PDA

View Full Version : Van november tot maart: Siberische koude


Derk de Tweede
10 oktober 2011, 19:39
Dat voorspel ik.
op 12 november als mijn dochter 16 wordt gaat het al vriezen...8-)
Dan een korte dooiperiode tot 2 december, waarna de wind gaat draaien uit het oosten en noord-oosten waarbij rekening moet worden gehouden met temperaturen tot -18. Op 19 december een zwarte sneeuwstorm gevolgd door een bijna twee maanden durende vorstperiode met temperaturen tot - 28 des Ć” nachts en overdags max -17.
Hollanders kunnen weer met de auto over het IJsselmeer naar Friesland en de Elfstedentoch zal worden afgelast ivm de hevige kou. It giet nie oan.
Antwerpen zal door een bevroren Schelde en Westerschelde van de buitenwereld worden afgesneden.
In de Ardennen zullen talloze dorpen door hevige lawines worden weggevaagd.
Voor het eerst sinds het rampjaar 1740 zal de Noorzee bevroren zijn tot aan Engeland en zullen hongerige ijsberen de Lage Landen kwellen op hun roofdtochten naar eten.
Op 2 maart zal de dooi invallen, maar tot aan augustus zullen ijsschotsen onze noorzeestranden verpulveren.

Demper
10 oktober 2011, 19:39
Dat is zeer goed nieuws.

Quorn
10 oktober 2011, 19:40
lekker die stijve tepeltjes door de koude.
Verder laat me dit Siberisch koud

Derk de Tweede
10 oktober 2011, 19:43
Dat is zeer goed nieuws.

Zeeuw Vlaanderen zal er uit zien als de ergste nachtmerrie ooit.
Er zullen daar sneeuwduinen voorkomen van meerdan 30 meter hoogte. Ik hen net wat jonge eiken geveld en de ringen liegen niet.

Derk de Tweede
10 oktober 2011, 19:45
lekker die stijve tepeltjes door de koude.
Verder laat me dit Siberisch koud

Vrouwen zullen of binnenblijven of met drie zware wollen hemden over hun borstjes pas naar buiten kunnen.
Opgezette tepels voel je pas onder de dekens, waar het nog enigszins behaaglijk toeven is.

Demper
10 oktober 2011, 19:46
Vrouwen zullen of binnenblijven of met drie zware wollen hemden over hun borstjes pas naar buiten kunnen.
Opgezette tepels voel je pas onder de dekens, waar het nog enigszins behaaglijk toeven is.

Het gaat tijd worden dat de vrouwen kleren aandoen.
Denkt is aan mijn hormonen zeg.

SDG
10 oktober 2011, 19:48
Zeeuw Vlaanderen zal er uit zien als de ergste nachtmerrie ooit.
Er zullen daar sneeuwduinen voorkomen van meerdan 30 meter hoogte. Ik hen net wat jonge eiken geveld en de ringen liegen niet.

Geen nieuwjaarsduik op het naaktstrand van Groede, dus? :-(

bgf324
10 oktober 2011, 19:55
lekker die stijve tepeltjes door de koude.
Verder laat me dit Siberisch koud

Die kou is wellicht schadelijk voor de maisplanten.

Derk de Tweede
10 oktober 2011, 19:59
Geen nieuwjaarsduik op het naaktstrand van Groede, dus? :-(

Eerst een zware heimachine medenemen om het ijs te breken.
Daar zeewater nooit kouder kan worden dan -7 graden blijft een duik technisch gezien mogelijk.

Quorn
10 oktober 2011, 20:18
Die kou is wellicht schadelijk voor de maisplanten.

miljarden kiemkrachtige zaadjes per zaaibeurt

From_Vlaanderen
10 oktober 2011, 20:48
Voor het eerst sinds het rampjaar 1740 zal de Noorzee bevroren zijn tot aan Engeland en zullen hongerige ijsberen de Lage Landen kwellen op hun roofdtochten naar eten.

Nu kon ik de 4x4 eens gebruiken:S

Mitgard
10 oktober 2011, 20:59
Is zo'n koud weer eigenlijk nog wel in overeenstemming met onze multiculturele samenleving?

SDG
10 oktober 2011, 21:03
Is zo'n koud weer eigenlijk nog wel in overeenstemming met onze multiculturele samenleving?

Misschien moeten ze eens wat meer Inuit, Lappen en Jakoeten naar hier halen?

Mitgard
10 oktober 2011, 21:09
Misschien moeten ze eens wat meer Inuit, Lappen en Jakoeten naar hier halen?

Hadden ze geen vrouwenoverschot in zweden?

Tavek
11 oktober 2011, 09:58
De winterbanden liggen er al op dus laat maar komen !

Cynara Cardunculus
11 oktober 2011, 10:06
Misschien moeten ze eens wat meer Inuit, Lappen en Jakoeten naar hier halen?

Dat gaat knallen denk ik. Hebben Inuit niet de "culturele" gewoonte om hun vrouw(en) aan bezoekers aan te bieden als die blijven slapen? Hoe gaan we dat regelen met de boerka's?

Herr Flick
11 oktober 2011, 10:32
lekker die stijve tepeltjes door de koude.
Verder laat me dit Siberisch koud

Laat het maar goed vriezen ...

Mam
11 oktober 2011, 11:12
Dat gaat knallen denk ik. Hebben Inuit niet de "culturele" gewoonte om hun vrouw(en) aan bezoekers aan te bieden als die blijven slapen? Hoe gaan we dat regelen met de boerka's?
Draagt uw vrouw dat misschien?

Mahalingam
11 oktober 2011, 12:31
Wie weet vinden ze in die kringen van de boerka's wel iets niieuws uit. Dat is niet onmogelijk, zeker niet omdat er bekeerden zo bij lopen en die zijn hun westerse denkmanieren niet zo gauw kwijt. Ze doen hun best...
Ik denk aan gewatterde boerka's. Iets voor die hoofddoekjes, dat is al uitgevonden:
Sporthoofddoek - Outdoor Rood
Dit outdoor model is gemaakt van Polar fleece en is te sluiten met een stuk zachte klittenband in de hals. Het fleece materiaal maakt Capsters outdoor een comfortabel product in koud weer. Een muts en sjaal in een! Ideaal voor wintersportactiviteiten!

Islamproducten (http://www.islamproducten.nl/sporthoofddoek-outdoor-rood.html)

koe de poing
11 oktober 2011, 21:07
Dat gaat knallen denk ik. Hebben Inuit niet de "culturele" gewoonte om hun vrouw(en) aan bezoekers aan te bieden als die blijven slapen? Hoe gaan we dat regelen met de boerka's?

Als eskimo's stomende seks hebben, smelt hunnen iglo dan niet weg ?
Het is me een raadsel hoe dat volk zich voortplant zonder dat de mannen hun ballen eraf vriezen.

Mahalingam
11 oktober 2011, 21:46
Evolutie heeft de lichaamsbouw van eskimo's veranderd. Ze zijn rond en vet met korte uitsteeksels (neuzen, vingers, tenen, oren).
Hoe het staat met het klok-en-hamer-spel weet ik niet.
Maar aangezien er nog steeds eskimo's zijn, zit dat met voortplanten wel goed.

Liederik
12 oktober 2011, 09:41
Met de 4x4 naar London voor kerstmis. Over het kanaal ipv eronder.

Met wat sjans schiet ge nog een ijsbeer voor op de grill.