PDA

View Full Version : Aanpak piraterij Russian style - "this is not a fishing boat"


Macchiavelli
11 augustus 2011, 00:19
The Euro Union navy who patrol these waters would not interfere because they feared there could be casualties (!)
All explanations are in Russian with a single exception of when a wounded pirate says something in English and the Russian soldier says "This is not a fishing boat." All conversations between the commandos are in Russian but the pictures speak for themselves.
The soldiers freed their compatriots and the tanker. The Russian Navy Commandos moved the pirates back to the pirate vessel, searched it for weapons and explosives, then left and blew it up with all remaining pirates hand-cuffed to it.They used the anti-piracy laws of the 18th and 19th centuries where the captain of the rescuing ship has the right to decide what to do with the pirates. Usually, they were legally hanged with no lawyers or court proceedings required. Perhaps from now on, Russian ships will not be targets for Somalian pirates.Other nations might take note. "Без суда и следствия". Смотрите, девочки.

Beeldmateriaal (http://www.liveleak.com/view?i=7d3_1312921330)


Dat is weer eens wat anders dan piraten vriendelijk vragen om geen boten en lading meer te stelen om ze daarna ook nog eens asiel aan te bieden. Ik denk dat ze de Russische boodschap veel beter zullen begrijpen.

D'ARTOIS
11 augustus 2011, 00:45
Weer een stel criminelen minder. De Eurokloten kunnen wel tegen de Libyers iets ondernemen maar de Somalische piraten krijgen vrij spel. En worden hartelijk ontvangen in crimineel Brussel, waar men de gevoelens en belangen van de burger in de grond trapt.

Johan Bollen
11 augustus 2011, 01:31
The Russian Navy Commandos moved the pirates back to the pirate vessel, searched it for weapons and explosives, then left and blew it up with all remaining pirates hand-cuffed to it.Dat zou erg grof zijn moest dit waar zijn. Erkent Rusland dit gedaan te hebben? Die site waarvan die info komt is nogal spectakelgericht. Het filmpje is ook niet duidelijk of de piraten op het piratenschip of op het Russisch schip zaten toen het werd opgeblazen. Het lijkt me dat de piraten op het Russisch schip genomen werden eigenlijk. Kijk naar de cuts in het filmpje en de railings.

Vito
11 augustus 2011, 06:54
Ik zou alle schepen die de Golf van Aden moeten passeren aanraden een Russische vlag op te hangen.

Russen zijn een zielloos volk zonder manieren en zo hoor je die piraten te behandelen. Waar is de tijd dat verkrachte Russische dames de penis van de Duitse soldaten afsneden en in hun mond stopten? Zo hoor je om te gaan met agressors.

Maar dus niet aan het buffet van je all-in restaurant voor de goede verstandhouding ;)

maddox
11 augustus 2011, 07:04
Ik kan alleen maar aanraden de "sci fi romans" van Tom Kratman te lezen, vooral de Terra Nova /Patricio Carrera reeks.

In alle geval. Als we er van uitgaan dat de beelden fake zijn, dan moet iemand 2 schepen gebruikt hebben, een hele hoop figuranten, een stapel Kalashnikovs, wat kleiner speelgoed en een stapel explosieven.Dure grap voor een internetfilmpje.

Indien het echt is, dan moet ik toegeven, het gebrek aan vis op een redelijk grote boot, de grote bemanning die niet echt gekleed is als arme vissers, de andere details zoals de nogal specifieke enterladder, de ecclectische stapel wapens, waaronder niet militaire kalashnikovs en de aangepaste laders zijn nogal duidelijke aanwijzingen dat de Russen hun methode, desondanks onmenselijk, wel realistisch is.

maddox
11 augustus 2011, 07:10
Ik zou alle schepen die de Golf van Aden moeten passeren aanraden een Russische vlag op te hangen.
Of op zijn minst een zootje russische -ex spetnaz huurlingen in te huren. Die hebben weinig last van overdreven menselijkheid. Geen gezeur met met geluidswerpers, microgolf pijnveroorzakers of traangas.Als de 7.62*39 het niet doet, de spotgoedkope RPG7 blijft een doorslaggevend argument.



Russen zijn een zielloos volk zonder manieren en zo hoor je die piraten te behandelen.
Zielloos, zeker niet. Zwaarmoedig, jawel. Ik heb ergens toch een stil respect.
Waar is de tijd dat verkrachte Russische dames de penis van de Duitse soldaten afsneden en in hun mond stopten? Zo hoor je om te gaan met agressors.
Helaas waren de Sovjet soldaten geen drol beter, maar kregen de Duitse vrouwen die kans niet na WO II.

Maar dus niet aan het buffet van je all-in restaurant voor de goede verstandhouding ;)
Met genoeg vodka en de juiste groep is ook dat geen enkel probleem.

Vito
11 augustus 2011, 08:39
Of op zijn minst een zootje russische -ex spetnaz huurlingen in te huren. Die hebben weinig last van overdreven menselijkheid. Geen gezeur met met geluidswerpers, microgolf pijnveroorzakers of traangas.Als de 7.62*39 het niet doet, de spotgoedkope RPG7 blijft een doorslaggevend argument.


Amen.

Zielloos, zeker niet. Zwaarmoedig, jawel. Ik heb ergens toch een stil respect.


Ieder zijn mening.

Helaas waren de Sovjet soldaten geen drol beter, maar kregen de Duitse vrouwen die kans niet na WO II.

Die Duitse vrouwen zouden dat nooit doen.

Met genoeg vodka en de juiste groep is ook dat geen enkel probleem.

Of misschien juist wel.

parcifal
11 augustus 2011, 08:54
The soldiers freed their compatriots and the tanker. The Russian Navy Commandos moved the pirates back to the pirate vessel, searched it for weapons and explosives, then left and blew it up with all remaining pirates hand-cuffed to it.They used the anti-piracy laws of the 18th and 19th centuries where the captain of the rescuing ship has the right to decide what to do with the pirates. Usually, they were legally hanged with no lawyers or court proceedings required. Perhaps from now on, Russian ships will not be targets for Somalian pirates.

Dat is natuurlijk dikke zever.

http://www.armybase.us/2009/04/russian-destroyer-captures-29-somali-pirates/

“The Admiral Panteleev (destroyer) captured Tuesday at 1412 GMT a boat carrying pirates.[B] In total, 29 people were arrested,” the ministry said in a statement.

“Seven Kalashnikov machine-guns, handguns of different calibres, equipment including satellite navigation devices and a large number of empty shells were discovered on board the boat,” the ministry said, adding that an investigation has been opened.

These arrests would dwarf the numbers seized in other recent operations by international military forces patrolling the waters off the Gulf of Aden in the last year.

The question of where any eventual trial for the 29 might take place will also come to the fore.

Trials relating to a spiralling upsurge in pirate attacks in the region over the last year are largely being hosted by Kenya, following agreements with the European Union, the United States and Britain.

Eleven Somalis are currently awaiting trial in the Kenyan port city of Mombasa for piracy after their high-seas arrest by the French navy deny.

But a Somali teenager captured by US forces in a high-seas drama is to stand trial in New York on piracy charges — the first in the US for a century — that could put him in jail for life.

maddox
11 augustus 2011, 09:03
Dat is natuurlijk dikke zever.

http://www.armybase.us/2009/04/russian-destroyer-captures-29-somali-pirates/

Ergo, de Russen hebben hun job humaan, maar strenger uitgevoerd dan VS en EU troepen.

Wat nut heeft het van een USN CVN (http://en.wikipedia.org/wiki/Supercarrier)carrier te laten patrouilleren als de Regels van Inmenging (Engelse vertaling Rules of Engagement) verbieden van in te mengen.

"Niet schieten, want op dat piratenschip , wat duidelijk een piratenschip is, zouden onschuldigen kunnen zitten".

Het enige dat zo'n piraat moet doen dan is 1 halfdooie, 25 keer verkrachte gijzelaar op de boeg binden en er mag niet op geschoten worden, terwijl de gijzelaar niet liever zou hebben.

Of nog ironischer, 1 van de meest gore piet piraten die zich op de boeg laat binden in perfecte Shakespearianse acteerstijl alsof ie onschuldig is...

parcifal
11 augustus 2011, 09:22
Ergo, de Russen hebben hun job humaan, maar strenger uitgevoerd dan VS en EU troepen.

Wat nut heeft het van een USN CVN (http://en.wikipedia.org/wiki/Supercarrier)carrier te laten patrouilleren als de Regels van Inmenging (Engelse vertaling Rules of Engagement) verbieden van in te mengen.

"Niet schieten, want op dat piratenschip , wat duidelijk een piratenschip is, zouden onschuldigen kunnen zitten".

Het enige dat zo'n piraat moet doen dan is 1 halfdooie, 25 keer verkrachte gijzelaar op de boeg binden en er mag niet op geschoten worden, terwijl de gijzelaar niet liever zou hebben.

Of nog ironischer, 1 van de meest gore piet piraten die zich op de boeg laat binden in perfecte Shakespearianse acteerstijl alsof ie onschuldig is...

Ach, de fransen doen dat ook niet slecht.

En de russen doen enkel maar zo stoer omdat het russische leger nu eenmaal geen enkele accountability aanvaard.
Als je gezin gegijzeld wordt in Moskou door terroristen, schieten de russen de terroristen af en kijken dan of er misschien eventueel nog gijzelaars leven, die zo lastig in de weg zitten bij dat afschieten.

Hier kijken ze eerst naar de gijzelaars, omdat je anders niet alleen de volkswoede tegen je krijgt maar ook een serieuze juridische zaak.

Moest er in de VS of in de EU een geval zich voordoen zoals bij de 'nord-ost' - gijzeling in Moskou waarbij 130 gijzelaars omkwamen door het gas dat gebruikt werd door de 'special forces', het kot was te klein en de special forces stonden aan de dop en de verantwoordelijke generaals en ministers voor de rechter.

En dan heb ik het nog niet over de gijzelingsaktie in Beslan met 330 doden, waaronder 180 kinderen. :|

maddox
11 augustus 2011, 09:32
Ach, de Fransen doen dat ook niet slecht.
Hangt er van af op welk vlak. Gaat U Uw auto parkeren op oudejaarsnacht in 1 van de "gemudjahedinde" banlieu's?



En de russen doen enkel maar zo stoer omdat het russische leger nu eenmaal geen enkele accountability aanvaard.
En, is dat zo'n slechte opvatting?
Als je gezin gegijzeld wordt in Moskou door terroristen, schieten de russen de terroristen af en kijken dan of er misschien eventueel nog gijzelaars leven, die zo lastig in de weg zitten bij dat afschieten.
Je mag kiezen. Meer gijzelacties in de nabije toekomst, of minder.
Hier kijken ze eerst naar de gijzelaars, omdat je anders niet alleen de volkswoede tegen je krijgt maar ook een serieuze juridische zaak.
En daar zijn de gijzelnemers ongelofelijk van onder de indruk.

Moest er in de VS of in de EU een geval zich voordoen zoals bij de 'nord-ost' - gijzeling in Moskou waarbij 130 gijzelaars omkwamen door het gas dat gebruikt werd door de 'special forces', het kot was te klein en de special forces stonden aan de dop en de verantwoordelijke generaals en ministers voor de rechter.
Grandioos, ideaal, totaal humanitair, de potentiele gijzelnemers gelijk geven. Sorry, maar om eerlijk te zijn, vind ik de Russische onmenselijkheid de betere methode in tegenstelling tot de humanitaire benadering van het toegeven.
En dan heb ik het nog niet over de gijzelingsaktie in Beslan met 330 doden, waaronder 180 kinderen. :|
Wat is nu 330 mensen op 7 000 000 000? 7 000 000 000 zijn "maar" 6 500 000 000 teveel als we de pure ecodiepers mogen geloven.

Dionysus
11 augustus 2011, 09:51
Grandioos, ideaal, totaal humanitair, de potentiele gijzelnemers gelijk geven. Sorry, maar om eerlijk te zijn, vind ik de Russische onmenselijkheid de betere methode in tegenstelling tot de humanitaire benadering van het toegeven.

Wat is nu 330 mensen op 7 000 000 000? 7 000 000 000 zijn "maar" 6 500 000 000 teveel als we de pure ecodiepers mogen geloven.

Dus volgens u is de Russische methode "shoot now, ask questions later", met als resultaat veel burgerslachtoffers en gevatte gijzelnemer(s)

beter als

De 'toegeving' methode met als resultaat zo weinig mogelijk burgerslachtoffers en gevatte gijzelnemer(s)?

parcifal
11 augustus 2011, 10:05
Grandioos, ideaal, totaal humanitair, de potentiele gijzelnemers gelijk geven. Sorry, maar om eerlijk te zijn, vind ik de Russische onmenselijkheid de betere methode in tegenstelling tot de humanitaire benadering van het toegeven.


Tja, ga jij de schadevergoedingen betalen van de slachtoffers?
Hoeveel is u dat waard? Hoe lang wil je daarvoor werken?



Wat is nu 330 mensen op 7 000 000 000? 7 000 000 000 zijn "maar" 6 500 000 000 teveel als we de pure ecodiepers mogen geloven.

Volgens dat soort misantrope logica, is elke veiligheidsvoorziening in het verkeer, op het werk, thuis er ook teveel aan : haja, wat zijn nu die paar duizend mensen die sterven op 7 miljard?

Ik vermoed dat je er anders over denkt als die mensen toevallig vrienden of familieleden zijn die je graag hebt.

2 maten, 2 gewichten lijkt me.

maddox
11 augustus 2011, 10:20
Tja, ga jij de schadevergoedingen betalen van de slachtoffers?
Hoeveel is u dat waard? Hoe lang wil je daarvoor werken?

Niet, uiteindelijk zijn de gijzelnemers verantwoordelijk. In't geval van de Russen weten de terroristen dat het nemen van gijzelaars weinig tot geen voordeel oplevert. Dus het herhalen van een slecht scenario is de schuld van de gijzelnemers, niet van de reagerende troepen.
Volgens dat soort misantrope logica, is elke veiligheidsvoorziening in het verkeer, op het werk, thuis er ook teveel aan : haja, wat zijn nu die paar duizend mensen die sterven op 7 miljard?
Het verschil tussen een veiligheidsvoorziening en een terreurdaad is nogal significant nietwaar. Het ene is passief, het andere verdomd actief.
Ik vermoed dat je er anders over denkt als die mensen toevallig vrienden of familieleden zijn die je graag hebt.
Ja, ik ga er anders over denken. Maar dat veranderd wel niks aan de zaak nietwaar. Ik ga de gijzelnemers als hoofddaders bestempelen, niet de troepen die op de "aangewezen" manier reageerden.
2 maten, 2 gewichten lijkt me.
En dan? Alsof U daar aan ontsnapt, aan dat wij en zij denken, bent U toevalig een reptilian die aan groepsdenken doet?

maddox
11 augustus 2011, 10:22
Dus volgens u is de Russische methode "shoot now, ask questions later", met als resultaat veel burgerslachtoffers en gevatte gijzelnemer(s)

beter als

De 'toegeving' methode met als resultaat zo weinig mogelijk burgerslachtoffers en gevatte gijzelnemer(s)?

