PDA

View Full Version : Syrische soldaten doden gewonden aan deuren ziekenhuis

Antoon
8 september 2011, 08:49
In Syrië blijft Assad lustig moorden vanwege de Chinezen en de Russen die weigeren om de internationale troepen te laten helpen met een verandering van regime.
Ondertussen zijn er meer dan 2.200 mensen vermoord en duizenden opgepakt.

Benieuwd hoe lang dat dagelijkse bloedvergieten wordt getolereerd.

In Syrië zijn tientallen doden gevallen bij nieuwe confrontaties tussen manifestanten en veiligheidstroepen van het regime van president Assad. In de stad Homs zouden de meeste mensen omgekomen zijn.

Het Duitse persagentschap DPA spreekt van 34 doden in de loop van woensdag. Het Franse AFP houdt het - op basis van een Syrische mensenrechtenorganisatie - bij 23 overlijdens, waarvan 21 in Homs.

Als we het officiële Syrische persbureau Sana mogen geloven, namen soldaten het in Homs op tegen "groepen gewapende terroristen". Vijf van die "criminelen" werden gedood, langs militaire zijde zouden acht troepen gedood zijn.

"Jacht op ontsnappende activisten"
Getuigenissen van activisten maken dan weer gewag van soldaten die gewonden afmaken aan de deuren van de ziekenhuizen waar ze naartoe gebracht werden. "Syrische troepen gebruiken tanks om de regio rond Homs onder vuur te nemen, scherpschutters om mensen te doden en helikopters om te jagen op ontsnappende manifestanten", zei iemand. Op YouTube staan filmpjes waarop activisten lichamen van neergeschoten kameraden tonen, volgens hen het werk van de regimetroepen.

Maar net als de informatie van het officiële persbureau, kan niet gecontroleerd worden of deze filmpjes waarheidsgetrouw zijn.
Volgens de Verenigde Naties zijn sinds het begin van de protesten in Syrië in maart al meer dan 2.200 mensen gedood.

Mensenrechtengroeperingen zeggen dat ruim 10.000 Syriërs in de gevangenis opgesloten werden. (belga/sps)

http://static0.hln.be/static/photo/2011/5/11/2/20110908013132/media_xl_4355717.jpg http://static3.hln.be/static/photo/2011/4/10/1/20110908013054/media_l_4355716.jpg
© afp

eno2
8 september 2011, 09:32
Syrische soldaten doden gewonden aan deuren ziekenhuis

Gaan ze niet binnen?

den dinges
8 september 2011, 22:53
In Syrië blijft Assad lustig moorden vanwege de Chinezen en de Russen die weigeren om de internationale troepen te laten helpen met een verandering van regime.

Is er dan geen petroleum in Syrië ? Want anders was de internationale gemeenschap allang het opstandige volk een handje, of beter een bommetje , gaan toesteken denk ik zo ?

Dixie
8 september 2011, 23:33

er zal niet veel verontwaardiging komen op deze topic aangezien men hier niet aan VS-bashen of NAVO bashen kan doen...

eno2
8 september 2011, 23:43
Er is ondertussen wel een embargo ingesteld op Syrische petroleum

D'ARTOIS
9 september 2011, 00:18
er zal niet veel verontwaardiging komen op deze topic aangezien men hier niet aan VS-bashen of NAVO bashen kan doen...

Laat het me maar weten als er iets goeds over de VS politiek te vertellen valt. Zowel in financieel als in sociaal opzicht.

Voor wat betreft Syrie - we wtene alleen datgene wat de media ons willen voorzetten.
Ga maar eens naar de 1e hulp van een ziekenhuis in eengrote VS stad en ziet u hetzelfde resultaat. Schotwonden, messteken, mishandelingen - noem maar op.

Zo naar uw zin?

tomm
9 september 2011, 02:13

Als je zo met de christenen inzit zou je beter bidden dat Assad aan de macht blijft. Maar ja anti-Amerikaanse christenen zijn het niet waard te verdedigen natuurlijk in uw optiek... Sinds de invasie van Irak door de VS is de christelijke minderheid (van o. a. eerste minister onder Sadam Terek Aziz) bijna geannileerd.
Way to go... :roll:

De Russen en Chinezen hebben groot gelijk om elke vorm van neo-kolonialisme te dwarsbomen, zeker na wat er gebeurt is in Libië (een humanitaire resolutie werd volledig misbruikt en verkracht om westers neokoloniaal ingrijpen te legitimeren)
Maar goed uw steun aan de rebellen in LibiË en zeker SyriË zou U nog eens zuur kunnen opbreken. Een van de slogans van de rebellie in Syrië is "bevrijd de Golan"...

Net als de steun van de VS aan de Afghaanse rebellen en Osama Bin Laden tegen de communisten in Afghanistan de VS bepaald zuur is opgebroken... loontje komt om z'n boontje, vergeet dat niet...

Dixie
9 september 2011, 10:42
Voor wat betreft Syrie - we wtene alleen datgene wat de media ons willen voorzetten.
Ga maar eens naar de 1e hulp van een ziekenhuis in eengrote VS stad en ziet u hetzelfde resultaat. Schotwonden, messteken, mishandelingen - noem maar op.

Zo naar uw zin?

8O ah staan daar ook soldaten die deze gewonden doodschieten dan:roll:

Dixie
9 september 2011, 10:45
Maar goed uw steun aan de rebellen in LibiË en zeker SyriË zou U nog eens zuur kunnen opbreken. Een van de slogans van de rebellie in Syrië is "bevrijd de Golan"...

uw steun aan het Syrie regime is om kotsmisselijk van te worden tja...

eno2
9 september 2011, 12:14

Niet alleen dat

eno2
9 september 2011, 12:15

:rofl:

donzigschaap
9 september 2011, 12:31
Om u een plezier te doen: sancties werken niet, hebben nog nooit gewerkt, en zullen ook nooit werken. Fuck de VS dus.

Overigens zie ik u ook niet de slechte situaties elders aanklagen, situaties die niet breed in de media worden uitgesmeerd. Uw verontwaardiging over het ontbreken van verontwaardiging is bijgevolg schijnheilig.

eno2
9 september 2011, 13:30
Laat het me maar weten als er iets goeds over de VS politiek te vertellen valt. Zowel in financieel als in sociaal opzicht.

Zo naar uw zin?

Ik hoop van niet

zonbron
9 september 2011, 14:10

Het 'bashen' is zichtbaar, laat dat U vooral niet tegenhouden.

Spoedig zullen de yankies en aanverwante bloeddorstigen weerom op negatieve wijze in beeld gebracht worden.

In god, we trust...

Dixie
9 september 2011, 14:54
Overigens zie ik u ook niet de slechte situaties elders aanklagen, situaties die niet breed in de media worden uitgesmeerd.

waar is het buiten syrie dan nog zo slecht 8O

donzigschaap
9 september 2011, 15:16
waar is het buiten syrie dan nog zo slecht 8O
:silly: U kan misschien beginnen met de oorlog die door de Mexicaanse overheid gevoerd wordt (mede dankzij de druk die de overheid in de VS erop uitoefent) tegen de inwoners van Mexico. Daar zijn al een pak meer mensen gestorven of opgepakt en mishandeld hoor. Ik zie echter geen belachelijke sancties zoals bij Syrië, of een "humanitaire" oorlog zoals bij Libië.

Zoals ik dus al eerder aantoonde in een van de draden over Hiroshima en Nagasaki: u geeft enkel om de juiste mensenlevens. Het dramatische daaraan is dat overheden voornamelijk bevolkt worden door dat type mensen.

tomm
9 september 2011, 23:12

uw steun aan de islamisten die verantwoordelijk zijn voor 9/11 is om kotsmisselijk van te worden, vooral omdat U ook beweerd een grote VS-liefhebber te zijn...

tomm
9 september 2011, 23:14
Niet alleen dat

wat nog?

Dat ik afwijk van het algemeen aanvaarde en verplichte gedachtengoed in het Westen? (pas op, bestaat niet in het westen, iedereen is vrij daar hé...)

eno2
9 september 2011, 23:44
wat nog?

Dat ik afwijk van het algemeen aanvaarde en verplichte gedachtengoed in het Westen? (pas op, bestaat niet in het westen, iedereen is vrij daar hé...)
Bwa 'k durf bijna niks meer opwerpen, 'k moet altijd zo geschandaliseerd doen.

Aan de ene kant beschouw ik j e als een intelligent mens, aan de andere kant confronteer je me met totaal onaanvaardbare opstellingen.

Dat botst in die mate dat ik die bipolaire ervaringen ga beginnen ontlopen vrees ik:lol:

tomm
9 september 2011, 23:56
Bwa 'k durf bijna niks meer opwerpen, 'k moet altijd zo geschandaliseerd doen.

Aan de ene kant beschouw ik j e als een intelligent mens, aan de andere kant confronteer je me met totaal onaanvaardbare opstellingen.

Dat botst in die mate dat ik die bipolaire ervaringen ga beginnen ontlopen vrees ik:lol:

enfin, om het kort te maken, ik pas in geen enkel hokje, en dat vind je verwarrend...

onaanvaardbaar volgens de gangbare ideologie in het Westen (waar de meeste mensen zich zelfs niet van bewust zijn, zo "geïnterioriseerd" is het) maar in veel landen waar ik kom gewoon heel normaal en mainstream. Waarom zou de gangbare ideologie in het Westen perse superieur zijn aan die in andere landen en streken?

D'ARTOIS
10 september 2011, 00:07

Meestal niet meer nodig.

Wat niemand schijnt/blijkt te beseffen is dat de rebellen allerminst een democratie willen brengen. Het wordt alleen een wisseling van de wacht.
De Islam breng niets en zeker geen vrede.

Dixie
10 september 2011, 03:28
:silly: U kan misschien beginnen met de oorlog die door de Mexicaanse overheid gevoerd wordt (mede dankzij de druk die de overheid in de VS erop uitoefent) tegen de inwoners van Mexico. Daar zijn al een pak meer mensen gestorven of opgepakt en mishandeld hoor. Ik zie echter geen belachelijke sancties zoals bij Syrië, of een "humanitaire" oorlog zoals bij Libië.

dus je pleit gewoon dat de drugdealers vrije hand krijgen...tsss

Dixie
10 september 2011, 03:29
uw steun aan de islamisten die verantwoordelijk zijn voor 9/11 is om kotsmisselijk van te worden, vooral omdat U ook beweerd een grote VS-liefhebber te zijn...

ik steun geen islamisten die verantwoordelijk zijn voor 9/11 je ijlt zoals gewoonlijk:roll:

Dixie
10 september 2011, 03:31
enfin, om het kort te maken, ik pas in geen enkel hokje, en dat vind je verwarrend...

onaanvaardbaar volgens de gangbare ideologie in het Westen (waar de meeste mensen zich zelfs niet van bewust zijn, zo "geïnterioriseerd" is het) maar in veel landen waar ik kom gewoon heel normaal en mainstream. Waarom zou de gangbare ideologie in het Westen perse superieur zijn aan die in andere landen en streken?

dat klopt je bent in mijn ogen dan ook geen echte commie want die verachten godsdiensten...

Dixie
10 september 2011, 03:32
Meestal niet meer nodig.

Wat niemand schijnt/blijkt te beseffen is dat de rebellen allerminst een democratie willen brengen. Het wordt alleen een wisseling van de wacht.
De Islam breng niets en zeker geen vrede.

ik wist zelfs niet dat er in syrie rebellen zaten verklaar je nader

donzigschaap
10 september 2011, 05:44
dus je pleit gewoon dat de drugdealers vrije hand krijgen...tsss
Tot zover reikt dus uw kennis over slachtoffers van staatsgeweld. Mensenrechten negeren (http://www.hrw.org/news/2009/08/18/human-rights-mexicos-drug-war) mag als het is om te proberen drugs te bannen uit de maatschappij (en vooral als de VS de overtreder aanport), wat onmogelijk is.

Zeg dat dan toch gewoon. ;)

tomm
10 september 2011, 10:18
dat klopt je bent in mijn ogen dan ook geen echte commie want die verachten godsdiensten...

Ik ben atheïst maar iedereen heeft het recht te geloven in wat hij wil.

tomm
10 september 2011, 10:21
Tot zover reikt dus uw kennis over slachtoffers van staatsgeweld. Mensenrechten negeren (http://www.hrw.org/news/2009/08/18/human-rights-mexicos-drug-war) mag als het is om te proberen drugs te bannen uit de maatschappij (en vooral als de VS de overtreder aanport), wat onmogelijk is.

mensenrechten zijn vooral een handig excuus om regimes die de westerse belangen niet genoeg behartigen te vervolgen.

pro-westerse regimes (Bahrain, Georgië, Saudi Arabië, etc.) mogen natuurlijk naar hartelust mensenrechten schenden, soms zelfs met behulp van westerse landen.

Dixie
10 september 2011, 11:41

blijf jij de drugs kartels maar verdedigen...

Dixie
10 september 2011, 11:43
pro-westerse regimes (Bahrain, Georgië, Saudi Arabië, etc.) mogen natuurlijk naar hartelust mensenrechten schenden, soms zelfs met behulp van westerse landen.

dus in die landen vallen evenveel doden dan in syrie ... te gek voor woorden8O

tomm
10 september 2011, 23:57
dus in die landen vallen evenveel doden dan in syrie ... te gek voor woorden8O

In die landen werd een volksrevolutie, net als in Syrië, bloeddorstig onderdrukt. Verschil is dat dit pro-amerikaanse regimes zijn en dus mag het...

bgf324
11 september 2011, 00:42
In Syrië zit niet genoeg olie in de grond om een humanitaire actie te starten. 3/4 van de Syrische productie = 1% van de Europese behoefte.

Dixie
11 september 2011, 02:18
In die landen werd een volksrevolutie, net als in Syrië, bloeddorstig onderdrukt. Verschil is dat dit pro-amerikaanse regimes zijn en dus mag het...

in georgie en SA weet ik zelfs van geen enkele dode in bahrein enkele tientallen?
en jij vergelijkt dat protest met de +2200 doden tot hier toe in Syrie zum kotsen...

Dixie
11 september 2011, 02:20
In Syrië zit niet genoeg olie in de grond om een humanitaire actie te starten. 3/4 van de Syrische productie = 1% van de Europese behoefte.

als de bevolking dit wenst zal ook de VN en de NAVO syrie helpen olie of geen olie...
de vraag is echter of China en Rusland iets inzitten met de +2200 doden tot hiertoe...

tomm
11 september 2011, 05:16
in georgie en SA weet ik zelfs van geen enkele dode in bahrein enkele tientallen?
en jij vergelijkt dat protest met de +2200 doden tot hier toe in Syrie zum kotsen...

Dat is wat de westerse media je vertellen. Ik ken persoonlijk een Saudi en die vertelt een heel ander verhaal. Duizenden Saudi's die tegen het regime zijn worden opgepakt, gemarteld en dikwijls vermoord. En dat is net zo in Bahrain of Georgië. Gewoon even de website van amnesty international raadplegen (die je moeijlijk kunt verdenken van communistische sympathieën...) is al genoeg.

tomm
11 september 2011, 05:18

ja maar dat is niet alles. Syrië steunt ook Hesbollah en Hamas en dat vindt de zionistische lobby in Washington allesbehalve leuk.

tomm
11 september 2011, 05:27
als de bevolking dit wenst zal ook de VN en de NAVO syrie helpen olie of geen olie...
de vraag is echter of China en Rusland iets inzitten met de +2200 doden tot hiertoe...

precies of jij zit ook maar een sikkepit in met de mensenrechten. Nee, waar het jouw om te doen is is om regimes te installeren die zwijgen als een ander
Arabisch volk (=palestijnen) onderdrukt worden door Israel en die gewillig hun olie aan een zacht prijsje aan het Westen verkopen.

Rusland en China hebben gezien dat een humanitaire VN-resolutie volledig misbruikt werd om een neo-koloniale NAVO-aggressie tegen een soeverein land te legitimeren. In Syrië is een burgeroorlog gaande tussen islamistische Saudi-gezinde soennieten enerzijds en shiiten, christenen, atheisten alevieten en gematige soennieten anderzijds. net als in de jaren 80 in Afghanistan kiest het Westen partij voor de islamistische soennieten. (toevallig de partij van de vele Saudische oliemiljarden...).

In LibiË vielen volgens conservatieve schattingen meer dan 4000 doden. Dus NAVO-interventie zorgt alleen maar voor nog meer doden.

Rusland en China pleitrn voor een einde aan het bloedvergieten en een onderhandelde oplossing, NAVO pleit voor een bloeddorstige oorlog die uitmondt in het installeren van een satteliet-regime.

Max van Dietschland
11 september 2011, 07:46

Assad heeft gewoon gelijk dat hij die opstand hard aanpakt. Ik vond hem in het begin te braaf optreden. Nu gebeurt er wat er moet gebeuren.

Dixie
11 september 2011, 14:46
Dat is wat de westerse media je vertellen. Ik ken persoonlijk een Saudi en die vertelt een heel ander verhaal. Duizenden Saudi's die tegen het regime zijn worden opgepakt, gemarteld en dikwijls vermoord.tuurlijk...

En dat is net zo in Bahrain of Georgië. Gewoon even de website van amnesty international raadplegen (die je moeijlijk kunt verdenken van communistische sympathieën...) is al genoeg.

Bahrein staat er een beetje tussen, SA en Georgie amper
Syrie heel veel, tot daar de website van AI
ach alles is goed om die 2200+ doden goed te praten zeker
moet je assad niet wat gaan helpen?

Dixie
11 september 2011, 14:54
precies of jij zit ook maar een sikkepit in met de mensenrechten. Nee, waar het jouw om te doen is is om regimes te installeren die zwijgen als een ander.dat liever dan jouw bloeddorstige vriendjes:roll:

In Syrië is een burgeroorlog gaande tussen islamistische Saudi-gezinde soennieten enerzijds en shiiten, christenen, atheisten alevieten en gematige soennieten anderzijds. net als in de jaren 80 in Afghanistan kiest het Westen partij voor de islamistische soennieten. (toevallig de partij van de vele Saudische oliemiljarden...). het westen neemt het gewoon op voor de 2200+ dode burgers en jij voor die dictator nuff said...

In LibiË vielen volgens conservatieve schattingen meer dan 4000 doden. Dus NAVO-interventie zorgt alleen maar voor nog meer doden.
die 4000 doden zijn de schuld van je favorietje Khaddafi toen die op onschuldige burgers begon te schieten

tomm
11 september 2011, 15:57
dat liever dan jouw bloeddorstige vriendjes:roll:
het westen neemt het gewoon op voor de 2200+ dode burgers en jij voor die dictator nuff said...
die 4000 doden zijn de schuld van je favorietje Khaddafi toen die op onschuldige burgers begon te schieten

jouw bloeddorstige vriendjes mogen er anders ook wel zijn...

Het Westen neemt het op voor haar eigen belangen, en als een vriendelijk regime burgers doden verkopen ze hen wapens en kijken de andere kant op.

Die 4000 doden zijn grotendeels het gevolg van NAVO-bombardementen en bewapening van de rebellen, waardoor die een bloedige burgeroorlog konden uitlokken.

tomm
11 september 2011, 16:00
tuurlijk...

dus je ontkent dat in Saudi Arabië en Bahrain op grote schaal de mensenrechten geschonden worden en werden? 8O

ach alles is goed om die 2200+ doden goed te praten zeker
moet je assad niet wat gaan helpen?

Er is een burgeroorlog gaande, en de rebellen zijn gewapend(door wie is een goede vraag), daarom vallen er zoveel doden.

De betogers in Bahrain waren ongewapend, toch werden ze neergeschoten, gemarteld en opgesloten.

Schieten op gewapende mannen ("burgers" zijn het dus niet) is ten andere geen oorlogsmisdaad, wel op ongewapende betogers of onschuldige burgers. Meer dan een derde van de doden in syrië zijn politiemensen of militairen. Zo onschuldig zijn die "betogers" in Syrië blijkbaar niet...

tomm
11 september 2011, 16:04
Assad heeft gewoon gelijk dat hij die opstand hard aanpakt. Ik vond hem in het begin te braaf optreden. Nu gebeurt er wat er moet gebeuren.

Hij heeft nog steeds een grote en trouwe aanhang onder verschillende lagen van de bevolking, nog meer dan khadafi. Dat is het grote verschil met Mubarak en Ben Ali. De christenen, gematigde soennieten en Alewieten weten verdomd goed dat ze veel te verliezen hebben moest het meest seculiere regime van het midden-oosten vallen. Syrië is ook een toevluchtsoord voor Irakese christenen die na de val van Saddam bijna allemaal moesten vluchten voor hun leven.

Wat we in syrië zien is opnieuw een onheilige alliantie tussen het Westen en extreme soennieten, een alliantie gebaseerd op oliedollars en met gedeeld objectief de Arabische wereld arm en achterlijk te houden. Net als in Afghanistan in de jaren 80. En dat exact 10 jaar na 9/11. Blijkbaar wegen de Saudische oliedollars zwaarder door dan de slachtoffers van 9/11...

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR632mWRgfZcaOhohU-x8lRGKHiGymGEauhh7Heq1lpb0uZrPwPPFa_OFge

Dixie
11 september 2011, 16:09
Die 4000 doden zijn grotendeels het gevolg van NAVO-bombardementen en bewapening van de rebellen, waardoor die een bloedige burgeroorlog konden uitlokken.

je mag je leugens nog 100 keer neerschrijven de revolutie kwam er door het doden van honderden onschuldige burgers door het leger van khaddafi

Dixie
11 september 2011, 16:12
Wat we in syrië zien is opnieuw een onheilige alliantie tussen het Westen en extreme soennieten, een alliantie gebaseerd op oliedollars en met gedeeld objectief de Arabische wereld arm en achterlijk te houden.

de families van de 2200+ 'extreme' dode soennieten danken je voor je medeleven...

Johan Bollen
11 september 2011, 16:21
Wat we in syrië zien is opnieuw een onheilige alliantie tussen het Westen en extreme soennieten, een alliantie gebaseerd op oliedollars en met gedeeld objectief de Arabische wereld arm en achterlijk te houden. Net als in Afghanistan in de jaren 80. En dat exact 10 jaar na 9/11. Blijkbaar wegen de Saudische oliedollars zwaarder door dan de slachtoffers van 9/11...

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR632mWRgfZcaOhohU-x8lRGKHiGymGEauhh7Heq1lpb0uZrPwPPFa_OFge2
In de praktijk ziet het 'westen' daarom liever fundamentalistische regimes zoals Saoudi Arabië dan seculiere maar onafhankelijke denkende regimes. Het blijft een cynisch spel dat niet veel met mensenrechten te maken heeft in de praktijk.

Dixie
11 september 2011, 16:28
2
In de praktijk ziet het 'westen' daarom liever fundamentalistische regimes zoals Saoudi Arabië dan seculiere maar onafhankelijke denkende regimes. Het blijft een cynisch spel dat niet veel met mensenrechten te maken heeft in de praktijk.

SA heeft tenmiste niet 2200+ doden dit jaar op zijn conto zoals ASSAD

Johan Bollen
11 september 2011, 16:43
SA heeft tenmiste niet 2200+ doden dit jaar op zijn conto zoals ASSADEen burgeroorlog ergens ontketenen in het midden oosten lijkt me niet te moeilijk. Ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren moesten China, Rusland, en Brazilië ook eens oppositiebewegingen beginnen te bewapenen.

Dixie
11 september 2011, 16:46
Een burgeroorlog ergens ontketenen in het midden oosten lijkt me niet te moeilijk. Ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren moesten China, Rusland, en Brazilië ook eens oppositiebewegingen beginnen te bewapenen.

je hebt er duidelijk geen verstand van, de oppositiebeweging in Syrie heeft GEEN wapens...

Oblique
11 september 2011, 17:51
je hebt er duidelijk geen verstand van, de oppositiebeweging in Syrie heeft GEEN wapens...

Onzin, er worden genoeg wapens geleverd uit Saudi Arabie.

Dixie
11 september 2011, 18:38
Onzin, er worden genoeg wapens geleverd uit Saudi Arabie.

bron : obi's andere dikke duim:lol::lol:

Oblique
11 september 2011, 18:58
Lebanon intercepts covert arms shipments bound for Syria

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=25995

Hier oa. Dat lijkt me overigens gewoon standaard, heb daar geen bronnen voor nodig om dat te weten/verifiëren.

Dixie
11 september 2011, 19:06
Lebanon intercepts covert arms shipments bound for Syria

Hier oa. Dat lijkt me overigens gewoon standaard, heb daar geen bronnen voor nodig om dat te weten/verifiëren.

sinds wanneer is Libanon een provincie van SA ? Tripoli een stad in SA? :lol::lol::lol:

Oblique
11 september 2011, 19:14
sinds wanneer is Libanon een provincie van SA ? Tripoli een stad in SA? :lol::lol::lol:

Ik zou maar niet staan pochen met je probleem dat je hebt met begrijpend lezen. Het levert enkel genante momenten voor je op.

Dixie
11 september 2011, 19:35
Ik zou maar niet staan pochen met je probleem dat je hebt met begrijpend lezen. Het levert enkel genante momenten voor je op.

kan ik er iets aan doen dat jij geen engels snapt...

Lebanese army intelligence has intercepted a covert shipment of 1,000 assault rifles, reportedly destined for the city of Baniyas in Syria

On Saturday August 6, Lebanon’s Al-Akhbar newspaper reported details of the arms shipment to Syria based on Lebanese security sources. According to Al-Akhbar, army intelligence had been notified that two members of the Tamim clan from Tripoli were seeking large quantities of arms to be delivered to Syria.

donzigschaap
11 september 2011, 22:26
blijf jij de drugs kartels maar verdedigen...
Blijft u zich maar wentelen in ontkenning. U hebt geen repliek. U staat met uw mond vol tanden.

In ieder geval was het weer zeer plezierig om u te confronteren met uw eigen schijnheiligheid. Ik neem aan dat het niet lang zal duren voor u die weer tentoonspreidt in een andere draad. Tot dan! :-)

Dixie
12 september 2011, 00:00
Tot dan! :-)

trol...

donzigschaap
12 september 2011, 00:14
trol...
Zegt de persoon die vaak niet verder komt dan mensen "dictatorvriend" of iets dergelijks te noemen.

U (en anderen) wijzen op uw schijnheiligheid betreffende slachtoffers van staatsgeweld heeft met trollen niets te maken. Ik zou het eerder duiding bij uw oneerlijke berichten noemen. Als ik een trol was zou ik dat bij elk van die berichten doen (dan zat ik nu al aan 3000 berichten!), ik doe het gewoonlijk alleen in nieuwe draden. ;)

Dixie
12 september 2011, 09:06
Zegt de persoon die vaak niet verder komt dan mensen "dictatorvriend" of iets dergelijks te noemen.

U (en anderen) wijzen op uw schijnheiligheid betreffende slachtoffers van staatsgeweld heeft met trollen niets te maken. Ik zou het eerder duiding bij uw oneerlijke berichten noemen. Als ik een trol was zou ik dat bij elk van die berichten doen (dan zat ik nu al aan 3000 berichten!), ik doe het gewoonlijk alleen in nieuwe draden. ;)

als je GEEN trol zou zijn zou je nu iets OT te melden hebben, niet dus tja dan maar pogen op de man te spelen zeker...

tomm
12 september 2011, 10:30
je mag je leugens nog 100 keer neerschrijven de revolutie kwam er door het doden van honderden onschuldige burgers door het leger van khaddafi

geen leugen, doe wat google werk en zie voor jezelf. De feiten zijn net iets anders dan voorgesteld door de westerse propagandamachine.

Ja, er was een opstand tegen khadaffi, maar die zou nooit 4000 doden geëist hebben zonder de NAVO.

tomm
12 september 2011, 10:31
de families van de 2200+ 'extreme' dode soennieten danken je voor je medeleven...

Een groot deel van die doden zijn zoals ik al schreef, militairen en politiemannen.
En de rest grotendeels gewapende rebellen.

Er zullen wel onschuldige slachtoffers gevallen zijn die zich op de verkeerde plaats op het verkeerde moment bevonden, zoals in elke oorlog, maar de grote meerderheid waren wel degelijk gewapende mannen.

tomm
12 september 2011, 10:36
2

idd.

De mooie woorden van Obama over democratie in de Arabische wereld blijven dode letter en quantité negligeable in de ogen van de Arabische massa zolang de innige band met het gehate Saudische regime blijft bestaan. (om nog niet te spreken van de militaire basis in Bahrain, de steun die israel krijgt bij het onderdrukken van de palestijnen, etc.)
Mubarak heeft het Westen pas gedumpt op het allerlaatste moment, toen duidelijk werd dat zijn positie niet langer houdbaar was. En dan nog bleef het Westen aandringen op een compromis. Ben Ali bleef beste vriendjes met Sarko tot het allerlaatste moment dat hij aan de macht was. Eenmaal gevlucht had hij echter geen belang meer voor de laffe Sarkozy.

tomm
12 september 2011, 10:38
kan ik er iets aan doen dat jij geen engels snapt...

Lebanese army intelligence has intercepted a covert shipment of 1,000 assault rifles, reportedly destined for the city of Baniyas in Syria

On Saturday August 6, Lebanon’s Al-Akhbar newspaper reported details of the arms shipment to Syria based on Lebanese security sources. According to Al-Akhbar, army intelligence had been notified that two members of the Tamim clan from Tripoli were seeking large quantities of arms to be delivered to Syria.

ja, en dan?

De VS levert eelk jaart massa's wapens aan Israel en Saudi Arabië...

tomm
12 september 2011, 10:45

ah nee?

Syria: 'Armed gangs' kill 80 security forces
http://news.blogs.cnn.com/2011/06/06/syria-armed-gangs-kill-80-security-forces/

Dixie
12 september 2011, 15:02
Een groot deel van die doden zijn zoals ik al schreef, militairen en politiemannen.
En de rest grotendeels gewapende rebellen.

Er zullen wel onschuldige slachtoffers gevallen zijn die zich op de verkeerde plaats op het verkeerde moment bevonden, zoals in elke oorlog, maar de grote meerderheid waren wel degelijk gewapende mannen.

je leugens pakken niet... dus volgens jouw redenering is Syrië in oorlog:roll:

Dixie
12 september 2011, 15:04
ja, en dan?

De VS levert eelk jaart massa's wapens aan Israel en Saudi Arabië...

nog ene die niet kan lezen...

Dixie
12 september 2011, 15:05
ah nee?

na 2200 vooral onschuldige doden mag er eindelijk gewapend verzet komen...
het is tijd voor de NAVO om ook deze dictator te verdrijven

tomm
12 september 2011, 16:44
na 2200 vooral onschuldige doden mag er eindelijk gewapend verzet komen...
het is tijd voor de NAVO om ook deze dictator te verdrijven

U pleit dus voor een aggressie en actieve interventie van neo-koloniale machten in een burgeroorlog ten gunste van Saudi-gezende rebellen.

Mooi is dat; probleempje is wel dat Rusland en China elke VN-resolutie in die zin zullen veto'en dus als het Westen een oorlog begint tegen Syrië zal het een illegale aggressie zijn, net als in Irak, met dezelfde resultaten(er vielen ongeveer 200000 doden volgens conservatieve schattingen sinds Bush zijn oorlog begon in Irak). SyriË is trouwens een buurland van Irak EN van Israel, zo'n oorlog kan nog "fun" worden... Als Syrië aangevallen wordt zal het gegarandeerd Israel in de oorlog betrekken. En dan kan het per definitie op de sympathie rekenen van allerlei islamitische jihad groepen (die nu tegen het regime strijden doch als Israel en de VS in de oorlog betrokken worden, zullen ze hun kar keren)
Allerlei gewapende milities in Libanon en Irak zullen natuurlijk ook present zijn en de grens oversteken, Iran zal niet aanvaarden dat z'n bondgenoot aangevallen wordt en zal het regime tot de tanden toe bewapenen. Het pro-Iraanse regime in Irak zal daarbij helpen. Syrië heeft, anders dan Libië, raketten van Iraanse makelij die Amerikaanse basissen in Irak en heel Israel kunnen treffen.

Blijkbaar hebben mensen zoals U niets geleerd uit de oorlog in Irak.
In plaats van 2000 doden kun je dan al gauw over 200000 doden spreken zoals Irak.

Dixie
12 september 2011, 19:27
U pleit dus voor een aggressie en actieve interventie van neo-koloniale machten in een burgeroorlog ten gunste van Saudi-gezende rebellen.

ik pleit voor het stoppen van het doden van onschuldige burgers door een verwerpelijk regime en als die MEERDERHEID van de bevolking hulp wil van de NAVO (of anderen) wie ben jij dan om dit tegen te houden...8O

tomm
12 september 2011, 22:28
ik pleit voor het stoppen van het doden van onschuldige burgers door een verwerpelijk regime en als die MEERDERHEID van de bevolking hulp wil van de NAVO (of anderen) wie ben jij dan om dit tegen te houden...8O

jij pleit voor het doden van onschuldige burgers door NAVO.

En wie zegt dat de meerderheid van de bevolking dat wilde? Heb je een poll gehouden of zo?

Als het beschermen van onschuldige burgers werkelijk zo'n prioriteit is voor NAVO, waarom hebben ze dan de dictator van Bahrain niet gebombardeerd, of Israel toen het vele 100'en palestijnse burgers doodde?