PDA

View Full Version : Steun deze ongelooflijk sterke gast


Scheet in een fles
28 mei 2011, 15:05
Dit is het kanaal van Peter Forster alias 'ventilator98':
http://www.youtube.com/user/ventilator98#

Deze 19-jarige jongen lijdt aan micro-opthalmie, glaucoom en dus bijna volledig blind, en een half jaar geleden werd een cataract aangetroffen die hem binnenkort volledig blind zal maken. Hij heeft smaak noch geur, frontale nasale dysplastie en tal van misvormingen aan zijn luchtwegen, geen cillia (haren) in de neus wat zijn immuumsysteem niet bepaald ten goede komt. Daardoor moet zijn ook via een externe wijze zijn luchtwegen bevochtigen mbv een luchtcompressor, anders kan hij niet ademhalen. Zijn neusgaten hebben dezelfde omvang als die van een prematuurke. Daarnaast heeft hij nog groeistoornissen en lijdt aan autisme.

Als je heb bezig ziet of hoort val je omver van zijn sterk karakter en oprechte levenslust. Hij is gefascineerd door allerhande medische apparatuur, zijn filmpjes zijn demonstraties daarvan, hij omschrijft zichzelf als "effected by Medical Nerd Syndrome or MNS for short. I'm an adict when it comes to medical equipment.."

Echt, bekijk eens enkele van zijn filmpjes, en als je wil, abonneer je erop.

Mijn eerste reactie toen ik hem bezig zag was een schaamtegevoel voor alle zwarte, zelfdestructieve gedachten die al ooit door mijn hoofd zijn gegaan.