PDA

View Full Version : Uw favoriete pils(en)!


Dronkoers
6 mei 2011, 12:32
Aangezien er hier een grote heisa rond enquetes aan de gang is, kreeg ik uiteraard zin om er zelf een te beginnen :cheer:

Aangezien mijn kennis beperkt is tot zuipen, tenen en het syndroom van Korsakov (merci Vl. Leeuwin :-P) kies ik nu eens voor een specifiek bier: namelijk de pils!

Iedere zelfrespecterende bierdrinker hier post 9 op 10 altijd speciaalbieren, tripels, trappisten ed., maar hoe zit het met de pils? Welke pilsen hebben uw voorkeur?

Zoals je (straks, voor de muggenzifters die direct deze draad openen) kan zien, zit er uiteraard geen afval zoals Jupiler, Hertog Jan en Stella in de enquete.
De reden daarachter hoef je natuurlijk niet ver te zoeken.

Zo, tot hier de inleiding. Shoot!

Dronkoers
6 mei 2011, 12:35
Hehe, begint als goe: het is piLs ipv pis eh manne :-D

Txiki
6 mei 2011, 12:36
Guinness

bgf324
6 mei 2011, 12:37
Waar staat witkap?

Txiki
6 mei 2011, 12:37
Waar staat witkap?

In d'ijskast natuurlijk :roll:

Xenophon
6 mei 2011, 12:38
Carlsberg.

Dronkoers
6 mei 2011, 12:39
Guinness

Waar staat witkap?

Zijn dat pilsen, heren? ;-)

Dronkoers
6 mei 2011, 12:41
Carlsberg.

Jah, het maximum aantal keuzes is beperkt tot 20 :-(

Xenophon
6 mei 2011, 12:42
Jah, het maximum aantal keuzes is beperkt tot 20 :-(

:c

Txiki
6 mei 2011, 12:44
Zijn dat pilsen, heren? ;-)

ni? :-( 't gaat toch even vlot binnen als ne pils...

Dronkoers
6 mei 2011, 12:45
ni? :-( 't gaat toch even vlot binnen als ne pils...
Duvel en Orval ook :-P

Sammael
6 mei 2011, 12:45
Zoals je (straks, voor de muggenzifters die direct deze draad openen) kan zien, zit er uiteraard geen afval zoals Jupiler, Hertog Jan en Stella in de enquete.


En Cristal, Primus en Cara staan er wél in?

8O

Dronkoers
6 mei 2011, 12:46
En Cristal, Primus en Cara staan er wél in?

8O

Uiteraard. Nochtans geen slechte pilsen ze ;-)

The Syndrome
6 mei 2011, 12:55
Jup en Heineken ontbreken , dan maar Maes en Grolsch .
Sparta is geen pils maar vergif .

Txiki
6 mei 2011, 12:56
Duvel en Orval ook :-P

juist... juist... mmm, opnieuw: primus met gist

Dronkoers
6 mei 2011, 12:59
Jup en Heineken ontbreken , dan maar Maes en Grolsch .
Sparta is geen pils maar vergif .

Ik heb dat gevoel bij Jup en Stella ;-)

Txiki
6 mei 2011, 13:01
Ik heb dat gevoel bij Jup en Stella ;-)

Gevoel? :lolabove:

Dronkoers
6 mei 2011, 13:02
Gevoel? :lolabove:

:mrgreen:

SDG
6 mei 2011, 13:12
Hehe, begint als goe: het is piLs ipv pis eh manne :-D

En dan maar verbaasd zijn als sommige mensen niet op de vraag willen antwoorden. ;-)

bgf324
6 mei 2011, 13:23
Zijn dat pilsen, heren? ;-)

Ik drink dat als nen pils, uit het flesje 8O

bgf324
6 mei 2011, 13:24
Tegenwoordig drink ik steeds Vedett als alleman nen jupiler ofzo pakt :cheer:

backfire
6 mei 2011, 13:43
Romy, ongetwijfeld.

Als favoriete pils, weliswaar. Niet als favoriete pis. Alhoewel het een het andere onvermijdelijk maakt.

