View Full Version : negers vallen alles wat blank is aan.
Mitgard
4 juni 2004, 11:58
Volkswoede in Kongo tegen blanken en blauwhelmen
Bij hevige betogingen tegen VN-blauwhelmen zijn in de Kongolese hoofdstad Kinshasa zeker vijf tot zes doden gevallen. Volgens een betrouwbare bron vielen de betogers ook de Belgische ambassade aan. Buitenlandse Zaken ontkent dit echter.
“Aan het einde van de betoging namen de demonstranten alles wat blank was op de korrel”, verzekert een goed ingelichte bron. Buitenlandse Zaken raadt Belgen aan Kongo voorlopig te mijden. De enkele duizenden landgenoten in Kongo kregen donderdag het advies binnen te blijven, omdat blanken in auto’s onder vuur werden genomen.
“We hebben een tijd onze visa-afdeling in Kinshasa moeten sluiten omwille van de betogingen”, zei woordvoerder Patrick Herman van Buitenlandse Zaken. SN Brussels Airlines haalde de vlucht naar Kinshasa terug. Premier Verhofstadt vroeg donderdag internationale en Europese hulp om de toestand in Kongo te stabiliseren. Aanleiding tot de betogingen in Kongo was de inname van de oostelijk gelegen stad Bukavu door twee rebellerende commandanten. De VN-blauwhelmen (MONUC) keken in Bukavu werkloos toe hoe de opstandelingen, een legertje van 2.000 tot 3.000 militairen, de stad veroverden.
Vandaar dat de volkswoede zich donderdag tegen de blauwhelmen en de blanken keerde.
Donderdagavond laat meldde de VN dat de dissidente soldaten waren begonnen zich terug te trekken uit de stad.
Kitten
4 juni 2004, 12:46
En waar blijft de stelling dan dat "islam het enige verderfelijke is in deze wereld" en "waarom het alleen moslims zijn die iets tegen de westerse wereld hebben en niet de negers, want die vallen de westerlingen niet aan"?
Nyuk Nyuk Nyuk 0X
Turkse Nederlander
4 juni 2004, 12:53
De blanken hebben de negers 300 jaar lang verkracht en als slaven gebruikt. Wat de negers de blanken nu "aandoen" is niets vergeleken met wat de blanken de negers hebben aangedaan
De blanken hebben de negers 300 jaar lang verkracht en als slaven gebruikt. Wat de negers de blanken nu "aandoen" is niets vergeleken met wat de blanken de negers hebben aangedaan
Wat is dat nu?
Omdat de Duitsers ons groot-ouders hebben vermoord mogen wij nu het zelfde doen??????
Turkse Nederlander
4 juni 2004, 13:04
Wat is dat nu?
Omdat de Duitsers ons groot-ouders hebben vermoord mogen wij nu het zelfde doen??????
Zoiets heb ik niet geschreven.
Raging Bile Duct
4 juni 2004, 13:08
Ik vind het wel straf, de VN blauwhelmen krijgen de schuld voor wat Congolese rebellen met hulp van het Rwandese leger uitspoken ?
Waarom worden die rebellen en die Rwandezen zelf niet aangevallen ?Juist ja, die zouden de demonstranten uiteraard zonder pardon overhoop knallen.
Griffin
4 juni 2004, 13:24
Ik vind het wel straf, de VN blauwhelmen krijgen de schuld voor wat Congolese rebellen met hulp van het Rwandese leger uitspoken ?
Waarom worden die rebellen en die Rwandezen zelf niet aangevallen ?Juist ja, die zouden de demonstranten uiteraard zonder pardon overhoop knallen.
Njah, ze gingen ervan uit dat de VN daar was om hen te beschermen, en nu blijkt dat die blauwe ventjes eigenlijk helemaal niks kunnen verdedigen en alleen maar toekijken op wat er gebeurt. Ze voelen zich een beetje in 't zak gezet eh.
Raging Bile Duct
4 juni 2004, 14:14
Njah, ze gingen ervan uit dat de VN daar was om hen te beschermen, en nu blijkt dat die blauwe ventjes eigenlijk helemaal niks kunnen verdedigen en alleen maar toekijken op wat er gebeurt. Ze voelen zich een beetje in 't zak gezet eh.
Ik ben helemaal akkoord dat het niet veel zin heeft een vredesmacht te installeren als die vredesmacht niet van zich af kan bijten als de vrede daadwerkelijk bedreigd wordt. Het is de laatste tijd populair om de VN te bekritiseren voor hun onmacht. Dat de VN in veel gevallen inderdaad onmachtig is is een terechte kritiek en gevallen zoals Bukavu maar ook bv Kosovo leggen de vinger op die wonde. Maar men moet wel beseffen dat de VN geen macht heeft omdat een aantal lidstaten, de 5 permanente leden van de Veiligheidsraad in het bijzonder, de VN die macht niet willen geven.
