PDA

View Full Version : is er iemand....


Fieseler
3 oktober 2011, 17:00
Is er iemand die mij met het volgende kan helpen.
De zoon van mijn vriendin is eerstejaars bachelor aan de UHasselt.
Ikzelf vind dat systeem in Hasselt een schitterende manier van lesgeven.

Om die gamin een beetje te helpen heb ik mij al rotgezocht naar eventuele voorbeelden van examenvragen van "beginselen van het recht", "privaatrecht", "practicum" enz...is er hier toevallig iemand die mij daarbij (en dat hoeft niet noodzakelijk gratis te zijn) zou kunnen helpen...dank bij voorbaat...

Txiki
3 oktober 2011, 17:06
Huh? Aan die unief moeten ze toch voorbeeldvragen genoeg op de kop kunnen tikken, wat is me dat nu?

Fieseler
3 oktober 2011, 17:13
Huh? Aan die unief moeten ze toch voorbeeldvragen genoeg op de kop kunnen tikken, wat is me dat nu?

Ikzelf heb ook mijn kandidaturen in Diepenbeek gedaan (een eeuw geleden) maar ondanks de vele practica waren er ook toen behalve de enkele voorbeelden van diezelfde practica geen echte voorbeelden van examenvragen (of eventuele examenvragen van het jaar voordien).

Demper
3 oktober 2011, 17:47
Daar moet hij zelf voor zorgen.

Txiki
3 oktober 2011, 17:49
Ikzelf heb ook mijn kandidaturen in Diepenbeek gedaan (een eeuw geleden) maar ondanks de vele practica waren er ook toen behalve de enkele voorbeelden van diezelfde practica geen echte voorbeelden van examenvragen (of eventuele examenvragen van het jaar voordien).

Alé alé, ge gaat mij niet wijsmaken dat een rechtsfaculteit geen studentenkring heeft waar dit soort zaken circuleren �* volonté.

Demper
3 oktober 2011, 17:55
Alé alé, ge gaat mij niet wijsmaken dat een rechtsfaculteit geen studentenkring heeft waar dit soort zaken circuleren �* volonté.

Ja da klopt.

Rudy
3 oktober 2011, 18:00
Is er iemand die mij met het volgende kan helpen.
De zoon van mijn vriendin is eerstejaars bachelor aan de UHasselt.
Ikzelf vind dat systeem in Hasselt een schitterende manier van lesgeven.

Om die gamin een beetje te helpen heb ik mij al rotgezocht naar eventuele voorbeelden van examenvragen van "beginselen van het recht", "privaatrecht", "practicum" enz...is er hier toevallig iemand die mij daarbij (en dat hoeft niet noodzakelijk gratis te zijn) zou kunnen helpen...dank bij voorbaat...

Verbaast mij niet dat proffen vaststellen dat het niveau van de student zakt.

Hoe dan ook, beste Fieseler. Het probleem van je gamin los je niet op met wat je zoekt.

Vigilante VL
3 oktober 2011, 19:22
Studentencursus van iemand zien te bemachtigen of een of ander seutje dat het werk al maanden op voorhand heeft uitgetypt.

/thread.

Mam
3 oktober 2011, 19:28
Alé alé, ge gaat mij niet wijsmaken dat een rechtsfaculteit geen studentenkring heeft waar dit soort zaken circuleren �* volonté.
Dat doen ze ook. En om voor de hand liggende redenen meestal zonder medeweten van de "oudjes" en "kneusjes". Ik zie hier voor de eerste keer dat zo'n oudje ze zelf vraagt voor de student 8O

Txiki
3 oktober 2011, 19:58
Dat doen ze ook. En om voor de hand liggende redenen meestal zonder medeweten van de "oudjes" en "kneusjes". Ik zie hier voor de eerste keer dat zo'n oudje ze zelf vraagt voor de student 8O

Wel, ik trok ook zo'n ogen. Waar gaan we naar toe zeg, als pappa en mamma zelfs als kindlief al op unief zit, nog meehelpen... Wanneer worden die kindjes eens groot? Als ze op pensioen gaan of wat?

Demper
3 oktober 2011, 20:01
Moesten mijn ouders zich moeien met mijn studies, het is ambras.

Txiki
3 oktober 2011, 20:04
Moesten mijn ouders zich moeien met mijn studies, het is ambras.

Ik vind dat het eerder getuigt van weinig vertrouwen in de student des huizes...

Demper
3 oktober 2011, 20:09
Ik vind dat het eerder getuigt van weinig vertrouwen in de student des huizes...

Je hebt altijd ouders die hun kinderen ziekelijk pamperen.
Onlangs nog gezien bij het inschrijven, die jongen had zijn mama mee. :rofl:

Txiki
3 oktober 2011, 20:10
Je hebt altijd ouders die hun kinderen ziekelijk pamperen.
Onlangs nog gezien bij het inschrijven, die jongen had zijn mama mee. :rofl:

Pas op, het kan evengoed zijn dat die mama per se mee wilde. Met mama's moet ge altijd goed opletten. Die kunnen "aarig" doen, ze.

mkb
3 oktober 2011, 20:45
Je hebt altijd ouders die hun kinderen ziekelijk pamperen.
Onlangs nog gezien bij het inschrijven, die jongen had zijn mama mee. :rofl:
Toen ik mij ging inschrijven aan de UGent was iedereen daar met één of beide ouder(s). 8O
Mijn mama is trouwens ook meegeweest. 8-)
Die is daar graag wat bij betrokken en ze betaalt alles dus heb daar geen probleem mee...

Mam
3 oktober 2011, 20:46
Pas op, het kan evengoed zijn dat die mama per se mee wilde. Met mama's moet ge altijd goed opletten. Die kunnen "aarig" doen, ze.
Wat is daar nu mis mee? Ik wil mijn baby's ook nog inschrijven aan de unif

Demper
3 oktober 2011, 20:46
Toen ik mij ging inschrijven aan de UGent was iedereen daar met één of beide ouder(s). 8O
Mijn mama is trouwens ook meegeweest. 8-)
Die is daar graag wat bij betrokken en ze betaalt alles dus heb daar geen probleem mee...

mietjes

bgf324
3 oktober 2011, 20:49
Moesten mijn ouders zich moeien met mijn studies, het is ambras.

Ah, je betaalt je studies zelf ofzo?

Demper
3 oktober 2011, 20:52
Ah, je betaalt je studies zelf ofzo?

Nee, natuurlijk niet.

bgf324
3 oktober 2011, 20:54
Nee, natuurlijk niet.

Waarom zouden je ouders dan niet mogen beslissen? Mensen beslissen toch wat ze doen met hun geld?

Demper
3 oktober 2011, 20:59
Waarom zouden je ouders dan niet mogen beslissen? Mensen beslissen toch wat ze doen met hun geld?

Dan had mijn vader in de kolenbak moeten schieten.

Fieseler
3 oktober 2011, 21:19
Verbaast mij niet dat proffen vaststellen dat het niveau van de student zakt.

Hoe dan ook, beste Fieseler. Het probleem van je gamin los je niet op met wat je zoekt.

probleem?
Hoe probleem? Waar probleem?

Ik zie helemaal geen probleem.....

Ik wil enkel weten of er iemand voorbeeld vragen heeft voor die richting...mochten die er zijn..fijn...zijn die er niet tant pis...
Toen ikzelf studeerde was er geen internet...nu wel...ni moeilijk...gemakkelijk

Fieseler
3 oktober 2011, 21:23
Dat doen ze ook. En om voor de hand liggende redenen meestal zonder medeweten van de "oudjes" en "kneusjes". Ik zie hier voor de eerste keer dat zo'n oudje ze zelf vraagt voor de student 8O

Hoezo?
Ikzelf ben een eeuwigheid geleden ook eerstekanner geweest...en ik zou zeker niet gereklameerd hebben mocht iemand mji met zijn middelen hebben willen helpen hoor...quod non...

a propos: u doet hier of hetgeen waar ik naar op zoek ben illegaal is 8O...lees mijn vraag eens goed...

Fieseler
3 oktober 2011, 21:35
Toen ik mij ging inschrijven aan de UGent was iedereen daar met één of beide ouder(s). 8O
Mijn mama is trouwens ook meegeweest. 8-)
Die is daar graag wat bij betrokken en ze betaalt alles dus heb daar geen probleem mee...

Die chance heb ik spijtig genoeg niet gehad...ik had doodgraag een mama gehad die meegegaan was...maar bon...an other era zeg maar...ik heb trouwens het grootste gedeelte van mijn studies zelf betaald...horeca...brrr...niet veel verdiend per uur maar wel enorm veel in natura teruggekregen...:lol:

From_Vlaanderen
3 oktober 2011, 21:40
Die chance heb ik spijtig genoeg niet gehad...ik had doodgraag een mama gehad die meegegaan was...maar bon...an other era zeg maar...ik heb trouwens het grootste gedeelte van mijn studies zelf betaald...horeca...brrr...niet veel verdiend per uur maar wel enorm veel in natura teruggekregen...:lol:

Extralegale voordelen:lol:

Quorn
3 oktober 2011, 21:41
Extralegale voordelen:lol:

Gigolo voor eten?

Fieseler
3 oktober 2011, 21:45
Extralegale voordelen:lol:

Als ge achter den toog staat, en by God ik heb dat zeven jaar gedaan, dan mag je al zo lelijk zijn als de nacht, man man man...:lol:

Demper
3 oktober 2011, 21:47
Kdenk dak eens ga tappen in een studentencafé.

mkb
3 oktober 2011, 21:49
Ik wil enkel weten of er iemand voorbeeld vragen heeft voor die richting...mochten die er zijn..fijn...zijn die er niet tant pis...
Toen ikzelf studeerde was er geen internet...nu wel...ni moeilijk...gemakkelijk
Kijk zeker eens op de website van de studentenvereniging. Bij die van mij staan examens van vorige jaren en samenvattingen online...

mkb
3 oktober 2011, 21:55
Hier gevonden http://www.themis.co.nr/. Bij database staan bestanden per academiejaar en vak.

Fieseler
3 oktober 2011, 21:56
Kijk zeker eens op de website van de studentenvereniging. Bij die van mij staan examens van vorige jaren en samenvattingen online...

Bedankt mkb...heb dat al gedaan en inderdaad...thx bro...nu nog uitleggen aan dat kind (vorige maand pas 17 geworden) dat ik achter zijn rug op zoek ben gegaan naar dat soort dingen...:oops:

Noorderlicht
3 oktober 2011, 22:01
Bedankt mkb...heb dat al gedaan en inderdaad...thx bro...nu nog uitleggen aan dat kind (vorige maand pas 17 geworden) dat ik achter zijn rug op zoek ben gegaan naar dat soort dingen...:oops:
Die zal dat wel begrijpen.

From_Vlaanderen
3 oktober 2011, 22:03
Kdenk dak eens ga tappen in een studentencafé.

Ik ook
Die van geneeskunde zijn wel geil.

Fieseler
3 oktober 2011, 22:04
Kdenk dak eens ga tappen in een studentencafé.

Doen...gene zever...:lol:

Txiki
4 oktober 2011, 06:32
Bedankt mkb...heb dat al gedaan en inderdaad...thx bro...nu nog uitleggen aan dat kind (vorige maand pas 17 geworden) dat ik achter zijn rug op zoek ben gegaan naar dat soort dingen...:oops:

8O Nog achter zijn rug ook... jonge jonge jonge, nu valt ge toch wel zwaar, vind ik... :|

De enige juiste methode is dat die kerel van in't begin zijn cursussen bijhoudt en doorploegt, vragen stelt aan proffen als hij iets niet weet of begrijpt, extra achtergrond gaat opzoeken, veel leest gedurende héél het jaar. En dan zijn de examenperiodes de heerlijkste momenten van een academiejaar: rustig, beetje herhalen, examentje afleggen en joepie, drie maanden rust.

Zo heb ik het alleszins gedaan. Mijn cursussen hingen op't einde gewoon uiteen. Ik had samenvattingen per hoofdstuk, over hoofdstukken heen, begrippenlijsten, namenlijsten, theorielijsten, stapels bijkomende info en oefeningen en minstens één keer per maand met ALLE proffen contact.

Boeiende periode was dat toch...

Dronkoers
4 oktober 2011, 07:25
Dan had mijn vader in de kolenbak moeten schieten.

Wat denkt ge dat hij nu constant doet, nadat gij gekalverd waart? ;-)

Fieseler
4 oktober 2011, 07:35
[QUOTE=Txiki;5724792]8O Nog achter zijn rug ook... jonge jonge jonge, nu valt ge toch wel zwaar, vind ik... :|


Laat het nu net zo zijn dat ik mij daar eigenlijk geen bal van aantrek hoe ik bij u sta of val hé T.

Maar omdat het nu niet over mezelf gaat zal ik u eens een geheimpje vertellen zie.
Toen ik zestien was was ik een niet onverdienstelijk (toen nog juniors) wielrenner.
Ik heb daarmee moeten stoppen omdat ik geen enkele support kreeg van thuis uit.
U zal te jong zijn om te begrijpen hoe moedig edoch onmogelijk het is om resultaten te rijden met bandjes terwijl iedereen met tubes rijdt. Wanneer ik in Wallonië wilde rijden (hetgeen mijn klimmersbiotoop was) dan had ik meestal al een vijftg tot honderd kilometer in de benen eer ik (alleen) op de koers aankwam. Het woord GPS was toen nog niet uitgevonden:-D. Bijgevolg zal ik nooit weten of ik genoeg talent had om in die sport verder te komen.
Welnu: als ik nu iemand een jonge kadee een pleziertje kan doen met hem in één of ander netwerk wat bijkomende informatie te geven zal ik dat zeker niet laten.


De enige juiste methode is dat die kerel van in't begin zijn cursussen bijhoudt en doorploegt, vragen stelt aan proffen als hij iets niet weet of begrijpt, extra achtergrond gaat opzoeken, veel leest gedurende héél het jaar.
Helemaal akkoord...maar ik zie niet in waarom ik hem daarenboven geen bijkomende informatie zou mogen proberen te vinden.




En dan zijn de examenperiodes de heerlijkste momenten van een academiejaar: rustig, beetje herhalen, examentje afleggen en joepie, drie maanden rust.


Bull shit! niks te heerlijke examenperiodes...en bij God, ik heb er tientallen en tientallen meegemaakt...de examenperiodes die u hier beschrijft heb ik enkel gezien bij de grote en grootste onderscheidingen en van diegenen die nu prof zijn......


Zo heb ik het alleszins gedaan.

Toch proficiat (niet ironisch bedoeld)


Mijn cursussen hingen op't einde gewoon uiteen. Ik had samenvattingen per hoofdstuk, over hoofdstukken heen, begrippenlijsten, namenlijsten, theorielijsten, stapels bijkomende info en oefeningen
Is dat niet het geval voor alle studenten die er willen komen?8O

BTW: wat die "bijkomend informatie" betreft: daar was ik nu net even naar op zoek...met succes...met dank aan mkb....



en minstens één keer per maand met ALLE proffen contact.


Oeps...waarom contact met alle proffen? Gaan we wat mouwvegen?
Hebben die u niet gewezen op het feit dat u uw kursussen moet bijhouden, samenvattingen maken, berippenlijsten,theorielijsten,...enn enz....;-)



Boeiende periode was dat toch...

Ik heb nooit van die periodes genoten hoor...en ik denk dat ik spreek voor het overgrote meerderheid van alle akademische verteranen...maar ik ben oprecht jaloers op diegenen die de examens als een "boeiende periode" hebben beleefd...

Txiki
4 oktober 2011, 08:26
Laat het nu net zo zijn dat ik mij daar eigenlijk geen bal van aantrek hoe ik bij u sta of val hé T.

Volledig mee eens.

Maar omdat het nu niet over mezelf gaat zal ik u eens een geheimpje vertellen zie.
Toen ik zestien was was ik een niet onverdienstelijk (toen nog juniors) wielrenner.
Ik heb daarmee moeten stoppen omdat ik geen enkele support kreeg van thuis uit.
U zal te jong zijn om te begrijpen hoe moedig edoch onmogelijk het is om resultaten te rijden met bandjes terwijl iedereen met tubes rijdt. Wanneer ik in Wallonië wilde rijden (hetgeen mijn klimmersbiotoop was) dan had ik meestal al een vijftg tot honderd kilometer in de benen eer ik (alleen) op de koers aankwam. Het woord GPS was toen nog niet uitgevonden:-D. Bijgevolg zal ik nooit weten of ik genoeg talent had om in die sport verder te komen.
Welnu: als ik nu iemand een jonge kadee een pleziertje kan doen met hem in één of ander netwerk wat bijkomende informatie te geven zal ik dat zeker niet laten.

Knap. Op het punt van het belang van steun van thuis uit: helemaal mee eens. Ik begrijp best dat ge wilt dat die jongen alle kansen krijgt om te slagen. Maar in plaats van dan zélf op zoek te gaan naar iets, en dan nog achter zijn rug, kan je hem evengoed "een tip" geven om zèlf op zoek te gaan naar voorbeeldvragen enzovoort. En dat je hem dan daarbij helpt, is iets helemaal anders. Soit, je bedoelt het natuurlijk goed. ;-)

Bull shit! niks te heerlijke examenperiodes...en bij God, ik heb er tientallen en tientallen meegemaakt...de examenperiodes die u hier beschrijft heb ik enkel gezien bij de grote en grootste onderscheidingen en van diegenen die nu prof zijn......

Toch proficiat (niet ironisch bedoeld)

Tja, je kan dat bullshit vinden, ik heb het altijd zo aangepakt.

Oeps...waarom contact met alle proffen? Gaan we wat mouwvegen?
Hebben die u niet gewezen op het feit dat u uw kursussen moet bijhouden, samenvattingen maken, berippenlijsten,theorielijsten,...enn enz....;-)

Contacten met de proffen zijn nuttig als je in een grote kudde terechtkomt, zo leren ze je gezicht kennen én inschatten wat jijzelf kan. Als je dan eens ziek bent, te laat of er scheelt iets anders, kan je wel degelijk op begrip rekenen. Noem het voor mijn part mouwvegen, ik noem het eerder "strategisch omgaan met proffen". ;-)

Ik heb nooit van die periodes genoten hoor...en ik denk dat ik spreek voor het overgrote meerderheid van alle akademische verteranen...maar ik ben oprecht jaloers op diegenen die de examens als een "boeiende periode" hebben beleefd...

Je moet nooit jaloers zijn op iemand. Nergens voor nodig. Ikzelf begeleid nu af en toe wel eens een twee studenten en ik zie die kerelkes groeien.

Fieseler
4 oktober 2011, 09:34
[QUOTE]Op het punt van het belang van steun van thuis uit: helemaal mee eens. Ik begrijp best dat ge wilt dat die jongen alle kansen krijgt om te slagen. Maar in plaats van dan zélf op zoek te gaan naar iets, en dan nog achter zijn rug, kan je hem evengoed "een tip" geven om zèlf op zoek te gaan naar voorbeeldvragen enzovoort. En dat je hem dan daarbij helpt, is iets helemaal anders.

done...;-)



Tja, je kan dat bullshit vinden, ik heb het altijd zo aangepakt.


Ik herhaal...van de ene universitair tot de andere..chapeau


Contacten met de proffen zijn nuttig als je in een grote kudde terechtkomt, zo leren ze je gezicht kennen én inschatten wat jijzelf kan. Als je dan eens ziek bent, te laat of er scheelt iets anders, kan je wel degelijk op begrip rekenen. Noem het voor mijn part mouwvegen, ik noem het eerder "strategisch omgaan met proffen". ;-)


Hier heeft u uiteraard een punt...

Txiki
4 oktober 2011, 09:41
[QUOTE=Txiki;5724879]


done...;-)





Ik herhaal...van de ene universitair tot de andere..chapeau




Hier heeft u uiteraard een punt...

Alé, genoeg geleuterd. 't Is tijd voor een rondje.

*Txiki legt geld op den toog*

Wat zal't zijn? Pintje? Whiskey? ;-)

Herr Flick
4 oktober 2011, 09:46
Als ge achter den toog staat, en by God ik heb dat zeven jaar gedaan, dan mag je al zo lelijk zijn als de nacht, man man man...:lol:

Ik heb dat nog al gehoord, naar t schijnt is dat een van de beste posities om gemakkelijk aan uw gerief te komen...

Herr Flick
4 oktober 2011, 09:48
Bedankt mkb...heb dat al gedaan en inderdaad...thx bro...nu nog uitleggen aan dat kind (vorige maand pas 17 geworden) dat ik achter zijn rug op zoek ben gegaan naar dat soort dingen...:oops:

Ja Fieseler, ik weet wel dat ge dat allemaal goed bedoeld zulle, ...

maar eigenlijk moeten ze daar zelf voor zorgen he, ge hebt gij toch ook uwe plan moeten trekken ?

Maar ik zou hem dien tip van Barman te worden wel niet onthouden... ;-)

Fieseler
4 oktober 2011, 09:50
Alé, genoeg geleuterd. 't Is tijd voor een rondje.

*Txiki legt geld op den toog*

Wat zal't zijn? Pintje? Whiskey? ;-)
Bok...en geeft die gasten op 't terras ok iets hé...

Anna List
4 oktober 2011, 09:51
Bok...en geeft die gasten op 't terras ok iets hé...

Bock ... bestaat dat nog ?


nog een koffietje voor mij graag :-)

Fieseler
4 oktober 2011, 09:53
[QUOTE=Herr Flick;5725001]Ja Fieseler, ik weet wel dat ge dat allemaal goed bedoeld zulle, ...

maar eigenlijk moeten ze daar zelf voor zorgen he, ge hebt gij toch ook uwe plan moeten trekken ?

En hij zal dat ongetwijfeld doen hé Herr, het een sluit het ander ni uit hé...;-)



Maar ik zou hem dien tip van Barman te worden wel niet onthouden... ;-)

Hela Herr, hij is geeneens achttien jaar...ni te rap ni te rap...eerst eerste Kan (allez nu hebben ze daar nen ongelooflijke belachelijke naam aan gegeven: bachelor :roll:) en dan...allez ik moet u geen tekeningetje maken hé...

Fieseler
4 oktober 2011, 09:54
Bock ... bestaat dat nog ?


nog een koffietje voor mij graag :-)

Hier betekent dat ne bok = een pint...:-D

Anna List
4 oktober 2011, 09:54
Is er iemand die mij met het volgende kan helpen.
De zoon van mijn vriendin is eerstejaars bachelor aan de UHasselt.
Ikzelf vind dat systeem in Hasselt een schitterende manier van lesgeven.

Om die gamin een beetje te helpen heb ik mij al rotgezocht naar eventuele voorbeelden van examenvragen van "beginselen van het recht", "privaatrecht", "practicum" enz...is er hier toevallig iemand die mij daarbij (en dat hoeft niet noodzakelijk gratis te zijn) zou kunnen helpen...dank bij voorbaat...

cursus assertiviteit, kan je m daar geen Bongo bon van cadeau geven ? :-P

Fieseler
4 oktober 2011, 09:55
Ik heb dat nog al gehoord, naar t schijnt is dat een van de beste posities om gemakkelijk aan uw gerief te komen...

ge moogt daar heeeel zeker van zijn...:-D

Herr Flick
4 oktober 2011, 10:21
ge moogt daar heeeel zeker van zijn...:-D

Dat is een soort machtpositie he, ... ik zie dat dat in andere posities ook wel werkt, nu is de omgeving van een bar natuurlijk anders , en schept het meer mogelijkheden, ... maar een zekere positie helpt wel degelijk bij het verkrijgen van extra aandacht.