Spijtig genoeg niet te vinden in mijn contreien.

bgf324
6 mei 2011, 13:44
Romy, ongetwijfeld.

Als favoriete pils, weliswaar. Niet als favoriete pis. Alhoewel het een het andere onvermijdelijk maakt.

Spijtig genoeg niet te vinden in mijn contreien.

Die wittekes van Romy zijn echt verschrikkelijk!

Dronkoers
6 mei 2011, 13:45
Tegenwoordig drink ik steeds Vedett als alleman nen jupiler ofzo pakt :cheer:

Ge wijst ze er dan toch op wat voor kernafval ze toch zich nemen eh? ;-)

Dronkoers
6 mei 2011, 13:45
Die wittekes van Romy zijn echt verschrikkelijk!

elk belgisch witbier

Txiki
6 mei 2011, 13:49
Tegenwoordig drink ik steeds Vedett als alleman nen jupiler ofzo pakt :cheer:

1: wat ik drink, hangt nooit af van wat anderen drinken
2: wie met mij op café wil, moet vooral geen jupiler, stella of andere gelijkaardige rommel gaan drinken

backfire
6 mei 2011, 13:49
Die wittekes van Romy zijn echt verschrikkelijk!

Da's dan ook geen pils.

bgf324
6 mei 2011, 13:53
1: wat ik drink, hangt nooit af van wat anderen drinken


Neen, maar je hebt pils-momenten, duvel-momenten en trappist-momenten.
Op een ordinaire café drink ik Vedett. Op iets betere gelegenheden is dat al sneller Duvel, Tongerlo, Affligem ofzo.
En thuis, op een zomeravond op ons terras is dat eerder een Orval, Chimay ofzo. :-o

Dronkoers
6 mei 2011, 14:01
Mijn ijskast zou ook eens wat uitgedund moeten worden.


En nee, dit is géén groepsuitnodiging

Sammael
6 mei 2011, 14:08
Mijn ijskast zou ook eens wat uitgedund moeten worden.

Aha! :-D


En nee, dit is géén groepsuitnodiging

Ah :-(

Sammael
6 mei 2011, 14:09
Tegenwoordig drink ik steeds Vedett als alleman nen jupiler ofzo pakt :cheer:

Awel, zo ne Vedett kan ne keer smaken.

Dronkoers
6 mei 2011, 14:10
Awel, zo ne Vedett kan ne keer smaken.

Vindt ge? ;-)

bgf324
6 mei 2011, 14:11
Awel, zo ne Vedett kan ne keer smaken.

En of :cheer:
Als ik er thuis een drink laat ik hem steeds een half uurtje staan. De smaak wordt dan beter (of zit het tussen mijn 2 oren?).

Herr Flick
6 mei 2011, 14:13
Aangezien er hier een grote heisa rond enquetes aan de gang is, kreeg ik uiteraard zin om er zelf een te beginnen :cheer:

Aangezien mijn kennis beperkt is tot zuipen, tenen en het syndroom van Korsakov (merci Vl. Leeuwin :-P) kies ik nu eens voor een specifiek bier: namelijk de pils!

Iedere zelfrespecterende bierdrinker hier post 9 op 10 altijd speciaalbieren, tripels, trappisten ed., maar hoe zit het met de pils? Welke pilsen hebben uw voorkeur?

Zoals je (straks, voor de muggenzifters die direct deze draad openen) kan zien, zit er uiteraard geen afval zoals Jupiler, Hertog Jan en Stella in de enquete.
De reden daarachter hoef je natuurlijk niet ver te zoeken.

Zo, tot hier de inleiding. Shoot!

Die Vedet vind ik wel een goeie Pils , omdat het geen echte Pils is misschien... ;-)

Verder als het dan echt Pils moet zijn, kies ik resoluut voor Deens of Duits gerstewater.

