PDA

View Full Version : Steeds meer automobilisten rijden zich vast in bussluis


Blue Sky
27 juli 2011, 08:38
http://www.gva.be/antwerpen/borgerhout/chauffeur-tuimelt-in-bussluis-aan-oprit-e313.aspx

Vindt u het een goed systeem om de hardleerse automobilist eens hard te straffen of wat is uw opinie over die bussluizen?

hurricane
27 juli 2011, 13:55
Ik vind dit er zwaar over gaan. Waarom geen landmijnen ? Of sluipschutters ?

vrijevlaming
27 juli 2011, 14:06
welbesteed. Dat soort ambetantekloten mogen ze een zware boete sturen plus alle kosten van de takeldiensten doorrekenen

AsGardSGO
28 juli 2011, 15:16
Ik vind dit er zwaar over gaan. Waarom geen landmijnen ? Of sluipschutters ?

Dat zou nog eens een gedacht zijn, direct gedaan met wegmisbruikers.

Anna List
28 juli 2011, 15:20
ik ben nogal verstrooid, het zou mij kunnen overkomen.

manta
28 juli 2011, 15:29
Ik vind dit er zwaar over gaan. Waarom geen landmijnen ? Of sluipschutters ?

Ken je die oprit?
In het begin moet je eerst door een stuk dat is afgezet laveren, overal staan borden dat je er niet door kan, plakkaten dat er een bussluis is.
Iemand die in die put knalt heeft dit niet te danken aan vertrooid zijn of het niet gezien te hebben. Wie in die put knalt is echt wel met voorbedachte rade door de versperringen gereden in de hoop er toch tussen of over te kunnen. Geen compassie dus.

Anna List
28 juli 2011, 15:31
Ken je die oprit?
In het begin moet je eerst door een stuk dat is afgezet laveren, overal staan borden dat je er niet door kan, plakkaten dat er een bussluis is.
Iemand die in die put knalt heeft dit niet te danken aan vertrooid zijn of het niet gezien te hebben. Wie in die put knalt is echt wel met voorbedachte rade door de versperringen gereden in de hoop er toch tussen of over te kunnen. Geen compassie dus.

ik ken de plaats niet, maar je uitleg is een hele geruststelling voor mij :-)

manta
28 juli 2011, 15:32
ik ken de plaats niet, maar je uitleg is een hele geruststelling voor mij :-)

Met ne motor of ne kamion kan je er toch nog door zenne... ;-)

Anna List
28 juli 2011, 15:35
Met ne motor of ne kamion kan je er toch nog door zenne... ;-)

als ik met de moto ben, ben ik alert genoeg,

t is als ik met de voiture onderweg ben, dat ik van begin tot eind zit te suffen :o

brother paul
28 juli 2011, 15:47
als ik met de moto ben, ben ik alert genoeg,

t is als ik met de voiture onderweg ben, dat ik van begin tot eind zit te suffen :o

ik zou er ook verstrooidweg inknallen, dus je maakt geen vallen op de weg vind ik. Zet dan een flitspaal maar niet iets destructiefs

giserke
28 juli 2011, 15:59
Dit zou verboden moeten worden.
Er zijn andere middelen om hardleerse chauffeurs aan te pakken.
Maar hier breng je echt wel mensen in gevaar.
Precies of die put alleen blikschade kan veroorzaken.

Die bussleuf is om te beginnen aangebracht op het einde van een strook. Stel Je ziet het op tijd, kun je op die snelweg niet meer achteruit, waant aan de andere kant kom je uit op voorbijvarende auto's. je brengt dus achterliggers en jezelf in gevaar.

Stel je ziet het niet, een verstrooide moeder met baby in de maxi cosi rijd in die put, dat kind kan zwaar gewond zijn of zelfs dood door de terugschok in de nek.

Anna List
28 juli 2011, 16:00
Dit zou verboden moeten worden.
Er zijn andere middelen om hardleerse chauffeurs aan te pakken.
Maar hier breng je echt wel mensen in gevaar.

