PDA

View Full Version : Vrachtwagens in hartje centrum, irriterend


Moor
19 juni 2011, 15:01
Ik heb een vraagje:

Ik was de vorige keer aan het rijden in het centrum van een Oost-Vlaamse gemeente, in een smalle straatje met kasseien,

Ik was voor de zoveelste maal in de file, voor mij een hele rij wagens, daarvoor een vrachtwagen die zich aan het wringen was doorheen dat smalle steegje,

De vrachtwagen rijdt achteruit en maneuvreert zich

Op da moment zei ik tegen mezelf "What doet die fucking vrachtwagen hie rin hartje centrum?" Is hij een koffiekoek gaan kopen? Is hij een pakje sigaretten gaan kopen?

In Godsnaam hoe is het nu mogelijk dat zo'n grote vrachtwagenchauffer met soms oost-europese platen in centrum van een vlaamse gemeente is, en dan zo voor files en frustraties zorgt

Een vrachtwagen hoort op de grote baan en hoort in de industriepark toch niet in het centrum??????????????????????????????????????????? ???????????????????????????????????????

Micele
19 juni 2011, 15:13
Rijdt wslk op hulpmiddel GPS-navigatie.

Wat niet altijd een hulmiddel is; zeker niet als bestuurders hun hersens en zintuigen in standby laten.

eno2
19 juni 2011, 15:18
moor:
Vrachtwagens in hartje centrum, irriterend

crimineel

:evil:

manta
19 juni 2011, 15:25
Ik heb een vraagje:

Ik was de vorige keer aan het rijden in het centrum van een Oost-Vlaamse gemeente, in een smalle straatje met kasseien,

Ik was voor de zoveelste maal in de file, voor mij een hele rij wagens, daarvoor een vrachtwagen die zich aan het wringen was doorheen dat smalle steegje,

De vrachtwagen rijdt achteruit en maneuvreert zich

Op da moment zei ik tegen mezelf "What doet die fucking vrachtwagen hie rin hartje centrum?" Is hij een koffiekoek gaan kopen? Is hij een pakje sigaretten gaan kopen?

In Godsnaam hoe is het nu mogelijk dat zo'n grote vrachtwagenchauffer met soms oost-europese platen in centrum van een vlaamse gemeente is, en dan zo voor files en frustraties zorgt

Een vrachtwagen hoort op de grote baan en hoort in de industriepark toch niet in het centrum??????????????????????????????????????????? ???????????????????????????????????????
Hangt soms ook af van waar je moet laden/lossen. Niet alles kan je in kleine postpakketjes tot bij de klant krijgen ...
Voor de chauffeur is dat ook geen lolletje...
Ik heb ooit in hartje Parijs gestaan met een 45' container geladen met machinerie voor een klein bedrijfje dat ze daar gingen starten, niet echt de meest leuke dag van m'n leven hoor, zelfs al had ik begeleiding bij...

GPS is een systeem dat men hoognodig een keertje deftig moet maken , veel wegen zijn niet toegankelijk voor vrachtwagens en enkelrichtingstraten en adr-verboden kennen ze niet overal. En als ze't al kennen Heb je nog plaatsen waar ze markten houden en zo, gps helpt je daar ook niet bij...

Micele
19 juni 2011, 18:25
GPS is een systeem dat men hoognodig een keertje deftig moet maken , veel wegen zijn niet toegankelijk voor vrachtwagens en enkelrichtingstraten en adr-verboden kennen ze niet overal.

Natuurlijk spreek ik over Navi-GPS speciaal voor (specifieke) vrachtwagens en niet voor auto´s.

Die ´camion-GPS-systemen´ moeten ondertussen toch al deftig werken, ze kosten ook minstens ca. 3 x zoveel als een GPS-auto. En de betere met nog meer en juistere software wslk 5-6 maal.

http://www.typischtransport.nl/news/703/Speciale-navigatiesoftware-voor-vrachtwagens

http://www.typischtransport.nl/frontend/getimage/customerID/2/imageID/1144/width/600/height/356

bvb voor iphone (van Renault zelf):
http://www.pocketnavigation.nl/news/view_585__renault-komt-met-vrachtwagennavigatie-voor-de-iphone/3.7.1.html

Het probleem is men moet regelmatig (elke 2 jaar), zoniet elk jaar zijn kaartensoftware updat€n. Want sommige regels op wegen (vooral in Belgenland) veranderen met de Nimby-wind. ;-)

Als nu een weg plots verboden wordt voor + 7,5 T bvb, omdat de wegbeheerder (beurgemeester/schepen) dat ineens zo wil... en de camionbestuurder ziet het bord te laat en moet eigenlijk achteruit...

manta
19 juni 2011, 18:33
... en de camionbestuurder ziet het bord te laat en moet eigenlijk achteruit...
Vooraleer de software aangepast is...

En er is niets leukers dan achteruit maneuvreren in 't midden van een drukke stad ... :-D

Micele
19 juni 2011, 18:45
En er is niets leukers dan achteruit maneuvreren in 't midden van een drukke stad ... :-D
:lol: