PDA

View Full Version : Ben ik de enige Waal hier ? Ik stel me hier voor.


Hingis
12 juni 2004, 02:52
Hello,

Ik ben 24 jaar oud, ik ben geboren in Doornik en woon in Doornik. Ik heb deze fora ontdekt op google.be omdat ik naar een fora zocht waar ik kon over politiek praten. Enkele dagen geleden heb ik hier m'n entree gemaakt.
Om te beginnen ben ik lid van geen enkel partij. M'n eerste doel is te strijden tegen het Vlaams en Waals Nationalisme. IK hou van m'n land : België. Ik voel mij overal thuis : Wallonië ( natuurlijk omdat ik er woon ), Vlaanderen en Brussel. Ik kan 2 van de 3 talen van ons land praten : Frans ( moedertaal ) en Nederlands/Vlaams. Ik kan ook goed Engels praten. M'n doel is viertalig te worden. Frans, Nederlands, Engels en Spaans. Ik voel me eerst Belg daarna Waal en daarna Doorniksenaar.

M'n vraag is : Ben ik de enige Waal hier ?

Willen jullie meer weten over mij ? Vraag het maar ;)

Herman Desmedt ©HD
12 juni 2004, 03:10
Er zijn zeker nog taalgenoten (en geestesgenoten) onder andere bij de BUBbels (die met een BUB logo in hun avatar)
Hier en daar dan ook nog een paar denk ik, maar dat is eigenlijk van weinig belang.
Zolang we maar van mening verschillen, want anders is het niet plezant om te discussieren.

Nota de derde landstaal is Duits.

numarx
12 juni 2004, 05:37
Ik hoop dat je een duikbril hebt, want ik denk dat er nog heel wat shite jouw richting uitgeslingerd zal worden...

DSCH
12 juni 2004, 08:00
Ik ben ook overtuigd Belg, en rabiaat tegenstander van enig Vlaams of Waals nationalisme.Ik kom dan ook uit een faciliteitengemeente, niet ver van Doornik. (waar er geen problemen zijn in dat verband Of toch niet te veel)


Oja, ik ben 20

Zeno!
12 juni 2004, 08:15
Hello,

Ik ben 24 jaar oud, ik ben geboren in Doornik en woon in Doornik. Ik heb deze fora ontdekt op google.be omdat ik naar een fora zocht waar ik kon over politiek praten. Enkele dagen geleden heb ik hier m'n entree gemaakt.
Om te beginnen ben ik lid van geen enkel partij. M'n eerste doel is te strijden tegen het Vlaams en Waals Nationalisme. IK hou van m'n land : België. Ik voel mij overal thuis : Wallonië ( natuurlijk omdat ik er woon ), Vlaanderen en Brussel. Ik kan 2 van de 3 talen van ons land praten : Frans ( moedertaal ) en Nederlands/Vlaams. Ik kan ook goed Engels praten. M'n doel is viertalig te worden. Frans, Nederlands, Engels en Spaans. Ik voel me eerst Belg daarna Waal en daarna Doorniksenaar.

M'n vraag is : Ben ik de enige Waal hier ?

Willen jullie meer weten over mij ? Vraag het maar ;)

Welkom!

Aangebrande Phönix
12 juni 2004, 09:41
Aangenaam, ik kom uit een afvallige provinciestad van Hainaut.

DSCH
12 juni 2004, 09:45
Aangenaam, ik kom uit een afvallige provinciestad van Hainaut.


In dit geval: innige deelneming! :wink:

CONTRA
12 juni 2004, 09:48
Hallo,

Welkom, een waal die perfect Nederlands kan schrijven, mag gezegd worden "dat is een unicum" :wink:

Gegroet

Aangebrande Phönix
12 juni 2004, 09:49
Aangenaam, ik kom uit een afvallige provinciestad van Hainaut.


In dit geval: innige deelneming! :wink:

Zucht, blijkbaar bestaat er geen taalgrens tussen slechte reputaties..

Wij zijn de enige gemeente waar zowel belgicisten als het blok gemeenteraadszetels halen.

Eigenlijk zijn we de enige gemeente waar er belgicisten in de gemeenteraad zitten tout court.

DSCH
12 juni 2004, 09:50
In dit geval: innige deelneming! :wink:

Zucht, blijkbaar bestaat er geen taalgrens tussen slechte reputaties..

Wij zijn de enige gemeente waar zowel belgicisten als het blok gemeenteraadszetels halen.

Eigenlijk zijn we de enige gemeente waar er belgicisten in de gemeenteraad zitten tout court.


Een onverdeeld positieve evolutie!

Distel
12 juni 2004, 10:24
Ik hoop dat je een duikbril hebt, want ik denk dat er nog heel wat shite jouw richting uitgeslingerd zal worden...

En als hij is zoals ik veel andere Belgicisten op deze fora ken, zal hij ook een schup nodig hebben om zelf bakken shite rond te strooien.

Spelev
12 juni 2004, 10:28
Ik woon al en overal, met de laptop rond de wereld. *droom* *zucht*

Ik woon in Herent ok? He?
Ja zeg mor niks!
Teppen!

Zeno!
12 juni 2004, 10:46
Ik woon in Herent ok?

Bij Herent denk ik altijd aan Willy Cuypers met z'n blote voeten in sandalen..... *gruwel*

Spelev
12 juni 2004, 10:54
Ik woon in Herent ok?

Bij Herent denk ik altijd aan Willy Cuypers met z'n blote voeten in sandalen..... *gruwel*

Ik probeer dat niet te doen.

Hingis
12 juni 2004, 12:10
Er zijn zeker nog taalgenoten (en geestesgenoten) onder andere bij de BUBbels (die met een BUB logo in hun avatar)
Hier en daar dan ook nog een paar denk ik, maar dat is eigenlijk van weinig belang.
Zolang we maar van mening verschillen, want anders is het niet plezant om te discussieren.

Nota de derde landstaal is Duits.

Dat duits de 3de landstaal is, weet ik het wel maar ik heb tot nu toe geen interesse voor dat taal ;)

circe
12 juni 2004, 12:14
Welkom op dit forum Hingis. Ook ik heb groot respect voor waalse burgers die perfect nederlands schrijven.

Hingis
12 juni 2004, 13:13
Welkom op dit forum Hingis. Ook ik heb groot respect voor waalse burgers die perfect nederlands schrijven.

Bedankt maar soms maak ik toch fouten ;)

Spetsnaz
12 juni 2004, 14:44
Hallo,

Welkom, een waal die perfect Nederlands kan schrijven, mag gezegd worden "dat is een unicum" :wink:

Gegroet

Och, komaan das toch Bruno ;)

Spetsnaz
12 juni 2004, 14:45
Hello,

Ik ben 24 jaar oud, ik ben geboren in Doornik en woon in Doornik. Ik heb deze fora ontdekt op google.be omdat ik naar een fora zocht waar ik kon over politiek praten. Enkele dagen geleden heb ik hier m'n entree gemaakt.
Om te beginnen ben ik lid van geen enkel partij. M'n eerste doel is te strijden tegen het Vlaams en Waals Nationalisme. IK hou van m'n land : België. Ik voel mij overal thuis : Wallonië ( natuurlijk omdat ik er woon ), Vlaanderen en Brussel. Ik kan 2 van de 3 talen van ons land praten : Frans ( moedertaal ) en Nederlands/Vlaams. Ik kan ook goed Engels praten. M'n doel is viertalig te worden. Frans, Nederlands, Engels en Spaans. Ik voel me eerst Belg daarna Waal en daarna Doorniksenaar.

M'n vraag is : Ben ik de enige Waal hier ?

Willen jullie meer weten over mij ? Vraag het maar ;)

Welkom op dit forum ! (binnenkort komt er nog een Forum ;) )

Hoe komt het dat je zo goed Nederlands spreekt ?

Hingis
12 juni 2004, 15:55
Hello,

Ik ben 24 jaar oud, ik ben geboren in Doornik en woon in Doornik. Ik heb deze fora ontdekt op google.be omdat ik naar een fora zocht waar ik kon over politiek praten. Enkele dagen geleden heb ik hier m'n entree gemaakt.
Om te beginnen ben ik lid van geen enkel partij. M'n eerste doel is te strijden tegen het Vlaams en Waals Nationalisme. IK hou van m'n land : België. Ik voel mij overal thuis : Wallonië ( natuurlijk omdat ik er woon ), Vlaanderen en Brussel. Ik kan 2 van de 3 talen van ons land praten : Frans ( moedertaal ) en Nederlands/Vlaams. Ik kan ook goed Engels praten. M'n doel is viertalig te worden. Frans, Nederlands, Engels en Spaans. Ik voel me eerst Belg daarna Waal en daarna Doorniksenaar.

M'n vraag is : Ben ik de enige Waal hier ?

Willen jullie meer weten over mij ? Vraag het maar ;)

Welkom op dit forum ! (binnenkort komt er nog een Forum ;) )

Hoe komt het dat je zo goed Nederlands spreekt ?

Om te beginnen ben ik 2 maanden 1/2 in een Kortrijkse school geweest om Nederlands/Vlaams te leren toen ik 10 jaar oud was maar ik werd ervan buitgezwierd voor ik weet nog niet welke reden. Ik heb dus het Nederlands verder geleerd hier in Doornik in verschillende scholen van het lagere school tot en met het secundaire school. Ik ben ook naar taalstages geweest, ik lees soms de Vlaamse kraten en ik kijk veel naar TV1 of Canvas. De andere Vlaamse zenders kan ik niet ontvangen hier. Op het voetbal kom ik vaak tegen Vlamingen waarmee ik in het Nederlands/Vlaams praat.

Zie zo.

Een bewijs dat een Modale Waal z'n plan kan trekken in het Nederlands/Vlaams :D

Vlaanderen Boven
12 juni 2004, 16:36
Ik woon in Herent ok?

Bij Herent denk ik altijd aan Willy Cuypers met z'n blote voeten in sandalen..... *gruwel*

Willy Cuypers bezit.

Patriot!
12 juni 2004, 17:43
Hello,

Ik ben 24 jaar oud, ik ben geboren in Doornik en woon in Doornik. Ik heb deze fora ontdekt op google.be omdat ik naar een fora zocht waar ik kon over politiek praten. Enkele dagen geleden heb ik hier m'n entree gemaakt.
Om te beginnen ben ik lid van geen enkel partij. M'n eerste doel is te strijden tegen het Vlaams en Waals Nationalisme. IK hou van m'n land : België. Ik voel mij overal thuis : Wallonië ( natuurlijk omdat ik er woon ), Vlaanderen en Brussel. Ik kan 2 van de 3 talen van ons land praten : Frans ( moedertaal ) en Nederlands/Vlaams. Ik kan ook goed Engels praten. M'n doel is viertalig te worden. Frans, Nederlands, Engels en Spaans. Ik voel me eerst Belg daarna Waal en daarna Doorniksenaar.

M'n vraag is : Ben ik de enige Waal hier ?

Willen jullie meer weten over mij ? Vraag het maar ;)


Welkom op dit forum! Hopelijk creëert je aanwezigheid hier wat meer begrip bij de flaminganten...

Vlaanderen Boven
12 juni 2004, 17:46
Ik hoop dat je een duikbril hebt, want ik denk dat er nog heel wat shite jouw richting uitgeslingerd zal worden...

Oh ja? En waarom? Leg eens uit.

