PDA

View Full Version : De cocktailthread


Tzuvar Raemborr
4 juni 2004, 22:18
Post hier uw uitgeprobeerde en goed bevonden recepten! :D

Distel
4 juni 2004, 22:37
Nen bo me choco.

Herman Desmedt ©HD
4 juni 2004, 22:48
Geraspte wortel.

Tjolder
4 juni 2004, 22:55
1/4de appel
1 banaan
beiden liefst gepeld

beetje sinassappelsap
1 of 2 Vitabiskoekjes

Alles tezamen kappen en pletten.

Erg lekker en gezond :D

numarx
4 juni 2004, 23:12
SP.a-VLD-Groen!

de Vexille
4 juni 2004, 23:18
1/4de appel
1 banaan
beiden liefst gepeld

beetje sinassappelsap
1 of 2 Vitabiskoekjes

Alles tezamen kappen en pletten.

Erg lekker en gezond :D

Tiens, daar heb ik -wegens groot succes bij mijn dochter- zojuist een patent op genomen. Ik hoop hiermee vrij snel miljonnair te worden.

ps. de rekening voor de licentie is al op de bus... 8)

Tzuvar Raemborr
4 juni 2004, 23:25
Smeerlappekes :p Da's vals, mijnen thread zo saboteren :p Alcohol moet er in, akkernondepotvermiljaardedju!

Vlaanderen Boven
4 juni 2004, 23:26
Nen bo me choco.

Hey man, liefst simpel, hou wat rekening met de mensen die misschien niet aan alle ingredienten kunnen komen :evil:

The Paulus Experience
4 juni 2004, 23:29
15cl Wodka
15cl Grand Marnier
15cl Sinaasappelsap
1 klein flesje cola
2 schijfjes citroen
klein beetje suiker
goed schudden

en laat me weten hoe het smaakt aub

Tzuvar Raemborr
4 juni 2004, 23:32
15cl Wodka
15cl Grand Marnier
15cl Sinaasappelsap
1 klein flesje cola
2 schijfjes citroen
klein beetje suiker
goed schudden

en laat me weten hoe het smaakt aub

Niet genoeg alcohol! Meer alcohol, kolere! :p :lol: :p

The Paulus Experience
4 juni 2004, 23:36
15cl Wodka
15cl Grand Marnier
15cl Sinaasappelsap
1 klein flesje cola
2 schijfjes citroen
klein beetje suiker
goed schudden

en laat me weten hoe het smaakt aub

Niet genoeg alcohol! Meer alcohol, kolere! :p :lol: :p

ok dan.

50cl methanol
1 schijfje citroen

dejohan
4 juni 2004, 23:56
Dit klinkt op het eerste gezicht afschuwelijk, ik weet het, maar dit is echt een goed noodrecept voor op zomerfestivals enzo:Cola met rode wijn. Geloof het of niet: dat smaakt en gaat goed binnen. Ik ben niet de enige die dat vindt. Het is makkelijk mee te nemen (zakje wijn uit zo'n Aldi-wijndoos halen en in je rugzak, krijg je makkelijk binngesmokkeld op een festival, plaatsenlijk cola's bestellen en mengen met de wijn). Bespaar je zeker de helft van je drankjes mee uit. Bovendien krijg je niet zo die wazige roes die bier je kan geven, het lage alcoholgehalte en de caffeïne houden je alert, je kan dus makkelijk de hele dag doorzuipen.

Herman Desmedt ©HD
4 juni 2004, 23:56
Als je de cocktails graag "straf" hebt dan kan je altijd proberen met een aantal druppels tabasco. Pili-pili poeder lukt ook wel maar lang niet in alle cocktails.

Tzuvar Raemborr
5 juni 2004, 00:10
Dit klinkt op het eerste gezicht afschuwelijk, ik weet het, maar dit is echt een goed noodrecept voor op zomerfestivals enzo:Cola met rode wijn. Geloof het of niet: dat smaakt en gaat goed binnen. Ik ben niet de enige die dat vindt. Het is makkelijk mee te nemen (zakje wijn uit zo'n Aldi-wijndoos halen en in je rugzak, krijg je makkelijk binngesmokkeld op een festival, plaatsenlijk cola's bestellen en mengen met de wijn). Bespaar je zeker de helft van je drankjes mee uit. Bovendien krijg je niet zo die wazige roes die bier je kan geven, het lage alcoholgehalte en de caffeïne houden je alert, je kan dus makkelijk de hele dag doorzuipen.

Eindelijk iets dat er vrij interessant uitziet :)! Zal ik is proberen... beginnen met nen druppel of vier, want of ik u vertrouw da's een ander paar mouwen natuurlijk :p

Btw, mijnen bompa zei iets over nen trappist met een paar klontjes suiker, maar ik heb natuurlijk rationele tegenwerpingen tegen dat experiment (als da op niks trekt nen helen trappist naar de kl*en verdomme). Iemand ooit is gedaan?

Btw2 : duvel + donker kasteelbier 50/50 is lekker. Integratie op z'n best.

Maus
5 juni 2004, 01:13
Neem een glas

Schenk daar 1/3 fruitsap in.

Schenk 1/3 Passao in.

Schenk 1/3 Pisang bij.

Als je geluk hebt, blijven de kleuren "boven elkaar" (tot je ervan drinkt).

Distel
5 juni 2004, 08:43
Nen bo me choco.

Hey man, liefst simpel, hou wat rekening met de mensen die misschien niet aan alle ingredienten kunnen komen :evil:

Had ik niet aan gedacht. Mijn excuses. Even dan een receptje met ingrediënten waar iedereen de laatste jaren met gemak aan geraakt:

1 deel Stevaertzever, 1 deel Robertgezeik, en 1 deel Verafstootshit

Goed mengen en wachten tot het goedje paars wordt. Het is niet te drinken (veel te bitter, en het brandt heel hard in de keel), maar je krijgt er wel mierennesten mee kapot (hoe harder die mieren werken, hoe effectiever de coktail lijkt te zijn).

numarx
5 juni 2004, 09:40
Ik had dat mopje precies al eens gemaakt.

Distel
5 juni 2004, 09:48
Ik had dat mopje precies al eens gemaakt.

Die van mij was een uitgewerkt versie. Voor de mensen die er graag een tekeningske bij hebben.

The Paulus Experience
5 juni 2004, 09:49
welk mopje? :roll:

Distel
5 juni 2004, 09:49
welk mopje? :roll:

Die is ook wel grappig.

Vlaanderen Boven
5 juni 2004, 11:21
Ik had dat mopje precies al eens gemaakt.

Jij moet trouwens nog altijd Alexandra Colen posten...en dat noemt zich dan grapjas.

groentje
5 juni 2004, 18:40
Dit ding terug eens op de sporen zetten. Ik wil enkele recepten om mensen mee te verrassen.

1 deel citroensap
2 delen grenadine
2 delen jenever
aanvullen met water of sinaasappelsap

Griffin
6 juni 2004, 18:36
Dit ding terug eens op de sporen zetten. Ik wil enkele recepten om mensen mee te verrassen.

1 deel citroensap
2 delen grenadine
2 delen jenever
aanvullen met water of sinaasappelsap

Mag ik die jenever ook gewoon heel laten?

groentje
6 juni 2004, 18:47
Een cocktail met 1 deel jenever, 2 delen jenever en nog eens een deel jenever? :wink: Anders is het geen cocktail, hé :P

dejohan
7 juni 2004, 08:32
Mijne favoriet, de dodelijkste cocktail ter wereld, enkel te begruiken op eigen risico, je bent gewaarschuwd!!

Rigor Mortis:
-5 delen water
-1 deel grenadine

groentje
7 juni 2004, 12:22
Mijne favoriet, de dodelijkste cocktail ter wereld, enkel te begruiken op eigen risico, je bent gewaarschuwd!!

Rigor Mortis:
-5 delen water
-1 deel grenadine

Is mij iets te zoet. Maak er 6 delen water van, en ik doe mee :D

dejohan
7 juni 2004, 13:28
Mijne favoriet, de dodelijkste cocktail ter wereld, enkel te begruiken op eigen risico, je bent gewaarschuwd!!

Rigor Mortis:
-5 delen water
-1 deel grenadine

Is mij iets te zoet. Maak er 6 delen water van, en ik doe mee :D

Pfft, mietje!

;-)