PDA

View Full Version : De kaarten zijn geschud, stopt nu eens met moddergooien aub!


TC
13 juni 2004, 23:58
Ok, alle lastercampagnes ten spijt is gebleken dat het Vlaams Blok eens te meer niet te stuiten is. Ook in Beveren-waas, mijn woonplaats, is het VB de grootse partij met 32,4 % v/d stemmen, maar dit geheel ter zijde.

Laten we op dit forum, ongeacht of u het VB nu haat of niet, discuties gaan voeren die inhoud hebben, die getuigen van wederzijds respect, en die kunnen leiden tot een beter inzicht in de alledaagse maatschappelijke problemen.

Zonder constant elkaar verwijten naar het hoofd te slingeren, uit te schelden en wat weet ik nog allemaal...

Ik denk dat indien iedereen zich hier aan probeert te houden, dit forum een véél aangenamere plaats zou kunnen zijn.

Of vinden jullie dat dit een utopie is ?

Astenblieft mensen
14 juni 2004, 08:04
Ok, alle lastercampagnes ten spijt is gebleken dat het Vlaams Blok eens te meer niet te stuiten is. Ook in Beveren-waas, mijn woonplaats, is het VB de grootse partij met 32,4 % v/d stemmen, maar dit geheel ter zijde.

Laten we op dit forum, ongeacht of u het VB nu haat of niet, discuties gaan voeren die inhoud hebben, die getuigen van wederzijds respect, en die kunnen leiden tot een beter inzicht in de alledaagse maatschappelijke problemen.

Zonder constant elkaar verwijten naar het hoofd te slingeren, uit te schelden en wat weet ik nog allemaal...

Ik denk dat indien iedereen zich hier aan probeert te houden, dit forum een véél aangenamere plaats zou kunnen zijn.

Of vinden jullie dat dit een utopie is ?

Ik geef u groot gelijk, maar dit roep ik al weken en ik ben niet de enige. Het probleem op dit forum is een beetje dat oor de anonimiteit ervan iedereen maar stuurs met modder kan gaan smijten, omdat het toch geen consequenties heeft. Als je er genoeg van hebt zet je je pc uit en dan is het klaar. Het doet de mens blijkbaar deugd (en nu spreek ik voor alle duidelijkheid zowel voor links als voor rechts) om zich te scharen achter een groep en om te lezen wat je 'medematen' er voor mening op na houden. Daar is principe niks mis mee, kijk maar naar een gemiddelde voetbalwedstrijd, daar gaat t precies hetzelfde. Het enige wat mij stoort (en ik ben niet een heilige, ook ik laat mij wel eens gaan in the heat of the moment), is dat men van beide kampen zo slecht gezint is om gewoon antwoorden te geven op de vragen die er gesteld worden. het gaat al snel van de ene snedige opmerking in een leuke lik op stuk met veel smileys en tromgeroffel.
Ik ben nu al tijden bezig te achterhalen waarom 1 op de 4 Belgen zo vreselijk ontevreden is over dit land.
-zijn het de belastingen?
-Is het de hoge werkeloosheid?
-zijn het de vreemdelingen?
-is het de NMBS (daar heb ik nl. problemen mee)

Waarom? Omdat ik het niet zie! Ik heb geen groot inkomen, leef niet op grote voet, betaal mijn deel belastingen (mijn ouders hebben me geleerd te kijken naar het netto maandloon ipv het bruto loon) en ik voel mij hier niet onveilig op straat in vergelijking met Amsterdam waar ik tijden heb vertoefd.
Wat ik niet begrijp en daarvoor ben ik echt geen uitzondering, is wat er nu zo vreselijk klote is aan Belgie waardoor we en masse op het Vlaams Blok moeten stemmen. Ik wil het echt graag weten.

james
14 juni 2004, 08:11
ik stel voor da we aan de moderators een nieuw forumonderdeel vragen "moddersmijten" en da al de onderwerpen die op scheldpartijen beginnen te lijken daar naar toe verplaatst worden :wink: zodat mensen die over de inhoud willen praten er ook eens over kunnen praten.

doggy
14 juni 2004, 08:26
Laten we op dit forum, ongeacht of u het VB nu haat of niet, discuties gaan voeren die inhoud hebben, die getuigen van wederzijds respect, en die kunnen leiden tot een beter inzicht in de alledaagse maatschappelijke problemen.
(...)

Ik denk dat indien iedereen zich hier aan probeert te houden, dit forum een véél aangenamere plaats zou kunnen zijn.


Volledig met je eens.
Ik ben nog vrij nieuw op dit forum, maar zag er al snel het nut niet meer van in, vanwege het zgn. moddersmijten.

Herman Desmedt ©HD
14 juni 2004, 10:00
Waarom er zo veel ontevredenen zijn in dit landje kan ik best begrijpen.
Er is ontevredenheid over grote en kleine dingen, maar vooral over het gebrek aan beleid.
Om het even stereotiep te zeggen: Eerst 8 maand getouwtrek om het migrantenstemrecht en dan 4 maand alleen nog aandacht voor de nieuwe verkiezingen, dat is géén beleid.
Het wordt hoog tijd dat er werk wordt gemaakt van werkgelegenheid en andere grote problemen. Een beleid is niet het "eigen zitje eerst" werk, maar de problemen voor ogen zien (ook al heb je zelf schuld aan een probleem), de problemen bij naam durven noemen (ook al komt het woord allochtoon er in voor) en de problemen proberen en durven op te lossen.

Welke problemen? De grootste problemen moeten daarin prioritair zijn.

- Ons landje zit met een véél te grote staatsschuld die onvoldoende wordt afgebouwd
- Ons landje heeft een véél te complex en véél te duur overheidsapparaat
- Ons landje heeft een wanverhouding tussen werkenden in de privé en de rest.
- Ons landje heeft véél te véél werklozen.
- De loonlasten zijn ondraaglijken staan economische groei in de weg.
- De financiering van de sociale zekerheid is een systeem dat zichzelf wurgt.
- Overal worden halfbakken oplossingen voor bedacht omdat men hier en daar een aantal strekkingen en vriendjes iik iets wil gunnen. Zelfs het populistische "GRATIS" is nu wel doorprikt.
- Absurdistan troef.
- Beslissingen worden genomen steunend op dossiers die soms al jeren achterhaals zijn. (Zie kernenergie bijvoorbeeld.)
- enz., enz.

En weet je wat daarbij de politici nog het minst populair maakt ?
- Politici luisteren niet naar wat leeft onder de bevolking.
- Politici nemen de oplossingen die vanuit de bevolking komen niet au serieux.
- Politici nemen het gepeupel zelfs openlijk voor idioten.
enz, enz. .

k9
14 juni 2004, 10:13
Waarom er zo veel ontevredenen zijn in dit landje kan ik best begrijpen.
Er is ontevredenheid over grote en kleine dingen, maar vooral over het gebrek aan beleid.
Om het even stereotiep te zeggen: Eerst 8 maand getouwtrek om het migrantenstemrecht en dan 4 maand alleen nog aandacht voor de nieuwe verkiezingen, dat is géén beleid.

dat is wat de media ervan maakt. Denk je echt dat het parlement 8 maand daarmee bezig was? Enkele dagen maximum maar het is wel 8 maand i n de pers geweest en dus denk jij dat het maanden duurt.

Belgie doet het redelijk van vlaanderen heb ik niet zoveel weet maar die hebben toch niet zo'n belangrijke bevoegdheden.


Het wordt hoog tijd dat er werk wordt gemaakt van werkgelegenheid en andere grote problemen. Een beleid is niet het "eigen zitje eerst" werk, maar de problemen voor ogen zien (ook al heb je zelf schuld aan een probleem), de problemen bij naam durven noemen (ook al komt het woord allochtoon er in voor) en de problemen proberen en durven op te lossen.

Neem nu het probleem dat je zegt: werkgelegendheid. belgie hangt daar voor 99.9% van het buitenland vanaf. Gata het goed met de wereldeconomie dan gaat het goed met belgie en daalt of blijft de werklooseid gelijk, gata het slecht dan stijgt de werklossheid hier.

De regering kan daar iets aan veranderen (enkele tienden van %'en of enkele tienduizenden jobs) maar dat is het. Het is een utopie te denken dat een belgische maatregel de werkloosheid in belgie opeens zal oplossen.



Welke problemen? De grootste problemen moeten daarin prioritair zijn.

- Ons landje zit met een véél te grote staatsschuld die onvoldoende wordt afgebouwd
Binnenlandse schuld maakt weinig of niks uit alleen met de euro moeten we die afbouwen.

- Ons landje heeft een véél te complex en véél te duur overheidsapparaat

dat is inderdaad zo, daar kan vereenvoudigd worden.


- Ons landje heeft een wanverhouding tussen werkenden in de privé en de rest.


valt nog mee hoor er zijn veel slechtere in europa denk ik.


- Ons landje heeft véél te véél werklozen.

Is hetzelfde als 2


- De loonlasten zijn ondraaglijken staan economische groei in de weg.

Inderdaad



- De financiering van de sociale zekerheid is een systeem dat zichzelf wurgt.

niet echt maar een kleine verbetering kan altijd.


- Overal worden halfbakken oplossingen voor bedacht omdat men hier en daar een aantal strekkingen en vriendjes iik iets wil gunnen. Zelfs het populistische "GRATIS" is nu wel doorprikt.

Zoals (die halfbakken oplossingen voor vriendjespolitiek)


- Absurdistan troef.

onzin



En weet je wat daarbij de politici nog het minst populair maakt ?
- Politici luisteren niet naar wat leeft onder de bevolking.
- Politici nemen de oplossingen die vanuit de bevolking komen niet au serieux.
- Politici nemen het gepeupel zelfs openlijk voor idioten.
enz, enz. .

Dat is een kwaam waar alle politici aan leiden spijtig genoeg.

tuur1
14 juni 2004, 10:38
K9 gelooft duidelijk nog in ons landje.