Patriot!
12 juni 2004, 17:49
Ik hoop dat je een duikbril hebt, want ik denk dat er nog heel wat shite jouw richting uitgeslingerd zal worden...

Oh ja? En waarom? Leg eens uit.

* Belg
* Waal
* Durft op Nederlandstalig forum te komen

Vlaanderen Boven
12 juni 2004, 17:53
Oh ja? En waarom? Leg eens uit.

* Belg
* Waal
* Durft op Nederlandstalig forum te komen

Alleen op het eerste zal hij worden afgerekend :wink:

j/k, ik gooi toch ook geen shite op u.

DaBlacky
12 juni 2004, 18:05
Oh ja? En waarom? Leg eens uit.

* Belg
* Waal
* Durft op Nederlandstalig forum te komen

Dat zal zijn. De enige reden waarom hij nogal veel shite zal toegegooit zal krijgen is omdat hij een uitgesproken mening heeft over de communautaire problemen. In dat subforum wordt alleen maar met shite gegooit ;)

Patriot!
12 juni 2004, 18:17
Ge hebt alletwee gelijk. Mag het woord 'shite' nu worden opgeborgen?

Aangebrande Phönix
12 juni 2004, 18:19
Inderdaad, het is totaal niet elegant.

Patriot!
12 juni 2004, 18:23
Inderdaad, het is totaal niet elegant.


Voor een beter bestuur mazouteren we het best. Het kan dan verdampen samen met de flaminganten. Voor een beter bestuur, uiteraard.

Luddo
12 juni 2004, 19:24
Welkom op dit forum Hingis. Ook ik heb groot respect voor waalse burgers die perfect nederlands schrijven.

Ik heb ook respect voor Walen die geen perfect Nederlands spreken en/of schrijven. Zolang ze maar bereid zijn tot een fatsoenlijk gesprek heb ik daar geen problemen mee!

gm10
12 juni 2004, 19:28
Hallo,

Welkom, een waal die perfect Nederlands kan schrijven, mag gezegd worden "dat is een unicum" :wink:

Gegroet
hoe is je frans?

Hingis
12 juni 2004, 23:41
Hallo,

Welkom, een waal die perfect Nederlands kan schrijven, mag gezegd worden "dat is een unicum" :wink:

Gegroet
hoe is je frans?

Hij wilt niet antwoorden blijkbaar :lol:

Jasper
13 juni 2004, 07:47
Bonjour Hingis,

Soyez le bienvenue.
Vous voyez qu'il y a un mélange de touts caractères et opinions chez nous.
Si vous êtes intéressée dans la politique, vous connaissez certainement encore ce brave monsieur (le nom m'échappe actuellement, mais je crois qu'il était communiste) qui a proclamé en plein réunion de la Chambre: "La Belgique sera latine ou ne sera pas".

J'espère que vous n'êtes pas de la même opinion.
Mon ambition est que: "la Belgique ne sera plus du tout". J'aime les wallons (alors que je fréquente plutôt les environs de Liège et les Ardennes), mais j'ai un mesage: "amis wallons, qu'on se sépare".

Bien �* vous, Hingis.

P.S.: je suis �* votre disposition de t'expliquer le contenu de ce message (tiens je commence �* te tutoyer, tu me permets quand-même hein?).

P.S.P.S.: tu aurais certainement la gentillesse de rectifier les erreurs de mon texte.

Hingis
13 juni 2004, 15:41
Bonjour Hingis,

Soyez le bienvenue.
Vous voyez qu'il y a un mélange de touts caractères et opinions chez nous.
Si vous êtes intéressée dans la politique, vous connaissez certainement encore ce brave monsieur (le nom m'échappe actuellement, mais je crois qu'il était communiste) qui a proclamé en plein réunion de la Chambre: "La Belgique sera latine ou ne sera pas".

J'espère que vous n'êtes pas de la même opinion.
Mon ambition est que: "la Belgique ne sera plus du tout". J'aime les wallons (alors que je fréquente plutôt les environs de Liège et les Ardennes), mais j'ai un mesage: "amis wallons, qu'on se sépare".

Bien �* vous, Hingis.

P.S.: je suis �* votre disposition de t'expliquer le contenu de ce message (tiens je commence �* te tutoyer, tu me permets quand-même hein?).

P.S.P.S.: tu aurais certainement la gentillesse de rectifier les erreurs de mon texte.

Me tutoyer ? Aucun problème pour moi. ;)

De rest van jouw tekst begrijp ik het niet zo goed. Voor een ééntalig België ben ik er resoluut tegen.

Gij houdt van de Walen maar ge wilt toch het separatisme... Vreemd als ge het mij vraagt maar kom ik respecteer jouw standpunt maar ik ga niet akoord. Ik ben tegen het separatime of/en ratachisme zoals m'n signature hier het goed zegt. Walen en Vlamingen kunnen leven in een zelfde land : We hebben verschillen maar we moeten er een goed gebruik van maken ipv altijd die belachelijk communautaire oorlogen.

Si je peux t'être d'une aide pour perfectionner ton Français, je le ferais avec sérieux et avec un imense plaisir.

C uit W
13 juni 2004, 16:21
We hebben verschillen maar we moeten er een goed gebruik van maken ipv altijd die belachelijk communautaire oorlogen.
Die communautaire oorlogen zijn een gevolg van het feit dat we niet kunnen samenleven.
Die bestaan niet tussen West- en Oost-Vlaanderen.
Denk eens na.

Aangebrande Phönix
13 juni 2004, 16:40
Gij houdt van de Walen maar ge wilt toch het separatisme...

Affectie voor Walen en separatisme hangen niet samen, pas als je ze aan elkaar gaat verbinden ontstaan er problemen.

DSCH
13 juni 2004, 17:28
We hebben verschillen maar we moeten er een goed gebruik van maken ipv altijd die belachelijk communautaire oorlogen.
Die communautaire oorlogen zijn een gevolg van het feit dat we niet kunnen samenleven.
Die bestaan niet tussen West- en Oost-Vlaanderen.
Denk eens na.


Kom zeg. U meent dit toch niet he.

Jasper
13 juni 2004, 20:28
Hingis,

Uw Nederlands is goed voor een waalse...
...uw Frans daarentegen...laat nog veel te wensen over.

Bent u misschien een inwijkeling? (pas de problème pour moi, tu sais), of doet u zich voor als waalse ?

Pas de problème non plus, tu sais, dans ce forum on ne raconte que des blagues.

Bien �* vous Brunhingis.

Hingis
13 juni 2004, 20:51
Hingis,

Uw Nederlands is goed voor een waalse...
...uw Frans daarentegen...laat nog veel te wensen over.

Bent u misschien een inwijkeling? (pas de problème pour moi, tu sais), of doet u zich voor als waalse ?

Pas de problème non plus, tu sais, dans ce forum on ne raconte que des blagues.

Bien �* vous Brunhingis.

Zich doen voor als Waals ? Ik ben wel Waal. M'n frans ? Sorry dat ik jouw tekst nie goed begrijp. Jouw frans moet verbetert worden, da's een feit.
Si tu veux des preuves, tu pourras en avoir autant que tu veux. A l'école, je n'ai jamais été busé en langues, que ce soit en Français ( cela serait un comble si j'étais busé dans ma langue maternelle ), en Néerlandais ou en Anglais.

Brunhingis ? Wasda nu weer ?

Everytime
14 juni 2004, 14:03
Hello,

Ik ben 24 jaar oud, ik ben geboren in Doornik en woon in Doornik. Ik heb deze fora ontdekt op google.be omdat ik naar een fora zocht waar ik kon over politiek praten. Enkele dagen geleden heb ik hier m'n entree gemaakt.
Om te beginnen ben ik lid van geen enkel partij. M'n eerste doel is te strijden tegen het Vlaams en Waals Nationalisme. IK hou van m'n land : België. Ik voel mij overal thuis : Wallonië ( natuurlijk omdat ik er woon ), Vlaanderen en Brussel. Ik kan 2 van de 3 talen van ons land praten : Frans ( moedertaal ) en Nederlands/Vlaams. Ik kan ook goed Engels praten. M'n doel is viertalig te worden. Frans, Nederlands, Engels en Spaans. Ik voel me eerst Belg daarna Waal en daarna Doorniksenaar.

M'n vraag is : Ben ik de enige Waal hier ?

Willen jullie meer weten over mij ? Vraag het maar ;)

Hallo Hingis en welkom.

Ik ben geen Waal maar een Franstalige Brusselaar. Ik heb die site zeer toevallig ontdekt en eerlijk gezegd is dat mijn enige band met Vlaanderen. Mijn ogen kijken meestal richting Frankrijk, dat ik als mijn land beschouw vanwege mijn taal, mijn cultuur, mijn mentaliteit en ook vanwege de groeiende kloof tussen Vlaanderen en Wallonië. Behalve het Frans, spreek ik ook Engels en Nederlands en ik trek mijn plan in het Duits. Ik voel me Fransman, Europese Burger en Wereldburger.

Vlaanderen Boven
14 juni 2004, 17:29
Is Djaap ook geen Waal?

Vlaanderen Boven
14 juni 2004, 17:32
eerlijk gezegd is dat mijn enige band met Vlaanderen.

Ja ja, geef maar toe ouwe snoeperd, je houdt van Vlaanderen :wink:

Patriot!
14 juni 2004, 21:17
Is Djaap ook geen Waal?



Ja, en BPlusser ook :wink:

Everytime
15 juni 2004, 10:43
eerlijk gezegd is dat mijn enige band met Vlaanderen.

Ja ja, geef maar toe ouwe snoeperd, je houdt van Vlaanderen :wink:

Wel, ik heb niets tegen Vlaanderen zelf maar daar voel ik me niet echt thuis om eerlijk te zijn. Vraag me bijvoorbeeld niet om naar Vlaanderen te gaan leven, het antwoord is Nee. Zeker nu na die verkiezingsuitslagen.

Pablex
15 juni 2004, 11:09
welkom op het forum :wink:

ben ook wel tegen separatisme aangezien m'n moeder Frans praat en maar een klein beetje Nederlands en bij mij omgekeerd
zie ni echt in hoe da zou kunnen opgelost worden..

ossaert
15 juni 2004, 12:05
Is Djaap ook geen Waal?



Ja, en BPlusser ook :wink:

aha, de excuustruus... :lol:

Stratcat
15 juni 2004, 14:39
Willen jullie meer weten over mij ? Vraag het maar ;)

Die beauté op de foto, ben jij dat?

Hingis
15 juni 2004, 14:41
Willen jullie meer weten over mij ? Vraag het maar ;)

Die beauté op de foto, ben jij dat?

Jamer genoeg nie :(

Spetsnaz
15 juni 2004, 15:21
Die beauté op de foto, ben jij dat?

Jamer genoeg nie :(

Nieuwkomers moeten zich inburgeren door een foto van zichzelf te posten :)

Hingis
15 juni 2004, 15:34
Jamer genoeg nie :(

Nieuwkomers moeten zich inburgeren door een foto van zichzelf te posten :)

Da's de moeite nie LOL :lol: :lol: :lol:

Spetsnaz
15 juni 2004, 15:36
Nieuwkomers moeten zich inburgeren door een foto van zichzelf te posten :)

Da's de moeite nie LOL :lol: :lol: :lol:

Allez allez, ge moet u zeker ni schamen :)

DaBlacky
15 juni 2004, 16:53
Die beauté op de foto, ben jij dat?

Jamer genoeg nie :(

wie is dat eigenlijk wel?