PDA

View Full Version : Rusland: Zhirinovsky, met nieuwe wapens kunnen we hele continenten doen 'inslapen'


zonbron
16 mei 2011, 22:56
-Rusland wil in de WTO
-Problemen voor Rusland, NJET !
-4 hoofdsteden die de wereld leiden
-Binnen 15 minuten kan Rusland overal ter wereld 'aanvallen' met nieuwe wapens
-Tsunami Japan ? Nieuwe Tsunami's , 120 miljoen doden en in de rest van de wereld ook...
:roll:

Russia-Speaker-of-the-House-Threatens-to-Destroy-the-World-with-Secret-Tsunami-WMD
Afschrift van het volledige interview (http://www.scribd.com/doc/55385412/Russia-Speaker-of-the-House-Threatens-to-Destroy-the-World-with-Secret-Tsunami-WMD)

Video
Video (http://www.youtube.com/watch?v=aHfZBQyr2Fs)

D'ARTOIS
16 mei 2011, 23:11
Een hernieuwde koude oorlog?

C'est l'histoire qui se repète .......

Waarom zijn de Russische vrouwen zo mooi en de mannen zo lelijk? Volgens mij had hij een beetje te veel Wyborova of Stolichnaya gedronken ........

zonbron
16 mei 2011, 23:24
Een hernieuwde koude oorlog?

C'est l'histoire qui se repète .......

Waarom zijn de Russische vrouwen zo mooi en de mannen zo lelijk? Volgens mij had hij een beetje te veel Wyborova of Stolichnaya gedronken ........

Een slechte dag, te diep in het glas gekeken, strategie ? Wie weet ?

Hij had vroeger al eens gesproken over het doen ontploffen van nukes in de Atlantische oceaan om Engeland te doen overstromen.

Ach, als ze die mogelijkheden hebben, heeft de tegenpartij die ook.

MAD - Mutual Assured Destruction...

Hij zal wel kalmeren.

D'ARTOIS
17 mei 2011, 02:07
Het is overigens wel een feit dat de Russen nog voor het einde van de KO erg ver waren met laserwapens. En met bepaalde technologieën lopen ze lichtjaren voor.

1207
17 mei 2011, 11:48
Het is overigens wel een feit dat de Russen nog voor het einde van de KO erg ver waren met laserwapens. En met bepaalde technologieën lopen ze lichtjaren voor.

Communisten en technologische voorsprong?

zonbron
19 mei 2011, 08:57
Een hernieuwde koude oorlog?

C'est l'histoire qui se repète .......

Waarom zijn de Russische vrouwen zo mooi en de mannen zo lelijk? Volgens mij had hij een beetje te veel Wyborova of Stolichnaya gedronken ........

Inderdaad, Medvedev stuurt ook signalen van koude oorlog.

Medvedev warns West of new Cold War over missile deal
http://d.yimg.com/a/p/afp/20110518/capt.photo_1305714114347-3-0.jpg?x=213&y=143&xc=1&yc=1&wc=408&hc=274&q=85&sig=65tS3LdnxxmLGGZ9dtVRzA--
http://d.yimg.com/a/p/ap/20110518/capt.383801420f8d4885ae7e59b02738032d-383801420f8d4885ae7e59b02738032d-0.jpg?x=400&y=266&q=85&sig=68J7mJM96cMjxQdvZi3kRw--
SKOLKOVO, Russia (AFP) – President Dmitry Medvedev warned Wednesday Russia could pull out a new nuclear disarmament treaty and enter a new Cold War with the West if the two sides failed to agree on a new missile defence shield.
Medvedev told reporters that the United States' decision to push ahead with the European shield despite Russia's objections will force Moscow "to take response measures -- something that we would very much rather not do."
"We would then be talking about developing the offensive potential of our nuclear capabilities. This would be a very bad scenario."

AFP (http://news.yahoo.com/s/afp/20110518/wl_afp/russiaeuusmissiledefensepoliticsmedvedev_201105181 02509)


Bekijk de volledige persconferentie : RT (http://rt.com/news/medvedev-skolkovo-presser-media/)
The president promised to announce soon whether he will take part in the 2012 Russian presidential race. Medvedev explained why the New START treaty implementation could be suspended and shared his views on the Khodorkovsky case.

Russia would reply with advanced assault nukes to US ABM in Europe

Asked about the present state of Russia's relation with the US, NATO and the West in general, Medvedev assumed that at present Russia-NATO relations “are actually not that bad.” The difficult period when the sides practically suspended relations is over. Medvedev stressed that is was not Russia’s, but NATO’s initiative.
“I said at the time – it’s up to them. If they don’t want to co-operate, we are not going to insist.”

zonbron
19 mei 2011, 09:12
Rusland wil 'onoverwinnelijke' ICBM's

Russia unveils plans for “invincible” ICBM
http://rt.com/files/politics/nato-russia-missile-defense-europe/topol-m-missile-111.n.jpg
In a thinly-disguised message to NATO, which remains uncommitted to the idea of co-operating with Russia in a European missile defense system, the commander of Russian Strategic Rocket Forces (RSVN) said its ICBMs will soon be “invincible”.
According to the commander of Russia’s Strategic Rocket Forces (RSVN), Lt. Gen. Sergey Karakayev, Russia's RS-24 new intercontinental ballistic missiles (ICBM) will be capable of defeating any possible missile defense system within the next 15-20 years.
Speaking before journalists in Moscow, Karakayev said: "Speaking about combat effectiveness, it is necessary to note the new missiles' ability to be invulnerable before launch thanks to their mobility, as well as their ability to tackle the task of defeating any possible missile defense system within the next 15-20 years, should such a need arise."
Karakayev revealed that some missile complexes are already equipped with the RS-24 missiles.
...

RT (http://rt.com/politics/nato-russia-missile-defense-europe/)

tomm
19 mei 2011, 10:31
-Rusland wil in de WTO
-Problemen voor Rusland, NJET !
-4 hoofdsteden die de wereld leiden
-Binnen 15 minuten kan Rusland overal ter wereld 'aanvallen' met nieuwe wapens
-Tsunami Japan ? Nieuwe Tsunami's , 120 miljoen doden en in de rest van de wereld ook...
:roll:

Het Zirinovsky circus is weer op tournée blijkbaar.

tomm
19 mei 2011, 10:32
Een hernieuwde koude oorlog?

C'est l'histoire qui se repète .......

Waarom zijn de Russische vrouwen zo mooi en de mannen zo lelijk? Volgens mij had hij een beetje te veel Wyborova of Stolichnaya gedronken ........

Dat is voor mietjes, Russen hebben veel betere soorten vodka.

tomm
19 mei 2011, 10:36
Inderdaad, Medvedev stuurt ook signalen van koude oorlog.



Bekijk de volledige persconferentie : RT (http://rt.com/news/medvedev-skolkovo-presser-media/)

Wat een onzin, het Westen is weer opoorlogspad in Libië bvb. en dan is het Rusland die aanstuurt op koude oorlog?
Het Westen mg blijkbaar olierijke landen bombarderen en een aggressieve anti-russische alliantie uitbreiden tot aan de Russische grens, maar o wee als Rusland z'n eigen burgers wil beschermen in Zuid-Ossetië, dan is het kot te klein. Aggressieve militaire interventies zijn blijkbaar het heilige voorrect van het Westen.

Gelukkig is de wereld aan het veranderen, landen als China, Indië en Brazilië, maar ook rusland, worden steeds machtiger, en al deze landen zijn gekant tegen het westerse imperialisme, waar zij allen op een bepaald moment in hun geschiedenis slachtoffer van waren. Het rijk van het Westen is bijna uit, en dat is maar goed ook.

tomm
19 mei 2011, 10:39
Communisten en technologische voorsprong?

Nu kan rusland niet meer mee met de VS, omdat ze genaaid zijn geweest door Reagan. Gorbatchov ontwapende en verminderde het defensiebudget, terwijl de VS net het omgekeerde deed. In de jaren 90 werd er nauwelijks geïnvesteerd in defensie, (noch in geen enkele andere sector trouwens) met als gevolg dat Rusland een aanzienlijke achterstand kreeg. Onder Putin wordt er wel opnioeuw geïnvesteerd in defensie, maar nu hebben ze wel een afstand te overbruggen met het Westen.

Kodo Kodo
19 mei 2011, 10:57
Onder Putin wordt er wel opnioeuw geïnvesteerd in defensie, maar nu hebben ze wel een afstand te overbruggen met het Westen.

Het is beter dat de VS bankroet gaan.

Het grote gevaar voor Rusland komt volgens mij overigens uit China, dat het Russische verre oosten demografisch aan het veroveren is. Maar goed, misschien is zo'n ver van moskou gelegen, vrijwel onbewoond gebied niet zo belangrijk voor Rusland.

tomm
19 mei 2011, 11:22
Het is beter dat de VS bankroet gaan.

Het grote gevaar voor Rusland komt volgens mij overigens uit China, dat het Russische verre oosten demografisch aan het veroveren is. Maar goed, misschien is zo'n ver van moskou gelegen, vrijwel onbewoond gebied niet zo belangrijk voor Rusland.

China is Siberië niet aan het koloniseren, er komen wel veel Chinese handelaars en er werken ook veel Chinezen in de industrie (verdienen bijna hetzelfde maar worden meer gewaardeerd om hun arbeidsethos). Toch kunnen Chinezen zich niet permanent is Rusland vestigen, tenzij ze trouwen met een Russische of zich inkopen. De meeste migranten in Rusland komen nog altijd uit landen van de voormalige Sovjet-Unie, die hebben geen visa nodig en kunnen zo lang blijven als ze willen. Die spreken ook de taal en integreren zich gemakkelijk in de Russische maatschappij, in tegenstelling tot Chinezen.
China en Rusland zijn partners, hoewel het natuurlijk een totaal verschillende cultuur is hebben ze elkaar gevonden op het vlak van handel, en hun gemeenschappelijke aversie tegen westerse bemoeienissen.

zonbron
19 mei 2011, 19:56
Het Zirinovsky circus is weer op tournée blijkbaar.

Ik ken hem wel met zijn straffe uitdrukkingen, nochtans pleegt vodka een goed
waarheidsserum te zijn. Verder zou ik de 'nieuwe' (trouwens niet zo nieuw,maar steeds beter) militaire slagkracht van deze kameraden niet onderschatten.

Salvadorii
19 mei 2011, 20:01
Geheime tsunami wapens? laat een a-bom onderwater ontploffen en je hebt een tsunami hé. Die gast is nog zotter dan Ron Paul (en zeker al even lang).

zonbron
19 mei 2011, 20:14
Wat een onzin, het Westen is weer opoorlogspad in Libië bvb. en dan is het Rusland die aanstuurt op koude oorlog?
Het Westen mg blijkbaar olierijke landen bombarderen en een aggressieve anti-russische alliantie uitbreiden tot aan de Russische grens, maar o wee als Rusland z'n eigen burgers wil beschermen in Zuid-Ossetië, dan is het kot te klein. Aggressieve militaire interventies zijn blijkbaar het heilige voorrect van het Westen.

Gelukkig is de wereld aan het veranderen, landen als China, Indië en Brazilië, maar ook rusland, worden steeds machtiger, en al deze landen zijn gekant tegen het westerse imperialisme, waar zij allen op een bepaald moment in hun geschiedenis slachtoffer van waren. Het rijk van het Westen is bijna uit, en dat is maar goed ook.

Ik heb op geen enkel moment beweerd dat Rusland aanstuurt op koude oorlog. It takes two to tango. ;-)

Hij zei duidelijk... we gaan niet aandringen. Dit ivm het START programma en het is alom geweten dat Rusland tegen de Westerse interventie in Libie is.
Nuff said.

D'ARTOIS
19 mei 2011, 20:17
@ Tomm

Men vergeet vrij gemakkelijk dat de Russen nog in staat zijn om iets wezenlijks in de ruimte te doen en de VS niet meer.
Ten tijde van het Communisme lag - met uitzondering van de electronica - Rusland verder op veel militair gericht materieel beduidend voor. Door gebrek aan valuta en niet de mogelijkheid hebbende valuta in onbeperkte mate bij te drukken heeft Rusland haar know how nooit kunnen vervolmaken. Niettemin heeft de VS het nooit op een confrontatie durven laten aankomen.

Nu de hele wereld verlegen zit om olie, gas en mineralen/delfstoffen, kan Rusland voldoende kapitaal genereren om een geavanceerd wapensysteem op te bouwen. Als ze dit ook nog doen in coordinatie met die van China denk ik niet dat de VS nog een grote muil hebben. Nu niet en in de toekomst.

zonbron
19 mei 2011, 20:28
Geheime tsunami wapens? laat een a-bom onderwater ontploffen en je hebt een tsunami hé. Die gast is nog zotter dan Ron Paul (en zeker al even lang).

Waarom doe je niet eens wat huiswerk ivm wie en wat die kerels zijn en vraag jezelf dan af of je het zelf beter hebt gedaan voor je woorden als zotten en halfgaren kokhalst. Of is dat een reflex ?

Bovenbuur
19 mei 2011, 20:39
Ze beginnen op Iran te lijken, nu de spierballen minder indrukwekkend zijn geworden moet er maar wat hoger van de toren geblazen worden om mensen onder te indruk te laten zijn.

zonbron
19 mei 2011, 21:47
Ze beginnen op Iran te lijken, nu de spierballen minder indrukwekkend zijn geworden moet er maar wat hoger van de toren geblazen worden om mensen onder te indruk te laten zijn.

wikipedia-Russian_Woodpecker (http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Woodpecker)


SCRIBD-Scalar Electromagnetic Weapons and their Terrorist Use
Immediate Strategic Aspects of the Asymmetrical War On The U.S. (http://www.scribd.com/doc/7920095/Weather-Weapons-Scalar-Electromagnetic-weapons)

Een aanrader:
This is for the people who continue to claim that HAARP and scalar weapons do not have any power.
FLASHBACK: Radiofrequency Weapons, CNN 1985 Part 1 (http://www.youtube.com/watch?v=_xKVqwLAtGc)

Fantasietjes of waarheid ? U beslist.
Feit: Rusland heeft ruime voorstand op het gebied van RF-wapens.

Salvadorii
19 mei 2011, 21:47
Waarom doe je niet eens wat huiswerk ivm wie en wat die kerels zijn en vraag jezelf dan af of je het zelf beter hebt gedaan voor je woorden als zotten en halfgaren kokhalst. Of is dat een reflex ?

Jongen ik weet al 20 jaar wie dat Zhirinovsky is, en ik weet blijkbaar meer over RP dan jij. Trouwens ja, Zhirinovsky is ook een racist en antisemiet (bedankt voor mij eraan te doen denken ;-))

Natuurlijk als je opkijkt naar de racistische en hardrechtse clown als Ron Paul dan kan ik wel begrijpen dat je ook respect hebt voor Zhirinovsky.

Salvadorii
19 mei 2011, 21:51
Dat is voor mietjes, Russen hebben veel betere soorten vodka.

Georgie heeft de beste vodka - gemaakt van de druiven overblijselen van het wijnmaken, in kleine stokerijen mmmm... ieder zijn ding - Polen heeft ook een lekere vodka met bisonkruid of bisongras (of zoiets, weet niet goed hoe ge het in t NL zegt - ik vertaal gewoon).

Salvadorii
19 mei 2011, 21:51
Het Zirinovsky circus is weer op tournée blijkbaar.

nog ene die weet wat voor een man hij is

zonbron
19 mei 2011, 23:28
Jongen ik weet al 20 jaar wie dat Zhirinovsky is, en ik weet blijkbaar meer over RP dan jij. Trouwens ja, Zhirinovsky is ook een racist en antisemiet (bedankt voor mij eraan te doen denken ;-))

Natuurlijk als je opkijkt naar de racistische en hardrechtse clown als Ron Paul dan kan ik wel begrijpen dat je ook respect hebt voor Zhirinovsky.

Ik weet wel dat U meer weet over RP. Dus Uw doublespeach en beschuldigingen zijn dus op zijn minst 'misplaatst' te noemen.

Wat Zhirinovsky aangaat, idem.

tomm
19 mei 2011, 23:45
Jongen ik weet al 20 jaar wie dat Zhirinovsky is, en ik weet blijkbaar meer over RP dan jij. Trouwens ja, Zhirinovsky is ook een racist en antisemiet (bedankt voor mij eraan te doen denken ;-))

Natuurlijk als je opkijkt naar de racistische en hardrechtse clown als Ron Paul dan kan ik wel begrijpen dat je ook respect hebt voor Zhirinovsky.

Niemand in Rusland neemt hem serieus, hij heeft ooit eens voorgesteld dat Rusland Alaska moet heroveren op de VS... echt gevaarlijk is hij ook niet, het is duidelijk dat hij nu voor het Kremlin werkt, af en toe mag hij eens de clown uithangen en wat couleur locale brengen in het parlement (en af en toe ook eens een vechtpartij beginnen) maar als er cruciale stemmingen zijn moet hij mooi met de regimepartijen meestemmen. Zolang hij dat doet wordt hij getolereerd.

