PDA

View Full Version : Rebecca Black - Friday


Scheet in een fles
10 april 2011, 12:14
http://www.youtube.com/watch?v=CD2LRROpph0

Luister vooral naar de diepgaande tekst! :lol:


De uitdaging is: het volledig nummer beluisteren zonder lachen of innerlijke woedeaanvallen.

Go!

Scherven A. Mok
10 april 2011, 12:21
http://i426.photobucket.com/albums/pp344/scherven/5570998223_f3d012fb62.jpg

Scheet in een fles
10 april 2011, 12:49
*brrrrr*

donzigschaap
10 april 2011, 13:25
Na een minuut krijg ik al suïcidale neigingen in haar plaats. Zij vindt dit nummer namelijk goed.

Marxmannetje
10 april 2011, 13:26
http://www.youtube.com/watch?v=CVvx-01DlSU&feature=channel_video_title

Ze hebben dat liedje gedubt!! Ware internethype!!

kiko
10 april 2011, 15:27
Het is uiteraard een flutnummer, maar het is amper slechter dan het merendeel van de huidige hitparade.

Dus ik begrijp al die haatgevoelens niet echt.

donzigschaap
10 april 2011, 15:48
Het is uiteraard een flutnummer, maar het is amper slechter dan het merendeel van de huidige hitparade.

Dus ik begrijp al die haatgevoelens niet echt.
Dat is zeker waar.

Ik neem aan dat de haatgevoelens ook niet alleen op haar gericht zijn, maar op de "muziek"industrie die het mogelijk maakt rijk en bekend te worden met dat soort rommel. Bij mij is dat in ieder geval zo.

Vlaanderen Boven
10 april 2011, 16:33
Het is uiteraard een flutnummer, maar het is amper slechter dan het merendeel van de huidige hitparade.

Dus ik begrijp al die haatgevoelens niet echt.

Welkom op het internet.

Scheet in een fles
10 april 2011, 17:51
Dat is zeker waar.

Ik neem aan dat de haatgevoelens ook niet alleen op haar gericht zijn, maar op de "muziek"industrie die het mogelijk maakt rijk en bekend te worden met dat soort rommel. Bij mij is dat in ieder geval zo.

ARK Music Factory, waar rijke ouders een paar duizend dollar kunnen neerleggen om hun min of meer talentloze dochter een voorgekauwd miserabel onding van een nummer te laten zingen, haar stem electronisch aangepast waar nodig.

Daar Rebecca Black te jong is voor de doorgaans sexueel getinte teksten, krijgt ze iets over uitgaan met vrienden.

Kickin’ in the front seat
Sittin’ in the back seat
Gotta make my mind up
Which seat can I take?

Tomorrow is Saturday
And Sunday comes after...wards
I don’t want this weekend to end

kiko
10 april 2011, 18:04
ARK Music Factory, waar rijke ouders een paar duizend dollar kunnen neerleggen om hun min of meer talentloze dochter een voorgekauwd miserabel onding van een nummer te laten zingen, haar stem electronisch aangepast waar nodig.

Daar Rebecca Black te jong is voor de doorgaans sexueel getinte teksten, krijgt ze iets over uitgaan met vrienden.

Kickin’ in the front seat
Sittin’ in the back seat
Gotta make my mind up
Which seat can I take?

Tomorrow is Saturday
And Sunday comes after...wards
I don’t want this weekend to end
Kortom een gewone poptekst. Je moet dringend eens wat meer luisteren naar de pop- en rockteksten van andere zangers/groepen. Zelfs grote namen bezondigen zich met overvloed aan de meest banale teksten.

Buddy Holly - Peggy Sue

If you knew Peggy Sue
Then you'd know why I feel blue
About Peggy, 'bout Peggy Sue
Oh well, I love you, gal
Yes, I love you Peggy Sue

Peggy Sue, Peggy Sue
Pretty, pretty, pretty, pretty, Peggy Sue
Oh, my Peggy, my Peggy Sue
Oh, well, I love you gal
And I need you, Peggy Sue

Dajjal
10 april 2011, 18:31
Pure reclame voor abortus.

bgf324
10 april 2011, 18:34
Pure reclame voor abortus.

mensen als wegwerpartikelen :cheer:

SDG
10 april 2011, 18:37
Geef mij maar Megadeth - Black Friday. ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=SGagJervtMc

koe de poing
10 april 2011, 18:39
ARK Music Factory, waar rijke ouders een paar duizend dollar kunnen neerleggen om hun min of meer talentloze dochter een voorgekauwd miserabel onding van een nummer te laten zingen, haar stem electronisch aangepast waar nodig.

Daar Rebecca Black te jong is voor de doorgaans sexueel getinte teksten, krijgt ze iets over uitgaan met vrienden.

Rebecca Black is véél te jong om te mogen uitgaan met vrienden

bgf324
10 april 2011, 18:39
Geef mij maar Megadeth - Black Friday. ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=SGagJervtMc

http://3.bp.blogspot.com/_rmN4cRw3XGw/TNrwC3SSQ7I/AAAAAAAAByw/oZJQdAu6Nvw/s1600/662.jpg

:cheer:

Scheet in een fles
10 april 2011, 18:55
Kortom een gewone poptekst. Je moet dringend eens wat meer luisteren naar de pop- en rockteksten van andere zangers/groepen. Zelfs grote namen bezondigen zich met overvloed aan de meest banale teksten.

Buddy Holly - Peggy Sue

If you knew Peggy Sue
Then you'd know why I feel blue
About Peggy, 'bout Peggy Sue
Oh well, I love you, gal
Yes, I love you Peggy Sue

Peggy Sue, Peggy Sue
Pretty, pretty, pretty, pretty, Peggy Sue
Oh, my Peggy, my Peggy Sue
Oh, well, I love you gal
And I need you, Peggy Sue

Heb je gelijk in, maar dat maakt de praktijken van ARK MF er niet minder verwerpelijk op. Zangtalent is niet nodig want alles wordt electronisch aangepast.

Ik wist nooit dat ik deze woorden ooit zou uitspreken maar: Justin Bieber heeft tenminste talent.

Rebecca Black wordt gewoon het hoofd dol gemaakt door een tweederangs productiemaatschappij die er het laatste zullen uitpersen. Ze wordt nu al geridiculiseerd door de halve wereld, want waarom denk je dat deze video ineens zoveel verspreiding gehad heeft? Omdat het zo walgelijk slecht is natuurlijk.

Scheet in een fles
10 april 2011, 18:55
Rebecca Black is véél te jong om te mogen uitgaan met vrienden

Inderdaad, neemt niet weg dat het gesuggereerd wordt in het nummer en in de clip rijden ze zelf met de auto.

Scherven A. Mok
12 april 2011, 18:49
http://i426.photobucket.com/albums/pp344/scherven/friday.gif

giserke
12 april 2011, 19:30
Zolang dat ze niet begint over uitgaan met een schaakclub van nerds...
Of vrienden van de postzegelclub...

Laat pubers toch eens hun eigen cultuur ontwikkelen, in plaats van alles te veroordelen.

Txiki
12 april 2011, 21:55
Zolang dat ze niet begint over uitgaan met een schaakclub van nerds...
Of vrienden van de postzegelclub...

Laat pubers toch eens hun eigen cultuur ontwikkelen, in plaats van alles te veroordelen.

Spreekt ge uzelf ni wat tegen? :|

Soit, dat tieners "hun eigen cultuur" zouden ontwikkelen, is natuurlijk je reinste bullshit. Maar goed. Hoe keers enniweej.

giserke
12 april 2011, 22:03
Spreekt ge uzelf ni wat tegen? :|

Soit, dat tieners "hun eigen cultuur" zouden ontwikkelen, is natuurlijk je reinste bullshit. Maar goed. Hoe keers enniweej.

Natuurlijk ontwikkelen 10ers zelf nieuwe culturen. Waarom zouden ze dit niet doen?

En ik zie niet in waar ik mezelf tegenspreek...

Txiki
12 april 2011, 22:08
Natuurlijk ontwikkelen 10ers zelf nieuwe culturen. Waarom zouden ze dit niet doen?

En ik zie niet in waar ik mezelf tegenspreek...

Ah, ge zegt eerst dat ze niet moeten beginnen kwelen over uitgaan met de postzegelclub en daarna moeten ze de ruimte krijgen om hun eigen cultuur te ontwikkelen. En als uitgaan met de postzegelclub nu eens deel is van hun eigen cultuur?

En nee, ze ontwikkelen geen nieuwe culturen. Ze zijn een culturele constructie van wat hen voorgeschoteld wordt. Uitkomsten van marketing, productie en sturing. Zoals wij allemaal.

giserke
12 april 2011, 22:14
Ah, ge zegt eerst dat ze niet moeten beginnen kwelen over uitgaan met de postzegelclub en daarna moeten ze de ruimte krijgen om hun eigen cultuur te ontwikkelen. En als uitgaan met de postzegelclub nu eens deel is van hun eigen cultuur?

Get real :lol:
Je hebt precies niet door dat ik hiermee gewoon de draak wil steken met wat oude sloebers hier op het forum.

En nee, ze ontwikkelen geen nieuwe culturen. Ze zijn een culturele constructie van wat hen voorgeschoteld wordt. Uitkomsten van marketing, productie en sturing. Zoals wij allemaal.

En altijd maar veralgemenen.
Ik kan U 10talen voorbeelden geven die aantonen dat dit niet zo is.

Txiki
13 april 2011, 08:18
Get real :lol:
Je hebt precies niet door dat ik hiermee gewoon de draak wil steken met wat oude sloebers hier op het forum.



En altijd maar veralgemenen.
Ik kan U 10talen voorbeelden geven die aantonen dat dit niet zo is.

Niks veralgemenen. Dat is uitkomst van sociologisch onderzoek.

giserke
13 april 2011, 08:19
Niks veralgemenen. Dat is uitkomst van sociologisch onderzoek.

Ja dat zijn die gasten die van gezonde mensen zieke mensen kunnen maken, en dan zeggen dat iedereen ziek is.

giserke
13 april 2011, 08:22
En deze die zeggen dat jongeren geen nieuwe cultuur kunnen maken:

http://www.kunstbende.be

http://www.westtalent.be

En nog veel andere

Txiki
13 april 2011, 08:24
Ja dat zijn die gasten die van gezonde mensen zieke mensen kunnen maken, en dan zeggen dat iedereen ziek is.

Ach ja, en maar veralgemenen... :roll:

Pelgrim
13 april 2011, 12:47
Kortom een gewone poptekst. Je moet dringend eens wat meer luisteren naar de pop- en rockteksten van andere zangers/groepen. Zelfs grote namen bezondigen zich met overvloed aan de meest banale teksten.

Buddy Holly - Peggy Sue

If you knew Peggy Sue
Then you'd know why I feel blue
About Peggy, 'bout Peggy Sue
Oh well, I love you, gal
Yes, I love you Peggy Sue

Peggy Sue, Peggy Sue
Pretty, pretty, pretty, pretty, Peggy Sue
Oh, my Peggy, my Peggy Sue
Oh, well, I love you gal
And I need you, Peggy Sue

Sorry, maar Buddy Holly was in zijn tijd een genie en een trendsetter, een van de pioniers van de rock'n'roll en de rhytm & blues, die bovendien géén computers nodig had om te zingen.
De tekst alléén zegt ook niks, het is de muziek en de context die er rond hangt. Zet die tekst van 'friday' op de muziek van pakweg Little Richard of Chuck Berry en dat wordt iets heel anders.

Scheet in een fles
13 april 2011, 12:54
Sorry, maar Buddy Holly was in zijn tijd een genie en een trendsetter, een van de pioniers van de rock'n'roll en de rhytm & blues, die bovendien géén computers nodig had om te zingen.
De tekst alléén zegt ook niks, het is de muziek en de context die er rond hangt. Zet die tekst van 'friday' op de muziek van pakweg Little Richard of Chuck Berry en dat wordt iets heel anders.

Nagel op de kop! Hier is de versie van Friday zoals gebracht door Bob Dylan:
http://www.youtube.com/watch?v=9FISHEO3gsM

(dat dit van Dylan zou zijn is een hoax :-))

Het nummer krijgt direkt een maatschappijkritisch karakter.

kiko
13 april 2011, 17:29
Sorry, maar Buddy Holly was in zijn tijd een genie en een trendsetter, een van de pioniers van de rock'n'roll en de rhytm & blues, die bovendien géén computers nodig had om te zingen.
De tekst alléén zegt ook niks, het is de muziek en de context die er rond hangt. Zet die tekst van 'friday' op de muziek van pakweg Little Richard of Chuck Berry en dat wordt iets heel anders.
Een schrijver van een handvol genietbare deuntjes is tot nader order nog steeds mijlenver verwijderd van een "genie".

Zijn stem was middelmatig, zijn teksten zo en zo en hij leefde niet lang genoeg om zich echt te profileren als een groot singer & songwriter.

Dit gezegd zijnde, heeft hij zijn plaats in de rock-'n-roll hemel zeker verdiend, Buddy Holly was, samen met veel anderen, immers één van de pioniers van rock-'n-roll. Zijn belangrijkste hits behoren terecht tot het cultureel erfgoed en zijn tot de dag van vandaag zeer te smaken.

Maar een genie ? Neen.

Pelgrim
13 april 2011, 17:46
Hoor jij 'friday' over vijftig jaar nog steeds op radio en in cafés gedraaid worden?

Marxmannetje
13 april 2011, 17:48
Hoor jij 'friday' over vijftig jaar nog steeds op radio en in cafés gedraaid worden?

Ik hoop dat ze binnen vijftig jaar nog steeds Rick Roll zullen draaien op de radio :lol:

SDG
13 april 2011, 17:49
Hoor jij 'friday' over vijftig jaar nog steeds op radio en in cafés gedraaid worden?

Binnen vijftig dagen zelfs al niet meer. Tegen dan heeft de platenindustrie wel al een nieuw speeltje gevonden om op de mensheid los te laten en het geld uit hun zakken te kloppen.

kiko
13 april 2011, 17:50
Hoor jij 'friday' over vijftig jaar nog steeds op radio en in cafés gedraaid worden?
Hopelijk niet. Ik heb al gezegd dat het een flutnummer is. De muziekwereld barst echter van de flutnummers.

dark_lord_of_belgium
13 april 2011, 17:53
Hopelijk niet. Ik heb al gezegd dat het een flutnummer is. De muziekwereld barst echter van de flutnummers.

de muziek wereld barst ook van de goeie nummers maar die komen gewoon niet op de radio

Eberhard Leclerc
13 april 2011, 20:22
We kunnen het succes van Rebecca slechts toejuichen. De grote labels passerend, een enorme virale hit scoren. In het westen via YouTube, in het oosten via Tudou.
Concept: Zelf je plaat kopen bij een internetlabel (ARKmusic in dit geval), de sociale media bewerken, opgepikt worden door de consument, hoge YT ranking scoren.

De macht van de grote labels en hun trouwe (?)vazallen (vele radio en tvstations) krimpt zienderogen.

Zo is de laatste vijf jaar Nederlandstalige muziek in Nederland (in mindere mate in Vlaanderen) de dominerende stroming geworden.

Voor degenen die gewoon eens eens uitstekend artikel willen lezen over hoe de dingen werken:

http://www.slate.com/id/2289341/

Een Nederlandstalig equivalent van Rebecca (geen airplay, jonge artiest, enorm veel views in korte tijd, social media push, internet label = Zonamo ):

http://www.youtube.com/watch?v=TZuQcPW8f_k