Die bussleuf is om te beginnen aangebracht op het einde van een strook. Stel Je ziet het op tijd, kun je op die snelweg niet meer achteruit, waant aan de andere kant kom je uit op voorbijvarende auto's. je brengt dus achterliggers en jezelf in gevaar.

Stel je ziet het niet, een verstrooide moeder met baby in de maxi cosi rijd in die put, dat kind kan zwaar gewond zijn of zelfs dood.

ik heb toch al 'veiligere' bussluizen gezien hoor, waarin automobilisten vastrijden in losse kiezel ... minimum aan gevaar en schade ...

Blue Sky
28 juli 2011, 20:21
Ondertussen is de bussluis al dichtgegooid op vraag van de brandweer; omdat deze er ook moeilijk door geraakte.

Het gevolg ... auto's rijden er ook terug door. Stond vandaag in de krant.

De harde aanpak is misschien wel het meest efficiënt, al moet het niet meteen zo destructief zijn. Ik denk wel niet dat iemand die zich hierin vastrijdt, het nog eens zal proberen!
Flauwe boetes die toch niet betaald worden schrikken velen niet meer af.

Ik ben momenteel een systeem aan het ontwerpen waarbij de banden kapotgestoken worden wanneer een voertuig over de inrichting rijdt.
Dit kan dan vb ook toegepast worden op wegen waar geen autoverkeer toegelaten is. Thans staan er vaak borden, maar die worden genegeerd. Paaltjes zetten is ook een mogelijkheid maar die worden ook vaak gesaboteerd en omver geduwd.

Zucht
28 juli 2011, 20:25
Ik vind dit er zwaar over gaan. Waarom geen landmijnen ? Of sluipschutters ?

Nee landmijnen zouden de weg beschadigen. Die put zou wel diep genoeg moeten zijn om de auto helemaal onder de grond te doen verdwijnen, want als er nu een bus aankomt staat die ook geblokkeerd tot die auto weggesleept is.

Zapatista
28 juli 2011, 20:27
Heerlijk, meer van dit

kelt
30 juli 2011, 14:42
Misschien moet de dienst "bussluizen" eens praten met de dienst "automatische camera's op paal"?



U gebruikt een bussluis?....prima...uw foto van de feiten kost 100 eurokes...dank U....:lol:

Ratatosk
30 juli 2011, 14:46
Ik ben momenteel een systeem aan het ontwerpen waarbij de banden kapotgestoken worden wanneer een voertuig over de inrichting rijdt.


Allemaal ingewikkeld. Gewoon automatische paaltjes die verbonden zijn met de bus.

Nynorsk
30 juli 2011, 14:48
bussluizen zijn pas grappig als er flikken in knallen.

kelt
30 juli 2011, 14:56
bussluizen zijn pas grappig als er flikken in knallen.

die vang je best met een strookje verse asfalt .Voor elke prooi bestaat een lokaas...8-)

guido 007
30 juli 2011, 15:19
Waarom uitzonderingen voor de bussen?
Fileleed is er voor iedereen.

From_Vlaanderen
30 juli 2011, 22:06
Dat zou volgens mij juist kunnen gaan met een patrol of een defender.

giserke
31 juli 2011, 00:53
Ondertussen is de bussluis al dichtgegooid op vraag van de brandweer; omdat deze er ook moeilijk door geraakte.

Het gevolg ... auto's rijden er ook terug door. Stond vandaag in de krant.

De harde aanpak is misschien wel het meest efficiënt, al moet het niet meteen zo destructief zijn. Ik denk wel niet dat iemand die zich hierin vastrijdt, het nog eens zal proberen!
Flauwe boetes die toch niet betaald worden schrikken velen niet meer af.

Ik ben momenteel een systeem aan het ontwerpen waarbij de banden kapotgestoken worden wanneer een voertuig over de inrichting rijdt.
Dit kan dan vb ook toegepast worden op wegen waar geen autoverkeer toegelaten is. Thans staan er vaak borden, maar die worden genegeerd. Paaltjes zetten is ook een mogelijkheid maar die worden ook vaak gesaboteerd en omver geduwd.

Bovendien kan deze die daar in beland, nog eens klacht neer leggen tegen de staat.

giserke
31 juli 2011, 00:54
bussluizen zijn pas grappig als er flikken in knallen.

2

Ganzenbordfan
31 juli 2011, 05:40
Waarom uitzonderingen voor de bussen?
Fileleed is er voor iedereen.

Openbaar vervoer is belangrijker dan privaat vervoer.

kelt
31 juli 2011, 08:57
Openbaar vervoer is belangrijker dan privaat vervoer.

economisch gezien is dat niet juist....privé-vervoer brengt volgens ons huidig economisch systeem centen op,terwijl openbaar vervoer centen kost....

en daar zit dus het probleem....:-(

brother paul
31 juli 2011, 09:39
economisch gezien is dat niet juist....privé-vervoer brengt volgens ons huidig economisch systeem centen op,terwijl openbaar vervoer centen kost....

en daar zit dus het probleem....:-(

nu de kerel heeft wel een ding gelijk EEN VOLLE BUS is ecologisch interessanter dan het gepersonaliseerde vervoer.

De truuk moet zijn dat de Metro,Tram,LIJN, TREIN, ver buiten Brussel mensen beginnen te verzamelen op openbaarvervoer en die dan naar het centrum brengen voor een habbekrats.

De enige methode is brussel citytaks invoeren het het economisch evenwicht zal verschuiven. Natuurlijk socialisten kennen geen economie en gaan liever de rijke automobilist belasten, met uitzondering van de koning, wetgevende machten, europarlementaries, internationale instellingen etc andere blabal

AsGardSGO
1 augustus 2011, 18:52
Waarom uitzonderingen voor de bussen?
Fileleed is er voor iedereen.

Men zeurt op het OV niet op tijd komt maar als automobilist doet men er alles aan om dat OV te hinderen; bussen laten we niet voor, trams hun weg versperren we...

Die aparte busstroken zijn ook niet overal mogelijk maar maken wel het mogelijk dat de bussen meer op tijd zijn. Maar ja dat zal alle auto geilende idioten geen zak uitmaken blijkbaar.

AsGardSGO
1 augustus 2011, 18:59
Natuurlijk socialisten kennen geen economie en gaan liever de rijke automobilist belasten, met uitzondering van de koning, wetgevende machten, europarlementaries, internationale instellingen etc andere blabal

Stop u idiote anti-socialtische partij propaganda aub!
We weten dat het merendeel hier niet het minste sociaal gevoel heeft dat men zou moeten hebben en dat u hier niet echt een uitzondering hierop bent.
Ieder zijn eigen boontjes doppen en verschillende maten en gewichten voor asociale mensen die af en toe een vals samenhorigheidsgevoel faken dat is het voorbeeld dat we voor onze kinderen of komende generaties moeten stellen. Daar kan het alleen maar beter met worden de toekomst.

hurricane
1 augustus 2011, 19:02
Ik ben momenteel een systeem aan het ontwerpen waarbij de banden kapotgestoken worden wanneer een voertuig over de inrichting rijdt.


Warm water aan't uitvinden ? ;-)

giserke
1 augustus 2011, 19:29
Ondertussen is de bussluis al dichtgegooid op vraag van de brandweer; omdat deze er ook moeilijk door geraakte.

Het gevolg ... auto's rijden er ook terug door. Stond vandaag in de krant.

De harde aanpak is misschien wel het meest efficiënt, al moet het niet meteen zo destructief zijn. Ik denk wel niet dat iemand die zich hierin vastrijdt, het nog eens zal proberen!
Flauwe boetes die toch niet betaald worden schrikken velen niet meer af.

Ik ben momenteel een systeem aan het ontwerpen waarbij de banden kapotgestoken worden wanneer een voertuig over de inrichting rijdt.
Dit kan dan vb ook toegepast worden op wegen waar geen autoverkeer toegelaten is. Thans staan er vaak borden, maar die worden genegeerd. Paaltjes zetten is ook een mogelijkheid maar die worden ook vaak gesaboteerd en omver geduwd.

Ik ben een systeem aan het ontwerpen, die mensen die op mijn systeen werken, automatisch ne klop tegen de muile geeft.

guido 007
1 augustus 2011, 19:35
Openbaar vervoer is belangrijker dan privaat vervoer.

Waarom?

guido 007
1 augustus 2011, 19:36
Men zeurt op het OV niet op tijd komt maar als automobilist doet men er alles aan om dat OV te hinderen; bussen laten we niet voor, trams hun weg versperren we...

Die aparte busstroken zijn ook niet overal mogelijk maar maken wel het mogelijk dat de bussen meer op tijd zijn. Maar ja dat zal alle auto geilende idioten geen zak uitmaken blijkbaar.

Ik woon in een streek waar openbaar vervoer huilen met de pet op is.
Waarom zou ik:
- Moeten betalen voor het OV?
- Moeten wachten op het OV?

guido 007
1 augustus 2011, 19:38
Ik ben een systeem aan het ontwerpen, die mensen die op mijn systeen werken, automatisch ne klop tegen de muile geeft.

Ik ben geïntresseerd :lol:

From_Vlaanderen
1 augustus 2011, 23:34
Ik ben momenteel een systeem aan het ontwerpen waarbij de banden kapotgestoken worden wanneer een voertuig over de inrichting rijdt.


Dat hebben de flikken al eens gedaan toen dat ik in een zattebui een controlepost wou ontwijken.

"Vluchtmisdrijf, een boete en vier banden naar de klote."

Dronkoers
2 augustus 2011, 00:02
bussluizen zijn pas grappig als er flikken in knallen.

SUV's, camionnetten en dergelijk fraais geraken er wel over, dus enkel de man met de kleine wagen is weer gekloot :-(

Nu weet ik nie of exclusieve dingen als Ferrari ofzo erover kunnen :-)

Blue Sky
2 augustus 2011, 08:32
Ik woon in een streek waar openbaar vervoer huilen met de pet op is.
Waarom zou ik:
- Moeten betalen voor het OV?
- Moeten wachten op het OV?

Ik oordeel niet over uw situatie, omdat ik ze niet ken. Maar dit doet me denken aan een reactie onlangs in de krant. Een man die 5 km van zijn werk woonde en die schreef dat hij met het openbaar vervoer veel langer onderweg zou zijn, het geen alternatief was en daarom altijd met de auto reed. Je kan je soms afvragen waar de sommige mensen hun verstand gebleven is ( of indien ze dat überhaupt ooit gehad hebben ). Het is namelijk nogal idioot om voor zo’n kleine afstanden over OV te spreken daar je zelf eerst nog een wachttijd moet incalculeren en vermits je met de fiets daar welgeteld een goeie 15 minuten over doet. Ik denk dat nogal veel Vlamingen in hetzelfde bedje ziek zijn.

giserke
2 augustus 2011, 08:47
Ze gaan nu zandbakken aanleggen op sluipwegen.

Is een gewoon verkeersbord niet genoeg? Iedere auto die doorrijd, is in overtreding.
Ofwel leg je een weg aan voor iedereen, en is die ook voor iedereen,
ofwel leg je beperkingen vast volgens geldige verkeersregels.
Is dat nu zo moeilijk?

Nuja mijn Dodge Durango trekt zich daar door hoor, zandbak of niet 8-)

AsGardSGO
4 augustus 2011, 02:10
Ik woon in een streek waar openbaar vervoer huilen met de pet op is.
Waarom zou ik:
- Moeten betalen voor het OV?
- Moeten wachten op het OV?

Tja omdat OV ook maar enkel er is om geld op te brengen in de eerste plaats en niet om de mensen te dienen.
Zolang er in de maatschappij niets wezenlijkt veranderd in de perceptie van de mens of zijn levenswijze zal er alvast niet veel verbeteren. Dat zou ondertussen toch duidelijk moeten zijn zelfs voor de meest gebrainwashte mens, hoewel... ;)

Dus het antwoord op uw vraag zou je zelf moeten weten; je zou uberhaupt niet voor het OV moeten betalen (of voor wat dan ook) maar da's nog ver van ons bed dus net door onze perceptie op het leven zelf en hoe dat ingericht moet worden.
En wat dat wachten betreft evenzeer; hoffelijkheid moet van alle zijden komen en arrogant of irritant gedrag in het verkeer komt niet zomaar vanzelf uit de lucht vallen. Rekening houden met elkaar voorkomt onnodige problemen dus een keer de bus voorlaten en uw voorganger de tijd gunnen om af te slaan ipv in zijn bumper te hangen en u te ergeren aan "fouten" van uw mede weggebruiker bv zijn perfecte voorbeelden.

brother paul
4 augustus 2011, 05:36
Stop u idiote anti-socialtische partij propaganda aub!
We weten dat het merendeel hier niet het minste sociaal gevoel heeft dat men zou moeten hebben en dat u hier niet echt een uitzondering hierop bent.
Ieder zijn eigen boontjes doppen en verschillende maten en gewichten voor asociale mensen die af en toe een vals samenhorigheidsgevoel faken dat is het voorbeeld dat we voor onze kinderen of komende generaties moeten stellen. Daar kan het alleen maar beter met worden de toekomst.

hehe, eindelijk een socialist om te debatteren.
En waar is uw bewijs dat socialisten geen regels kunnen bedenken als:

lasten op dure wagen, of de rijke burger (waar dan meestal de middenklasse ook bij behoort) tenzij voor parlementaire etc.

Sociaal zijn mijne heren is 'risico's voor de onderklasse beperken, maar is geen perpetuum mobile scheppen waar de overheidsstructuur zodanig in verankert dat het haar begrotingen ontwricht.
De risico's van de onderklasse zijn gedefinieerd in behoeften, en behoeften dekken. Maar moeten zich niet vertalen in permanente jaloeziebelastingen en 'elite uitzonderingen'

Dus belastingen bedenken van rijke en dit breeduit uitsmeren in de media als een 'sociale overwinning' is het model versterken dat mensen moeten inkomen verwerven via de sociale kanalen, en is de economie ondergraven.
De dag dat je de de economische slagkracht herstelt met een sociale toets zul je voor mij meer respect verdienen, dan wat er nu allemaal geklungeld wordt

brother paul
4 augustus 2011, 05:40
Tja omdat OV ook maar enkel er is om geld op te brengen in de eerste plaats en niet om de mensen te dienen.
Zolang er in de maatschappij niets wezenlijkt veranderd in de perceptie van de mens of zijn levenswijze zal er alvast niet veel verbeteren. Dat zou ondertussen toch duidelijk moeten zijn zelfs voor de meest gebrainwashte mens, hoewel... ;)

Dus het antwoord op uw vraag zou je zelf moeten weten; je zou uberhaupt niet voor het OV moeten betalen (of voor wat dan ook) maar da's nog ver van ons bed dus net door onze perceptie op het leven zelf en hoe dat ingericht moet worden.
En wat dat wachten betreft evenzeer; hoffelijkheid moet van alle zijden komen en arrogant of irritant gedrag in het verkeer komt niet zomaar vanzelf uit de lucht vallen. Rekening houden met elkaar voorkomt onnodige problemen dus een keer de bus voorlaten en uw voorganger de tijd gunnen om af te slaan ipv in zijn bumper te hangen en u te ergeren aan "fouten" van uw mede weggebruiker bv zijn perfecte voorbeelden.

De dag dat je een 'computersysteem' kunt doen rijden van A naar punt B, zonder een chauffeur te betalen, en dat je dit doet met een gigantische cabotage van 'passagiers' zul je een openbaar vervoer kunnen creeeren waar iedereen inderdaad van gebruik maakt.

Vergeet echter dat de mobiliteit in de huidige vorm, ook zelfs bij een petroleumprijs van 400$ per vat zal verdwijnen.
Het enige dat zal gebeuren is dat auto's minder gaan verbruiken, en dat mensen gaan verdragen dat 'auto's vanzelf gaan rijden.

Vergeet ook dat je een overheidsbedrijf kunt organiseren op grote schaal zonder rekening te houden met rendementsregels. Onze maatschappij haar rendement en dus van onze industrie als geheel wordt bepaald door de som van de lasten die het ambtenarenkorps heft op onze industrie. Deze lasten doen dalen doet de industrie beter presteren en doet de tewerkstelling stijgen. DUs je moet zeker niet bang zijn om overheidsbedrijven meer rendabel, efficienter, minder administratief overlast, minder moeizucht, meer TEN DIENSTE van de burger, maar inderdaad de DIENST die RENDABEL is voor de burger uitvoert.

Het is precies niet doordat het RENDEMENT gevraagd wordt dat het openbaar vervoer bepaalde diensten niet aanbied ? Het is omdat inderdaad nogal dikwijls de behoefte naar openbaar vervoer niet op een efficiente manier ingevuld wordt dat er geen gebruik van gemaakt wordt

We gaan eens filosoferen. STel dat iedereen in 20' tijd van Gent naar brussel op zijn werk kan reizen. Hoe denk je dat het openbaar vervoer marktaandeel zou winnen ? Je mag stellen dat het openbaar vervoer oprukt naar 90% marktaandeel voor die pendelbeweging.
Los het probleem op van 'wachten op de trein' en 'personeelslast bij de spoorweg' en 'aansluiting op de trein naar het werk' en je zult dit marketingsucces zien ontstaan.
De vraag is eerder: is het technisch mogelijk ? en tegen welke kostprijs ?
Volgens mij is het mogelijk en is het betaalbaar. Maar zolang de Trein blijft denken in haar 'verouderde structuren' zul je die benadering nooit krijgen.
Evolueer naar een moderner vervoersysteem die deze pijnpunten oplost en je zult automatisch evolueren naar een nog groter marktaandeel van het openbaar vervoer

En nee, je hebt geen regels nodig zoals: gratis voor de arme mens, om een succes te maken van het openbaar vervoer

brother paul
4 augustus 2011, 05:42
Ik ben een systeem aan het ontwerpen, die mensen die op mijn systeen werken, automatisch ne klop tegen de muile geeft.

Een soort 3D GSM met wat reality gehalte ?

brother paul
4 augustus 2011, 05:44
Ik oordeel niet over uw situatie, omdat ik ze niet ken. Maar dit doet me denken aan een reactie onlangs in de krant. Een man die 5 km van zijn werk woonde en die schreef dat hij met het openbaar vervoer veel langer onderweg zou zijn, het geen alternatief was en daarom altijd met de auto reed. Je kan je soms afvragen waar de sommige mensen hun verstand gebleven is ( of indien ze dat überhaupt ooit gehad hebben ). Het is namelijk nogal idioot om voor zo’n kleine afstanden over OV te spreken daar je zelf eerst nog een wachttijd moet incalculeren en vermits je met de fiets daar welgeteld een goeie 15 minuten over doet. Ik denk dat nogal veel Vlamingen in hetzelfde bedje ziek zijn.

Mobané vlaming is niet ziek: iedereen kijkt gewoon egoistisch naar zichzelf en denkt hoe kan ik zo vlot mogelijk van punt A naar punt B
De dag dat het openbaar vervoer dit efficienter oplost, en denk dan bvb aan personal commuters in de eindstations die mensen kunnen huren om naar hun werk de rit af te werken, zul je zien dat het openbaar vervoer verder aantrekt

Micele
4 augustus 2011, 10:56
Hey Paul, ge zijt goed bezig deze morgen.
:thumbsup:


Qua echte cijfers betreft Belgisch busverkeer is het maar heel zwak gesteld.
Als gelijke parameters gehanteerd worden:

1. onveiliger als het autoverkeer per personenkilometer.

2. zelfs globaal "schadelijker" als bepaald autoverkeer per personenkilometer.

