PDA

View Full Version : Dit kan alleen in Hilversum: rijdende frietkot ongewenst.


Derk de Tweede
22 juli 2011, 20:06
Na eerst haringtent Boor te hebben weggetreiterd bekend van de slogan "Haring van Boor, lekker hoor" wordt nu mijn oude patatboer Menno Bijlard het leven zuur gemaakt.

HILVERSUM - De bewoners van twee villa's aan de Surinamelaan in Hilversum hebben bij de Raad van State hun ongenoegen geuit over de Hilversumse patatboer Menno Bijlard die tussen hen is komen wonen.
Die wagen zou ordinair zijn tussen die villa's van elk 4 miljoen.
Steun Menno!

Ik ga morgen op de mart een dubbele portie halen.


http://www.markthilversum.nl/wp-content/uploads/Bijlard1-300x225.jpg

manta
22 juli 2011, 20:07
Na eerst haringtent Boor te hebben weggetreiterd bekend van de slogan "Haring van Boor, lekker hoor" wordt nu mijn oude patatboer Menno Bijlard het leven zuur gemaakt.

HILVERSUM - De bewoners van twee villa's aan de Surinamelaan in Hilversum hebben bij de Raad van State hun ongenoegen geuit over de Hilversumse patatboer Menno Bijlard die tussen hen is komen wonen.
Een wagen met het opschrift "Patatje oorlog bevordert de vrede" zou ordinair zijn tussen die villa's van elk 4 miljoen.
Steun Menno!

Ik ga morgen op de mart een dubbele portie halen.


http://www.markthilversum.nl/wp-content/uploads/Bijlard1-300x225.jpg

Frieten in holland zijn meestal gene vette ...
Beter iet anders gaan eten...

Trixie
22 juli 2011, 20:15
Frieten in holland zijn meestal gene vette ...
Beter iet anders gaan eten...

Ik heb 1 keer frieten in Nederland gegeten. Amai, die waren gesuikerd en hun mayonaise idem. Ik beweer hiermee niet dat ALLE frieten in Nederland zo smaken. Hopelijk niet. Vind het anderzijds wel tof dat Derk die patattenboer steunt. Ik heb ook lak aan "chique" mensen die zich beter wanen dan een ander.

Pelgrim
22 juli 2011, 20:31
Dat is niet relevant eh, het gaat om een paar omhooggevallen snobs die eens goed aangepakt moeten worden.

Trixie
22 juli 2011, 20:33
Dat is niet relevant eh, het gaat om een paar omhooggevallen snobs die eens goed aangepakt moeten worden.

Ja en, wat denkt ge dat ik bedoel met "die chique mensen"? Snob-snobber-snobst!

manta
22 juli 2011, 20:41
Dat is niet relevant eh, het gaat om een paar omhooggevallen snobs die eens goed aangepakt moeten worden.

A'k het goed begrijp heeft diene frietboer dan een keet dat tussen een paar kastelen van 4 mille staat ...8O
Da brengt wel op precies

'k Ga al beginnen met de patatten te schellen se ... :-D

Derk de Tweede
22 juli 2011, 20:42
Ik heb 1 keer frieten in Nederland gegeten. Amai, die waren gesuikerd en hun mayonaise idem. Ik beweer hiermee niet dat ALLE frieten in Nederland zo smaken. Hopelijk niet. Vind het anderzijds wel tof dat Derk die patattenboer steunt. Ik heb ook lak aan "chique" mensen die zich beter wanen dan een ander.

Dat zijn wijken waar de man een Audi heeft en mevrouw een BMW voor de boodschappen.
Een huisje op de Surinamelaan heb je niet onder de 2 miljoen.
En de friet van van Bijlard is lekker.
Heb ooit een patatje in Oostende gegeten waar het vet van afdroop, op de boot naar Engeland kwam alles er weer uit. 0X
Maar ook de patat in Nederland is soms niet te vreten. Berucht is Moeders Friettent op een verlaten industrieterrein in Ijmuiden met de slogan "Veel, vet, goor en duur"

http://www.fritesmodern.nl/Images/HoesVVGD.jpg

Derk de Tweede
22 juli 2011, 20:45
Surinamelaan waar uiteraard geen Surinamers wonen.
Dit is één van kleine huisjes.

http://www.tgooi.info/architect/foto/surinamenr30_2.jpg

Txiki
22 juli 2011, 20:58
Na eerst haringtent Boor te hebben weggetreiterd bekend van de slogan "Haring van Boor, lekker hoor" wordt nu mijn oude patatboer Menno Bijlard het leven zuur gemaakt.

HILVERSUM - De bewoners van twee villa's aan de Surinamelaan in Hilversum hebben bij de Raad van State hun ongenoegen geuit over de Hilversumse patatboer Menno Bijlard die tussen hen is komen wonen.
Die wagen zou ordinair zijn tussen die villa's van elk 4 miljoen.
Steun Menno!

Ik ga morgen op de mart een dubbele portie halen.


http://www.markthilversum.nl/wp-content/uploads/Bijlard1-300x225.jpg

Waarom nodigt ge PBL-RKT eens niet uit daar? 8-)

manta
22 juli 2011, 21:07
Waarom nodigt ge PBL-RKT eens niet uit daar? 8-)

Die vent verkoopt Heineken ... :-(

Txiki
22 juli 2011, 21:08
Die vent verkoopt Heineken ... :-(

ni aan ons 8-)

Trixie
22 juli 2011, 21:10
Waarom nodigt ge PBL-RKT eens niet uit daar? 8-)

Dat "chique, rijke volk" daar krijgt een hartaanval.:-)
Ik stel het mij al voor: gij met uw fles wiksie in de hand, al zwalpend en zingend...:lol: tussen al die dure stulpjes van 4 miljoen.

Txiki
22 juli 2011, 21:13
Dat "chique, rijke volk" daar krijgt een hartaanval.:-)
Ik stel het mij al voor: gij met uw fles wiksie in de hand, al zwalpend en zingend...:lol: tussen al die dure stulpjes van 4 miljoen.

:cheer: kasjéé vo bel :cheer:

Derk de Tweede
22 juli 2011, 21:29
Ga morgens eens kieken op de Surinamelaan ligt op de wg naar mijn vaste wandelstek in de bossen.
Hier rechts is het en waag het niet om 57 km/uur te rijden.

http://static.panoramio.com/photos/original/16619476.jpg

bgf324
23 juli 2011, 01:38
Dat moet je in Rixensart, Sint-Martens-Latem of Knokke toch ook niet neerplanten.

cookie monster
23 juli 2011, 06:19
http://www.markthilversum.nl/wp-content/uploads/Bijlard1-300x225.jpgflodder ??

Scherven A. Mok
23 juli 2011, 09:50
Ik heb 1 keer frieten in Nederland gegeten. Amai, die waren gesuikerd en hun mayonaise idem. Ik beweer hiermee niet dat ALLE frieten in Nederland zo smaken. Hopelijk niet. Vind het anderzijds wel tof dat Derk die patattenboer steunt. Ik heb ook lak aan "chique" mensen die zich beter wanen dan een ander.

Ik heb één keer frieten gegeten in Nederland en ik verschoot ervan hoe lekker die waren. Ik heb erna wel moeten overgeven spijtig genoeg en het kan niet anders of het lag daaraan.

Ruukwiends
23 juli 2011, 11:45
Na eerst haringtent Boor te hebben weggetreiterd bekend van de slogan "Haring van Boor, lekker hoor" wordt nu mijn oude patatboer Menno Bijlard het leven zuur gemaakt.

Vo mèè ies ne "patatboer" iemand die patatten (aardappelen) kweekt op 't veld, gene frituuruitbater.

Fj9lnir
23 juli 2011, 13:21
Vo mèè ies ne "patatboer" iemand die patatten (aardappelen) kweekt op 't veld, gene frituuruitbater.

Wad ies ne frituuruitbater, bedoelde soms ne frituutèùtbater?

Derk de Tweede
26 juli 2011, 21:14
Vo mèè ies ne "patatboer" iemand die patatten (aardappelen) kweekt op 't veld, gene frituuruitbater.

Frieten vind nu steeds meer ingang in het Noord-Nederlands. Er zelfs een slogan "Hier Vlaamse frieten".
Vind het prima als die maar niet van die frietkot uit Oostende (vlakbij de haven) komen.
Vet, goor en vies. Dat krijgen de terdoodveroordeelden bij de Taliban niet eens te eten.
Plezant en fier komen overgens ook terug hier dankzij die Plezantclub.

Tamam
26 juli 2011, 21:33
Dat moet je in Rixensart, Sint-Martens-Latem of Knokke toch ook niet neerplanten.

en waarom niet?

Dronkoers
26 juli 2011, 21:54
Ga morgens eens kieken op de Surinamelaan ligt op de wg naar mijn vaste wandelstek in de bossen.
Hier rechts is het en waag het niet om 57 km/uur te rijden.

http://static.panoramio.com/photos/original/16619476.jpg

Keet schoppen in de Surinamelaan :cheer:

Trixie
26 juli 2011, 21:58
Keet schoppen in de Surinamelaan :cheer:

:cheer::cheer::cheer: Dronkoers!!
Boris en Dronkie gaan keet schoppen in de Surimisalade- sorry, in de Surinamelaan!!!:-)

Dronkoers
26 juli 2011, 22:00
:cheer::cheer::cheer: Dronkoers!!
Boris en Dronkie gaan keet schoppen in de Surimisalade- sorry, in de Surinamelaan!!!:-)

:-D

De ene helft steunt de patattenboer, zullen wij die fluolullen en hun pestkodakske in elkaar timmeren :cheer:

Derk de Tweede
3 augustus 2011, 22:05
:-D

De ene helft steunt de patattenboer, zullen wij die fluolullen en hun pestkodakske in elkaar timmeren :cheer:

Ik ken nog lang niet alle Vlaamse woorden, maar wat zijn fluolullen en pestkodakske?

Pelgrim
3 augustus 2011, 22:30
dat zijn geen vlaamse woorden maar dronkoerswoorden.

Ik vermoed dat fluolullen slaat op de fluovestjes die flikken al eens aanhebben en een kodakske is een fototoestel.

Derk de Tweede
11 augustus 2011, 09:42
Menno moet van de rechter zijn wagen ergens anders parkeren.
Klassenjustitie dus.

Henri1
11 augustus 2011, 11:25
Na eerst haringtent Boor te hebben weggetreiterd bekend van de slogan "Haring van Boor, lekker hoor" wordt nu mijn oude patatboer Menno Bijlard het leven zuur gemaakt.

HILVERSUM - De bewoners van twee villa's aan de Surinamelaan in Hilversum hebben bij de Raad van State hun ongenoegen geuit over de Hilversumse patatboer Menno Bijlard die tussen hen is komen wonen.
Die wagen zou ordinair zijn tussen die villa's van elk 4 miljoen.
Steun Menno!

Ik ga morgen op de mart een dubbele portie halen.


http://www.markthilversum.nl/wp-content/uploads/Bijlard1-300x225.jpg

Over Nederlanders en tolerantie gesproken, dit is een mooi voorbeeld nietwaar ?

fox
11 augustus 2011, 11:29
Ik wil nu niets zeggen over die Meneer en voor mijn part verkoopt die gast frieten waar hij wil, maar als ik zo die straat bekijk, dan lijkt me dat niet echt de ideale locatie om frietjes te verkopen. Weinig passage op het eerst zicht.

Of is het probleem dat die vent in de straat woont en elke avond zijn kar daar parkeert als hij thuiskomt of zo? In dat geval. Proficiat om jezelf steenrijk te werken met een rijdend frituur!

Karma
11 augustus 2011, 11:39
http://www.gooischetamtam.nl/villabewoners-willen-af-van-friteskraam/

Villabewoners willen af van friteskraam

HILVERSUM – De bewoners van twee villa’s aan de Surinamelaan in Hilversum hebben bij de Raad van State hun ongenoegen geuit over de Hilversumse patatboer M. Bijlard die tussen hen is komen wonen.

