PDA

View Full Version : Cordon voor het leven ?


neruda
10 juni 2004, 13:52
Als voorstander van het cordon stel ik me soms toch de vraag of vooral jonge politici zich ooit zullen laten verleiden om het cordon eventueel af te schaffen ?
Denkt u dat het cordon voor het leven moet blijven ?
Graag uw mening ..

pope
10 juni 2004, 14:13
Als voorstander van het cordon stel ik me soms toch de vraag of vooral jonge politici zich ooit zullen laten verleiden om het cordon eventueel af te schaffen ?
Denkt u dat het cordon voor het leven moet blijven ?
Graag uw mening ..

Gelieve deze post 6 maanden en 20 dagen bij te houden.
Ik voorspel het einde van het ondemocratische 'Cordon Sanitaire' nog vóór het eind van dit jaar.

neruda
10 juni 2004, 14:35
Als voorstander van het cordon stel ik me soms toch de vraag of vooral jonge politici zich ooit zullen laten verleiden om het cordon eventueel af te schaffen ?
Denkt u dat het cordon voor het leven moet blijven ?
Graag uw mening ..

Gelieve deze post 6 maanden en 20 dagen bij te houden.
Ik voorspel het einde van het ondemocratische 'Cordon Sanitaire' nog vóór het eind van dit jaar.

6 maanden en 20 dagen ? de levensverwachtingen van de Pope ? 8)

Els Van Weert
10 juni 2004, 14:50
Spirit zal nooit samenwerken met partijen die racisme en onverdraagzaamheid prediken. Daarover kan niet de minste betwijfel bestaan. Nu niet, maar ook later niet. Daarvoor heeft spirit overigens geen cordon nodig: eenvoudigweg omdat racisme en onverdraagzaamheid volledig haaks staan op onze eigen visie op de samenleving. Conclusie? Alvast wat ons betreft (en hier durf ik gerust ook in naam van onze kartelpartner sp.a te spreken) hoef je je geen zorgen te maken. Of CD&V-N-VA diezelfde mening toegedaan is, durf ik eerlijk gezegd te betwijfelen. Maar goed, vraag het ook hen eens!

Pd
10 juni 2004, 15:12
U zegt zelf dat spirit geen cordon nodig heeft. Waarom het dan niet afschaffen? Degene die willen praten met het VB laat hen, degene die dat niet willen ook ok. Het cordon is schandalig en moet direct worden afgeschagft! Geen rekening houden met 700 000 vlamingen vind ik niet democratisch!
Dan vind ik ook niet dat jullie in de regering mogen want ik kan niet tegen linkse partijen. Iedereen zijn keuze en respect voor iedereen zijn keuze!!

Pieter de Coninck
12 juni 2004, 22:03
Spirit zal nooit samenwerken met partijen die racisme en onverdraagzaamheid prediken. Daarover kan niet de minste betwijfel bestaan. Nu niet, maar ook later niet. Daarvoor heeft spirit overigens geen cordon nodig: eenvoudigweg omdat racisme en onverdraagzaamheid volledig haaks staan op onze eigen visie op de samenleving. Conclusie? Alvast wat ons betreft (en hier durf ik gerust ook in naam van onze kartelpartner sp.a te spreken) hoef je je geen zorgen te maken. Of CD&V-N-VA diezelfde mening toegedaan is, durf ik eerlijk gezegd te betwijfelen. Maar goed, vraag het ook hen eens!

Nogmaals het toppunt van hypocrisie. White spirit is zo verdraagzaam dat ze niet willen spreken. Nu niet en later niet. Dat is de nieuwe inhoud van het woord verdraagzaam.
En we ten dat we moeten verdraagzaam zijn.

Derk-Jan Eppink heeft ooit gezegd. "Dat namen geven aan politieke tegenstanders zoals racist, fascist, nazi, enz.. daar zijn de Franse communisten mee begonnen. Waarom? Om van hun politieke tegenstanders vanaf te zijn, door te zeggen die mensen deugen niet, daar moet je niet mee praten, weg met hen. En dat is het verketteren, dat overkomt vele mensen die een vrij debat willen, en die dat niet mogen voeren."