Hierbij wordt een officiële gemiddelde bezettingsgraad van 14 reizigers per bus genomen.
Waarover twijfels zijn, in negatieve zin dan.

voor punt 2.
De beste (tussen)stap zou zijn de (vervuilendste) dieselbussen te vervangen door moderne CNG-bussen, zeker de bussen die frequent stadsverkeer doen.
Ook op langere snellere trajecten inzetbaar. Hoe vlotter en comfortabeler hoe meer busreizigers ze aantrekken.

vb menig buitenland:
dit is een al oude link van juni 2005, die aantoont dat CNG-bussen toen al de emissienormen vele jaren vooruitliepen.
http://www.energieportal24.de/fachberichte_artikel_177.htm

Erdgasbusse von MAN entsprechen dem derzeit anspruchsvollsten Abgasstandard EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle) und unterschreiten damit bereits heute die ab 2008 vorgeschriebene europäische Norm Euro 5.

Die Verkehrsbetriebe in Frankfurt/Oder haben ihren kompletten Fuhrpark (22 Busse) auf MAN-Erdgasbusse umgestellt, allein 89 CNG-Busse fahren für die OVF Franken, 35 Erdgasbusse sind in Augsburg unterwegs, davon 23 Gelenkbusse, 20 Solobusse fahren in Dessau und 22 Überlandbusse in Wernigerode. Als neuester Großauftrag war eine Bestellung von 23 Solobussen für Göteborg zu verzeichnen, die vor kurzem ausgeliefert wurden.

Quelle: Neoman, Rom, Juni 2005
Lijkt wel reclame, maar het is wel jarenlang een feit in menig buitenland ballingsgebied dat wel iets voor het milieu doet bij het O.V. (alhoewel dat maar x% helpt)

Bierke
4 augustus 2011, 12:05
Ondertussen is de bussluis al dichtgegooid op vraag van de brandweer; omdat deze er ook moeilijk door geraakte.

Het gevolg ... auto's rijden er ook terug door. Stond vandaag in de krant.

De harde aanpak is misschien wel het meest efficiënt, al moet het niet meteen zo destructief zijn. Ik denk wel niet dat iemand die zich hierin vastrijdt, het nog eens zal proberen!
Flauwe boetes die toch niet betaald worden schrikken velen niet meer af.

Ik ben momenteel een systeem aan het ontwerpen waarbij de banden kapotgestoken worden wanneer een voertuig over de inrichting rijdt.
Dit kan dan vb ook toegepast worden op wegen waar geen autoverkeer toegelaten is. Thans staan er vaak borden, maar die worden genegeerd. Paaltjes zetten is ook een mogelijkheid maar die worden ook vaak gesaboteerd en omver geduwd.

Op vraag van de brandweer, ik meen me te herinneren dat er een arrest is waardoor geen bussluizen meer gebruikt mogen worden ('t was een dodelijk ongeval een aantal jaar geleden). En een systeem dat de banden kapotmaakt bestaat al lang hoor, en is ook verboden.

fabianen
21 augustus 2011, 15:12
Als iedereen eens een fiets pakt om achter de hoek naar de winkel te gaan.Dan zie je die dure Mercedessen niet meer verkeerd geparkeerd staan.

Ganzenbordfan
21 augustus 2011, 17:55
Waarom?

Omdat personenwagens voorbijgestreefde concepten zijn.

DriesO
23 september 2011, 15:05
De dag dat het openbaar vervoer dit efficienter oplost, en denk dan bvb aan personal commuters in de eindstations die mensen kunnen huren om naar hun werk de rit af te werken, zul je zien dat het openbaar vervoer verder aantrekt

Je bedoelt dan wellicht netwerken zoals OV-fiets in Nederland, Velo in Antwerpen, Vélib in Parijs, Villo in Brussel, Blue-bike bij de NMBS?

From_Vlaanderen
23 september 2011, 15:58
Omdat personenwagens voorbijgestreefde concepten zijn.

Dat vind ik nu ook se, vooral die lelijke mono-volumes die moeten eruit. Vervolgens de SUV's. En alle tussenvormen, zoals een x6 consorten

Dan houden we nog over:
- Echte terreinwagens.
- Sportwagentjes.
- De Duitse brakes.
- Hybrides
- Camions