Wel, ik niet meer. Zoals bv. de Soc.Zekerheid: die is zo rot dat er dringend drastische maatregelen moeten genomen worden. Laat Vlaanderen zijn eigen SZ beheren, zonder dat de Walen ons geld over de balk gooien.

belastingstarieven? Als België voor 99,9 % van het buitenland leeft, hoe komt het dan dat Ierland er wel in slaagt grote buitenlandse investeerders aan te trekken? Juist, omdat daar een belastingstarief geldt van 16 %, minder dan de helft als bij ons.

bruut geweld
14 juni 2004, 10:46
Ok, alle lastercampagnes ten spijt is gebleken dat het Vlaams Blok eens te meer niet te stuiten is. Ook in Beveren-waas, mijn woonplaats, is het VB de grootse partij met 32,4 % v/d stemmen, maar dit geheel ter zijde.

Laten we op dit forum, ongeacht of u het VB nu haat of niet, discuties gaan voeren die inhoud hebben, die getuigen van wederzijds respect, en die kunnen leiden tot een beter inzicht in de alledaagse maatschappelijke problemen.

Zonder constant elkaar verwijten naar het hoofd te slingeren, uit te schelden en wat weet ik nog allemaal...

Ik denk dat indien iedereen zich hier aan probeert te houden, dit forum een véél aangenamere plaats zou kunnen zijn.

Of vinden jullie dat dit een utopie is ?


en dit komt van U ?????

Diegene die niets anders gedaan heeft dan moddergooien naar blok tegenstanders, ongeacht ze zich in het linkse of rechtse kamp bevinden?

WEL WEL :oops: :lol:

Zoals ik reeds tegen Luc Broes zei, ik blijf beleefd tegen iedereen die mij dezelfde beleefdheid betoont, anderen kunnen een veelvoud terugkrijgen.
Dat jij nu ineens "ook beleefd" wenst te worden, lijkt me dan ook niet al te oprecht... dat het hier veel aangenamer zou worden is ingetwijfeld zo . Maar we zien wel...

k9
14 juni 2004, 10:47
K9 gelooft duidelijk nog in ons landje.

Omdat ik realistischer denk als sommige pessimisten?



Wel, ik niet meer. Zoals bv. de Soc.Zekerheid: die is zo rot dat er dringend drastische maatregelen moeten genomen worden. Laat Vlaanderen zijn eigen SZ beheren, zonder dat de Walen ons geld over de balk gooien.

Ach ja het eeuwige splits belgie en alles is plots OK :roll:

Oorlog in iraq? Splits belgie dan komt het wel goed



belastingstarieven? Als België voor 99,9 % van het buitenland leeft, hoe komt het dan dat Ierland er wel in slaagt grote buitenlandse investeerders aan te trekken? Juist, omdat daar een belastingstarief geldt van 16 %, minder dan de helft als bij ons.

En omdat ierland de grootste krijger is van europees geld . Als iemand anders het betaald is het inderdaad makkelijk om investeerders aan te trekken.

tuur1
14 juni 2004, 14:53
Ach ja het eeuwige splits belgie en alles is plots OK :roll:

Oorlog in iraq? Splits belgie dan komt het wel goed


--> mmm, goede vergelijking ja, België = Iraq

Not!

k9
14 juni 2004, 15:19
Ach ja het eeuwige splits belgie en alles is plots OK :roll:

Oorlog in iraq? Splits belgie dan komt het wel goed


--> mmm, goede vergelijking ja, België = Iraq

Not!

Het is juist om het absurde ervan aan te tonen :roll:

TC
16 juni 2004, 12:37
Ok, alle lastercampagnes ten spijt is gebleken dat het Vlaams Blok eens te meer niet te stuiten is. Ook in Beveren-waas, mijn woonplaats, is het VB de grootse partij met 32,4 % v/d stemmen, maar dit geheel ter zijde.

Laten we op dit forum, ongeacht of u het VB nu haat of niet, discuties gaan voeren die inhoud hebben, die getuigen van wederzijds respect, en die kunnen leiden tot een beter inzicht in de alledaagse maatschappelijke problemen.

Zonder constant elkaar verwijten naar het hoofd te slingeren, uit te schelden en wat weet ik nog allemaal...

Ik denk dat indien iedereen zich hier aan probeert te houden, dit forum een véél aangenamere plaats zou kunnen zijn.

Of vinden jullie dat dit een utopie is ?


en dit komt van U ?????

Diegene die niets anders gedaan heeft dan moddergooien naar blok tegenstanders, ongeacht ze zich in het linkse of rechtse kamp bevinden?

WEL WEL :oops: :lol:

Zoals ik reeds tegen Luc Broes zei, ik blijf beleefd tegen iedereen die mij dezelfde beleefdheid betoont, anderen kunnen een veelvoud terugkrijgen.
Dat jij nu ineens "ook beleefd" wenst te worden, lijkt me dan ook niet al te oprecht... dat het hier veel aangenamer zou worden is ingetwijfeld zo . Maar we zien wel...

hehe.. no hard feelings hé bruut geweld.. :) de campagne is voorbij he !! :mrgreen: