PDA

View Full Version : A game of thrones


An Arkos
18 april 2011, 18:02
fokking awesome!

http://www.hbo.com/game-of-thrones/index.html

eerste aflevering staat al op piratebay:cheer:

Dronkoers
18 april 2011, 19:31
Homo!

An Arkos
19 april 2011, 19:06
Ja, schat?

bgf324
19 april 2011, 20:40
:>

toccata
19 april 2011, 22:11
Ik hou zondagavond een eerste Game Of Thrones avondje ^^

bgf324
20 april 2011, 00:48
Wtf?

lombas
20 april 2011, 07:18
Kan ik dat op de tv zien?

:(

bgf324
20 april 2011, 10:13
Volgens mij moet ge nen pleejstation of zoiets kopen.

An Arkos
20 april 2011, 16:44
Kan ik dat op de tv zien?

:(

as over lange tijd als een zender hier in de buurt da koopt en belachelijk laat programmeert.

en toccata: high five!

Heftruck
20 april 2011, 22:28
Interessant. :-D

Dronkoers
21 april 2011, 10:40
Interessant. :-D
Inderdaad :-D
Ja, schat?

Knufje? :>

SDG
21 april 2011, 10:41
Volgens mij moet ge nen pleejstation of zoiets kopen.

Als je het op Blu-Ray wil zien is dat wel zo handig. ;-)

van Maerlant
21 april 2011, 18:47
Als je het op Blu-Ray wil zien is dat wel zo handig. ;-)

Blu-ray is overrated.

An Arkos
21 april 2011, 19:23
Knufje? :>

Luvyah

toccata
21 april 2011, 19:40
Luvyah

4-evah?

An Arkos
22 april 2011, 11:46
4-evah?

<3

Vito
22 april 2011, 13:37
Ken ik niet, is dat goed?

An Arkos
22 april 2011, 15:55
Ken ik niet, is dat goed?

Best wel, geen stereotype fantasy van goed tegen slecht, maar goed uitgewerkte personages en verdomd boeiende verhaallijnen. (alle de boeken toch, de serie ziet er veelbelovend uit)

pixelpower
22 april 2011, 21:59
Ken ik niet, is dat goed?

De eerste aflevering is er iig al boenk op.

De boeken zijn van Lord Of the Rings kaliber, maar dan aangepast aan deze generatie. Geen zwart-wit. Geen steriel gedoe. Geen rechtlijnige verhaal lijn.

Dit is hard. En goor. En levensecht (op vlak van karakters). Elk personage heeft zijn eigen agenda. En in het boek zijn eigen hoofdstuk. Velen delven het onderspit. Glorie is er zelden bij. Koningen worden vermoord, Koninginnen verdwjnen in de kerker (en worden in hun reet geneukt door barbaarse celgenoten).

Beste wat ik op fantasy vlak al las. Tolkien is in feite een jeanet.

Adam Smith
23 april 2011, 00:55
Het enige nadeel, wat betreft de boeken dan, is dat de auteur George R.R. Martin wel ruim de tijd neemt voor zijn boeken, vooral het aankomende boek A Dance with Dragons (Een Dans met Draken) duurde nog langer dan al gebruikelijk voor Martin.

Vito
25 april 2011, 11:08
Mijn interesse is gewekt...

lombas
25 april 2011, 12:07
Eerste aflevering gezien via tubeplus.

Za-lig.

Boeken zijn hemels, de serie belooft veel. Al lijkt het me moeilijk alles te volgen als je de boeken niet hebt gelezen of even hebt gewikied...

Flippend Rund
25 april 2011, 12:51
soap mee zwaarden

pixelpower
25 april 2011, 17:06
Het enige nadeel, wat betreft de boeken dan, is dat de auteur George R.R. Martin wel ruim de tijd neemt voor zijn boeken, vooral het aankomende boek A Dance with Dragons (Een Dans met Draken) duurde nog langer dan al gebruikelijk voor Martin.

Da's ook mijn enige vrees. De schrijver zegt 7 boeken te willen schrijven. 5a is nu uit (in 't Engels). 5b zou op 't schap liggen. Maar tegen dit tempo kruipt hij met boek 7 zijn kist in (of met boek 6, als hij pech heeft).

Ik heb al vaak op zijn blog willen reageren met "schrijven, sukkel, ipv je bezig te houden met miniatuurfiguurtjes".

Vito
29 april 2011, 09:18
Eerste aflevering gezien. Eigenlijk ben ik teleurgesteld. Misschien waren mijn verwachtingen wat te hoog gespannen na de lofzangen in dit onderwerp, maar echt veel gebeurt er niet. Misschien moet het verhaal zich opbouwen? Dat dacht ik ook bij De Ronde, maar dat bleek over de hele lijn een flop te zijn.

Dit weekend aflevering 2 bekijken...

Dronkoers
29 april 2011, 09:26
Dit forum heeft veel meer Slayer nodig!
Bij deze:
http://www.youtube.com/watch?v=d1miNM0vRJo

SDG
29 april 2011, 09:50
Ik vind Slayer zo stilaan een dagje ouder aan het worden.

Dronkoers
29 april 2011, 09:57
Ik vind Slayer zo stilaan een dagje ouder aan het worden.

De laatste van zijn tijdsgenoten eh ;-)

SDG
29 april 2011, 10:03
De laatste van zijn tijdsgenoten eh ;-)

Ik begin mij hoe langer hoe meer af te vragen wie er binnen pakweg tien jaar als headliner op de festivals zal staan, als alle Iron Maiden's en Slayer's van nu op pensioen zullen zijn.

Dronkoers
29 april 2011, 10:07
Ik begin mij hoe langer hoe meer af te vragen wie er binnen pakweg tien jaar als headliner op de festivals zal staan, als alle Iron Maiden's en Slayer's van nu op pensioen zullen zijn.

Tegen dan is Justin Bieber hoofdact op Graspop

Sammael
29 april 2011, 14:12
De boeken zijn echte aanraders. Ik wacht wel tot de hele serie beschikbaar is op DVD.

Hopelijk wordt deze serie een mega-succes en verfilmen ze daarna de Wheel of Time reeks van Jordan.

Vito
29 augustus 2011, 21:36
Ik heb net de hele reeks uitgezien en moet zeggen dat alles beter wordt na de eerste uitzending.

Ik ben wel op mijn honger gelaten op het einde van de tiende aflevering: de strijd tussen de Starks en de Lannisters is nog niet gedaan, wat nu met Daenarys Targaryen, etc etc...

Het zou crimineel zijn als hier geen vervolg aan komt, maar ik lees net op Wikipedia dat er nog een seizoen 2 komt. Ik vraag mij dan af of er ooit een einde komt aan deze serie als zelfs boek 1 na 10 afleveringen nog niet afgewerkt is en de auteur nog volop aan het schrijven is.

Xenophon
29 augustus 2011, 23:54
Ik begin mij hoe langer hoe meer af te vragen wie er binnen pakweg tien jaar als headliner op de festivals zal staan, als alle Iron Maiden's en Slayer's van nu op pensioen zullen zijn.

The Rolling Stones.

Duupje
30 augustus 2011, 00:01
Heel de serie = :cheer:

Dronkoers
30 augustus 2011, 00:20
Ah, da is een serie? :p

Pølle
30 augustus 2011, 02:11
En is het nu te volgen zonder de boeken gelezen te hebben?

netslet
30 augustus 2011, 02:22
Ja, want 't is met veel tetten.

Pølle
30 augustus 2011, 02:41
Ja, want 't is met veel tetten.

Daar ben ik blij om.
Ik vind u wel ne rare.

Vito
30 augustus 2011, 07:32
En is het nu te volgen zonder de boeken gelezen te hebben?

Ik vind van wel, maar ik voel me nu verplicht om de boeken te gaan lezen... Als men nu nog maar begint met het tweede deel van boek 1 te verfilmen, zal ik een oude man zijn eer men aan boek 7 is.:-(

Vito
30 augustus 2011, 07:34
Ja, want 't is met veel tetten.

Tetten en seks. Zonder tierlantijntjes als liefde erbij.

Heel wat anders dan dat platonische geflikflooi van Aragorn met Arwen. In Game of Thrones zou Arwen al lang in de poep gepakt zijn door Aragorn.

Wautd
30 augustus 2011, 09:12
Tyrion Lannister for president :cheer:

Duupje
30 augustus 2011, 11:58
Tyrion Lannister for president :cheer:

:cheer: Dwergwerpen :cheer:

Vito
30 augustus 2011, 12:53
:cheer: Dwergwerpen :cheer:

Nobody tosses a dwarf!

http://smeagel.webs.com/photos/Gimli/gimli2.jpg

netslet
30 augustus 2011, 12:57
Daar ben ik blij om.
Ik vind u wel ne rare.

Ja, maar soms doe ik het er ook om natuurlijk. Soms echter ook niet.

Maar de serie is wel degelijk te volgen zonder de boeken gelezen te hebben. 't is mij toch gelukt zonder noemenswaardige moeite. Ik heb de serie wel in 4 sessies uitgekeken en niet elke week een aflevering ofzo.

Vigilante VL
30 augustus 2011, 13:03
G of T, aanvaardbare serie, met dien verstande dat er nog zeer weinig epische veldslagen aan bod gekomen zijn en het op termijn een beetje zal uitgemolken worden zoals Lost.

"Breaking Bad" moeten jullie absoluut beginnen kijken.

http://i161.photobucket.com/albums/t226/seriejunkies/breaking-bad.jpg

An Arkos
30 augustus 2011, 13:37
G of T, aanvaardbare serie, met dien verstande dat er nog zeer weinig epische veldslagen aan bod gekomen zijn en het op termijn een beetje zal uitgemolken worden zoals Lost.



Juist boek 5 uitgelezen. Als ze de tv serie een beetje deftig blijven aanpakken, (en geen gevechten meer schrappen, zoals in seizoen 1, grrr) dan wordt het absoluut niet zoals Lost, waarbij het verhaal onwaarschijnlijker en onwaarschijnlijker werd. George Martin, de auteur van de boeken, heeft duidelijk een verhaal in z'n hoofd zitten en je voelt de ontknoping onvermijdelijk dichterbij komen.

Oja, en er komt inderdaad een seizoen 2, met oa Carice van Houten

http://www.movieweb.com/news/game-of-thrones-adds-carice-van-houten-and-stephen-dillane-for-season-2

Vlaanderen Boven
30 augustus 2011, 14:16
Trekt het op iets, de boeken van Game of Thrones? Ik vind het toch verdacht populair voor een fantasy-reeks. Dat voorspelt niet veel goeds.

toccata
30 augustus 2011, 14:22
Trekt het op iets, de boeken van Game of Thrones? Ik vind het toch verdacht populair voor een fantasy-reeks. Dat voorspelt niet veel goeds.

Ik vind ze briljant, echt waar, een van de beste dingen die ik ooit heb gelezen. Boek 5 (1000p) is er bij mij in 4 dagen doorgevlogen.

schaduw
4 april 2012, 06:48
Tweede reeks is van start gegaan. Eerste aflevering trekt op niet veel (wel met twee wendingen die veelbelovend zijn). Hopelijk omdat het een soort van pilot is. Maar ook in de eerste reeks zaten afleveringen die te saai waren om goed te zijn. Dit is eigenlijk geen serie om elke week te bekijken maar om op dvd te kopen en in één keer in een winters weekend in te nemen :-) 's Maandags op het werk kan je dan onverstaanbaar broebelen en op bureaus springen en door de gangen rennen ...
http://ifarm.nl/strips/images/tuizent.gif

Xenophon
4 april 2012, 12:43
De eerste aflevering is er iig al boenk op.

De boeken zijn van Lord Of the Rings kaliber, maar dan aangepast aan deze generatie. Geen zwart-wit. Geen steriel gedoe. Geen rechtlijnige verhaal lijn.

Dit is hard. En goor. En levensecht (op vlak van karakters). Elk personage heeft zijn eigen agenda. En in het boek zijn eigen hoofdstuk. Velen delven het onderspit. Glorie is er zelden bij. Koningen worden vermoord, Koninginnen verdwjnen in de kerker (en worden in hun reet geneukt door barbaarse celgenoten).

Beste wat ik op fantasy vlak al las. Tolkien is in feite een jeanet.

Ik krijg van zijn Ring boeken de eerste bladzijde niet gelezen. Ik heb tienduizenden boeken gelezen en alleen met Tolkien en Asimov heb ik dat voor.

Nar
4 april 2012, 15:49
Ik krijg van zijn Ring boeken de eerste bladzijde niet gelezen. Ik heb tienduizenden boeken gelezen en alleen met Tolkien en Asimov heb ik dat voor.

Koop of lees Tolkiens boeken best in het Engels of het Nederlands. Zijn elfentaal Tengwar is inderdaad vrij onleesbaar voor de leek.

Demper
5 april 2012, 01:14
Ik heb net de eerste 2 afleveringen bekeken.
Wat een hoerenkast is me dat.
Dat blond meisje die met die primaat moet vogelen terwijl ze aan het blijten is.
Allemaal bijzonder goed in beeld gebracht terwijl zij geen 18 lijkt...
Die dwerg die om de 5 minuten naar de hoeren gaat.
De rest die in het rond zit te neuken en vreemdgaat en wat weet ik allemaal.

Ja, briljant.

Xenophon
5 april 2012, 01:19
Ik heb net de eerste 2 afleveringen bekeken.
Wat een hoerenkast is me dat.
Dat blond meisje die met die primaat moet vogelen terwijl ze aan het blijten is.
Allemaal bijzonder goed in beeld gebracht terwijl zij geen 18 lijkt...
Die dwerg die om de 5 minuten naar de hoeren gaat.
De rest die in het rond zit te neuken en vreemdgaat en wat weet ik allemaal.

Ja, briljant.

Allee man, aflevering twee is er en ik weet van niks. Ik ben ze nu op het moment aan het huren, seffens kijken.

Demper
5 april 2012, 01:21
Allee man, aflevering twee is er en ik weet van niks. Ik ben ze nu op het moment aan het huren, seffens kijken.

Ik ben over seizoen 1 bezig he.
Staat al volledig op blu-ray.
5 x 50GB om te downloaden

Xenophon
5 april 2012, 01:30
Ik ben over seizoen 1 bezig he.
Staat al volledig op blu-ray.
5 x 50GB om te downloaden

Ah ok, aflevering twee van seizoen twee is er ook al.