Herr Flick
6 mei 2011, 14:14
Ge wijst ze er dan toch op wat voor kernafval ze toch zich nemen eh? ;-)

Iemand die dergelijk spul drinkt is al verloren ... ;-)

Dronkoers
6 mei 2011, 14:14
Aha! :-D




Ah :-(

:twisted:

Herr Flick
6 mei 2011, 14:16
Duvel en Orval ook :-P

Dien Duvel gisteren ging toch vlot binnen,

Dronkoers
6 mei 2011, 14:16
Die Vedet vind ik wel een goeie Pils , omdat het geen echte Pils is misschien... ;-)

Verder als het dan echt Pils moet zijn, kies ik resoluut voor Deens of Duits gerstewater.

:idea:

Lang geleden dat ik nog eens Harnas heb gedronken :-D

:cheer: Pools bier :cheer:

Txiki
6 mei 2011, 14:18
Mijn ijskast zou ook eens wat uitgedund moeten worden.


En nee, dit is géén groepsuitnodiging

:cheer:

Dronkoers
6 mei 2011, 14:22
:cheer:

Hoog tijd voor nieuwe dingen :cheer:

backfire
6 mei 2011, 14:24
Mijn ijskast zou ook eens wat uitgedund moeten worden.


En nee, dit is géén groepsuitnodiging

2 man, dat is geen groep, hé.
PM je adres maar.

Herr Flick
6 mei 2011, 14:24
:idea:

Lang geleden dat ik nog eens Harnas heb gedronken :-D

:cheer: Pools bier :cheer:

Als het maar volgens het rheinheidsgebot gebrouwen is, vorig weekend nog zo wat van dat Duits brouwsel gedronken en dat blijft verfrissend en aangenaam om drinken.

Dronkoers
6 mei 2011, 14:30
2 man, dat is geen groep, hé.
PM je adres maar.
:-D

Als het maar volgens het rheinheidsgebot gebrouwen is, vorig weekend nog zo wat van dat Duits brouwsel gedronken en dat blijft verfrissend en aangenaam om drinken.

Buiten de cliché merken ken ik dus bitter weinig van Duits bier :-(

Misschien moet ik elke maand mezelf een thema opleggen 8-)

Txiki
6 mei 2011, 14:33
Hoog tijd voor nieuwe dingen :cheer:

'k Heb binnenkort een verlengd weekend 8-)

Herr Flick
6 mei 2011, 14:43
:-D



Buiten de cliché merken ken ik dus bitter weinig van Duits bier :-(

Misschien moet ik elke maand mezelf een thema opleggen 8-)

Die cliche merken is ook brol he, daar blijf ik ook af, nee wat er lokaal uit het vat sijpelt of weisbier he,

Paulaner, Lowenbrau en Hoff Brau uit Munchen zijn natuurlijk ook klassiekers die zeker niet slecht zijn.

Als ge geen water wil drinken en er is geen stevig bier voor handen, dan zijn dat uitstekende alternatieven.

Als het noodzakkelijk is om zat te worden, moet ge daar wel ne schnaps bij drinken.

groentje
6 mei 2011, 15:01
Ik proef eerlijk gezegd amper verschil. Het kan me dan ook allemaal wel eens smaken, maar ik heb het wel zelden in huis.
In Nederland drink ik wel eens graag Bavaria (Heineken en consoorten zijn echt wel pompwater) of een lokaal biertje, idem in België.

Dronkoers
6 mei 2011, 15:09
Die cliche merken is ook brol he, daar blijf ik ook af, nee wat er lokaal uit het vat sijpelt of weisbier he,

Paulaner, Lowenbrau en Hoff Brau uit Munchen zijn natuurlijk ook klassiekers die zeker niet slecht zijn.

Als ge geen water wil drinken en er is geen stevig bier voor handen, dan zijn dat uitstekende alternatieven.

Als het noodzakkelijk is om zat te worden, moet ge daar wel ne schnaps bij drinken.
Die "noodzaak" komt wel als het zover is 8-)
Ik proef eerlijk gezegd amper verschil. Het kan me dan ook allemaal wel eens smaken, maar ik heb het wel zelden in huis.
In Nederland drink ik wel eens graag Bavaria (Heineken en consoorten zijn echt wel pompwater) of een lokaal biertje, idem in België.
Ik was eigenlijk benieuwd naar de die-hard-Jup-mensen hier eigenlijk :-)

groentje
6 mei 2011, 15:12
Jupiler smaakt ook niet echt slecht, en als ik zin heb in een pint, en ze hebben alleen dat, dan zal ik daar geen moeite mee hebben dat door mijn keelgat te gieten. Maar diversiteit is een groot goed, dat moet dus onderhouden worden.

Dronkoers
6 mei 2011, 15:13
Jupiler smaakt ook niet echt slecht, en als ik zin heb in een pint, en ze hebben alleen dat, dan zal ik daar geen moeite mee hebben dat door mijn keelgat te gieten. Maar diversiteit is een groot goed, dat moet dus onderhouden worden.

Ik weet niet hoe het komt, maar de laatste keer dat ik Jup geproeft heb, was dat precies die sap van maïs in blik, met een alkoholisch tintje aan

poekieJ
6 mei 2011, 15:58
Pilsner Urquell is veruit mijn favoriet, hoewel hier niet te krijgen.
Bitburg vind ik dan weer niet zo lekker, veel te bitter. En Cristal heb ik nog maar één keer gedronken en toen smaaktte het naar afwaswater, of het moest aan het glas gelegen hebben. :D

Een Duvel en een Brugse zot (liefst blond) zijn ook niet te versmaden, maar dat is dan weer geen pils natuurlijk..

roger verhiest
6 mei 2011, 16:20
"Jever" (Oostfriesland)

zeer hoppige smaak, helder en ijskoud geschonken.

"Holsten Edel" uit puur chauvinistische nationalistische redenen

Jever
Jeverbrouwerij
Al is Jever met zijn 14.000 inwoners niet direct een metropool, toch is de stad het centrum van de streek. Met het pittig-frisse Jeverbier heeft de stad een in de wijde omtrek bekend product op de markt gebracht, waarvan men de vervaardiging in de Jeverbrouwerij kan bezichtigen.

Jeverbrouwerij – traditionele pittig Friese brouwkunst
Het Friesische Brauhaus en zijn Jeversmaak: in 1934 had een ervaren brouwmeester het idee, vanwege het bijzonder zachte water, meer hop toe te voegen. De typisch pittige Jeversmaak van de huidige Jeverpils was geboren. In de aangrenzende Jevershop vindt men allerlei producten en items rondom dit bijzondere bier.

Begin van de pagina (top)

lantjes
6 mei 2011, 17:14
Red Stripe

guido 007
6 mei 2011, 17:16
Aangezien er hier een grote heisa rond enquetes aan de gang is, kreeg ik uiteraard zin om er zelf een te beginnen :cheer:

Aangezien mijn kennis beperkt is tot zuipen, tenen en het syndroom van Korsakov (merci Vl. Leeuwin :-P) kies ik nu eens voor een specifiek bier: namelijk de pils!

Iedere zelfrespecterende bierdrinker hier post 9 op 10 altijd speciaalbieren, tripels, trappisten ed., maar hoe zit het met de pils? Welke pilsen hebben uw voorkeur?

Zoals je (straks, voor de muggenzifters die direct deze draad openen) kan zien, zit er uiteraard geen afval zoals Jupiler, Hertog Jan en Stella in de enquete.
De reden daarachter hoef je natuurlijk niet ver te zoeken.

Zo, tot hier de inleiding. Shoot!

INBEV???

guido 007
6 mei 2011, 17:19
Neen, maar je hebt pils-momenten, duvel-momenten en trappist-momenten.
Op een ordinaire café drink ik Vedett. Op iets betere gelegenheden is dat al sneller Duvel, Tongerlo, Affligem ofzo.
En thuis, op een zomeravond op ons terras is dat eerder een Orval, Chimay ofzo. :-o

Is dat lekker?

Nen ofzo?

Dajjal
6 mei 2011, 17:20
Duvel. Duh.

guido 007
6 mei 2011, 17:21
Heineken.

