PDA

View Full Version : Welk lied is dit en wie zingt het?


poekieJ
18 juni 2011, 21:33
Klaarblijkelijk bestaat er op youtube een functie waarbij je van vele filmpjes statistieken kunt bekijken. O.a. in welke landen deze het meest worden bekeken.

Best wel grappig en ook wel interessant. Daarom maak ik er een spelletje van.
Ik stel voor dat wie er eentje raadt een volgende mag plaatsen (liefst alleen liedjesvideo's, een clipje van uw kat die een vlieg vangt is niet te achterhalen).

Ik zal, om te beginnen en voor de gemakkelijkheid, beginnen met vier ineens. Wie raadt ze?

edit: Er stond er eentje dubbel, dit is aangepast.

Eberhard Leclerc
18 juni 2011, 21:49
ad 1) Waarschijnlijk een Amerikaanse productie van een global brand , daar deze vaak in Duitsland geblokt worden.

ad 2) Ik vermoed dat dit juist niet Pools is daar het VK waar veel Polen wonen daarvoor te licht gekleurd is. Dance act?

ad 3) zie 1. Bieber? Eminem? Rihanna?

ad 4) Moet bijna een (recente) Duitstalige productie zijn. Kennelijk ook succes in Mexico en Rusland. Hmmm.

poekieJ
18 juni 2011, 22:33
ad 1) Waarschijnlijk een Amerikaanse productie van een global brand , daar deze vaak in Duitsland geblokt worden.

ad 2) Ik vermoed dat dit juist niet Pools is daar het VK waar veel Polen wonen daarvoor te licht gekleurd is. Dance act?

ad 3) zie 1. Bieber? Eminem? Rihanna?

ad 4) Moet bijna een (recente) Duitstalige productie zijn. Kennelijk ook succes in Mexico en Rusland. Hmmm.

Oow, is dat de reden waarom Duitsland zo licht gekleurd is. Ik stelde me er al vragen bij.:-P Kan men daar deze videoclips in het geheel niet bekijken?

Je gok zit alleszins wel in de juiste richting. Net als je tweede, die is niet Pools.

De derde had ik per ongeluk dubbel gepost, die is vervangen door de huidige vierde.


De rest mag ook mee raden hoor.:-D

Vigilante VL
19 juni 2011, 00:49
2) Kate Ryan?
3) Rammstein?

Txiki
19 juni 2011, 09:25
Hoe begint ge daar nu aan? 8O

poekieJ
19 juni 2011, 13:44
Hoe begint ge daar nu aan? 8O

Afwegingen maken, een ruime muziekkennis hebben en weten in welke landen welke muzieksmaak heerst.

Vigilante heeft dat bv. al goed gedaan (Eberhard ook trouwens, maar die had er nog geen juist).
Het tweede is idd een nummer van Kate Ryan (ze is erg populair in Polen en in iets mindere mate in Tsjechië, Spanje en Frankrijk) en het derde is Rammstein. Als je nu nog kan raden welke nummers het zijn.:-D

somewhere over the rainbow

Is er niet bij. Maar gelieve wel aan te geven welke afbeelding er bij welk lied hoort.

kiko
19 juni 2011, 13:50
Afwegingen maken, een ruime muziekkennis hebben en weten in welke landen welke muzieksmaak heerst.

Er hopeloos naar slaan bedoel je. Er is niemand die de hitlijsten wereldwijd volgt en alle landen hebben uiteenlopende muziekstijlen.

Bovenbuur
19 juni 2011, 13:59
Die derde zal wel 99 luftballons zijn, Rammstein zou waarschijnlijk meer verspreid geluisterd worden, en een niet Duitstalig nummer ook.

EDIT: Niet goed gelezen. Dus wel Rammstein. Du hast?

Die laatste lijkt wel iets Franstaligs. Al zou ik niet direct weten wat. Liberté zal het wel niet zijn.

Lijfstraffen De Man
19 juni 2011, 14:45
Twee is Kate Ryan , Ella elle l'a

Lijfstraffen De Man
19 juni 2011, 15:09
En drie is Rammstein, Mein Herz Brennt [Live]

We slaan er maar naar eh, maar in slaan zijn we goed bij Lijfstraffen De Man !! :x

Lijfstraffen De Man
19 juni 2011, 15:27
En voor het eerste sla ik naar Justin Bieber ( Baby ft. Ludacris )

Txiki
19 juni 2011, 15:37
Afwegingen maken, een ruime muziekkennis hebben en weten in welke landen welke muzieksmaak heerst.

Daar begin ik niet aan.

poekieJ
19 juni 2011, 17:07
En drie is Rammstein, Mein Herz Brennt [Live]

We slaan er maar naar eh, maar in slaan zijn we goed bij Lijfstraffen De Man !! :x

Zit je hier te cheaten ofzo? Dat is niet fair.:grab:


Allee, post jij er dan maar enkele, kunnen wij raden.

(De vierde is overigens nog niet gevonden.)

bgf324
20 juni 2011, 17:15
Hoe bekijk je zulke statistiekjes?

bgf324
20 juni 2011, 17:21
http://www.youtube.com/watch?v=mNtxCB9vI9U

Bestaat er geen eenvoudigere manier?

Eberhard Leclerc
20 juni 2011, 18:18
http://i55.tinypic.com/2gsl3ia.jpg

Een patroon dat we zelden zien. Een 120.000 hits en een aantal weken oud.

bgf324
20 juni 2011, 18:28
Hoe bekijk je die kaartjes bij video's die niet van jou zijn?

Eberhard Leclerc
20 juni 2011, 20:42
Hoe bekijk je die kaartjes bij video's die niet van jou zijn?

Naast het aantal kliks staat een icoontje. Op klikken.


Opgelet, vooral grotere uploaders zoals platenmijen, schakelen deze functie nog wel eens uit om de concurrentie niet wijzer te maken, of om bedrog te maskeren.

Bovenbuur
21 juni 2011, 07:53
Naast het aantal kliks staat een icoontje. Op klikken.


Opgelet, vooral grotere uploaders zoals platenmijen, schakelen deze functie nog wel eens uit om de concurrentie niet wijzer te maken, of om bedrog te maskeren.

Kleine uploaders schakelen het kennelijk ook nogal vaak uit, ik vang alleen maar:

Honors for this video (0)
(There are no honors for this video.)

O wacht, ik ben weer automatisch uitgelogd, dat zal het dan wel zijn.
Weer o wacht, nee, dat was het toch niet.

Bij mijn eigen knutsels werkt het in ieder geval wel. Ah, en in ieder geval één andere ook. [/lifelog]

Bovenbuur
21 juni 2011, 08:09
Ah, dit zijn wel twee leuke.

ToonW
21 juni 2011, 08:18
Bovenbuur, kan het eerste Belle Perez zijn? En na googlen plak ik er het nummer "Shake it out" ook maar op.

Bovenbuur
21 juni 2011, 08:22
Bovenbuur, kan het eerste Belle Perez zijn? En na googlen plak ik er het nummer "Shake it out" ook maar op.

Nee, zowel titel als artiest zijn het niet.

Bovenbuur
21 juni 2011, 19:12
Bij deze krijg je al punten als je het genre weet te raden.

bgf324
21 juni 2011, 19:49
Naast het aantal kliks staat een icoontje. Op klikken.


Opgelet, vooral grotere uploaders zoals platenmijen, schakelen deze functie nog wel eens uit om de concurrentie niet wijzer te maken, of om bedrog te maskeren.


Onderscheidingen voor deze video (0)
(Er zijn geen onderscheidingen voor deze video.)

Bovenbuur
21 juni 2011, 19:57
Dat had ik dus ook (zie vorige pagina). Gewoon vaak genoeg proberen.

bgf324
21 juni 2011, 19:59
Dit is wel interessant: :-) Sommige landen waarvan je het niet verwacht.

http://img13.imageshack.us/img13/6979/horstwessel.png

Bovenbuur
22 juni 2011, 09:31
Dit is wel interessant: :-) Sommige landen waarvan je het niet verwacht.

http://img13.imageshack.us/img13/6979/horstwessel.png

Is het hardrock of metal?

Lordi ofzo?

EDIT: o nee, ik zie het al, je hebt de titel in de url laten staan. Een (kennelijk) andere versie heeft iets meer bezoekers uit Nederland:

bgf324
22 juni 2011, 10:19
Opvallend: Groot-Brittanië, Rusland, Zuid-Afrika, Spanje, Italië, Het Oostblok, de VS, Australië en Scandinavië doen het in beiden goed.
Ook Oostenrijk (volgens de 2de link)

Duitsland daarentegen, doet het zeer pover.

Bovenbuur
22 juni 2011, 12:21
Opvallend: Groot-Brittanië, Rusland, Zuid-Afrika, Spanje, Italië, Het Oostblok, de VS, Australië en Scandinavië doen het in beiden goed.
Ook Oostenrijk (volgens de 2de link)

Duitsland daarentegen, doet het zeer pover.

Die zitten met een trauma/deuk in hun nationaal ego. Mij valt vooral de lage score van Frankrijk op.

Overigens zullen deze kaartjes niet genormaliseerd zijn naar aantal bekeken video's per land. Een land als de VS scoort dus bij vrijwel iedere video hoger dan pak hem beet de westelijke Sahara. Zuid-Afrika steekt daardoor ook nogal af van zijn omgeving, maar de absolute score lijkt vergelijkbaar met die van Belgie en Nederland (waarbij je natuurlijk wel weer kan tegenwerpen dat hier misschien meer mensen een zuiver historische reden zien om zoiets te bekijken).

bgf324
22 juni 2011, 12:27
Die zitten met een trauma/deuk in hun nationaal ego. Mij valt vooral de lage score van Frankrijk op.

Overigens zullen deze kaartjes niet genormaliseerd zijn naar aantal bekeken video's per land. Een land als de VS scoort dus bij vrijwel iedere video hoger dan pak hem beet de westelijke Sahara. Zuid-Afrika steekt daardoor ook nogal af van zijn omgeving, maar de absolute score lijkt vergelijkbaar met die van Belgie en Nederland (waarbij je natuurlijk wel weer kan tegenwerpen dat hier misschien meer mensen een zuiver historische reden zien om zoiets te bekijken).

In Zuid-Afrika leeft 'apartheid' nog altijd een beetje. Dat is misschien een verklaring.

Eberhard Leclerc
22 juni 2011, 12:28
Die zitten met een trauma/deuk in hun nationaal ego. Mij valt vooral de lage score van Frankrijk op.



Frankrijk en Duitsland kennen vaak een provider-block van dergelijke content op politieke redenen.

In Duitsland is de content van Justin Bieber bv (en veel andere global artiesten) weer geblokt omdat GEMA geen deal heeft met youtube.