Maar nog even terug over die tranen tijdens het neuken, ik heb dat vroeger ook wel een paar maal gezien, dat is niet noodzakelijk negatief. Met zo'n grietje dat maar bleef zagen om haar eens te neuken, en als dat dan op zekere dag gebeurde dan weende die ook wel eens, als ik dan vroeg waarom, dan zei ze, "van geluk."

Demper
5 april 2012, 01:56
Ah ok, aflevering twee van seizoen twee is er ook al.

Maar nog even terug over die tranen tijdens het neuken, ik heb dat vroeger ook wel een paar maal gezien, dat is niet noodzakelijk negatief. Met zo'n grietje dat maar bleef zagen om haar eens te neuken, en als dat dan op zekere dag gebeurde dan weende die ook wel eens, als ik dan vroeg waarom, dan zei ze, "van geluk."

Jij bent dan ook een stier he.
Mijn zuster blijft naar jou vragen.

Xenophon
5 april 2012, 02:33
Jij bent dan ook een stier he.
Mijn zuster blijft naar jou vragen.

Die heeft haar kans gehad, maar als ik me haar woorden goed herinner, "ik was te duur."

From_Vlaanderen
5 april 2012, 02:34
Die heeft haar kans gehad, maar als ik me haar woorden goed herinner, "ik was te duur."

ik laat nooit genen goeie occasie staan.

Esperanza
5 april 2012, 07:12
Trekt het op iets, de boeken van Game of Thrones? Ik vind het toch verdacht populair voor een fantasy-reeks. Dat voorspelt niet veel goeds.Tja, dat is iets persoonlijks, hé.

De eerste 2 boeken vond ik heel goed, de rest begon mij meer en meer te vervelen, vond ik uiterst langdradig.

Ik ben trouwens niet eens meer aan het 5° boek begonnen.

pixelpower
5 april 2012, 08:46
Ik krijg van zijn Ring boeken de eerste bladzijde niet gelezen. Ik heb tienduizenden boeken gelezen en alleen met Tolkien en Asimov heb ik dat voor.

Dan gaat ge SMULLEN van George RR Martin!

pixelpower
5 april 2012, 08:48
Tja, dat is iets persoonlijks, hé.

De eerste 2 boeken vond ik heel goed, de rest begon mij meer en meer te vervelen, vond ik uiterst langdradig.

Ik ben trouwens niet eens meer aan het 5° boek begonnen.

Je had moeten doorgaan met lezen. Sinds boek 4 gaat het in stijgende lijn qua leesplezier.

pixelpower
5 april 2012, 08:55
Ik heb net de eerste 2 afleveringen bekeken.
Wat een hoerenkast is me dat.
Dat blond meisje die met die primaat moet vogelen terwijl ze aan het blijten is.
Allemaal bijzonder goed in beeld gebracht terwijl zij geen 18 lijkt...
Die dwerg die om de 5 minuten naar de hoeren gaat.
De rest die in het rond zit te neuken en vreemdgaat en wat weet ik allemaal.

Ja, briljant.

Dan heb jij gewoon moeite om in te zien hoe het er écht aan toe ging in "het spel der tronen".

Want daar komt het op neer; Martin's boeken hebben een vleugje fantasie, maar helemaal niet (te) veel. De meeste elementen komen uit een middeleeuws tijdperk, en waren toe simpelweg realiteit.

Zoals...
- geen minimum leeftijd voor seks die in een wet is vastgelegd
- uitgehuwelijkte prinsessen om banden tussen koningshuizen te versterken
- Een royalty die als dwerg is geboren is een schande voor de familie, en kan niet worden uitgehuwelijkt. Lees; hij trekt naar de meisjes van plezier.

Martin's boeken zitten ook vol met bastaarden, konigshuis-incest en de noodzakelijke clerus-als-blok-aan-het-been-van-de-koning-omdat-ze-graag-meesnoepen-van-de-macht.

Demper
5 april 2012, 14:10
Dan heb jij gewoon moeite om in te zien hoe het er écht aan toe ging in "het spel der tronen".

Want daar komt het op neer; Martin's boeken hebben een vleugje fantasie, maar helemaal niet (te) veel. De meeste elementen komen uit een middeleeuws tijdperk, en waren toe simpelweg realiteit.

Zoals...
- geen minimum leeftijd voor seks die in een wet is vastgelegd
- uitgehuwelijkte prinsessen om banden tussen koningshuizen te versterken
- Een royalty die als dwerg is geboren is een schande voor de familie, en kan niet worden uitgehuwelijkt. Lees; hij trekt naar de meisjes van plezier.

Martin's boeken zitten ook vol met bastaarden, konigshuis-incest en de noodzakelijke clerus-als-blok-aan-het-been-van-de-koning-omdat-ze-graag-meesnoepen-van-de-macht.

Ja, je mag nu het kwijl van je mond vegen. :-D

Wat een perverten, de fans van GOT.

Demper
5 april 2012, 14:22
Die heeft haar kans gehad, maar als ik me haar woorden goed herinner, "ik was te duur."

Nee, niet te duur want je deed het voor niets.
Het nam een te grote tol op haar lichaam.
2 weken lopen manken en een blauw oog...

Demper
5 april 2012, 14:34
Maar nog even terug over die tranen tijdens het neuken, ik heb dat vroeger ook wel een paar maal gezien, dat is niet noodzakelijk negatief. Met zo'n grietje dat maar bleef zagen om haar eens te neuken, en als dat dan op zekere dag gebeurde dan weende die ook wel eens, als ik dan vroeg waarom, dan zei ze, "van geluk."

Ja, ik heb dat nog al gehoord.
Een cocaïnedealer komt in een dancing binnen en hij ziet enkele vrouwelijke klanten staan. Ze komen naar hem toe en ze vragen naar een lijntje, maar ze hebben geen geld bij. Die vrouwen doen dan oneerbare voorstellen. Als de dealer dan te snel klaarkomt wenen ze van geluk, want dan is het tijd voor hun lijntje coke.

Xenophon
5 april 2012, 17:19
Nee, niet te duur want je deed het voor niets.
Het nam een te grote tol op haar lichaam.
2 weken lopen manken en een blauw oog...

Dan had ze maar niet moeten tegenstribbelen.

Als ik zeg, "op uw knieën slet!" dan bedoel ik nu direct.

Xenophon
5 april 2012, 17:23
Ja, ik heb dat nog al gehoord.
Een cocaïnedealer komt in een dancing binnen en hij ziet enkele vrouwelijke klanten staan. Ze komen naar hem toe en ze vragen naar een lijntje, maar ze hebben geen geld bij. Die vrouwen doen dan oneerbare voorstellen. Als de dealer dan te snel klaarkomt wenen ze van geluk, want dan is het tijd voor hun lijntje coke.

Inderdaad, ik heb dikwijls verbaasd gestaan over tot wat een aantal vrouwen allemaal bereid is voor een kleinigheidje poeder.

Demper
5 april 2012, 17:57
Dan had ze maar niet moeten tegenstribbelen.

Als ik zeg, "op uw knieën slet!" dan bedoel ik nu direct.

Ze woog toen 180kg.... dan duurt dat wel even.
Je moet haar daarom niet direct afranselen.

Vito
5 april 2012, 18:25
George RR Martin gaat jullie allemaal goed bij jullie pietje hebben. Na het zesde boek zal hij sterven en heel de wereld heeft die duizenden bladzijden voor niets gelezen, want de ontknoping neemt hij mee in zijn graf. ;-)

Xenophon
6 april 2012, 01:08
Ze woog toen 180kg.... dan duurt dat wel even.
Je moet haar daarom niet direct afranselen.

Ach, dat waren tijden man. Ze was achteraf bekeken toch één van mijn favoriete vette zeugen.

toccata
6 april 2012, 12:32
Martin:cheer::cheer::cheer:

pixelpower
6 april 2012, 14:11
George RR Martin gaat jullie allemaal goed bij jullie pietje hebben. Na het zesde boek zal hij sterven en heel de wereld heeft die duizenden bladzijden voor niets gelezen, want de ontknoping neemt hij mee in zijn graf. ;-)

Dan schrijf ik het zélf wel.

pixelpower
6 april 2012, 14:12
Wat een perverten, de fans van GOT.

Dirty mind = joy 4ever.

Demper
6 april 2012, 21:50
Ach, dat waren tijden man. Ze was achteraf bekeken toch één van mijn favoriete vette zeugen.

Ik ben blij voor jou.

Scherven A. Mok
9 april 2012, 14:57
http://i426.photobucket.com/albums/pp344/scherven/epic-fail-photos-after-after-as-if-the-show-couldnt-be-more-entertaining.jpg

Johan Bollen
9 april 2012, 17:57
fokking awesome!

http://www.hbo.com/game-of-thrones/index.html

eerste aflevering staat al op piratebay:cheer:Ik heb het eerste seizoen een paar maanden terug bekeken op DVD. Eindelijk nog eens een TV serie die ik wil zien. Ze geraken ook een ietsie pietsie verder dan de klassieke goeden tegen slechten idioterie die zovele audiovisuele werken kenmerkt. In dit geval blijken de 'slechten' toch nog echte mensen te zijn. 'T is toch al een stapje verder in de goede richting voor een serie uit de VS.

De zogezegde elfjarigen (meisjes) zien er wel erg volwassen uit in de serie. De preutsheid blijft er in zitten.

Steve_M
9 april 2012, 18:26
De zogezegde elfjarigen (meisjes) zien er wel erg volwassen uit in de serie. De preutsheid blijft er in zitten.

Vind ik nogal meevallen, eigenlijk: je hebt al hopen full frontal nudity, incest, neukende dwergen. Ik zie niet goed in welke meerwaarde naakte, neukende echte kinderen zouden opleveren. Hoe zie je dat precies en waar is dat wel toegelaten?

Johan Bollen
9 april 2012, 18:47
Vind ik nogal meevallen, eigenlijk: je hebt al hopen full frontal nudity, incest, neukende dwergen. Ik zie niet goed in welke meerwaarde naakte, neukende echte kinderen zouden opleveren. Hoe zie je dat precies en waar is dat wel toegelaten?Je kan actie ook suggereren.

Ik dacht aan die 'elfjarige' rondborstige drakenlady in het begin van de serie.

Steve_M
9 april 2012, 18:57
Je kan actie ook suggereren.

Ik dacht aan die 'elfjarige' rondborstige drakenlady in het begin van de serie.

Die is dertien. En met al die hormonen in het water tegenwoordig ...

Demper
9 april 2012, 21:37
Vind ik nogal meevallen, eigenlijk: je hebt al hopen full frontal nudity, incest, neukende dwergen. Ik zie niet goed in welke meerwaarde naakte, neukende echte kinderen zouden opleveren. Hoe zie je dat precies en waar is dat wel toegelaten?

Ik dacht wel dat jij ook naar GOT kijkt... :-D

Steve_M
9 april 2012, 21:40
Ik dacht wel dat jij ook naar GOT kijkt... :-D

Ik kijk daarnaar voor het goede verhaal.

Demper
9 april 2012, 21:41
Ik kijk daarnaar voor het goede verhaal.

:rofl:

:-D

Johan Bollen
9 april 2012, 21:44
Ik kijk daarnaar voor het goede verhaal.Ja. De intriges lijken uit het leven geplukt.

Over verhaal gesproken...Ik hoop dat men ooit eens de foundation doeken van Asimov verfilmt. (Jammer voor demper, maar geen sex in deze serie)

Demper
9 april 2012, 21:47
(Jammer voor demper, maar geen sex in deze serie)

:C

morte-vivante
9 april 2012, 21:48
Ja. De intriges lijken uit het leven geplukt.

Over verhaal gesproken...Ik hoop dat men ooit eens de foundation doeken van Asimov verfilmt. (Jammer voor demper, maar geen sex in deze serie)

Blijkbaar heeft Sony de rechten...en moet Emmerich het gaan regisseren, ik vrees dus wel een beetje voor de kwaliteit...

btw I, Robot was een draak vergeleken met het boek, en als dat de voorbode is... laat het maar zo...

Johan Bollen
9 april 2012, 22:05
Blijkbaar heeft Sony de rechten...en moet Emmerich het gaan regisseren, ik vrees dus wel een beetje voor de kwaliteit...

btw I, Robot was een draak vergeleken met het boek, en als dat de voorbode is... laat het maar zo...Ze gaan er natuurlijk weer een actiefilm van maken terwijl de kracht van die boeken elders ligt. Na een hoofdstuk intriges vat Asimov de daaropvolgende actie samen in 1 paragraaf. En toch zou de Foundation serie te verfilmen zijn zonder saai te worden en tegelijk wel Asimov te respecteren. Dat is waarschijnlijk te revolutionair. Men denkt dat het publiek slechts 'actie' wil. Maar kijk eens naar 'kuifje'...pure spectaculaire spielbergactie van voor tot achter en tegelijk zo saai als iets. Actie wordt overschat.

parcifal
15 april 2012, 10:55
Interessante piste die ik onlangs las :

Jon Snow zou niet de bastaard zijn van Ned Stark en een onbekende dame, maar in feite het kind van de zus van Ned, Lianna Stark en de toenmalige prins Rhaegar Targaryen.

Op die manier wordt hij de ultieme troonkandidaat, die zowel de draken als de wolven achter zich verenigt en het verklaart waarom George Martin het nogal voor Snow lijkt te hebben, hij leeft nog en heeft nog al zijn ledematen.:-D

An Arkos
15 april 2012, 17:59
Ik heb het eerste seizoen een paar maanden terug bekeken op DVD. Eindelijk nog eens een TV serie die ik wil zien. Ze geraken ook een ietsie pietsie verder dan de klassieke goeden tegen slechten idioterie die zovele audiovisuele werken kenmerkt. In dit geval blijken de 'slechten' toch nog echte mensen te zijn. 'T is toch al een stapje verder in de goede richting voor een serie uit de VS.


Das ook wat ik er zo vet aan vindt. Da wordt later in de serie nog duidelijker.

Trouwens, als je de boeken hebt gelezen valt de serie ook al een pak gemakkelijker te volgen.

Johan Bollen
16 april 2012, 14:06
Die is dertien. En met al die hormonen in het water tegenwoordig ...O, ik verwarde misschien met de elfjarige maagden die de Fransen graag tot zich namen als toetjes, toen ze hun slavenmaatschappij op Saint-Domingue geïnstalleerd hadden...een boek dat ik toevallig aan het lezen was zopas geleden.

pixelpower
17 april 2012, 07:49
Interessante piste die ik onlangs las :

Jon Snow zou niet de bastaard zijn van Ned Stark en een onbekende dame, maar in feite het kind van de zus van Ned, Lianna Stark en de toenmalige prins Rhaegar Targaryen.

Op die manier wordt hij de ultieme troonkandidaat, die zowel de draken als de wolven achter zich verenigt en het verklaart waarom George Martin het nogal voor Snow lijkt te hebben, hij leeft nog en heeft nog al zijn ledematen.:-D

Jij hebt duidelijk de boeken nog niet gelezen (incl boek 5b).

Dat raad ik trouwens iedereen aan om te doen; lees de boeken! De serie is maar een serie. Je kan maar zoveel kwijt in één uur TV. De boeken gaan veel dieper. Veel meer intriges, links, side-stories, en deze finesses maken het grote verschil.

lombas
17 april 2012, 07:55
Ik verwacht morgen een pakketje in de bus!

parcifal
17 april 2012, 08:27
Jij hebt duidelijk de boeken nog niet gelezen (incl boek 5b).

Uiteraard heb ik alle boeken gelezen. Hij overleeft het relatief ongeschonden denk ik. ;-)

the_dude
17 april 2012, 12:14
Ja. De intriges lijken uit het leven geplukt.

Over verhaal gesproken...Ik hoop dat men ooit eens de foundation doeken van Asimov verfilmt. (Jammer voor demper, maar geen sex in deze serie)

zolang ze na d'eerste 3 boeken stoppen. De laatste 3 zijn je reinste rommel ;)

pixelpower
17 april 2012, 14:27
Uiteraard heb ik alle boeken gelezen. Hij overleeft het relatief ongeschonden denk ik. ;-)

SPOILER ALERT
(selecteer onder de text in wit)

Oh really? Herlees dan eens voorlaatste hoofdstuk 5b.

Scherven A. Mok
13 juni 2012, 08:05
Ik heb vroeger zeer veel fantasy gelezen. Maar ofwel ben ik veranderd ofwel leent het medium televisie zich niet echt tot fantasy. Game of thrones laat me op mijn honger zitten en niet op de manier die ik zou verwachten. Ik zit nooit vol spanning op de volgende aflevering te wachten. 3/4 de van de afleveringen zijn gewoon saai, niet omdat er te weinig actie in komt maar omdat er te weinig in gebeurt. Het mag dan wel mooi gemaakt zijn. De acteer prestaties kunnen dat niveau net niet aan. De personages mogen dan niet zwart wit zijn, veel evolutie zit er toch niet in (of ben ik te ongeduldig ?).
Van mijn part mogen ze de serie stop zetten als ze dan Carnivale verder afwerken 8-)

van Maerlant
13 juni 2012, 09:21
Interessante piste die ik onlangs las :

Jon Snow zou niet de bastaard zijn van Ned Stark en een onbekende dame, maar in feite het kind van de zus van Ned, Lianna Stark en de toenmalige prins Rhaegar Targaryen.



Dat heb ik eerder deze week gedacht. Lijkt mij de enige logische verklaring voor de belofte van Ned tov Lyanna en waarom Ned steeds weigerde iets te zeggen over Jons moeder.

Jij hebt duidelijk de boeken nog niet gelezen (incl boek 5b).

Dat raad ik trouwens iedereen aan om te doen; lees de boeken! De serie is maar een serie. Je kan maar zoveel kwijt in één uur TV. De boeken gaan veel dieper. Veel meer intriges, links, side-stories, en deze finesses maken het grote verschil.

Waarom zou dat niet mogelijk zijn?
Ik ben momenteel bezig aan a Feast for Crows. In a Storm of Swords vertelt iemand dat Jons moeder zijn min is geweest, maar of dat de waarheid is? Het lijkt mij een mooie twist. Te meer dat Jon, indien hij gelegitimiseerd zou worden, de wettelijke erfgenaam zou zijn van Aerys. Hij is immers ouder dan Daenarys. Jon heeft wel geen enkele fysieke eigenschap die aan de Targaryens te linken is.

Wie weet is Rhaegar zelfs stiekem met Lyanna getrouwd, en moest Ned beloven hun kind te beschermen tegen Robert en Tywin.

Scherven A. Mok
20 juni 2012, 15:32
Ik heb vroeger zeer veel fantasy gelezen. Maar ofwel ben ik veranderd ofwel leent het medium televisie zich niet echt tot fantasy. Game of thrones laat me op mijn honger zitten en niet op de manier die ik zou verwachten. Ik zit nooit vol spanning op de volgende aflevering te wachten. 3/4 de van de afleveringen zijn gewoon saai, niet omdat er te weinig actie in komt maar omdat er te weinig in gebeurt. Het mag dan wel mooi gemaakt zijn. De acteer prestaties kunnen dat niveau net niet aan. De personages mogen dan niet zwart wit zijn, veel evolutie zit er toch niet in (of ben ik te ongeduldig ?).
Van mijn part mogen ze de serie stop zetten als ze dan Carnivale verder afwerken 8-)

Pillars of the earth lijkt niet van de kwaliteit van game of thrones maar boeit me veel meer.

the_dude
21 juni 2012, 07:20
Pillars of the earth lijkt niet van de kwaliteit van game of thrones maar boeit me veel meer.

die kwaliteit mag je gerust hetzelfde noemen. Minder draken, dat wel ;)

Scherven A. Mok
21 juni 2012, 08:30
die kwaliteit mag je gerust hetzelfde noemen. Minder draken, dat wel ;)

Godver. Spoiler. Ik zit al dagen in spanning op draken te wachten :-o

parcifal
21 juni 2012, 09:39
SPOILER ALERT
Oh really? Herlees dan eens voorlaatste hoofdstuk 5b.

Catelyn Tully / Stark? Was dood en leeft weer, allee toch in zeker zin..
Arya Stark? Was blind en ziet weer

Je kent de truken van GRRM nog niet goed precies... :-)

pixelpower
22 juni 2012, 06:57
Catelyn Tully / Stark?
Je kent de truken van GRRM nog niet goed precies... :-)

Me dunkt dat jij eerder teveel hoop koestert dat dit bepaald personage nog leeft. Wat ik gelezen heb is dat een ander voornaam personage sterft.

van Maerlant
22 juni 2012, 09:22
Jon Snow als Targaryen zou perfect logisch zijn.

Spoiler in witte tekst:

Three heads of the dragon: Daenarys, Aegon en Jon

Welk belangrijk personage sterft nog?

parcifal
22 juni 2012, 11:02
Me dunkt dat jij eerder teveel hoop koestert dat dit bepaald personage nog leeft. Wat ik gelezen heb is dat een ander voornaam personage sterft.

Misschien, maar de reeks heet nu eenmaal : a song of ice and fire.

Als Danaerys voor Fire staat,staat Jon Snow voor Ice, dat lijkt me onmiskenbaar.
T'zou dan nogal straf zijn moest het hele 'ice'-departement opeens wegvallen.

Wie zit er nog in het noorden die iets van betekenis moet voorstellen?
Stannis? 8-) Of je moet de White Walkers plots gaan zien als personages, tot nu toe hebben die niet echt veel gezegd...

Maar niet getreurd, binnen dit en 3, 4 jaar weten we het. :-D

van Maerlant
22 juni 2012, 13:33
Wie zou anders de derde kop van de draak worden? Barristan the Old?


edit: en Stannis is cool, parcifal. Nu ja, ik ga al lang content zijn als Bolton en zijn bastaard de kling over gejaagd worden. En de Freys, natuurlijk.

lombas
22 juni 2012, 16:09
Ik vind de Freys lang niet zo storend. Ze hebben een moeilijke positie in Westeros en vele natuurlijke vijanden, en worden zelf ook bedrogen (door Robb).

Hun reactie vind ik daarom nog lang niet zo "over de kling bejaagbaar".

parcifal
22 juni 2012, 17:08
Ik vind de Freys lang niet zo storend. Ze hebben een moeilijke positie in Westeros en vele natuurlijke vijanden, en worden zelf ook bedrogen (door Robb).

Hun reactie vind ik daarom nog lang niet zo "over de kling bejaagbaar".

Oh nee, dan ben je vast Jimmy Frey al vergeten... :twisted:

Ik kan me zo voorstellen dat George Martin ooit op een juke-box in Brussel of Antwerpen een nummer van hem koos, en vervolgens de 'red wedding' in zijn fantasie bij elkaar componeerde.

Over de kling jagen dat gespuis! ;-)

Ps. Gisteren net voor het eerst 'The Rains of Castamere (http://www.youtube.com/watch?v=sn2l2_v6Ur8)' gehoord in de versie van The National.
Splendid.

van Maerlant
23 juni 2012, 12:03
Ik vind de Freys lang niet zo storend. Ze hebben een moeilijke positie in Westeros en vele natuurlijke vijanden, en worden zelf ook bedrogen (door Robb).

Hun reactie vind ik daarom nog lang niet zo "over de kling bejaagbaar".

Walder Freys reactie op Robbs 'bedrog' is ietwat buiten proportie, vind je niet?
Hij is ook verantwoordelijk voor het feit dat niemand in Westeros het guest right ooit nog volledig zal vertrouwen. Schenden van de wetten van de gastvrijheid, verraden van je koning en je leenheer. May the Father judge him justly.

Adam Smith
24 juni 2012, 03:17
Dat heb ik eerder deze week gedacht. Lijkt mij de enige logische verklaring voor de belofte van Ned tov Lyanna en waarom Ned steeds weigerde iets te zeggen over Jons moeder.



Waarom zou dat niet mogelijk zijn?
Ik ben momenteel bezig aan a Feast for Crows. In a Storm of Swords vertelt iemand dat Jons moeder zijn min is geweest, maar of dat de waarheid is? Het lijkt mij een mooie twist. Te meer dat Jon, indien hij gelegitimiseerd zou worden, de wettelijke erfgenaam zou zijn van Aerys. Hij is immers ouder dan Daenarys. Jon heeft wel geen enkele fysieke eigenschap die aan de Targaryens te linken is.

Wie weet is Rhaegar zelfs stiekem met Lyanna getrouwd, en moest Ned beloven hun kind te beschermen tegen Robert en Tywin.

Een interessante theorie, waar ik ook wel wat naar neig.

Zelf heb ik a Dance with Dragons al weer bijna een jaar uit, sterker nog ik heb dit boek speciaal bij mijn boekhandel moeten bestellen, dat had ik nooit gedacht toen ik in 1997 zomaar, het leek me wel leuk/goed, dat eerste boek kocht. ;)

Anderzijds ben ik er niet helemaal uit hoe de kansen op een erfenis zijn voor erkende bastaarden, als het is zoals middeleeuws Europa dan konden ze in principe titels van hun vader(/moeder, maar dat was al controversiëler) erven, toch hadden ze in principe geen recht op de troon. Hoewel het huis Tudor, de kandidaat van de Lancasters, een zwakke claim hadden via de bastaard Lancaster tak de Beauforts. Toch trouwde de eerste Tudor koning met de York erfgename en benadrukte dat hij het recht op de troon had veroverd (by right of conquest).

Adam Smith
24 juni 2012, 03:28
Walder Freys reactie op Robbs 'bedrog' is ietwat buiten proportie, vind je niet?
Hij is ook verantwoordelijk voor het feit dat niemand in Westeros het guest right ooit nog volledig zal vertrouwen. Schenden van de wetten van de gastvrijheid, verraden van je koning en je leenheer. May the Father judge him justly.

Persoonlijk had ik toen (pas) echt door wat voor wereld Martin wilde tonen, reëler en rauwer dan in sommige ander fantasy boeken.
Verder is de situatie in Westeros feitelijk een burgeroorlog en een anarchie, de daad op zich is oneervol en vol bedrog. Toch kan ik ook wel een wat lichtere 'echte' middeleeuwse variant bedenken; de executie van de laatste Hohenstaufen, Konradijn van Hohenstaufen in opdracht van Karel van Anjou, zeer oneervol, maar uit machtspolitieke overwegingen....

Anderzijds denken de Freys ook, dat ze beter worden van anderen. Verder was Robb uiteindelijk zijn koning, maar de Tully's waren nog steeds de (eerste) leenheer van de Frey's.

Visjnu
10 oktober 2012, 21:36
SPOILER warning ;)

---


Wie zit er nog in het noorden die iets van betekenis moet voorstellen?
Rickon Stark.

Hij is verbonden met de Wildlings (via Osha + zijn karakter), de Noorderlingen (via Manderly en Glover + zijn afkomst) en Stannis zijn leger (via Davos + potentiele huwelijkskandidaat voor Shireen).

Ik verwacht echter ook dat Melisandre een 'Dondarrion' gaat uitvoeren op Jon en eerder zij dus gaat verdwijnen. Ik vraag mij af of Jon zijn eed daarna nog geldig is.

parcifal
10 oktober 2012, 22:40
SPOILER warning ;)
Rickon Stark.

Hij is verbonden met de Wildlings (via Osha + zijn karakter), de Noorderlingen (via Manderly en Glover + zijn afkomst) en Stannis zijn leger (via Davos + potentiele huwelijkskandidaat voor Shireen).

Rickon is 4 jaar, of 4 en een half?

Ik verwacht daar geen verwoestende acties van voorlopig, of martin moet een gigantische fast forward doen, niet zijn stijl denk ik.


Ik verwacht echter ook dat Melisandre een 'Dondarrion' gaat uitvoeren op Jon en eerder zij dus gaat verdwijnen. Ik vraag mij af of Jon zijn eed daarna nog geldig is.

Ha, dat had ik ook al gedacht. :-D

lombas
11 oktober 2012, 08:54
Ja ja, Rickon is schattig enzovoort. Maar geef nu even toe. Hoe fokkin cool is dit?

Adam Smith
13 oktober 2012, 21:44
Rickon Stark lijkt mij wel degene, die de Starks van Winterfell zou kunnen herstellen als heer van Winterfell en landvoogd van het Noorden.

Spoiler & interpretatie:

Uiteraard eerst onder de voogdij van de Manderlings, die van af willen van de invloed van de Boltons.

maddox
13 oktober 2012, 22:30
A game of Zones (http://www.youtube.com/watch?v=YfeAo6eqLSQ)

van Maerlant
14 oktober 2012, 09:41
SPOILER warning ;)

---


Rickon Stark.

Hij is verbonden met de Wildlings (via Osha + zijn karakter), de Noorderlingen (via Manderly en Glover + zijn afkomst) en Stannis zijn leger (via Davos + potentiele huwelijkskandidaat voor Shireen).

Ik verwacht echter ook dat Melisandre een 'Dondarrion' gaat uitvoeren op Jon en eerder zij dus gaat verdwijnen. Ik vraag mij af of Jon zijn eed daarna nog geldig is.

Ik denk (nu ja, hoop) eerder dat Jon gewoon nog leeft. Lijkt mij een beetje fout om de Lord Commander van de NW als ondode te laten rondlopen.

van Maerlant
14 oktober 2012, 09:42
Rickon Stark lijkt mij wel degene, die de Starks van Winterfell zou kunnen herstellen als heer van Winterfell en landvoogd van het Noorden.

Spoiler & interpretatie:

Uiteraard eerst onder de voogdij van de Manderlings, die van af willen van de invloed van de Boltons.

Hihi, zeker in het Nederlands gelezen? ;-)

Adam Smith
14 oktober 2012, 13:47
Hihi, zeker in het Nederlands gelezen? ;-)

Ja en nee, ik ben begonnen in het Nederlands, maar de laatste boeken heb ik in het Engels gelezen.

Scherven A. Mok
13 januari 2013, 08:52
Game of Thrones niet genomineerd voor de Golden Globes. Bron. (http://www.deredactie.be/permalink/1.1519575)

parcifal
4 juni 2013, 22:30
De reactie van het amerikaanse publiek op S03E09 is, wel, interessant.... :)

http://www.thedailybeast.com/videos/2013/06/03/nsfw-got-makes-the-world-go-wtf.html

Tja, na the hobbit en disney-rommel is wat gebeurt na 'the rains of castamere' voor velen wellicht een verrassing. :)
Op mijn trouwfeest mogen ze dat nummer dus NIET spelen he.

Zucht
11 april 2015, 21:56
Oh nee, dan ben je vast Jimmy Frey al vergeten... :twisted:

Ik kan me zo voorstellen dat George Martin ooit op een juke-box in Brussel of Antwerpen een nummer van hem koos, en vervolgens de 'red wedding' in zijn fantasie bij elkaar componeerde.

Over de kling jagen dat gespuis! ;-)

Ps. Gisteren net voor het eerst 'The Rains of Castamere (http://www.youtube.com/watch?v=sn2l2_v6Ur8)' gehoord in de versie van The National.
Splendid.

The Rains of Castamere mag blijkbaar niet meer gezongen worden. Video niet meer beschikbaar. Colosseum Music Entertainmnt GMBH heeft de auteursrechten.

Misschien was niet Jimmy Frey, maar de slachting van de Boergondische gasten op Kriemhild en Etzel's feest in het Nibelungen lied wel een inspiratie voor de red wedding. Of misschien heeft Martin iets tegen huwelijksfeesten. (Vind ik zelf ook altijd een calvarie) Zie ook, de purple wedding.

Ik ben nu net aan deel 4 begonnen. Het is een serie met een schitterende verhaallijn, hopelijk maakt de climax de verwachtingen waar. De toename van magie met de geboorte van de nieuwe draken, tegelijk met de activatie van "Others" en toenemende krachten van priesters en pyromancers doet heel wat speculaties rijzen, en dat maakt dat je wil blijven lezen natuurlijk. Ook al vind ik de schrijfstijl niet zo goed. Dikwijls toch vervelende passages. Jack Vance had dit verhaal moeten schrijven, die kan stadswijken, maaltijden of kledingdrachten op een sublieme manier neerpennen. Martin herhaalt steeds hetzelfde. Schapenvlees met ajuinen en ale. Kip met ajuinen en ale. Schapenvlees met wortelen en ajuinen en ale... De ajuinen komen me ondertussen de oren uit.

De HBO serie lijkt al wat beginnen afwijken van de boeken, en zal mogelijk eindigen voor de geschreven versie, want de TV-serie heeft wel commerciële deadlines.

Vlad
2 september 2017, 06:25
En ? Nog iemand die kijkt ? Nog twee jaar wachten op de laatste zes afleveringen.

Zeus
2 september 2017, 09:17
Het laatste seizoen was gewoon slecht, een aaneenschakeling van voorspelbaarheden, plot armor en dei ex machina.

Xenophon
2 september 2017, 17:02
Het laatste seizoen was gewoon slecht, een aaneenschakeling van voorspelbaarheden, plot armor en dei ex machina.

Het zevende ja? Zo slecht?

Niks zeggen hé, ik moet nog beginnen kijken.

Ik zie elke aflevering van een seizoen gewoonlijk in een keer achter elkaar.

Zucht
2 september 2017, 18:03
Zeven nog niet bekeken.
Ik vind wel dat, hoe meer het verhaal afwijkt van het boek, hoe minder goed ik het vind.
Arya in Braavos bijvoorbeeld, mist veel. Wat zich afspeelt in Dorne is helemaal een farce.
Maar ik ga toch blijven kijken. Visueel vind ik het toch wel de moeite.

Adam Smith
3 september 2017, 01:23
Zeven nog niet bekeken.
Ik vind wel dat, hoe meer het verhaal afwijkt van het boek, hoe minder goed ik het vind.
Arya in Braavos bijvoorbeeld, mist veel. Wat zich afspeelt in Dorne is helemaal een farce.
Maar ik ga toch blijven kijken. Visueel vind ik het toch wel de moeite.

Niet altijd afwijken van de boeken, ze hebben G.R.R. Martin gewoon ingehaald. Toch vind ook ik, dat ze wel de diepte missen van de verhaallijnen, die ze nog hebben. Toen de boeken er nog waren, werden zaken geschrapt, maar wat ze hielden was goed genoeg (kon beter en al naar gelang voorkeur had men anders kunnen schrappen), echter wat ze nu zelf in moeten vullen, mist mijns inziens diepgang.

Max van Dietschland
13 mei 2018, 08:30
Ik heb een aantal afleveringen van de serie gezien en het is zeker niet slecht.

Er is heel veel Amerikaanse rommel op de markt, maar dit hoort daar wat mij betreft niet bij.

Er zijn een aantal leuke, interessante personages in Westeros... :twisted:

Dadeemelee
13 mei 2018, 09:50
Heb het vorig seizoen niet eens uitgekeken. Heel voorspelbaar allemaal.

Universalia
13 mei 2018, 10:03
Ik begrijp nog steeds niet wat velen aan GoT zo bijzonder vinden.

Ik ben in het bezit van het eerste seizoen van de serie maar heb het eerste deel er zelfs nog niet van uitgekeken gekregen daar ik na een drie tal minuten al in slaap lig van verveling tijdens het bekijken van die serie. :?

Of zitten de meeste heren die kijken toch alleen maar naar Daenerys te gapen? :rofl:

kiko
13 mei 2018, 10:13
Ik begrijp nog steeds niet wat velen aan GoT zo bijzonder vinden.

Ik ben in het bezit van het eerste seizoen van de serie maar heb het eerste deel er zelfs nog niet van uitgekeken gekregen daar ik na een drie tal minuten al in slaap lig van verveling tijdens het bekijken van die serie. :?

Of zitten de meeste heren die kijken toch alleen maar naar Daenerys te gapen? :rofl:
De boeken zijn heel goed: rijk, complex, uitgewerkt met een karrevracht aan personages en af en toe eens een plottwist en cliffhanger.

De verfilming ervan is een sof vind ik persoonlijk. Er wordt te veel veranderd, en meestal niet in de positieve zin. En men racet door het verhaal, vele plotlijnen die het verhaal interessant maken compleet negerend.

Universalia
13 mei 2018, 10:19
De boeken zijn heel goed: rijk, complex, uitgewerkt met een karrevracht aan personages en af en toe eens een plottwist en cliffhanger.

De verfilming ervan is een sof vind ik persoonlijk. Er wordt te veel veranderd, en meestal niet in de positieve zin. En men racet door het verhaal, vele plotlijnen die het verhaal interessant maken compleet negerend.

Misschien dus een beter plan, het boek(en) aan te schaffen.

Maar op huidig ogenblik geniet ik van één van de Pendergast-thrillers van de hand van Preston & Child. :lol:

Libro
13 mei 2018, 11:42
Ik begrijp nog steeds niet wat velen aan GoT zo bijzonder vinden.

Ik ben in het bezit van het eerste seizoen van de serie maar heb het eerste deel er zelfs nog niet van uitgekeken gekregen daar ik na een drie tal minuten al in slaap lig van verveling tijdens het bekijken van die serie. :?

Of zitten de meeste heren die kijken toch alleen maar naar Daenerys te gapen? :rofl:

Ik ga er prat op nog nooit een aflevering gezien te hebben.

Xenophon
13 mei 2018, 11:59
Ik ga er prat op nog nooit een aflevering gezien te hebben.

Ik heb dat met de Lord of the Ring films, ik val in slaap, redelijk snel.

Met de boeken was het erger, ik geraak niet door het eerst blad.

Game of Thrones was niet slecht, alhoewel het tijd is voor het laatste seizoen, het was goed maar het is welletjes nu.

Xenophon
13 mei 2018, 12:00
De boeken zijn heel goed: rijk, complex, uitgewerkt met een karrevracht aan personages en af en toe eens een plottwist en cliffhanger.

De verfilming ervan is een sof vind ik persoonlijk. Er wordt te veel veranderd, en meestal niet in de positieve zin. En men racet door het verhaal, vele plotlijnen die het verhaal interessant maken compleet negerend.

Kan ook niet anders.

Libro
13 mei 2018, 12:22
Ik heb dat met de Lord of the Ring films, ik val in slaap, redelijk snel.

Met de boeken was het erger, ik geraak niet door het eerst blad.

Game of Thrones was niet slecht, alhoewel het tijd is voor het laatste seizoen, het was goed maar het is welletjes nu.

"Dune" wordt ook teveel uitgemolken. Het eerste boek is goed maar na "Kinderen van Duin" had ik het wel allemaal gelezen.

Marie van de koster
13 mei 2018, 13:01
Als ik dat allemaal lees, ben ik blij dat ik de boeken niet gelezen heb. Ik kijk dus zonder enig vooroordeel naar de serie en ik vind het fantastisch.
Ik geniet van het verhaal en vind de beelden dikwijls indrukwekkend. Het drakengedoe vind ik er wel over - met een draak kan iedereen winnen - maar verder mag het voor mij nog een seizoen langer duren!

Max van Dietschland
13 mei 2018, 15:13
Ik zie nog wel een keer graag een serie in een historisch kader, zo heb ik ook series zoals Rome en de Borgias gezien. Het leuke aan deze is dat het wat lord of the rings combineert met de politieke intriges zoals in Rome of the Borgias. Game of Thrones is wel nog wel een stuk beter dan de Borgias, maar de serie Rome was indertijd ook heel goed.

Gamla
13 mei 2018, 21:47
Ik zou Fabian van Fallada en het Zwaard van Ardoewaan nog eens willen terug zien.

Eduard Khil
13 mei 2018, 21:50
https://starecat.com/content/wp-content/uploads/thats-what-i-do-i-drink-and-i-know-things-game-of-thrones.jpg

Xenophon
13 mei 2018, 21:51
Ik zou Fabian van Fallada en het Zwaard van Ardoewaan nog eens willen terug zien.

Keromar, met Mike verdronk in zee.

Alleszins, ik denk dat Fallada op you tube staat.

Eduard Khil
13 mei 2018, 21:53
Of zitten de meeste heren die kijken toch alleen maar naar Daenerys te gapen? :rofl:

mijn favoriete vrouwelijke personage is alvast al dood (gelijk zoveel personages :lol:)

Gamla
13 mei 2018, 21:59
Keromar, met Mike verdronk in zee.

Alleszins, ik denk dat Fallada op you tube staat.

Ja, en Yvonne Lex. Mama! Haar moeder was een heks.
Ze veranderde die vreters aan tafel in varkens.
Ik vond dat toen een verdiende straf.

Zucht
13 mei 2018, 22:00
mijn favoriete vrouwelijke personage is alvast al dood (gelijk zoveel personages :lol:)

Mijne ook.
En de tweede-favorietste is er trouwens ook al aan.
(Margaery & Ygritte, if you must know)

Gamla
13 mei 2018, 22:04
En toen kwam De Kat met Rik Andries. Ineens was er een milieu thema.
Ik vond er niets meer aan.

Max van Dietschland
13 mei 2018, 22:14
Het laatste seizoen was gewoon slecht, een aaneenschakeling van voorspelbaarheden, plot armor en dei ex machina.

Dat vind ik nu net niet en het had ook een leuk einde met het oog op volgend seizoen...

Libro
13 mei 2018, 23:26
mijn favoriete vrouwelijke personage is alvast al dood (gelijk zoveel personages :lol:)

Cersei Lannister? (https://www.youtube.com/watch?v=YlHOnueVUDI)

Vlad
14 mei 2018, 06:21
Cersei Lannister? (https://www.youtube.com/watch?v=YlHOnueVUDI)


Ik vermoed deze :

https://vignette.wikia.nocookie.net/gameofthrones/images/2/25/Joffrey_Season_4_Episode_2_TLATR.jpg/revision/latest?cb=20171105180252

Eduard Khil
14 mei 2018, 16:37
Mijne ook.
En de tweede-favorietste is er trouwens ook al aan.
(Margaery & Ygritte, if you must know)

van mij ook Margaerty

:cheer: Nathalie Dormer :cheer:

Max van Dietschland
19 mei 2019, 09:15
Zou men niet beter het confederalisme invoeren in Westeros :twisted:

Zucht
9 augustus 2020, 16:57
Effe naar de juiste draad verplaats.

Ik wist niet meer juist wat hij beloofd had. :-D

Maar het is nu ergens in 2022. En daarna komt er nog een boek. Gaat hij zolang leven?

Ik denk niet dat er nog iemand gelooft dat Martin boek zeven zal beëindigen.