PDA

View Full Version : Liberale "democraten" in Egypte willen geen democratie


porpo
19 juni 2011, 00:49
Nu dat het nog kan .. nu dat revolutie nog warm is willen de liberalen de verkiezingen uitstellen en ze verkiezen militaire regime!! Men zegt dat ze de andere niet islamistische partijen hebben kunnen overtuigen, maar dit is alles behalve waar.

Ze zeggen dat ze tijd nodig hebben, het is de tijd die altijd in voordeel van moslimbroederschap was. Voor wat? Hebben ze in al die jaren niemand kunnen overtuigen en nu wachten ze op centjes waarmee ze kunnen mobiliseren (sorry, liegen en bedriegen)?

De oplossing is toch duidelijk?
Zet verdomme toch duidelijk in jouw programma wat je al dan niet wilt en zonder grote titels (wij willen civiele staat en vooruitgang, wie niet??) of (wij willen economie moderniseren en blabla, wie niet??) die niets betekenen.


!!

lombas
19 juni 2011, 01:02
Een democratie vereist geen verkiezingen.

tomm
19 juni 2011, 09:51
Doet me denken aan Thailand, daar willen de "democraten" (PAD) geen verkiezingen en een militair regime omdat het gepeupel volgens hen "niet de juiste keuzes maakt en zich laat leiden door populisten", met andere woorden de agrarische meerderheid stemt niet zoals zij dat graag zouden hebben. Ook in Turkije bestaat zo'n strekking.

Ik ben onlangs in Egypte geweest, economisch gaat het helemaal niet goed, toch zijn mensen blij dat "Ali Baba" Mubarak weg is. Ik ben wel nog niet helemaal zeker of het leger hun macht zomaar zullen opgeven. Islamisten zullen zeker goed scoren maar ik ben niet zeker dat ze ook een meerderheid zullen behalen. Overigens bestaat een strekking die een democratie zoals in Turkije wil, dus geen nieuw Iran. We zullen zien, het kan nog alle kanten uit.

Feit is wel dat het een fndamenteel andere samenleving is dan de Europese met grote klasseverschillen (onder Mubarak verdween de middenklasse) en nogal wat anti-westerse sentimenten. Wie er ook verkozen wordt, een democratie naar europees model zal het wel nooit worden.

De menigte op Tahrir plein zingt: Condoleeza, Condoliza, geef Hosni een visa... De VS heeft het didelijk verkorven bij de massa in de Arabische wereld, door hun steun aan dictators zoals Mubarak, en hun nauwe banden met de regimes in Saudi Arabiƫ en Israel, universeel gehaat in de Arabische wereld.

http://www.youtube.com/watch?v=U94PCrdHG4w

Juan
20 juni 2011, 19:45
De menigte op Tahrir plein zingt: Condoleeza, Condoliza, geef Hosni een visa...

Ze staan daar precies een beetje achter..

Kodo Kodo
20 juni 2011, 20:25
Een dikke zes eeuwen volgens hun jaartelling.

Effect
21 juni 2011, 10:42
Democraat zijn is leuk zo lang je de meerderheid hebt. Mochten Verhofstadt of Dehaene de mogelijkheid gehad hebben de democratie af te schaffen aan de vooravond van hun nederlaag... ze hadden het zeker gedaan. Leterme en Di Rupo zijn in zekere zin daarin geslaagd.