Scherven A. Mok
6 mei 2011, 17:22
Romy, Safir en Wieze pils lustte ik vroeger het liefst.
Met voorsprong het slechtste pilsje ooit : Belpils

lantjes
6 mei 2011, 18:19
Zeeberg en Safir was ook best lekker...toen ze nog in Aalst gebrouwen werden.

lantjes
6 mei 2011, 18:20
Duvel. Duh.

is da pils, kwispel....:roll:

Derk de Tweede
6 mei 2011, 18:30
http://sievertschreiber.files.wordpress.com/2010/07/oops-bier-grolsch.jpg

Vlaamse Leeuwin
6 mei 2011, 18:41
Mijn keuze: Bockor ,Primus en iets anders ,namelijk Krüger Export.
Maar indien niet voorradig , dan drink ik gelijk wat. ;-)

Txiki
6 mei 2011, 22:16
Mijn keuze: Bockor ,Primus en iets anders ,namelijk Krüger Export.
Maar indien niet voorradig , dan drink ik gelijk wat. ;-)

toverdrankskek s eno

Vlaamse Leeuwin
7 mei 2011, 05:03
toverdrankskek s eno

euhm....kunt ge dat nog eens herhalen...want ik weet niet of ge toverdrankskes of toverdrankseks bedoeld.....en wat dat eno daar mee te zien heeft snap ik al helemaal niet 8O

vlijmscherp
7 mei 2011, 05:44
is Vedett geen pils?

Ke Nan
7 mei 2011, 06:42
http://3.bp.blogspot.com/_L7uH_cZVW7Y/S80SexBIwnI/AAAAAAAAA2c/trIRNX6kKf4/s1600/efes%2Bpilsen.jpeg

dark_lord_of_belgium
7 mei 2011, 08:05
u bent bock pils nog vergeten niet dat die zo lekker is naar mijn mening te zoet maar toch :D

fb718882
7 mei 2011, 11:54
Pilsner Urquell is veruit mijn favoriet, hoewel niet te krijgen.hier Bitburg vind ik dan weer niet zo lekker, veel te bitter. En Cristal heb ik nog maar één keer gedronken en toen smaaktte het naar afwaswater, of het moest aan het glas gelegen hebben. :D

Een Duvel en een Brugse zot (liefst blond) zijn ook niet te versmaden, maar dat is dan weer geen pils natuurlijk..

Toch wel , hoor ! Verleden week nog zien staan in een drankencentrale in Sint Niklaas . Er was vroeger een café in Antwerpen waar ze Urquell tapten . Of dat nu nog zo is weet ik niet , maar ik denk van wel .
Volgende week zit ik weer in Tsjechië , dat ze de Urquell en de Cambrinus en de Bernard al maar koud zetten !

Txiki
7 mei 2011, 12:10
euhm....kunt ge dat nog eens herhalen...want ik weet niet of ge toverdrankskes of toverdrankseks bedoeld.....en wat dat eno daar mee te zien heeft snap ik al helemaal niet 8O

Dat moest dus zijn: toverdrankskes enzo. ;-)

Trixie
7 mei 2011, 13:08
Dat moest dus zijn: toverdrankskes enzo. ;-)

:lol::lol: dacht gelezen te hebben: toverdrankseks Eno...:lol::lol:

Vlaamse Leeuwin
7 mei 2011, 13:15
:lol::lol: dacht gelezen te hebben: toverdrankseks Eno...:lol::lol:

ben al content da'k niet de enigste was :-)

Trixie
7 mei 2011, 13:27
ben al content da'k niet de enigste was :-)

Komt door dieje wiksi hé...:-)

Dajjal
7 mei 2011, 14:22
is da pils, kwispel....:roll:

Ge kunt het drinken als pils :-D

Dronkoers
7 mei 2011, 15:04
is Vedett geen pils?
Even pils als Witkap Pater Stimulo ;-)
u bent bock pils nog vergeten niet dat die zo lekker is naar mijn mening te zoet maar toch :D

Ik ben zoveel "vergeten", maar als ge maar max 20 keuzemogelijkheden kunt invullen, moet je wel ;-)

...en dit forum kennende, zoeken ze altijd die "21ste" om uit te kiezen als beste pils natuurlijk ;-)

dark_lord_of_belgium
7 mei 2011, 15:15
Even pils als Witkap Pater Stimulo ;-)


Ik ben zoveel "vergeten", maar als ge maar max 20 keuzemogelijkheden kunt invullen, moet je wel ;-)

...en dit forum kennende, zoeken ze altijd die "21ste" om uit te kiezen als beste pils natuurlijk ;-)

:D

From_Vlaanderen
7 mei 2011, 15:20
Duvel e

Dronkoers
7 mei 2011, 15:39
Ik denk dat ik voor sommigen hier toch eens een definitie van Pils moet geven... ;-)


Pils/ Pilsner/ Pilsener : Dit biertype dankt zijn naam aan de stad Pilsen in Tsjechië. Begin 19de eeuw experimenteerde de Boheemse mouter František Andrej Poup met een ondergistend bier. Vanaf 1842 kwam de Pilsener Burgerbrouwerij met een goudgeel bier op de markt dat wereldberoemd zou worden. Vele brouwerijen over de gehele wereld brouwen tegenwoordig een bier volgens het Pilsener receptuur.
Pils heeft een stamwortgehalte van ca. 12% en een alcoholgehalte van ca. 5%. Het is een lichtgeel bier (blond bier) met een niet te volle, echter duidelijk aromatische hopsmaak. De smaak van het mout, geëest bij 80 °C (licht-mout), treedt niet op de voorgrond. Het is sterk bitter en geeft meestal een krachtige schuimkraag. Pas echter op...!: De naam Pils wordt dikwijls gebruikt (en misbruikt) als synoniem voor Lagerbieren. In Duitsland en Tjechoslovakije (ex) is men echter zeer nauwkeurig met het gebruik van deze benamingen. Denk alleen maar aan het verschil in smaak....!!! Licht bier met gemiddelde tot sterk bittere smaak kan Pils zijn, maar kan nooit een Lagerbier zijn.
Stamwortgehalte: maximaal 13,5 % Plato
Alcoholgehalte: veelal rond 5 volumeprocenten
Kleur: blond, goudgeel, minder dan nummer 30 van de E.B.C.schaal
Smaak: hoppig, moutig

Trixie
7 mei 2011, 15:42
Ik denk dat ik voor sommigen hier toch eens een definitie van Pils moet geven... ;-)

:clapping::clapping: Hier si, Dronkie....!:-)

Dronkoers
7 mei 2011, 15:44
:clapping::clapping: Hier si, Dronkie....!:-)

Wieksietrieksiemieksur :cheer:

fb718882
7 mei 2011, 15:59
Ik denk dat ik voor sommigen hier toch eens een definitie van Pils moet geven... ;-)

Awel se , ik ben kontent dat ge er Tsjechië bij haalt . De pilsbieren zijn daar wel iets minder straf dan hier , denk ik . Misschien dat ze ze daarom in halve liters tappen . Een 'klein pintje" is daar eentje van 33 cl . Stilaan beginnen ze ook donker bier te brouwen , maar dat is ook maar +/- 5 % . Ook in halve liters dus . Volgende week zit ik weer ginder , ik zal er ene drinken op jouw gezondheid !

Dronkoers
7 mei 2011, 16:02
Awel se , ik ben kontent dat ge er Tsjechië bij haalt . De pilsbieren zijn daar wel iets minder straf dan hier , denk ik . Misschien dat ze ze daarom in halve liters tappen . Een 'klein pintje" is daar eentje van 33 cl . Stilaan beginnen ze ook donker bier te brouwen , maar dat is ook maar +/- 5 % . Ook in halve liters dus . Volgende week zit ik weer ginder , ik zal er ene drinken op jouw gezondheid !

Dat is een copy/paste ze ;-) Maar inderdaad, ge kunt geen Pils(ner) zeggen zonder Tsjechië te vernoemen :-P
Ik vond indertijd de pils van daar toch beter (en steviger) dan hier, maar dan spreek ik al over een dikke 5 jaar terug ;-)

In ieder geval: laat em smaken! :-)

Bovenbuur
7 mei 2011, 16:45
Zoals je kan zien zit er geen Hertog Jan in de enquete.
De reden daarachter hoef je natuurlijk niet ver te zoeken.

Dan had die namelijk veel te goed gescoord, en 'Ollands bier dat goed scoort dat klan natuurlijk niet. Alhoewel, al drie stemmen voor Dommelsch, dat kan toch nooit veel goeds betekenen voor onze gezamelijke smaak. Straks gaan jullie me nog vertellen dat er hier Heineken drinkers zitten.

Bovenbuur
7 mei 2011, 16:47
Awel se , ik ben kontent dat ge er Tsjechië bij haalt . De pilsbieren zijn daar wel iets minder straf dan hier , denk ik . Misschien dat ze ze daarom in halve liters tappen . Een 'klein pintje" is daar eentje van 33 cl . Stilaan beginnen ze ook donker bier te brouwen , maar dat is ook maar +/- 5 % . Ook in halve liters dus . Volgende week zit ik weer ginder , ik zal er ene drinken op jouw gezondheid !

:cheer:Gambrinus:cheer:

Ganzenbordfan
7 mei 2011, 18:28
Cara, Karlsquell, Finkbrau, Shultenbräu, Kaiser.
Ik ben niet bereid om veel te betalen voor wat onderling inwisselbare pils.

Wisord
7 mei 2011, 18:30
Cara, Karlsquell, Finkbrau, Shultenbräu, Kaiser.
Ik ben niet bereid om veel te betalen voor wat onderling inwisselbare pils.

Dan liever 1 corona ipv veel van die instant hoofdpijn. ;)

lantjes
7 mei 2011, 18:34
Ge kunt het drinken als pils :-D

ik ni.....:oops:

Wisord
7 mei 2011, 18:38
http://sievertschreiber.files.wordpress.com/2010/07/oops-bier-grolsch.jpg


In die derde bak zitten nog goede flesjes. :)

manta
7 mei 2011, 19:03
Dan liever 1 corona ipv veel van die instant hoofdpijn. ;)

Bah , wie drinkt da nu ... 8O

Wisord
7 mei 2011, 19:03
Bah , wie drinkt da nu ... 8O

Met zulk een weer is dat lang niet slecht....., van ander bier krijg ik hoofdpijn in de zon. ;)

manta
7 mei 2011, 19:09
Met zulk een weer is dat lang niet slecht....., van ander bier krijg ik hoofdpijn in de zon. ;)

:-(
In de zon zitten met een fleske waar dan meestal nog nen halve gare een schijf citroen ingestoken heeft ... :cry:

Dan liever onder ne parasol met ne koffie... :-(

Wisord
7 mei 2011, 19:10
:-(
In de zon zitten met een fleske waar dan meestal nog nen halve gare een schijf citroen ingestoken heeft ... :cry:

Dan liever onder ne parasol met ne koffie... :-(


Citroen... nee man!! Limoen moet dat zijn. :lol:

manta
7 mei 2011, 20:01
Citroen... nee man!! Limoen moet dat zijn. :lol:

Volgens mij moet ge dat dan toch is gaan uitleggen op een terras hier en daar want de meesten da'k zo'n ding zie bestellen krijgen ne frisse gele citroen in hun flesje... ;-)
Citroen in bier vind ik nu persoonlijk niet lekker , 't doet me denken aan die hoegaarden citroen dat ze me ooit eens lieten proeven ... BWEIKES ...

Trixie
7 mei 2011, 20:09
Volgens mij moet ge dat dan toch is gaan uitleggen op een terras hier en daar want de meesten da'k zo'n ding zie bestellen krijgen ne frisse gele citroen in hun flesje... ;-)
Citroen in bier vind ik nu persoonlijk niet lekker , 't doet me denken aan die hoegaarden citroen dat ze me ooit eens lieten proeven ... BWEIKES ...

Hier bij ons is dat ook gewoon een schijfje citroen in uw bier hoor.

filosoof
7 mei 2011, 20:19
De échte Pils ontbreekt in de lijst:

http://bengaliboypaul.com/images/PicsOH/PilsnerUrquell.jpg

Ik drink meestal een NA of een Tourtel.

Binnenkort hopelijk de Hoegaerden 0,0

From_Vlaanderen
7 mei 2011, 20:46
Cara, Karlsquell, Finkbrau, Shultenbräu, Kaiser.
Ik ben niet bereid om veel te betalen voor wat onderling inwisselbare pils.

Karsquell is best goe.

Derk de Tweede
7 mei 2011, 20:58
http://sups.nl/wp-content/uploads/2010/11/karnemelk_gezond.jpg

Trixie
7 mei 2011, 21:02
http://sups.nl/wp-content/uploads/2010/11/karnemelk_gezond.jpg

Lekkeeeer!!!

Svennies
7 mei 2011, 21:12
De échte Pils ontbreekt in de lijst:

http://bengaliboypaul.com/images/PicsOH/PilsnerUrquell.jpg

Ik drink meestal een NA of een Tourtel.

Binnenkort hopelijk de Hoegaerden 0,0

Verkeerde draad fille...

Het gaat hier over bier,géén afwaswater dat het uitzicht van bier heeft...

Macchiavelli
7 mei 2011, 21:45
Volgens mij moet ge dat dan toch is gaan uitleggen op een terras hier en daar want de meesten da'k zo'n ding zie bestellen krijgen ne frisse gele citroen in hun flesje... ;-)
Citroen in bier vind ik nu persoonlijk niet lekker , 't doet me denken aan die hoegaarden citroen dat ze me ooit eens lieten proeven ... BWEIKES ...
Ik heb me altijd laten vertellen dat die citroen, of wat het ook zijn moge, in de hals van een flesje Corona alleen maar dient om de vliegen weg te houden.
Dat zegt natuurlijk genoeg over dat inferieure brouwsel.

manta
8 mei 2011, 00:46
Ik heb me altijd laten vertellen dat die citroen, of wat het ook zijn moge, in de hals van een flesje Corona alleen maar dient om de vliegen weg te houden.
Dat zegt natuurlijk genoeg over dat inferieure brouwsel.

:lol:

Dronkoers
8 mei 2011, 02:57
ik ni.....:oops:

Blijven oefenen! ;-)

Jazeker
8 mei 2011, 03:01
Tja... als het echt Pils moet zijn...

80430

Dronkoers
8 mei 2011, 11:10
Tja... als het echt Pils moet zijn...

80430

Stevige pils... ;-)

Ratatosk
8 mei 2011, 11:20
Stella of Jupiler

dark_lord_of_belgium
8 mei 2011, 12:37
Stella of Jupiler

dat is geen bier en bij gevolg dus ook onmogelijk om pils te zijn

Ratatosk
8 mei 2011, 13:03
dat is geen bier en bij gevolg dus ook onmogelijk om pils te zijn

Laat me raden, een cara-zuiper.

dark_lord_of_belgium
8 mei 2011, 16:19
np ik drink alleen bier

Wisord
8 mei 2011, 16:27
Onze streekpils !!!

http://www.xcelmalt.com/images/martens_pils.jpg

Henri1
8 mei 2011, 17:51
http://www.lapostagenk.be/images/jupiler.jpg

Dajjal
8 mei 2011, 18:05
http://www.neonsign.com/eng_tackers/images/mgdoval32tin.jpg

Als het dan toch pils moet zijn...

Ganzenbordfan
8 mei 2011, 20:23
np ik drink alleen bier

Wat een snobistisch gedoe. Imo smaakt Belgische pils doorgaans hetzelfde, op enkele accenten na.

Johan217
8 mei 2011, 20:50
- Reichelbräu Edelherb (D)
- Tyskie (PL)

fox
9 mei 2011, 12:08
Stella Artois, zoveel is duidelijk. Maar op een warme zomerdag en bijhorende bbq gaat een Maes er ook altijd wel in.