Uiteraard snapt de locale bevolking the big picture niet en werken ze daarom maar hun frustratie uit op de blauwhelmen. Beseffen ze dan net dat als die er helemaal niet waren het veel erger zou zijn in Bukavu ? Zonder blauwhelmen waren ze nu waarschijnlijk terug bezig met de aloude Afrikaanse traditie van koppensnellen en massaverkrachting.
Confucius
4 juni 2004, 14:36
Ze zullen wel niets tegen de Belgen hebben. Zowel Ruwanda als Congo hebben onlangs nog maar serieuze financiële steun ontvangen van onze Minister Michel. Of zou dat geld niet gebruikt worden om de locale bevolking te steunen maar in de zakken verdwenen zijn van de machtshebbers ?
Guderian
4 juni 2004, 14:42
De Europeanen hebben gedaan wat ze moesten doen. Wij hoeven ons nergens voor te schamen, want wij leven nu nog met de gevolgen die de politiek van toen teweegbracht voor de Europese economie.
Wat betreft de feiten van nu, men kan moeilijk iets anders verwachten van de negers. Wie naar Afrika gaat, weet dat hij/zij in één groot wildpark terechtkomt.
Antoon
4 juni 2004, 15:07
De Europeanen hebben gedaan wat ze moesten doen. Wij hoeven ons nergens voor te schamen, want wij leven nu nog met de gevolgen die de politiek van toen teweegbracht voor de Europese economie.
Wat betreft de feiten van nu, men kan moeilijk iets anders verwachten van de negers. Wie naar Afrika gaat, weet dat hij/zij in één groot wildpark terechtkomt.
Jij lijkt anders ook een goed profiel om deel uit te maken van het dierenwereld. :wink:
Chucky
4 juni 2004, 15:36
8) Idd, wie wind zaait............. 8) .
Turk4Ever schreef:
en wie verkocht deze negerslaven aan de europeanen juist de arabieren
Guderian
4 juni 2004, 15:49
Jij lijkt anders ook een goed profiel om deel uit te maken van het dierenwereld. :wink:
De mensensoort behoort biologisch gezien ook tot de dierenwereld.
Aangebrande Phönix
4 juni 2004, 15:53
Uiteraard is biologie het enige relevante vergelijkingsgebied.
5 �* 6 militairen dood.
Congo komt eens in het nieuws.
parcifal
4 juni 2004, 15:56
De mensensoort behoort biologisch gezien ook tot de dierenwereld
Inderdaad, de subklasse waar u overduidelijk toe behoort
ontwikkeld echter normaal gezien geen computervaardigheden
maar spendeert zijn tijd met het pellen van bananen en het
hangen in bomen.
U bent een opmerkelijk specimen, maar dat wist u al, nietwaar? :wink:
Guderian
4 juni 2004, 16:16
Uiteraard is biologie het enige relevante vergelijkingsgebied.
Het is het enige gebied waar het begrip "mens" een betekenis heeft, namelijk als soortnaam.
Guderian
4 juni 2004, 16:17
De mensensoort behoort biologisch gezien ook tot de dierenwereld
Inderdaad, de subklasse waar u overduidelijk toe behoort
ontwikkeld echter normaal gezien geen computervaardigheden
maar spendeert zijn tijd met het pellen van bananen en het
hangen in bomen.
U bent een opmerkelijk specimen, maar dat wist u al, nietwaar? :wink:
Laat me eens raden... Uw vriendin is een negerin? 8)
parcifal
4 juni 2004, 16:20
Laat me eens raden... Uw vriendin is een negerin?
Nee, maar ik rij met een zwarte mercedes met roze interieur.
Don't fuck with my brothers man. 0X
Guderian
4 juni 2004, 16:22
Nee, maar ik rij met een zwarte merchedes met roze interieur.
Don't fuck with my brothers man. 0X
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
En de Turken , turk4ever ! Vergeet de turken niet. Je wil bij Europa , wel draag dan ook de molensteen :
Ottoman Slave Trade routes in the 19th C. (viewed from Ottoman Empire)
http://www.humanities.ualberta.ca/ottoman/module2/ottomanslavetrade%20copy.JPG
Lees verder op over het aandeel van de Turken en Arabieren in de slavenhandel en slavernij in het algemeen:
http://www.humanities.ualberta.ca/ottoman/module2/tutorial2b.htm
Dr. Bos. Herz.
7 juni 2004, 17:10
Als de mens nog steeds tot de dierenwereld behoort is er geen beschaving. Een waarheid als iets dat nog standvastiger is dan mijn punt, maar ik wou het toch maar even in de groep gooien.
herr fritz
7 juni 2004, 20:36
Gaaaap
Pelgrim
8 juni 2004, 09:55
Ik wil anders uw reactie wel eens zien als de negers ons drie eeuwen lang als slaven hadden gebruikt.