Mits de caveat " schiet alleen de gijzelnemers af", ja.

Maar als de gijzelnemers lafheid als schild nemen, tja, waar sta je dan.

Ik wordt liever door mijn hersens geschoten door een anti-terreur agent die per ongeluk mist dan door een terrorist die expres een voorbeeld wil stellen.

Dionysus
11 augustus 2011, 10:29
Mits de caveat " schiet alleen de gijzelnemers af", ja.

Maar als de gijzelnemers lafheid als schild nemen, tja, waar sta je dan.

Ik wordt liever door mijn hersens geschoten door een anti-terreur agent die per ongeluk mist dan door een terrorist die expres een voorbeeld wil stellen.

Maar die caveat is waardeloos, dat heeft u zelf aangegeven.

Als de gijzelaars een menselijk schild nemen dan ga je onderhandelen, iets wat al meermaals het leven van mensen heeft gered.

Ik zou liever hebben dat een aanval een laatste uitweg is, die alleen wordt genomen als alle andere mogelijkheden uitgeput zijn. Je geeft me hier trouwens een valse dichotomie.

vlijmscherp
11 augustus 2011, 10:34
Mits de caveat " schiet alleen de gijzelnemers af", ja.

Maar als de gijzelnemers lafheid als schild nemen, tja, waar sta je dan.

Ik wordt liever door mijn hersens geschoten door een anti-terreur agent die per ongeluk mist dan door een terrorist die expres een voorbeeld wil stellen.

dood is dood, gelijk door wie je vermoord wordt. ik blijf liever leven.

maddox
11 augustus 2011, 10:37
Maar die caveat is waardeloos, dat heeft u zelf aangegeven.
Slechts zo waardeloos als de levensdrang van potentiele gijzelnemers.

Als de gijzelaars een menselijk schild nemen dan ga je onderhandelen, iets wat al meermaals het leven van mensen heeft gered.
En het leven van evenveel of zelfs meer gijzelaars heeft gekost.

Ik zou liever hebben dat een aanval een laatste uitweg is, die alleen wordt genomen als alle andere mogelijkheden uitgeput zijn. Je geeft me hier trouwens een valse dichotomie.
Helaas loop je dood op de menselijke waanzin.

maddox
11 augustus 2011, 10:39
dood is dood, gelijk door wie je vermoord wordt. ik blijf liever leven.

Ik schrijf dan ook.
Ik wordt liever door mijn hersens geschoten door een anti-terreur agent die per ongeluk mist dan door een terrorist die expres een voorbeeld wil stellen.

Ik schrijf niet: " ik zou graag door mijn hersens geschoten worden door een terrorist of anti-terreur agent."

Ik prefereer een terrorist arme omgeving. Zodanig mijn hersens geen zoetzure bedekking voor de achterliggende gevel worden.

vlijmscherp
11 augustus 2011, 10:40
Ik schrijf dan ook.


Ik schrijf niet: " ik zou graag door mijn hersens geschoten worden door een terrorist of anti-terreur agent."

Ik prefereer een terrorist arme omgeving. Zodanig mijn hersens geen zoetzure bedekking voor de achterliggende gevel worden.

in jouw redenering zouden er geen terroristen meer bestaan in Rusland, nadat de Russen toch al een paar keer wild alles en iedereen hebben neergeschoten bij gijzelingsacties?

is dat zo? zijn er minder gijzelingsacties daar dan in Europa of de VS?

maddox
11 augustus 2011, 10:45
in jouw redenering zouden er geen terroristen meer bestaan in Rusland, nadat de Russen toch al een paar keer wild alles en iedereen hebben neergeschoten bij gijzelingsacties?
Blijkbaar hebben de terroristen actief in Rusland hun acties verlegd van "gijzeling" naar brute terreur.

En dan natuurlijk het detaïl der waanzin. "waanzin bestaat er in een actie eindeloos te herhalen in het denkbeeld dat het een andere reactie opleverd".

We zijn het er wel over eens dat de acties der waanzinnigen geen deftig voorbeeld kunnen leveren, hoop ik.

Is dat zo? zijn er minder gijzelingsacties daar dan in Europa of de VS?

U weet het ook niet, anders had U me nu platgemept met voorbeelden.

vlijmscherp
11 augustus 2011, 10:57
Blijkbaar hebben de terroristen actief in Rusland hun acties verlegd van "gijzeling" naar brute terreur.

En dan natuurlijk het detaïl der waanzin. "waanzin bestaat er in een actie eindeloos te herhalen in het denkbeeld dat het een andere reactie opleverd".

We zijn het er wel over eens dat de acties der waanzinnigen geen deftig voorbeeld kunnen leveren, hoop ik.



U weet het ook niet, anders had U me nu platgemept met voorbeelden.

ja tuurlijk gaan die terroristen over naar brute terreur, wat hebben ze mss te verliezen?? dat was nu een reactie die een klein kind kon voorspellen hé?

neen, dat weet ik niet, interesseert me ook niet, je weet gewoon dat hoe bruter jij te werk gaat, hoe bruter de crimineler te werk gaan.

maddox
11 augustus 2011, 11:00
ja tuurlijk gaan die terroristen over naar brute terreur, wat hebben ze mss te verliezen?? dat was nu een reactie die een klein kind kon voorspellen hé?Wat hadden ze winnen met hun gijzelingsacties? Evenveel als met de brutte terreurdaden, alleen dat ze nu zelfs geen menselijk schild meer hebben.

neen, dat weet ik niet, interesseert me ook niet, je weet gewoon dat hoe bruter jij te werk gaat, hoe bruter de crimineler te werk gaan.

Nope, gepureerde crimineel is geen crimineel meer, da's puree. Ergo, ergens is er een grens. Diegene die die grens overtreed is geen crimineel meer, maar overwinnaar.

Macchiavelli
11 augustus 2011, 12:14
Dat is natuurlijk dikke zever.

http://www.armybase.us/2009/04/russian-destroyer-captures-29-somali-pirates/
Wie probeer jij voor de gek te houden?

Het linkje dat jij hier post, gaat over een voorval van eind april 2009, terwijl het in mijn openingspost gaat over iets wat plaatsvond op 9 augustus 2011.

Herr Flick
11 augustus 2011, 12:19
Maar die caveat is waardeloos, dat heeft u zelf aangegeven.

Als de gijzelaars een menselijk schild nemen dan ga je onderhandelen, iets wat al meermaals het leven van mensen heeft gered.

Ik zou liever hebben dat een aanval een laatste uitweg is, die alleen wordt genomen als alle andere mogelijkheden uitgeput zijn. Je geeft me hier trouwens een valse dichotomie.

Met .50 BMG de terrorist gewoon wacken, geen genade en met dat piraten krapuul wordt niet gepraat.

Het heeft ze al ver gebracht moet ik zeggen al hun gepraat, al miljoenen en miljoenen euro's aan verzekeringskosten, ik en gij betalen dat aan de pomp he.

Mijn oplossing, ze weten dat piratennestje zitten, bomberdeer half Somallie plat, zijn die sukkelaars die door die moslimrebellen eten en verzorging ontzegd worden meteen ook geholpen. Compasie moet ge met dat tuig niet hebben.

parcifal
11 augustus 2011, 12:37
Wie probeer jij voor de gek te houden?

Het linkje dat jij hier post, gaat over een voorval van eind april 2009, terwijl het in mijn openingspost gaat over iets wat plaatsvond op 9 augustus 2011.

Eergisteren dus? :lol:

Dan toch wel vreemd dat soldaten van datzelfde schip (de admiral panteleev) toevallig ook 7 kalachnikov machinepistolen vonden op een somalische piratenboot eergisteren nietwaar, hetzelfde aantal als in april 2009.

Misschien moet je eens leren dat de opgegeven datum van een filmpje op een videosite niet noodzakelijk overeenkomt met de datum waarop dat filmpje gemaakt werd.
Vooral omdat hetzelfde filmpje op youtube werd opgeladen iop 9 juli 2010.
http://www.youtube.com/watch?v=No8iDPlbYwE 8-)

We hebben dus vermoedelijk bewijs van tijdreizen volgens jou? :roll:

Macchiavelli
11 augustus 2011, 12:50
Eergisteren dus? :lol:

Dan toch wel vreemd dat soldaten van datzelfde schip (de admiral panteleev) toevallig ook 7 kalachnikov machinepistolen vonden op een somalische piratenboot eergisteren nietwaar, hetzelfde aantal als in april 2009.

Misschien moet je eens leren dat de opgegeven datum van een filmpje op een videosite niet noodzakelijk overeenkomt met de datum waarop dat filmpje gemaakt werd.
Vooral omdat hetzelfde filmpje op youtube werd opgeladen iop 9 juli 2010.
http://www.youtube.com/watch?v=No8iDPlbYwE 8-)

We hebben dus vermoedelijk bewijs van tijdreizen volgens jou? :roll:
Vreemd, het filmpje dat nu op de liveleaks-link te zien is, is hetzelfde als het youtube-filmpje dat jij nu aanhaalt. Toen ik dit afgelopen nacht plaatste, stond er een ander, en korter filmpje op liveleaks.

Alienation
11 augustus 2011, 12:58
Holy shit maat als dat echt is :D

Dionysus
11 augustus 2011, 16:04
Met .50 BMG de terrorist gewoon wacken, geen genade en met dat piraten krapuul wordt niet gepraat.

Het heeft ze al ver gebracht moet ik zeggen al hun gepraat, al miljoenen en miljoenen euro's aan verzekeringskosten, ik en gij betalen dat aan de pomp he.

Mijn oplossing, ze weten dat piratennestje zitten, bomberdeer half Somallie plat, zijn die sukkelaars die door die moslimrebellen eten en verzorging ontzegd worden meteen ook geholpen. Compasie moet ge met dat tuig niet hebben.

We hadden het ook over gijzelingen in het algemeen, een sluipschutter kan niet in ieder geval ingezet worden.

En half Somalië platbombarderen zal niets uithalen, tenzij je een Afrika wilt creëren dat het westen (nog) slechter gezind is.

D'ARTOIS
11 augustus 2011, 18:48
Ik geloof niet dat men in deze draad begrepen heeft waar het om ging.
Kijk eens rustig naar de aanleiding c.q. voorgeschiedenis.
Misschien dat e.e.a. dan duidelijk wordt ......

Boduo
11 augustus 2011, 19:32
Wat hadden ze winnen met hun gijzelingsacties? Evenveel als met de brutte terreurdaden, alleen dat ze nu zelfs geen menselijk schild meer hebben.



Nope, gepureerde crimineel is geen crimineel meer, da's puree. Ergo, ergens is er een grens. Diegene die die grens overtreed is geen crimineel meer, maar overwinnaar.

Vwal�*: er is een grens aan �*lles.
Wie over de grens gaat, moet consequent de gevolgen dragen.
:evil:

maddox
11 augustus 2011, 20:16
Vwal�*: er is een grens aan �*lles.
Wie over de grens gaat, moet consequent de gevolgen dragen.
:evil:

De winnaar, die mag gaan leiden nietwaar. Het recht van de sterkste.

D'ARTOIS
11 augustus 2011, 20:26
Dit soort menselijk afval heeft een koppeltje lui in een zeilboot koelbloedig om zeep geholpen. Zonder aanleiding, alleen om dat ze het ongeluk hadden in de handen te vallen van dit soort genetisch ongeluk.
Wat de Russen hebben gedaan is het tonen van karakter.

Onze maffieuze politici hebben dat niet meer.

straddle
11 augustus 2011, 22:02
Sorry dat ik de pret even kom bederven, maar uit de beelden en de vertaling uit het russisch blijkt helemaal niet dat die piraten opgeblazen werden door de russen. Het gesprek gaat o.a. over het sorteren van pakistanis en iraniers op dat schip... over somalis wordt weinig of niks gezegd en over opblazen met piraten op dat schip helemaal niks. Wel commentaren hoe het schip in twee breekt bij de explosie.

Er valt ook op russische sites weinig of niks terug te vinden over de afloop van dit incident. Men spreekt elders over gevangenneming van de gijzelaars en that's it.

Wellicht willen de russen bewust het lot van die piraten in het ongewisse laten zodat dit wilde gerucht van opblazen met piraten aan boord als afschrikmiddel kan dienen.


Bottom line: dit verhaalke van piraten met het schip mee op te blazen is dikke zever. Inclusief de verantwoording met oud zeerecht die erbij gehaald wordt.

D'ARTOIS
11 augustus 2011, 23:20
Na lezing van je bericht heb ik het beeldmateriaal nog eens bekeken. Het ging hier om de kaping van een Russische tanker.
Alhoewel ik mijn mening omtrent de Somaliers niet verander, heb jij hier en ten deze denk ik wel gelijk.
Niet dat dat voor mij enig verschil zou uitmaken want een bemanning is volstrekt weerloos tegen kapers. Vuurwapens mogen wel aan boord maar wie kan er mee omgaan en wie durft er te schieten als het puntje bij het paaltje komt?

Het is nu de hele approach van de Bab el Mandeb plus een flink deel rondom Yemen en Socotra dat zich verder langs de hele kustlijn uitstrekt dat geïnfecteerd is.

tomm
15 augustus 2011, 01:15
Dat zou erg grof zijn moest dit waar zijn. Erkent Rusland dit gedaan te hebben? Die site waarvan die info komt is nogal spectakelgericht. Het filmpje is ook niet duidelijk of de piraten op het piratenschip of op het Russisch schip zaten toen het werd opgeblazen. Het lijkt me dat de piraten op het Russisch schip genomen werden eigenlijk. Kijk naar de cuts in het filmpje en de railings.

Russische militairen kennende zou dat wel eens waar kunnen zijn, hoewel dit verhaal niet klopt. Ik ken Russen uiteraard en Somaliërs ook van in Kenya. Er zijn wel wat gelijkenissen. Beide hebben respect voor durf en zijn onverbiddelijk voor hun vijanden, maar zijn erg warm en eerlijk met mensen die ze als "vrienden" bechouwen. Wat ze in het Westen als "menselijkheid" of "compassie" zien wordt als zwakheid beschouwd.

Piraat zijn is een risicoberoep, dat weet je voor je eraan begint.

Ik herinner nog dat in de jaren 80 een Sovjet marine schip werd overvallen in de haven van Lagos, Nigeria. De boeven maakten een slechte keuze want ze werden allemaal afgeknald. Sindsdien werden geen Russische of Sovjetschepen meer overvallen in Nigeria.

Alleszins zullen de piraten hun tijd in Russische captivity waarschijnlijk nog lang herinneren.

tomm
15 augustus 2011, 01:29
Ik zou alle schepen die de Golf van Aden moeten passeren aanraden een Russische vlag op te hangen.

Russen zijn een zielloos volk zonder manieren en zo hoor je die piraten te behandelen. Waar is de tijd dat verkrachte Russische dames de penis van de Duitse soldaten afsneden en in hun mond stopten? Zo hoor je om te gaan met agressors.

Maar dus niet aan het buffet van je all-in restaurant voor de goede verstandhouding ;)

Russen zijn geen zielloos volk. Ze zijn wat ruw in de omgang, maar hebben wel degelijk een ziel. Ze vinden net Westerlingen zielloos en hard. Voor Russen is het bvb. ondenkbaar dat een familielid in nood niet geholpen wordt of dat je je moeder in een bejaardeninstituut dumpt zonder er nog naar om te kijken. Ze brengen eten naar familieleden of vrienden die in de gevangenis belandt zijn, in het Westen worden zulke mensen dikwijls verstoten.
Ze zijn onverbiddelijk voor mensen die het slecht met hen menen, en zien het nut niet in van vriendelijk zijn tegen mensen die je niet kent.

tomm
15 augustus 2011, 01:34
Ach, de fransen doen dat ook niet slecht.

En de russen doen enkel maar zo stoer omdat het russische leger nu eenmaal geen enkele accountability aanvaard.
Als je gezin gegijzeld wordt in Moskou door terroristen, schieten de russen de terroristen af en kijken dan of er misschien eventueel nog gijzelaars leven, die zo lastig in de weg zitten bij dat afschieten.

Hier kijken ze eerst naar de gijzelaars, omdat je anders niet alleen de volkswoede tegen je krijgt maar ook een serieuze juridische zaak.

Moest er in de VS of in de EU een geval zich voordoen zoals bij de 'nord-ost' - gijzeling in Moskou waarbij 130 gijzelaars omkwamen door het gas dat gebruikt werd door de 'special forces', het kot was te klein en de special forces stonden aan de dop en de verantwoordelijke generaals en ministers voor de rechter.

En dan heb ik het nog niet over de gijzelingsaktie in Beslan met 330 doden, waaronder 180 kinderen. :|

Wat Beslan betreft: de soldaten hadden daar geen volledige controle over, de vaders en broers van de slachtoffers hadden het gebouw al omsingeld en lieten zich niet verjagen door de ordetroepen. Zij hebben de aanval ingezet, waarop de terroristen het explosieven lieten ontploffen. Op dat moment hadden de Spetsnas geen keuze meer.

koppijn
15 augustus 2011, 09:38
Vreemd, het filmpje dat nu op de liveleaks-link te zien is, is hetzelfde als het youtube-filmpje dat jij nu aanhaalt. Toen ik dit afgelopen nacht plaatste, stond er een ander, en korter filmpje op liveleaks.

Dit is een mooi bewijs van hoe manipulatief 'media' is geworden. Nu kan niemand nog ontkennen dat 'media' dikwijls doelbewust informatie verdraait.

D'ARTOIS
15 augustus 2011, 12:25
Het bizarre van alles is dat dit hele spel zich afspeelt onder de ogen van de Euromaffia en de Yankensletten die nota bene een basis op het eiland Socotra hebben, zeg maar in het hart van het operatieterrein van de Somalische shifta' s. Met een enkele grote operatie op de drie Somalische piraten centra en de vernietiging van hun botenfabriek in Bosaaso kunnen ze de piratenactiviteiten voor jaren ongedaan maken.

De Euromaffia heeft voldoende schepen plus manschappen om een De Ruyter-waardige operatie het Somalische varkenskot uit te mesten.
Maar de politieke schooiers in Brussel gaan een duidelijk aanpakbeleid uit de weg. De weg naar gemakzucht loopt over Brussel, zullen we maar zeggen.

straddle
16 augustus 2011, 19:19
Russen zijn geen zielloos volk. Ze zijn wat ruw in de omgang, maar hebben wel degelijk een ziel. Ze vinden net Westerlingen zielloos en hard. Voor Russen is het bvb. ondenkbaar dat een familielid in nood niet geholpen wordt of dat je je moeder in een bejaardeninstituut dumpt zonder er nog naar om te kijken. Ze brengen eten naar familieleden of vrienden die in de gevangenis belandt zijn, in het Westen worden zulke mensen dikwijls verstoten.
Ze zijn onverbiddelijk voor mensen die het slecht met hen menen, en zien het nut niet in van vriendelijk zijn tegen mensen die je niet kent.

off topic maar....

Volledig, maar dan ook volledig mee akoord, ik herken het helemaal.

Alleen zou ik er dit aan willen toevoegen: ik heb nooit begrepen -en begrijp nog steeds niet- waarom het russisch volk, als volk, zich zo laat plunderen door een paar oligarchen, en dat blijft maar duren. Het is wel degelijk plunderen van staatsrijkdommen door een paar enkelingen die de controle over die grondstoffen op zeer bedrieglijke wijze verworven hebben om vervolgens het snel gemaakte fortuin buiten eigen economie te gaan wegpissen in het buitenland. En je kan hetzelfde zeggen wat betreft onderdrukking en zware repressie van de cheka en de nakomers daarvan. Soms vind ik de russen nogal depressief en te defaitistisch als volk.

Bardamu
16 augustus 2011, 20:17
Vreemd, het filmpje dat nu op de liveleaks-link te zien is, is hetzelfde als het youtube-filmpje dat jij nu aanhaalt. Toen ik dit afgelopen nacht plaatste, stond er een ander, en korter filmpje op liveleaks.

Jaja :roll:

Dit is een mooi bewijs van hoe manipulatief 'media' is geworden. Nu kan niemand nog ontkennen dat 'media' dikwijls doelbewust informatie verdraait.

Grapjas. :lol:

Jozef Ostyn
17 augustus 2011, 13:49
Het meest logische zou toch zijn dat men die piraten hard aanpakt, bv. door ze deftig op te hangen.

tomm
17 augustus 2011, 17:10
off topic maar....

Volledig, maar dan ook volledig mee akoord, ik herken het helemaal.

Alleen zou ik er dit aan willen toevoegen: ik heb nooit begrepen -en begrijp nog steeds niet- waarom het russisch volk, als volk, zich zo laat plunderen door een paar oligarchen, en dat blijft maar duren. Het is wel degelijk plunderen van staatsrijkdommen door een paar enkelingen die de controle over die grondstoffen op zeer bedrieglijke wijze verworven hebben om vervolgens het snel gemaakte fortuin buiten eigen economie te gaan wegpissen in het buitenland. En je kan hetzelfde zeggen wat betreft onderdrukking en zware repressie van de cheka en de nakomers daarvan. Soms vind ik de russen nogal depressief en te defaitistisch als volk.

