PDA

View Full Version : Signaal van de burgers: een mars door Antwerpen?


Den Duisteren Duikboot
13 juni 2004, 22:10
Ik vind dat we de democratische krachten moeten bundelen en een duidelijk signaal aan de politici moeten geven dat we géén Vlaams Blok in de regering dulden (ook als opsteker bedoeld voor de democratische partijen). Een vreedzame mars door Antwerpen, komende zondag, iemand?

Verhofstadthater
13 juni 2004, 22:11
Ik vind dat we de democratische krachten moeten bundelen en een duidelijk signaal aan de politici moeten geven dat we géén Vlaams Blok in de regering dulden (ook als opsteker bedoeld voor de democratische partijen). Een vreedzame mars door Antwerpen, komende zondag, iemand?

DOEN!!!!

Gorefest
13 juni 2004, 22:16
Ik vind dat we de democratische krachten moeten bundelen en een duidelijk signaal aan de politici moeten geven dat we géén Vlaams Blok in de regering dulden (ook als opsteker bedoeld voor de democratische partijen). Een vreedzame mars door Antwerpen, komende zondag, iemand?
Nog beter, we houden gewoon opnieuw Vlaamse verkiezingen en opnieuw.. en opnieuw..

Den Duisteren Duikboot
13 juni 2004, 22:20
Ik vind dat we de democratische krachten moeten bundelen en een duidelijk signaal aan de politici moeten geven dat we géén Vlaams Blok in de regering dulden (ook als opsteker bedoeld voor de democratische partijen). Een vreedzame mars door Antwerpen, komende zondag, iemand?
Nog beter, we houden gewoon opnieuw Vlaamse verkiezingen en opnieuw.. en opnieuw..

Of een omgekeerde kiesdrempel: elk resultaat boven 20% wordt aldaar 'afgetopt'. De huidige kiesdrempel gaat versplintering tegen, deze nieuwe eenheidsworst.

De Prof
13 juni 2004, 22:24
Ik hou zo niet van "mars", geef mij maar "snickers".



:lol: :lol:

Internaut
13 juni 2004, 22:27
Ze gaan nu met 3 partijen regeren. Als er nu chaos komt is dit hun eigen fout want de CD&V kan even goed met het Vlaams Blok regeren wat makkelijker zou zijn omdat je dan met 2 partijen regeert.

Een mars doe niet belachelijk. Respecteer nu eindelijk eens de wil van het volk. Het cordon is gewoon ondemocratisch en zolang dit in stand blijft word het Vlaams Blok groter.

De reden van het cordon is om er voor te zorgen dat links aan de macht blijft en de miljardenstroom naar Wallonië gewaarborgd blijft. Steeds meer en meer ogen van de mensen gaan open.

Herman Desmedt ©HD
13 juni 2004, 22:27
Wel, U gaat veel VB stemmers mee krijgen in zo een mars !
Het gros van de VB stemmer doet dit uit protest, maar ze willen niet dat het VB meeregeert. Zolang het cordon stand houdt, gebeurt dat ook niet !

Pelgrim
13 juni 2004, 22:30
Ik vind dat we de democratische krachten moeten bundelen en een duidelijk signaal aan de politici moeten geven dat we géén Vlaams Blok in de regering dulden (ook als opsteker bedoeld voor de democratische partijen). Een vreedzame mars door Antwerpen, komende zondag, iemand?

wat een originéééél idee. Daar gaan we ongetwijfeld vlaams blokkiezers mee terugwinnen... :roll:

Alvader
13 juni 2004, 22:31
Ze leren het niet. OOGKLEP-"Intellectuelen".

Rr00ttt
13 juni 2004, 22:35
Ik vind dat we de democratische krachten moeten bundelen en een duidelijk signaal aan de politici moeten geven dat we géén Vlaams Blok in de regering dulden (ook als opsteker bedoeld voor de democratische partijen). Een vreedzame mars door Antwerpen, komende zondag, iemand?

DOEN!!!!

Ik sluit me daar bij aan, dan kan de vrt weer eens een hoofditem van een betoging van een paar honderd man maken. Wordt nu toch eens wakker man.

Het is praten met het VB of met minstens 5 partijen samen, want een kartel bevat nog altijd verschillende partijen. De N-VA zal het goed vinden met groen! bvb. Om nog maar niet te spreken van het onwaarschijnlijk vrolijke weerzien en de hernieuwde samenwerking tussen Bourgeois en Anciaux.

Ik ben er zeker van dat Eric Van Rompuy ook al helemaal wild wordt bij het idee om met Mieke Vogels samen te mogen regeren.
:mrgreen:

Pelgrim
13 juni 2004, 22:35
Ze leren het niet. OOGKLEP-"Intellectuelen".

ik reken mezelf alleszins niet bij dat incompetente zootje zelfverklaarde 'antifascisten'.

Het enige dat ik vandaag weer heb gezien was opnieuw de ene fascist die de andere fascist uitschold voor fascist.

Darwin
13 juni 2004, 22:36
Nog beter, we houden gewoon opnieuw Vlaamse verkiezingen en opnieuw.. en opnieuw..

Of een omgekeerde kiesdrempel: elk resultaat boven 20% wordt aldaar 'afgetopt'. De huidige kiesdrempel gaat versplintering tegen, deze nieuwe eenheidsworst.

Ik heb een beter idee : laat ons de kiesdrempel optrekken naar 20%.

Dan wordt de politieke situatie er een heel pak duidelijker op.


Groen zal zeker willen meestemmen!

:D

Gorefest
13 juni 2004, 22:42
Of een omgekeerde kiesdrempel: elk resultaat boven 20% wordt aldaar 'afgetopt'. De huidige kiesdrempel gaat versplintering tegen, deze nieuwe eenheidsworst.

Ik heb een beter idee : laat ons de kiesdrempel optrekken naar 20%.
De volgende verkiezing zal zeker het kartel "SPa-Spirit-CD&V-VLD-Groen!-NVA-Vivant" versus het blok zijn :wink:

Darwin
13 juni 2004, 22:46
Ik heb een beter idee : laat ons de kiesdrempel optrekken naar 20%.
De volgende verkiezing zal zeker het kartel "SPa-Spirit-CD&V-VLD-Groen!-NVA-Vivant" versus het blok zijn :wink:

Ja, zoals in Antwerpen, daar hebben we al het 2-partijen-systeem waar Mark Eyskens zo van droomt.

:?

ingenious
13 juni 2004, 22:48
Ik vind dat we de democratische krachten moeten bundelen en een duidelijk signaal aan de politici moeten geven dat we géén Vlaams Blok in de regering dulden (ook als opsteker bedoeld voor de democratische partijen). Een vreedzame mars door Antwerpen, komende zondag, iemand?

een optocht tegen het blok in de regering lijkt mij geen slecht idee. het zou kunnen aantonen dat het cordon toch niet zo ondemocratisch is.

lustige lezer
13 juni 2004, 22:58
Ga maar betogen, ik zal mijne tijd wel nuttiger benutten :)

Ive De Beckker
14 juni 2004, 00:49
Beste mensen,

Vlaanderen heeft nu eenmaal gekozen voor het blok.
Leg u daar bij neer.

N-VA had ook liever de stemmen die het blok won aan hun zijde gehad.
Maar het is niet zo.

We leven nu eenmaal in een schijndemocratie.
Democratie = demos cratos.
De wil van het volk betekend dit.

Als je nu wil gaan betogen tegen de wil van het volk.....

lustige lezer
14 juni 2004, 00:55
Ze zouden er beter aan doen om een oplossing te zoeken om VB'ers een partij aan te bieden die gelijkwaardige problemen aanpakt. Alleen dan zal het VB dalen.

Ive De Beckker
14 juni 2004, 00:59
Zolang er geknoeid wordt en de vlaming gediscrimineerd wordt zal VB
groeien. laten we hopen dat het vlaams kartel een positieve vlaamse
wind laat waaien door het politieke landschap.

tuur1
14 juni 2004, 10:27
De Antwerpse kiezers hebben gisteren al een mars richting het stembureau gedaan.

Respecteer daarom de verkiezingsuitslag!!!

Tegendradigaard
14 juni 2004, 10:42
Misschien kunnen de zichzelf democraat noemenden inderdaad nieuwe verkiezingen organiseren... en dan nog eens... en dan nog eens... en dan nog eens, totdat men kiezers gevonden heeft die stemmen hoe dat zij het willen...