Ik wil anders uw reactie wel eens zien als de negers ons drie eeuwen lang als slaven hadden gebruikt.
Bwa , de Afrikaanse stammen gebruikten andere stammen ook als slaven. Voor mekaar zijn ze ook niet lief geweest en zijn ze het nog niet. Noem mij één continent waar geen cultuur aanwezig was die slavernij had? Slavernij is verkeerd en het Westen heeft daar ook aan meegedaan , weliswaar efficienter. Laten we ons onthouden van zelfkastijding , we zijn niet slechter als de rest. De Mythe van de onaantastbare onschuldigheid van de stammengemeenschap zou nu toch al doorprikt moeten zijn. Als ik mij niet vergis , is het dan nog het Westen zelf die slavernij heeft afgeschaft en dit verbod doorgevoert in haar koloniën.
Kom nou, iedereen valt daar iedereen aan. Ook de rebellen en de rwandezen worden aangevallen.
Kom nou, iedereen valt daar iedereen aan. Ook de rebellen en de rwandezen worden aangevallen.
Maar niet door de Belgen neem ik aan?
Hier komen betogen voor wat ginder mis gaat geeft mij ook te denken.
Guderian
8 juni 2004, 12:46
Tja, ik had ook graag eens geweten wat het zou zijn geweest als een schildpad sneller kon lopen dan een jachtluipaard. :wink: :roll:
Guderian
8 juni 2004, 12:49
Als de mens nog steeds tot de dierenwereld behoort is er geen beschaving. Een waarheid als iets dat nog standvastiger is dan mijn punt, maar ik wou het toch maar even in de groep gooien.
De mens is nog steeds een diersoort, alleen heeft hij specifieke kenmerken die hem tot mens maken in vergelijking met de rest van de dierenwereld. Het feit dat wij als mens bijvoorbeeld kunnen redeneren, zorgt er niet voor dat wij geen diersoort meer zijn.
JoeQpublic
8 juni 2004, 12:59
Nee, maar ik rij met een zwarte mercedes met roze interieur. damn, parcifal, weet niet of je het bewust deed, maar qua "double entendre" kan dat wel tellen...
hmm, taking a stroll down memory lane... towards a cold, cold shower :wink:
Ach we zijn nog altijd beesten en zullen dat altijd blijven.
Het enige wat ons van de andere dieren onderscheidt is:
1) verplaatsbare duimen die ons toelaat de wereld verfijnd te manipuleren.
2) Hersenen voldoende imaginatief om nieuwe manieren te vinden die wereld te manipuleren
3) Fysiologische bouw die ons toelaat geluidsgolven uit te zenden in code , waardoor we kunnen communiceren en verworven kennis door te geven. Omdat wij rechtlopen hebben we de stembanden gevormd die dit mogelijk maakt.
Deze 3 factoren zijn nodig om succesvol te zijn. Een manier om te manipuleren , hersenen die de manipulatie sturen en een manier om kennis te communiceren.
Primaten mankeren de stembanden omdat ze niet rechtoplopen en kunnen dus verworven kennis niet doorgeven en blijven in een culturele stasis. Want cultuur hebben ze wel zij primitief. In een recent experiment waar men bonobo's heeft leren spreken via gebarentaal zien we dat ze dat doorgeven aan hun kinderen. Nu nog een paar duizend jaar met rust laten en we hebben concurrentie :mrgreen:
We're all just a bunch of fucking monkeys! 0X
JoeQpublic
8 juni 2004, 13:23
In een recent experiment waar men bonobo's heeft leren spreken via gebarentaal zien we dat ze dat doorgeven aan hun kinderen. Nu nog een paar duizend jaar met rust laten en we hebben concurrentie :mrgreen: Max, ik zie in mijn kristallen bol een nieuwe partij opdoemen...
In een recent experiment waar men bonobo's heeft leren spreken via gebarentaal zien we dat ze dat doorgeven aan hun kinderen. Nu nog een paar duizend jaar met rust laten en we hebben concurrentie :mrgreen: Max, ik zie in mijn kristallen bol een nieuwe partij opdoemen...
Ja zeg en alweer een nieuwe vakbond.
JoeQpublic
8 juni 2004, 13:35
Ja zeg en alweer een nieuwe vakbond. om nog maar te zwijgen over enorme bedragen op eBay voor vintage merchandising van "Planet of the apes" (versie met Heston natuurlijk)
Ja zeg en alweer een nieuwe vakbond. om nog maar te zwijgen over enorme bedragen op eBay voor vintage merchandising van "Planet of the apes" (versie met Heston natuurlijk)
O jee , hoor je de bananen lobby al af komen?
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.