PDA

View Full Version : Recepten broodbeleg.


BigF
7 mei 2011, 08:43
Waar vind je in godsnaam recepten voor broodbeleg allerhande?

Wat zoek ik;

Recepten voor allerlei soorten snijworst, rollades, salades, choco,...

Probleem is dat wanneer je zoekt op bv salami je een hele trits recepten krijgt waar salami in verwerkt zit maar geen recepten voor salami.

Iemand?

Cynara Cardunculus
7 mei 2011, 08:48
ga je charcutier worden? me dunkt dat je daar de nodige recepten te pakken kan krijgen.

choco moet te vinden zijn.

krabsalades (doos krab, mayonaise, gekookte geprakte eieren, beetje zure augurkjes) lijkt me evident,
vleessalades (hesp, soepvlees) mayo, zure uitjes, augurkjes voor soepvlees wat fijngesnipperde ui eronder
vissalade: même chose (gekookte vis, of doos tonijn, zalm) iets zuur + mayo + kappertjes
aardappelsalade: kook ongeschilde aardappelen + eieren. Pel en snij de gekookte aardappelen en voeg terwijl ze nog warm zijn gesneden augurkjes en zure uitjes toe + deel azijnvocht + mayo + kappertjes + eieren + komkommer/gekookte boontjes etc.

nog leuk recept voor aardappelsalade http://www.smulweb.nl/1117647/koken/recept/Potato-salad-amerikaanse-aardappel-salade

Wat te denken van taboulé?
http://www.smulweb.nl/928531/koken/recept/Tabouleh-a-la-facon-valerie-couscous-salade

(ik voeg er het sap van een appelsien en een glas witte wijn aan toe)


Rollade braden, afkoelen en snijden.
Varkensgebraad braden, afkoelen en snijden


ga je een buffet maken?

BigF
7 mei 2011, 10:56
ga je charcutier worden? me dunkt dat je daar de nodige recepten te pakken kan krijgen.

choco moet te vinden zijn.

krabsalades (doos krab, mayonaise, gekookte geprakte eieren, beetje zure augurkjes) lijkt me evident,
vleessalades (hesp, soepvlees) mayo, zure uitjes, augurkjes voor soepvlees wat fijngesnipperde ui eronder
vissalade: même chose (gekookte vis, of doos tonijn, zalm) iets zuur + mayo + kappertjes
aardappelsalade: kook ongeschilde aardappelen + eieren. Pel en snij de gekookte aardappelen en voeg terwijl ze nog warm zijn gesneden augurkjes en zure uitjes toe + deel azijnvocht + mayo + kappertjes + eieren + komkommer/gekookte boontjes etc.

nog leuk recept voor aardappelsalade http://www.smulweb.nl/1117647/koken/recept/Potato-salad-amerikaanse-aardappel-salade

Wat te denken van taboulé?
http://www.smulweb.nl/928531/koken/recept/Tabouleh-a-la-facon-valerie-couscous-salade

(ik voeg er het sap van een appelsien en een glas witte wijn aan toe)


Rollade braden, afkoelen en snijden.
Varkensgebraad braden, afkoelen en snijden


ga je een buffet maken?

Ik ga eerst wat experimenteren en dan zit de kans erin dat ik een buffet ga proberen te maken ja. 65st verjaardag in de familie. Feestje in huiselijk kring.

Couscous ben ik niet gek van, net als van aardappelsalade. Kip-curry en krabsla, hespensla ed, krijg ik wel gemaakt. Ik ben echter op zoek naar wat kleine aanpassinkjes. Niet kip-curry maar kip-... Je kan natuurlijk gaan experimenteren maar wat tips zijn altijd welkom.

En verder; hier valt kip nogal in de smaak. Ik denk dus een gepocheerde kippeworst te maken die ik met allerlei spul erbij verschillende smaken kan geven. Maar hou doe je dat? Binden met eiwit? Of gelatine? En hoeveel? En de kip; koken in bouillon of aanbraden of nog iets anders? Blenderen?
Net zo voor hespenworst. Hoe zit dat? En salami. Enzovoort...

Vlaamse Leeuwin
7 mei 2011, 12:05
Zo maken we de kiphawaï salade op het werk:

gebakken kip in stukjes plukken, stukjes hard gekookt ei, kleine stukjes ananas, mayo + ketchup, en alles mengen.
Geen gekookte kip gebruiken en geen cocktailsaus gebruiken, anders valt de smaak totaal niet te vergelijken.

Scherven A. Mok
7 mei 2011, 12:16
Zet alle ingrediënten op tafel en laat servieten drukken met receptjes op als voorbeeld en laat iedereen naar eigen smaak en goedbevinden experimenteren. Bespaart je al een hoop werk en zever en zorgt voor gespreksstof en amusement bij hopen. Kan natuurlijk wel uitdraaien in een stevige ...



... FOODFIGHT ...

Wisord
7 mei 2011, 18:42
http://www.smulweb.nl/1380049/koken/recept/Pittige-chorizo-zelf-maken

Hier is veel op te vinden... bvb




Recept


Pittige chorizo zelf maken

Wisord
7 mei 2011, 18:45
Vergeet het gehaktbrood niet, maak hem provencaals..... zaalig.

manta
7 mei 2011, 18:58
Zet alle ingrediënten op tafel en laat servieten drukken met receptjes op als voorbeeld en laat iedereen naar eigen smaak en goedbevinden experimenteren. Bespaart je al een hoop werk en zever en zorgt voor gespreksstof en amusement bij hopen. Kan natuurlijk wel uitdraaien in een stevige ...



... FOODFIGHT ...

:cheer: we have a winner :cheer:

Wisord
7 mei 2011, 19:12
Als ik ergens ga eten zie ik er weinig fun in om zelf te gaan koken. Bovendien duurt het +- 3 dagen voor je een salami kan eten als je hem zelf maakt dacht ik.

manta
8 mei 2011, 00:49
Waar blijft Xenophon nu met z'n recept voor schuifworst/schuifkaas ??? :-(

Dronkoers
8 mei 2011, 11:13
Waar blijft Xenophon nu met z'n recept voor schuifworst/schuifkaas ??? :-(

:-D

Ratatosk
8 mei 2011, 11:15
Zo maken we de kiphawaï salade op het werk:

gebakken kip in stukjes plukken, stukjes hard gekookt ei, kleine stukjes ananas, mayo + ketchup, en alles mengen.
Geen gekookte kip gebruiken en geen cocktailsaus gebruiken, anders valt de smaak totaal niet te vergelijken.

Vind echt degoutant. Anananas als dessert gaat nog maar bij gewoon eten.

Dronkoers
8 mei 2011, 11:15
Niemand die aan kip-samurai denkt? :-(

Ratatosk
8 mei 2011, 11:17
Niemand die aan kip-samurai denkt? :-(

Altijd goed.

Tonijn-samurai is ook lekker.

Vlaamse Leeuwin
8 mei 2011, 11:22
Waar blijft Xenophon nu met z'n recept voor schuifworst/schuifkaas ??? :-(

Je vergeet de boomgaardhesp nog 8-)

Henri1
8 mei 2011, 11:23
Neem een "Dagobert" in je gamma op.

eno2
8 mei 2011, 11:25
Waar vind je in godsnaam recepten voor broodbeleg allerhande?

Wat zoek ik;

Recepten voor allerlei soorten snijworst, rollades, salades, choco,...

Probleem is dat wanneer je zoekt op bv salami je een hele trits recepten krijgt waar salami in verwerkt zit maar geen recepten voor salami.

Iemand?

ik

wat zijn recepten voor salami?

Ga je zelf worsten draaien?

Ik eet vegan belegde broodjes

Steve_M
8 mei 2011, 14:10
ik

wat zijn recepten voor salami?

Ga je zelf worsten draaien?

Ik eet vegan belegde broodjes

Een boterham met een snee brood tussen?

Demper
8 mei 2011, 14:18
Vind echt degoutant. Anananas als dessert gaat nog maar bij gewoon eten.

Hier sluit ik mij bij aan.
Mensen die ananas op pizza smijten of in van die salakes....
Marginaal vettig en gortig.

Vlaamse Leeuwin
8 mei 2011, 14:45
Hier sluit ik mij bij aan.
Mensen die ananas op pizza smijten of in van die salakes....
Marginaal vettig en gortig.

Tja, ik ben een westvlaamse, logisch toch dat wij marginaal vettig en gortig zijn :roll:

Demper
8 mei 2011, 14:52
Tja, ik ben een westvlaamse, logisch toch dat wij marginaal vettig en gortig zijn :roll:

Het gaat over ananas.
Die slaatjes met ananas enzo zijn ook te koop buiten W-Vl hoor.

eno2
8 mei 2011, 14:53
Een boterham met een snee brood tussen?

langwerpig meergranenbroodje doorsnijden
de onderste broodhelft
cocosmelk besmeren
gemalen noten erop
een paar versneden olijven
versnipperde ajuin
geperste look
komkommerschijfjes erbovenop
(of bv rodebietschijfjes)
(of versneden selder)
(of iets anders groentencreatiefs)
tomatenschijfjes
slabladje
andere helft mosterdbesmeren
tamari-besprenkelen
boven op onder zetten
en mijn mond errond

x3 per dag

groentje
8 mei 2011, 15:24
Ananas bevat enzymen die helpen om vlees zachter te maken en makkelijker verteerbaar. Net als mango, trouwens. Chutney :cheer:

Een chutneyrecept:
groene mango, 3 groene chilis, een ui, kurkuma, olie, lookteentje, groene tomaat, peper en zout, verse koriander.
In wat olie de ui, chilis en look zachtjes stoven, zodra de ui wat glazig is, de mango en tomaat aan toevoegen. Op smaak brengen met kurkuma en peper en zout, nog even laten doorpruttelen (een weinig water toevoegen indien nodig), en afwerken met verse koriander.

eno2
8 mei 2011, 22:29
[QUOTE=groentje;5447350]Ananas bevat enzymen die helpen om vlees zachter te maken en makkelijker verteerbaar. Net als mango, trouwens. Chutney :cheer:

Een chutneyrecept:
groene mango, 3 groene chilis, een ui, kurkuma, olie, lookteentje, groene tomaat, peper en zout, verse koriander.
In wat olie de ui, chilis en look zachtjes stoven, zodra de ui wat glazig is, de mango en tomaat aan toevoegen. Op smaak brengen met kurkuma en peper en zout, nog even laten doorpruttelen (een weinig water toevoegen indien nodig), en afwerken met verse koriander

Ik drink vier glazen mangosap per dag, ze eten is te lastig

Dronkoers
8 mei 2011, 22:30
Broodje kippedarm :cheer:

Scheet in een fles
9 mei 2011, 12:26
Suçuk (Turkse knoflookworst)

tip: bak suçuk schijfjes in pan tot knapperig, een paar eieren erbij en roeren, op smaak brengen met zout, zwarte peper en basilicum

Dit op boterham = :thumbsup: