PDA

View Full Version : Een nieuwe zeer besmettelijke AIDS-achtige ziekte verspreidt zich in China


zonbron
1 april 2011, 19:53
Een nieuwe AIDS-achtige zeer besmettelijke ziekte zou zich verspreiden in China. Men is begonnen met onderzoek in 6 provincies.

Highly Contagious AIDS-Like Disease Spreading in China

In a small hotel across from the Beijing Center for Disease Control and Prevention, a reporter from New Express Daily, dressed in an isolation suit, interviewed a dozen “unusual” patients from different areas of China. Their symptoms are painful and debilitating, and AIDS-like, but repeated tests for HIV have come up negative.

Lin Jun, one of the patients interviewed in the March 24 New Express Daily report, said he used to be chubby, but now he is skin and bones, and his joints have become all deformed.

Lin is referred to in the group as “big brother” for his kindness and giving fellow patients hope when they feel hopeless, with some having considered suicide.

In 2008 Lin’s mother received a blood transfusion at a hospital. Afterwords, she experienced frequent night sweats, numb limbs, aches all over, creaking joints, rashes on her hands, and weight loss.

In May of that year, Lin accidentally became infected through contact with his mother’s blood. Fourteen days later, he fell ill with swollen lymph nodes on his neck, sore knees that made clicking sounds, and pain all over his body. He also started vomiting after every meal, and the left side of his face swelled up. In half a year, his weight dropped from 82 kilograms (181 lbs) to 52 kilograms (115 lbs).

Three months later, his wife and child developed the same symptoms.

Lin said he went to every major hospital in Shanghai, but could not get a definite diagnosis. He has taken the HIV test eight times, and each time the test turned out negative...

Lees meer (http://www.theepochtimes.com/n2/china/highly-contagious-aids-like-disease-spreading-in-china-53864.html)

Origineel Chinees artikel (http://www.epochtimes.com/gb/11/3/28/n3211044p.htm)

Vertaling (http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.epochtimes.com%2Fgb%2F11%2F3%2F 28%2Fn3211044p.htm)

Raven
1 april 2011, 20:08
*opluchting

Ik dacht even dat met al die aids-remmers het losbandige, decadente westen vrijgesteld zou worden onpardoneerbare zonden (ik heb het dan over homoseksualiteit).

Laten we hopen dat deze ziekte gauw over de wereld verspreid wordt.

zonbron
1 april 2011, 20:18
*opluchting

Ik dacht even dat met al die aids-remmers het losbandige, decadente westen vrijgesteld zou worden onpardoneerbare zonden (ik heb het dan over homoseksualiteit).

Laten we hopen dat deze ziekte gauw over de wereld verspreid wordt.

Ja, en het is geen vogelgriep.:lol:

Dionysus
2 april 2011, 10:53
*opluchting

Ik dacht even dat met al die aids-remmers het losbandige, decadente westen vrijgesteld zou worden onpardoneerbare zonden (ik heb het dan over homoseksualiteit).

Laten we hopen dat deze ziekte gauw over de wereld verspreid wordt.

Veel chance dan, want deze ziekte verspreid zich blijkbaar via ieder lichaamsvocht.

Een celibatair leven voor iedereen! Zelfs geen aanrakingen meer!

Scherven A. Mok
2 april 2011, 12:26
doodstraf op niezen

ministe van agitatie
2 april 2011, 15:44
We're All Gonna Die!!!!!!

giserke
2 april 2011, 16:12
De wereld moet eens vergaan.
Waarom niet nu?

ministe van agitatie
2 april 2011, 16:34
Ik ben er nog niet klaar voor.

En bovendien: BHV is nog niet gesplitst.

Rangzen
5 april 2011, 15:18
Dit is oud nieuws. De Chinese overheid beschouwt de mensen die ziek zijn geworden als hypochonders en noemt de ziekte een "AIDS neurose".

Nochtans zijn er aanwijzingen dat de mensen lijden aan een niet-HIV gerelateerde immuunstoornis. Het is moeilijk zicht te krijgen op de aantallen want vele Chinezen kunnen de (dure) gezondheidszorg niet betalen en komen dus niet in contact met dokters.

Nu, afgaande op het verleden en hoe de Chinese overheid lange tijd heeft ontkend dat AIDS bestond in China (terwijl in sommige plattelandsgebieden bijna 20% HIV-geinfecteerd was), heb ik er niet te veel vertrouwen in dat dit ten gronde gaat onderzocht worden...

patrickve
5 april 2011, 15:25
Zolang het geen radioactiviteit in de omgeving brengt, is het geen probleem.

filosoof
5 april 2011, 15:25
We're All Gonna Die!!!!!!Et alors?

SDX
5 april 2011, 16:42
Et alors?
Alors on danse! :cheer:

Garry
5 april 2011, 23:58
We're All Gonna Die!!!!!!

sooner or later but perhaps it will be sooner

zonbron
6 april 2011, 07:54
Dit is oud nieuws. De Chinese overheid beschouwt de mensen die ziek zijn geworden als hypochonders en noemt de ziekte een "AIDS neurose".

Nochtans zijn er aanwijzingen dat de mensen lijden aan een niet-HIV gerelateerde immuunstoornis. Het is moeilijk zicht te krijgen op de aantallen want vele Chinezen kunnen de (dure) gezondheidszorg niet betalen en komen dus niet in contact met dokters.

Nu, afgaande op het verleden en hoe de Chinese overheid lange tijd heeft ontkend dat AIDS bestond in China (terwijl in sommige plattelandsgebieden bijna 20% HIV-geinfecteerd was), heb ik er niet te veel vertrouwen in dat dit ten gronde gaat onderzocht worden...

Inderdaad, dit thema heeft reeds vroeger het nieuws gehaald.Men sprak toen over FRAIDS (afraid of aids), eigenlijk een andere naam voor de veronderstelde AIDS gerelateerde hypochondrie. Dankzij verschillende onderzoeken (ook in de VS) weet men nu dat er blijkbaar wel iets aan de hand is en dat de groep mensen (weinig T cellen en CFS) met deze aandoening gestaag stijgt en men vanwege deze reden in China besloten heeft dit probleem wel onder de loep te nemen. Wat dus eigenlijk nieuw nieuws is. In mijn opzoekwerk aangaande deze problematiek heb ik opgemerkt dat vele onderzoekers een verband leggen tussen deze aandoening en de groep mensen die infectieuze mononucleose hebben gehad veroorzaakt door het Epstein-Barr virus.

Ik kan me vergissen maar het lijkt over hetzelfde te gaan.

Mensen die hier meer willen over weten kunnen HIER (http://chronicsorethroat.wordpress.com/) even een kijkje nemen. Een zeer informatieve no nonsense site die blijkbaar over hetzelfde fenomeen gaat.

Uit die site...

Chronic Sore Throat Virus
May 27, 2007 — Hip

Do you have a chronic sore throat infection and/or a constantly congested nose/sinuses that persist for many months or years? There is an infectious respiratory virus currently going around which causes these symptoms, and many other chronic symptoms, as follows (you may not have all of them):

EARLY SYMPTOMS (first few weeks):

✔ Chronic Sore Throat that never fully heals (but many don’t get this).
✔ Constant Congested Nose/Sinuses/Post Nasal Drip with unusually thick mucus.

ADDITIONAL SYMPTOMS (appear after a few months):

✔ Depression and low mood.
✔ Generalized Anxiety Disorder – anxiety which can get VERY extreme.
✔ Powerful Psychological Changes and cognition disruptions.
✔ Loss of Desires and sense of pleasure (anhedonia); loss of libido.
✔ Social Withdrawal – escaping social activities more and more.
✔ Loss of Drive and motivation (athymhormia).
✔ Memory Problems, both short-term and long-term recall.
✔ Unusual Sleepiness and a tendency to fall asleep more.
✔ Chronic Fatigue Syndrome – notable loss of energy.
✔ Stomach Ache and Pains, with stomach / bowel rumbling.
✔ Pins and Needles (persistent paresthesia), especially in the legs.
✔ Tooth Decay a sudden onset of tooth decay (dental caries/cavities).
✔ Receding Gums a rapid onset of periodontitis, and more plaque on teeth.

LATER SYMPTOMS (appear at approximately 12 to 18 months):

✔ Slight Wrinkling of the Skin with unusual, fine-textured wrinkles.
✔ Weak Legs and hips: legs and hip girdle feel loose.
✔ Loose Joints, as if the ligaments are becoming weak.
✔ Subtle Loss of Hearing Acuity in identifying sounds.
✔ Progressive Hearing Loss in elderly.
✔ Emotional frailty, instability of mood, and irritability.
✔ Less Frequently: tinnitus; blurred vision; joint pains.

OTHER SEQUELAE:

✔ Pericarditis, Myocarditis and Sudden Heart Attack in the previously healthy.
✔ Viral Meningitis.
✔ Chronic, Unrelenting Systemic Inflammation.

This virus also causes immunocompromised states, so secondary opportunistic infections will arise more frequently once someone has this chronic sore throat virus. This is a persistent virus, and once caught, it does not seem to resolve, just like the unresolved infections found in chronic fatigue syndrome (CFS). It has been observed that this chronic sore throat virus gradually transmits from person-to-person through normal household contact, so once one person has it at home, most other household members will catch this virus within a year or so. This chronic sore throat virus has a very rapid incubation period – typically around 12 hours from time you catch the virus, to the point when the first sore throat or gastrointestinal symptoms appear (after which the fever lasts 1-2 days).

The identity of this virus has not yet been determined, so for our purposes here, we are calling it the “chronic sore throat virus“.

A few people have left comments on this site (see below), saying that they have already heard by word of mouth that there is “a nasty virus out there“.

Here is my account of how I caught this chronic sore throat virus, and how it gradually began infecting my whole body.

...

Groentje-18
7 april 2011, 12:21
China is een zwaar vervuild land.
Ik heb bijzonder sterk het idee dat deze symptomen allemaal tot vervuiling te herleiden zijn, eerst oppervlakkige symptomen, later meer uitgebreide en algemene symptomen die moeilijk vaststelbaar, laat staan objectiveerbaar, zijn.

Vermoedelijk gaat het om luchtvervuiling. Dat denk ik omwille van het feit dat ik in een Vlaamse regio woon waar de lucht bijzonder vervuild is. De vetgedrukte klachten heb ik ook, mijn gezinsleden hebben er ook enkele.

EARLY SYMPTOMS (first few weeks):

✔ Chronic Sore Throat that never fully heals (but many don’t get this).
✔ Constant Congested Nose/Sinuses/Post Nasal Drip with unusually thick mucus.

-> Typische symptomen van luchtvervuiling, ik heb beide. Mogelijk is het zelfs een allergie voor de vervuiling.
Permanente keelpijn indien je nooit gerookt hebt of niets, is bijzonder storend. Dat kunnen mijn huisgenoten en ik vertellen. Weet dat deze pijn totaal niet vergelijkbaar is met de keelpijn die je voelt bij een keelontsteking... dat is in vergelijking daarmee een lachertje. Het verbaast me dus niets dat daar psychologische symptomen door kunnen ontstaan.

ADDITIONAL SYMPTOMS (appear after a few months):

✔ Depression and low mood.
✔ Generalized Anxiety Disorder – anxiety which can get VERY extreme.
✔ Powerful Psychological Changes and cognition disruptions.
✔ Loss of Desires and sense of pleasure (anhedonia); loss of libido.
✔ Social Withdrawal – escaping social activities more and more.
✔ Loss of Drive and motivation (athymhormia).
✔ Memory Problems, both short-term and long-term recall.
✔ Unusual Sleepiness and a tendency to fall asleep more.
✔ Chronic Fatigue Syndrome – notable loss of energy.
✔ Stomach Ache and Pains, with stomach / bowel rumbling.
✔ Pins and Needles (persistent paresthesia), especially in the legs.
✔ Tooth Decay a sudden onset of tooth decay (dental caries/cavities).
✔ Receding Gums a rapid onset of periodontitis, and more plaque on teeth.

LATER SYMPTOMS (appear at approximately 12 to 18 months):

✔ Slight Wrinkling of the Skin with unusual, fine-textured wrinkles.
✔ Weak Legs and hips: legs and hip girdle feel loose.
✔ Loose Joints, as if the ligaments are becoming weak.
✔ Subtle Loss of Hearing Acuity in identifying sounds.
✔ Progressive Hearing Loss in elderly.
✔ Emotional frailty, instability of mood, and irritability.
✔ Less Frequently: tinnitus; blurred vision; joint pains.

OTHER SEQUELAE:

✔ Pericarditis, Myocarditis and Sudden Heart Attack in the previously healthy.
✔ Viral Meningitis.
✔ Chronic, Unrelenting Systemic Inflammation.

Volgens mij mogen oogproblemen en huiduitslag alsook haarverlies (ook bij vrouwen op leeftijd) ook aan het lijstje toegevoegd worden.

Ook deze herken ik, maar relateer ik niet aan de vervuiling:
swollen lymph nodes on his neck, sore knees that made clicking sound

De rest is denk ik comorbiditeit. Bovendien zullen denk ik de meeste mensen wel één of meerdere symptomen bij zichzelf herkennen.

zonbron
7 april 2011, 12:35
China is een zwaar vervuild land.
Ik heb bijzonder sterk het idee dat deze symptomen allemaal tot vervuiling te herleiden zijn, eerst oppervlakkige symptomen, later meer uitgebreide en algemene symptomen die moeilijk vaststelbaar, laat staan objectiveerbaar, zijn.

Vermoedelijk gaat het om luchtvervuiling. Dat denk ik omwille van het feit dat ik in een Vlaamse regio woon waar de lucht bijzonder vervuild is. De vetgedrukte klachten heb ik ook, mijn gezinsleden hebben er ook enkele.



Volgens mij mogen oogproblemen en huiduitslag alsook haarverlies (ook bij vrouwen op leeftijd) ook aan het lijstje toegevoegd worden.

Ook deze herken ik, maar relateer ik niet aan de vervuiling:


De rest is denk ik comorbiditeit. Bovendien zullen denk ik de meeste mensen wel één of meerdere symptomen bij zichzelf herkennen.

Het is best mogelijk dat het aan de vervuiling ligt. Verder onderzoek zal dat moeten uitwijzen. Oogproblemen staan erbij, maar dan 'blurry vision. Alsook rash, huiduitslag kan U verder in die tekst terugvinden.

Verder merk ik op dat mensen met deze aandoening weldegelijk alle symptomen hebben die in de lijst staan.

Tja, er stond gisteren nog iets in de krant ivm teveel fijn stof in Belgie.

In elk geval beterschap toegewenst. ;-)

Pieke
7 april 2011, 12:57
China is een zwaar vervuild land.
Ik heb bijzonder sterk het idee dat deze symptomen allemaal tot vervuiling te herleiden zijn, eerst oppervlakkige symptomen, later meer uitgebreide en algemene symptomen die moeilijk vaststelbaar, laat staan objectiveerbaar, zijn.

Vermoedelijk gaat het om luchtvervuiling. Dat denk ik omwille van het feit dat ik in een Vlaamse regio woon waar de lucht bijzonder vervuild is. De vetgedrukte klachten heb ik ook, mijn gezinsleden hebben er ook enkele.



Volgens mij mogen oogproblemen en huiduitslag alsook haarverlies (ook bij vrouwen op leeftijd) ook aan het lijstje toegevoegd worden.

Ook deze herken ik, maar relateer ik niet aan de vervuiling:


De rest is denk ik comorbiditeit. Bovendien zullen denk ik de meeste mensen wel één of meerdere symptomen bij zichzelf herkennen.

hei groentje, uw symptomen lijken op een infectie van het cytomegalovirus of Epstein barr (klierkoorts) (maar voor zekerheid zou ik eerst een cultuurtje moeten nemen ;-) ). Welke kleur heeft het snot? ;-) :-D online diagnose - ik ga eens nadenken hoeveel ik ga vragen ;-)

zonbron
7 april 2011, 15:22
hei groentje, uw symptomen lijken op een infectie van het cytomegalovirus of Epstein barr (klierkoorts) (maar voor zekerheid zou ik eerst een cultuurtje moeten nemen ;-) ). Welke kleur heeft het snot? ;-) :-D online diagnose - ik ga eens nadenken hoeveel ik ga vragen ;-)

Last van de ogen... dan gok ik eerder op CMV.:lol: