
Onuitputtelijk... die databank...

Zou het niet beter zijn hier naar die bank te linken...
Dan kan ik er op rusten... :lol:

Is het die voetbank of die zitbank in het park?
Jij rust al heel de dag aan uw computer!
Wanneer ga je iets bijdragen voor de samenleving?

freelancer
14 april 2011, 14:52
Had Luc Cortebeeck niet beter gezegd... "Rood en geen brood"?

corse
14 april 2011, 22:48
Had Luc Cortebeeck niet beter gezegd... "Rood en geen brood"?

Zeer zeker:

Zonder rood geen brood maar slavernij!

stropke1000
17 april 2011, 19:21
In de middeleeuwen moesten ook meer mensen 1 zelfde stukje land bebouwen, meer mensen helpen in de bouwwereld. Blij dat we toen niet leefden. Die andere mensen kunnen nog steeds ander werk zoeken, naart schijnt zoeken ze nog mensen in de zorgsector

Links zoekt het beschikbare werk te verdelen onder meer arbeiders,
Rechts zoekt het beschikbare loon te verdelen onder meer arbeiders die nog langer zouden moeten werken, liefst tot in hun graf.

corse
19 april 2011, 11:26
Links zoekt het beschikbare werk te verdelen onder meer arbeiders,
Rechts zoekt het beschikbare loon te verdelen onder meer arbeiders die nog langer zouden moeten werken, liefst tot in hun graf.

Zeer zeker, rechtse domme arbeiders houden niet van vrije tijd, (kost geld) werken tot in de kist en liefst aan hongerlonen zonder vakbonden.
De rijke rechtse geprivilegieerde hebben nog nooit gewerkt en zullen dat ook nooit doen!