PDA

View Full Version : Koop je een Amerikaanse president

styllo_ben
25 oktober 2011, 18:50
Aanschouw de verheven democratie van het land der landen, de superieure VS, leider van de vrije wereld, uitvoerder van de democratie...

Nu al: Drie Republikeinse presidentkandidaten zijn blut

De Republikeinse presidentskandidaten zitten er duidelijk niet allemaal even warmpjes in. Terwijl Mitt Romney en Rick Perry in het derde trimester van dit jaar samen 30 miljoen dollar (bijna 22 miljoen euro) ophaalden, zijn drie van hun tegenstanders nu al blut.
Michele Bachmann haalde tussen juli en september 3,9 miljoen dollar (2,8 miljoen euro) op, maar ze moet momenteel nog 550.000 dollar (400.000 euro) terugbetalen, waarvan 30.000 (bijna 22.000 euro) aan haar voormalige campagneleider. Ze kijkt niet op een dollar meer of minder: zo spendeerde al 130.000 dollar (95.000 euro) aan privévluchten.

Jon Huntsman stak bijna al zijn privégeld in de campagne en slaagt er ook niet in om het grote sponsorgeld binnen te rijven. Maar Newt Gingrich heeft de grootste schulden: 1,1 miljoen dollar (800.000 euro). Hij gaf eerder 5.250 dollar (3.800 euro) aan een 'Hispanic Outreach Consultant' en een les sociale media kostte hem 724 dollar (527 euro).

Herman Cain zit nog niet in de problemen, maar hij kan toch ook nog niet baden in het geld. Zijn sponsorgeld verdubbelde wel de afgelopen weken, maar aan dit tempo zal hij op het einde van het jaar slechts 11 miljoen dollar (8.000.000 euro) verzameld hebben. Dat is wellicht niet genoeg om echt ver te geraken in de verkiezing. (adb)

bron demorgen.be

dus zo doet men aan politiek in de VS. Het gaat dus om geld, en niet om de ideeën of projecten van de kandidaten.

In europa zal het niet veel beter zijn, ze kunnen het hier alleen beter verbloemen waarschijnlijk.

Ik vrees dat we de democratie opnieuw moeten uitvinden.

Oblique
25 oktober 2011, 19:00
Aanschouw de verheven democratie van het land der landen, de superieure VS, leider van de vrije wereld, uitvoerder van de democratie...

bron demorgen.be

dus zo doet men aan politiek in de VS. Het gaat dus om geld, en niet om de ideeën of projecten van de kandidaten.

In europa zal het niet veel beter zijn, ze kunnen het hier alleen beter verbloemen waarschijnlijk.

Ik vrees dat we de democratie opnieuw moeten uitvinden.

Ge doet precies of het is wereldschokkend nieuws? De kandidaten zelf hebben geen ideeën of projecten. Die projecten worden door de sponsors gedicteerd. Of zo tracht men sponsors te werven.

Zoals diene Perry, die praat over niks anders dan oorlog, dat is dus de man die zich prostitueert voor het militair industrieel complex. Cain = Koch Brothers. Enz. De enige normale die er nog tussenzit, en integer is; is Ron Paul, die hetzelfde loon als een arbeider zou vragen.

styllo_ben
25 oktober 2011, 19:09
als jij deze gang van zaken niet wereldschokkend vindt maar vrij normaal, is het toch wel erg gesteld met je.

waarom zo'n blind vertrouwen in "ons" systeem, in "onze" politiek?

Ik vind niet dat wij hier in België in een democratie leven. Zulke illusies heb ik al lang van mij afgeworpen.

we hebben hier zo'n politieke kaste boven onze hoofden die het land "bestuurt". De verkiezingen om de zoveel jaar dient alleen maar om legitimiteit te verschaffen aan die kaste. De mensen hebben helemaal geen vat op de "politiek".

Oblique
25 oktober 2011, 19:19
als jij deze gang van zaken niet wereldschokkend vindt maar vrij normaal, is het toch wel erg gesteld met je.

Ik vind niet dat wij hier in België in een democratie leven. Zulke illusies heb ik al lang van mij afgeworpen.

we hebben hier zo'n politieke kaste boven onze hoofden die het land "bestuurt". De verkiezingen om de zoveel jaar dient alleen maar om legitimiteit te verschaffen aan die kaste. De mensen hebben helemaal geen vat op de "politiek".

Ik vind dat niet wereldschokkend, omdat het nooit anders geweest is. Wat wel wereldschokkend is, is dat mensen onze schijndemocratie nu pas door beginnen te krijgen. Maar het is wel een stap in de goede richting.

D'ARTOIS
26 oktober 2011, 02:01
2

eno2
26 oktober 2011, 11:26
Ge doet precies of het is wereldschokkend nieuws? De kandidaten zelf hebben geen ideeën of projecten. Die projecten worden door de sponsors gedicteerd. Of zo tracht men sponsors te werven.

Zoals diene Perry, die praat over niks anders dan oorlog, dat is dus de man die zich prostitueert voor het militair industrieel complex. Cain = Koch Brothers. Enz. De enige normale die er nog tussenzit, en integer is; is Ron Paul, die hetzelfde loon als een arbeider zou vragen.

Ron Paul is Godzilla voor elke sociaal samenhangende gemeenschap

eno2
26 oktober 2011, 11:28

Er is geen kaste.

Wil j e soms bestuurders zonder verleende legitimiteit?

fatjohn
26 oktober 2011, 12:09
Ja frappant is wel dat je echt kan naagaan van wie men donaties krijgt. Dan zie je wel dat die Perry, Romney en Obama allemaal gesponsord worden door banken. Paul door de militairen die moeten vechten in afghanistan en iraq. Hmm, zegt wel iets.

JanJanssens
26 oktober 2011, 12:10
Er is geen kaste.

Wil j e soms bestuurders zonder verleende legitimiteit?

O hai !

Aan politiek (van het Grieks politeia = het besturen van een staat) wordt er al lang niet meer gedaaan.

Het énige dat er nog overblijft is een zelf gecreërde politieke kaste, die noch slechts één enkel doel heeft: zichzelf in stand houden, zichzelf verrijken en macht uitoefenen.

En nu moogt ge alle politiekers in één zak steken, eens goed schudden en daarna er één uithalen. Maakt geen enkel verschil, het zijn allemaal dezelfde.

Ik heb het grootste misprijzen voor deze kaste, maakt niet uit in welk land.

Kthxbai,

Jan.

eno2
26 oktober 2011, 12:15
Er is geen kaste.
Niemand wordt uitgesloten
Mandaat wordt verleend
Athene, dat waren 20000 gelijkberechtigde burgers en 200000 uitgeslotenen
Wat er in de VS corrupt is, dat is het systeem.
Niet zo in Europa

eno2
26 oktober 2011, 12:17
Ja frappant is wel dat je echt kan naagaan van wie men donaties krijgt. Dan zie je wel dat die Perry, Romney en Obama allemaal gesponsord worden door banken. Paul door de militairen die moeten vechten in afghanistan en iraq. Hmm, zegt wel iets.

Gaat zijn sponsoring nu wegvallen?:cheer:

Tempest
26 oktober 2011, 12:31
^ Nee want fatjhon vertelt niet de waarheid. Dr Paul krijgt donaties (schijvjes van kleine bedragen) van heel veel actieve militairen maar ook veteranen EN burgers in het algemeen. Terwijl Obama, Perry, Romney, Cain en Gingrich grote sommen geld krijgen van een kleiner maar rijker gedeelte van de bevolking.