Putin is een dief, maar in andere Oost-Europese en ex-soviet landen is het niet veel beter. Hij is al een grote vooruitgang ten opzichte van Yeltsin. Tenminste een deel van het land gaat vooruit, en er is een groeiende middenklasse.
Nog belangrijker vinden velen is dat er orde heerst, dat was in de jaren 90 wel anders. Hij voert ook een sterk buitenlands beleid, in tegenstelling tot Yeltsin die het land uitverkocht.

Het probleem is dat mensen vergelijken met Yeltsin, veel slechter kon het toen niet. "Democratie" stellen ze gelijk aan "jaren 90" en dus aan armoede, afrekeningen, verpaupering, en een kleine elite die zich in snel tempo extreem verrijkt. Yeltsin werd gesteund door het Westen en de liberalen dus die hebben het definitief verkorven in de ogen va de Russische meerderheid.
De pro-Westerse oppositie maakt dus geen schijn van kans, zelfs niet moesten de verkiezingen eerlijk verlopen. Het enige alternatief voor de Kremlin-partij ("partij van dieven" herdoopt in de volksmond) zijn de communisten maar ook de KP is geïnfiltreerd door Kremlin mannetjes en ze krijgen bijna geen media aandacht en de elextorale commissie zijn allemaal mensen die uit de hand van het regime eten...

Corruptie maakt ook deel uit van "het nieuwe Rusland" sinds de jaren 90, je vind het op alle niveaus. Veel mensen zijn het als normaal beginnen beschouwen.
Dat is zo in een groot deel van de wereld.


De gemiddelde Sovjet-burger had niet veel last van de KGB of Cheka en geloofde in het systeem. In de jaren 80 was dat wel minder en kwam er meer protest, maar toch stemde in een referendum nog een meerderheid om de Sovjet-Unie te behouden.

parcifal
17 augustus 2011, 17:35
Russen zijn geen zielloos volk. Ze zijn wat ruw in de omgang, maar hebben wel degelijk een ziel. Ze vinden net Westerlingen zielloos en hard. Voor Russen is het bvb. ondenkbaar dat een familielid in nood niet geholpen wordt of dat je je moeder in een bejaardeninstituut dumpt zonder er nog naar om te kijken. Ze brengen eten naar familieleden of vrienden die in de gevangenis belandt zijn, in het Westen worden zulke mensen dikwijls verstoten.
Ze zijn onverbiddelijk voor mensen die het slecht met hen menen, en zien het nut niet in van vriendelijk zijn tegen mensen die je niet kent.

Tja, Hans Boland is er nochtans van overtuigd dat die russische ziel helemaal niet bestaat.

Ik moet je echt zijn boek 'mijn russiche ziel' aanraden. ;-)
hij is redelijk kritisch, terecht volgens mijn opinie.

Zo heb ik bvb mijn (oekraiense) vrouw pas na 2 jaar kunnen overtuigen dat de amerikanen in WOII echt wel militair hebben bijgedragen tot de bevrijding van Europa. In haar versie was dat 100% een sovjet-aangelegenheid.

Dat ging dan ongeveer als volgt :


Parci : Darling, they show the movie 'the longest day' on tv today, let's see it.

Parci's madam na het bekijken van de landing van de geallieerden :
' It's an american made movie I guess?'

Parci : 'Yes, I think so'.

Parci's madam : 'ah, of course they make such a movie, why do you believe it so easily?'.

Parci : sprakeloos. :-D



http://www.liberales.be/interviews/boland

Je verwijt de Russen een hang naar megalomanie, racisme en zelfs wreedheid. Waaruit blijkt dit?

Hans Boland: Een grappig voorbeeld van Russische megalomanie kwam ik recentelijk tegen in een reclameboodschap van de ‘Russian School of Arts’, een opleiding waarmee Rotterdam blijkbaar is verrijkt. Men beweert daar dat alle kunstopleidingen en kunstmanifestaties in Nederland ernstig ondermaats zijn, terwijl Rusland ‘sinds eeuwen’ een vooraanstaande rol in de podium- en andere kunsten speelt! Zo ook valt in de catalogus bij de Brusselse tentoonstelling ‘Van tsaar tot keizer’, die geheel was samengesteld door de Russische partners, te lezen dat de invloed van de Russische cultuur op de Europese van doorslaggevend belang is geweest en nog altijd is; op die tentoonstelling zie je dan heel veel iconen, die geen enkele invloed hebben gehad op de westerse kunst, en veel architectuur uit Sint-Petersburg, die zuiver en alleen geënt is op de West-Europese bouwkunst. Een ander komisch voorbeeld van Russische megalomanie is de verering voor Joeri Gagarin, de eerste ruimtevaarder, die de Russen beschouwen als een van de grootste mensen uit de wereldgeschiedenis. Over de Russische plaag van het racisme heb ik mij hierboven voldoende uitgelaten. Russische wreedheid komt het heftigst tot uitdrukking in de totale minachting voor het menselijk leven, die de Russische geschiedenis en samenleving altijd heeft gekenmerkt. Zo werden in de ‘Grote Vaderlandse Oorlog’ tienduizenden volledig ongewapende jongens het spervuur van de vijand ingejaagd. En zo ook vriezen er op het moment onbekende aantallen veelal dronken Russen dood, zoals in de zomer de verdrinkingsdood schering en inslag is onder dronken Russen en – het hele jaar door – bedrijfsongevallen jaarlijks duizenden

FDM
17 augustus 2011, 18:57
The Russian Navy Commandos moved the pirates back to the pirate vessel, searched it for weapons and explosives, then left and blew it up with all remaining pirates hand-cuffed to it.
Dat zou erg grof zijn moest dit waar zijn. Erkent Rusland dit gedaan te hebben?

schepen kapen , matrozen gijzelen en losgeld eisen mag blijkbaar , maar de kapers keihard aanpakken dan weer niet ? stop toch eens met dat onnozel knuffelgedoe

Johan Bollen
17 augustus 2011, 19:48
The Russian Navy Commandos moved the pirates back to the pirate vessel, searched it for weapons and explosives, then left and blew it up with all remaining pirates hand-cuffed to it.
Dat zou erg grof zijn moest dit waar zijn. Erkent Rusland dit gedaan te hebben?

schepen kapen , matrozen gijzelen en losgeld eisen mag blijkbaar , maar de kapers keihard aanpakken dan weer niet ? stop toch eens met dat onnozel knuffelgedoe8O Het is 'knuffelen' als je die vermeende piraten niet wil koelbloedig afmaken ter plekke maar ze bv. een proces toewenst? Ik hoop dat in deze draad niet de gemiddelde Vlaming aan het woord is, want dan is het weer erg gesteld met Europa. Al dat naoorlogse werk om een verklaring van de mensenrechten op te stellen was wel degelijk nuttig en gebaseerd op de ervaringen van WO2 die tonen tot wat voor ontaarding we in staat zijn. Blijkbaar worden die wijze lessen in de daaropvolgende generaties niet meer zo serieus genomen. Men wil terug bloed zien lijkt het. Nee, ik hoop werkelijk dat dit geen doorsnee bevolking die hier aan het woord is.

Vergeet ook niet dat ook die piraten hun gelijk menen te hebben. Het is niet alsof zij de enigen zijn die daar stelen hé. Wat als er volgende keer een illegale grote vissersboot of dumpingschip gezonken en uitgemoord wordt in die wateren? Mag dat dan ook standaardpraktijk worden? Of toch liever het beschaafde voorbeeld pogen te geven in plaats van het risico op escalatie te lopen en ondertussen de mensenrechten met de voeten te treden?

corse
17 augustus 2011, 20:17
Ik zou alle schepen die de Golf van Aden moeten passeren aanraden een Russische vlag op te hangen.

Russen zijn een zielloos volk zonder manieren en zo hoor je die piraten te behandelen. Waar is de tijd dat verkrachte Russische dames de penis van de Duitse soldaten afsneden en in hun mond stopten? Zo hoor je om te gaan met agressors.

Maar dus niet aan het buffet van je all-in restaurant voor de goede verstandhouding ;)

Russen zijn een zielloos volk zonder manieren?

Tja..................

freelancer
17 augustus 2011, 21:34
Putin is een dief, maar in andere Oost-Europese en ex-soviet landen is het niet veel beter. Hij is al een grote vooruitgang ten opzichte van Yeltsin. Tenminste een deel van het land gaat vooruit, en er is een groeiende middenklasse.
Nog belangrijker vinden velen is dat er orde heerst, dat was in de jaren 90 wel anders. Hij voert ook een sterk buitenlands beleid, in tegenstelling tot Yeltsin die het land uitverkocht.

Het probleem is dat mensen vergelijken met Yeltsin, veel slechter kon het toen niet. "Democratie" stellen ze gelijk aan "jaren 90" en dus aan armoede, afrekeningen, verpaupering, en een kleine elite die zich in snel tempo extreem verrijkt. Yeltsin werd gesteund door het Westen en de liberalen dus die hebben het definitief verkorven in de ogen va de Russische meerderheid.
De pro-Westerse oppositie maakt dus geen schijn van kans, zelfs niet moesten de verkiezingen eerlijk verlopen. Het enige alternatief voor de Kremlin-partij ("partij van dieven" herdoopt in de volksmond) zijn de communisten maar ook de KP is geïnfiltreerd door Kremlin mannetjes en ze krijgen bijna geen media aandacht en de elextorale commissie zijn allemaal mensen die uit de hand van het regime eten...

Corruptie maakt ook deel uit van "het nieuwe Rusland" sinds de jaren 90, je vind het op alle niveaus. Veel mensen zijn het als normaal beginnen beschouwen.
Dat is zo in een groot deel van de wereld.


De gemiddelde Sovjet-burger had niet veel last van de KGB of Cheka en geloofde in het systeem. In de jaren 80 was dat wel minder en kwam er meer protest, maar toch stemde in een referendum nog een meerderheid om de Sovjet-Unie te behouden.
De mensen willen echt maar niet beseffen hoe mooi het communisme is...

corse
18 augustus 2011, 10:21
Putin is een dief, maar in andere Oost-Europese en ex-soviet landen is het niet veel beter. Hij is al een grote vooruitgang ten opzichte van Yeltsin. Tenminste een deel van het land gaat vooruit, en er is een groeiende middenklasse.
Nog belangrijker vinden velen is dat er orde heerst, dat was in de jaren 90 wel anders. Hij voert ook een sterk buitenlands beleid, in tegenstelling tot Yeltsin die het land uitverkocht.

Het probleem is dat mensen vergelijken met Yeltsin, veel slechter kon het toen niet. "Democratie" stellen ze gelijk aan "jaren 90" en dus aan armoede, afrekeningen, verpaupering, en een kleine elite die zich in snel tempo extreem verrijkt. Yeltsin werd gesteund door het Westen en de liberalen dus die hebben het definitief verkorven in de ogen va de Russische meerderheid.
De pro-Westerse oppositie maakt dus geen schijn van kans, zelfs niet moesten de verkiezingen eerlijk verlopen. Het enige alternatief voor de Kremlin-partij ("partij van dieven" herdoopt in de volksmond) zijn de communisten maar ook de KP is geïnfiltreerd door Kremlin mannetjes en ze krijgen bijna geen media aandacht en de elextorale commissie zijn allemaal mensen die uit de hand van het regime eten...

Corruptie maakt ook deel uit van "het nieuwe Rusland" sinds de jaren 90, je vind het op alle niveaus. Veel mensen zijn het als normaal beginnen beschouwen.
Dat is zo in een groot deel van de wereld.


De gemiddelde Sovjet-burger had niet veel last van de KGB of Cheka en geloofde in het systeem. In de jaren 80 was dat wel minder en kwam er meer protest, maar toch stemde in een referendum nog een meerderheid om de Sovjet-Unie te behouden.

HET UITBUITEN VAN MENS DOOR MENS:

· Het uitbuiten van mens door mens is de ondergang van onze beschaving, zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn.
· Uitbuiting is een dominant systeem om te leven op kosten van andere medemens.
· Het uitbuiten van mens door mens is onverenigbaar met de mensenrechten!
· Uitbuiting is een vorm van onverdraagzaamheid die de medemens schaad.
· De ideale maatschappij bestaat volgens de arrogante en dominante neoliberale elite uit superrijke en hardwerkende superarme.
· 2/3 van de jonge werknemers in Europa zijn working-poor (werkende armen of loonslaven)

freelancer
18 augustus 2011, 10:38
Er wordt weleens gezegd dat echte communisten papegaaien zijn...

Of dit waar is, weet ik niet...

Johan Bollen
18 augustus 2011, 12:21
Als de lynchmeute geen respect kan opbrengen voor degenen die zich afzijdig wensen te houden is de tijd nabij dat hun bloedzucht zich op die afzijdigen zal richten. Het doet me danken aan een gedeterioreerde oorlogssituatie waar neutraliteit gezien wordt als het meeheulen met de vijand. Het doet me denken aan de arrogantie van leiders zoals Bush die schaamteloos eht middenveld durfden uitschakelen door te stellen dat 'wie niet met ons is is tegen ons'. Zijn dit de tekenen van een nieuwe tijd die we aan het ingaan zijn. is het geheugen van de Europeaan zo kort? Ik zal met trots het etiket 'knuffelaar' dragen indien het alternatief is meegesleurd te worden in een spiraal van geweld. die kant gaat het op als applaus voor lynchpartijen de norm beginnen worden en de bijstaanders daarbij ook nog eens veracht worden omwille van hun vermeende 'passiviteit'.

D'ARTOIS
18 augustus 2011, 13:16
@ Johan

Je draait de zaken om. Natuurlijk geef ik je gelijk als het om ongecontroleerde lynchpartijen gaat zoals in de VS begaan door de Klu Klux Klan contra de negers.

In het geval van de Somalische piraten en andere zeerovers uit China, India en Indonesie en West-Afrika (lees Nigeria - ook daar is geen schip veilig) is het eerder het geval dat de diverse controlerende Marines geen respect hebben voor de slachtoffers maar eerder voor de daders.
Zoals in Nederland het 't slachtoffer is dat terechtstaat in plaats van de dader - naar die situatie gaan we toe.

In een situatie dat een overheid de belangen van haar burgers minacht en politieke motieven laat prevaleren boven het recht, is een negatieve houding ten opzichte van die zelfde overheid zeer verklaarbaar. Het vigilantisme staat dan voor de deur, geprovoceerd door diezelfde nalatige overheid. Het is een natuurlijk verloop van de zaken.

Met enige politieke en militaire inspanning is met een enkele actie een einde te maken aan de voortdurende kapingen in de Hoorn van Afrika.
Dat het niet gebeurt maar de 'pappen en nathouden' politiek gehanteerd wordt heeft alleszins te maken met de politieke motieven van de EU.

Landen die met de EU niets te schaften hebben of naar eigen goeddunken kunnen handelen (Rusland, Frankrijk, USA) hebben in mindere mate te duchten van de negerpiraterij in Afrika. De angst voor de harde hand ligt er duimendik bovenop.
Alle andere nationaliteiten zijn een makkelijker slachtoffer, getuige de uitermate schunnige houding van het VK ten opzichte van de verdwenen slachtoffers.

Alleen een snoeihard optreden is hier gewettigd en gewenst. Had dit in de 19e eeuw plaatsgevonden, Somalië zou niet eens meer bestaan hebben.

Macchiavelli
18 augustus 2011, 13:30
Met enige politieke en militaire inspanning is met een enkele actie een einde te maken aan de voortdurende kapingen in de Hoorn van Afrika.
Dat het niet gebeurt maar de 'pappen en nathouden' politiek gehanteerd wordt heeft alleszins te maken met de politieke motieven van de EU.

Landen die met de EU niets te schaften hebben of naar eigen goeddunken kunnen handelen (Rusland, Frankrijk, USA) hebben in mindere mate te duchten van de negerpiraterij in Afrika. De angst voor de harde hand ligt er duimendik bovenop.
Alle andere nationaliteiten zijn een makkelijker slachtoffer, getuige de uitermate schunnige houding van het VK ten opzichte van de verdwenen slachtoffers.

Alleen een snoeihard optreden is hier gewettigd en gewenst. Had dit in de 19e eeuw plaatsgevonden, Somalië zou niet eens meer bestaan hebben.
Precies, men denke dan bijvoorbeeld aan de bombardementen op Algiers waarbij een Brits-Nederlandse vloot een eind maakte aan de praktijken van de Barbarijse zeerovers.

Ik zie dan ook niet in waarom zoiets nu niet zou kunnen, met al het materiëel dat al bij de Hoorn van Afrika aanwezig is. Hoe moeilijk kan het zijn om met wat hellfire- of exocet-raketten die piratenschepen naar de kelder te jagen en hun bases aan de kust tot as te doen wederkeren?

Johan Bollen
18 augustus 2011, 13:37
Het gaat hier om gejuich over het vermeende afmaken van gevangenen, op de keper beschouwd niets meer of minder dan een lynchpartij, of die nu 'gecontroleerd' te noemen is of niet.

Herr Flick
18 augustus 2011, 13:42
Het gaat hier om gejuich over het vermeende afmaken van gevangenen, op de keper beschouwd niets meer of minder dan een lynchpartij op de keper beschouwd, of die nu 'gecontroleerd' te noemen is of niet.

ik geloof niet dat die "gevangenen" zich ook veel aantrekken van de conventie van Geneve, ... het gaat hier trouwens om piraterij op zee, en ik zou wel eens willen weten in hoeverre de wetgeving van veel oude zeevaarders naties ondertussen al is aangepast...

Ik zeg niet dat ze ze moeten kielhalen, ... al lijkt dat nog niet zo een slecht idee, het gaat hier om mensen die niks vrezen en ook niet zullen verpinken om de bemaning van een gekaapt schip desnoods dood te martelen.

Herr Flick
18 augustus 2011, 13:47
Russische militairen kennende zou dat wel eens waar kunnen zijn, hoewel dit verhaal niet klopt. Ik ken Russen uiteraard en Somaliërs ook van in Kenya. Er zijn wel wat gelijkenissen. Beide hebben respect voor durf en zijn onverbiddelijk voor hun vijanden, maar zijn erg warm en eerlijk met mensen die ze als "vrienden" bechouwen. Wat ze in het Westen als "menselijkheid" of "compassie" zien wordt als zwakheid beschouwd.

Piraat zijn is een risicoberoep, dat weet je voor je eraan begint.

Ik herinner nog dat in de jaren 80 een Sovjet marine schip werd overvallen in de haven van Lagos, Nigeria. De boeven maakten een slechte keuze want ze werden allemaal afgeknald. Sindsdien werden geen Russische of Sovjetschepen meer overvallen in Nigeria.

Alleszins zullen de piraten hun tijd in Russische captivity waarschijnlijk nog lang herinneren.

Ge moet wel meer als gewoon gestoord zijn om een Ruski marine schip aan te vallen, ... zeker in de jaren 80 die gasten mogen nog van geluk spreken dat ze ze alleen maar afgeknald hebben.

Macchiavelli
18 augustus 2011, 13:49
ik geloof niet dat die "gevangenen" zich ook veel aantrekken van de conventie van Geneve, ... het gaat hier trouwens om piraterij op zee, en ik zou wel eens willen weten in hoeverre de wetgeving van veel oude zeevaarders naties ondertussen al is aangepast...

Ik zeg niet dat ze ze moeten kielhalen, ... al lijkt dat nog niet zo een slecht idee, het gaat hier om mensen die niks vrezen en ook niet zullen verpinken om de bemaning van een gekaapt schip desnoods dood te martelen.
Daarom, we hebben het hier niet over een stel koorknapen, maar over doorgewinterde criminelen die genoeg op hun kerfstok hebben om in veel landen tien keer tot de doodstraf te worden veroordeeld.
Wie door het zwaard leeft, zal door het zwaard sterven.

tomm
19 augustus 2011, 11:58
Ge moet wel meer als gewoon gestoord zijn om een Ruski marine schip aan te vallen, ... zeker in de jaren 80 die gasten mogen nog van geluk spreken dat ze ze alleen maar afgeknald hebben.

Nigeriaanse boeven zijn dan ook meer dan gestoord.

Ze zouden trouwens gewoon willekeurig een buitenlands schip aangevallen hebben. Slechte keuze.

tomm
19 augustus 2011, 12:00
Er wordt weleens gezegd dat echte communisten papegaaien zijn...

Of dit waar is, weet ik niet...

Er wordt wel eens gezegd dat spitsmuizen weinig interessante en zeer voorspelbare teksten schrijven. Of dit waar is weet ik niet...

tomm
19 augustus 2011, 12:03
Tja, Hans Boland is er nochtans van overtuigd dat die russische ziel helemaal niet bestaat.

Ik moet je echt zijn boek 'mijn russiche ziel' aanraden. ;-)
hij is redelijk kritisch, terecht volgens mijn opinie.

Zo heb ik bvb mijn (oekraiense) vrouw pas na 2 jaar kunnen overtuigen dat de amerikanen in WOII echt wel militair hebben bijgedragen tot de bevrijding van Europa. In haar versie was dat 100% een sovjet-aangelegenheid.

Dat ging dan ongeveer als volgt :




http://www.liberales.be/interviews/boland

De ex-Sovjet burgers in het Westen zien welke leugens er over hun land verteld wordt in de Westerse pers en geloven dan helemaal niets meer.

Het moet ook gezegd dat de Sovjet-bijdrage aan de oorlog vaak onderbelicht wordt in de westerse media, als het toch aan bod komt moet het zodanig gemanipuleerd worden dat Stalin en de Sovjets toch "de slechte" zijn.

Churchill, Roosevelt en co. daarentegen worden geportretteerd als helden die Hitler bestreden op puur humanistische gronden...