PDA

View Full Version : Onbedoeld grappige zinnen in serieuze teksten.


Zucht
29 april 2011, 23:04
Ik was wat aan't lezen over Pinksteren. Het begin van de Christen kerk, en de tekst in Handelingen deed me toch even glimlachen.

Context : Nadat de Heilige Geest over de apostelen (en nog wat andere volgelingen) is gekomen, spreken die alle talen. Ze gaan dan in Jeruzalem prediken in de taal van de toehoorder. Iedereen is verwonderd en sommigen denken dat de predikers dronken zijn.
Petrus steekt dan een sermoen af :

Daarop trad Petrus naar voren, samen met de elf andere apostelen, verhief zijn stem en sprak de menigte toe: ‘U, Joden en inwoners van Jeruzalem, luister naar mijn woorden en neem ze ter harte. Deze mensen zijn niet dronken, zoals u denkt; het is immers pas het derde uur na zonsopgang. Wat hier nu gebeurt, is aangekondigd door de profeet Joël:

Eigenlijk waren ze dus allemaal gewoonlijk zat, maar pas na de middag.

nihao
30 april 2011, 06:14
In een bouwaanvraag voor een zendmast van Proximus heb ik een 'motivatie' gevonden in de trant van "omdat wij tegen 1 januari van 201X 80% van de bevolking moeten dekken" .

(En dan verbaasd dat er veel bezwaren komen waarschijnlijk.)

Alienation
30 april 2011, 06:24
Toch raar dat Jezus zo centraal staat voor wijn (alcohol).
Misschien had Jezus beter wijn in water veranderd?

Heftruck
30 april 2011, 14:07
Nadat de Heilige Geest over de apostelen (en nog wat andere volgelingen) is gekomen

Jazeker
30 april 2011, 21:37
Toch raar dat Jezus zo centraal staat voor wijn (alcohol).
Misschien had Jezus beter wijn in water veranderd?


't zou zonde zijn van het geld...

Jazeker
30 april 2011, 21:40
*Heftruck*

:-D

Geen wonder dat ze hun eigen taal kwijt waren...

Vlaamse Leeuwin
1 mei 2011, 05:45
Een artikel uit HLN.be van gisteren.....de titel alleen al :

" Twee arbeiders blootgesteld aan te hoge straling, radioactiviteit in moedermelk "


Nog een geluk dat er een komma staat na het woord straling :|