PDA

View Full Version : Welke reclame haten jullie?


Het Skill Effect
9 juni 2004, 20:39
Uiteraard de verschillende wasprodukten allemaal op een rijtje!



Vertel ons hieronder welke reclame jou het meest stoort.

Vlaanderen Boven
9 juni 2004, 20:42
Reclame door beroemde personen...en dan nog slecht gedubbed ook!

Het Skill Effect
9 juni 2004, 20:43
Heb je een voorbeeldje?

Vlaanderen Boven
9 juni 2004, 20:45
Hmm, die Rachel van Friends, Heather en nog iets, in een reclame van L'Oreal...afschuwelijk, die 'horen' Nederlands spreken!

Het Skill Effect
9 juni 2004, 20:47
Persoonlijk vind ik de kotmadam niet horen in een 'soap'. :wink:

Spetsnaz
9 juni 2004, 21:16
Die van Vedior op de radio.

Antoon
9 juni 2004, 21:23
Die van Vedior op de radio.

Hoe gaat die?

jules
9 juni 2004, 21:24
die Japanse reclames waarin Amerikaanse supersterren een centje bijverdienen vind ik meestal wel grappig doordat ze absurd zijn.

die radioreclames van Axion komen daarentegen m'n strot uit

Spetsnaz
9 juni 2004, 21:28
Die van Vedior op de radio.

Hoe gaat die?

Luister maar eens naar de reclame voor het nieuws van Radio 1 's morgens.

Tjolder
9 juni 2004, 22:08
Hoe gaat die?

Luister maar eens naar de reclame voor het nieuws van Radio 1 's morgens.

Dat is geen reclame maar schokterapie om wakker te worden.

TomB
9 juni 2004, 22:32
Die van de plastische chirurgen:
Buy one breast, get a second free!

Die van de gym:
Gegarandeerd resultaten, of we geven u uw oud lichaam terug!

dejohan
9 juni 2004, 23:07
"Da's lekker, wasda?"

Ik heb de indruk dat ik niet de enige ben waarbij dit de strot uitkomt. Gelukkig hebben ze dat bij Danone ingezien, en hebben ze de "wasda" er af geknipt. Let er maar eens op.

George
9 juni 2004, 23:35
alle reclames ergeren mij vanwege nog leugenachtiger dan de politiek maar als ik er eens mee kan lachen of ik word op de hoogte gebracht van iets (echt) nieuws, dan kan ik er mee leven. Die van Axion vond ik vroeger wel goed maar de laatse tijd trekken die ook op niets meer. Die van humo zijn meestal ook wel leuk en onlangs vond ik die van "glammit" of zoiets ook wel leuk. Vooral de gedachte aan ouders van nieuwsgierige kinderen. Papa, wat wil dat zeggen "pijpen".

Wat me eigenlijk nog het meeste stoort is wat zenders doen om die reclame te kunnen uitzenden, vooral dan degenen die ervan moeten leven. Al die herkauwde, herkenbare en lege muziek. Openbare omroepen kunnen nog eens afwijken van de eenheidsworst en verder had je enkel de echte vrije lokale radio's waar mensen met eigen middelen uit liefhebberij hun gerne aan bod lieten komen. Na de laatste hervorming van het radiolandschap krijgen ook zij geen plaats meer en izijn het enkel nog de grotere landelijke zenders met voldoende reklame, boekhouders e budgetten die een verguning krijgen.

Crooners uit de jaren 50 en 60, country, soul, jazz, originele smartlappen, schlagers, klassieke muziek incl. opera, alle variaties op punk metal enz. funk, indie rock, blues en veel meer wordt uit de ether verbannen.En ten koste van wat? Ten koste van afgezwakte gelikgetrokken hedendaagse muziek. De minder goede tot slecht r&b, techno, house, nederlandstalige liederen.De enige frequenties waar je vandaag de dag nog iets ander op hoort zijn die van de openbare omroep en dan nog enkel in de thema-programma's.

Maarja, ik wijk af zekers.

De reclame op de openbare omroep heeft het wellicht mogelijk gemaakt om het poenbaar aanbod uit te breiden. Voordien moest men het stellen met 1 programma op radio 2 de zaterdagavond. In domino kwam elk vernieuwend of origineel muzikaal project aan bod. Verder had ik enkel radio Centraal destijds. Die zaten ook altijd jaren voor.

dejohan
9 juni 2004, 23:40
alle reclames ergeren mij vanwege nog leugenachtiger dan de politiek maar als ik er eens mee kan lachen of ik word op de hoogte gebracht van iets (echt) nieuws, dan kan ik er mee leven. Die van Axion vond ik vroeger wel goed maar de laatse tijd trekken die ook op niets meer. Die van humo zijn meestal ook wel leuk en onlangs vond ik die van "glammit" of zoiets ook wel leuk. Vooral de gedachte aan ouders van nieuwsgierige kinderen. Papa, wat wil dat zeggen "pijpen".

Wat me eigenlijk nog het meeste stoort is wat zenders doen om die reclame te kunnen uitzenden, vooral dan degenen die ervan moeten leven. Al die herkauwde, herkenbare en lege muziek. Openbare omroepen kunnen nog eens afwijken van de eenheidsworst en verder had je enkel de echte vrije lokale radio's waar mensen met eigen middelen uit liefhebberij hun gerne aan bod lieten komen. Na de laatste hervorming van het radiolandschap krijgen ook zij geen plaats meer en izijn het enkel nog de grotere landelijke zenders met voldoende reklame, boekhouders e budgetten die een verguning krijgen.

Crooners uit de jaren 50 en 60, country, soul, jazz, originele smartlappen, schlagers, klassieke muziek incl. opera, alle variaties op punk metal enz. funk, indie rock, blues en veel meer wordt uit de ether verbannen.En ten koste van wat? Ten koste van afgezwakte gelikgetrokken hedendaagse muziek. De minder goede tot slecht r&b, techno, house, nederlandstalige liederen.De enige frequenties waar je vandaag de dag nog iets ander op hoort zijn die van de openbare omroep en dan nog enkel in de thema-programma's.

Maarja, ik wijk af zekers.

De reclame op de openbare omroep heeft het wellicht mogelijk gemaakt om het poenbaar aanbod uit te breiden. Voordien moest men het stellen met 1 programma op radio 2 de zaterdagavond. In domino kwam elk vernieuwend of origineel muzikaal project aan bod. Verder had ik enkel radio Centraal destijds. Die zaten ook altijd jaren voor.


Centraal bestaat nog hoor. Het is inderdaad zowat de meest vernieuwende, maffe en ook controversiële zender in België. Hun frequentie is trouwens onlangs veranderd.
http://www.radiocentraal.be/

Jammer genoeg niet op het net te beluistern, maar misschien is er hier een IT'er hier die ze wil helpen een stream op te zetten?



Check trouwens ook eens http://www.radio100.nl/. Die hebben wel een stream.

Groen Valkje
9 juni 2004, 23:43
////

George
10 juni 2004, 00:16
thx Johan, heb onlangs de site nog geraadpleegd maar kan centraal op m'n tuner niet meer onvangen blijkbaar.
Ik probeer morgen nog wel eens. Radio Centraal is echter wel d enige "vrije" zender die ik ken. Politiek wel eerder links en misschien niet zo vrij maar muzikaal!! Helaas is de kwaliteit van de uitzending niet altijd optimaal, hier toch niet en de reggea programma's zijn helaas nog mono. Een van de laatsten zeker die zich nog aan de regels houden.

Distel
10 juni 2004, 07:07
Die van Delta Lloyd op National Geographic zijn ronduit schitterend. Meer van dat. 8)

Griffin
10 juni 2004, 14:22
Wat me vooral stoort aan reclame IS DAT HET ALTIJD ZO LUID MOET!
WANT ZE DENKEN DAT JE ZE ANDERS NIET ZAL HOREN!
Dus mijn reactie is altijd en zonder pardon wegzappen. Of het geluid af zetten.

Dies
10 juni 2004, 18:08
WANT ZE DENKEN DAT JE ZE ANDERS NIET ZAL HOREN!

Bijzonder dom overigens. Niet alleen zullen mensen daardoor veel sneller geneigd zijn aan kanaalzwemmen te doen, reclame die minder luid is dan het TV-programma trekt ook veel meer de aandacht.

George
10 juni 2004, 18:25
WANT ZE DENKEN DAT JE ZE ANDERS NIET ZAL HOREN!

Bijzonder dom overigens. Niet alleen zullen mensen daardoor veel sneller geneigd zijn aan kanaalzwemmen te doen, reclame die minder luid is dan het TV-programma trekt ook veel meer de aandacht.
Inderdaad ja, momenteel wel maar als alle reclamemakers dat gaan doen is de eerste die terug luid begint te schreeuwen weer in het voordeel. Opvallen is immers de boodschap.

Tjolder
11 juni 2004, 20:21
Die kerels bij Carglas zijn veel te bezorgd.
So what als die ster in mijn voorruit verder barst.
Moeten ze net blij zijn, een nieuwe ruit kost veel meer dan een beetje hars op die ster.

Griffin
13 juni 2004, 10:58
Die kerels bij Carglas zijn veel te bezorgd.
So what als die ster in mijn voorruit verder barst.
Moeten ze net blij zijn, een nieuwe ruit kost veel meer dan een beetje hars op die ster.

:rofl: ;)

Pelgrim
13 juni 2004, 15:55
Vertel ons hieronder welke reclame jou het meest stoort.

ALLEMAAL :evil:

C uit W
13 juni 2004, 16:21
Die op Donna....

Het Skill Effect
13 juni 2004, 16:40
Moet nog even zeggen dat ik partijpropaganda nog het ergste haat!