PDA

View Full Version : Wat tel je hier nog voor neer?


Frost
12 mei 2011, 13:51
Ben toe aan iets anders. Het wordt een Toyota Landcruiser V8 een echte off-roader en kilometervreter moet ik hebben en de huidige Range Rovers zijn naar het schijnt redelijk onbetrouwbaar. Ben er nog niet aan uit of ik m'n oude wagen via de garage verkoop of het zelf doe. Hoeveel tel je hier nog voor neer:

Land Rover: Range Rover (BJ 2002)
3 liter Turbo diesel 6 cilinder 177 PK 15 fiscale PK
elektrische ruiten, servo, xenon lichten, mist, radio, armsteun, automatische airco, cruise control ..
Kilometerstand: 535 000 km

Wagen rijdt nog uitstekend enkel wat deuken en krassen door wat hevig terreinwerk maar dat is op te lappen ;).

redwasp
12 mei 2011, 14:00
vrede,

klopt het dat dit over auto's gaat. als janet ben ik niet zo heel erg thuis in die wereld. god zij dank.

vrede,

redwasp

Txiki
12 mei 2011, 14:04
Geen idee. Verkeersbelasting vind je hier al:

http://tools.kluwer.be/BIV_AB/

giserke
12 mei 2011, 14:07
Ben toe aan iets anders. Het wordt een Toyota Landcruiser V8 een echte off-roader en kilometervreter moet ik hebben en de huidige Range Rovers zijn naar het schijnt redelijk onbetrouwbaar. Ben er nog niet aan uit of ik m'n oude wagen via de garage verkoop of het zelf doe. Hoeveel tel je hier nog voor neer:

Land Rover: Range Rover (BJ 2002)3 liter Turbo diesel 6 cilinder 177 PK 15 fiscale PK
elektrische ruiten, servo, xenon lichten, mist, radio, armsteun, automatische airco, cruise control ..
Kilometerstand: 535 000 km

Wagen rijdt nog uitstekend enkel wat deuken en krassen door wat hevig terreinwerk maar dat is op te lappen ;).

Afblijven! De electronica is een grote puinhoop! de Range Rovers sinds 2000 zijn geen zak meer waard. Grote rommel is dat.

Frost
12 mei 2011, 14:14
Afblijven! De electronica is een grote puinhoop! de Range Rovers sinds 2000 zijn geen zak meer waard. Grote rommel is dat.

Onzin. Enkel van de nieuwste modellen weet ik dat er geregeld zeer zware problemen opduiken en dat gedetailleerd onderzoek door ingenieurs nodig is vandaar mijn keuze voor Toyota. Met de mijne nog geen noemenswaardige problemen gehad.

BIV = 867,30
Jaarlijkse verkeersbelasting = 715,15 €

giserke
12 mei 2011, 14:17
Onzin. Enkel van de nieuwste modellen weet ik dat er geregeld zeer zware problemen opduiken en dat gedetailleerd onderzoek door ingenieurs nodig is vandaar mijn keuze voor Toyota. Met de mijne nog geen noemenswaardige problemen gehad.

BIV = 867,30
Jaarlijkse verkeersbelasting = 715,15 €

Zeker geen onzin. In de 4x4 sector is de range Rover van de laatste 10 jaar geen onderwerp van discutie meer= rommel.

Txiki
12 mei 2011, 14:23
Onzin. Enkel van de nieuwste modellen weet ik dat er geregeld zeer zware problemen opduiken en dat gedetailleerd onderzoek door ingenieurs nodig is vandaar mijn keuze voor Toyota. Met de mijne nog geen noemenswaardige problemen gehad.

BIV = 867,30
Jaarlijkse verkeersbelasting = 715,15 €

8O zot geworden? voor nen onnozelen otto...

Frost
12 mei 2011, 14:31
Zeker geen onzin. In de 4x4 sector is de range Rover van de laatste 10 jaar geen onderwerp van discutie meer= rommel.

Misschien wat problemen met de elektronica dat maakt de wagen onbetrouwbaar. Maar een Range Rover rommel noemen dat gaat me toch een brug te ver ;). Zo'n wagen gebruik je nog altijd voor de off-road kwaliteiten en denk niet dat er in dit segment op de Toyota Landcruiser na kunnen wedijveren met een Range Rover ;).

giserke
12 mei 2011, 14:37
Misschien wat problemen met de elektronica dat maakt de wagen onbetrouwbaar. Maar een Range Rover rommel noemen dat gaat me toch een brug te ver ;). Zo'n wagen gebruik je nog altijd voor de off-road kwaliteiten en denk niet dat er in dit segment op de Toyota Landcruiser na kunnen wedijveren met een Range Rover ;).

Toyota is een zeer betrouwbare 4x4. Altijd geweest

giserke
12 mei 2011, 14:37
8O zot geworden? voor nen onnozelen otto...

Dat doet geen zeer zunne. :-)

Maar er zijn zo van die trukjes om voor die zelfden otto maar 135€ te betalen. ;-)

Johnny Blaze
12 mei 2011, 14:39
Afblijven! De electronica is een grote puinhoop! de Range Rovers sinds 2000 zijn geen zak meer waard. Grote rommel is dat.

Juist niet, 2002-2006 was de BMW era van de Range Rovers. Toen waren ze nog kwaliteit ;)

Frost
12 mei 2011, 14:40
Inderdaad. Toyota is z onder twijfel één van de fabrikanten die de meest betrouwbare 4x4 (en andere wagens) op de markt brengt. Wegens de verhalen over de nieuwste Range Rover modellen die ik heb gelezen op diverse fora => Land Cruiser.

Txiki
12 mei 2011, 14:40
Dat doet geen zeer zunne. :-)

Maar er zijn zo van die trukjes om voor die zelfden otto maar 135€ te betalen. ;-)

zoals ik voor mijn UKM 8-)

parcifal
12 mei 2011, 14:45
Misschien wat problemen met de elektronica dat maakt de wagen onbetrouwbaar. Maar een Range Rover rommel noemen dat gaat me toch een brug te ver ;). Zo'n wagen gebruik je nog altijd voor de off-road kwaliteiten en denk niet dat er in dit segment op de Toyota Landcruiser na kunnen wedijveren met een Range Rover ;).

Land Rover heeft maar 1 model dat echt voor off road gemaakt is, de Defender.
De rest zijn salon-modellen met spatlappen.

Ik heb trouwens ooit de CEO van landrover Be-Lux eens zien vastzitten op een drassige weide met zijn Range Rover Vogue.
En hij maar gas geven in een fontein van modder.

Hilarisch moment, :-D

Frost
12 mei 2011, 14:54
Land Rover heeft maar 1 model dat echt voor off road gemaakt is, de Defender.
De rest zijn salon-modellen met spatlappen.

Ik heb trouwens ooit de CEO van landrover Be-Lux eens zien vastzitten op een drassige weide met zijn Range Rover Vogue.
En hij maar gas geven in een fontein van modder.

Hilarisch moment, :-D

Oei, moet toch een vernedering zijn. Maar zoiets kom je vaak tegen hoor. Velen die met een 4x4 rijden denken dat zo'n wagen direct alles aan kan en ze passen hun rijstijl voor geen meter aan.

Txiki
12 mei 2011, 14:56
Wat kunt ge nu eigenlijk doen met zo'n wagen?

Herr Flick
12 mei 2011, 14:58
Wat kunt ge nu eigenlijk doen met zo'n wagen?

Een remorkske van een ton of 2 trekken bvb...

Een kennis had dat van doen om zijn bootje te trekken, ...

Herr Flick
12 mei 2011, 15:03
Oei, moet toch een vernedering zijn. Maar zoiets kom je vaak tegen hoor. Velen die met een 4x4 rijden denken dat zo'n wagen direct alles aan kan en ze passen hun rijstijl voor geen meter aan.

Ja of de banden he, ...

Als ge met baanbanden op het gras of door het slijk gaat gaan vlammen, ...

Maar als ge iets zoekt om door het terrein te gaan hossen , nen defender he, anders ja Toyota, of Nissan, en als het wat meer mag kosten, Mercedes ?

Txiki
12 mei 2011, 15:03
Een remorkske van een ton of 2 trekken bvb...

Een kennis had dat van doen om zijn bootje te trekken, ...

Alé, e karreke voor snobs en volk dat stinkt naar geld, dus. 8-)

giserke
12 mei 2011, 15:04
Wat kunt ge nu eigenlijk doen met zo'n wagen?

Wijven met dikke tetten versieren.

Txiki
12 mei 2011, 15:04
Wijven met dikke tetten versieren.

eik

giserke
12 mei 2011, 15:05
eik

Het helpt in ieder geval uw status omhoog :-)

Txiki
12 mei 2011, 15:06
Het helpt in ieder geval uw status omhoog :-)

zever in pakskes.

Herr Flick
12 mei 2011, 15:08
Alé, e karreke voor snobs en volk dat stinkt naar geld, dus. 8-)

Die mens ging daar mee gaan vissen ja, hij trok daar ook zijn andere remork mee, zo ne kieper met 2 assen.

Kijk of ge u nu ne Range Vogue koopt van 75000 € of iets anders dat misschien nog meer kost, en misschien nog meer Co2 in de lucht blaast, als ge uit die Vogue stapt gaan ze u altijd scheef bekijken. T enige wat nog irriteerender werkt is nen Hummer.

Nochtans zijn veel cabrio's en andere sportvoituren en dergelijke soms even vervuilend.

Frost
12 mei 2011, 15:09
Wij houden van actieve vakanties. Veel kilometers met de wagen afleggen door bergachtige gebieden om onze bestemming te bereiken, af en toe eens een aanhangwagen trekken, zo'n wagen heeft een zee van ruimte en biedt rijcomfort. Mensen als ik hebben echt wel baat bij een 4x4.

Herr Flick
12 mei 2011, 15:12
Wij houden van actieve vakanties. Veel kilometers met de wagen afleggen door bergachtige gebieden om onze bestemming te bereiken, af en toe eens een aanhangwagen trekken, zo'n wagen heeft een zee van ruimte en biedt rijcomfort. Mensen als ik hebben echt wel baat bij een 4x4.

Als ge veel terrein doet, maar eigenlijk doe je dat dus niet echt,

Volvo XC60 , je hebt 4X4 , ge kunt daar een serieuze trailer of caravan mee trekken, rijd heel goed in de bergen, en als ge er M+S banden op laat leggen, komt ge er off road ook nog min of meer mee uit de voeten.

Txiki
12 mei 2011, 15:16
luxebeesten

giserke
12 mei 2011, 15:17
zever in pakskes.

neen neen, vrouwvolk in de sjakos

Txiki
12 mei 2011, 15:20
neen neen, vrouwvolk in de sjakos

zijde nu lesbisch of ni? of een jeanet? :-D

indien het laatste, wat zijt ge dan met die vrouwen?

Frost
12 mei 2011, 15:20
Als ge veel terrein doet, maar eigenlijk doe je dat dus niet echt,

Volvo XC60 , je hebt 4X4 , ge kunt daar een serieuze trailer of caravan mee trekken, rijd heel goed in de bergen, en als ge er M+S banden op laat leggen, komt ge er off road ook nog min of meer mee uit de voeten.

Om te gaan mountainbiken gaan we toch regelmatig off road of eens het strand op maar tegenwoordig mag je in geen enkel land meer het strand op met de wagen :|. Volvo XC60 wel een hele mooie wagen.

Txiki
12 mei 2011, 15:21
Om te gaan mountainbiken gaan we toch regelmatig off road of eens het strand op maar tegenwoordig mag je in geen enkel land meer het strand op met de wagen :|. Volvo XC60 wel een hele mooie wagen.

:cheer: prachtig :cheer:

die rommel hoort ook niet op een strand.

giserke
12 mei 2011, 15:22
zijde nu lesbisch of ni? of een jeanet? :-D

indien het laatste, wat zijt ge dan met die vrouwen?

Lesbisch. Weet gij nu nog niet dat ik voor de vrouwtjes ben?
Ben er wel met een getrouwd, dus dat "rondkijken" is voorbij.
Maar doet niks ter zake. :-)

Txiki
12 mei 2011, 15:23
Lesbisch. Weet gij nu nog niet dat ik voor de vrouwtjes ben?
Ben er wel met een getrouwd, dus dat "rondkijken" is voorbij.
Maar doet niks ter zake. :-)

't ga ni over rondkijken, 't gaat over uw sjakos :rofl:

giserke
12 mei 2011, 15:30
't ga ni over rondkijken, 't gaat over uw sjakos :rofl:

Ja ik had in den tijd soms een sjakos in mijn auto rondslingeren. Van een vorig lief. :-)

Frost
12 mei 2011, 15:32
In april nog naar de Asturias geweest om te gaan mountainbiken. Eerst groot stuk off-road gereden met de wagen. 'k Twijfel er toch sterk aan of je met zo'n Volvo XC60 door zo'n gebied kan rijden.

Wat je nu wel veel ziet opkomen bij toeristen zijn de Audi A4 en A6 Allroad modellen. Met een 3.0 TDI of 4.2 FSI ;).

Txiki
12 mei 2011, 15:32
Ja ik had in den tijd soms een sjakos in mijn auto rondslingeren. Van een vorig lief. :-)

jaja, uitleggen... hahaha

filosoof
12 mei 2011, 16:05
Het helpt in ieder geval uw status omhoog :-)Zoiets als een penisverlenging. :lol:

BigF
12 mei 2011, 17:20
Ben toe aan iets anders. Het wordt een Toyota Landcruiser V8 een echte off-roader en kilometervreter moet ik hebben en de huidige Range Rovers zijn naar het schijnt redelijk onbetrouwbaar. Ben er nog niet aan uit of ik m'n oude wagen via de garage verkoop of het zelf doe. Hoeveel tel je hier nog voor neer:

Land Rover: Range Rover (BJ 2002)
3 liter Turbo diesel 6 cilinder 177 PK 15 fiscale PK
elektrische ruiten, servo, xenon lichten, mist, radio, armsteun, automatische airco, cruise control ..
Kilometerstand: 535 000 km

Wagen rijdt nog uitstekend enkel wat deuken en krassen door wat hevig terreinwerk maar dat is op te lappen ;).

Het vette telt.
Al de rest is bijzaak.
Wie koopt nu nen bak die meer dan een half miljoen km heeft?

Frost
12 mei 2011, 17:27
Het vette telt.
Al de rest is bijzaak.
Wie koopt nu nen bak die meer dan een half miljoen km heeft?

Vandaar m'n thread hoeveel zou je er nog voor neertellen ;).

parcifal
12 mei 2011, 21:25
Vandaar m'n thread hoeveel zou je er nog voor neertellen ;).

Een getal met 4 cijfers. :-P

lantjes
12 mei 2011, 22:20
Een remorkske van een ton of 2 trekken bvb...

Een kennis had dat van doen om zijn bootje te trekken, ...

pfff, dat heb ik met mijn Celica van '87 ook al gedaan zelfs 2.5 ton over 150km..(op de brug van Vilvoorde was 't wel max 70km/uur:oops: )
:-P

fox
13 mei 2011, 10:22
Vandaar m'n thread hoeveel zou je er nog voor neertellen ;).

Zoek het op op autozone. Of is het eigenlijk voornamelijk een draad om uw penislengte mee te delen?

giserke
13 mei 2011, 10:39
pfff, dat heb ik met mijn Celica van '87 ook al gedaan zelfs 2.5 ton over 150km..(op de brug van Vilvoorde was 't wel max 70km/uur:oops: )
:-P

En jij mag 2ton half trekken met een Celica? En dat zonder tegengehouden te zijn? ;-)

Er zijn er hier met veel fantasie blijkbaar.

hurricane
13 mei 2011, 10:44
Wij houden van actieve vakanties. Veel kilometers met de wagen afleggen door bergachtige gebieden om onze bestemming te bereiken, af en toe eens een aanhangwagen trekken, zo'n wagen heeft een zee van ruimte en biedt rijcomfort. Mensen als ik hebben echt wel baat bij een 4x4.

Is een dieet dan niet praktischer ?

Herr Flick
13 mei 2011, 10:56
In april nog naar de Asturias geweest om te gaan mountainbiken. Eerst groot stuk off-road gereden met de wagen. 'k Twijfel er toch sterk aan of je met zo'n Volvo XC60 door zo'n gebied kan rijden.

Wat je nu wel veel ziet opkomen bij toeristen zijn de Audi A4 en A6 Allroad modellen. Met een 3.0 TDI of 4.2 FSI ;).

Ja als dat gewone dreven zijn met niet te veel losse stenen of diepe putten in, moet dat wel lukken, gooi er wel de standaard banden af, dat is goe om mee over de autostrade te scheuren, maar met Mud + Snow banden op ga je toch door het meeste doorkunnen zo lang het niet extreem wordt uiteraard. Ik ga daar ook niet meer door een weide of een karrespoor scheuren dat ik niet ken.

Als ge echt extreem wilt gaan, dan is het simpel nen defender of ne landcruiser, maar ik zou dan eerder voor een defender gaan, die zijn een tikkeltje goedkoper en als ge daar krassen op zet, daar moet ge niet van wakker liggen.

Herr Flick
13 mei 2011, 11:04
pfff, dat heb ik met mijn Celica van '87 ook al gedaan zelfs 2.5 ton over 150km..(op de brug van Vilvoorde was 't wel max 70km/uur:oops: )
:-P

Als ge dat nog eens doet, wil ik wel eens komen kijken...

Bovenbuur
13 mei 2011, 11:08
Ja of de banden he, ...

Als ge met baanbanden op het gras of door het slijk gaat gaan vlammen, ...

Maar als ge iets zoekt om door het terrein te gaan hossen , nen defender he, anders ja Toyota, of Nissan, en als het wat meer mag kosten, Mercedes ?

De banden spelen zeker een grote rol, maar dat is niet niet het probleem als je vol gas modder staat weg te slingeren. Gewoon de dif-lock aan en heel rustig vertrekken, desnoods op de startmotor als de 1-laag nog te wild is. Als je er niet in een keer uitkomt laat je hem een beetje heen en weer schommelen. En als dat ook nog niet lukt heeft elke echte terreinwagen natuurlijk een lier voorop, en eventueel ook nog een schep en een set zandplaten achterin. [/Ja, ik ben gewoon anderen aan het nalullen, heb er de ballen verstand van.]

Bovenbuur
13 mei 2011, 11:12
Het vette telt.
Al de rest is bijzaak.
Wie koopt nu nen bak die meer dan een half miljoen km heeft?

Een hobbyist. Terreinwagens mogen goed gebruikt zijn. Er is een hele grote markt voor speelgoed voor volwassenen. Moeder de vrouw heeft al een fatsoenlijke gezinswagen, pa kan zich uitleven, maar wil daar niet de nieuwprijs voor betalen. Toegegeven: 2002 is wel een vrij nieuw bouwjaar, als hobbyauto heb je dan toch het liefst op zijn minst een defender uit de vorige eeuw, maar er zijn er genoeg die zouden bijten hoor.

lantjes
13 mei 2011, 12:00
Als ge dat nog eens doet, wil ik wel eens komen kijken...

'k heb daarmee mijn traktortje in de Limburg gaan halen maar voor herhaling is dat niet echt vatbaar meer....;-) 't was er wat over....

lantjes
13 mei 2011, 12:01
En jij mag 2ton half trekken met een Celica? En dat zonder tegengehouden te zijn? ;-)

Er zijn er hier met veel fantasie blijkbaar.

neen, 'k mag dat niet maar 'k wist niet wat dat ding woog. En niet tegengehouden onderweg, soms moet je ook eens geluk hebben.;-)

Dronkoers
13 mei 2011, 12:01
14 kamelen, 2 geiten en 2 schapen

Herr Flick
13 mei 2011, 12:07
'k heb daarmee mijn traktortje in de Limburg gaan halen maar voor herhaling is dat niet echt vatbaar meer....;-) 't was er wat over....

k zou t geloven, ... zo nen Celica is niet gemaakt om tractoren het halve land door te sleuren...

Frost
13 mei 2011, 12:20
Zo'n Volvo is zeker de moeite. Hoe zit het met de motorisatie van een Volvo? Onze Range Rover is een zes cilinder onze andere wagen ook en dan terug overschakelen naar een 5 cilinder het is toch serieuze downsizing.

From_Vlaanderen
15 mei 2011, 10:18
Ben toe aan iets anders. Het wordt een Toyota Landcruiser V8 een echte off-roader en kilometervreter moet ik hebben en de huidige Range Rovers zijn naar het schijnt redelijk onbetrouwbaar. Ben er nog niet aan uit of ik m'n oude wagen via de garage verkoop of het zelf doe. Hoeveel tel je hier nog voor neer:

Land Rover: Range Rover (BJ 2002)
3 liter Turbo diesel 6 cilinder 177 PK 15 fiscale PK
elektrische ruiten, servo, xenon lichten, mist, radio, armsteun, automatische airco, cruise control ..
Kilometerstand: 535 000 km

Wagen rijdt nog uitstekend enkel wat deuken en krassen door wat hevig terreinwerk maar dat is op te lappen ;).

Als ge zegt dat ge uwe LR gaat verkopen omdat ge ne LC gaat kopen, dan weten ze al genoeg.

Frost
15 mei 2011, 10:25
Anders zouden er niet zoveel kilometers op de teller staan ;). Nu neem ik het risico niet meer om ene te kopen vanwege de slechte naam die het merk tegenwoordig heeft.

parcifal
15 mei 2011, 11:43
neen, 'k mag dat niet maar 'k wist niet wat dat ding woog. En niet tegengehouden onderweg, soms moet je ook eens geluk hebben.;-)

Je hebt geluk gehad, sommigen brengen het er slechter vanaf :
http://www.youtube.com/watch?v=gQSTMYNqBW8

:) :) :)