Bijlard parkeert als hij niet op de markt staat zijn rijdende verkoopkraam en zijn roodwit gekleurde bestelbus met het opschrift ‘Verse Frieten’ pontificaal op de oprit van zijn woning. Dat vinden de bewoners van de chique wijk geen gezicht. ‘Ze willen gewoon niet dat wij daar wonen’, zei mevrouw Bijlard woensdag bij de Raad van State.

De gemeente Hilversum is het eens met de buren en heeft de patatboer een dwangsom opgelegd op het parkeren van de verkoopwagen. Maar de villabewoners willen dat de gemeente een stap verder zet en het echtpaar Bijlard sommeert om ook de bestelbus uit de tuin te verwijderen. Die mag van de gemeente blijven staan. De verkoopkraam staat tijdelijk op de Bonairelaan. ‘Zolang we dwangsommen riskeren zetten we hem niet bij ons’, zei Bijlard. Zodra de Raad van State de dwangsom onderuit haalt gaat de verkoopwagen terug naar zijn stallingsplaats aan de Surinamelaan. De mobiele friteskraam die 140.000 euro heeft gekost wil Bijlard niet op een plek zetten waar hij er geen toezicht op kan houden.

De buren van Bijlard vroegen op hun beurt de Raad van State woensdag om de door de gemeente verleende vergunning voor een tweede uitrit te vernietigen en een veto uit te spreken over een verleende vergunning voor vergroting van de garage. Daar wordt volgens de buren voedsel opgeslagen. ‘Het zijn allemaal bedrijfsmatige activiteiten die in een woonwijk niet zijn toegestaan’, zei hun raadman M. de Boorder. Bijlard ontkent dit en zegt de berging te gebruiken voor fietsen en tuinstoelen.

Uitspraken in de drie rechtszaken volgen binnen enkele weken. (Cerberus)
bron: De Gooi en Eembode

Derk de Tweede
11 augustus 2011, 11:50
http://www.gooischetamtam.nl/villabewoners-willen-af-van-friteskraam/

Villabewoners willen af van friteskraam

HILVERSUM – De bewoners van twee villa’s aan de Surinamelaan in Hilversum hebben bij de Raad van State hun ongenoegen geuit over de Hilversumse patatboer M. Bijlard die tussen hen is komen wonen.

Bijlard parkeert als hij niet op de markt staat zijn rijdende verkoopkraam en zijn roodwit gekleurde bestelbus met het opschrift ‘Verse Frieten’ pontificaal op de oprit van zijn woning. Dat vinden de bewoners van de chique wijk geen gezicht. ‘Ze willen gewoon niet dat wij daar wonen’, zei mevrouw Bijlard woensdag bij de Raad van State.

De gemeente Hilversum is het eens met de buren en heeft de patatboer een dwangsom opgelegd op het parkeren van de verkoopwagen. Maar de villabewoners willen dat de gemeente een stap verder zet en het echtpaar Bijlard sommeert om ook de bestelbus uit de tuin te verwijderen. Die mag van de gemeente blijven staan. De verkoopkraam staat tijdelijk op de Bonairelaan. ‘Zolang we dwangsommen riskeren zetten we hem niet bij ons’, zei Bijlard. Zodra de Raad van State de dwangsom onderuit haalt gaat de verkoopwagen terug naar zijn stallingsplaats aan de Surinamelaan. De mobiele friteskraam die 140.000 euro heeft gekost wil Bijlard niet op een plek zetten waar hij er geen toezicht op kan houden.

De buren van Bijlard vroegen op hun beurt de Raad van State woensdag om de door de gemeente verleende vergunning voor een tweede uitrit te vernietigen en een veto uit te spreken over een verleende vergunning voor vergroting van de garage. Daar wordt volgens de buren voedsel opgeslagen. ‘Het zijn allemaal bedrijfsmatige activiteiten die in een woonwijk niet zijn toegestaan’, zei hun raadman M. de Boorder. Bijlard ontkent dit en zegt de berging te gebruiken voor fietsen en tuinstoelen.

Uitspraken in de drie rechtszaken volgen binnen enkele weken. (Cerberus)
bron: De Gooi en Eembode


UIt die uitspraak is gunstig voor die rijke zeurpieten.

