PDA

View Full Version : Levenslang voor extreem-link(S)e en Rooie Italianen


Ben Patriot
13 juni 2004, 14:52
Het volgende verheugende en geruststellende nieuws was te lezen in de landelijke middagkrant het NRC Dagblad van donderdag 10 juni 2004:

Levenslang voor lid Rode Brigades

Florence, 10 juni. Een Italiaanse rechtbank heeft gisteren een lid van de linkse terreurgroep Rode Brigades veroordeeld tot levenslang.
Nadia Desemona Lioce (44) werd in maart 2003 gearresteerd na een vuurgevecht in een trein waarbij haar partner en een agent werden doodgeschoten. Hoewel Lioce niet vuurde, werd ze door de rechter wel schuldig bevonden aan de moord. De Rode Brigades waren vooral in de jaren zeventig en tachtig actief. Een nieuwe, jonge tak waarvan Lioce lid is wordt verantwoordelijk gehouden voor de moord op twee regeringsadviseurs in 1999 en 2002. (AP)

Commentaar:
De Italiaanse justitie weet tenminste raad met deze extreem-link(S)e terroristen.
Iets wat je van bijvoorbeeld de Nederlandse justitie bepaald niet kunt zeggen!!
De lijst van geweldadige incidenten, zoals de mislukte moordaanslag op de niet-linkse en andersdenkende politicus drs. Hans Janmaat in Boekel (´84) en de politicus Prof. Dr. Pim Fortuyn is oneindig lang en kan men een hele bibliotheek mee vullen!!
Nochthans kom je de term extreem-links in de hogere lagen bij NLse media en justitie nauwelijks tegen, terwijl daar alle reden toe is!!
Nog altijd is de strijd tegen vermeend "extreem"-rechts voor justitie en media vele malen belangrijker zo lijkt het wel.

Nooit meer link(S)
Volkert en PvdALL!!

Guderian
16 juni 2004, 13:06
Mooi zo.

Nu ook dat anarchistisch crapuul executeren dat denkt aanslagen te moeten plegen in Italië. Standrechtelijk uiteraard, linksen verdienen geen proces.

Pelgrim
16 juni 2004, 15:18
linksen verdienen geen proces.

voor wie nog moest twijfelen aan de extremistische aard van extreem rechts...

Guderian
16 juni 2004, 16:06
linksen verdienen geen proces.

voor wie nog moest twijfelen aan de extremistische aard van extreem rechts...

Ik zou niet weten wat er extreem is aan het stellen van goede daden.

Invisible
16 juni 2004, 16:09
linksen verdienen geen proces.

voor wie nog moest twijfelen aan de extremistische aard van extreem rechts...

@Pelgrim
Zo'n uitspraak kan inderdaad niet oor de beugel... Ik ben wel van mening dat men niet streng genoeg kan optreden tegen terroristen en dat heeft de rechtbank dan ok goed gedaan.
Maar als je daarmee bedoelt dat het Vlaams Blok extremistisch is omdat er een kleine minderheid extremisten zijn die er op stemmen, dan vind ik dat een zielige reactie...

Pelgrim
16 juni 2004, 16:16
voor wie nog moest twijfelen aan de extremistische aard van extreem rechts...

@Pelgrim
Zo'n uitspraak kan inderdaad niet oor de beugel... Ik ben wel van mening dat men niet streng genoeg kan optreden tegen terroristen en dat heeft de rechtbank dan ok goed gedaan.
Maar als je daarmee bedoelt dat het Vlaams Blok extremistisch is omdat er een kleine minderheid extremisten zijn die er op stemmen, dan vind ik dat een zielige reactie...

heb ik dan iets gezegd over het Vlaams Blok?

Sinistra
16 juni 2004, 20:42
linksen verdienen geen proces.

voor wie nog moest twijfelen aan de extremistische aard van extreem rechts...


Wat had u nu anders verwacht van een nationaal-revolutionair??? :wink: