PDA

View Full Version : hoe vredelievend is Israel weer.


Pagina's : [1] 2 3

Tamam
30 augustus 2011, 20:20
Wat moet je doen met de radicaal-rechtse ingeweken kolonisten in Hebron om te reageren op betogingen van Palestijnen?

Ze hevig bewapenen blijkbaar...

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1311746/2011/08/30/Israel-bewapent-kolonisten-in-voorbereiding-op-massaprotesten.dhtml

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/idf-training-israeli-settlers-ahead-of-mass-disorder-expected-in-september-1.381421

Snerror
30 augustus 2011, 21:33
Ik zou me ook bewapenen als jood als ik tussen miljoenen jodenhaters zit.

Savatage
30 augustus 2011, 21:49
Nogal logisch dat ze al plannen maken om geweld van die betogingen tegen te kunnen gaan.

Snerror
30 augustus 2011, 21:50
Tamam zou liever hebben dat ze zich zoals ons gewoon laten overrompelen en domineren.

bgf324
30 augustus 2011, 23:03
Ik zou me ook bewapenen als jood als ik tussen miljoenen jodenhaters zit.

De vraag is of je daar dan wel hoort te zitten.

Francientje
31 augustus 2011, 09:04
Die vrfaag kun je ook stellen of zou je eerder moeten stellen aan al de immigranten zonder papieren in Europa.

Cynara Cardunculus
31 augustus 2011, 09:10
Die vrfaag kun je ook stellen of zou je eerder moeten stellen aan al de immigranten zonder papieren in Europa.

waarom enkel die zonder papieren? wat zitten hier al die arabieren te doen? blijkbaar mag die vraag niet gesteld worden?

wat zitten die arabieren trouwens in israel te doen? kwamen die niet uit arabië origineel? of uit het Ottomaanse Rijk?

Francientje
31 augustus 2011, 09:55
waarom enkel die zonder papieren? wat zitten hier al die arabieren te doen? blijkbaar mag die vraag niet gesteld worden?

Ja kijk, we hebben die mensen zelf binnen gehaald of toegelaten. Dus we zijn
op de een of andere manier daar verantwoordelijk voor. En ik vind het heel
belangrijk dat een gegeven woord wordt gerespecteerd. Dat betekent natuur-lijk ook dat de mensen die we wettelijk binnengehaald hebben zich aan de
regels houden. Doen ze dat niet, dan kan de overeenkomst gewoon opgeheven
worden.

wat zitten die arabieren trouwens in israel te doen? kwamen die niet uit arabië origineel? of uit het Ottomaanse Rijk?
Daar gaat het niet langer om. Waar het wél om gaat: geen overvloed van
Arabieren in Israel binnen te krijgen onder voorwendsel dat hun oom of achtergrootvader daar ooit heeft gewoond. En als de Arabieren die nu in
Israel wonen daar willen blijven met alles erop en eraan zie ik niet goed
in waarom de Joden die in de betwiste gebieden wonen niet hetzelfde wordt
toegestaan.

Tema
31 augustus 2011, 10:30
Eergisteren heeft een Arabier, onder bedreiging van een mes, een taxi gekaapt om vervolgens bij een fuifzaal 6 tieners neer te steken. Zolang de Arabieren dit normaal vinden zelfs aanmoedigen zullen de Israeli zich moeten verdedigen tegen deze terreur.

bgf324
31 augustus 2011, 13:24
waarom enkel die zonder papieren? wat zitten hier al die arabieren te doen? blijkbaar mag die vraag niet gesteld worden?

wat zitten die arabieren trouwens in israel te doen? kwamen die niet uit arabië origineel? of uit het Ottomaanse Rijk?

De instabiliteit in de Arabische wereld is vooral te danken aan de Europese koloniale politieke en het zionisme. Wanneer het zionisme weg valt zal de hele moslimwereld terug stabiel kunnen worden.

Tamam
31 augustus 2011, 16:09
Tamam zou liever hebben dat ze zich zoals ons gewoon laten overrompelen en domineren.

Fantastisch , de wereld op zijn kop. Het zijn niet de radicale zionisten, maar de Palestijnen die gebied innemen en bezetten.

atmosphere
1 september 2011, 00:13
Daar gaat het niet langer om. Waar het wél om gaat: geen overvloed van
Arabieren in Israel binnen te krijgen onder voorwendsel dat hun oom of achtergrootvader daar ooit heeft gewoond. En als de Arabieren die nu in
Israel wonen daar willen blijven met alles erop en eraan zie ik niet goed
in waarom de Joden die in de betwiste gebieden wonen niet hetzelfde wordt
toegestaan.

De settlers wonen daar niet gewoon ! Zij hebben de woningen gebouwd nadat ze Palestijnse huizen hebben gesloopt.
Andersom is daar helemaal geen sprake van.

atmosphere
1 september 2011, 00:17
Eergisteren heeft een Arabier, onder bedreiging van een mes, een taxi gekaapt om vervolgens bij een fuifzaal 6 tieners neer te steken. Zolang de Arabieren dit normaal vinden zelfs aanmoedigen zullen de Israeli zich moeten verdedigen tegen deze terreur.

Dit is weer een ongekend staaltje generaliseren. en dan vervolgens met het belachelijke idee komen dat Arabieren dat normaal vinden. Zo vind je altijd wel redenen om Israel te verdedigen.

De realiteit is echter dat de Palestijnen steeds de lul zijn, niet andersom.

Anonymous23
1 september 2011, 00:23
Ik zou me ook bewapenen als jood als ik tussen miljoenen jodenhaters zit.

Zou je als jood ook vrijwillig tussen miljoenen 'jodenhaters' gaan zitten? En zou je je dan afvragen waarom die miljoenen gedurende honderden jaren relatief probleemloos met joden samenleven en pas 'jodenhaters' worden nadat je als jood daar hun gronden, huizen, landbouwgebieden, water, havens hebt ingepalmd en de 'jodenhaters' hebt trachten weg te jagen en ethnisch te zuiveren?

Of zou je gewoon je geweer nemen en je haat tegen die 'jodenhaters' de bovenhand laten?

Hertog van Gelre
1 september 2011, 00:53
De settlers wonen daar niet gewoon ! Zij hebben de woningen gebouwd nadat ze Palestijnse huizen hebben gesloopt.
Andersom is daar helemaal geen sprake van. Maar twee van de vele voorbeelden:
Tijdens het Bloedbad van Hebron in 1929 werden 67 joden vermoord en 60 gewond en joodse huizen en synagoges werden geplunderd en vernietigd. De rest van de joodse bevolking overleefde door de stad uit te vluchten of onder te duiken in huizen van bevriende Arabische buren. Tot 1968 was er geen joodse aanwezigheid meer.


Kfar Etzion is een Israëlische nederzetting op de Westelijke Jordaanoever tussen Jeruzalem en Hebron.

De eerste Joodse Nederzetting op die plaats heette Migdal Eder (מגדל עדר) en werd in 1927 gesticht door Jemenitische Joden. In 1929 waren zij na het uitbreken van de ongeregeldheden tussen Joden en Arabieren gedwongen te vertrekken.

In 1934 werd de nederzetting opnieuw gesticht, maar moest in 1939 als gevolg van de Arabische opstand van 1936-1939 verlaten worden.

In 1943 werd Kfar Etzion voor de derde keer gesticht. De nederzetting lag op een hoogte van 965 meter en was daarmee de hoogstgelegen Joodse nederzetting.


het aannemen van het VN Verdelingsplan in 1947 werd duidelijk dat Kfar Etzion in Arabisch gebied zou komen. De bewoners van Kfar Etzion besloten desondanks te blijven. Begin mei 1948 begonnen Arabische strijdgroepen de aanval op Kfar Etzion waarbij meer dan 100 Joden omkwamen. Van de 19 overlevenden werden er 15 alsnog met machinegeweren omgebracht.

Na de Zesdaagse Oorlog van 1967 werd Kfar Etzion voor de vierde keer gesticht.

Hertog van Gelre
1 september 2011, 00:56
Zou je als jood ook vrijwillig tussen miljoenen 'jodenhaters' gaan zitten? En zou je je dan afvragen waarom die miljoenen gedurende honderden jaren relatief probleemloos met joden samenleven en pas 'jodenhaters' worden nadat je als jood daar hun gronden, huizen, landbouwgebieden, water, havens hebt ingepalmd en de 'jodenhaters' hebt trachten weg te jagen en ethnisch te zuiveren?

Of zou je gewoon je geweer nemen en je haat tegen die 'jodenhaters' de bovenhand laten? De slachtpartijen van 1920, 1921 en 1929 waren gericht tegen autochtone Joden, niet tegen immigranten. ''Probleemloos samenwonen''? Onderdrukt bedoel je toch hopelijk?

D'ARTOIS
1 september 2011, 01:15
Na de proclamatie van ' 48 hebben de Joden nooit de tijd gehad orde op zaken te stellen. De Arabische wereld stond direct klaar om ze weer terug in de Med zee te drijven.
Daar hebben ze jammerlijk in gefaald.

De Joden hebben gefaald om hun eigen toegewezen gebied volledig schoon te vegen en hun grenzen dicht te zetten. Je betaald een zware prijs voor je religie en terecht.
Het is een waandenkbeeld maar eenmaal verlost daarvan gaat een wereld voor je open.

Tema
1 september 2011, 01:50
Dit is weer een ongekend staaltje generaliseren. en dan vervolgens met het belachelijke idee komen dat Arabieren dat normaal vinden. Zo vind je altijd wel redenen om Israel te verdedigen.
Toen die messentrekker 6 willekeurige tieners neerstak bij een fuifzaal vlogen de aluha akbars in het rond. Dat hoeft niet te verbazen immers het doden van Joden is behalve normaal ook religieus gesanctioneerd. Het Handvest van Hamas (die bij verkiezingen een absolute meerderheid behaalden) vermeld dat het doden van Joden niet enkel mag maar zelfs een religieuze plicht is.

Op het Paldforum, enkel blijdschap, allah wordt uitvoerig bedankt voor zijn goedheid.http://www.paldf.net/forum/showthread.php?t=870053

In de palestijnse pers, geen enkel dissident geluid te horen enkel de gebruikelijke allah akbars, de islam zal zegevieren, leve onze martelaren enz. Geen wonder dat die Israelische gemeenschappen zich willen verdedigen.

Antoon
1 september 2011, 13:50
Wanneer het zionisme weg valt zal de hele moslimwereld terug stabiel kunnen worden.

:lol:

Tamam
1 september 2011, 14:30
Maar twee van de vele voorbeelden:

Tuurlijk hebben Palestijnen niet altijd vredevol geweest en was er ook terrorisme van hun kant, mij ga je dat niet horen ontkennen. Maar dat spreekt niet goed hoe Israel pakweg Hebron met brute kracht ingepalmd heeft. Wat voorbeeldjes opscharrelen uit het verleden van terrorisme van Palestijnse kant uit spreekt het ook niet goed.

Het Palestijns terrorisme van toen, en het terrorisme van nu, zijn telkens niks in proportie met het geweld van Israelische kant uit. Het is telkens een spiraal geweest van oorzaak - reactie - etc waarbij beide kanten zich verkeerd hebben gedragen en nog steeds gedragen (simpelweg vb van nu: Hamas die Gaza leidt VS IDF)

Het is eigenlijk wat te vergelijken met de Armeense genocide gepleegd door Turkije. Ook van Armeense kant waren er misdaden en brutaliteiten, maar in vergelijking met Turkije's acties ook tot niets te herleiden. Datzelfde gevoel heb ik met het onrecht dat Palestijnen aangedaan wordt. Omdat er geïsoleerd terrorisme van hun kant kwam -en komt- kan je de oorlogsmisdaden van Israel onmogelijk goedpraten.

Het is jammer dat veel forumleden hier Hamas als een degelijk excuus zien voor blind geweld op gans de Palestijnse bevolking. Je zou bijna denken dat de verdedigers blij zijn met Hamas, anders zouden ze de bombardementen op Gaza nog moeilijker kunnen goedpraten dan nu al het geval is.

Tamam
1 september 2011, 14:40
Toen die messentrekker 6 willekeurige tieners neerstak bij een fuifzaal vlogen de aluha akbars in het rond. Dat hoeft niet te verbazen immers het doden van Joden is behalve normaal ook religieus gesanctioneerd. Het Handvest van Hamas (die bij verkiezingen een absolute meerderheid behaalden) vermeld dat het doden van Joden niet enkel mag maar zelfs een religieuze plicht is.

Op het Paldforum, enkel blijdschap, allah wordt uitvoerig bedankt voor zijn goedheid.http://www.paldf.net/forum/showthread.php?t=870053

In de palestijnse pers, geen enkel dissident geluid te horen enkel de gebruikelijke allah akbars, de islam zal zegevieren, leve onze martelaren enz. Geen wonder dat die Israelische gemeenschappen zich willen verdedigen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Baruch_Goldstein

Deze massamoordenaar "uit" Hebron had een monument in Israel tot en met '99.

Tema
1 september 2011, 15:33
http://en.wikipedia.org/wiki/Baruch_Goldstein

Deze massamoordenaar "uit" Hebron had een monument in Israel tot en met '99.

Wat die man heeft gedaan is verschrikkelijk. Niet alleen ik zeg dat maar ook de meerderheid van de Israeli's, de Israelische regering en het orthodoxe establishment.

The Israeli government condemned the massacre, and responded by arresting followers of Meir Kahane, forbidding certain settlers from entering Arab towns, and demanding that those settlers turn in their army-issued rifles.[15] Goldstein was immediately "denounced with shocked horror even by the mainstream Orthodox",[16]

Wat zien we aan Arabische zijde? Vreugde en trots wanneer er weer eens een laffe moord gepleegd wordt. Gratis koffie en gebak om zoveel geluk te vieren en op de palestijnse televisie worden deze daden verheerlijkt.

Tamam
1 september 2011, 15:54
Wat die man heeft gedaan is verschrikkelijk. Niet alleen ik zeg dat maar ook de meerderheid van de Israeli's, de Israelische regering en het orthodoxe establishment.


Wat zien we aan Arabische zijde? Vreugde en trots wanneer er weer eens een laffe moord gepleegd wordt. Gratis koffie en gebak om zoveel geluk te vieren en op de palestijnse televisie worden deze daden verheerlijkt.

Israel verheerlijkt terreur dan niet, denkt ?

De verheerlijking van joodse terroristen is in Israël een doodnormale zaak. Zo is er het Irgun Museum (Museum HaEtsel, gebouwd op de puinhopen van een Arabische wijk) in Jaffa kunnen mensen o.a. de aanslag op het King David Hotel (91 doden) in alle glorie bewonderen, alsmede de portretten van joodse terroristen in een heroisch opgestelde ere-galerij. Dagelijks vergapen drommen mensen zich voor de nagebouwde bom in een melkbus, opgeluisterd met de glorieuze verhalen over de heldendaden van joodse terroristen, door een voormalige, inmiddels hoogbejaarde, joodse terrorist die als museumgids dienst doet.

http://farm1.static.flickr.com/24/67653583_017f361811.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3402/3266563725_cca73f52bd.jpg

http://www.palaestinaaktuell.de/netscape/bilder/goldstein.jpg

Martelaarsposter met Baruch Golstein, te koop in de nederzetting Kiryat Arba.

http://4.bp.blogspot.com/-J0kSzqXgoXs/TXpcW-38FMI/AAAAAAAALGM/-UW_hOG-U4o/s400/Baruch%2BGoldstein%2Bshrine.jpg

het graf van Goldstein GEZET DOOR ISRAEL waar dagelijks zionistische touristen zich kwamen vergapen

Wat is het verschil met Hamas hun verheerlijking van terroristen? Wat Israel doet is geen haar beter dan Hamas!

Pericles
1 september 2011, 16:39
Israël is zeer vredelievend , want als ze willen wegen ze die Gaza-strook op een halve dag compleet van de kaart. 8-)

Tema
1 september 2011, 16:46
Israel verheerlijkt terreur dan niet, denkt ?

De verheerlijking van joodse terroristen is in Israël een doodnormale zaak. Zo is er het Irgun Museum (Museum HaEtsel, gebouwd op de puinhopen van een Arabische wijk) in Jaffa kunnen mensen o.a. de aanslag op het King David Hotel (91 doden) in alle glorie bewonderen, alsmede de portretten van joodse terroristen in een heroisch opgestelde ere-galerij. Dagelijks vergapen drommen mensen zich voor de nagebouwde bom in een melkbus, opgeluisterd met de glorieuze verhalen over de heldendaden van joodse terroristen, door een voormalige, inmiddels hoogbejaarde, joodse terrorist die als museumgids dienst doet.


Martelaarsposter met Baruch Golstein, te koop in de nederzetting Kiryat Arba.


het graf van Goldstein GEZET DOOR ISRAEL waar dagelijks zionistische touristen zich kwamen vergapen

Wat is het verschil met Hamas hun verheerlijking van terroristen? Wat Israel doet is geen haar beter dan Hamas!

Een schandalig stuk. Ik moet weg ik zal er straks wel op reageren.
Ik zou toch al even dit willen vermelden. Ik weet dat je een gebrek aan feitenkennis hebt maar dat geeft je niet het recht om te plagieren.

Tamam
1 september 2011, 16:57
Een schandalig stuk. Ik moet weg ik zal er straks wel op reageren.
Ik zou toch al even dit willen vermelden. Ik weet dat je een gebrek aan feitenkennis hebt maar dat geeft je niet het recht om te plagieren.

Goh, omdat het merendeel van m'n tekst van de site "de Israellobby "komt , kloppen die feiten niet? Weerleg ze dan als je terug bent.

Dixie
1 september 2011, 22:15
De verheerlijking van joodse terroristen is in Israël een doodnormale zaak. Zo is er het Irgun Museum (Museum HaEtsel, gebouwd op de puinhopen van een Arabische wijk) in Jaffa kunnen mensen o.a. de aanslag op het King David Hotel (91 doden) in alle glorie bewonderen, alsmede de portretten van joodse terroristen in een heroisch opgestelde ere-galerij. Dagelijks vergapen drommen mensen zich voor de nagebouwde bom in een melkbus, opgeluisterd met de glorieuze verhalen over de heldendaden van joodse terroristen, door een voormalige, inmiddels hoogbejaarde, joodse terrorist die als museumgids dienst doet.

men zal dat terrorisme geleerd hebben uit eerste hand van de arabieren tegenover hen in de jaren 30...

Tamam
1 september 2011, 22:50
men zal dat terrorisme geleerd hebben uit eerste hand van de arabieren tegenover hen in de jaren 30...

Zelf als je gelijk hebt... Wat maakt het uit ? Hitler zei ook tegen zijn Wehrmacht bevelhebbers in 1939 dat de Armeense genocide aantoonde dat je er weg mee kan geraken - hij had lessen getrokken van Turkije.

Stel dat uw stelling klopt, en Israel hun terreur geleerd heeft van Palestina.. Praat dit ook maar iets goed?

Tema
1 september 2011, 22:51
De verheerlijking van joodse terroristen is in Israël een doodnormale zaak. Nee.
Zo is er het Irgun Museum (Museum HaEtsel, gebouwd op de puinhopen van een Arabische wijk) in Jaffa
Hier moet ik om glimlachen het museum ligt in Tel Aviv en niet in Jaffa. Jaffa heeft Arabische wijken, Tel Aviv niet. Dat het gebouwd zou zijn op een verwoeste Arabische wijk is dus een verzinsel. Een Pallywood productie van de bovenste plank waar u zich diep voor zou moeten schamen.

Trouwens het museum is een privé-initiatief.

in Jaffa [;-]kunnen mensen o.a. de aanslag op het King David Hotel (91 doden) in alle glorie bewonderen
Het King David Hotel huisde de Britse militaire geheime dienst en was een legitiem doelwit.

het graf van Goldstein GEZET DOOR ISRAEL waar dagelijks zionistische touristen zich kwamen vergapen Dwaas van je om dit te beweren. Israel heeft er juist alles aan gedaan om de tombe te verwijderen.

De Israelische politici hebben een bijzondere wet in het leven geroepen om dit monument te kunnen verbieden. Bevestigd door het hooggerechtshof heeft het Israelische leger de tombe met een buldozer vernietigd. Israel heeft er dus alles aan gedaan om de tombe te verwijderen en het verheerlijken van terroristen tegen te gaan.

Al goed dat je plagiaat gepleegd hebt dan kun je nog ontkennen dat je een leugenaar bent.

Hertog van Gelre
1 september 2011, 23:18
Tuurlijk hebben Palestijnen niet altijd vredevol geweest en was er ook terrorisme van hun kant, mij ga je dat niet horen ontkennen. Maar dat spreekt niet goed hoe Israel pakweg Hebron met brute kracht ingepalmd heeft. Wat voorbeeldjes opscharrelen uit het verleden van terrorisme van Palestijnse kant uit spreekt het ook niet goed.

Het Palestijns terrorisme van toen, en het terrorisme van nu, zijn telkens niks in proportie met het geweld van Israelische kant uit. Het is telkens een spiraal geweest van oorzaak - reactie - etc waarbij beide kanten zich verkeerd hebben gedragen en nog steeds gedragen (simpelweg vb van nu: Hamas die Gaza leidt VS IDF)

Het is eigenlijk wat te vergelijken met de Armeense genocide gepleegd door Turkije. Ook van Armeense kant waren er misdaden en brutaliteiten, maar in vergelijking met Turkije's acties ook tot niets te herleiden. Datzelfde gevoel heb ik met het onrecht dat Palestijnen aangedaan wordt. Omdat er geïsoleerd terrorisme van hun kant kwam -en komt- kan je de oorlogsmisdaden van Israel onmogelijk goedpraten.

Het is jammer dat veel forumleden hier Hamas als een degelijk excuus zien voor blind geweld op gans de Palestijnse bevolking. Je zou bijna denken dat de verdedigers blij zijn met Hamas, anders zouden ze de bombardementen op Gaza nog moeilijker kunnen goedpraten dan nu al het geval is.
Zoals je zag reageerde ik op een onzinpost van atmosphere: ''andersom heeft het nooit plaatsgevonden'', ''probleemloos samenwonen'', ''inpalmen van...'''. Ik gaf maar twee van het oneindig aantal voorbeelden dat het tegendeel aantoont.

Grove slachtpartijen worden nu door jou benoemd als ''voorbeeldjes uit het verleden'' (let vooral op het verkleinwoord).

Als je het conflict in het midden-oosten ooit wilt oplossen moet je eerst begrijpen uit welke motieven mensen handelen.

Feit is dat Joden (zowel autochtone als geimigreerde) te maken kregen met een even misdadig regime als toen in Europa heerste en dat de Britten niet bij machte waren daar iets aan te doen. Het helpt niet om de geschiedenis te ontkennen, Tamam.

Tamam
1 september 2011, 23:40
Nee.

Hier moet ik om glimlachen het museum ligt in Tel Aviv en niet in Jaffa. Jaffa heeft Arabische wijken, Tel Aviv niet. Dat het gebouwd zou zijn op een verwoeste Arabische wijk is dus een verzinsel. Een Pallywood productie van de bovenste plank waar u zich diep voor zou moeten schamen.

Trouwens het museum is een privé-initiatief.


Het King David Hotel huisde de Britse militaire geheime dienst en was een legitiem doelwit.

Dwaas van je om dit te beweren. Israel heeft er juist alles aan gedaan om de tombe te verwijderen.

De Israelische politici hebben een bijzondere wet in het leven geroepen om dit monument te kunnen verbieden. Bevestigd door het hooggerechtshof heeft het Israelische leger de tombe met een buldozer vernietigd. Israel heeft er dus alles aan gedaan om de tombe te verwijderen en het verheerlijken van terroristen tegen te gaan.

Al goed dat je plagiaat gepleegd hebt dan kun je nog ontkennen dat je een leugenaar bent.

Dus wat je eigenlijk enkel kan tegenspreken is dat het museum in Tel Aviv ligt?

http://peacenow.org/images/Carrie%20Chassin%20at%20Hebron%20Gravesite%20of%20 Baruch%20Goldstein.jpg

Israel deed "alles" om deze plek te veriwijderen ? Juist, daarom dat het zoveel jaar duurde... Het vernielen van Palestijnse gebouwen gaat hen gemakkelijker af dan een tombe gericht aan een massamoordenaar die er een paar jaar ongestoord hing tot wanneer er teveel protest van buiten Israel kwam.

Trouwens, ik trek je stelling in twijfel dat het museum in Tel Aviv ligt. Info van een andere site:

De Irgun, de pre-state joodse militie, heeft zijn museum in beslag genomen een Arabisch huis in de buurt van het strand in wat was Manshiyya, een gemengd Joods-Arabische wijk op de grens van Jaffa en Tel Aviv, dat werd aangevallen en vooral verwoest door de Irgun in 1948. The Irgun's website describes the attack in detail, as does Menachem Begin in his book on the history of the Irgun. Van de Irgun de website beschrijft de aanval in detail, net als Menachem Begin in zijn boek over de geschiedenis van de Irgun. Both describe the Irgun's attack on Jaffa and its surrounding areas in April 1948, before the evacuation of the British. Beide beschrijven de Irgun aanval op Jaffa en de omliggende gebieden in april 1948, voor de evacuatie van de Britten. The Irgun lobbed mortar shells into Jaffa and blew up houses in Manshiyya. De Irgun mortiergranaten wierp in Jaffa en blies op huizen in Manshiyya.

Als mijn informatie niet klopt, mijn excuses. Feit is allesinds dat dergelijke museums terroristen ophemelen - een soort gedrag waarvan sommigen hier Palestijnen het patent aan willen toeschrijven.

Tamam
1 september 2011, 23:47
Hier trouwens van de Irgun site zelf, over hun aanval ("operatie") op Jaffa:

http://www.etzel.org.il/english/index.html

Dixie
2 september 2011, 00:53
Zelf als je gelijk hebt... Wat maakt het uit ? Hitler zei ook tegen zijn Wehrmacht bevelhebbers in 1939 dat de Armeense genocide aantoonde dat je er weg mee kan geraken - hij had lessen getrokken van Turkije.

Stel dat uw stelling klopt, en Israel hun terreur geleerd heeft van Palestina.. Praat dit ook maar iets goed?

Hitler heeft er niets mee te maken enkel de feiten...

1929, 23 augustus - Arabische groeperingen verwonden 339 en doden 133 Joodse inwoners in plaatsen in de Palestijnse regio. De overlevende inwoners van de Joodse wijken van Hebron, Peki’in (Galilea) en Beit Shean (Jordaanvallei) vluchten hierbij weg. Tevens komen 116 Arabieren om het leven, grotendeels door Britse troepen. Zie Bloedbad van Hebron

1936, in de periode april-augustus - Bij een Arabische terreurgolf komen meer dan tachtig Joden en 33 Britten om het leven en worden veel Joodse boerderijen in brand gestoken. Tevens komen ook 138 Arabieren om het leven, die allen door Britse veiligheidstroepen worden doodgeschoten.
1937, juli - Bij Arabische aanslagen op Joden in dorpen in de regio Palestina komen 33 mensen om het leven. Bij een Joodse vergeldingsactie worden hierop 30 Arabieren gedood.
1938, in de periode mei-juli - In deze periode komen 59 Joden om het leven bij terroristische aanslagen en 102 Arabieren, de meeste daarvan bij drie door Joodse extremisten gepleegde bomaanslagen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_terroristische_aanslagen#1920-1929

Miguelito
2 september 2011, 03:38
Wat moet je doen met de radicaal-rechtse ingeweken kolonisten in Hebron om te reageren op betogingen van Palestijnen?

Ze hevig bewapenen blijkbaar...

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1311746/2011/08/30/Israel-bewapent-kolonisten-in-voorbereiding-op-massaprotesten.dhtml

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/idf-training-israeli-settlers-ahead-of-mass-disorder-expected-in-september-1.381421

is het niet beschamend Mens te zijn. Het wordt gewoon te belachelijkvoor woorden.

Tamam
2 september 2011, 10:44
Hitler heeft er niets mee te maken enkel de feiten...

1929, 23 augustus - Arabische groeperingen verwonden 339 en doden 133 Joodse inwoners in plaatsen in de Palestijnse regio. De overlevende inwoners van de Joodse wijken van Hebron, Peki’in (Galilea) en Beit Shean (Jordaanvallei) vluchten hierbij weg. Tevens komen 116 Arabieren om het leven, grotendeels door Britse troepen. Zie Bloedbad van Hebron

1936, in de periode april-augustus - Bij een Arabische terreurgolf komen meer dan tachtig Joden en 33 Britten om het leven en worden veel Joodse boerderijen in brand gestoken. Tevens komen ook 138 Arabieren om het leven, die allen door Britse veiligheidstroepen worden doodgeschoten.
1937, juli - Bij Arabische aanslagen op Joden in dorpen in de regio Palestina komen 33 mensen om het leven. Bij een Joodse vergeldingsactie worden hierop 30 Arabieren gedood.
1938, in de periode mei-juli - In deze periode komen 59 Joden om het leven bij terroristische aanslagen en 102 Arabieren, de meeste daarvan bij drie door Joodse extremisten gepleegde bomaanslagen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_terroristische_aanslagen#1920-1929

Je blijft jezelf herhalen.

Als ik nu eens al de aanslagen van Israel gaan opsommen gaan we zo lang bezig blijven zonder een consensus te bereiken.

Wat is uw punt eigenlijk?

Anonymous23
3 september 2011, 01:12
is het niet beschamend Mens te zijn. Het wordt gewoon te belachelijkvoor woorden.


nee. Omdat de menselijke geschiedenis er één is van emancipatie. Dat gebeurt met vallen en opstaan. Vallen is niet beschamend. Dat wordt het pas als je niet meer opstaat maar blijft liggen.

Tot nader order staan we elke keer opnieuw op.

Tamam
3 september 2011, 01:18
Misschien moet iemand nu het bestaan van het Irgun museum proberen te ontkennen om te bewijzen dat Israel ook terrorisme verheerlijkt.

Miguelito
3 september 2011, 03:12
nee. Omdat de menselijke geschiedenis er één is van emancipatie. Dat gebeurt met vallen en opstaan. Vallen is niet beschamend. Dat wordt het pas als je niet meer opstaat maar blijft liggen.

Tot nader order staan we elke keer opnieuw op.

:thumbsup: Het grote probleem is dat we (te) nog vaak vallen moeten

Dixie
3 september 2011, 17:13
Je blijft jezelf herhalen.

Als ik nu eens al de aanslagen van Israel gaan opsommen gaan we zo lang bezig blijven zonder een consensus te bereiken.

Wat is uw punt eigenlijk?

dat de arabieren zijn begonnen tiens...

Dajjal
3 september 2011, 17:17
De instabiliteit in de Arabische wereld is vooral te danken aan de Europese koloniale politieke en het zionisme. Wanneer het zionisme weg valt zal de hele moslimwereld terug stabiel kunnen worden.

Gelooft gij uwe eigen zever nu ?

Als het "zionisme" wegvalt, beginnen de arabiertjes gewoon elkaar uit te moorden. Het zit in hun genen. Of dat een slechte zaak zou zijn is natuurlijk een andere vraag.

Henri1
3 september 2011, 18:12
Zou je als jood ook vrijwillig tussen miljoenen 'jodenhaters' gaan zitten? En zou je je dan afvragen waarom die miljoenen gedurende honderden jaren relatief probleemloos met joden samenleven en pas 'jodenhaters' worden nadat je als jood daar hun gronden, huizen, landbouwgebieden, water, havens hebt ingepalmd en de 'jodenhaters' hebt trachten weg te jagen en ethnisch te zuiveren?

Of zou je gewoon je geweer nemen en je haat tegen die 'jodenhaters' de bovenhand laten?

Die Palestijnen zijn het daar zelf afgebold met de bedoeling dat de legers van Egypte, Syrie en co de Joden gingen uitroeien.

Dat heeft echter geen verf gepakt en nu zitten die laffe Palestijnen op hun eigen blaren ?

atmosphere
4 september 2011, 01:46
Kletskoek , de huidige Palestijnen hebben niets te maken met hetgeen u over praat.

Voor de gemiddelde Palestijn geldt gewoon dat ze een normaal leven willen zonder bezetting.

atmosphere
4 september 2011, 01:50
Gelooft gij uwe eigen zever nu ?

Het zit in hun genen.

Dat is de grootst mogelijke onzin die dan ook totaal niet te onderbouwen valt.


Wel lekker simpel , het zijn of de genen of het is de godsdienst.

atmosphere
4 september 2011, 01:58
Israël is zeer vredelievend , want als ze willen wegen ze die Gaza-strook op een halve dag compleet van de kaart. 8-)

Ieder die zijn vijand niet van de kaart veegt is vredelievend? merkwaardige redenering.


Welke bovendien niet klopt :

http://www.decolonizing.ps/site/wp-content/uploads/2008/04/destruction_gaza_nevedecalim_prima.jpg

http://www.decolonizing.ps/site/wp-content/uploads/2008/04/destruction_gaza_nevedecalim_dopo.jpg

Neve Decalim before (June 2005) and after (2006) its destruction by the Israelis

atmosphere
4 september 2011, 02:01
dat de arabieren zijn begonnen tiens...

lekker belangrijk wie er begonnen is.

Anonymous23
4 september 2011, 02:29
Die Palestijnen zijn het daar zelf afgebold met de bedoeling dat de legers van Egypte, Syrie en co de Joden gingen uitroeien.

Dat heeft echter geen verf gepakt en nu zitten die laffe Palestijnen op hun eigen blaren ?

1) Dat mensen vluchten tijdens de oorlog is logisch. Tijdens wereldoorlog 1 zijn een miljoen Belgen naar Nederland gevlucht. Betekent dat in uw visie dat al hun eigendom vanaf dan de Duitsers toekwamen? Indien nee, waarom gaat die logica niet op voor de Palestijnen?

2) Over de Palestijnse vluchtelingen is een VN-resolutie gestemd die het recht op terugkeer impliciet erkent. Als zogenaamde joden (zoals de Russen die noch van nabij noch van veraf jood zijn) recht op terugkeer genieten omdat 2000 jaar geleden een imaginaire voorouder van hen daar zou gewoond hebben, kan je mij dan eens uitleggen waarom Palestijnen die nog steeds de eigendomsakten en sleutels van hun huis bezitten niet zouden mogen terugkeren?

3) Met welk recht noemt u de Palestijnen laf terwijl dat volk al meer dan 60 jaar verzet pleegt, zich niet laat onteigenen, met gevaar op eigen leven en louter gewapend met stenen en 'n zelfgemaakte katapult de strijd opneemt tegen de meest moderne luchtmacht, artillerie en tankdivisies die gewapend en gefinancierd worden door de grootste wereldmacht uit de menselijke geschiedenis? Leg me eens uit wat daar juist laf aan is in tegenstelling tot het besturen van telegeleide drones vanuit een hoofdkwartier in Langley Virginia waarmee je nietsvermoedende burgers doodt in Waziristan, iets dat in uw ogen wellicht de kwalificatie 'moedig' verdient?

maddox
4 september 2011, 02:48
1) Dat mensen vluchten tijdens de oorlog is logisch. Tijdens wereldoorlog 1 zijn een miljoen Belgen naar Nederland gevlucht.
Ik zou die 1 000 000 een beetje afzwakken en verdelen naar Frans Vlaanderen en iets zuidelijker.
Betekent dat in uw visie dat al hun eigendom vanaf dan de Duitsers toekwamen?

Als de Duitsers gewonnen hadden, had dat een ander verhaal geweest.
Indien nee, waarom gaat die logica niet op voor de Palestijnen?
De winnaar schrijft de geschiedenis.

2) Over de Palestijnse vluchtelingen is een VN-resolutie gestemd die het recht op terugkeer impliciet erkent. Als zogenaamde joden (zoals de Russen die noch van nabij noch van veraf jood zijn) recht op terugkeer genieten omdat 2000 jaar geleden een imaginaire voorouder van hen daar zou gewoond hebben, kan je mij dan eens uitleggen waarom Palestijnen die nog steeds de eigendomsakten en sleutels van hun huis bezitten niet zouden mogen terugkeren?
Het grappige is, ze mogen het.
3) Met welk recht noemt u de Palestijnen laf terwijl dat volk al meer dan 60 jaar verzet pleegt, zich niet laat onteigenen, met gevaar op eigen leven en louter gewapend met stenen en 'n zelfgemaakte katapult de strijd opneemt tegen de meest moderne luchtmacht, artillerie en tankdivisies die gewapend en gefinancierd worden door de grootste wereldmacht uit de menselijke geschiedenis? Leg me eens uit wat daar juist laf aan is in tegenstelling tot het besturen van telegeleide drones vanuit een hoofdkwartier in Langley Virginia waarmee je nietsvermoedende burgers doodt in Waziristan, iets dat in uw ogen wellicht de kwalificatie 'moedig' verdient?
Voor een pak minder moeite neutronenbombarderen ze de hele
handels. De bommen bestaan, de levering is onmogelijk te stoppen.

Als U met de Palestijnen inzit, zou ik me pas zorgen maken als de onderhandelingen een volledige terugtrekking van alle joden uit Israël zou bewerkstelligen.

Dixie
4 september 2011, 03:13
lekker belangrijk wie er begonnen is.

tja niet iedereen laat zichzelf en zijn familie afslachten natuurlijk:roll:

Dixie
4 september 2011, 03:14
Kletskoek , de huidige Palestijnen hebben niets te maken met hetgeen u over praat.

Voor de gemiddelde Palestijn geldt gewoon dat ze een normaal leven willen zonder bezetting.

buiten hamas gerekend je weet wel diegene die een meerderheid haalden in gaza...

Dixie
4 september 2011, 03:21
1) Dat mensen vluchten tijdens de oorlog is logisch. Tijdens wereldoorlog 1 zijn een miljoen Belgen naar Nederland gevlucht. Betekent dat in uw visie dat al hun eigendom vanaf dan de Duitsers toekwamen? Indien nee, waarom gaat die logica niet op voor de Palestijnen?omdat Duitsland Belgie aanviel en niet andersom:lol:
zo ook vielen de palies de joden aan in 46-47 en hun vrienden in '67 en '73

2) Over de Palestijnse vluchtelingen is een VN-resolutie gestemd die het recht op terugkeer impliciet erkent. Als zogenaamde joden (zoals de Russen die noch van nabij noch van veraf jood zijn) recht op terugkeer genieten omdat 2000 jaar geleden een imaginaire voorouder van hen daar zou gewoond hebben, kan je mij dan eens uitleggen waarom Palestijnen die nog steeds de eigendomsakten en sleutels van hun huis bezitten niet zouden mogen terugkeren?misschien omdat Syrië en de PLO deze VN resolutie niet erkenden...:roll:

3) Met welk recht noemt u de Palestijnen laf terwijl dat volk al meer dan 60 jaar verzet pleegt, zich niet laat onteigenen, met gevaar op eigen leven en louter gewapend met stenen en 'n zelfgemaakte katapult de strijd opneemt tegen de meest moderne luchtmacht, artillerie en tankdivisies die gewapend en gefinancierd worden door de grootste wereldmacht uit de menselijke geschiedenis? Leg me eens uit wat daar juist laf aan is in tegenstelling tot het besturen van telegeleide drones vanuit een hoofdkwartier in Langley Virginia waarmee je nietsvermoedende burgers doodt in Waziristan, iets dat in uw ogen wellicht de kwalificatie 'moedig' verdient?

laf omdat men al 90 jaar + onschuldige joden vermoord daarom

Tema
4 september 2011, 09:15
Ieder die zijn vijand niet van de kaart veegt is vredelievend? merkwaardige redenering.


Welke bovendien niet klopt :

http://www.decolonizing.ps/site/wp-content/uploads/2008/04/destruction_gaza_nevedecalim_prima.jpg

http://www.decolonizing.ps/site/wp-content/uploads/2008/04/destruction_gaza_nevedecalim_dopo.jpg

Neve Decalim before (June 2005) and after (2006) its destruction by the Israelis

:lol: Neve Decalim is een voormalige Joodse nederzetting in de Gazastrook. Vrijwillig ontruimd door de Israeli's. De huizen die ze zelf gebouwd hadden hebben ze met bulldozers vernield. Ga maar een nieuw prentje zoeken, prutser.

De Gazanen worden niet meer bezet. Uw eigen foto's bewijzen het. En toch blijven die Gazanen bommen en granaten afschieten. Hoe komt dat toch?

kelt
4 september 2011, 09:34
:lol: Neve Decalim is een voormalige Joodse nederzetting in de Gazastrook. Vrijwillig ontruimd door de Israeli's. De huizen die ze zelf gebouwd hadden hebben ze met bulldozers vernield. Ga maar een nieuw prentje zoeken, prutser.

De Gazanen worden niet meer bezet. Uw foto's bewijzen het. En toch blijven die Gazanen bommen en granaten afschieten op Israelische burgers. Waarom ?


"de Gazanen"' is wat te ruim gezegd....Laat het ons houden op wat nutteloze jonge mannetjes die denken nog extremer te moeten doen.Hamas,bijvoorbeeld,heeft geen enkel belang op het opporren van de Israeli's om nog maar eens een strafexpeditie te ondergaan.(waarbij bleek dat Hamas geen echte vecht-organisatie is)

Het onmiddelijk en overweldigend reageren met artillerie of desnoods vanuit gevechtshelikopters door het IDF zodra er wat raketten op Israelisch grondgebied neerslaan heeft ondertussen zijn schrikwekkende werking verloren...om te beginnen al omdat vrijwel altijd de verkeerde mensen "bestraft" worden....


Maar goed....in de recente massa-betogingen in Israel komt ook steeds duidelijker nara voor dat meer en meer Israelische burgers graag eens zouden willen LEVEN in plaats van het grootste deel van hun belastingscenten naar een immens militair- en politie-apparaat te zien gaan....Een gevolg op zeer korte termijn zou ook kunnen zijn dat meer en meer Israelische dienstplichtigen en -reservisten niet meer hun legendarische doortastendheid en enthousiasme voor het IDF zouden kunnen vertonen.....Het is ook onwaarschijnlijk dat Israel nog lang,vlot,en,vermoedelijk tegen een "leuk prijsje", toegang heeft tot Amerikaanse wapens,al is het maar omdat de VS andere kopzorgen en prioriteiten heeft...

Dat zal de dag zijn;de dag dat enkele Palestijnse onnozelaars wat raketten afvuren op Israelische nederzettingen,en dat aan aan Palestijnse- en Israelische kant de zaak behandeld wordt zoals in de meeste beschaafde landen,niet als een militaire- maar als een juridische affaire......en die jongelui als onnozelaars die voor de rest van hun leven de doos in mogen......

Francientje
4 september 2011, 10:12
omdat Duitsland Belgie aanviel en niet andersom:lol:
zo ook vielen de palies de joden aan in 46-47 en hun vrienden in '67 en '73
misschien omdat Syrië en de PLO deze VN resolutie niet erkenden...:roll:


laf omdat men al 90 jaar + onschuldige joden vermoord daarom

Correct. Maar laf vooral omdat ze snotneuzen tot zelfmoord terroristen
promoveren terwijl hun leiders lekker buiten schut blijven.

Anonymous23
4 september 2011, 14:20
Correct. Maar laf vooral omdat ze snotneuzen tot zelfmoord terroristen
promoveren terwijl hun leiders lekker buiten schut blijven.

Wat een onzin. De meeste van hun leiders zitten in de gevangenis of zijn door het IDF gedood

Jozef Ostyn
4 september 2011, 14:25
Voor de gemiddelde Palestijn geldt gewoon dat ze een normaal leven willen zonder bezetting.

maar toen Israel zijn bezetting van Gaza opgaf was het resultaat een lange reeks aanvallen vanuit Gaza op Israel.

Anonymous23
4 september 2011, 16:17
maar toen Israel zijn bezetting van Gaza opgaf was het resultaat een lange reeks aanvallen vanuit Gaza op Israel.

Omdat de gemiddelde Palestijn niet in Gaza woont en geen vrede neemt met dat kleine stukje grond.

Maar toen er door Hamas een bestand werd afgekondigd, werden er geen raketten afgevuurd. Israël heeft dat bestand geschonden en is opnieuw Gaza binnen gevallen en heeft er goed 1500 burgers gedood waaronder een 500-tal kinderen.

Jeroenm
4 september 2011, 16:24
Ale israel is weer de schuldige en de palestijnen hebben weer niks gedaan? :roll:

Hertog van Gelre
4 september 2011, 17:04
Ja. Opvallend dat niemand hier nog het rapport van de VN aanhaalt waarin de entering van vorig jaar een legitieme actie werd genoemd (ondanks excessief geweld) en Turkije wordt verweten dat het meer had moeten doen om wapens en provocateurs van de schepen te weren.
Bovendien twijfelt de commissie aan de intenties van de activisten. 'Er zijn ernstige twijfels over het echte doel van de organisatoren van de Gazavloot.' Hoewel Turkije heeft geprobeerd de activisten tegen te houden, had de regering er meer aan moeten doen om het hulpkonvooi te stoppen.

Nestor Burma
4 september 2011, 17:31
Daar gaat het niet langer om. Waar het wél om gaat: geen overvloed van
Arabieren in Israel binnen te krijgen onder voorwendsel dat hun oom of achtergrootvader daar ooit heeft gewoond. En als de Arabieren die nu in
Israel wonen daar willen blijven met alles erop en eraan zie ik niet goed
in waarom de Joden die in de betwiste gebieden wonen niet hetzelfde wordt
toegestaan.

De reden waarom jij dat niet inziet, is omdat je zelf niet verdreven bent uit je land. Nog niet...

Nestor Burma
4 september 2011, 17:32
Ik zou me ook bewapenen als jood als ik tussen miljoenen jodenhaters zit.

Tamam zou liever hebben dat ze zich zoals ons gewoon laten overrompelen en domineren.

Tja, waarom zijn ze daar dan gaan wonen?

Anonymous23
4 september 2011, 17:53
Waar het wél om gaat: geen overvloed van
Arabieren in Israel binnen te krijgen onder voorwendsel dat hun oom of achtergrootvader daar ooit heeft gewoond.

Is dat niet precies het voorwendsel waaronder al die kolonisten naar daar zijn getrokken? Omdat ooit een fictieve over- achter, -grootoom daar volgens een volstrekt onbetrouwbaar boek zou gewoond hebben?

Het is overigens dezelfde reden waarom Israël vandaag honderden kinderen van migrantenwerkers het land uitzet: om het joodse karakter van Israël te behouden. Terwijl dat zogenaamde joodse karakter alleen maar het resultaat van migratie is.

Haaretz (http://www.haaretz.com/news/national/thousands-march-in-tel-aviv-against-deportation-of-migrant-children-1.308027)

Tamam
4 september 2011, 18:01
Is dat niet precies het voorwendsel waaronder al die kolonisten naar daar zijn getrokken? Omdat ooit een fictieve over- achter, -grootoom daar volgens een volstrekt onbetrouwbaar boek zou gewoond hebben?

Het is overigens dezelfde reden waarom Israël vandaag honderden kinderen van migrantenwerkers het land uitzet: om het joodse karakter van Israël te behouden. Terwijl dat zogenaamde joodse karakter alleen maar het resultaat van migratie is.

Haaretz (http://www.haaretz.com/news/national/thousands-march-in-tel-aviv-against-deportation-of-migrant-children-1.308027)

Israel's regering is meedogendloos.. niet te verwonderen dat Dewinter en Wilders hun inspiratie van daar halen.

Dixie
4 september 2011, 18:41
Omdat de gemiddelde Palestijn niet in Gaza woont en geen vrede neemt met dat kleine stukje grond.in het splitsingsplan van de VN kregen ze 2/3 (inclusief gaza) doch de arabieren konden hier niet mee leven ze wilden een jodenvrij gebied en begonnen maar een burgeroorlog...

Maar toen er door Hamas een bestand werd afgekondigd, werden er geen raketten afgevuurd. Israël heeft dat bestand geschonden en is opnieuw Gaza binnen gevallen en heeft er goed 1500 burgers gedood waaronder een 500-tal kinderen.

er werden WEL raketten afgevuurd je leugens plakken niet....

Anonymous23
4 september 2011, 18:55
in het splitsingsplan van de VN kregen ze 2/3 (inclusief gaza) doch de arabieren konden hier niet mee leven ze wilden een jodenvrij gebied en begonnen maar een burgeroorlog...

1) Als de Fransen morgen Vlaanderen bezetten en dan zeggen dat ze genoegen nemen met 1/3de van Vlaanderen, is dat voor u aanvaardbaar? Indien neen, waarom zou dat voor Palestijnen aanvaardbaar moeten zijn?


er werden WEL raketten afgevuurd je leugens plakken niet....

Niet door Hamas dat een bestand had afgekondigd. Dat erkent zelfs de woordvoerder van de regering van Israël, Mark Regev. Waarom zou u het dan ontkennen?

In May there were a 149 rocket-attacks. In June, before the ceasefire started on the 18, there were 84. In the rest of June, just three.
Throughout July, August, September and October there were only 15 and Israel agrees none of these rockets were fired by Hamas.

On nov 4th Israel launched an attack that killed 6 Hamasfighters just inside the Gaza strip. They say the militants were building a tunnel to try and kidnap an Israeli soldier.
The result was a fresh barrage of rockets from Hamas. After nov 4th there were 68 and 52 in december.
During the entire period of the ceasefire no Israelis were killed by Hamasrockets.

Mark Regev, Israeli Prime Minister’s Spokesperson:
“Our goals are minimalistic and defensive. Success is freeing the civil population of southern Israel from the fear of an incoming Hamas rocket”

Question:
” But if that is the case, there were no Hamasrockets during the ceasefire. Before november the 4th, there were no Hamas rockets for 4 months.”

Regev:
“And that is correct.

Dixie
4 september 2011, 19:02
1) Als de Fransen morgen Vlaanderen bezetten en dan zeggen dat ze genoegen nemen met 1/3de van Vlaanderen, is dat voor u aanvaardbaar? Indien neen, waarom zou dat voor Palestijnen aanvaardbaar moeten zijn?wat een belachelijk vergelijk alweer:roll:
de arabieren hadden NIETS in 46 want het was Brits mandaatgebied




Niet door Hamas dat een bestand had afgekondigd. Dat erkent zelfs de woordvoerder van de regering van Israël, Mark Regev. Waarom zou u het dan ontkennen?
Hamas deed hun werk niet want er werden raketten afgeschoten van gaza waar zij de macht hadden (al dan niet door henzelf)

JeeBee
4 september 2011, 20:14
2) Over de Palestijnse vluchtelingen is een VN-resolutie gestemd die het recht op terugkeer impliciet erkent. Als zogenaamde joden (zoals de Russen die noch van nabij noch van veraf jood zijn) recht op terugkeer genieten omdat 2000 jaar geleden een imaginaire voorouder van hen daar zou gewoond hebben, kan je mij dan eens uitleggen waarom Palestijnen die nog steeds de eigendomsakten en sleutels van hun huis bezitten niet zouden mogen terugkeren?

Het zou je sieren mocht je met evenveel verve opkomen voor de ongeveer 1.000.000 joden die of onmiddellijk na de eerste oorlog de Arabische landen zijn ontvlucht of die in de jaren daarna de Arabische wereld zijn moeten ontvluchten. Ook zij hebben nog eigendomsakten en sleutels van hun huis.

Anonymous23
4 september 2011, 20:32
Hamas deed hun werk niet want er werden raketten afgeschoten van gaza waar zij de macht hadden (al dan niet door henzelf)

Hamas hield zich aan het bestand. Dat Islamitische Jihad zich daar niet door gebonden achtte, is logisch: daarom heten ze ook Islamitische Jihad waarschijnlijk.

Hoe dan ook: een hele regio bombarderen omdat een aantal criminele elementen zich niets aan wetten en afspraken gelegen laten, is niet alleen contraproductief, het is ook illegaal. Collectieve bestraffing van burgers is een oorlogsmisdaad. Strikt juridisch.

Dixie
4 september 2011, 21:39
Hamas hield zich aan het bestand. Dat Islamitische Jihad zich daar niet door gebonden achtte, is logisch: daarom heten ze ook Islamitische Jihad waarschijnlijk.



het is al eender wie schoot, Hamas schoot te kort want zij hebben de leiding over gaza...

Anonymous23
4 september 2011, 22:11
het is al eender wie schoot, Hamas schoot te kort want zij hebben de leiding over gaza...

Ah bon. Als willekeurig iemand vanuit uw tuin een granaat afschiet mag ik uw huis bombarderen en ineens de rest van de straat inclusief de school en het ziekenhuis?

U gaat voorbij aan de kern van de zaak: collectieve bestraffing van de burgerbevolking is een oorlogsmisdaad. Dat staat zo in de Conventie van Genève.

Jeroenm
5 september 2011, 05:08
Ah bon. Als willekeurig iemand vanuit uw tuin een granaat afschiet mag ik uw huis bombarderen en ineens de rest van de straat inclusief de school en het ziekenhuis?

U gaat voorbij aan de kern van de zaak: collectieve bestraffing van de burgerbevolking is een oorlogsmisdaad. Dat staat zo in de Conventie van Genève.


Dus als er constant aangevallen wordt op uw gebied ga jij u niet verdedigen?

Tamam
5 september 2011, 09:03
Dus als er constant aangevallen wordt op uw gebied ga jij u niet verdedigen?

Allesinds niet door een burgerbevolking plat te bombarderen en systematisch te brutalisen. De wereld zou er mooi uitzien moest iedereen conflictsituaties "oplossen" zoals Israel doet.

Francientje
5 september 2011, 10:23
Is dat niet precies het voorwendsel waaronder al die kolonisten naar daar zijn getrokken? Omdat ooit een fictieve over- achter, -grootoom daar volgens een volstrekt onbetrouwbaar boek zou gewoond hebben?

Het is overigens dezelfde reden waarom Israël vandaag honderden kinderen van migrantenwerkers het land uitzet: om het joodse karakter van Israël te behouden. Terwijl dat zogenaamde joodse karakter alleen maar het resultaat van migratie is.

Haaretz (http://www.haaretz.com/news/national/thousands-march-in-tel-aviv-against-deportation-of-migrant-children-1.308027)

Werden die kinderen echt uitgezet? Dat nieuws dateert van een jaar terug.
Maaar zelfs als het zo was, het is dus niet omdat je tijdelijk voor een bepaalde periode iemand accepteert dat die persoon het recht heeft er ten
alle dage te blijven.

Het boek mag onbetrouwbaar zijn maar dat er altijd Joden in dat land hebben
gewoond en er woonden lang voordat de moslimverovering begon staat
vast.
Kijk, de zaken zouden er in mijn ogen anders voorliggen als het hier een
enorm gebied met veel natuurlijke rijkdommen betrof. Maar dat is dus niet
het geval. Het betreft een miniem gebied waar de grond duur, zéér duur
betaald werd.
De enige goeie reden waarom de Arabieren dat graag zouden willen inpalmen: het land floreert. Ik bedoel maar: hoeveel medicijnen slik je die
van Israelische oorsprong zijn? Heel wat als je ziek bent. En ik zwijg nog over al de zaken die ze uitgevonden hebben om verlamden weer te helpen lopen,
blinden weer te helpen zien en een diagnostiek te kunnen stellen zonder schade aan te brengen. Ik weet niet hoeveel dinges in je computer van Israelische oorsprong zijn maar dus wel véél, gegarandeerd. Facebook is een
Israelische uitvinding om er maar één op te noemen.
Dus als onze Arabische en Palestijnse vrienden niet inbinden en leren dank je
te zeggen voor alles wat Israel aan de wereld en dus ook aan hun heeft gegeven zie ik maar een oplossing. Alle anti Israelische Arabieren en
Magrebijnen terug naar hun thuislanden en zo vinden we aan de kust
van de Middelandse zee in Frankrijk en Italie ruimte om een nieuw Israel
in leven te roepen. Zelfs de Westelijke Muur kan zonder grote problemen
ontmanteld worden en meegenomen.
Maar de eerste vereiste blijft dus wel: alle Arabieren in Europa terug naar hun thuislanden. Want hoe je het ook draait of keert, de wereld zit nog altijd
te wachten op iets van hun zijde dat het lot v an iedereen verbetert.

JeeBee
5 september 2011, 10:26
Ah bon. Als willekeurig iemand vanuit uw tuin een granaat afschiet mag ik uw huis bombarderen en ineens de rest van de straat inclusief de school en het ziekenhuis?

U gaat voorbij aan de kern van de zaak: collectieve bestraffing van de burgerbevolking is een oorlogsmisdaad. Dat staat zo in de Conventie van Genève.

Je moet de dingen zien zoals ze zijn, onafgezien van het standpunt dat je inneemt.

Israël voert gerichte (tegen)akties uit, geen collectieve bestraffing van een burgerbevolking. Het is integendeel Hamas, geen 'willekeurig iemand', die een collectieve burgerbevolking viseert met beschietingen met onnauwkeurige raketjes en doelloze aanslagen.

Jozef Ostyn
5 september 2011, 10:53
Ah bon. Als willekeurig iemand vanuit uw tuin een granaat afschiet mag ik uw huis bombarderen en ineens de rest van de straat inclusief de school en het ziekenhuis?

U gaat voorbij aan de kern van de zaak: collectieve bestraffing van de burgerbevolking is een oorlogsmisdaad. Dat staat zo in de Conventie van Genève.

Als u toestaat dat uw grondgebied gebruikt wordt voor aggressie tegen een ander land dan bent u daarvoor verantwoordelijk en moet u de gevolgen dragen, ja.

Jozef Ostyn
5 september 2011, 10:54
Omdat de gemiddelde Palestijn niet in Gaza woont en geen vrede neemt met dat kleine stukje grond.

Maar toen er door Hamas een bestand werd afgekondigd, werden er geen raketten afgevuurd. Israël heeft dat bestand geschonden en is opnieuw Gaza binnen gevallen en heeft er goed 1500 burgers gedood waaronder een 500-tal kinderen.

U liegt gewoon.

Anonymous23
5 september 2011, 11:53
Dus als er constant aangevallen wordt op uw gebied ga jij u niet verdedigen?

Een burgerbevolking collectief straffen heeft niets te maken met verdediging maar alles met blinde vergelding. En dat is een oorlogsmisdaad.

Anonymous23
5 september 2011, 11:55
U liegt gewoon.

Als u mij nog één maal beledigt, meld ik u bij de moderatoren.

Ik geef u feiten en een citaat van de woordvoerder van de Israëlische regering. Als u tegenargumenten heeft, dan graag. Op de man spelen behoort niet tot de spelregels.

Anonymous23
5 september 2011, 11:57
Werden die kinderen echt uitgezet? Dat nieuws dateert van een jaar terug.
Maaar zelfs als het zo was, het is dus niet omdat je tijdelijk voor een bepaalde periode iemand accepteert dat die persoon het recht heeft er ten
alle dage te blijven.

Het boek mag onbetrouwbaar zijn maar dat er altijd Joden in dat land hebben
gewoond en er woonden lang voordat de moslimverovering begon staat
vast.
Kijk, de zaken zouden er in mijn ogen anders voorliggen als het hier een
enorm gebied met veel natuurlijke rijkdommen betrof. Maar dat is dus niet
het geval. Het betreft een miniem gebied waar de grond duur, zéér duur
betaald werd.
De enige goeie reden waarom de Arabieren dat graag zouden willen inpalmen: het land floreert. Ik bedoel maar: hoeveel medicijnen slik je die
van Israelische oorsprong zijn? Heel wat als je ziek bent. En ik zwijg nog over al de zaken die ze uitgevonden hebben om verlamden weer te helpen lopen,
blinden weer te helpen zien en een diagnostiek te kunnen stellen zonder schade aan te brengen. Ik weet niet hoeveel dinges in je computer van Israelische oorsprong zijn maar dus wel véél, gegarandeerd. Facebook is een
Israelische uitvinding om er maar één op te noemen.
Dus als onze Arabische en Palestijnse vrienden niet inbinden en leren dank je
te zeggen voor alles wat Israel aan de wereld en dus ook aan hun heeft gegeven zie ik maar een oplossing. Alle anti Israelische Arabieren en
Magrebijnen terug naar hun thuislanden en zo vinden we aan de kust
van de Middelandse zee in Frankrijk en Italie ruimte om een nieuw Israel
in leven te roepen. Zelfs de Westelijke Muur kan zonder grote problemen
ontmanteld worden en meegenomen.
Maar de eerste vereiste blijft dus wel: alle Arabieren in Europa terug naar hun thuislanden. Want hoe je het ook draait of keert, de wereld zit nog altijd
te wachten op iets van hun zijde dat het lot v an iedereen verbetert.

U bent een raciste. Dat is niet alleen een verwerpelijke mening, aanzetten tot racisme is ook strafbaar.

Francientje
5 september 2011, 12:51
U liegt et u beledigt me. Als u tegenargumenten hebt, dan graag. En snel.
Want anders leg ik klacht neer tegen u bij de moderatoren.

JeeBee
5 september 2011, 14:04
Een burgerbevolking collectief straffen heeft niets te maken met verdediging maar alles met blinde vergelding. En dat is een oorlogsmisdaad.

U verwijt anderen maar u luistert zelf niet naar tegenargumenten.

Tamam
5 september 2011, 14:29
Welke tegenargumenten?

Racistisch gezeur over arabieren helpt de conflictdiscussie Palestina-Israel zowieso niet verder.

Francientje
5 september 2011, 16:37
Als ik jou was zou ik ophouden met over racisme te zeuren. Je weet verdraait niet eens
wat racisme is!
Ik vraag gewoon dat alle anti-zionistische Arabieren hun verantwoordelijkheid opnemen.
Ik eis dat DEZELFDE REGELS VOOR IEDEREEN gelden.
Israel doet het goed. Laat Israel met rust en Israel zal jullie met rust laten. Punt.

Jozef Ostyn
5 september 2011, 17:15
Als u mij nog één maal beledigt, meld ik u bij de moderatoren.

Ik geef u feiten en een citaat van de woordvoerder van de Israëlische regering. Als u tegenargumenten heeft, dan graag. Op de man spelen behoort niet tot de spelregels.

Voor alle duidelijkheid: in de post die ik becommentarieerde loog u gewoon. Het neerschrijven van zaken die in volstrekte tegenstrijd zijn met de waarheid is een leugen.

Tamam
5 september 2011, 17:39
Als ik jou was zou ik ophouden met over racisme te zeuren. Je weet verdraait niet eens
wat racisme is!
Ik vraag gewoon dat alle anti-zionistische Arabieren hun verantwoordelijkheid opnemen.
Ik eis dat DEZELFDE REGELS VOOR IEDEREEN gelden.
Israel doet het goed. Laat Israel met rust en Israel zal jullie met rust laten. Punt.

...Dus Israel heeft nooit een wapenstilstand doorbroken ?

Dixie
5 september 2011, 17:44
Ah bon. Als willekeurig iemand vanuit uw tuin een granaat afschiet mag ik uw huis bombarderen en ineens de rest van de straat inclusief de school en het ziekenhuis?



ja, maar ik zal er voor zorgen dat NIEMAND een granaat kan afschieten wetende wat de gevolgen kunnen zijn...:roll:

Dixie
5 september 2011, 17:48
U liegt et u beledigt me. Als u tegenargumenten hebt, dan graag. En snel.
Want anders leg ik klacht neer tegen u bij de moderatoren.

dat heb je met antisemitische dubbelnicks...

Tamam
5 september 2011, 19:14
Als ik jou was zou ik ophouden met over racisme te zeuren. Je weet verdraait niet eens
wat racisme is!
Ik vraag gewoon dat alle anti-zionistische Arabieren hun verantwoordelijkheid opnemen.
Ik eis dat DEZELFDE REGELS VOOR IEDEREEN gelden.
Israel doet het goed. Laat Israel met rust en Israel zal jullie met rust laten. Punt.

Telkens u het denigrerend heeft over "de Arabische en Palestijnse vriendjes" jeukt het bij mij ook wel om u eens te laten weten dat u redelijk tot zeer racistisch overkomt.

Francientje
5 september 2011, 20:16
Wat heeft ironie eigenlijk met racisme te maken?
Wat versta jij eigenlijk onder racisme?

Francientje
5 september 2011, 20:20
...Dus Israel heeft nooit een wapenstilstand doorbroken ?

Een serieuze eerlijke wapenstilstand? Nee hoor.

Hertog van Gelre
6 september 2011, 00:31
Welke tegenargumenten?

Racistisch gezeur over arabieren helpt de conflictdiscussie Palestina-Israel zowieso niet verder. Stop er dan mee.

Francientje
6 september 2011, 07:24
Juist ja, stop ermee. En verdraai niet iemands woorden. Ik heb het nooit over 'vriendjes'
maar wel ironisch over 'vrienden' gehad. Een beetje zoals de Britten lang geleden het over
'onze vriend Rommel' hadden.
Il zal het nooit over 'onze vrienden de Islamisten' of 'onze vrienden Hamas' of onze vrienden de terroristen' hebben. (Net zo min als de Britten het ooit over 'onze vriend Hitler' hadden). Want die zijn in mijn ogen gewoon tuig dat uitgeroeid
hoort te worden.

Tamam
6 september 2011, 11:25
Een serieuze eerlijke wapenstilstand? Nee hoor.

:lol:

The Israeli Spokesman (Australian born!) Merk Regev, accepts that Hamas did NOT violate the Ceasefire UNTIL AFTER Israel attacked the Gaza Strip on the 4th November! This proves that it was ISRAEL that broke the ceasefire!

http://www.youtube.com/watch?v=zfFMZ7Y-s_c

Francientje
6 september 2011, 12:52
:lol:

The Israeli Spokesman (Australian born!) Merk Regev, accepts that Hamas did NOT violate the Ceasefire UNTIL AFTER Israel attacked the Gaza Strip on the 4th November! This proves that it was ISRAEL that broke the ceasefire!

http://www.youtube.com/watch?v=zfFMZ7Y-s_c

Gek dat Regev wordt onderbroken voordat hij uitlegt dat de wapenstilstand
dus noch serieus noch eerlijk was en gewoon bedotterij.
Want denken dat je een wapenstilstand respecteert als je die pauze gebruikt
om tunnellen onder de grens van je tegenstander te graven met de bedoeling
kidnappingen uit te voeren is ergens zéér oneerlijk.
Dus nee, Israel heeft nooit een echte, eerlijke, serieuze wapenstilstand
gebroken. En Regev stond op het punt om dat uit te leggen toen hij werd onderbroken.

Dixie
6 september 2011, 13:03
Gek dat Regev wordt onderbroken voordat hij uitlegt dat de wapenstilstand
dus noch serieus noch eerlijk was en gewoon bedotterij.
Want denken dat je een wapenstilstand respecteert als je die pauze gebruikt
om tunnellen onder de grens van je tegenstander te graven met de bedoeling
kidnappingen uit te voeren is ergens zéér oneerlijk.
Dus nee, Israel heeft nooit een echte, eerlijke, serieuze wapenstilstand
gebroken. En Regev stond op het punt om dat uit te leggen toen hij werd onderbroken.

+ feit was dat de raketten tegen Israël bleven komen...

Francientje
6 september 2011, 13:16
+ feit was dat de raketten tegen Israël bleven komen...

Inderdaad. Maar dus niet van Hamas wat eigenlijk niets aan de zaak verandert
omdat Hamas dus volgens de wet verantwoordelijk was. Trouwens Human
Right Watch (niet bepaald pro Israel) heeft in deze zaak Hamas géén gelijk
gegeven.
Je kunt de volledige versie van het gebeuren, gezien door Israelische ogen,
hier vinden.
http://www.topix.com/forum/world/israel/TGRMUDNINGP76S027

Taman, als jij ergens de volledige Palestijnse of Arabische versie hebt (niet
de versie van het een of ander links gedoe in België please! De Arabische
versie!) wil ik die graag lezen.

Johan Bollen
6 september 2011, 13:40
De banden tussen Israël en Turkije verslechteren. Israël liet Turkse toeristen, mannen en vrouwen, strippen in de luchthaven in Tel Aviv. Een dag later werden Israëliërs in Istambul luchthaven uit de rij gehaald en individueel ondervraagt.

http://edition.cnn.com/2011/WORLD/meast/09/05/turkey.israel/

Bradakumar commentarieert

Israel is unused to being humbled in this fashion in its region. Yet, Israel knows Turkey can’t be trifled with like any other Muslim country in its neighborhood. And the Arab world is watching Israel finally meeting its match in the Muslim world. Meanwhile, the public opinion in Turkey and Israel is hardening and there could be more such incidents in the coming days.

Francientje
6 september 2011, 14:13
De banden tussen Israël en Turkije verslechteren. Israël liet Turkse toeristen, mannen en vrouwen, strippen in de luchthaven in Tel Aviv. Een dag later werden Israëliërs in Istambul luchthaven uit de rij gehaald en individueel ondervraagt.

http://edition.cnn.com/2011/WORLD/meast/09/05/turkey.israel/

Bradakumar commentarieert

So what else is new. Het begon met die flotilla. Nooit begrepen waarom de
Turken daar aan begonnen zijn. Leek wel op een oorlogsverklaring.
Ik denk dat Turkije heel hard zijn best doet om op een goed blaadje bij Iran
te komen staan.Als die twee de handen in elkaar slaan ziet het er niet goed
uit voor de Arabische wereld..

Tamam
6 september 2011, 15:45
Inderdaad. Maar dus niet van Hamas wat eigenlijk niets aan de zaak verandert
omdat Hamas dus volgens de wet verantwoordelijk was. Trouwens Human
Right Watch (niet bepaald pro Israel) heeft in deze zaak Hamas géén gelijk
gegeven.
Je kunt de volledige versie van het gebeuren, gezien door Israelische ogen,
hier vinden.
http://www.topix.com/forum/world/israel/TGRMUDNINGP76S027

Taman, als jij ergens de volledige Palestijnse of Arabische versie hebt (niet
de versie van het een of ander links gedoe in België please! De Arabische
versie!) wil ik die graag lezen.

Gaan we dan de kloterijen die individuele extreem-rechtse kolonisten uithalen ook als reden mogen aanhalen om Israel collectief te bestraffen ?

donzigschaap
6 september 2011, 19:09
So what else is new. Het begon met die flotilla. Nooit begrepen waarom de
Turken daar aan begonnen zijn. Leek wel op een oorlogsverklaring.
Ik denk dat Turkije heel hard zijn best doet om op een goed blaadje bij Iran
te komen staan.Als die twee de handen in elkaar slaan ziet het er niet goed
uit voor de Arabische wereld..
Als dat al een oorlogsverklaring was, hoe noemt u dan het optreden van de IDF? Een oorlogsmisdaad?

zeddie
6 september 2011, 19:17
You cannot pet a dog with rabies.

GreetzZ

atmosphere
6 september 2011, 20:36
Gek dat Regev wordt onderbroken voordat hij uitlegt dat de wapenstilstand
dus noch serieus noch eerlijk was en gewoon bedotterij.
Want denken dat je een wapenstilstand respecteert als je die pauze gebruikt
om tunnellen onder de grens van je tegenstander te graven met de bedoeling
kidnappingen uit te voeren is ergens zéér oneerlijk.
Dus nee, Israel heeft nooit een echte, eerlijke, serieuze wapenstilstand
gebroken. En Regev stond op het punt om dat uit te leggen toen hij werd onderbroken.

Vreemd hè , dat sommige Palestijnen moeite hebben met een wapenstilstand
na het grenzeloze geweld van Israel in Gaza ( waarbij alleen al 300 kinderen omkwamen )

atmosphere
6 september 2011, 20:52
:lol: Neve Decalim is een voormalige Joodse nederzetting in de Gazastrook.

Hoeveel foto's en videos wilt u zien van de vernietiging van Palestijnse huizen en gebouwen?



De Gazanen worden niet meer bezet. Uw eigen foto's bewijzen het. En toch blijven die Gazanen bommen en granaten afschieten. Hoe komt dat toch?


Er is wel degelijk sprake van een bezetting ! Ook volgens de organisaties die bepalen wanneer er sprake is van een bezetting. Zo simpel is het.

Er is sprake van een bezetting onder civiel bestuur.

atmosphere
6 september 2011, 21:14
Er is gewoon geen enkele manier om dit te rechtvaardigen:

CONFLICT IN FIGURES(2009)
More than 1,300 Palestinians killed
Thirteen Israelis killed
More than 4,000 buildings destroyed in Gaza, more than 20,000 severely damaged
50,000 Gazans homeless and 400,000 without running water


En maar blijven lullen over het verre verleden!

Sommige Palestijnen vinden(o.a. vanwege bovenstaande zaken) dat zij het recht hebben zichzelf te verdedigen, en schieten daarom raketten af op Israel.

Tema
6 september 2011, 22:36
Er is gewoon geen enkele manier om dit te rechtvaardigen:

CONFLICT IN FIGURES(2009)
More than 1,300 Palestinians killed
Thirteen Israelis killed
More than 4,000 buildings destroyed in Gaza, more than 20,000 severely damaged
50,000 Gazans homeless and 400,000 without running water


En maar blijven lullen over het verre verleden!

Sommige Palestijnen vinden(o.a. vanwege bovenstaande zaken) dat zij het recht hebben zichzelf te verdedigen, en schieten daarom raketten af op Israel.

Heeft niets met zelfverdediging te maken. Toen Israel zich volledig terugtrok uit Gaza kregen de Israelische burgers als dank 8.600 raketten op hun donder. Een oorlogsmisdaad die jij nu probeert goed te praten.

Ik denk dat Israel Gaza terug moet bezetten dan zijn we van dat hypocriete gejank vanaf.

Francientje
7 september 2011, 06:39
Er is gewoon geen enkele manier om dit te rechtvaardigen:

CONFLICT IN FIGURES(2009)
More than 1,300 Palestinians killed
Thirteen Israelis killed
More than 4,000 buildings destroyed in Gaza, more than 20,000 severely damaged
50,000 Gazans homeless and 400,000 without running water


En maar blijven lullen over het verre verleden!

Sommige Palestijnen vinden(o.a. vanwege bovenstaande zaken) dat zij het recht hebben zichzelf te verdedigen, en schieten daarom raketten af op Israel.

Euh...Maar waren de bovenstaande feiten niet het gevolg van inplaats van de
aanzet tot het schieten met raketten? Of heb ik wat gemist?

Francientje
7 september 2011, 06:47
Gaan we dan de kloterijen die individuele extreem-rechtse kolonisten uithalen ook als reden mogen aanhalen om Israel collectief te bestraffen ?

Hetzbollah, Hamas , de harde vleugel van de PLO en consoorten zouden alle
Israeli's al lang collectief de keel hebben overgesneden als ze daar de kans toe hadden gezien .
Kloterijen van extremistische settlers worden door Israel zelf gestraft.

Francientje
7 september 2011, 07:58
Als dat al een oorlogsverklaring was, hoe noemt u dan het optreden van de IDF? Een oorlogsmisdaad?

Pardon?
Kijk, sta me toe uit te leggen wanneer het een oorlogsmisdaad zou geweest zijn.
1. Het schip wordt gesommeerd rechtsomkeer te maken . Het schip geeft daar gehoor aan.
2. Het wordt desondanks gekelderd.
3. De overlevenden worden in het water gewoon neergeknald.
Voila, nu heb je een oorlogsmisdaad.

Daar die blokkade absoluut en ontegensprekelijk legaal was en blijft had
Israel het volste recht dat schip te enteren. En er zou geen enkele dode
zijn gevallen als die bende gekken en wouldbe martelaren zich aan de
regels hadden gehouden.

Een voorbeeld dat het misschien wat duidelijker maakt. Ik rij op de publieke
weg. Ik krijg bevel tot stoppen en rechtsomkeer maken van gendarmes die
daar post hebben gevat.
Ik rij desondanks toch door. Weet je wat er dan gebeurt?
De gendarmes schieten op mijn banden. Mijn auto slipt en komt tegen een boom terecht. Ik ben morsdood. Enne...de gendarmes waren in hun recht.
Ander scenario: Ik stop wel. De gendarmes bevelen me uit te stappen. Ik
doe dat, gewapend met een krik. Ik geef daar een gendarme een fikse mep
mee. Heb je er enig idee van hoe de gendarmes gaan reageren?
Drie andere inzittenden in mijn auto stappen op hun beurt uit en beginnen meppen aan de gendarmes uit te delen met wat ze zoal bij de hand
hebben. Een van ze schiet zelfs op ze met een jachtgeweer.
Weet je dat er dan gebeurt? Of moet ik er een tekeningetje bij maken?
Vanaf het ogenblik dat die blokkade legaal is moet alles wat nodig is gedaan
worden om ze te doen respecteren.

Tamam
7 september 2011, 09:48
Man man... Francientje, hoe jij misdaden probeert goed te praten neemt heel vreemde proporties aan.

Israel schoot al op mensen die op het dok van het schip liepen, voor ze het enterden op internationaal gebied.

Israel had daarom het recht niet en je kent blijkbaar niets van maritieme wetten.

Ook grappig dat Israel onderzoek van hun misdaden vaak saboteert. Waarom zijn de HONDERDEN beelden door Israel afgepakt en nog steeds niet vrijgegeven? Antwoord daar eens op, concreet.

Als alles zo legitiem verliep, waarom het stelen van beeldmateriaal van journalisten en activisten die wat er gebeurde haarfijn op beeld vastlegden?

1 video is gelekt, van een documentaire maakster die de geheugenkaart in haar BH stak (no joke):

A video shot on board by documentary maker Iara Lee showed the captain of the boat announcing over the public address system, "Stop your resistance[150] ... They are using live ammunition ... Be calm, be very calm." Gunshots are heard. At the end a woman shouts, "We have no guns here, we are civilians taking care of injured people. Don't use violence, we need help." One of the activists shows the camera a waterproofed booklet allegedly taken from the Israeli commandos listing the names, with photos, of several key people among the passengers. Lee says the video was smuggled off the ship in her underwear due to the Israeli confiscation of all photographic and film materia

De beelden van het IDF zelf zijn heel kort, knip- en plakwerk. ..En tonen bv niet toen zij vuurden "uit zelfverdediging". Waarom niet?

Wat bv met de foto van wapens die vrijgegeven werden en toen bleek dat de foto gemaakt werd op onjuiste datum? En wat ivm dit verhaal dan?

IDF forced to admit doctoring audio of raid on Gaza flotilla:
http://www.rawstory.com/rs/2010/06/06/idf-admits-doctoring-audio-gaza-flotilla/

Het IDF doet via hun youtube kanaal en andere nieuwskanelen aan dergelijke manipulatie, helaas voor hen vallen ze vaak door de mand.

Uw gedrag doet me denken aan een negationiste die wanhopig de gaskamers en de misdaden van nazi's probeert te ontkennen. Ironisch dat het om Israel gaat, slachtoffers weleer van de nazi's.

Ik vermoed dat u een of ander persoonlijk motief heeft om Israel van schuld te doen witwassen, wat dat motief ook moge zijn kan me niet schelen. Maar uw "bijdragen" aan discussies hier over Israel/Palestine zijn er heel povertjes door.

Francientje
7 september 2011, 12:36
Man man... Francientje, hoe jij misdaden probeert goed te praten neemt heel vreemde proporties aan.

Israel schoot al op mensen die op het dok van het schip liepen, voor ze het enterden op internationaal gebied.

Israel had daarom het recht niet en je kent blijkbaar niets van maritieme wetten.

Ook grappig dat Israel onderzoek van hun misdaden vaak saboteert. Waarom zijn de HONDERDEN beelden door Israel afgepakt en nog steeds niet vrijgegeven? Antwoord daar eens op, concreet.

Als alles zo legitiem verliep, waarom het stelen van beeldmateriaal van journalisten en activisten die wat er gebeurde haarfijn op beeld vastlegden?

1 video is gelekt, van een documentaire maakster die de geheugenkaart in haar BH stak (no joke):

A video shot on board by documentary maker Iara Lee showed the captain of the boat announcing over the public address system, "Stop your resistance[150] ... They are using live ammunition ... Be calm, be very calm." Gunshots are heard. At the end a woman shouts, "We have no guns here, we are civilians taking care of injured people. Don't use violence, we need help." One of the activists shows the camera a waterproofed booklet allegedly taken from the Israeli commandos listing the names, with photos, of several key people among the passengers. Lee says the video was smuggled off the ship in her underwear due to the Israeli confiscation of all photographic and film materia

De beelden van het IDF zelf zijn heel kort, knip- en plakwerk. ..En tonen bv niet toen zij vuurden "uit zelfverdediging". Waarom niet?

Wat bv met de foto van wapens die vrijgegeven werden en toen bleek dat de foto gemaakt werd op onjuiste datum? En wat ivm dit verhaal dan?

IDF forced to admit doctoring audio of raid on Gaza flotilla:
http://www.rawstory.com/rs/2010/06/06/idf-admits-doctoring-audio-gaza-flotilla/

Het IDF doet via hun youtube kanaal en andere nieuwskanelen aan dergelijke manipulatie, helaas voor hen vallen ze vaak door de mand.

Uw gedrag doet me denken aan een negationiste die wanhopig de gaskamers en de misdaden van nazi's probeert te ontkennen. Ironisch dat het om Israel gaat, slachtoffers weleer van de nazi's.

Ik vermoed dat u een of ander persoonlijk motief heeft om Israel van schuld te doen witwassen, wat dat motief ook moge zijn kan me niet schelen. Maar uw "bijdragen" aan discussies hier over Israel/Palestine zijn er heel povertjes door.

Israel had dat recht tot enteren dus wel.Ja, in internationale wateren! Lees het Palmer rapport.

Er WAS EEN LEGALE BLOKKADE. Wie zo'n blokkade wil breken doet dat op
eigen risico. PUNT.

Als dat schip dus niet wilde dat het op vechten etc eindigde had de kapitein
gewoon rechtsomkeer gemaakt.
Weet je, perso zou ik het anders hebben aangepakt. Drie schoten voor de
boeg, daarna , in geval van weigering om rechtsomkeer te maken, schoten
in het schip, ik pik de drenkelingen op en arresteer ze. Punt. Israel wilde
het blijkbaar op een zachtere manier doen en voila het resultaat.
Verdomme, hoe kom je er eigenlijk bij dat een stuk of wat Vlaamse geiten
plus een stuk of wat dolle Turken zich op onkwetsbaarheid mogen beroepen
in een oorlogszaak?
Les: je valt nooit of te nimmer soldaten van een regulier leger aan gewoon
om in het nieuws te komen.

Tamam
7 september 2011, 12:47
Antwoord eens m'n vraag waarom het IDF honderden foto' sen videomateriaal afnam , ze niet wilt vrijgeven en onderzoek systematisch probeert te verhinderen ?

Die beelden zouden juist duidelijkheid kunnen verschaffen dat Israel legitiem handelde. Iets te verbergen ofzo?

Die blokkade is legaal in de ogen van Israel misschien, inhumaan in de ogen van de rest van de wereld zeker en vast.

Every State has the right to establish the breadth of its territorial sea up to a limit not exceeding 12 nautical miles, measured from baselines determined in accordance with this Convention. The flotilla was attacked in international waters, 65 km = over 35 nautical miles off the Gaza coast. Israel had no legal right to arrest anyone or hold any ships hostage. Israel committed an act of deliberate, premeditated, murder and piracy. Other crimes also include assault and battery, kidnapping and imprisonment of innocent civilians, and theft.

Hier een ander gelekt filmpje, waarop je Israelische soldaten iemand die neerligt zit te schoppen en dan neerschiet van op een paar centimeters afstand. Duidelijk zelfverdediging. :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=EYl0sRYKIG8

Stel je eens voor dat de inbeslag genomen beelden zouden vrijkomen. Dezelfde moord maar dan met scherpere, duidelijkere beelden.

Tamam
7 september 2011, 12:52
. Israel wilde
het blijkbaar op een zachtere manier doen en voila het resultaat.


Daarom dat ze met uzi's in aanslag enterden en opvoorhand vanuit helicopters al schoten :lol:

trouwens, een van die "vlaamse geiten" kreeg een geluidsgranaat op haar hoofd (met bijkomende verwondingen), dus de entering van de andere schepen verliep ook zonder respect en met enig geweld van het IDF uit.

Francientje
7 september 2011, 13:26
Daarom dat ze met uzi's in aanslag enterden en opvoorhand vanuit helicopters al schoten :lol:

trouwens, een van die "vlaamse geiten" kreeg een geluidsgranaat op haar hoofd (met bijkomende verwondingen), dus de entering van de andere schepen verliep ook zonder respect en met enig geweld van het IDF uit.

Die Vlaamse geit (wat was haar probleem, grootvader of overgrootvader had
gecollaboreerd en ze had de gevolgen daarvan nog altijd niet verwerkt, zeker? en natuurlijk was het allemaal de schuld van de Joden?)
kreeg dus nét wat ze verdiende. Menslievendheid had met haar onderneming
niets te maken. Want anders zou ze vast haar huid zijn gaan wagen in
Somalie etc.
Nogmaals als dat schip gehoor had gegeven aan het bevel om gewoon
rechtsomkeer te maken zou er NIETS gebeurd zijn.
Wie een legale blokkade wil doorbreken doet dat op eigen risico.
Wat respect met deze zaak te maken heeft begrijp ik niet.

Tamam
7 september 2011, 13:56
antwoord eens m'n vraag. of weet je zelf niet waarom het IDF zulke kapriolen ongestoord durft uit te halen?

Francientje
7 september 2011, 14:20
Welke kapriolen. Ik heb je al gezegd wat ik zou gedaan hebben in de plaats van het IDF.
Kijk waarom ga je niet op de Meir staan bij het een of ander grootwarenhuis om de
mensen daar diets te halen dat ze absoluut niets mogen kopen dat eventueel uit
Israel komt. Dat is altijd een fantastische reclame voor ons.
In werkelijkheid kunnen de Palestijnen je geen barst schelen. Je verwerkt gewoon het
sukses dat Israel heet niet. Want als rechtvaardigheid en menslievendheid je drijfveren
waren, dan zou je nu wat doen of proberen te doen aan de toestanden in Somalie
en de rest van de hoorn in Afrika.
Dus voor mijn part ben je dus een Vlaamse griet met de kwalen die ik al opgenoemd
heb of een allochtoon (en heb je dan niets beters te doen) die wat tegen Joden heeft.
De Palestijnen hebben het ondertussen nog altijd stukken beter dan de meeste Jordaniers en Egyptenaren. En véél, véél beter dan de sukkelaars die toevallig in Afrika
werden geboren.

Tamam
7 september 2011, 14:28
Goed, je weet dus zelf niet waarom de honderden beelden en video's van de feiten gestolen en nooit teruggegeven zijn door het IDF.

Francientje
7 september 2011, 14:44
Goed, je weet dus zelf niet waarom de honderden beelden en video's van de feiten gestolen en nooit teruggegeven zijn door het IDF.

Waar heb je het over? Of bedoel je dat die afschuwelijke overval van het IDF
zo zacht en lief verliep dat de apen op dat schip de zaak in peis en vree konden
filmen?

Tamam
7 september 2011, 14:51
Laat maar zitten.

slegie
7 september 2011, 15:13
Er word nu al meer dan 2 duizend jaar bloed verspild in diene zandbak, het land van god, dezelfde god van de 3 grote religies.

1 gezegde zullen allen joden in de wereld dankzij Israël dik in hun oren mogen knopen.

"men oogst wat men zaait!!!!"

al decennia lang is Israël haast een nazistische manier bezig met het palestijnse volk. De duitse holocaust was er eentje die hun is overkomen door een waanzinnig monster maar een 2de holocaust zou mij bij machtsverschuivingen niet verbazen en dan kan geen enkele jood zich nog verschuilen achter de onschuldige hand want hoe je het ook draait of keert wat israël doet, doet het nu helaas in naam van alle joden of het nu wilt of niet.

Zolang rechtse israëlische kopstukken blijven op deze manier doordoen zullen generaties joden ooit de prijs mogen betalen!

het is gewoon dom om te denken dat de superioriteit blijft duren, rome dacht het ook, hoogmoed komt altijd voor de val.

De economische macht van de almachtige VS brokkelt af, spoedige zullen andere grootmachten zich mengen in het debat midden oosten maar vooralsnog zijn er weinig of geen eigenbelangen te halen in die zandbak voor landen zoals China, India of Rusland en laten deze het dus op zijn beloop.

Europa zou die zandbak beter ook met rust laten, wie gelooft er immers nog in het heilige land? het lijkt mij al eerder 2000 jaar de hel op aarde te zijn maar kom, wie ben ik

Dixie
7 september 2011, 16:10
"men oogst wat men zaait!!!!"



hopelijk knopen de pallies dit in hun oren...

Tema
7 september 2011, 18:02
Man man... Francientje, hoe jij misdaden probeert goed te praten neemt heel vreemde proporties aan.

Israel schoot al op mensen die op het dok van het schip liepen, voor ze het enterden op internationaal gebied.

Israel had daarom het recht niet en je kent blijkbaar niets van maritieme wetten. Uit het Palmer-rapport van de V.N. komt naar voor dat:

1. De zeeblokkade volkomen legaal was. Bijgevolg was de poging om die blokkade te doorbreken illegaal.
Die blokkade is legaal in de ogen van Israel misschien, inhumaan in de ogen van de rest van de wereld zeker en vast. :-)

Daarom dat ze met uzi's in aanslag enterden en opvoorhand vanuit helicopters al schoten
2. De activisten van de Avi Marmara hebben zelf het geweld uitgelokt en het IDF verdedigde zich daartegen al beweert het rapport dat zij daarbij teveel geweld gebruikten.
Maar uw "bijdragen" aan discussies hier over Israel/Palestine zijn er heel povertjes door....

Derk de Tweede
7 september 2011, 18:13
Wat moet je doen met de radicaal-rechtse ingeweken kolonisten in Hebron om te reageren op betogingen van Palestijnen?

Ze hevig bewapenen blijkbaar...

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1311746/2011/08/30/Israel-bewapent-kolonisten-in-voorbereiding-op-massaprotesten.dhtml

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/idf-training-israeli-settlers-ahead-of-mass-disorder-expected-in-september-1.381421

Religieus fanatisme wordt een groot probleem in Israel.
Ze werken niet, hoeven niet in dienst en zijn intolerant.

Tamam
7 september 2011, 18:38
Geen enkel verdediger van Israel kan hier nog steeds de vraag niet beantwoorden waarom Israel onderzoeken blokkeert en de beelden/videomateriaal afnam van het moment waarop ze zgn "legitiem" handelden.

Tema
7 september 2011, 19:25
1 gezegde zullen allen joden in de wereld dankzij Israël dik in hun oren mogen knopen.

"men oogst wat men zaait!!!!"

al decennia lang is Israël haast een nazistische manier bezig met het palestijnse volk. De duitse holocaust was er eentje die hun is overkomen door een waanzinnig monster maar een 2de holocaust zou mij bij machtsverschuivingen niet verbazen en dan kan geen enkele jood zich nog verschuilen achter de onschuldige hand want hoe je het ook draait of keert wat israël doet, doet het nu helaas in naam van alle joden of het nu wilt of niet.
Volgens u verdient elke Jood ter wereld een nieuwe holocaust. Dit is keihard anti-semitisme.

Tamam
7 september 2011, 23:02
daar ga ik met Tema mee akkoord. Slegie u komt heel anti-joods over. Tegen Israel zijn is iets heel anders, ik weet daarom niet wat u in deze draad komt zoeken. Vele joden zijn anti-zionistisch, en tegen de regering van Israel.

atmosphere
7 september 2011, 23:54
Euh...Maar waren de bovenstaande feiten niet het gevolg van inplaats van de
aanzet tot het schieten met raketten? Of heb ik wat gemist?

Dat hangt volledig van het moment af, vanaf wanneer je gaat kijken.

Als het een gevolg is van , dan kunnen we in ieder geval vaststellen dat het buiten proportioneel is.

atmosphere
8 september 2011, 00:07
daar ga ik met Tema mee akkoord. Slegie u komt heel anti-joods over. Tegen Israel zijn is iets heel anders, ik weet daarom niet wat u in deze draad komt zoeken. Vele joden zijn anti-zionistisch, en tegen de regering van Israel.


Ik zie totaal niet in waarom slegie in dat specifieke stuk tekst van hem anti-joods over komt.

atmosphere
8 september 2011, 00:21
Het hele idee dat Israel in al die verschillende situaties handeld uit zelfverdediging is extreem naïf en weinig realistisch.

In Israel komen meer mensen om het leven door een val van de trap in huis dan door Palestijns geweld !

Wie zichzelf verdedigd valt zelf niet aan , zo simpel is het.
Het zelfverdedigings argument gaat voor geen van de partijen op, in de meeste situaties.

atmosphere
8 september 2011, 01:01
Heeft niets met zelfverdediging te maken.

Wat Israel doet heeft dat net zo goed niet !!!

Toen Israel zich volledig terugtrok uit Gaza kregen de Israelische burgers als dank 8.600 raketten op hun donder. Een oorlogsmisdaad die jij nu probeert goed te praten. "raketten " , opgevoerde vuurpijlen die zelden doel treffen, lijkt mij een betere omschrijving.

Ik praat nergens de Palestijnse raketaanvallen goed!! U praat wel de veel ernstigere misdaden van Israel goed , dat is het verschil.

Na 13000 doden en massale verwoesting moeten de Palestijnen Israel dankbaar zijn voor het feit dat het leger zich terug trok, te idioot voor woorden!! Vooral omdat de Palestijnen na de terugtrekking helemaal niet 'bevrijd' waren van vergaande Israelische invloed.



Ik denk dat Israel Gaza terug moet bezetten dan zijn we van dat hypocriete gejank vanaf.

Sorry maar de grootste jankers zijn de genen die het minst hard getroffen worden in dit conflict.

Israel profiteert ook nog eens van de internationale hulp aan de Palestijnen, hulp waar de Palestijnen zelf geen reet aan hebben.

Tema
8 september 2011, 04:16
Ik praat nergens de Palestijnse raketaanvallen goed!! U doet niets anders. U beweerde dat zij die raketten afschieten uit zelfverdediging o.m. wegens operatie Cast Lead.
Terwijl de cijfers juist aantonen dat sinds Cast Lead het aantal raketten drastisch is afgenomen. Ik noteer trouwens dat u impliciet zelf ook toegeeft dat die raketten geen zelfverdediging zijn. Wat Israel doet heeft dat net zo goed niet !!! Israel trok zich volledig terug en men gaat massaal mortieren en granaten afvuren op de weerloze Israelische bevolking. Elke regering zou zijn burgers tegen terreur verdedigen. Aangezien het aantal raketinslagen tot een fractie herleid is was cast lead juist een bijzonder effectieve verdedigingstrategie.

"raketten " ,opgevoerde vuurpijlen die zelden doel treffen, lijkt mij een betere omschrijving.
2e poging om die misselijkmakende terreur recht te praten. Die raketten en mortieren dienen slechts 1 doel nmlk. om van het leven van de Israeli's zoveel mogelijk een hel te maken. Dat de Arabieren een beetje onkundig zijn doet daar niets vanaf.


Na 13000 doden en massale verwoesting moeten de Palestijnen Israel dankbaar zijn voor het feit dat het leger zich terug trok, te idioot voor woorden!! Vooral omdat de Palestijnen na de terugtrekking helemaal niet 'bevrijd' waren van vergaande Israelische invloed. Sorry maar de grootste jankers zijn de genen die het minst hard getroffen worden in dit conflict. Nogmaals tracht u deze zinloze terreur te verschonen. Wat Israel ook doet er is altijd wel een reden om een Jood te doden. Nu beweert u dat ondanks de volledige terugtrekking de Palestijnen het recht hebben om terreur te plegen omdat er in de 63 jaar sinds de stichting van Israel er 13000 Palestijnse slachtoffers te betreuren zijn. Uiteraard zal dit wederom leiden tot een Israelische actie. Daarna zal u vele hypocriete tranen huilen. Zoveel onrecht!

Het is trouwens een mythe dat er meer Palestijnen dan Israeliërs gedood zijn want i.t.t. de 13000 Palestijnen zijn er meer dan 24000 Israeliërs gesneuveld. Het zijn dus vooral de Israëliers die het slachtoffer zijn.

Tamam
8 september 2011, 12:02
ik denk wat er sinds '47 zich afgespeeld heeft meer relevantie heeft dan honderd jaar ervoor in de discussie hoe het met Israel en Palestina verder moet. ik weet niet hoe u aan het cijfer van 24000 Israeliers komt. sinds welk jaar telt u? en sinds welk jaar telt u voor het dodenaantal van Palestijnen? want ze kloppen lang geen kanten. U zit er een paar duizendtal naast.

During 1948 alone - 5000+ Palestinians killed.

War of Attrition - 2500 Palestinians killed.

Yom Kippur War - 1000 Palestinians killed.

Lebanese Civil War - 75 000 Palestinians killed by Israel + Lebanese people.

2000-2005 - 5 000 Palestinians killed.

Gaza War - 1 500 Palestinians killed.

The First Intifida - 3 000 Palestinians killed.

There had been incidents of small massacres not well documented, if added all together, they will add up to thousands.

Hebron Massacre 1994 - 60 Palestinians dead in Mosque.

Church of Nativity - 20 Christians killed by Israeli fire, including 2 Priests and 3 Deacons.

Al-Aqsa massacre 2000 - 35 Palestinians killed

Jenin 2002 - 53 Palestinians killed.

Many, many more...

Of course, blockades had happened in the past, the most recent one.

Gaza - 300 Palestinians killed

This is not to mention the number of Jerusalemites that died. And there had been three Gaza massacres in the past. Also remember what happened to Jenin and Nablus. The deaths of wall protesters, Palestinians that died in the jails, the assassinations, the number is BIG.

If you are going to count as well the number of Jordanians, Egyptians, Syrians, Lebanese, and other Arabs that died, that would be a huge number as well.

Some people think a "genocide" is not about the number or that 18 000 is not a genocide. Genocide is the mentality and the will. It's the intent.

UN Genocide Article 2, of this convention defines genocide as: "any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such: killing members of the group; causing serious bodily or mental harm to members of the group; deliberately inflicting on the group conditions of life, calculated to bring about its physical destruction in whole or in part; imposing measures intended to prevent births within the group; [and] forcibly transferring children of the group to another group."

UNRWA schat het aantal gevluchte Palestijnen sinds "47 op 711,000.

Ook een peulschil zeker?

Dixie
8 september 2011, 12:42
ik denk wat er sinds '47 zich afgespeeld heeft meer relevantie heeft dan honderd jaar ervoor in de discussie hoe het met Israel en Palestina verder moet. ik weet niet hoe u aan het cijfer van 24000 Israeliers komt. sinds welk jaar telt u? en sinds welk jaar telt u voor het dodenaantal van Palestijnen?

ah dan tellen de jaren '20 en '30 ook mee toen begon namelijk het afslachten van joden door de palestijnen via terroristische aanslagen (en sindsdien niet meer gestopt) met resultaat een volledige aanval op joden in het jaar 47 en niet te vergeten de 'grote' oorlogen tegen de joden in 67 en 73...

1921, 1 mei - Gewapende Arabische terreurgroepen doden 47 Joodse inwoners in dorpen in Palestina. Als gevolg van Brits politieoptreden hier tegen vallen er 48 doden aan Arabische kant.
1929, 23 augustus - Arabische groeperingen verwonden 339 en doden 133 Joodse inwoners in plaatsen in de Palestijnse regio. De overlevende inwoners van de Joodse wijken van Hebron, Peki’in (Galilea) en Beit Shean (Jordaanvallei) vluchten hierbij weg. Tevens komen 116 Arabieren om het leven, grotendeels door Britse troepen. Zie Bloedbad van Hebron
1936, in de periode april-augustus - Bij een Arabische terreurgolf komen meer dan tachtig Joden en 33 Britten om het leven en worden veel Joodse boerderijen in brand gestoken. Tevens komen ook 138 Arabieren om het leven, die allen door Britse veiligheidstroepen worden doodgeschoten.
1937, juli - Bij Arabische aanslagen op Joden in dorpen in de regio Palestina komen 33 mensen om het leven. Bij een Joodse vergeldingsactie worden hierop 30 Arabieren gedood.
1938, in de periode mei-juli - In deze periode komen 59 Joden om het leven bij terroristische aanslagen en 102 Arabieren, de meeste daarvan bij drie door Joodse extremisten gepleegde bomaanslagen

1947, in de periode juli-december - Aansluitend op de stemming in de Algemene Veiligheidsraad van de VN worden overal in het mandaatgebied Palestina meer dan 200 Joden vermoord door terreuracties. Eveneens komen ook meer dan 120 Arabieren om het leven, deels door Joodse zelfverdedigings- en terreuracties, deels door Brits politieoptreden. Ook in de Arabische wereld wordt de AV-resolutie begroet met anti-joods geweld. Zo worden bijvoorbeeld op 9 december in Aden 82 Joden vermoord. In Egypte worden ruim 150 Joden om het leven gebracht.
1948, 11 maart - In Jeruzalem plegen Arabieren een bomaanslag op het gebouw van de Jewish Agency in Jeruzalem waarbij 13 Joden worden gedood.
1948, 13 april - Een konvooi van medische voertuigen wordt aangevallen door Arabische strijders met 79 Joodse slachtoffers als gevolg. Een Brits soldaat komt ook om het leven. Zie: Aanval op konvooi Hadassah
enz...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_terroristische_aanslagen#1920-1929

In 1920 en 1921 vinden in Jeruzalem en Jaffa grootschalige anti-Joodse rellen plaats. Tientallen mensen komen daarbij om het leven.
In 1929 komt het in Jeruzalem tot een conflict over de toegang van Joden tot de Klaagmuur. De hoogste leider der Arabieren in Palestina, Amin al-Hoesseini, laat het gerucht verspreiden dat Joden de Tempelberg willen veroveren.
Tussen 1936 en 1939 breekt de Arabisch-Palestijnse opstand uit. Arabieren organiseren een algemene staking tegen het Britse bestuur en de Joodse inwoners van Palestina. De staking slaat al snel om in een volksopstand en de gewelddadigheden worden hardhandig door de Britten neergeslagen.
1.november 1947 - maart 1948. Een guerrillaoorlog breekt uit, waarin Palestijnse milities de overhand hebben Zij worden gesteund door 6000 tot 8000 vrijwillige strijders van buiten Palestina, vooral uit Egypte, Syrië en Irak die het Arab Liberation Army onder leiding van Fawzi al-Qawuqji) kwamen versterken. De Joodse Haganah-militie stelt zich defensief op, door gebrekkige organisatie en later om de vertrekkende Britse militairen niet te provoceren.
2.april - mei 1948. De Haganah gaat in het offensief om strategische posities te verwerven met het oog op de verwachte invasie van buitenlandse Arabische legers op 15 mei 1948. Onder meer worden de corridor Tel Aviv-Jeruzalem en de steden Haifa, Jaffa en Tiberias veroverd. Vooral na half mei 1948 kwamen meer dan 4000 buitenlandse joodse en niet-joodse vrijwilligers het Israëlische kamp versterken: onder meer piloten, zeelui en specialisten in communicatie en tanks
Op 12 mei 1948 werden ongeveer honderd Joodse bewoners van het Kfar Etzion-blok van kibboetsen ten zuiden Jeruzalem na overgave vermoord door Arabische milities
15 mei - 11 juni 1948: Arabische legers vallen binnen, boeken successen - vooral het Jordaanse leger - maar worden tot staan gebracht door de Israëlische IDF.
Israël heeft gewonnen, ongeveer 4500 soldaten en 1500 burgers verloren (1% van haar bevolking).
Uit veel landen in het Midden-Oosten migreren, dan wel vluchten, vijf- tot zeshonderdduizend Joden naar Israël, enerzijds door de dreigende toespraken van onder andere Egyptische en Iraakse leiders en pogroms,[14][15][16][17] anderzijds vanwege verdrijving en etnische zuiveringen op Joden in deze landen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Isra%C3%ABl
enz.

Tema
8 september 2011, 12:44
Kijk eerst uw eigen getallen na en kom dan nog maar eens terug.

Francientje
8 september 2011, 13:58
UN Genocide Article 2, of this convention defines genocide as: "any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such: killing members of the group; causing serious bodily or mental harm to members of the group; deliberately inflicting on the group conditions of life, calculated to bring about its physical destruction in whole or in part; imposing measures intended to prevent births within the group; [and] forcibly transferring children of the group to another group."[QUOTE]
Ja, herlees dat toch maar eens vijf keer en denk erbij na. Israel heeft nooit of te nimmer de intentie gehad gelijk welke groep zoals boven op genoemd te vernietigen.
Hamas en co dus wel.

Tamam
8 september 2011, 14:00
Vele joodse historici en onderzoekers spreken u tegen.

Francientje
8 september 2011, 14:58
Vele joodse historici en onderzoekers spreken u tegen.

Werkelijk?
De feiten bewijzen het tegendeel!
Kijk, Tamam, mensen worden niet alleen bepaald door wat ze geboren zijn.
Het is gewoon wat waar ze niets aan kunnen veranderen.
Kom nou eens met een neutrale (dus geen extreem linkse of extreem rechtse)
historicus aandragen die zich bij de feiten houdt en ALLEEN de geschiedenis
dient. En wiens mening alom (en dus niet alleen door mensen van een bepaalde politieke strekking) gerespecteerd wordt. Voor mijn part mag die rood, geel, zwart, Arabisch of Joods zijn.

atmosphere
11 september 2011, 12:47
ah dan tellen de jaren '20 en '30 ook mee toen begon namelijk het afslachten van joden door de palestijnen via terroristische aanslagen (en sindsdien niet meer gestopt) met resultaat een volledige aanval op joden in het jaar 47 en niet te vergeten de 'grote' oorlogen tegen de joden in 67 en 73...



Wat er de laatste 10 a 20 jaar heeft plaatsgevonden lijkt mij iets relevanter
+
Je kunt geen attrocities goedpraten door te wijzen op de attrocities van de tegen partij.

atmosphere
11 september 2011, 12:48
UN Genocide Article 2, of this convention defines genocide as: "any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such: killing members of the group; causing serious bodily or mental harm to members of the group; deliberately inflicting on the group conditions of life, calculated to bring about its physical destruction in whole or in part; imposing measures intended to prevent births within the group; [and] forcibly transferring children of the group to another group."[QUOTE]
Ja, herlees dat toch maar eens vijf keer en denk erbij na. Israel heeft nooit of te nimmer de intentie gehad gelijk welke groep zoals boven op genoemd te vernietigen.
Hamas en co dus wel.

Waarom zijn ze daar dan wel stelselmatig mee bezig ?

Wat doet het ertoe hoe iets genoemd word, het gaat om het resultaat .
Te idioot voor woorden om Israel vredelievender af te willen schilderen dan haar tegenpartij, omdat de resultaten van haar acties dat tegenspreken en eerder het tegendeel doen vermoeden.

atmosphere
11 september 2011, 12:53
Werkelijk?
De feiten bewijzen het tegendeel!
Kijk, Tamam, mensen worden niet alleen bepaald door wat ze geboren zijn.
Het is gewoon wat waar ze niets aan kunnen veranderen.



Ja ? wat dan ?

Francientje
11 september 2011, 13:26
Wat er de laatste 10 a 20 jaar heeft plaatsgevonden lijkt mij iets relevanter
+
Je kunt geen attrocities goedpraten door te wijzen op de attrocities van de tegen partij.

Zeg, wat rook jij eigenlijk?

Oblique
11 september 2011, 13:36
Kike light

Francientje
11 september 2011, 13:50
[QUOTE=Francientje;5676676]UN Genocide Article 2, of this convention defines genocide as: "any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such: killing members of the group; causing serious bodily or mental harm to members of the group; deliberately inflicting on the group conditions of life, calculated to bring about its physical destruction in whole or in part; imposing measures intended to prevent births within the group; [and] forcibly transferring children of the group to another group."

Waarom zijn ze daar dan wel stelselmatig mee bezig ?

Wat doet het ertoe hoe iets genoemd word, het gaat om het resultaat .
Te idioot voor woorden om Israel vredelievender af te willen schilderen dan haar tegenpartij, omdat de resultaten van haar acties dat tegenspreken en eerder het tegendeel doen vermoeden.

Welke resultaten? Als Israel aangevallen wordt verdedigdt Israel zich . En het doet dat goed.
Het vecht niet voor de grootheid van de een of andere knoeipotten godsdienst, het vecht niet om de wereld te kunnen veroveren en straks op een pyramide van lijken te kunnen geen schreeuwen:'ik won, ik ben de
beste, wij zijn het uberras. Het vecht gewoon opdat zijn inwoners een
goed, vruchtbaar leven zouden kunnen leiden. En het vraagt niet beter dan
dat de andere bewoners van dat gedeelte in de wereld ook te zien doen.
Maar daarvoor is van Arabische zijde dus wel nodig:
1. GEBOORTEBEPERKING.
2. Investeringen in onderricht. (en ik heb het dus niet over koran onderricht.)
3. emancipatie van hun vrouwen (zal op natuurlijke manier voortvloeien
uit de geboortebeperking)
Maar goed, het duurt nog zeker vijftig jaar voordat ze dat inzien.

Oblique
11 september 2011, 14:02
[QUOTE=atmosphere;5682321]

Welke resultaten? Als Israel aangevallen wordt verdedigdt Israel zich . En het doet dat goed.
Het vecht niet voor de grootheid van de een of andere knoeipotten godsdienst, het vecht niet om de wereld te kunnen veroveren en straks op een pyramide van lijken te kunnen geen schreeuwen:'ik won, ik ben de
beste, wij zijn het uberras. Het vecht gewoon opdat zijn inwoners een
goed, vruchtbaar leven zouden kunnen leiden. En het vraagt niet beter dan
dat de andere bewoners van dat gedeelte in de wereld ook te zien doen.
Maar daarvoor is van Arabische zijde dus wel nodig:
1. GEBOORTEBEPERKING.
2. Investeringen in onderricht. (en ik heb het dus niet over koran onderricht.)
3. emancipatie van hun vrouwen (zal op natuurlijke manier voortvloeien
uit de geboortebeperking)
Maar goed, het duurt nog zeker vijftig jaar voordat ze dat inzien.

Binnen 50 jaar is in Israel 70% arabier met Israelisch paspoort. Of volledig geanahileerd.

Dixie
11 september 2011, 18:41
Welke resultaten? Als Israel aangevallen wordt verdedigdt Israel zich . En het doet dat goed.
dat mag je wel stellen!

Tamam
11 september 2011, 19:10
ja, ongeveer 1500 Gaza inwoners dood gebombardeerd in 2009. die doen dat inderdaad heel goed.:roll:

Dixie
11 september 2011, 19:41
ja, ongeveer 1500 Gaza inwoners dood gebombardeerd in 2009. die doen dat inderdaad heel goed.:roll:

zeg dat tegen die helden die zich achter deze burgers hebben verschuild en nadat ze Israël hadden AANGEVALLEN (al meer dan 80 jaar bezig btw)

Tamam
11 september 2011, 21:08
je wilt het over menselijke schilden hebben in Gaza 2009?

http://www.guardian.co.uk/world/2009/mar/23/israel-gaza-war-crimes-guardian

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/45503_10150247094265274_753760273_14256567_613644_ n.jpg

Dixie
12 september 2011, 00:04
je wilt het over menselijke schilden hebben in Gaza 2009?

http://www.guardian.co.uk/world/2009/mar/23/israel-gaza-war-crimes-guardian

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/45503_10150247094265274_753760273_14256567_613644_ n.jpg

na 90+ jaar aanvallen pik je wel eens iets van je vijand...

Francientje
12 september 2011, 07:20
En bovendien loopt dat 'menselijk schild' hier niet het kleinste risico. Behalve...behalve
als zijn eigen familie beslist op hem te schieten.
Het is niet alsof ze het een mijnenveld insturen.

Aversie
12 september 2011, 07:51
Kijk deze docu maar eens:
http://video.google.com/videoplay?docid=4096235082506256015

Gaat over kinderen in de gaza strook. De bedoeling was het verhaal van beide kanten te bekijken. Zowel palestina als israel dus. Spijtig genoeg is dat nooit gelukt omdat de producer is doodgeschoten door israelische soldaten

Francientje
12 september 2011, 09:45
Kijk deze docu maar eens:
http://video.google.com/videoplay?docid=4096235082506256015

Gaat over kinderen in de gaza strook. De bedoeling was het verhaal van beide kanten te bekijken. Zowel palestina als israel dus. Spijtig genoeg is dat nooit gelukt omdat de producer is doodgeschoten door israelische soldaten

Ja, dat gebeurt dus als je ronddwaalt in combatzones. Het is een risico dat
gelijk welke oorlogsjournalist neemt.

Francientje
12 september 2011, 09:55
Mijn punt blijft dat de Arabische wereld structureel zijn eigen vernietiging toegaat.
Fijn, stel dat de Palestijnen erin slagen Israel op de een of andere manier kapot te
maken. En dan wat?
Ze krijgen 27000 vierkante km grond. Die op zichzelf gezien weinig waard is. Rekening gehouden met hun geboortecijfers en hun mentaliteit én het feit dat ze naar subsidies vande rest van de wereld zullen kunnen fluiten is het daar binnen laten we royaal zijn, vijftig jaar een nieuw Somalie.

Tamam
12 september 2011, 10:12
Ja, dat gebeurt dus als je ronddwaalt in combatzones. Het is een risico dat
gelijk welke oorlogsjournalist neemt.

Heb je het einde gezien van die docu? Ze lopen met een witte vlag rond in alle rust - in een situatie waar met scherp schieten niet nodig is. De manier waarop jij oorlogsmisdaden goedpraat is walgelijk.

Maar goed, vertel mij eens waarom het nodig was in die bewuste situatie met scherp te schieten. Als je het IDF wilt verdedigen door dik en dun, doe het dan consequent en beantwoord ook m'n vorige vragen eens (waarom 100en beeldmateriaal van journalisten afnemen "ter onderzoek" en het nooit vrijgeven/teruggeven als alles tot legitiem verliep?). Wat met het beeldmateriaal van Israelische soldaten die op iemand schoppen die al neerligt en dan met scherp hem op een paar centimeters koudmaken? "Zelfverderdiging" ook zeker?

Iets in mij zegt dat je gewoon die docu niet gezien hebt, en dat je gewoon spamt op alles wat kritisch is op het IDF en Israel. Je valt er door de mand mee.

"Wir haben es nicht gewusst", m'n botten.

Tamam
12 september 2011, 10:13
Mijn punt blijft dat de Arabische wereld structureel zijn eigen vernietiging toegaat.
Fijn, stel dat de Palestijnen erin slagen Israel op de een of andere manier kapot te
maken. En dan wat?
Ze krijgen 27000 vierkante km grond. Die op zichzelf gezien weinig waard is. Rekening gehouden met hun geboortecijfers en hun mentaliteit én het feit dat ze naar subsidies vande rest van de wereld zullen kunnen fluiten is het daar binnen laten we royaal zijn, vijftig jaar een nieuw Somalie.

Je spreekt over de Palestijnen zoals de nazi's deden over joden in de jaren '30. Goed bezig, mens.

Francientje
12 september 2011, 10:53
Je spreekt over de Palestijnen zoals de nazi's deden over joden in de jaren '30. Goed bezig, mens.

Pardon? Kun je met een tekst tevoorschijn komen om dat aan te wijzen?
Wat heeft dit met de nazi's te maken?
Mensen die zichzelf niet eens kunnen bedruipen en acht kinderen maken die
overgeleverd worden aan de openbare onderstand of beter, in die streek,
aan personen die zelfmoordbommen etc van ze maken horen dringend
op een beter pad te worden gezet.
De Chinezen hebben dat begrepen (niet dat ik het met hun methodes eens ben),
India heeft dat begrepen. Maar de Arabieren...vergeet het. Die denken nog
altijd in de term van soldaatjes kweken. een beetje als de nazi's nu je het
daar over hebt.

Tamam
12 september 2011, 11:03
Qua stereotyperen blijf je maar bezig, hopeloos geval.

Francientje
12 september 2011, 11:15
Heb je het einde gezien van die docu? Ze lopen met een witte vlag rond in alle rust - in een situatie waar met scherp schieten niet nodig is. De manier waarop jij oorlogsmisdaden goedpraat is walgelijk.

Maar goed, vertel mij eens waarom het nodig was in die bewuste situatie met scherp te schieten. Als je het IDF wilt verdedigen door dik en dun, doe het dan consequent en beantwoord ook m'n vorige vragen eens (waarom 100en beeldmateriaal van journalisten afnemen "ter onderzoek" en het nooit vrijgeven/teruggeven als alles tot legitiem verliep?). Wat met het beeldmateriaal van Israelische soldaten die op iemand schoppen die al neerligt en dan met scherp hem op een paar centimeters koudmaken? "Zelfverderdiging" ook zeker?

Iets in mij zegt dat je gewoon die docu niet gezien hebt, en dat je gewoon spamt op alles wat kritisch is op het IDF en Israel. Je valt er door de mand mee.

"Wir haben es nicht gewusst", m'n botten.

Oorlogsmidaden komen dus in elke oorlog voor en ik vind ja dat die altijd
gestraft horen te worden. Israel is daar overigens streng op.
Ik heb dat filmpje inderdaad niet ott aan het einde gezien. Ik ga nu proberen
het te doen.
een witte vlag...lol. Hamas en co stuurden indertijd een kind uitgerust
als een levende bom naar een Israelische grenspost. Gelukkig maar
zag iemand dat er iets mis was. De bom werd onklaar gemaakt door
rrn robot en...Het kind leeft nog altijd.
Je kunt het ook over ambulances hebben. Niemand hoort te schieten op een
ambulance wel?
Ja maar Hamas (en de PLO voor Hamas) gebruikte ambulances om gewapende manschappen te vervoeren. Wat doe je daar tégen? en dan de hele goedemeente maar gillen: 'Israel laat geen ambulances door!'
Ik vraag gewoon dat dezelfde regels gelden voor iedereen. En wie als eerste die regels overtreedt geeft aan zijn tegenstander het recht om die regel
te negeren.
overtreedt (om welke reden dan ook

Francientje
12 september 2011, 11:16
Qua stereotyperen blijf je maar bezig, hopeloos geval.

Ja en nu wacht ik op je tekst.

Tamam
12 september 2011, 15:14
Ik wil dit geen persoonlijk debat te maken. Maar laten we het constructief houden, Francientje:

-Geen stereotypering, racistische opmerkingen en onjuiste gegevens geven over een volk en religie, of we het nu hebben over de islam/arabieren of het jodendom en Israelieten.

-Beide kanten kennen extremen. De lijn over vrouwenrechten, homorechten, fundamentalisme is te trekken over zowel de extreme islamkant als de ultra-orthodoxe kant bij de joden. Beide groepen zijn terug te vinden aan Palestijnse kant (Hamas) en zijn tevens vertegenwoordigt aan Israelische kant (kolonistenbeweging, Jisrael Beeténoe, enz).

-De Palestijnse bevolking in Gaza zijn niet allemaal aanhangers van Hamas: deze mensen moeten daarom niet opdraaien voor bombardementen van het IDF. Op dichtbevolkt gebied clusterbommen en fosfor gaan droppen zoals in '09 valt niet goed te spreken, Hamas aanwezigheid of niet (vergeet ook niet dat er naast kinderen, vrouwen en bejaarden ook journalisten stierven bij die bombardementen). Of gaan we het over de bombardementen op Lebanon hebben in 2006?

Ga je het grote deel van de burgerbevolking dat toen ook stierf door buitensporige bombardementen van Israel zomaar uit gemakszucht op Hezbollah steken?

-Over "kinderen kweken" waarmee je arabieren wilt stereotyperen; vergeet dan ook niet te vermelden dat kolonisten daar fanatiek in zijn. Op nieuw ingenomen gebied komen ze toe en willen ze bewust een groot nalatenschap om eretz-Israel te dienst te staan. Dat zeggen ze ook letterlijk. Maar ik zal nooit zeggen dat het typisch joods is om een groot gezin te hebben en "kinderen te maken" - iets wat jij wel doet met de Palestijnen.

Wat ik wil zeggen; stop met stereotyperen, stop met oorlogsmisdaden goed te praten, en wees kritisch over beide kanten. Onvoorwaardelijk achter Israel en hun daden staan toont dat je geen kritische geest hebt allesinds.

Johan Bollen
12 september 2011, 15:16
Robert Gates noemt Israël een ondankbare bondgenoot (http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4118316,00.html)


IVM behandeling van kinderen kwam ik dit toevallig tegen:

Palestinian Christian girl abused at Ben Gurion Airport (http://www.youtube.com/watch?v=Xx153bakIdQ&NR=1)
Verderop besefte ik dat Israël niet alleen een probleem heeft met moslims maar evenzeer met de christenen die daar wonen.

Dixie
12 september 2011, 15:32
Palestinian Christian girl abused at Ben Gurion Airport (http://www.youtube.com/watch?v=Xx153bakIdQ&NR=1)
Verderop besefte ik dat Israël niet alleen een probleem heeft met moslims maar evenzeer met de christenen die daar wonen.

ik denk dat Israël in de bijna 40 jaar na dit voorval is veranderd:roll:
Israël heeft enkel problemen met terroristen (en aangezien die ook kinderen inzetten lijkt er niets mis met deze controle in de luchthaven toen)...

gezien er toen veel terrorisme was...
1965, januari - Al Fatah begint vanaf de Westelijke Jordaanoever met aanslagen op Israëlische doelen.
1968, 26 december - Twee Palestijnse gewapende mannen overvallen een El Al vliegtuig tijdens de vlucht van Beiroet (Libanon) naar Athene (Griekenland); hierbij wordt één persoon omgebracht.
1969, 18 februari - Palestijnse aanslag op een Israëlisch passagiersvliegtuig in Zürich.

1970-1979
1970, 22 februari - In de buurt van Zürich (Zwitserland) wordt een [B]passagiersvliegtuig van Swissair (Flight 330) in de lucht opgeblazen door Palestijnse terroristen. Hierbij komen 38 passagiers en 9 bemanningsleden om.
1970, 8 mei - In Avivim worden bij een slachting door de PLO in een schoolbus 9 kinderen en 3 volwassenen gedood en zijn er 19 gewond.
1970, 6 september - Bij een mislukte kaping van een Israëlisch El Al vliegtuig wordt de Nicaraguaanse kaper en Sandinist Patrick Arguello gedood en zijn Palestijnse medekaper Leila Khaled gevangengenomen.
1971, 28 november - De Jordaanse premier Wasfi Tal wordt in de Egyptische hoofdstad Caïro door Palestijnse terroristen vermoord.
1972, 5 september: Tijdens de 20e Olympische Spelen in München gijzelen acht leden van de Palestijnse terreurgroep Zwarte September de Israëlische sportploeg. De gijzeling wordt met geweld beëindigd op het vliegveld, waarbij zeventien doden vallen: alle gijzelaars en vijf terroristen. Zie ook Bloedbad van München.
1973, 1 maart: PLO-terroristen vermoorden de Amerikaanse ambassadeur en zijn plaatsvervanger in Khartoem, alsmede een Belgische diplomaat. De slachtoffers worden eerst ontvoerd en op telefonische instructie van Yasser Arafat doodgeschoten.
1973, 17 december - Aanslag met fosforgranaat, gepleegd door Fatah groep en Abu Nidal, in Pan Am vliegtuig (Flight 110). Vijf Palestijnen van deze groep voerden de aanslag uit terwijl het vliegtuig aan het taxiën was naar een terminal op vliegveld Leonardo Da Vinci International Airport. Tegelijkertijd gijzelen andere gewapende Fatah-leden de bemanningsleden en passagiers van een Lufthansa 737. In totaal komen 33 mensen om en raken meer dan 28 gewond.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_terroristische_aanslagen#1970-1979

Tamam
12 september 2011, 15:53
Dixie; uw "newsflash" dat Palestijns terrorisme bestaat draagt niets bij aan deze discussie. Is er hier iemand die ontkent dat terrorisme van Palestijnse kant bestaat, of wat wil je eigenlijk duidelijk maken?

Francientje
12 september 2011, 16:26
Robert Gates noemt Israël een ondankbare bondgenoot (http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4118316,00.html)


IVM behandeling van kinderen kwam ik dit toevallig tegen:

Palestinian Christian girl abused at Ben Gurion Airport (http://www.youtube.com/watch?v=Xx153bakIdQ&NR=1)
Verderop besefte ik dat Israël niet alleen een probleem heeft met moslims maar evenzeer met de christenen die daar wonen.

Wel ik werd perso ooit uitgekleed op broekje en bh na, en afgetast op de luchthaven van Frankfurt. Goed, ik was geen tien meer maar toch.
Ik vond het heel vervelend. Maar ik heb er voor de rest geen complex van
overgehouden. Veiligheid boven alles. Ik werd ook ooit gescheiden van mijn
man en mijn vader (we reden samen in dezelfde auto) voor meer dan een
uur aan de Belgische grens. Zonder dat wie dan ook ons uitlegde waarom.
Dit zijn veiligheidsmaatregelen. Het zou misschien niet gebeurd zijn als
we er als typische Nederlanders of Belgen uitgezien hadden en toevallig niet
met een nogal opzichtige auto (niet de onze, lol) hadden gereden.

Francientje
12 september 2011, 16:28
Dixie; uw "newsflash" dat Palestijns terrorisme bestaat draagt niets bij aan deze discussie. Is er hier iemand die ontkent dat terrorisme van Palestijnse kant bestaat, of wat wil je eigenlijk duidelijk maken?

Vanaf het ogenblik dat je moet oppassen voor terrorisme neem je dus
extra veiligheidsmaatregelen. Die helaas voor niemand prettig zijn.
Maar ik word liever uitgekleed op de luchthaven dan dat ik in een
vliegtuig terecht kom dat gehyjackt wordt of erger.

Francientje
12 september 2011, 16:38
Ik wil dit geen persoonlijk debat te maken. Maar laten we het constructief houden, Francientje:

-Geen stereotypering, racistische opmerkingen en onjuiste gegevens geven over een volk en religie, of we het nu hebben over de islam/arabieren of het jodendom en Israelieten.

-Beide kanten kennen extremen. De lijn over vrouwenrechten, homorechten, fundamentalisme is te trekken over zowel de extreme islamkant als de ultra-orthodoxe kant bij de joden. Beide groepen zijn terug te vinden aan Palestijnse kant (Hamas) en zijn tevens vertegenwoordigt aan Israelische kant (kolonistenbeweging, Jisrael Beeténoe, enz).

-De Palestijnse bevolking in Gaza zijn niet allemaal aanhangers van Hamas: deze mensen moeten daarom niet opdraaien voor bombardementen van het IDF. Op dichtbevolkt gebied clusterbommen en fosfor gaan droppen zoals in '09 valt niet goed te spreken, Hamas aanwezigheid of niet (vergeet ook niet dat er naast kinderen, vrouwen en bejaarden ook journalisten stierven bij die bombardementen). Of gaan we het over de bombardementen op Lebanon hebben in 2006?

Ga je het grote deel van de burgerbevolking dat toen ook stierf door buitensporige bombardementen van Israel zomaar uit gemakszucht op Hezbollah steken?

-Over "kinderen kweken" waarmee je arabieren wilt stereotyperen; vergeet dan ook niet te vermelden dat kolonisten daar fanatiek in zijn. Op nieuw ingenomen gebied komen ze toe en willen ze bewust een groot nalatenschap om eretz-Israel te dienst te staan. Dat zeggen ze ook letterlijk. Maar ik zal nooit zeggen dat het typisch joods is om een groot gezin te hebben en "kinderen te maken" - iets wat jij wel doet met de Palestijnen.

Wat ik wil zeggen; stop met stereotyperen, stop met oorlogsmisdaden goed te praten, en wees kritisch over beide kanten. Onvoorwaardelijk achter Israel en hun daden staan toont dat je geen kritische geest hebt allesinds.

Wel als het je kan troosten: de meeste Israeliers heeben een hekel aan
ultra orthodoxe Joden. Waarvan een gedeelte noch legerdienst doet, noch
de staat Israel erkent. Die hebben dus inderdaad heel veel kinderen en...hun levensstandaard is niet hoger dan die van de Arabieren.
De settlers zijn dus weer een ander probleem.
Israel heeft ze manu militari naar Israel doen verhuizen uit Gaza.
Een een goedgeefse maar niet heel intelligente Amerikaanse Jood kocht
de serres etc etc die achterbleven op en gaf ze aan de Gazanen.
Het resultaat kennen we allemaal.

Johan Bollen
12 september 2011, 17:29
Israel heeft ze manu militari naar Israel doen verhuizen uit Gaza.
Een een goedgeefse maar niet heel intelligente Amerikaanse Jood kocht
de serres etc etc die achterbleven op en gaf ze aan de Gazanen.
Het resultaat kennen we allemaal.Een andere interpretatie van de feiten zegt dat Israël een aantal nederzettingen terugtrok die het moeilijk zou kunnen hebben beschermen bij de daaropvolgende aanval op Gaza die op dat moment reeds op stapel stond. Israël is niet echt in de business om de Palestijnen land te geven hé. Integendeel worden er nog steeds waterbronnen, boomgaarden en huizen vernield en bewoners verjaagd van hun grond door Israël. Het zou me dus inderdaad niet verwonderen moest het om een strategische terugtrekking gegaan zijn in dit specifieke geval.

Johan Bollen
12 september 2011, 17:36
ik denk dat Israël in de bijna 40 jaar na dit voorval is veranderd:roll:Ik bekeek vluchtig die andere youtube filmpjes die bij die link vermeld staan en het lijkt me toch dat ook nu Israël een probleem heeft met christenen. Misschien is dat vooral bij die orthodoxe Joden het geval? Ik lees anderzijds dat juist die Joden een steeds grotere invloed krijgen in Israël en in het IDF. Lijkt dat heel de regio daar de fundamentalistische toer op gaat. Niet gezond.

Er is ook goed nieuws voor Israël. Turkije is bereid een NATO radar systeem te installeren op zijn grondgebied.

Francientje
12 september 2011, 19:28
Een andere interpretatie van de feiten zegt dat Israël een aantal nederzettingen terugtrok die het moeilijk zou kunnen hebben beschermen bij de daaropvolgende aanval op Gaza die op dat moment reeds op stapel stond. Israël is niet echt in de business om de Palestijnen land te geven hé. Integendeel worden er nog steeds waterbronnen, boomgaarden en huizen vernield en bewoners verjaagd van hun grond door Israël. Het zou me dus inderdaad niet verwonderen moest het om een strategische terugtrekking gegaan zijn in dit specifieke geval.

Kijk, als Egypte zou goed had willen zijn Gaza terug te nemen zou Israel
uit pure dankbaarheid de zaak met een groene strik versierd hebben en
er geld op toegegeven hebben.

Dixie
12 september 2011, 19:30
Dixie; uw "newsflash" dat Palestijns terrorisme bestaat draagt niets bij aan deze discussie. Is er hier iemand die ontkent dat terrorisme van Palestijnse kant bestaat, of wat wil je eigenlijk duidelijk maken?

ik schetste de achtergrond op johan bollens tussenkomst
wie ben jij trouwens te zeggen wat ik wel of niet mag posten
pastte het niet in je kraam misschien...

Tamam
12 september 2011, 19:47
Wel als het je kan troosten: de meeste Israeliers heeben een hekel aan
ultra orthodoxe Joden. Waarvan een gedeelte noch legerdienst doet, noch
de staat Israel erkent. Die hebben dus inderdaad heel veel kinderen en...hun levensstandaard is niet hoger dan die van de Arabieren.
De settlers zijn dus weer een ander probleem.
Israel heeft ze manu militari naar Israel doen verhuizen uit Gaza.
Een een goedgeefse maar niet heel intelligente Amerikaanse Jood kocht
de serres etc etc die achterbleven op en gaf ze aan de Gazanen.
Het resultaat kennen we allemaal.

Ik kan geloven dat veel Israeliers een hekel hebben aan de ultra-orthodoxe joden.

Maar de staat zelf helemaal niet:

Zo is Lieberman is minister en lid van een extreem-rechtse partij, en de kolonisten krijgen vaak steun van het IDF.

Francientje
12 september 2011, 20:48
Euh... extreem rechts en ultra orthodoks zijn niet hetzelfde. En de settlers zijn noch
altijd extreem rechts, noch ultra orthodox.

Francientje
12 september 2011, 21:01
Ik bekeek vluchtig die andere youtube filmpjes die bij die link vermeld staan en het lijkt me toch dat ook nu Israël een probleem heeft met christenen. Misschien is dat vooral bij die orthodoxe Joden het geval? Ik lees anderzijds dat juist die Joden een steeds grotere invloed krijgen in Israël en in het IDF. Lijkt dat heel de regio daar de fundamentalistische toer op gaat. Niet gezond.

Er is ook goed nieuws voor Israël. Turkije is bereid een NATO radar systeem te installeren op zijn grondgebied.

Ik heb die filmpjes dus niet gezien. Met welke christenen heeft Israel een probleem? En waarom nu weer? Trouwens Israel heef altijd problemen met
christenen gehad (op Zionistische christenen na dan, maar dat is een ander
verhaal). Soms moet het scheidsrechter spelen tussen moslims en christenen
enne... dat valt niet mee. Toen Israel het veiligheidshek plaatste eiste het
vatikaan (vroeg niet, eiste) dat diverse gronden en eigendommen toebehorend aan de Kerk binnen het Israelische gedeelte bleven. En een
hoop linkse christelijke organisaties ondertussen maar schreeuwen dat
Israel grond inpikte.

Tamam
12 september 2011, 21:13
Euh... extreem rechts en ultra orthodoks zijn niet hetzelfde. En de settlers zijn noch
altijd extreem rechts, noch ultra orthodox.

Je hebt uiteraard ultra-orthodoxen die anti-zionistisch zijn (Satmar en Neturei Karta), maar dat is een minderheid. Ik had het over de orthodoxe chassidisten die darwin's evolutieleer verwerpen, die in het vliegtuig naar Israel vanuit Zaventem niet door vrouwen bedient willen worden, hun vrouwen pruiken doen dragen na het huwelijk, enzoverder, enzoverder..

Alles behalve progressief gedrag dus. Wie met de vinger wijst naar moslimfundamentalisme, moet dat ook doen naar de joodse scholen in Antwerpen die hun schoolboeken stelselmatig aanpassen aan hun geloof.

Nu, het extreem-rechtse element volgt hier:

Vele orthodoxen verbinden hun religie met het geloof in een eretz-Israel, en geloven praktijk daarom in grote gezinnen, een etnische zuivering van alles wat Palestijns is, etc. Het is een gevaarlijke vorm zionisme omdat die even fundamentalistisch ingesteld is als al qaida. Ze zijn extreem-rechts in mijn ogen ook omdat ze extreem-rechts stemmen, en extreem-rechts handelen tegen arabieren en alles wat niet "Israel" is. Noem me eens één links kenmerk van die agressieve kolonisten in Hebron?

Ik vind het raar dat ik u dit moet uitleggen, ik dacht dat je Joodse was? (dacht ik gelezen te hebben hier ergens, maar misschien dat ik me vergis!)

Francientje
12 september 2011, 21:37
Ik ben ook niet bepaald links, hoor. Zoals ze zeggen: als je niet links bent op je zeventiende, dan heb je geen hart. Ben je het echter nog altijd op je veertigste, dan heb je geen
hersenen.
Uit principe probeer ik te vermijden over godsdienst te redetwisten. Godsdienst is iets zeer emotioneel , vandaar waarschijnlijk dat het zo'n beetje door iedereen -maar met christenen en moslims vooraan- voor politieke doeleinden wordt gebruikt.

Francientje
12 september 2011, 22:08
En 'de orthodoxe chassidisten die darwin's evolutieleer verwerpen, die in het vliegtuig naar Israel vanuit Zaventem niet door vrouwen bedient willen worden, hun vrouwen pruiken doen dragen na het huwelijk, enzoverder, enzoverder..'" vind je dus niet in de settlements maar wel in Mea Shearim in Jeruzalem. Ze spreken Jiddish onder elkaar omdat het Hebreeuws volgens hun voorbehouden hoort te blijven voor gebeden.
Die mensen zijn dus arm, meestal zeer kinderrijk en vaak ambetant. So what? Ze doen
geen legerdienst en dat vinden de andere Israeli's niet zo goed.
De settlers die zijn, zoals ik al zei, een heel ander verhaal.

atmosphere
12 september 2011, 22:16
zeg dat tegen die helden die zich achter deze burgers hebben verschuild en nadat ze Israël hadden AANGEVALLEN (al meer dan 80 jaar bezig btw)

Israel geeft dus geen reet om burgers, want ze knallen hoe dan ook, of er nu burgers zijn of niet.

Moeten de familie leden van de afgeslachte Palestijnse burgers maar begrip hebben voor Israel ? Wanneer mijn familie wordt vermoord om wat voor reden dan ook , zal ik terug slaan , u niet kennelijk.
Wie er eerder begon is hierbij totaal niet relevant.

atmosphere
12 september 2011, 22:26
U doet niets anders. U beweerde dat zij die raketten afschieten uit zelfverdediging o.m. wegens operatie Cast Lead.

En dan keur ik het goed ? U leest slecht. Ik geef slecht de reden .


Terwijl de cijfers juist aantonen dat sinds Cast Lead het aantal raketten drastisch is afgenomen.

Natuurlijk , ze gooien alles immers plat.


Ik noteer trouwens dat u impliciet zelf ook toegeeft dat die raketten geen zelfverdediging zijn.

Klopt helemaal!


Israel trok zich volledig terug en men gaat massaal mortieren en granaten afvuren op de weerloze Israelische bevolking. Elke regering zou zijn burgers tegen terreur verdedigen. Aangezien het aantal raketinslagen tot een fractie herleid is was cast lead juist een bijzonder effectieve verdedigingstrategie.


Cast lead was een aanvalsoperatie , op alle denkbare manieren.



2e poging om die misselijkmakende terreur recht te praten. Die raketten en mortieren dienen slechts 1 doel nmlk. om van het leven van de Israeli's zoveel mogelijk een hel te maken. Dat de Arabieren een beetje onkundig zijn doet daar niets vanaf.

Wat Israel doet is geen haar beter ! zo simpel is het
U keurt het geweld van Israel steeds goed !

"when they do it , its terrorism , when we do it its counterterrorism "


Voor de rest is de zogenaamde vredelievende terugtrekking van Israel uit Gaza totaal betekenisloos, omdat men nog altijd volledig in de tang gehouden wordt door Israel.

Grappig dat de gene die de meeste onschuldigen afknalt bij u de vredelievende partij is .

Tema
13 september 2011, 00:44
Een andere interpretatie van de feiten zegt dat Israël een aantal nederzettingen terugtrok die het moeilijk zou kunnen hebben beschermen bij de daaropvolgende aanval op Gaza die op dat moment reeds op stapel stond. Israël is niet echt in de business om de Palestijnen land te geven hé. Integendeel worden er nog steeds waterbronnen, boomgaarden en huizen vernield en bewoners verjaagd van hun grond door Israël. Het zou me dus inderdaad niet verwonderen moest het om een strategische terugtrekking gegaan zijn in dit specifieke geval.

De reden dat die nederzettingen zijn afgebroken is omdat met de terugtrekking van het Israelische leger het leven van de bewoners niet meer veilig was.

Neoconservatief
13 september 2011, 03:02
Wanneer het zionisme weg valt zal de hele moslimwereld terug stabiel kunnen worden.

Dan komen ze afrekenen met de "zondagmensen"....

Francientje
13 september 2011, 10:11
Ik kan geloven dat veel Israeliers een hekel hebben aan de ultra-orthodoxe joden.

Maar de staat zelf helemaal niet:

Zo is Lieberman is minister en lid van een extreem-rechtse partij, en de kolonisten krijgen vaak steun van het IDF.

Maar Lieberman is geen ultra orthodoxe Jood, waar ga je dat halen? En de settlers zijn dat dus voor een groot deel ook niet.
De voornaamste partij van de ultra orthodoxe Joden is Shas.

Oblique
13 september 2011, 19:01
UN independent panel rules Israel blockade of Gaza illegal

A panel of five independent UN rights experts reporting to the UN Human Rights Council say the blockade had subjected Gazans to collective punishment in "flagrant contravention of international human rights and humanitarian law."

The four-year blockade deprived 1.6 million Palestinians living in the enclave of fundamental rights, they said.

Sancties graag

Sodomis
13 september 2011, 19:57
Sancties graag
+1

De wereld zal Israel unaniem sancties opleggen in de VN...
...en Mr CHANGE gaat zijn veto stellen in de veiligheidsraad.
Helaas pindakaas.

Aversie
14 september 2011, 16:58
Heb je het einde gezien van die docu? Ze lopen met een witte vlag rond in alle rust - in een situatie waar met scherp schieten niet nodig is. De manier waarop jij oorlogsmisdaden goedpraat is walgelijk.

Maar goed, vertel mij eens waarom het nodig was in die bewuste situatie met scherp te schieten. Als je het IDF wilt verdedigen door dik en dun, doe het dan consequent en beantwoord ook m'n vorige vragen eens (waarom 100en beeldmateriaal van journalisten afnemen "ter onderzoek" en het nooit vrijgeven/teruggeven als alles tot legitiem verliep?). Wat met het beeldmateriaal van Israelische soldaten die op iemand schoppen die al neerligt en dan met scherp hem op een paar centimeters koudmaken? "Zelfverderdiging" ook zeker?

Iets in mij zegt dat je gewoon die docu niet gezien hebt, en dat je gewoon spamt op alles wat kritisch is op het IDF en Israel. Je valt er door de mand mee.

"Wir haben es nicht gewusst", m'n botten.

Inderdaad.

Israel en Amerika zijn de enige die niet moeten boeten voor hun oorlogsmisdaden. Terwijl Amerika wel iedereen steeds weer beschuldigd.

atmosphere
14 september 2011, 17:50
Welke resultaten? Als Israel aangevallen wordt verdedigdt Israel zich . En het doet dat goed.
[quote] Isreal mag zich natuurlijk verdedigen, maar zij gaan iets heel anders doen wanneer zij daarbij zelf geweld gaan toepassen!

Wanneer je bij voorbeeld een wapenfabriek van de vijand bombardeert, dan kan dit nooit zelfverdediging genoemd worden. Dat de aanvallende partij dit zelf een soort vooruitverdediging vind maakt het nog geen zelfverdediging.
Wanneer een voetballer met de bal richting het doel van de tegenstander gaat, op de helft van de tegenstander dan is hij aan het aanvallen.



Het vecht niet voor de grootheid van de een of andere knoeipotten godsdienst, het vecht niet om de wereld te kunnen veroveren en straks op een pyramide van lijken te kunnen geen schreeuwen:'ik won, ik ben de
beste, wij zijn het uberras. Het vecht gewoon opdat zijn inwoners een
goed, vruchtbaar leven zouden kunnen leiden.
+ het vecht voor het innemen van grondgebied !!


En het vraagt niet beter dan
dat de andere bewoners van dat gedeelte in de wereld ook te zien doen.
Maar daarvoor is van Arabische zijde dus wel nodig:
1. GEBOORTEBEPERKING.
Ieder mens zou vrij moeten zijn in het bepalen van het aantal kinderen dat men neemt


2. Investeringen in onderricht. (en ik heb het dus niet over koran onderricht.)
Lastig wanneer je scholen gebombardeerd worden en je economie om zeep wordt geholpen.


3. emancipatie van hun vrouwen (zal op natuurlijke manier voortvloeien
uit de geboortebeperking)
Maar goed, het duurt nog zeker vijftig jaar voordat ze dat inzien.
Ik snap de relevantie hiervan in dit geval niet.

atmosphere
14 september 2011, 18:42
De drijfveer van Palestijnen is niet hun godsdienst !! Dat iedee is een grote denkfout of heeft als doel de werkelijkheid te verdoezelen.

Hier een korte video : niet over anti semitisme of godsdienst, maar over de realiteit van het conflict:

http://www.dailymotion.com/video/x1cvab_israeli-occupation-called-self-defe_news

thePiano
15 september 2011, 05:27
Wat moet je doen met de radicaal-rechtse ingeweken kolonisten in Hebron om te reageren op betogingen van Palestijnen?

Ze hevig bewapenen blijkbaar...

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1311746/2011/08/30/Israel-bewapent-kolonisten-in-voorbereiding-op-massaprotesten.dhtml

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/idf-training-israeli-settlers-ahead-of-mass-disorder-expected-in-september-1.381421

Tja, als je nu ook al uit het extreemlinkse Haaretz en De Morgen moet citeren om je gelijk te halen, dan raken we d'r nooit uit. Gooi dat stinkende deksel van die mediabeerput maar gauw weer toe en zoek eens gedegen bronnen op.

donzigschaap
15 september 2011, 05:47
Tja, als je nu ook al uit het extreemlinkse Haaretz en De Morgen moet citeren om je gelijk te halen, dan raken we d'r nooit uit. Gooi dat stinkende deksel van die mediabeerput maar gauw weer toe en zoek eens gedegen bronnen op.
U weet precies niet goed wat extreem-links is.

Overigens zal u het waarschijnlijk wel goed vinden als iemand hier met Brabosh als bron komt opdagen. Niet zo hypocriet doen dus. ;)

Francientje
15 september 2011, 07:35
[QUOTE=Francientje;5682447] + het vecht voor het innemen van grondgebied !!


Ieder mens zou vrij moeten zijn in het bepalen van het aantal kinderen dat men neemt

Juist ja. Op voorwaarde dat ieder mens zich ook verantwoordelijk verklaard
om die kinderen te voeden, op te leiden, te liefhebben en ze een toekomst te verzekeren.

Lastig wanneer je scholen gebombardeerd worden en je economie om zeep wordt geholpen.

Welke economie? Welke scholen?


Ik snap de relevantie hiervan in dit geval niet.

Francientje
15 september 2011, 09:33
Ik wil even de nadruk leggen op de bewering van atmosphere dat iedereen net zo veel
kinderen mag maken als het hem zint. Want het is net dat soort stellingen dat de
wereld om zeep aan het helpen is.
China en India hebben dat begrepen. De Amerikanen en de Europeanen ook.
Een gezin hoort niet meer kinderen te hebben dan dat het kan verzorgen, voeden en opvoeden zonder beroep te doen, behalve in geval van serieuze rampen, op hulp van de rest van de wereld. Behalve als het straks die kinderen wil zien kreperen in de
zoveelste oorlog.

donzigschaap
15 september 2011, 10:06
Ik wil even de nadruk leggen op de bewering van atmosphere dat iedereen net zo veel
kinderen mag maken als het hem zint. Want het is net dat soort stellingen dat de
wereld om zeep aan het helpen is.
China en India hebben dat begrepen. De Amerikanen en de Europeanen ook.
Een gezin hoort niet meer kinderen te hebben dan dat het kan verzorgen, voeden en opvoeden zonder beroep te doen, behalve in geval van serieuze rampen, op hulp van de rest van de wereld. Behalve als het straks die kinderen wil zien kreperen in de
zoveelste oorlog.
Oh ja, dus omdat Palestijnen in grote mate worden belemmerd om welvaart te creëren, en omdat kinderen misschien in een zoveelste willekeurige slachtpartij aangericht door Israël kunnen afgemaakt worden, moeten ze maar stoppen met kinderen te maken. Wat een redenering zeg.

Er is trouwens niets mis met veel kinderen hebben. Men zou het al alleen doen omdat het leuk is. En erg moeilijk is het al helemaal niet, tenzij voor control freaks. Het is om die reden dat control freaks graag geboortes beperken, wanneer ze daar de macht voor verwerven. Ze haten kinderen! Natuurlijk enkel tot het moment dat ze beseffen dat kinderen brainwashen best goed gaat en veel kinderen dus zeer voordelig kunnen zijn voor machthebbers. ;)

Tamam
15 september 2011, 10:27
http://www.ifamericansknew.org/images/children_by_year-lg.gif

Francientje
15 september 2011, 11:31
Dank je ,Taman. Je bewijst mijn stelling. Als mensen maar een of twee of laat ons zeggen drie kinderen hebben dan dragen ze voor die kinderen verdraaid goed zorg.
Dan denken ze er wel twee als het geen drie keer is over na om nee te zeggen tegen
vredesvoorstellen.
Als ze er zes, zeven, acht of negen hebben rondlopen... en er amper in slagen ze te voeden zonder bijstand... Ja, dan...

Francientje
15 september 2011, 11:33
Oh ja, dus omdat Palestijnen in grote mate worden belemmerd om welvaart te creëren, en omdat kinderen misschien in een zoveelste willekeurige slachtpartij aangericht door Israël kunnen afgemaakt worden, moeten ze maar stoppen met kinderen te maken. Wat een redenering zeg.

Er is trouwens niets mis met veel kinderen hebben. Men zou het al alleen doen omdat het leuk is. En erg moeilijk is het al helemaal niet, tenzij voor control freaks. Het is om die reden dat control freaks graag geboortes beperken, wanneer ze daar de macht voor verwerven. Ze haten kinderen! Natuurlijk enkel tot het moment dat ze beseffen dat kinderen brainwashen best goed gaat en veel kinderen dus zeer voordelig kunnen zijn voor machthebbers. ;)

sinds wanneer willen de Palestijnen welvaart creêren? Dat is echt groot nieuws
voor me want ze te helpen om welvaart te creêren was indertijd een van de
grote doelen van Israël.

donzigschaap
15 september 2011, 11:44
Dank je ,Taman. Je bewijst mijn stelling. Als mensen maar een of twee of laat ons zeggen drie kinderen hebben dan dragen ze voor die kinderen verdraaid goed zorg.
Dan denken ze er wel twee als het geen drie keer is over na om nee te zeggen tegen
vredesvoorstellen.
Als ze er zes, zeven, acht of negen hebben rondlopen... en er amper in slagen ze te voeden zonder bijstand... Ja, dan...
Ongelooflijk.

Mensen met veel kinderen geven dus niet om hun kinderen, en al zeker niet als ze in de economische shit zitten door de agressie van een naburige staat. Dat ze geen belachelijke vredesvoorstellen aanvaarden is ook te wijten aan het hebben van veel kinderen, want ze zijn dan expendable: Palestijnen vinden het dus niet erg als Israël even komt bommetjes gooien. Dat weten we dan ook weer. :D

Dat het IDF die kinderen afmaakt is natuurlijk van minder belang. Zijn de soldaten daar misschien zo jong dat die allemaal geen kinderen hebben? Ze moeten daar dus niet om geven, kinderen doodschieten? Worden die soldaten zodanig opgeleid dat ze zulke denkwijzen hanteren? Wat een vragen heb ik toch weer met die nieuwe informatie.
sinds wanneer willen de Palestijnen welvaart creêren? Dat is echt groot nieuws
voor me want ze te helpen om welvaart te creêren was indertijd een van de
grote doelen van Israël.
Ik wil Israël wel eens welvaart zien creëren met een blokkade op al hun havens, met praktisch geen bewegingsvrijheid, met verboden op invoer van goederen, et cetera.

Israël moet niet helpen. Die moeten zich met hun eigen zaken bemoeien en gewoon stoppen met economische groei tegen te houden.

Francientje
15 september 2011, 12:01
Ongelooflijk.

Mensen met veel kinderen geven dus niet om hun kinderen, en al zeker niet als ze in de economische shit zitten door de agressie van een naburige staat. Dat ze geen belachelijke vredesvoorstellen aanvaarden is ook te wijten aan het hebben van veel kinderen, want ze zijn dan expendable: Palestijnen vinden het dus niet erg als Israël even komt bommetjes gooien. Dat weten we dan ook weer. :D

Dat het IDF die kinderen afmaakt is natuurlijk van minder belang. Zijn de soldaten daar misschien zo jong dat die allemaal geen kinderen hebben? Ze moeten daar dus niet om geven, kinderen doodschieten? Worden die soldaten zodanig opgeleid dat ze zulke denkwijzen hanteren? Wat een vragen heb ik toch weer met die nieuwe informatie.

Ze zitten niet in de shit door de agressie van een naburige staat, ze zitten
in de shit omdat ze weigeren aan die naburige staat te verzaken.
De Idf maakt geen kinderen af, de IDF doet het onmogelijke om die kinderen
te sparen. Het is niet de schuld van de IDF dat Hamas beslist ze op de
vuurlijn te zetten, kwestie van reclame voor hun doel te maken en het is
zeker niet de schuld van de IDF dat martelaarschap van kinderen toegejuicht
en aangemoedigd wordt. Ik heb maar één kind en geloof me als gelijk wie
me kwam vertellen dat dit kind om noem maar op Israel te redden, Europa te redden, Amerika te redden , de wereld te redden zichzelf hoort te gaan laten ontploffen op een autobus vol burgers, dan deed ik persoonlijk die
gelijk wie de hals om.
Maar natuurlijk als je er acht hebt rondlopen waarvan er zes het levenslicht
zagen omdat dit geld in het laadje bracht... Tja, dan...

donzigschaap
15 september 2011, 12:12
Ze zitten niet in de shit door de agressie van een naburige staat, ze zitten
in de shit omdat ze weigeren aan die naburige staat te verzaken.
Waarom zouden zij moeten verzaken aan die naburige staat? Wat willen die van de Palestijnen misschien? Grond?

En de Palestijnen zitten wél in de economische shit door Israël. Dat is een onontkoombaar feit. U gaat toch niet ontkennen dat er een blokkade is, bijna geen bewegingsvrijheid, verboden op goederen, et cetera?
De Idf maakt geen kinderen af, de IDF doet het onmogelijke om die kinderen te sparen. Het is niet de schuld van de IDF dat Hamas beslist ze op de vuurlijn te zetten, kwestie van reclame voor hun doel te maken en het is zeker niet de schuld van de IDF dat martelaarschap van kinderen toegejuicht en aangemoedigd wordt.
U probeert zaken in de schoenen van Hamas te schuiven die Israël gedaan heeft, zoals het gebruiken van kinderen als schild:
http://www.guardian.co.uk/world/2009/mar/23/gaza-human-shields-claim
http://www.guardian.co.uk/world/2003/jan/02/israel1
Ik heb maar één kind en geloof me als gelijk wie
me kwam vertellen dat dit kind om noem maar op Israel te redden, Europa te redden, Amerika te redden, de wereld te redden zichzelf hoort te gaan laten ontploffen op een autobus vol burgers, dan deed ik persoonlijk die gelijk wie de hals om. Maar natuurlijk als je er acht hebt rondlopen waarvan er zes het levenslicht zagen omdat dit geld in het laadje bracht... Tja, dan...
Wat een zielig stukje. En zelf maar pleiten voor de beperking op geboortes: hoe hypocriet mensen toch kunnen zijn. Palestijnen haten hun kinderen niet, tenzij het slechte ouders zijn, en die komen overal voor.

Tamam
15 september 2011, 12:49
Dank je ,Taman. Je bewijst mijn stelling. Als mensen maar een of twee of laat ons zeggen drie kinderen hebben dan dragen ze voor die kinderen verdraaid goed zorg.
Dan denken ze er wel twee als het geen drie keer is over na om nee te zeggen tegen
vredesvoorstellen.
Als ze er zes, zeven, acht of negen hebben rondlopen... en er amper in slagen ze te voeden zonder bijstand... Ja, dan...

Uw haat tegenover Palestina is zelf zo groot dat je massale kindersterfte door Israel's bombardementen goedspreekt. Zielig..

Dreigende taal trouwens.. "Dan denken ze er wel twee als het geen drie keer is over na om nee te zeggen tegen vredesvoorstellen.".

Ik raad u aan geen ambassadrice te worden van Israel alvast, want u doet het imago van het land niet ten goede. :roll:

Francientje
15 september 2011, 13:29
Iedereen weet nu ondertussen wel waarom er een blokkade tegen Gaza is, nietwaar? Heeft niks met het opbouwen van een economie te maken. Alles met schieten van raketten en sturen van zelfmoordtoeristen .

Betreffende het gebruik van menselijke schilden...Jullie maken je belachelijk en the
Guardian ook. Als Israel Palestijnse kinderen gebruikte (zoals Iran met eigen kinderen
heeft gedaan) om een terrein te ontmijnen, dan zou ik de eerste zijn om daar luidkeels
tegen te protesteren. Maar die kinderen meenemen om Hamas en co ervan weerhouden
te schieten... Niet echt elegant maar absoluut ongevaarlijk voor de kinderen (behalve als Hamas op eigen mensen schiet) en dus een stuk veiliger voor onze soldaten.

Tamam
15 september 2011, 13:47
Ik denk dat vooral u uzelf belachelijk maakt.. en niet kranten als the Guardian of het joodse Haaretz:

http://www.haaretz.com/news/b-tselem-idf-used-palestinian-girl-as-human-shield-in-nablus-1.215065 (11 jarig meisje als schild)

http://www.btselem.org/human_shields/20060720_human_shields_in_beit_hanun

http://www.haaretz.com/news/two-idf-soldiers-charged-with-using-9-year-old-human-shield-in-gaza-war-1.264652 (negen jarig meisje als schild)

het IDF heeft zelf een paar soldaten moeten veroordelen ervoor.. of ga je nog steeds lopen ontkennen?

donzigschaap
15 september 2011, 13:54
Iedereen weet nu ondertussen wel waarom er een blokkade tegen Gaza is, nietwaar? Heeft niks met het opbouwen van een economie te maken. Alles met schieten van raketten en sturen van zelfmoordtoeristen.
Waarom is er een blokkade?

U ontkent dus dat een havenblokkade, weinig bewegingsvrijheid, verboden op goederen, et cetera, economische groei tegenhouden? :|

Francientje
15 september 2011, 13:56
Dus op de koop toe werden de soldaten veroordeeld door Israel?
Waar loop je dan verdraaid over te zeuren?
bij de Palestijnen is het feest telkens als een van hun gekken Israelische burgers
vermoordt.

Tamam
15 september 2011, 16:32
"op de koop toe", ..

't Israelische leger idd gewoon veel te goed voor de Palestijnen en de wereld!

atmosphere
15 september 2011, 20:33
Ik wil even de nadruk leggen op de bewering van atmosphere dat iedereen net zo veel
kinderen mag maken als het hem zint. Want het is net dat soort stellingen dat de
wereld om zeep aan het helpen is.
China en India hebben dat begrepen. De Amerikanen en de Europeanen ook.
Een gezin hoort niet meer kinderen te hebben dan dat het kan verzorgen, voeden en opvoeden zonder beroep te doen, behalve in geval van serieuze rampen, op hulp van de rest van de wereld. Behalve als het straks die kinderen wil zien kreperen in de
zoveelste oorlog.

Met de toename van welvaart en welzijn daalt het aantal kinderen per gezin !
Een aanhoudende bezetting zeker niet.
Onder de huidige omstandigheden kunnen Palestijnen zich simpelweg niet verder ontwikkelen. Waarom niet ??

Voor een antwoord op die vraag dient het conflict grondig te worden bekeken.
en dan doel ik niet op de ruzie tussen verschillende godsdiensten of leidende partijen maar op de dagelijkse realiteit van de gewone Palestijn.

Tamam
15 september 2011, 20:36
Francientje moet anders nu de mensen proberen wijs te maken dat dat 9 jarig Palestijns meisje, en dat 11 jarig meisje, dat het IDF gebruikte als menselijk schilden felle militanten van Hamas waren.

Want zo zijn Palestijnen.. die worden geboren met een bommengordel rond hun middel :roll:

Francientje
15 september 2011, 21:18
Francientje moet anders nu de mensen proberen wijs te maken dat dat 9 jarig Palestijns meisje, en dat 11 jarig meisje, dat het IDF gebruikte als menselijk schilden felle militanten van Hamas waren.

Want zo zijn Palestijnen.. die worden geboren met een bommengordel rond hun middel :roll:

Ik heb niets over die kinderen gezegd.

Tamam
15 september 2011, 21:23
Dank je ,Taman. Je bewijst mijn stelling. Als mensen maar een of twee of laat ons zeggen drie kinderen hebben dan dragen ze voor die kinderen verdraaid goed zorg.
Dan denken ze er wel twee als het geen drie keer is over na om nee te zeggen tegen
vredesvoorstellen.
Als ze er zes, zeven, acht of negen hebben rondlopen... en er amper in slagen ze te voeden zonder bijstand... Ja, dan...

atmosphere
15 september 2011, 23:41
bij de Palestijnen is het feest telkens als een van hun gekken Israelische burgers
vermoordt.

Waar haalt u dit soort onzin vandaan ?

atmosphere
16 september 2011, 00:30
Iedereen weet nu ondertussen wel waarom er een blokkade tegen Gaza is, nietwaar? Heeft niks met het opbouwen van een economie te maken. Alles met schieten van raketten en sturen van zelfmoordtoeristen .

Het voorkomen van terrorisme door middel van bombardementen en blokkades annexaties van gebieden en een bezetting, vreemde gedachtengang.

Jozef Ostyn
16 september 2011, 14:33
+1

De wereld zal Israel unaniem sancties opleggen in de VN...
...en Mr CHANGE gaat zijn veto stellen in de veiligheidsraad.
Helaas pindakaas.

Er is 0,0 percent kans dat de EU sancties gaat opleggen aan Israël.

Jozef Ostyn
16 september 2011, 14:35
Een andere interpretatie van de feiten zegt dat Israël een aantal nederzettingen terugtrok die het moeilijk zou kunnen hebben beschermen bij de daaropvolgende aanval op Gaza die op dat moment reeds op stapel stond.

Mensen als u zullen inderdaad slechts tevreden zijn als de laatste Israeli de zee in gedreven is en Israel opgehouden heeft te bestaan.

Oblique
16 september 2011, 16:29
Mensen als u zullen inderdaad slechts tevreden zijn als de laatste Israeli de zee in gedreven is en Israel opgehouden heeft te bestaan.

Was dit het beste wat je vond in je zoektocht naar argumenten?

Johan Bollen
16 september 2011, 21:31
Was dit het beste wat je vond in je zoektocht naar argumenten?
Gewoon een geniepigerd die graag beledigt en leugens verspreidt. Ik heb nooit het bestaansrecht van Israël in twijfel getrokken.

den dinges
17 september 2011, 00:35
Francientje moet anders nu de mensen proberen wijs te maken dat dat 9 jarig Palestijns meisje, en dat 11 jarig meisje, dat het IDF gebruikte als menselijk schilden felle militanten van Hamas waren.

Want zo zijn Palestijnen.. die worden geboren met een bommengordel rond hun middel :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=aV9M3mmqOII
http://www.youtube.com/watch?v=tzlFPm7bymY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Vtt8V25lGmc&feature=related

Ze worden niet met een bommengordel geboren, nee...Maar ze worden wel halfzot gedrild door de volwassenen rond hen. Regelrechte brainwashing !

Quorn
17 september 2011, 07:34
I
China en India hebben dat begrepen. De Amerikanen en de Europeanen ook.
Een gezin hoort niet meer kinderen te hebben dan dat het kan verzorgen, voeden en opvoeden zonder beroep te doen, behalve in geval van serieuze rampen, op hulp van de rest van de wereld. Behalve als het straks die kinderen wil zien kreperen in de
zoveelste oorlog.

Als ik zie met hoeveel kinderen die pijpenkrullers/pruikendragers hier rondlopen op zaterdag ...:roll:

Francientje
17 september 2011, 11:42
Als ik zie met hoeveel kinderen die pijpenkrullers/pruikendragers hier rondlopen op zaterdag ...:roll:

Die leven dus in besloten kring, vormen een kleine minderheid , bedruipen zichzelf en zijn verre van populair in Israel. Ook al omdat ze geen legerdienst
willen doen. Voila, dat weet je nu ook al weer.
Maar geloof me, het allerlaatste waar die voor hun kinderen van dromen is
een dood als 'martelaar'.

Quorn
17 september 2011, 11:46
Maar geloof me, het allerlaatste waar die voor hun kinderen van dromen is
een dood als 'martelaar'.Ik denk dat die kinderen, net als de kinderen van Palestina, vooral dromen van vrijheid....

Francientje
17 september 2011, 12:07
Kinderen zijn per definitie nooit vrij omdat ze voor al hun behoeften volwassenen nodig
hebben.

Quorn
17 september 2011, 12:14
Kinderen zijn per definitie nooit vrij omdat ze voor al hun behoeften volwassenen nodig
hebben.
Palestijse volwassenen daarentegen horen vrij te zijn maar worden onthouden en ontstolen door hun buren

Dixie
17 september 2011, 14:10
Waar haalt u dit soort onzin vandaan ?
oa hier
http://www.youtube.com/watch?v=KrM0dAFsZ8k&feature=related

Rudi Vranckx zei het ook dat er feest werd gevierd in Marokko waar hij toen was...

Dixie
17 september 2011, 14:11
Het voorkomen van terrorisme door middel van bombardementen en blokkades annexaties van gebieden en een bezetting, vreemde gedachtengang.

wat stel je voor, je zelf laten afslachten dan8O
er komt al 80+ jaar terrorisme en oorlogen uit arabische hoek

Dixie
17 september 2011, 14:14
Palestijse volwassenen daarentegen horen vrij te zijn maar worden onthouden en ontstolen door hun buren

dikke onzin...

Quorn
17 september 2011, 14:19
dikke onzin...

Ow ...sta ik achter? Er is vrij verkeer van goederen van en naar Palestina?
Er worden geen grondstoffen gestolen uit of weerhouden door Israël?

Dixie
17 september 2011, 14:23
Ow ...sta ik achter? Er is vrij verkeer van goederen van en naar Palestina?
Er worden geen grondstoffen gestolen uit of weerhouden door Israël?

vrij verkeer bestaat nergens ter wereld:roll:
yep grondstoffen om wapens te maken en wapens zelf bvb zullen er niet inkomen:roll::roll:

Quorn
17 september 2011, 14:30
vrij verkeer bestaat nergens ter wereld:roll:
yep grondstoffen om wapens te maken en wapens zelf bvb zullen er niet inkomen:roll::roll:
Hier is de lijst ...

Ik lees : maak en hut met stro en kook je eten op een kampvuur.

http://en.wikipedia.org/wiki/Goods_allowed_or_banned_for_import_into_Gaza#Post-June_2010

including UN agencies, which also bring goods into Gaza have their items approved or rejected on "a case-by-case basis". The items allowed are always changing, and commercial and humanitarian importers, according to BBC, "are constantly attempting to guess what will be approved."

Israeli State denied it has "a list of permitted goods" for months. However, "in its updated response to a petition [21] submitted by Gisha under the Freedom of Information Act, the State recently admitted that it does have a list of permitted goods and other documents relating to the transfer of goods to Gaza,[22] but claimed that revealing them would harm state security and/or Israel's foreign relations[/B][3]

Dixie
17 september 2011, 14:33
Hier is de lijst ...

Ik lees : maak en hut met stro en kook je eten op een kampvuur.

http://en.wikipedia.org/wiki/Goods_allowed_or_banned_for_import_into_Gaza#Post-June_2010

dan lees je verkeerd...

1. Arms and Munitions: forbidden transfer under all circumstances across Israel's frontiers without specific permits - as defined in the Control of Exports Security Order (Arms and Munitions) 5768-2008, and in the Control of Exports Security Order (Missile Equipment) 5768-2008.

2. Dual Use goods and items: liable to be used, side by side with their civilian purposes, for the development, production, installation or enhancement of military capabilities and terrorist capacities. This list comprises:

Quorn
17 september 2011, 14:35
dan lees je verkeerd...

1. Arms and Munitions: forbidden transfer under all circumstances across Israel's frontiers without specific permits - as defined in the Control of Exports Security Order (Arms and Munitions) 5768-2008, and in the Control of Exports Security Order (Missile Equipment) 5768-2008.

2. Dual Use goods and items: liable to be used, side by side with their civilian purposes, for the development, production, installation or enhancement of military capabilities and terrorist capacities. This list comprises:

Dat kan dus alles zijn afhankelijk van interpretatie of de controleur heeft "gemogen"
Ik lees zelfs "messen" in de lijst.

Face it, ze zijn opgesloten en mogen zichzelf niet eens verdedigen = concentratiekamp

SDX
17 september 2011, 14:38
Dat kan dus alles zijn afhankelijk van interpretatie of de controleur heeft "gemogen"
Ik lees zelfs "messen" in de lijst.

Face it, ze zijn opgesloten en mogen zichzelf niet eens verdedigen = concentratiekamp

Opgesloten?

Was er niet ergens 'n grens met Egypte?

Dixie
17 september 2011, 14:50
Opgesloten?

Was er niet ergens 'n grens met Egypte?

:lol: en Jordanië ook...

SDX
17 september 2011, 14:52
:lol: en Jordanië ook...

Achja, hoe kon ik daar overheen kijken.

Opgesloten èh?

Stout Egypte, stout Jordanië!

atmosphere
17 september 2011, 16:52
Opgesloten?

Was er niet ergens 'n grens met Egypte?

Ja , en wat wil dat dan zeggen ?

atmosphere
17 september 2011, 16:54
vrij verkeer bestaat nergens ter wereld:roll:
yep grondstoffen om wapens te maken en wapens zelf bvb zullen er niet inkomen:roll::roll:

Waar ter wereld duurt het een dag om op je werk, 10 kilometer verderop, te komen ?

atmosphere
17 september 2011, 17:04
wat stel je voor, je zelf laten afslachten dan8O
er komt al 80+ jaar terrorisme en oorlogen uit arabische hoek

Ik stel voor te stoppen met de bezetting. En het idee dat terreur alleen maar uit de Arabische hoek is gekomen slaat nergens op. en zelfs al was dit wel het geval, dan heeft Israel nog steeds niet het recht om te doen wat zij nu al zo lang doen.



Wat heeft dit met zelfverdediging te maken:

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/middle_east/03/v3_israel_palestinians/maps/img/checkpoints_300.gif

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/middle_east/03/v3_israel_palestinians/maps/img/jewish_settlements_300.gif

atmosphere
17 september 2011, 17:43
oa hier
http://www.youtube.com/watch?v=KrM0dAFsZ8k&feature=related

Rudi Vranckx zei het ook dat er feest werd gevierd in Marokko waar hij toen was...

Overal en altijd ter wereld zijn er mensen die juichen of feest vieren wanneer hun vijand een pak slaag heeft gekregen.

Logisch overigens dat juist bepaalde Palestijnen zo reageerde , omdat zij het meeste nadeel aan het conflict ondervinden. Terecht vind ik het overigens niet omdat er op 9/11 simpelweg vele onschuldigen stierven.

Wanneer mensen nauwelijks iets merken van een conflict of er simpelweg niet bij betrokken zijn zullen ze ook niet juichen bij een dergelijke gebeurtenis.

Oblique
17 september 2011, 18:53
De Palestijnen juichten en dansten omdat ze cake kregen. Bekijk hier de media psyop.

http://www.youtube.com/watch?v=8p1efINNrLU&feature=related

SDX
17 september 2011, 21:41
De Palestijnen juichten en dansten omdat ze cake kregen. Bekijk hier de media psyop.

http://www.youtube.com/watch?v=8p1efINNrLU&feature=related

Je vergeet te vermelden - opzettelijk? - dat er cake / snoepgoed e.d. wordt uitgedeeld �*ls ongelovigen (of joden/kristenen) vermoord worden!

Dixie
18 september 2011, 01:44
Ik stel voor te stoppen met de bezetting.


ik stel voor stoppen met oorlog voeren en terrorisme te plegen = namelijk geen bezettig mogelijk...

Dixie
18 september 2011, 01:45
Overal en altijd ter wereld zijn er mensen die juichen of feest vieren wanneer hun vijand een pak slaag heeft gekregen.



onzin enkel bij debielen...

Dixie
18 september 2011, 01:49
De Palestijnen juichten en dansten omdat ze cake kregen. Bekijk hier de media psyop.


ga je linkse rudi vranckx ook al een leugenaar noemen...:roll:

http://www.youtube.com/watch?v=KrM0dAFsZ8k&feature=related

dus deelden ze snoepjes uit in marokko ook...

die gasten in de auto kregen snoepjes ze vlogen direct in hun mond al rijdend:roll:

Quorn
18 september 2011, 01:52
ik stel voor stoppen met oorlog voeren en terrorisme te plegen = namelijk geen bezettig mogelijk...

Waarom moet een heel volk boeten voor de daden van enkelen?
Is dat niet wat onze groente hier steeds predict?
Oh wacht , joden hebben dat 6milj keer "verdiend" :twisted:

Oblique
18 september 2011, 13:59
Je vergeet te vermelden - opzettelijk? - dat er cake / snoepgoed e.d. wordt uitgedeeld �*ls ongelovigen (of joden/kristenen) vermoord worden!

Die godverdomse buitenlanders toch die eten en snoepgoed komen uitdelen. Nice try.

Oblique
18 september 2011, 14:04
ga je linkse rudi vranckx ook al een leugenaar noemen...:roll:

http://www.youtube.com/watch?v=KrM0dAFsZ8k&feature=related

dus deelden ze snoepjes uit in marokko ook...

die gasten in de auto kregen snoepjes ze vlogen direct in hun mond al rijdend:roll:

Palestina is Marokko niet.

Haha. Linksen zijn plots geen leugenaars als het u goed uitkomt ofzo. Nee nee, linkse Vrankx doet dat goed, de oorlogsmisdaden van de Amerikanen aantonen en al. Nietwaar? ;)

atmosphere
18 september 2011, 14:38
onzin enkel bij debielen...

Doe toch niet zo naïf man !

Het is een standaard verschijnsel in oorlogen /conflicten. Gaat eigenlijk net als bij voetbal.

Als het de VS treft valt het u opeens op , "oohh wat verschrikkelijk"
en wanneer de VS zelf juicht is het natuurlijk opeens weer iets heel anders en volledig rechtvaardig.

Dixie
18 september 2011, 17:15
Palestina is Marokko niet.

Haha. Linksen zijn plots geen leugenaars als het u goed uitkomt ofzo. Nee nee, linkse Vrankx doet dat goed, de oorlogsmisdaden van de Amerikanen aantonen en al. Nietwaar? ;)

zeg ik dat? het gaat erom dat in vele moslimgebieden gevierd werd:roll:
dat een links persoon dit vermeld maakt het voor de 'ontkenners' misschien geloofwaardiger...

Dixie
18 september 2011, 17:22
Doe toch niet zo naïf man !
Naif is een Arabische jongensnaam.
De betekenis van de naam is `niet beschikbaar
je bedoeld naïef zeker...
http://babybytes.nl/namen/jongens/Naif

Het is een standaard verschijnsel in oorlogen /conflicten. Gaat eigenlijk net als bij voetbal.

Als het de VS treft valt het u opeens op , "oohh wat verschrikkelijk"
en wanneer de VS zelf juicht is het natuurlijk opeens weer iets heel anders en volledig rechtvaardig.
mij valt het op dat de moslims begonnen zijn met deze 'oorlog' en dat VS burgers niet juichen bij dode moslims...

donzigschaap
18 september 2011, 18:03
mij valt het op dat de moslims begonnen zijn met deze 'oorlog' en dat VS burgers niet juichen bij dode moslims...
Er zijn genoeg niet al te snuggere mensen in de VS die wel juichen, omdat ze alle 'bruin mannen' als terroristen zien. Het zijn 'goede burgers' want ze laten zich volledig leiden door de bevooroordeelde media. Er is namelijk geen enkel nieuwskanaal op de (Amerikaanse) tv dat niet bijna onafgebroken een afschuwelijke voorliefde voor de staat predikt. Als dan ook nog eens de vredesbeweging gekaapt wordt door Obama, die vrede haat, dan blijven er weinig mensen over die niet juichen. Joelen om vrede die er geen is (oorlog=vrede (http://3.bp.blogspot.com/_HyyDHyAwI6k/SyJUpaFpcAI/AAAAAAAAHYQ/hovpZiZYalE/s400/war+is+peace+poster.jpg) ;)) is voor echt vredelievende mensen net hetzelfde als feesten om oorlog.

Maar eigenlijk is dat allemaal irrelevant, of wou u misschien beweren dat mensen verdienen overhoop geschoten te worden omdat ze even juichten? Het enige wat men moet weten over 9/11 en de daaropvolgende oorlogen is dat de VS 9/11 zelf uitgelokt (http://www.youtube.com/watch?v=udz5_FdoFGU) hebben met hun verfoeilijke buitenlandse politiek (waarin Israël een belangrijke rol speelt), en dat de Amerikaanse federale staat bij het voorkomen van die aanval gruwelijk de mist is ingegaan.

[EDIT]

Het logische gevolg van het bovenstaande (een antwoord op oorlog beantwoorden met nog meer oorlog) is dat er nog meer terroristische aanslagen zullen plaatsvinden op Amerikaans grondgebied en dat de Amerikaanse federale overheid steeds slechter maar ook steeds meer oppressief te werk zal gaan, indien ze niet meteen haar buitenlands beleid radicaal veranderd. De terroristen hebben immers al de facto gewonnen.

Dixie
18 september 2011, 18:07
Maar eigenlijk is dat allemaal irrelevant, of wou u misschien beweren dat mensen verdienen overhoop geschoten te worden omdat ze even juichten?

ik wist zelfs niet dat de VS Marokko of Palestina zijn binnengevallen...:lol:

donzigschaap
18 september 2011, 18:12
ik wist zelfs niet dat de VS Marokko of Palestina zijn binnengevallen...:lol:
Heb ik dat beweerd? Ik stelde u een vraag en u ontwijkt een antwoord erop. Ook negeert u de rest van wat ik schreef: typisch Dixie. ;)

Dixie
18 september 2011, 22:53
Heb ik dat beweerd? Ik stelde u een vraag en u ontwijkt een antwoord erop. Ook negeert u de rest van wat ik schreef: typisch Dixie. ;)

natuurlijk ik ken je onzin al...

donzigschaap
18 september 2011, 22:57
natuurlijk ik ken je onzin al...
Weerleg dan wat ik zeg, als het toch maar "onzin" is. Kan niet erg moeilijk zijn, toch? 8-)

atmosphere
18 september 2011, 22:58
Naif is een Arabische jongensnaam.
De betekenis van de naam is `niet beschikbaar
je bedoeld naïef zeker...
http://babybytes.nl/namen/jongens/Naif

mij valt het op dat de moslims begonnen zijn met deze 'oorlog' en dat VS burgers niet juichen bij dode moslims...

Voor de VS burgers zijn de Palestijnen een ver van mn bed show , zij merken nauwelijks iets van het conflict en zullen dus niet juichen nog huilen. Palestijnen echter worden regelmatig met Amerikaans wapentuig bestookt, gedood en zien de VS(terecht) als dezelfde vijand als Israel. Zij die het hardst getroffen worden zullen ook het hardst juichen wanneer de vijand een slag toegebracht is .
Ik ben blij dat het u opgevallen is .

Dixie
18 september 2011, 23:00
Weerleg dan wat ik zeg, als het toch maar "onzin" is. Kan niet erg moeilijk zijn, toch? 8-)

antisemieten zijn voor mij lucht, snappie...