Hij heeft ook niets te zien met de ultrarechtse krachten die verantwoordelijk zijn voor de moorden op journalisten en vreemdelingen.

Overigens zou Zirinovsky de antisemiet zelf gedeeltelijk van Joodse origine zijn.

Hij is ook een popster in Rusland.
http://www.youtube.com/watch?v=5oh7kVYDC6c

tomm
19 mei 2011, 23:49
Georgie heeft de beste vodka - gemaakt van de druiven overblijselen van het wijnmaken, in kleine stokerijen mmmm... ieder zijn ding - Polen heeft ook een lekere vodka met bisonkruid of bisongras (of zoiets, weet niet goed hoe ge het in t NL zegt - ik vertaal gewoon).

De Poolse vodka is de beste, beter dan Russische (voor Russen telt vooral de prijs en het alcoholpercentage...). Georgische vodka trekt op niets, ze hebben wel goede wijn (het is wel een "acquired taste") en cognac.

Weyland
19 mei 2011, 23:50
Zhirik is handig voor het Kremlin. Hij biedt de illusie van een oppositie voor zijn selecte kiespubliek en zegt wat zij willen horen.

zonbron
20 mei 2011, 00:09
Zhirik is handig voor het Kremlin. Hij biedt de illusie van een oppositie voor zijn selecte kiespubliek en zegt wat zij willen horen.

:thumbsup: eigelijk zoals RP in de VS.

Maar dat zal je hier van de 'doublespeach'-beoefende colega's die racist! racist! schreeuwen, graag ridiculiseren, over ultra-rechts en anti-semitisme eindeloos dooremmeren niet te horen krijgen.

zonbron
20 mei 2011, 00:48
Overigens zou Zirinovsky de antisemiet zelf gedeeltelijk van Joodse origine zijn.

Zhirinovsky admits Jewish roots
Russia's flamboyant ultra-nationalist, Vladimir Zhirinovsky - a notorious anti-Semite - has stopped denying that his father was a Jew.

"My father was a Jew, a Polish Jew," he says in a new book published this week.

"His name was Volf Isaakovich Eidelshtein."

Mr Zhirinovsky always denied, or glossed over, his father's Jewishness - even after a reporter found dug up documents in 1994 that showed his family name was Eidelshtein until he changed it at the age of 18.

Ethnic Russian

"My mother was Russian, my father was a lawyer," he once said.
...
Meer
BBC (http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1446759.stm)


Hij is ook een popster in Rusland.
http://www.youtube.com/watch?v=5oh7kVYDC6c


:lol:

zonbron
20 mei 2011, 00:56
Overigens zou Zirinovsky de antisemiet zelf gedeeltelijk van Joodse origine zijn.

Zhirinovsky admits Jewish roots
Russia's flamboyant ultra-nationalist, Vladimir Zhirinovsky - a notorious anti-Semite - has stopped denying that his father was a Jew.

"My father was a Jew, a Polish Jew," he says in a new book published this week.

"His name was Volf Isaakovich Eidelshtein."

Mr Zhirinovsky always denied, or glossed over, his father's Jewishness - even after a reporter found dug up documents in 1994 that showed his family name was Eidelshtein until he changed it at the age of 18.

Ethnic Russian

"My mother was Russian, my father was a lawyer," he once said.
...
Meer
BBC (http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1446759.stm)


Hij is ook een popster in Rusland.
http://www.youtube.com/watch?v=5oh7kVYDC6c


:lol:

zonbron
20 mei 2011, 03:34
Russische soldaten kregen voedsel bestemd voor honden voorgeschoteld :roll:

Whistleblower says Russian troops fed dog food
(Reuters) - Russian Interior Ministry troops were fed dog food earlier this year to save money, a former officer in the ministry said Thursday.

A rare whistleblower in Russia's expansive security forces, ex-Major Igor Matveyev said officers tried to cover up the scandal and other alleged wrongdoing at the Interior Ministry troops base where he served in the far east city of Vladivostok.

Matveyev, who served in Russia's wars against Chechen separatists in the 1990s, said he was ordered dismissed after posting a video on the Internet this month alleging widespread corruption in the Interior Ministry forces.

No one at the ministry's troop unit was immediately available to comment on his allegations.

"It's embarrassing to say but soldiers here were fed dog food. It was fed to them as stew," Matveyev said in an interview with Reuters, adding that dog food labels were covered up with labels reading 'premium quality beef'.

He said he would contest a dismissal order issued by a superior after he posted the nearly 10-minute video, in which he asked President Dmitry Medvedev and Prime Minister Vladimir Putin to intervene.

"It took me a month to determine through various reports exactly what was happening," he said by phone from Vladivostok, some 6,400 km (4,000 miles) east of Moscow.

The Interior Ministry troops command was cited by Russian agencies as saying that a number of the incidents Matveyev described had occurred, but that they had long ago been dealt with and that an investigation had been started.

President Dmitry Medvedev has said rampant corruption in the ranks is one of the biggest problems facing Russia's security forces.

The Interior Ministry maintains units of troops across Russia responsible for domestic security. They are separate from the army, which comes under the Defense Ministry.

Russia's security services are at odds with themselves as they undergo unpopular reforms that are aimed at restructuring the military's officer and troop structure, which critics such as Matveyev say is ridden with corruption.

"This doesn't happen by accident, it is a system. Reforms are ongoing and we have to come out and say these things, we have to pay attention to these issues," he said.

He added that 18 illegal migrant laborers were housed at the Vladivostok base for a month and a half and were used for clean-up and construction jobs.

"They were Koreans or Chinese, I don't know because they did not have any document
REUTERS (http://www.reuters.com/article/2011/05/19/us-russia-troops-dogfood-idUSTRE74I4TH20110519)

Bovenbuur
20 mei 2011, 07:42
wikipedia-Russian_Woodpecker (http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Woodpecker)


SCRIBD-Scalar Electromagnetic Weapons and their Terrorist Use
Immediate Strategic Aspects of the Asymmetrical War On The U.S. (http://www.scribd.com/doc/7920095/Weather-Weapons-Scalar-Electromagnetic-weapons)

Een aanrader:
This is for the people who continue to claim that HAARP and scalar weapons do not have any power.
FLASHBACK: Radiofrequency Weapons, CNN 1985 Part 1 (http://www.youtube.com/watch?v=_xKVqwLAtGc)

Fantasietjes of waarheid ? U beslist.
Feit: Rusland heeft ruime voorstand op het gebied van RF-wapens.

Feit: Rusland bezit geen superwapens die alle Amerikanse en Europese nucleaire systemen in een keer kunnen uitschakelen.

Feit: Rusland is dus alsnog dood als ze een oorlog beginnen.

Feit: Rusland kampt al een tijdje met een dalende bevolking, en ook economisch doen ze het ondanks de vele natuurlijke hulpbronnen niet goed genoeg om de titel supermacht nog te kunnen claimen, en daarom proberen ze maar te doen alsof ze militair gezien nog wel meetellen en helemaal supergeweldig zijn. Zelfs als dit waar is is het irrelevant, zie feit 1 en 2.

tomm
20 mei 2011, 11:15
Het probleem in het hedendaagse Rusland is overdreven corruptie, en het feit dat de economie grotendeels teert op olie, gas, andere minerale rijkdommen, maar fundamenteel werd de Russische economie, infrastructuur en industrie niet meer grondig gemoderniseerd sinds 1985... de jaren 90 waren een tragisch dieptepunt toen de Russische economie met ongeveer 5 % per jaar kromp.

Infowarrior
21 mei 2011, 06:12
Het probleem in het hedendaagse Rusland is overdreven corruptie, en het feit dat de economie grotendeels teert op olie, gas, andere minerale rijkdommen, maar fundamenteel werd de Russische economie, infrastructuur en industrie niet meer grondig gemoderniseerd sinds 1985... de jaren 90 waren een tragisch dieptepunt toen de Russische economie met ongeveer 5 % per jaar kromp.

Het is niet omdat het in een land economisch slecht, gaat waardoor er veel mensen zonder werk zitten, dat het militair apparaat daaronder zou moeten lijden.

Kijk maar naar wat er in de VS aan het gebeuren is. Ze zitten met het hoogste werkloosheidscijfer sinds jaren en toch neemt het "defensiebudget" elk jaar toe. Een budget dat overigens alle defensiebudgetten wereldwijd ruimschoots overstijgt.

Het is dus perfect mogelijk dat Rusland inderdaad wel het één en het ander achter de hand heeft.

Dit is maar een bedenking die ik me maak. Voor concrete cijfers heb ik me nog niet genoeg verdiept in de Russische situatie.

zonbron
22 mei 2011, 12:07
Ruim 20 jaar na het einde van de koude oorlog gaat Rusland zijn beleid aangaande kernwapens herzien
Pre-emptive nuke strike an option for Russia?
Video (http://www.youtube.com/watch?v=rCp9--hP08U)

Johan Bollen
23 mei 2011, 01:59
Laat de Russen weer eens wapens pogen te plaatsen op cuba. Eens zien zie dan zogezegd een nieuwe koude oorlog wil.

Het is niet moeilijk te verstaand dat degenen die de Europese media beheersen een oost west toenadering in Europa liever niet zien. Vandaar het belang dat gehecht wordt aan onnozelaars (zie OP) die kunnen dienen om die toenadering te verhinderen. Het is ook niet moeilijk te begrijpen dat Rusland eerder uit is op een toenadering met Europa dan op een conflict...tenminste als je verder leest dan de mediapropaganda in het westen.

Europa is eveneens gediend met zo'n toenadering tot Rusland omwille van economische en politieke redenen. Tenzij Europa zou verkiezen wat ongewichtiger en armer te worden in de toekomst. Er zullen er zeker zijn die daar geen probleem mee hebben zolang ze maar naar hun broodheren over de atlantische oceaan kunnen blijven staren, hopend op een bevoorrechte relatie. Ondertussen kijkt de VS echter vooral naar China waarmee ze een speciale relatie poogt uit te bouwen, de rest van de wereld onder zich hopend te verdelen. Europa komt in dat geopolitiek plaatje minder en minder voor tenzij het zich onafhankelijk begint op te stellen.

Het wordt tijd dat de Europeanen eens wat doen om hun pers wat gediversifieerder en vrijer te maken, want het is erg gesteld met de propaganda die dan nog niet eens de Europese belangen voorop stelt.

Het plaatsen van VS wapens in Oost Europa, tegen gemaakte afspraken in, is niet meer dan een poging een nieuw ijzeren gordijn op te trekken, een poging de oost west toenadering in Europa-continent te verhinderen. De corporatieve media in Europa zijn eveneens als de geplaatste wapens een instrument in dat spel. Als je ziet hoe toepraken van Russische leiders verdraaid worden of hoe de Russiche reakties als een agressie worden voorgesteld in de media dan weet je genoeg. Maar ja...wie leest de echte toespraken?

Vlaanderen Boven
23 mei 2011, 02:09
Edit: het gaat slechts om Zhirinovsky.

Salvadorii
23 mei 2011, 02:14
De Poolse vodka is de beste, beter dan Russische (voor Russen telt vooral de prijs en het alcoholpercentage...). Georgische vodka trekt op niets, ze hebben wel goede wijn (het is wel een "acquired taste") en cognac.

Ik heb het wel specifiek over de zelfgemaakte vodka obv druiven(overblijfselen) - het commerciele vodka is idd niet te drinken. Voor de rest, les gouts et les couleurs ne se discutent pas, n'est-ce pas? :-)

zonbron
23 mei 2011, 11:04
Een beetje OFF Topic mss...

Putin heeft besloten het presidentschap te hernemen

Putin decides to retake presidency
theaustralian (http://www.theaustralian.com.au/news/world/putin-decides-to-retake-presidency/story-e6frg6so-1226060709096)

tomm
23 mei 2011, 11:06
Ik heb het wel specifiek over de zelfgemaakte vodka obv druiven(overblijfselen) - het commerciele vodka is idd niet te drinken. Voor de rest, les gouts et les couleurs ne se discutent pas, n'est-ce pas? :-)

t'as raison.

Ben je in Georgië geweest? Subliem land, weet niet of dit onder Saakakvili nog zo is. Zeer gastvrije bevolking, lekker eten, mooi en zowel cultureel als geografisch zeer interessant land. Het zijn echte Europeanen met toch een heel eigen nietwesterse cultuur. Verwant met Russen, maar toch nog net een tikkeltje anders. Dat niet meer mensen hier op vakantie gaan versta ik niet.

http://www.levontravel.com/NEW/COUNTRY/Georgia/Images/tbilisi2.jpg

Johan Bollen
23 mei 2011, 17:55
Een beetje OFF Topic mss...

Putin heeft besloten het presidentschap te hernemenHij moet wel eerst nog verkozen worden. Alhoewel Putin een grote kans maakt gekozen te worden moeten we niet doen alsof er geen verkiezingen zullen zijn.

zonbron
23 mei 2011, 23:22
Nieuwe koude oorlog ?

Medvedev Concedes US ABM Plans Nullify Strategic Missile Treaty; “New Cold War,” Arms Race Loom; Russia Will Block UN Meddling in Syria; Putin Line Confirmed: “Reset” a Chimera; Khodorkovsky as CIA Tool for Color Revolution in Russia

Tarpley interviewed on Russia Today’s Arabic division
RT (http://arabic.rt.com/news_all_news/news/video/557988/)

zonbron
26 mei 2011, 18:56
Zhirinovsky zal hier mss wel tevreden mee geweest zijn.

Zilveren revolutie in Georgie...

Georgian police dispersed protestors in Tbilisi
RT + Video (http://rt.com/news/georgian-police-tbilisi-saakashvili/)

zonbron
26 mei 2011, 19:14
G8: START en Euro zijn de belangrijkste onderwerpen, ook zal men over het internet spreken

Euro mag niet falen... onenigheid over START


Missile defense and the Euro priority for G8 leaders

...
Despite signing the new Strategic Arms Reduction Treaty in 2010, the two countries are still separated by key differences, with Washington trying to persuade Moscow that the new US missile defense systems designed for Europe will pose no threat to the Eurasian country.

President Dmitry Medvedev has also talked to his French and American counterparts to discuss issues connected with bilateral relationships.

The Russian and French presidents told reporters on Thursday that their countries will eventually reach a definite agreement on the sale of four Mistral-class warships to Russia. The contract is due to be concluded within 15 days, the sides proclaimed. Two of the helicopter carriers will be built in Russia and two in France.

Meanwhile, during separate economic talks at the summit, EU President Herman Van Rompuy told the gathering that the European Union will “not let the euro fail”. His statement came amid speculation that Eurozone member Greece might need additional help to avoid bankruptcy, though Rompuy refused to discuss further bail-outs for Greece in the course of the summit in Deauville.

*Contemplating why the two leaders shifted the issue of creating missile defense until 2020, democratic strategist Chris Lapetina says that the presidents are being cautious in an attempt to avoid conflict.

“For 50 years, the animosity towards each other [Russia and the USA] defined global politics. It has only been ten years that we’ve had a détente and now they are trying to figure out how to become friends, allies, if possible. I think, both sides are feeling each other out and some of these decisions are done quickly,” said Lapetina, underling that the most important thing is that the two leaders are sitting down together to find a solution to a conflict without being hostile to each other.

*G8 talking nuclear and internet security

Following the Fukushima nuclear power plant disaster, nuclear security is also on the agenda at the gathering.

“The issues of liquidation and the consequences of natural disasters and nuclear security will be discussed in detail,” Russian presidential aid Arkady Dvorkovich said. “We expect that the first summit session will be devoted to this.”

Dvorkovich added that Russia has come up with a number of initiatives which can help to implement measures that would increase security at nuclear sites.

Other issues on the G8 summit’s agenda include the situation in Libya and other Arab states, recently hit by the waves of popular uprisings. All sides are expected to discuss the region’s issues, both at official summit sessions as well as in meetings taking place on the sidelines of the event.

As the summit opens, US president Barack Obama is due to seek international support for aid to Tunisia and Egypt, AP news agency reported.

G8 leaders are also expected to discuss regional security issues, including the situation around Iran’s nuclear program, the war in Afghanistan and separate conflicts in Africa.

However, one topic comes as a new edition to the gathering. For the first time in the history of the G8 summit, leaders will discuss the Internet. Focusing on personal and intellectual property rights protection, they will also discuss the economic potential of the World Wide Web.

James Denselow, a London-based writer on Middle Eastern politics and security issues, believes that the G8 is a useful platform to discuss numerous issues which require multilateral co-operation between the powers, such as dealing with the world economy or military conflict in the world.

“It’s no surprise that the G8 faces very similar issues each time it meets, because those are the issues that affect the world today,” he told RT.

Denselow noted, however, that there is also room for a certain degree of innovation.

“I think it’s interesting that Sarkozy is treating the conference slightly differently this year, inviting Eric Schmidt from Google and Mark Zuckerberg from Facebook to come and address the world leaders,” he said. “But ultimately, the core principles of what the G8 will deal with remain the same.”
...

RT + Video (http://rt.com/news/g8-summit-nuclear-internet/)
*