PDA

View Full Version : Schoupen Slaat Toe


maddox
20 juni 2011, 14:30
Vandaag in de krant, en't staatsblad, de bijkomende regels voor motorfietsen ,trikes en quads.

De uitleg over beschermende kledij is gewoon hilarisch.
Het komt er op neer dat een motorfietser nu ook na de helm verplicht handschoenen, schoenen of laarzen die ook de enkel omvatten , lange broek en een jas met lange mouwen moet dragen.

Dus, aangezien er geen verdere uitleg is gegeven, zie ik het al voor me.
Een open helm-zonder vizier of bril, frituurreclame nylon windjak, ovenhandschoenen van't Kruidvat, een strakke spandex broek en Romeinse legerlaarsen. Perfect legaal...

Dus, de commentaren over geldklopperij die ik op andere fora zie verschijnen is weer een beetje voorbarig en paniekerig. Weer wetgeving met achterpoortjes ter grote van vliegtuighangaardeuren.

chris k
2 juli 2011, 20:47
Dus gedaan met politie te zien rijden met blote armen in de zomer op de moto...dus zweten maar.

Micele
2 juli 2011, 21:19
Gedaan met de vespa girls ?

http://images.google.be/search?tbm=isch&hl=de&source=hp&biw=1024&bih=641&q=vespa+girls&btnG=Bilder+suchen&gbv=2&oq=vespa+girls&aq=f&aqi=g1&aql=undefined&gs_sm=s&gs_upl=1102l4026l0l11l10l0l3l3l0l230l1370l1.0.6l7

De schoofzak
2 juli 2011, 22:05
Zo tsjeefs !

Niet durven zeggen aan een paar freaks dat ze toch zo mooi zijn in hun zweetpak, maar dat er soms ook kortere ritten zijn enz.

En dan maar iets invoeren dat mossel noch vis is. (en maar best, want het zou nogal een discussie zijn ... met enorm dure homologaties, die toch zo makkelijk fraudeerbaar zijn ...)

Let op, ik heb een winter- èn een zomerpak, en rijd altijd met handschoenen.


In de US of A, regelt men die dingen staat per staat.
Waar het zeer warm is, is er vaak zelfs geen verplichting om een helm te dragen, voor +23-jarigen. Het is je eigen kop. En je eigen rijstijl die het percentage risico bepaalt.
Waar het minder warm is, is er doorgaans wel verplichting tot helmdracht.

Zou er één motorijder zijn die niet weet wat asfaltbrand is ??

maddox
4 juli 2011, 14:23
Zou er één motorijder zijn die niet weet wat asfaltbrand is ??

300 meter stoofvlees..

RoadRash

Oftewel, altijd een goeie reden om een deftige jas,stevige broek, goeie schoenen en een prima helm te dragen.

Ge wil geen ZOAB uit uw vel laten plukken.
En de T-shirt en Short geniën die denken dat ze met hun getunede GSZRXXPT niet op hun snufferd kunnen gaan. Darwin en Murphy staan achter de hoek.