PDA

View Full Version : Ben je hem ook zo beu ?


elsina
31 augustus 2011, 00:32
StuBru reageert op StuBeuDe Facebookgroep StuBeu is een schot in de roos. Na amper vijf dagen telt de groep al meer dan 11.400 mensen. De muziekredactie van Studio Brussel kroop in de pen om hun visie mee te delen. Hieronder de integrale mededeling:
De muziekredactie van Studio Brussel wil beleefd en vriendelijk reageren op uitspraken op facebookgroep Stubeu. Volgens Stubeu zijn wij "een zielloze hitradio geworden, een meeloper".

Uit onderzoek blijkt dat 80% van de muziek die wij draaien op geen enkele andere Vlaamse radio te horen is. En dat we wekelijks meer dan 1000 verschillende artiesten aan bod laten komen. Wij lanceren ook vaak de nummers die later door andere zenders worden opgepikt.

Iedere week geven we een kans aan nieuwe groepen en artiesten, nationaal en internationaal. Meer dan 20% van wat we draaien is van eigen bodem. Het zijn wij die een forum geven aan jonge, beloftevolle artiesten. De lijst is lang: SX, Isbells, Amatorski, School Is Cool, Selah Sue, Black Box Revelation, Intergalactic Lovers, Sore Losers, Marble Sounds, Harvey Quinnt, Teddiedrum, Mintzkov, The Subs, ...

Nog volgens Stubeu zijn wij "een computergestuurde gemakzuchtige zender" geworden. Om onze programma's samen te stellen is de computer inderdaad een technisch hulpmiddel. Maar het zijn wel wij - mensen van vlees en bloed en een hart voor muziek - die beslissen wat er in- en dus ook uitkomt. Iedere muziekmedewerker brengt aan vanuit zijn eigen achtergrond, expertise, smaak en visie.

Het is een dagelijkse evenwichtsoefening om nieuwe muziek te lanceren afgewisseld met onze stubruklassiekers. Zo proberen we de wensen van de nieuwste generatie muziekliefhebbers te verzoenen met de oudere jongeren, die ook nog massaal naar ons luisteren. En we zijn onze luisteraars oprecht dankbaar dat ze deze muziekmix appreciëren.

Stubeu zegt: "Studio Brussel is te commercieel geworden, en is niet meer de alternatieve zender van destijds."
Commerciële muziek is muziek die veel verkoopt. Veel artiesten die Studio Brussel draait verkopen ook veel platen: Triggerfinger, Foo Fighters, The National, James Blake, Arctic Monkeys, Elbow, Fleet Foxes, ... Allemaal topartiesten waarvan we het toejuichen dat ze zo succesvol zijn. Bij de keuzes die we maken proberen we altijd kwaliteit na te streven.

Bovendien hebben wij in vergelijking met gelijkaardige buitenlandse zenders, zoals 3FM en BBC Radio 1, de meest uitgebreide playlist. Ook onze collega's in het buitenland waarderen Studio Brussel, precies omdat we een zender met de vinger aan de pols zijn met een rijk aanbod.

We staan altijd open voor opmerkingen en kritiek van onze luisteraars. Via al onze kanalen nemen we hun opmerkingen ter harte. Elke week voeren we ook discussies met mensen uit de muzieksector. Daarbij zijn we het zeker niet altijd met elkaar eens, en dat hoeft ook niet.

Even goede (facebook-)vrienden! :-)

De muziekredactie van Studio Brussel: Philippe Cortens, Eddy Hendrix, Joris Jonckheer, Christophe Lambrecht, Manu Lammens, Kim Mathijs, Luc Tirez, Bram Willems bron hln

Wat de makers van de facebookgroep stubeu wel vergeten is, dat er vroeger veel meer keuze was in het maken van een playlist, dan momenteel. Destijds experimenteren groepen veel meer dan wat nu het geval is.

Daar kan een radiozender niets aan doen

bgf324
31 augustus 2011, 01:43
Maar je kan niet ontkennen dat er ook zaken als Lady Gaga en Stromae etc. te horen zijn. Tegenwoordig ligt bij mij in de auto altijd radio 1 op.

SDG
31 augustus 2011, 05:14
Meer dan 20% van wat we draaien is van eigen bodem. Het zijn wij die een forum geven aan jonge, beloftevolle artiesten. De lijst is lang: SX, Isbells, Amatorski, School Is Cool, Selah Sue, Black Box Revelation, Intergalactic Lovers, Sore Losers, Marble Sounds, Harvey Quinnt, Teddiedrum, Mintzkov, The Subs, ...

Ik kan de reactie van een bepaald iemand hier nu al raden... :-)

Johan217
31 augustus 2011, 07:53
Maar je kan niet ontkennen dat er ook zaken als Lady Gaga en Stromae etc. te horen zijn. Tegenwoordig ligt bij mij in de auto altijd radio 1 op.20 jaar geleden kon je ook Technotronic of Def Dames Dope horen op Studio Brussel. De hitjes zijn veranderd, maar het principe is hetzelfde. StuBru is niet bedoeld voor ouwe zakken van boven de 25 ;-)

Txiki
31 augustus 2011, 07:59
Ik ben dat soort Facebookgroepen beu. Als ge StuBru beu bent, luister er dan niet naar, he. Met dat gezaag altijd.

Wautd
31 augustus 2011, 08:09
Typische azijnpisserij. Dat de mensen van StuBeu maar eens een dag Q-music opzetten. Na een dag zielloze brol gehoord te hebben zullen ze alles terug in een beter perspectief kunnen zetten.

lantjes
31 augustus 2011, 08:19
kom kom, 't is toch janettemuziek geworden op StuBru.
Als het dan toch radio moet zijn is 't hier Classic 21, la Radio Rock 'n Pop de la RTBF...flaminganten ten spijt.;-)

guido 007
31 augustus 2011, 09:05
Ik ben dat soort Facebookgroepen beu. Als ge StuBru beu bent, luister er dan niet naar, he. Met dat gezaag altijd.

fox
31 augustus 2011, 09:42
Ja er worden populaire liedjes gedraaid op Stu Bru, anders halen ze zo geen marktaandeel, maar het is over het algemeen toch nog net iets "alternatiever" als de shit die ze op Q of MNM draaien. Ik merk van mezelf dat ik trouwens wat ouder aan het worden ben aangezien ik soms wel eens radio 1 durf op te zetten, maar over het algemeen kan ik mijn pap wel koelen met Stu Bru.

Trouwens, als er geen enkele radiozender naar uw goesting is, luister dan naar cd's en stop met zagen.

Eigenzinnig
31 augustus 2011, 10:00
:-p

nihao
31 augustus 2011, 12:22
Er is toch altijd nog UrGent !

Johan217
31 augustus 2011, 12:29
kom kom, 't is toch janettemuziek geworden op StuBru.
Als het dan toch radio moet zijn is 't hier Classic 21, la Radio Rock 'n Pop de la RTBF...flaminganten ten spijt.;-)Idem hier, zeker nu Arrow niet meer op AM zit. Voor de rest internetradio. Triestig eigenlijk.

Derk de Tweede
31 augustus 2011, 12:40
http://www.rockart.nl/images/poster%20radio%20veronica%20192.jpg

Bulevardi
31 augustus 2011, 12:49
Typische azijnpisserij. Dat de mensen van StuBeu maar eens een dag Q-music opzetten. Na een dag zielloze brol gehoord te hebben zullen ze alles terug in een beter perspectief kunnen zetten.
Dat is een feit dat vaststaat.

Maar toch word ik StuBru ook stilaan beu.

Ik vraag me af waar ze hun nieuw materiaal altijd halen.
Worden ze betaald door de platenmaatschappijen om bepaalde groepen te draaien? Want van sommige brolgroepen heb ik vaak het wrange gevoel "is dit nog wel muziek?". Akkoord, er is smaak en er is smaak. Maar er is een reden waarom men Stubru opzet ipv Q. Dit terwijl er een waardig alternatief was: kwalitatieve bands die dan de moeite van de wereld doet en nooit op de radio blijkt te komen.

Er komt nog maar net een bandje aandraven uit de andere kant van de wereld, met amper 1 hitje, nog geen album uit, en de radio moet het al gedraaid hebben.
Terwijl er net over de grens in Duitsland een aantal groepen zijn die al 20-30 jaar meegaan en nog geen 1 keer gedraaid zijn, terwijl zij trouw aan hun duizenden fans in heel Europa nieuwe albums uitbrengen en met succes zalen laten uitverkopen.


Ik ga vaak naar de platenboer om de nieuwste releases te horen en leren kennen. Er is een cd winkel in Brussel waar ik vaak een tas koffie aangeboden krijg als ik binnenkom, omdat men mij intussen kent.
Daar heb je het totaalaanbod, en niet enkel wat in de Hitparade op de radio te horen is.
Dus als ik een specifieke obscure groep uit Japan wil, zoekt die het op en kan die het meteen ook importeren voor mij.

Radio 1 is een goed alternatief, al valt het soms tegen dat er nogal eens Sporza uitgezonden wordt, en daar kan je niet op dansen hé.

giserke
31 augustus 2011, 13:01
kom kom, 't is toch janettemuziek geworden op StuBru.
Als het dan toch radio moet zijn is 't hier Classic 21, la Radio Rock 'n Pop de la RTBF...flaminganten ten spijt.;-)

²

Maar dit heeft niks met flamingantente maken.

Johan217
31 augustus 2011, 13:48
²

Maar dit heeft niks met flamingantente maken.Inderdaad niet, maar als Arno wordt gedraaid gaat bij mij de knop om 8-)

Xenophon
31 augustus 2011, 13:55
Ik begrijp niet waarom iemand de radio opzet om te beginnen, hebben jullie dan zelf geen enkele smaak of voorkeur?

Heel de dag diezelfde vervelende liedjes, allemaal in dezelfde toon, allemaal op de seconde evenlang, allemaal met hetzelfde metrum en hetzelfde tempo.

Ik wordt daar gewoon gek van.

Wautd
31 augustus 2011, 14:02
Toevalli draaide StuBru gisteren een of andere New Wave klassieker (Dave Ball & Gavin Friday - in strict tempo) ergens in de namiddag. Persoonlijk totaal mijn ding niet, maar zoiets zie ik nu niet meteen de gemiddelde commerciele zender durven draaien.

SDG
31 augustus 2011, 14:03
Ik begrijp niet waarom iemand de radio opzet om te beginnen, hebben jullie dan zelf geen enkele smaak of voorkeur?

Heel de dag diezelfde vervelende liedjes, allemaal in dezelfde toon, allemaal op de seconde evenlang, allemaal met hetzelfde metrum en hetzelfde tempo.

Ik wordt daar gewoon gek van.

Heel juist. Meer Motörhead, dat heeft de wereld nodig.

Wautd
31 augustus 2011, 14:04
Heel juist. Meer Motörhead, dat heeft de wereld nodig.

Ace of Spades :cheer:

Johan217
31 augustus 2011, 14:06
Heel juist. Meer Motörhead, dat heeft de wereld nodig.Hell yeah (http://www.youtube.com/watch?v=0GI7LrSHYaU&feature=relmfu)

Xenophon
31 augustus 2011, 14:07
Heel juist. Meer Motörhead, dat heeft de wereld nodig.

Ja, van de veertig jaar muziek die door Motorhead zijn gemaakt wordt er soms is èèn nummer van gespeeld.

De rest van Motorhead past niet in het "radio-muziek-concept."

Je kon mijn punt niet beter bewijzen.

Bulevardi
31 augustus 2011, 14:08
Ik begrijp niet waarom iemand de radio opzet om te beginnen, hebben jullie dan zelf geen enkele smaak of voorkeur?

Heel de dag diezelfde vervelende liedjes, allemaal in dezelfde toon, allemaal op de seconde evenlang, allemaal met hetzelfde metrum en hetzelfde tempo.

Ik wordt daar gewoon gek van.
Exactly.
Maar helaas leef ik samen met mijn vrouw, die gewoon is om continu StuBru op te zetten, en ik was gewoon altijd mijn eigen cd's op te zetten.

En het is dus geven en nemen: ik luister dus voor de helft van de tijd noodgedwongen naar vervelende liedjes, en de andere helft van de tijd zet ik cd's op, waardoor mijn vrouw ook iets bijleert.

En ja, Motörhead mag wel wat vaker :)

Johan217
31 augustus 2011, 14:16
Wat ik nog het meeste mis zijn de specifieke muziekblokken op de vrije radio's. Toen wist je bv. woensdagnamiddag op de 104.5: metal, s'avonds op 106.8: gothic en zaterdag tussen 10 en 12 country op 107.7 :) Doodjammer dat die de grote stations gewoon zijn achternagehold.

Freddie Mercury heeft het voorspeld:
So don't become some background noise
A backdrop for the girls and boys
Who just don't know and just don't care
And just complain when you're not there

SDG
31 augustus 2011, 14:37
Wat ik nog het meeste mis zijn de specifieke muziekblokken op de vrije radio's. Toen wist je bv. woensdagnamiddag op de 104.5: metal, s'avonds op 106.8: gothic en zaterdag tussen 10 en 12 country op 107.7 :) Doodjammer dat die de grote stations gewoon zijn achternagehold.

Freddie Mercury heeft het voorspeld:

Bij Studio Brussel had je een vijftiental jaar geleden zo ook iedere dag van de week 's avonds van die themaprogramma's: op maandag Metalopolis, op dinsdag Soulstreet, op woensdag Coco Cité, op donderdag Bluestown en op vrijdag Teknoville.

Pelgrim
31 augustus 2011, 14:47
Ik kan de reactie van een bepaald iemand hier nu al raden... :-)

Hij blijft lang weg :(

Pelgrim
31 augustus 2011, 14:48
Mijn favoriete zender momenteel is Radio Lengadoc, afgewisseld met Radio Occitania. Twee zenders die zeer diverse genres brengen maar wel heel vernieuwend - en lang niet alleen Occitaans bij de weg.

Vroeger vond ik Radio Centraal ook wel leuk maar ik ben die ondertussen wel beu.

Amon_Re
31 augustus 2011, 14:51
Heel juist. Meer Motörhead, dat heeft de wereld nodig.

²

Amon_Re
31 augustus 2011, 14:54
Ik luister haast uitsluitend naar Last.fm (op internet) dit is een "gepersonaliseerde" radiozender die aan de hand van eigen cd's leert welke stijlen muziek je liggen en op basis daarvan muziek speelt.

Al heel veel nieuwe bands ontdekt via deze zender (en dus ook al veel geld opgedaan aan cd's en optredens) maar verdomme, het is het waard!

En ja, méér Mötorhead verdomme!

Johan217
31 augustus 2011, 14:54
Bij Studio Brussel had je een vijftiental jaar geleden zo ook iedere dag van de week 's avonds van die themaprogramma's: op maandag Metalopolis, op dinsdag Soulstreet, op woensdag Coco Cité, op donderdag Bluestown en op vrijdag Teknoville.Maar dat is nu verleden tijd. Dat systeem heeft men laten vallen omdat men nu eenmaal "niet in hokjes wilde denken" en "eclectisch" wilde zijn. Maar in plaats van dan alle genres door elkaar te draaien, wordt de keuze nu beperkt tot de grootste gemene deler, zo lijkt het.

Johan217
31 augustus 2011, 14:56
En ja, méér Mötorhead verdomme!
U vraagt, wij draaien (http://www.youtube.com/watch?v=ZWJ5dtF6X4I&feature=related)

lantjes
31 augustus 2011, 15:13
Dat is een feit dat vaststaat.

Maar toch word ik StuBru ook stilaan beu.
...
Dus als ik een specifieke obscure groep uit Japan wil, zoekt die het op en kan die het meteen ook importeren voor mij.

Radio 1 is een goed alternatief, al valt het soms tegen dat er nogal eens Sporza uitgezonden wordt, en daar kan je niet op dansen hé.

toch wel, een vreugdedansje als "uw" team wint :cheer:

:-P

bgf324
31 augustus 2011, 15:37
Ace of Spades :cheer:

Dr. Rock (http://www.youtube.com/watch?v=2am9jCq2eNc)
Orgasmatron (http://www.youtube.com/watch?v=HnSaNfG9tV4) (live 2000)
Overkill (http://www.youtube.com/watch?v=3VNUyjRRjxM) (albumversie 1979)
The Chase is Better Than The Catch (http://www.youtube.com/watch?v=buElOjx2T7w) (clip 1980)


Enter Sandman (http://www.youtube.com/watch?v=kKNLApfJNe4) (Covers die beter zijn dan het origineel? Ze bestaan!)


The only way to feel the noise is when it's good and loud :cheer:

bgf324
31 augustus 2011, 15:38
WE ARE THE ROAD CREW (http://www.youtube.com/watch?v=fb3zSgxMuug)

Beste auto-nummer (beter dan Highway To Hill van Australische bergkristalhippies) :cheer:

Another town another place,
Another girl, another face,
Another truck, another race,
I'm eating junk, feeling bad,
Another night, I'm going mad,
My woman's leaving, I feel sad,
But I just love the life I lead,
Another beer is what I need,
Another gig my ears bleed,
We Are The Road Crew
Another town I've left behind,
Another drink completely blind,
Another hotel I can't find,
Another backstage pass for you,
Another tube of super glue,
Another border to get through,
I'm driving like a maniac,
Driving way to hell and back,
Another room a case to pack,
We Are The Road Crew

Another hotel we can burn,
Another screw, another turn,
Another Europe map to learn,
Another truckstop on the way,
Another game that I can play,
Another word I learn to say,
Another blasted customs post,
Another bloody foreign coast,
Another set of scars to boast,
We Are The Road Crew

poekieJ
31 augustus 2011, 15:44
Ik snap dat gedweep met Studio Brussel helemaal niet. Het is een radio met procentueel gezien een erg klein marktaandeel, zogezegd voor 'jongeren' (al ken ik zowat niemand die daar ooit naar luistert), het schijnt vrij hip te zijn (doet me persoonlijk vooral denken aan 'hip-links') en de muziek zelf zorgt voor een laxerend effect of braakneigingen.

Ik heb er geen hoge hoed van op.

bgf324
31 augustus 2011, 15:45
Ik snap dat gedweep met Studio Brussel helemaal niet. Het is een radio met procentueel gezien een erg klein marktaandeel, zogezegd voor 'jongeren' (al ken ik zowat niemand die daar ooit naar luistert), het schijnt vrij hip te zijn (doet me persoonlijk vooral denken aan 'hip-links') en de muziek zelf zorgt voor een laxerend effect of braakneigingen.

Ik heb er geen hoge hoed van op.

Wat is dan jouw radiostation? Radio 2? MNM? :lol:

poekieJ
31 augustus 2011, 15:50
Wat is dan jouw radiostation? Radio 2? MNM? :lol:

MNM vind ik bijna even slecht als studio brussel. Alleen al omdat Peter van de Veire daar af en toe te horen is zou ik het nooit opzetten.

Ik vind joeFM nog wel een leuke zender eigenlijk.

Pietje
31 augustus 2011, 15:53
Bij Studio Brussel had je een vijftiental jaar geleden zo ook iedere dag van de week 's avonds van die themaprogramma's: op maandag Metalopolis, op dinsdag Soulstreet, op woensdag Coco Cité, op donderdag Bluestown en op vrijdag Teknoville.

Zelfs zonder die thema-avonden, was dat de beste periode van Studio Brussel, en (niet onbelangrijk) met de beste radiostemmen.

Xenophon
31 augustus 2011, 15:53
Enter Sandman (http://www.youtube.com/watch?v=kKNLApfJNe4) (Covers die beter zijn dan het origineel? Ze bestaan!)


The only way to feel the noise is when it's good and loud :cheer:

Zeker, ziehier:

http://www.youtube.com/watch?v=2oRsw1wuhaA

en:

http://www.youtube.com/watch?v=IwTtJMdSvMg&feature=related

bgf324
31 augustus 2011, 16:46
Zeker, ziehier:

http://www.youtube.com/watch?v=2oRsw1wuhaA

en:

http://www.youtube.com/watch?v=IwTtJMdSvMg&feature=related

Neen, dat vind ik niet.
Enkel deze vind ik beter dan het origineel:

http://www.youtube.com/watch?v=ZBR0T3f7tUw
http://www.youtube.com/watch?v=9WbKBKima4Q


Maar die hebben natuurlijk niets met Motörhead te maken

bgf324
31 augustus 2011, 16:47
MNM vind ik bijna even slecht als studio brussel. Alleen al omdat Peter van de Veire daar af en toe te horen is zou ik het nooit opzetten.

Ik vind joeFM nog wel een leuke zender eigenlijk.

JoeFM. Bah, die vind ik even marginaal als MNM :?

van Maerlant
31 augustus 2011, 17:07
Hoeveel metal draait StuBru tegenwoordig? Een keer per jaar de Zwaarste Lijst?

bgf324
31 augustus 2011, 17:13
Hoeveel metal draait StuBru tegenwoordig? Een keer per jaar de Zwaarste Lijst?

Voila, dat bedoel ik ook. En iedere dag eens een nummer van Metallica (afwisselend 'Nothing Else Matters', 'Enter Sandman', 'The Unforgiven', en heel af en toe eens 'One).

Wie wil die zooi nu horen? Ik heb vroeger nog op zondagnamiddag Angel Of Death door de boxen horen scheuren 8-)

bgf324
31 augustus 2011, 17:13
En om te reageren op je onderschrift: The Doors spelen ze al helemaal niet meer! SCHANDE!
Op radio1 over laatste nog Light My Fire gehoord (De volledige versie :-) )

Xenophon
31 augustus 2011, 17:14
Neen, dat vind ik niet.
Enkel deze vind ik beter dan het origineel:

http://www.youtube.com/watch?v=ZBR0T3f7tUw
http://www.youtube.com/watch?v=9WbKBKima4Q


Maar die hebben natuurlijk niets met Motörhead te maken

De "all along the watchtower" versie van Jimi is inderdaad beter. Maar dat komt in hoofdzaak omdat den andere eigenlijk niet veel gitaar kan spelen.

bgf324
31 augustus 2011, 17:15
De "all along the watchtower" versie van Jimi is inderdaad beter. Maar dat komt in hoofdzaak omdat den andere eigenlijk niet veel gitaar kan spelen.

Die ouwe, malle jood zal wel andere talenten hebben zeker?

Xenophon
31 augustus 2011, 17:22
Die ouwe, malle jood zal wel andere talenten hebben zeker?

Ja, hij heeft het nummer geschreven, dat is ook redelijk goed. Het is op het gitaar speel-gebied dat hij tekort komt.

Een beetje als wanneer je Jimmy Page electrische gitaar ziet spelen, de eerste woorden die dan opkomen zijn, begin al eens met uw gitaar deftig te stemmen jongen...

Maar als hij op een acoustische speelt, dan is hij de beste allertijden.

BigF
31 augustus 2011, 17:45
Ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die StuBru niet (meer) de ideale zender vinden.
Ik ben bv zelf zo iemand.
Wat ik niet begrijp is dat zo'n individu het dan noodzakelijk vindt om daar wat rond te gaan facebooken.
Is zagen en klagen in de hoop zoveel mogelijk volgelingen te vinden dan echt zo verheffend?
Altijd maar zeuren en zagen over dingen die je niet goed vindt. Sinds Facebook is het een hobby geworden blijkbaar.
Leuk.

kiko
31 augustus 2011, 17:50
Ja, van de veertig jaar muziek die door Motorhead zijn gemaakt wordt er soms is èèn nummer van gespeeld.

Ze hebben dan ook maar één deftig nummer.

bgf324
31 augustus 2011, 17:50
Ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die StuBru niet (meer) de ideale zender vinden.
Ik ben bv zelf zo iemand.
Wat ik niet begrijp is dat zo'n individu het dan noodzakelijk vindt om daar wat rond te gaan facebooken.
Is zagen en klagen in de hoop zoveel mogelijk volgelingen te vinden dan echt zo verheffend?
Altijd maar zeuren en zagen over dingen die je niet goed vindt. Sinds Facebook is het een hobby geworden blijkbaar.
Leuk.

Misschien hoopt men dat er meer mensen lid worden van StuBeu dan dat er luisteren naar StuBru? Dan kan de frank wel eens vallen bij StuBru.

Voor mij hoeft het niet meer, maar zo'n bezinning bij de StuBru-top zou toch wel welkom zijn.

Xenophon
31 augustus 2011, 18:07
Ze hebben dan ook maar één deftig nummer.

Ze hebben èèn nummer dat past in het radioconcept - muziek voor de gemiddelde mens, bedoel je? Dat is juist.

kiko
31 augustus 2011, 18:09
Ze hebben èèn nummer dat past in het radioconcept - muziek voor de gemiddelde mens, bedoel je? Dat is juist.
Een gemiddelde mens, wat is dat voor een beest ? Bestaat dat ? Hoe ziet dat eruit ?

Xenophon
31 augustus 2011, 18:10
Een gemiddelde mens, wat is dat voor een beest ? Bestaat dat ? Hoe ziet dat eruit ?

Natuurlijk staat de gemiddelde mens, anders zou er niemand naar de radio luisteren.

Another Jack
31 augustus 2011, 18:11
JoeFM. Bah, die vind ik even marginaal als MNM :?

Joe FM slaagt erin enkel het beroerdste van de jaren 80 en 90 te spelen.

koe de poing
31 augustus 2011, 18:21
Stubru is nog steeds met voorsprong de beste zender ter wereld :cheer:

kiko
31 augustus 2011, 18:23
Natuurlijk staat de gemiddelde mens, anders zou er niemand naar de radio luisteren.
Misschien.

Of misschien bestaan gemiddelde mensen uit mensen die op nostalgische wijze naar rockmuziek van lang geleden luisteren, gemaakt door bands die teren op de successen van hun verleden.

Motörhead of zo.

bgf324
31 augustus 2011, 18:31
Stubru is nog steeds met voorsprong de beste zender ter wereld :cheer:

Radio 1 :cheer:

bgf324
31 augustus 2011, 18:32
Misschien.

Of misschien bestaan gemiddelde mensen uit mensen die op nostalgische wijze naar rockmuziek van lang geleden luisteren, gemaakt door bands die teren op de successen van hun verleden.

Motörhead of zo.

Ja en? Er zijn toch ook nog steeds mensen die Jezus of Mohammed aanbidden? Die hadden hun succes nog langer geleden.

koe de poing
31 augustus 2011, 18:33
Radio 1 :cheer:

Draaien ze daar Mötorhead 8O

Xenophon
31 augustus 2011, 18:33
Misschien.

Of misschien bestaan gemiddelde mensen uit mensen die op nostalgische wijze naar rockmuziek van lang geleden luisteren, gemaakt door bands die teren op de successen van hun verleden.

Motörhead of zo.

Het kan, we weten dat sinds Einstein ongeveer alles mogelijk is. Hoedanook, als ik over de laatste 35 jaar terug kijk naar al de Motorheadconcerten die ik gezien heb, dan heb ik niet de indruk dat de gemiddelde Motorheadbangers de gemiddelde mensen zijn. :D

Alleszins, ik heb de indruk dat je aan het begrip, " de gemiddelde mens" een zekere negativiteit koppelt.

Another Jack
31 augustus 2011, 18:34
Radio 1 's morgens, Classic 21 's avonds.

lantjes
31 augustus 2011, 18:35
Misschien moeten ze op StuBru eens goed kijken welke nummers de luisteraars kiezen als het eens "op verzoek" is.....en daar hun conclusies uit trekken.

koe de poing
31 augustus 2011, 18:37
Misschien moeten ze op StuBru eens goed kijken welke nummers de luisteraars kiezen als het eens "op verzoek" is.....en daar hun conclusies uit trekken.

ik vind het net goed dat stubru dat niet doet, en de luisteraars ook nieuwe dingen leert ontdekken.

Het enige wat stubru niet meer moet doen is Geike interviewen. Veel meer dan "euh" komt daar niet uit

kiko
31 augustus 2011, 18:42
Ja en? Er zijn toch ook nog steeds mensen die Jezus of Mohammed aanbidden? Die hadden hun succes nog langer geleden.
Ik wist niet dat mensen muziek konden beluisteren van Jezus of Mohammed. Misschien een optreden of zo ?

"Jesus - Live from Nazareth", met hits zoals "Walk on the water", "Highway to hell", "No future" en "Betlehem calling".

Let vooral op de gemene, verraderlijk simpele bas van Judas Iskariot en het indrukwekkende drumwerk van Johannes de Drummer. Backing vocals door de immer stralende Maria Magdalena. Uitgegeven door INRI-records.

kiko
31 augustus 2011, 18:43
Alleszins, ik heb de indruk dat je aan het begrip, " de gemiddelde mens" een zekere negativiteit koppelt.
Ik had de indruk dat je aan het begrip "de gemiddelde mens" een zekere minachting koppelde.

bgf324
31 augustus 2011, 18:44
Draaien ze daar Mötorhead 8O

Mijn CD-speler wel ;-)

lantjes
31 augustus 2011, 18:45
ik vind het net goed dat stubru dat niet doet, en de luisteraars ook nieuwe dingen leert ontdekken.

Het enige wat stubru niet meer moet doen is Geike interviewen. Veel meer dan "euh" komt daar niet uit

Met de kanttekening dat je die "nieuwe dingen" eveneens op de overige zenders te horen krijgt, maw, eenheidsworst met heel weinig vlees in.

De topic "naar wat ben je aan het luisteren" is in deze optiek revolutionairder en vernieuwender dan StuBru. :?

koe de poing
31 augustus 2011, 18:54
Met de kanttekening dat je die "nieuwe dingen" eveneens op de overige zenders te horen krijgt, maw, eenheidsworst met heel weinig vlees in.

Stubru is gewoon zo dominant dat andere zenders hun nummers overnemen, waardoor het niet meer opvalt hoe vooruitstrevend ze zijn 8-)

Tot je een dag Hollandse radio moet beluisteren, dan weet je weer wat je aan Stubru hebt

Pietje
31 augustus 2011, 19:05
Radio 1 's morgens, Classic 21 's avonds.

Hier bijna de hele dag. De enige zender die een nummer als "Echoes" van Pink Floyd helemaal laat spelen.
Radio 1 voor de nieuws-info.

Johan217
31 augustus 2011, 19:31
In de week tijdens de werkuren lijden ze ook op Classic 21 aan het syndroom van "steeds dezelfde nummers van dezelfde artiesten". Maar daartegenover staat dat er geen onderonsjes plaatsvinden waarin oude studiekameraden elkaars boek aanprijzen (Radio 1 I'm lookin' at you) en dat er in de eerste plaats over muziek gepraat wordt. 's Avonds en in het weekend is de programmering veel gevarieerder en komen er dingen aan bod die je tegenwoordig alleen nog op internetradio hoort. Het beste van al: Dr. Boogie (http://www.rtbf.be/classic21/emission_dr-boogie?id=918) 8-)

elsina
1 september 2011, 01:15
...dan spelen we zelf maar voor stubru,

http://tylerc.com/the-120-minutes-archive/

Xenophon
1 september 2011, 01:23
Ik had de indruk dat je aan het begrip "de gemiddelde mens" een zekere minachting koppelde.

Ja? Met het begrip "onbegrip" zullen mijn gevoelens terzake beter verwoord zijn denk ik.

Vlaanderen Boven
1 september 2011, 02:27
Ik begrijp niet waarom iemand de radio opzet om te beginnen, hebben jullie dan zelf geen enkele smaak of voorkeur?

Heel de dag diezelfde vervelende liedjes, allemaal in dezelfde toon, allemaal op de seconde evenlang, allemaal met hetzelfde metrum en hetzelfde tempo.

Ik wordt daar gewoon gek van.

².

Smijt die radio gewoon buiten. Oeverloos gezever en slechte muziek.

Wautd
1 september 2011, 08:30
Een gemiddelde mens, wat is dat voor een beest ? Bestaat dat ? Hoe ziet dat eruit ?

Das een Komomaan (http://www.youtube.com/watch?v=hCOB3UKGf0o) (zo rond 0:12 zie je een glimps van hem)

Dronkoers
1 september 2011, 09:24
Enter Sandman (http://www.youtube.com/watch?v=kKNLApfJNe4) (Covers die beter zijn dan het origineel? Ze bestaan!)



Inderdaad! (http://www.youtube.com/watch?v=eRpvDSSuRL0) ;-)

Dronkoers
1 september 2011, 09:25
Ik kan de reactie van een bepaald iemand hier nu al raden... :-)

Ahja? Wieda? ;-)

Dronkoers
1 september 2011, 09:26
Nuja, radio... nu mijn cd-speler in den auto kapot is, had ik het eens gewaagd om de radio op te zetten.
Nu geniet ik gewoon van de stilte in de auto ;-)

Dronkoers
1 september 2011, 10:18
Hoeveel metal draait StuBru tegenwoordig? Een keer per jaar de Zwaarste Lijst?

De Zwaarste Lijst...
Die is al even zwaar dan De Afrekening van een paar jaar geleden :-(

SDG
1 september 2011, 10:38
Stubru is gewoon zo dominant dat andere zenders hun nummers overnemen, waardoor het niet meer opvalt hoe vooruitstrevend ze zijn 8-)

Hùn nummers? Vooruitstrevend? Lamenielache. Studio Brussel draait zelf slaafs wat de majors dicteren.

Tot je een dag Hollandse radio moet beluisteren, dan weet je weer wat je aan Stubru hebt

Kink FM houdt er in Nederland per 1 oktober naar verluidt ook mee op, dus daar wordt het nog meer armoe troef. Wat overigens niet wil zeggen dat Studio Brussel daarom ineens goéd is.

Dronkoers
1 september 2011, 11:09
Death.fm

Da's lang geleden :-D

giserke
1 september 2011, 11:13
Ik vind Stubru de laatste tijd zeer slappe kak worden.
Alle dagen de zelfde bands.

Amon_Re
1 september 2011, 11:49
Ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die StuBru niet (meer) de ideale zender vinden.
Ik ben bv zelf zo iemand.
Wat ik niet begrijp is dat zo'n individu het dan noodzakelijk vindt om daar wat rond te gaan facebooken.
Is zagen en klagen in de hoop zoveel mogelijk volgelingen te vinden dan echt zo verheffend?
Altijd maar zeuren en zagen over dingen die je niet goed vindt. Sinds Facebook is het een hobby geworden blijkbaar.
Leuk.

Mja, je kan klagen & zagen in de hoop de situatie te verbeteren eh. Of het zal helpen.... Meh

Amon_Re
1 september 2011, 11:54
Ze hebben dan ook maar één deftig nummer.

Ge kent duidelijk Mötorhead niet. Ze hebben zelfs tragere nummers zoals 'I ain't no nice guy (http://www.youtube.com/watch?v=aQx3OHlHP3o)' & '1916 (http://www.youtube.com/watch?v=EqFoqtpUFY8)'.

Amon_Re
1 september 2011, 12:01
Misschien.

Of misschien bestaan gemiddelde mensen uit mensen die op nostalgische wijze naar rockmuziek van lang geleden luisteren, gemaakt door bands die teren op de successen van hun verleden.

Motörhead of zo.

Of misschien ligt het gewoon aan het feit dat de band niet zo commercieel is en dus niet aan bod komt op de (mainstream) radio?

Mötorhead bv brengt nog steeds nieuw materiaal uit.

Amon_Re
1 september 2011, 12:04
Stubru is gewoon zo dominant dat andere zenders hun nummers overnemen, waardoor het niet meer opvalt hoe vooruitstrevend ze zijn 8-)

Tot je een dag Hollandse radio moet beluisteren, dan weet je weer wat je aan Stubru hebt

Ik zou het niet weten. Behalve Classic 21 is er géén enkele radiozender geprogrammeerd in mijne autoradio.

Amon_Re
1 september 2011, 12:05
Hier bijna de hele dag. De enige zender die een nummer als "Echoes" van Pink Floyd helemaal laat spelen.

Classic21 is gewoon de beste radiozender in het land die je ook vrijwel overal in België kunt ontvangen.

Bulevardi
1 september 2011, 12:32
De Zwaarste Lijst...
Die is al even zwaar dan De Afrekening van een paar jaar geleden :-(
Jah, die zwaarste lijst, nog zoiets.
Allemaal dezelfde bands die terugkeren.

En waar zie je dan eens een Gamma Ray, een Stratovarius, ... laat staan hun bekendste nummer.

Want zo is StuBru wel, altijd en alleen maar 1 bekend nummer van een groep platspelen zodat je altijd weer een gefixeerd beeld krijgt van een groep, alsof die enkel dát nummer gemaakt hebben en nooit eens een wilder of zachter nummer maken.

Zoals het voorbeeld in dit topic al aangehaald werd van Motörhead, 90% van de mensen kent enkel Ace of Spades. En hoe komt dit? Doordat ze énkel dat nummer draaien.

bgf324
1 september 2011, 12:46
Jah, die zwaarste lijst, nog zoiets.
Allemaal dezelfde bands die terugkeren.

En waar zie je dan eens een Gamma Ray, een Stratovarius, ... laat staan hun bekendste nummer.

Want zo is StuBru wel, altijd en alleen maar 1 bekend nummer van een groep platspelen zodat je altijd weer een gefixeerd beeld krijgt van een groep, alsof die enkel dát nummer gemaakt hebben en nooit eens een wilder of zachter nummer maken.

Zoals het voorbeeld in dit topic al aangehaald werd van Motörhead, 90% van de mensen kent enkel Ace of Spades. En hoe komt dit? Doordat ze énkel dat nummer draaien.

En Ace Of Spades is zo goed niet. Op het album alleen al staan verschillende nummers die beter zijn dan het titelnummer.

kiko
1 september 2011, 19:53
Of misschien ligt het gewoon aan het feit dat de band niet zo commercieel is en dus niet aan bod komt op de (mainstream) radio?

Grappig.

Motörhead is blijkbaar "niet zo commercieel." Excuseer ? Ze hebben tientallen miljoenen albums verkocht...

bgf324
1 september 2011, 20:13
Grappig.

Motörhead is blijkbaar "niet zo commercieel." Excuseer ? Ze hebben tientallen miljoenen albums verkocht...

Ze hebben zoveel albums verkocht omdat ze net niet-commercieel zijn.

Volgens uw logica zijn de enige albums die niet commercieel zijn de slechte albums/bands.

kiko
1 september 2011, 20:51
Ze hebben zoveel albums verkocht omdat ze net niet-commercieel zijn.

Vreemde logica hoor die je erop na houdt. Een band die vele, vele miljoenen albums verkoopt kun je bezwaarlijk niet-commercieel noemen.

Geloof me maar vrij, zo goed als alle beginnende artiesten hopen stiekem op grote hits en veel geld op hun spaarrekening, ook al zullen ze het uiteraard nooit publiekelijk toegeven.

Er is trouwens niets mis met artiesten die hun boekhouding in de gaten houden. Ze mogen hun ziel niet verkopen voor de commercie, maar los daarvan mogen ze perfect veel hits hebben en stadions vullen.

Wel heb ik problemen met steenrijke artiesten die hun muziek aanbieden voor reclame, zuiver uit financiële redenen.

Je weet wel, Motörhead die reclame maakt voor bier en zo... Oeps, daar gaat je niet-commerciële theorie inzake Motörhead.

Volgens uw logica zijn de enige albums die niet commercieel zijn de slechte albums/bands.
Weer een vreemde kronkel, gebaseerd op niets. Ik kijk niet naar verkoopscijfers. Als het goed is, is het goed. Of het nu een artiest is die een dozijn exemplaren verkoopt of een megaseller is, interesseert mij niet.

En dat, mijn beste, is een teken dat je een echte muziekliefhebber bent: je luistert naar de muziek, en haalt je schouders op bij verkoopsresultaten.

Mensen die bepaalde artiesten prefereren omdat deze zgn. alternatief zijn (lees: geen meter verkopen) en bepaalde muziek verwerpen omdat ze te veel succes hebben, zijn even achterlijk als mensen die slaafs enkel de hitparade volgen.

bgf324
1 september 2011, 21:11
Mijn kan het ook niets schelen, maar je merkt wel dat 'commercieel' nogal pejoratief is.

Ik wist zelf niet dat Lemmy al reclame had gemaakt voor bier (Of Whiskey?). Het persoonlijke leven van de artiesten kan me eigenlijk weinig schelen.

Johan217
1 september 2011, 21:30
Ik wist zelf niet dat Lemmy al reclame had gemaakt voor bier (Of Whiskey?). Het persoonlijke leven van de artiesten kan me eigenlijk weinig schelen.
http://www.youtube.com/watch?v=coBORyLNlj0&feature=related
Voor Kronenbourg dan nog wel :? De Jack Daniels zal op geweest zijn ;-)

Xenophon
1 september 2011, 21:30
Vreemde logica hoor die je erop na houdt. Een band die vele, vele miljoenen albums verkoopt kun je bezwaarlijk niet-commercieel noemen.

Geloof me maar vrij, zo goed als alle beginnende artiesten hopen stiekem op grote hits en veel geld op hun spaarrekening, ook al zullen ze het uiteraard nooit publiekelijk toegeven.

Er is trouwens niets mis met artiesten die hun boekhouding in de gaten houden. Ze mogen hun ziel niet verkopen voor de commercie, maar los daarvan mogen ze perfect veel hits hebben en stadions vullen.

Wel heb ik problemen met steenrijke artiesten die hun muziek aanbieden voor reclame, zuiver uit financiële redenen.

Je weet wel, Motörhead die reclame maakt voor bier en zo... Oeps, daar gaat je niet-commerciële theorie inzake Motörhead.


Weer een vreemde kronkel, gebaseerd op niets. Ik kijk niet naar verkoopscijfers. Als het goed is, is het goed. Of het nu een artiest is die een dozijn exemplaren verkoopt of een megaseller is, interesseert mij niet.

En dat, mijn beste, is een teken dat je een echte muziekliefhebber bent: je luistert naar de muziek, en haalt je schouders op bij verkoopsresultaten.

Mensen die bepaalde artiesten prefereren omdat deze zgn. alternatief zijn (lees: geen meter verkopen) en bepaalde muziek verwerpen omdat ze te veel succes hebben, zijn even achterlijk als mensen die slaafs enkel de hitparade volgen.

Luister, voor het geld moet Lem het allang niet meer doen, sommige van de grootste hits van Ozzy zijn door Lem geschreven.

Johan217
1 september 2011, 21:39
Kink FM houdt er in Nederland per 1 oktober naar verluidt ook mee op, dus daar wordt het nog meer armoe troef. Wat overigens niet wil zeggen dat Studio Brussel daarom ineens goéd is.Shit :-(

Het probleem (en niet alleen in Nederland) is dat de publieke omroepen zich volledig op de mainstream richten. Wie iets anders wil, moet zijn heil zoeken bij commerciële zenders... en die kunnen niet overleven als ze zich op kleinere doelgroepen richten.

bgf324
1 september 2011, 22:03
http://www.youtube.com/watch?v=coBORyLNlj0&feature=related
Voor Kronenbourg dan nog wel :? De Jack Daniels zal op geweest zijn ;-)

Alhoewel sommige reclames ook tof zijn. Die met Ozzy bijvoorbeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=pS9sUm5Y0sg
http://www.youtube.com/watch?v=OP5-Sv7C7nY
http://www.youtube.com/watch?v=8OgYWLSrmlI

bgf324
1 september 2011, 22:04
http://www.youtube.com/watch?v=8OgYWLSrmlI

dees dus:
http://www.youtube.com/watch?v=JuZaYJf6cgQ