PDA

View Full Version : Stel...


S.
13 januari 2003, 16:23
Stel je voor: Je bent geïnteresseerd in Tibet (zoals Piano in Georgië bvb.). En net zoals onze goede vriend Piano beslis je op een dag daarover een website te maken, met alles erop en eraan. Je hebt de website ook in het Engels gemaakt zodat ook de Chinezen zelf hem kunnen lezen. Aangezien je het over werkelijk alles wil hebben, wordt op die website ook gesproken van de mensenrechtenschendingen in Tibet door China.

Echter, in China heeft de top van het land een wet aangenomen. Het mensenrechtenbeleid in Tibet op de korrel nemen, mag niet meer. Uiteraard maak jij je geen zorgen. Je zit immers in het veilige België en hebt van daaruit je website gemaakt. Als er dan al iemand zal vervolgd worden, dan zullen het toch wel die Chinezen zelf zijn die de site op eigen risico bezoeken? Tot op een dag: je wordt gedagvaard voor een Chinees gerechtshof om je daar te verantwoorden voor je website.

'Onmogelijk' denkt U uiteraard. Dat zou puur juridisch imperialisme zijn! Helaas, het is bittere realiteit in de VS. Daar moet Kazaa (een netwerk dat je toelaat om liedjes te downloaden) voor de rechter verschijnen. Niet omdat dit bedrijf in de VS is gevestigd of zo. Helemaal niet, dit bedrijf heeft niks te maken met de VS. De enige reden waarom Kazaa voor de rechter moet, is omdat Amerikanen van de dienst van deze firma gebruik maken. Persoonlijk vind ik dat een zeer gevaarlijke ontwikkeling.

Lees het verhaal op http://www.webwereld.nl/nieuws/13740.phtml

vlaanderen72
13 januari 2003, 16:33
Het is maar te hopen dat kazaa dat proces wint!
Want ik download van alles van die site. :?
Waar gaat het eindigen, binnenkort hier voor de rechter?!

democratsteve
13 januari 2003, 19:35
Het is echt schrikbarend om te zien hoe de VS sluipenderwijs een totalitair regime zijn geworden. Ze doen niets anders dan ons om de oren slaan met VN-overtredingen van een paar "evildo'ers", terwijl ze zelf elk internationaal verdrag dat hun niet aanstaat naast zich neer leggen.
Niet Irak, N-Korea of Tjetjenïë, maar de VS zal verantwoordelijk zijn voor het volgende wereldconflict. En de kloterij is dat het zich in Europa zal afspelen waarschijnlijk. Zò slim zijn ze wel, die fuckin' US.

vlaanderen72
13 januari 2003, 20:21
Jup, de us is een gevaar op zijn eigen ,ze denken echt de alleen heerser van het universum te zijn.
Maar als het erop aankomt zou ik ze toch graag aan onze kant zien staan daar niet van.
Ze zouden zich zo niet moeten moeien met europa en dingen in de wereld die hun ECHT niet aangaan.
Dat zou al een pakske ergernis besparen.
Dat er oorlog komt in europa zoniet de hele wereld is ZEKER.
Maar of dat aan de amerikaan zal liegen ,nee daar ben ik nog zo zeker niet van.

datri
13 januari 2003, 20:56
Het is echt schrikbarend om te zien hoe de VS sluipenderwijs een totalitair regime zijn geworden. Ze doen niets anders dan ons om de oren slaan met VN-overtredingen van een paar "evildo'ers", terwijl ze zelf elk internationaal verdrag dat hun niet aanstaat naast zich neer leggen.
Niet Irak, N-Korea of Tjetjenïë, maar de VS zal verantwoordelijk zijn voor het volgende wereldconflict. En de kloterij is dat het zich in Europa zal afspelen waarschijnlijk. Zò slim zijn ze wel, die fuckin' US.

Dat de VS zich teveel moeien met zaken waar ze zich beter buiten zouden houden is voor mij een feit; dat ze eerst maar eens in hun eigen landje alles op een rijtje zetten alvorens ze tegen de rest gaan zeggen hoe het moet!
Maar om nu te zeggen dat ze de volgende wereldoorlog gaan veroorzaken durf ik niet stellen ; ik zie hiervoor andere kandidaten genoeg..... tot mijn grote spijt!

Rogier
14 januari 2003, 15:23
Jup, de us is een gevaar op zijn eigen ,ze denken echt de alleen heerser van het universum te zijn.
Maar als het erop aankomt zou ik ze toch graag aan onze kant zien staan daar niet van.
Ze zouden zich zo niet moeten moeien met europa en dingen in de wereld die hun ECHT niet aangaan.
Dat zou al een pakske ergernis besparen.
Dat er oorlog komt in europa zoniet de hele wereld is ZEKER.
Maar of dat aan de amerikaan zal liegen ,nee daar ben ik nog zo zeker niet van.

Vergeet niet dat ze niet aan onze kant staan, maar wij aan hun kant, net zoals de rest van de geindustrializeerde wereld. Wij drijven op dezelfde manier handel en gebruiken dezelfde grondstoffen en energiebronnen, dezelfde muziek en kijken naar dezelfde meestal amerikaanse films. Wat nu plaats heeft is het natuurlijke gevolg van een wereld die meer en meer een wordt. Willy Claes drukte het zeer goed uit. Voor de vorm zal men wat tegensputeren maar in feite zijn de kaarten verdeeld. Iedereen krijgt vrije toegang tot de olievelden. Vrij wil hier zeggen alles netjes geregeld. Europa zou er best voor zorgen dat he mee aan tafel kan zitten. England heeft dat allang begrepen, Frankrijk zal snel volgen en Duitsland heeft niet veel keuze. Belgie zal de zoveelste trein weer missen, of zijn we weer op dreef in Africa en omstreken. :roll:

mvg. Rogier :wink:

vlaanderen72
14 januari 2003, 15:41
Wat meer afstand van hen zou meer betekenen dan steeds maar ja te knikken dus.
Dat ze duidelijk weten dat de kaarten nog niet zo goed verdeeld zijn.
Ze zijn zo goed als allemaal afkomstig van europa (immigratie naar amerika bedoel ik ) en nu denken dat ze hier ook nog steeds kunnen komen baas spelen.

Communist
14 januari 2003, 20:14
Het is echt schrikbarend om te zien hoe de VS sluipenderwijs een totalitair regime zijn geworden. Ze doen niets anders dan ons om de oren slaan met VN-overtredingen van een paar "evildo'ers", terwijl ze zelf elk internationaal verdrag dat hun niet aanstaat naast zich neer leggen.
Niet Irak, N-Korea of Tjetjenïë, maar de VS zal verantwoordelijk zijn voor het volgende wereldconflict. En de kloterij is dat het zich in Europa zal afspelen waarschijnlijk. Zò slim zijn ze wel, die fuckin' US.

Een boodschap die ik al een tijdje zit te verspreiden op dit forum, en blijkbaar is ze in goede aarde gevallen... 8)

vlaanderen72
14 januari 2003, 20:34
Het volgende dat je gaat raaskallen, is dat het nu ineens communisten zijn zeker!

Frolic
14 januari 2003, 22:21
Het is echt schrikbarend om te zien hoe de VS sluipenderwijs een totalitair regime zijn geworden. Ze doen niets anders dan ons om de oren slaan met VN-overtredingen van een paar "evildo'ers", terwijl ze zelf elk internationaal verdrag dat hun niet aanstaat naast zich neer leggen.
Niet Irak, N-Korea of Tjetjenïë, maar de VS zal verantwoordelijk zijn voor het volgende wereldconflict. En de kloterij is dat het zich in Europa zal afspelen waarschijnlijk. Zò slim zijn ze wel, die fuckin' US.

Een boodschap die ik al een tijdje zit te verspreiden op dit forum, en blijkbaar is ze in goede aarde gevallen... 8)


Ook niet gaan denken dat je het warm water hebt uitgevonden hé. Die visie bestaat al een hele tijd en is zelfs doorgedrongen tot in de VS zelf. Een Amerikaan, William Blum, heeft er zelfs een boek over geschreven:Rogue State:A Guide to the World's Only Superpower.

http://www.proxis.be/IMG3/03/60/58/3605835M.jpg

Frolic
14 januari 2003, 23:35
Het is echt schrikbarend om te zien hoe de VS sluipenderwijs een totalitair regime zijn geworden. Ze doen niets anders dan ons om de oren slaan met VN-overtredingen van een paar "evildo'ers", terwijl ze zelf elk internationaal verdrag dat hun niet aanstaat naast zich neer leggen.
Niet Irak, N-Korea of Tjetjenïë, maar de VS zal verantwoordelijk zijn voor het volgende wereldconflict. En de kloterij is dat het zich in Europa zal afspelen waarschijnlijk. Zò slim zijn ze wel, die fuckin' US.

De Amerikanen zelf zijn ook niet veilig. Dat bewijst volgend artikel
http://www.thenewamerican.com/tna/2003/01-27-2003/vo19no02_watching.htm

democratsteve
15 januari 2003, 22:24
Het is echt schrikbarend om te zien hoe de VS sluipenderwijs een totalitair regime zijn geworden. Ze doen niets anders dan ons om de oren slaan met VN-overtredingen van een paar "evildo'ers", terwijl ze zelf elk internationaal verdrag dat hun niet aanstaat naast zich neer leggen.
Niet Irak, N-Korea of Tjetjenïë, maar de VS zal verantwoordelijk zijn voor het volgende wereldconflict. En de kloterij is dat het zich in Europa zal afspelen waarschijnlijk. Zò slim zijn ze wel, die fuckin' US.

De Amerikanen zelf zijn ook niet veilig. Dat bewijst volgend artikel
http://www.thenewamerican.com/tna/2003/01-27-2003/vo19no02_watching.htm

Tuurlijk zijn ze zelf ook niet veilig. Aan de andere kant is het wel zo, dat ik me er niet zo druk meer over maak als vroeger. Ik bedoel de VS dus.
Ik volg de binnenlandse politiek van de VS al sinds 1985 en ik ben ervan overtuigd dat het maar een kwestie van een paar jaren meer is, voor de VS zal instorten. Daar hoeven geen Bin Ladens of Saddam Hoesseins voor te zorgen, dat doen zij zelf wel. Sociaal-economisch is de VS stilaan een van de armste regio's in de Westerse wereld. Maar weet je wat het verontrustende is? Een nieuw wereldconflict zou wel eens de enige optie blijken te zijn om hùn economie drastisch te doen stijgen.
Er lopen genoeg Amerikaanse nitwits rond die het zo zien hoor.

Eenmaal een roofdier gewond is wordt het nog gevaarlijker.
Ik ben bang voor de tragedie die de VS in z'n "doodstrijd" nog kan veroorzaken.