Derk de Tweede
13 oktober 2011, 17:02
Het is toch niet tegeloven, nu moet ook zijn auto weg van de oprit:

http://img5.imageshack.us/img5/4464/frietwagen.jpg

http://www.gooieneemlander.nl/article11822001.ece/Patatoorlog-laait-op-in-villawijk

Henri1
13 oktober 2011, 17:04
Na eerst haringtent Boor te hebben weggetreiterd bekend van de slogan "Haring van Boor, lekker hoor" wordt nu mijn oude patatboer Menno Bijlard het leven zuur gemaakt.

HILVERSUM - De bewoners van twee villa's aan de Surinamelaan in Hilversum hebben bij de Raad van State hun ongenoegen geuit over de Hilversumse patatboer Menno Bijlard die tussen hen is komen wonen.
Die wagen zou ordinair zijn tussen die villa's van elk 4 miljoen.
Steun Menno!

Ik ga morgen op de mart een dubbele portie halen.


http://www.markthilversum.nl/wp-content/uploads/Bijlard1-300x225.jpg

Een Villa in Nederland ?
Een Villa in de Surinamestraat ?

Dir is een grap hé ?

Derk de Tweede
13 oktober 2011, 18:44
Een Villa in Nederland ?
Een Villa in de Surinamestraat ?

Dir is een grap hé ?


Het is Surinamelaan, straat is zo ordi,

http://www.droomhuistv.nl/data/fotos/9a96d3158a94a2c441e0bed3a6adaf961.jpg

Derk de Tweede
13 oktober 2011, 18:48
De Palmstraat, dat is echt iets voor ordi's.
Daar wonen Turken in stapelbedden, die uitgebuit worden door hele gemene Ollandse huisjesmelkers.
Hier gaar onze premier van Agt kijken welke bulldozers hij gaat insetten.

http://resources21.kb.nl/gvn/RIJK02/RIJK02_NG-1981-9-20_W.JPG

Pelgrim
13 oktober 2011, 19:01
Jezus die bril.

Cynara Cardunculus
13 oktober 2011, 19:08
Frieten vind nu steeds meer ingang in het Noord-Nederlands. Er zelfs een slogan "Hier Vlaamse frieten".
Vind het prima als die maar niet van die frietkot uit Oostende (vlakbij de haven) komen.
Vet, goor en vies. Dat krijgen de terdoodveroordeelden bij de Taliban niet eens te eten.
Plezant en fier komen overgens ook terug hier dankzij die Plezantclub.

ik zie u graag! ;-)

is eens iets anders dan "french fries"

Quorn
13 oktober 2011, 20:39
ts al die zever komt het er op neer dat ook de "frietboer" +2 milj heeft gedokt voor zo'n huizeke

Derk de Tweede
13 oktober 2011, 20:57
ts al die zever komt het er op neer dat ook de "frietboer" +2 milj heeft gedokt voor zo'n huizeke

Hij heeft 40 jaar op de mart gestaan en daarbij had hij nog kotten bij het vliegveld en in het dorp bij en hij maakte lange dagen.

Als hij 's avond zijn schoenen uit deed liep de mayo uit zijn schoenen.
Hij mag van mij zo'n huis bewonen van 3 miljoen en hij mag zijn patatwagen gewoon op de oprit zetten.
Wat denken die kakmadams wel met hun verschrikkelijke duur schijtende Franse bassets, dure Engelse wagens en een èèèrrrrrrrrrr waar je niet goed van wordt.

Een zakje patat met piccalilly kocht je op de mart voor 15 cent in de jaren '60. Een tijd waarin je geen CD's kon branden, maar wel je schoenen aan de uitlaat van je Kreidler.

Quorn
13 oktober 2011, 21:09
t.

Een zakje patat met piccalilly kocht je op de mart voor 15 cent in de jaren '60. Een tijd waarin je geen CD's kon branden, maar wel je schoenen aan de uitlaat van je Kreidler.

Geeeeuuuuuw zijdderweer met uw gezaag over "dieeee goeeeieeeueee ouuuuuwweee taiiiiiiiiiiiiiiid " :sleeping: