PDA

View Full Version : Het signaal van de kiezer -- blijven we doof ?


de Vexille
14 juni 2004, 01:19
Wat ik vreesde (en verwachtte) is bevestigd : we stevenen af op een "Antwerpse formule" in de Vlaamse Gemeenschap. Alle "democratische" partijen in een hoekje gedreven om het Blok van enig weerwerk te voorzien...

Maar wat is het signaal dat de kiezer heeft gegeven? Ik dacht dat dit na al die jaren cordon sanitaire ondertussen toch wel duidelijk was... Zo te horen aan de reacties tijdens de debatten, vrees ik dat de traditionelen het nog altijd niet willen zien... Deze verkiezing draaide m.i. om één thema : de migrantenproblematiek. De VLD is hard afgestraft omdat ze mede-verantwoordelijk was voor het vreemdelingenstemrecht; het interne geruzie is enkel een catalysator geweest die de effecten nog wat heeft versterkt. Alle analyses over belastingen, jobs, zorg,... zijn zeker belangrijk, maar waren niet de splijtzwam. Deze verkiezingen tonen (zoals alle voorgaande waar het Blok versterkt uit is gekomen) aan dat het vage geneuzel over "multiculturaliteit" en de manifeste weigering om de problemen nog maar te erkennen, laat staan ze aan te pakken, steeds meer Vlamingen danig de strot uitkomt.

Is de Vlaming dan een rascist? Neen... De Vlaming kiest uit een winkel waar slechts één product in de etalage ligt dat een oplossing claimt te bieden voor de problemen die hij aanvoelt. Geen enkele partij heeft de moed (nu al 15 jaar aan één stuk) om het "migrantenthema" aan te snijden uit schrik om op één hoop met het VB geveegd te worden. Geen enkele partij biedt duidelijke, doortastende en concrete voorstellen om ook daadwerkelijk iets te doen aan de integratieproblematiek. (je noemt die lauwe inburgeringsmaatregelen, toch niet "doortastend", of wel soms???) Ik heb heel goed opgelet tijdens de debatten deze avond en buiten wat vage verwijzingen naar één of ander "positief alternatief" heb ik niks gehoord hieromtrent. Niks, maar dan ook niks... van geen enkele partij. Geen wonder dat FDW breeduit zat te lachen, want hij weet wel hoe de koe aangebonden staat.

Als het komt tot een tripartite (wat waarschijnlijk is), dan zal dit thema heel duidelijk én openlijk moeten besproken worden en moeten alle partijen maar eens de achterkant van hun tong laten zien. Concrete visies en maatregelen voorstellen; mét respect voor de rechten van eenieder maar ook mét respect voor de bekommernissen van bijna 1.000.000 Vlamingen. Indien de partijen hierin niet slagen, dan vrees ik het ergste bij de volgende stembusgang.

Oh ja... de stemplicht afschaffen zou ook een zeer goede zaak zijn om het extreem hoge "foert"-gehalte uit de verkiezingen te halen...

En algemeen: partijen moeten weer zorg besteden aan hun ideologische onderbouw... de tijd van de "vermarketing" van de politiek is gepasseerd; de klassieke truuks van de communicatie-experten beginnen ontzettend veel sleet te vertonen.

justme
14 juni 2004, 01:53
Wat ik vreesde (en verwachtte) is bevestigd : we stevenen af op een "Antwerpse formule" in de Vlaamse Gemeenschap. Alle "democratische" partijen in een hoekje gedreven om het Blok van enig weerwerk te voorzien...


een hoekje ????

Blok: 1/4 van de stemmen
dan is dat hoekje wel nog steeds 3/4 groot :roll: Wie geïsoleerd in die 1/4de zit, zit nog steeds in zijn hoekje, tot hij meerderheid krijgt

filosoof
14 juni 2004, 01:55
Is de Vlaming dan een racist? Neen... De Vlaming kiest uit een winkel waar slechts één product in de etalage ligt dat een oplossing claimt te bieden voor de problemen die hij aanvoelt.
Problemen die hij aanvoelt omdat de publiciteitscampagne van dat éne "product" al jaren enkel daarover spreekt, en over niets anders!
Werkloosheid?
Sociale zekerheid?
Pensioenen?
Huisvesting?
Volksgezondheid?
Koopkracht?
Onderwijs?
Verkeersveiligheid?
Begroting?
Europa?
Eén van de beste landen van de wereld om te wonen?
Je vrouw op straat aframmelen?
Een andere vrouw met peuter aframmelen?
Politiek bedrijven op straat met je vuisten?
Zedenfeiten met minderjarigen?
Drugsdealen?
Vier mensen neerschieten?
Familie uitmoorden in Schaarbeek?
Brandstichting?
Allemaal géén enkel belang,
Maar zes lawaaierige Marokaantjes op een tram of op een plein, d�*t is een [b]DRAMA, (maar 't zijn vooral géén racisten!!) :roll:
Tunnelvisie dan?

Weisse Wolf
14 juni 2004, 01:59
Is de Vlaming dan een racist? Neen... De Vlaming kiest uit een winkel waar slechts één product in de etalage ligt dat een oplossing claimt te bieden voor de problemen die hij aanvoelt.
Problemen die hij aanvoelt omdat de publiciteitscampagne van dat éne "product" al jaren enkel daarover spreekt, en over niets anders!
Werkloosheid?
Sociale zekerheid?
Koopkracht?
Onderwijs?
Verkeersveiligheid?
Begroting?
Europa?
Eén van de beste landen van de wereld om te wonen?
Je vrouw op straat aframmelen?
Een andere vrouw met peuter aframmelen?
Politiek bedrijven op straat met je vuisten?
Zedenfeiten met minderjarigen?
Drugsdealen?
Vier mensen neerschieten?
Allemaal géén enkel belang,
Maar zes lawaaierige Marokaantjes op een tram of op een plein, d�*t is een DRAMA, (maar 't zijn vooral géén racisten!!) :roll:
Tunnelvisie dan?De frustraties druipen van het scherm. :mrgreen:

justme
14 juni 2004, 02:01
De frustraties druipen van het scherm. :mrgreen:


:?: :?: Ik zie geen frustratie... gewoon een zinnige vraag ?? Waarop geen zinnig antwoord kan bestaan.

filosoof
14 juni 2004, 02:02
Wat ik vreesde (en verwachtte) is bevestigd : we stevenen af op een "Antwerpse formule" in de Vlaamse Gemeenschap. Alle "democratische" partijen in een hoekje gedreven om het Blok van enig weerwerk te voorzien...


een hoekje ????

Blok: 1/4 van de stemmen
dan is dat hoekje wel nog steeds 3/4 groot :roll: Wie geïsoleerd in die 1/4de zit, zit nog steeds in zijn hoekje, tot hij meerderheid krijgt
inderdaad... 3/4 van de bevolking zgn in een hoekje gedreven door 1/4
Wat die 3/4 denken of willen is van geen belang meer: dat éne kwart moet zijn willetje krijgen
Fuck de 3/4, die tellen niet mee!
DEMOCRAZY op zijn blokst :mrgreen:

straddle
14 juni 2004, 02:10
Volledig akkoord met je stelling dV, over de ganse lijn!

Ook niet te verwaarlozen (maar het staat ook min of meer in je tekst) is het feit dat het blok, hoe hard ze ook worden aangepakt, zich niet laat intimideren en zich onverstoorbaar duidelijk en ondubbelzinnig opstelt, dat telt in deze tijden!

Duidelijkheid en rechtlijnigheid over zeer moeilijke onderwerpen, daar waar de andere partijen zich toch maar kronkelen en wringen om het probleem/problemen uit de weg te gaan. Geen kartellekes, geen geknoei, geen manoevers.

Ik heb tot gisteravond nog getwijfeld op wie ik ging stemmen... als ik kijk wat voor creaturen er op de lijst van het blok staan in Brussel, dan begint een mens zowaar te twijfelen. Maar dan denk ik weer aan al dat gesjoemel van de andere partijen, al wat er gebeurd is: het blok-arrest, het verraad van de VLD. Het cordon, het vreemdelingenstemrecht, het gebrek aan aantrekkelijkheid bij de andere partijen, het blinde blok-bashen van zovelen, etc...

Het is een proteststem geworden voor mij, zoals ik altijd heb gezegd. Een strategische stem: al wat die "betere" partijen moeten doen is de hete hangijzers addresseren, duidelijker en rechtlijniger zijn, het gesjoemel stoppen en luisteren naar wat de 1.000.000 stemmers op het blok toch willen zeggen.

Dat men "het" nu eindelijk toch eens gaat inzien, maar alle reacties van vanavond wijzen erop dat dit niet het geval is... Back to square one!! :wink:

justme
14 juni 2004, 02:14
Volledig akkoord met je stelling dV, over de ganse lijn!

Ook niet te verwaarlozen (maar het staat ook min of meer in je tekst) is het feit dat het blok, hoe hard ze ook worden aangepakt, zich niet laat intimideren en zich onverstoorbaar duidelijk en ondubbelzinnig opstelt, dat telt in deze tijden!

tuurlijk, in underdog positie, en als partij die geen klop effectief uitvoert is dit makkelijk => daarom, zet ze eens in de regering, en ze kunnen de FPÖ achterna


Duidelijkheid en rechtlijnigheid over zeer moeilijke onderwerpen, daar waar de andere partijen zich toch maar kronkelen en wringen om het probleem/problemen uit de weg te gaan. Geen kartellekes, geen geknoei, geen manoevers.

zeeeer duidelijk, ja... maar alleen hoor ik daar geen oplossing in :? Ze zijn zo rechtlijnig als Siegfried Bracke zijn stemtesten... oppervlakkig dus

filosoof
14 juni 2004, 02:22
dubbel

straddle
14 juni 2004, 02:39
Volledig akkoord met je stelling dV, over de ganse lijn!

Ook niet te verwaarlozen (maar het staat ook min of meer in je tekst) is het feit dat het blok, hoe hard ze ook worden aangepakt, zich niet laat intimideren en zich onverstoorbaar duidelijk en ondubbelzinnig opstelt, dat telt in deze tijden!

tuurlijk, in underdog positie, en als partij die geen klop effectief uitvoert is dit makkelijk => daarom, zet ze eens in de regering, en ze kunnen de FPÖ achterna


Duidelijkheid en rechtlijnigheid over zeer moeilijke onderwerpen, daar waar de andere partijen zich toch maar kronkelen en wringen om het probleem/problemen uit de weg te gaan. Geen kartellekes, geen geknoei, geen manoevers.

zeeeer duidelijk, ja... maar alleen hoor ik daar geen oplossing in :? Ze zijn zo rechtlijnig als Siegfried Bracke zijn stemtesten... oppervlakkig dus

Kijk, uiteindelijk kan het mij niet schelen dat het blok wint of niet: ik zou enkel wensen, als kiezer, dat de "democratische" partijen de hete hangijzers nu eens gaan aanpakken. Maar ze bieden helemaal geen oplossing, het VB wel. Misschien geen ideale oplossingen, maar het zijn tenminste oplossingen. De rest doet niets, zit te lullen en te janken over het blok.

Kijk ook eens naar die valse lachjes op Leterme zijn gezicht, die ongemakkelijkheid en gekunsteldheid bij de talrijke vragen die hem gesteld worden. Toch altijd zo veel angst om iets verkeerd te zeggen dat later tegen hem kan gebruikt worden. Het zijn kleine dingen, maar de mensen worden ook d�*t beu.

Vergelijk dat dan eens met de openheid en ongekunsteldheid van een FDW, die zich niet gehinderd voelt over wat men van hem denkt, over het feit of hij al dan niet iets verkeerd zal zeggen...

ingenious
14 juni 2004, 02:45
tuurlijk, in underdog positie, en als partij die geen klop effectief uitvoert is dit makkelijk => daarom, zet ze eens in de regering, en ze kunnen de FPÖ achterna


zeeeer duidelijk, ja... maar alleen hoor ik daar geen oplossing in :? Ze zijn zo rechtlijnig als Siegfried Bracke zijn stemtesten... oppervlakkig dus

Kijk, uiteindelijk kan het mij niet schelen dat het blok wint of niet: ik zou enkel wensen, als kiezer, dat de "democratische" partijen de hete hangijzers nu eens gaan aanpakken. Maar ze bieden helemaal geen oplossing, het VB wel. Misschien geen ideale oplossingen, maar het zijn tenminste oplossingen. De rest doet niets, zit te lullen en te janken over het blok.

Kijk ook eens naar die valse lachjes op Leterme zijn gezicht, die ongemakkelijkheid en gekunsteldheid bij de talrijke vragen die hem gesteld worden. Toch altijd zo veel angst om iets verkeerd te zeggen dat later tegen hem kan gebruikt worden. Het zijn kleine dingen, maar de mensen worden ook d�*t beu.

Vergelijk dat dan eens met de openheid en ongekunsteldheid van een FDW, die zich niet gehinderd voelt over wat men van hem denkt, over het feit of hij al dan niet iets verkeerd zal zeggen...

fdw wordt door zijn achterban aanzien als een god, en kan dus in zijn ogen niks verkeerd zeggen.

straddle
14 juni 2004, 02:57
Kijk, uiteindelijk kan het mij niet schelen dat het blok wint of niet: ik zou enkel wensen, als kiezer, dat de "democratische" partijen de hete hangijzers nu eens gaan aanpakken. Maar ze bieden helemaal geen oplossing, het VB wel. Misschien geen ideale oplossingen, maar het zijn tenminste oplossingen. De rest doet niets, zit te lullen en te janken over het blok.

Kijk ook eens naar die valse lachjes op Leterme zijn gezicht, die ongemakkelijkheid en gekunsteldheid bij de talrijke vragen die hem gesteld worden. Toch altijd zo veel angst om iets verkeerd te zeggen dat later tegen hem kan gebruikt worden. Het zijn kleine dingen, maar de mensen worden ook d�*t beu.

Vergelijk dat dan eens met de openheid en ongekunsteldheid van een FDW, die zich niet gehinderd voelt over wat men van hem denkt, over het feit of hij al dan niet iets verkeerd zal zeggen...

fdw wordt door zijn achterban aanzien als een god, en kan dus in zijn ogen niks verkeerd zeggen.

Ik heb nog altijd liever iemand die zich eens verspreekt of iets verfoeilijk zegt, maar rechtuit en eerlijk is. M.i. is dit veel waardevoller dan de verziekte cultuur waarbij politici meer aan hun perceptie door het brede publiek denken, ook al verloochenen ze zichzelf en hun ideeën voortdurend. Dit is ook één van de onderliggende problemen die de huidige blok- cultuur aanwakkeren...

justme
14 juni 2004, 03:19
fdw wordt door zijn achterban aanzien als een god, en kan dus in zijn ogen niks verkeerd zeggen.

Ik heb nog altijd liever iemand die zich eens verspreekt of iets verfoeilijk zegt, maar rechtuit en eerlijk is. M.i. is dit veel waardevoller dan de verziekte cultuur waarbij politici meer aan hun perceptie door het brede publiek denken, ook al verloochenen ze zichzelf en hun ideeën voortdurend. Dit is ook één van de onderliggende problemen die de huidige blok- cultuur aanwakkeren...


toch is het zo: Dewinter staat alleen, wordt vereerd door achterban. Of hij iets goed zegt of slecht: de achterban bejubbelt hem. De andere traditionelen breken hem af, maar da's niet erg, integendeel dat heeft hij graag. De pers mag er ook het hunne van denken. Dat raakt het blok niet.

De traditionele voorzitters moeten hun woordne wegen. Als ze iets mis zeggen : kritiek uit achterban (heel soms eens), maar ook: kritiek van andere traditionele voorzitters, kritiek van pers en kritiek van blok. En hun kiezers kiezen tussen traditionele partijen, en zijn daar dus gevoeliger voor.


Komt er op neer : taktisch moet dewinter zijn woorden niet wegen, zo'n dingen kunnen hem niet deren. Voor de traditionele partijen is dit wel zo.

Wanneer het blok echter nóg gematigder wordt, en ooit in een regering komt, dan zullen de blokkopstukken echter met hetzelfde miereneuken te maken krijgen.


Als ge een beetje inzicht hebt in politiek gezwets en de pers zou ge dat toch moeten snappen :? ;)

big bad wolf
14 juni 2004, 07:47
Wat ik vreesde (en verwachtte) is bevestigd : we stevenen af op een "Antwerpse formule" in de Vlaamse Gemeenschap. Alle "democratische" partijen in een hoekje gedreven om het Blok van enig weerwerk te voorzien...


een hoekje ????

Blok: 1/4 van de stemmen
dan is dat hoekje wel nog steeds 3/4 groot :roll: Wie geïsoleerd in die 1/4de zit, zit nog steeds in zijn hoekje, tot hij meerderheid krijgt

die 1/4 ligt aan het ondemocratische cordon sanitaire: als cd&v/n-va het Blok zouden steunen in hun rechts-conservatieve politiek, halen we ruim de helft van de stemmen, en kunnen de Vlaamse noden eindelijk besproken worden, maar Boer Swa en co weigeren dit, wat voor mij enkel hun hypocrisie in de verf zet.

Ive De Beckker
14 juni 2004, 08:13
Het feit is dat vlaams blok de 2de grootste partij is.
En daarom kunnen we niet om heen.

In een echte democratie moet vlaams blok mee regeren.
Als we naar het volk willen luisteren tenminste...

ingenious
14 juni 2004, 08:15
Het feit is dat vlaams blok de 2de grootste partij is.
En daarom kunnen we niet om heen.

In een echte democratie moet vlaams blok mee regeren.
Als we naar het volk willen luisteren tenminste...

1 op 4 vlamingen heeft op een partij gestemd die op voorhand verklaarde niet met het vb te willen regeren. daar tegenin gaanzou kiezersbedrog zijn. het vlaams blok links laten liggen is dus niet ondemocratisch, hoe erg jullie het ook vinden.

Rr00ttt
14 juni 2004, 08:28
92% van de kiezers wil volgens die redeneringen die ik hier vaak hoor zeker niet met groen!

Meer dan 80% niet met de VLD of SP-A.

Het allerminste wat de CD&V nu wel eens mag doen is hun eigen leden eens open de vraag stellen of het CS nog houdbaar is met deze verhoudingen. Als CD&V dat niet doet, weet ik al wie er de volgende verkiezingen zéker gaat verliezen.

ingenious
14 juni 2004, 08:35
92% van de kiezers wil volgens die redeneringen die ik hier vaak hoor zeker niet met groen!

Meer dan 80% niet met de VLD of SP-A.

.

dat is niet hetzelfde. andere partijen tekenden nooit een cordon waarin ze zeiden niet met hen samen te werken.

en zelfs zonder dit cordon, je voelt toch aan je ellebogen dat het vlaams blok veel meer tegenstanders heeft dan de andere partijen?

Rr00ttt
14 juni 2004, 08:51
en zelfs zonder dit cordon, je voelt toch aan je ellebogen dat het vlaams blok veel meer tegenstanders heeft dan de andere partijen?

Ik voel vooral aan mijn ellebogen aan dat niemand gedacht had dat het VB zoveel ging halen. Er werd vanuit gegaan dat het vlaams kartel het wel zou halen met enkel de sossen en spirit (wat voor de N-VA al helemaal niet vanzelfsprekend is om te beginnen) en blijkbaar voor veel CD&V kiezers ook al niet evident was. Nu zal daar nog eens ofwel de vld ofwel groen moeten worden bijgepakt ook. De CD&V tekent zijn eigen electorale afslachting als ze in zo'n coalitie stappen imo.

instromaniac
14 juni 2004, 08:54
Je kan er gewoon niet om heen dat het VB opnieuw is gestegen. Dat is zeer verontrustend en het is een schande dat de partijen er keer op keer niks uit leren. Je kan terecht op het VB zo veel kappen als je wil, sommige standpunten verdienen dat, maar ik denk dat het duidelijker en duidelijker wordt dat dit helemaal niet helpt.
De andere partijen moeten stoppen met het VB in een hoekje te drummen, er is duidelijk nood aan een ander en beter beleid, zonder leugens, zonder rond de pot te draaien. De media zou hier ook beter uit leren, want constant het VB te behandelen als een derderangspartij heeft duidelijk niet geholpen.

Laten we dus eens verstandig zijn en onze blinde haat en woede naast ons neerleggen. We moeten beseffen dat het gevolgde beleid tegen het VB niet geholpen heeft.
Uiteindelijk hebben we 2 keuzes:
- een regering zonder VB: hieruit volgt dat die regering een goed en verstandig beleid moet voeren zodat mensen minder reden hebben om op het VB te stemmen
- een regering met VB: hier moet het VB zelf waarmaken wat ze beweren, op deze manier zien hun kiezers zelf wat het VB waard is.

Klingon
14 juni 2004, 09:04
dat is niet hetzelfde.

Nee, natuurlijk niet. Alleen als het in uw kraam past mag deze redenering blijkbaar gevolgd worden.

Calle
14 juni 2004, 09:48
Gisteren nog gehoord aan de toog, en van verschillende mensen ;

Laat het VB in de regering, dan is het daarna ermee gedaan.

Is ook zo. Stemmen ronselen kunnen ze wel, en dat is hun gegund.
Maar in het parlement moet je met meer afkomen dan slogans.

Seba
14 juni 2004, 09:51
Gisteren nog gehoord aan de toog, en van verschillende mensen ;

Laat het VB in de regering, dan is het daarna ermee gedaan.

Is ook zo. Stemmen ronselen kunnen ze wel, en dat is hun gegund.
Maar in het parlement moet je met meer afkomen dan slogans.

inderdaad, nu meteen komaf mee maken. Het VB zit met 32 zetels, iedereen (zelfs de Blokkers) zullen moeten toegeven dat 25 van die zetels gewoon weggegooid zijn, daar komt een bende nietsnutten te zitten
bovendien, waarom wil de Winter meeregeren? alles over vreemdelingen ligt op het federale niveau, gaan ze hem dan minister van onderwijs ofzo maken?

instromaniac
14 juni 2004, 09:58
We moeten ook eens buiten onze grensen kijken, met name naar Nederland en Oostenrijk. Daar heeft extreem-rechts een enorme nederlaag geleden, en daar hebben ze allebei aan de regering deelgenomen.

Dat ze dat hier nu nog niet inzien is heel erg, doe zo voort!

Normaal
14 juni 2004, 10:20
Heb, net als vele andere traditionele VLD kiezer voor de eerste (en hopelijk de laatste) keer voor het Blok gekozen.
Niet uit verzuring maar uit frustratie.
Ik voel me noch racistisch, noch extreem-rechts, noch Vlaams-nationalist.
Gewoon rechts-liberaal die geen enkel ander alternatief gevonden heeft.
Tussen een sterk Acw getinte CDV lijst en een sociaal-liberale VLD dat om Verhofstadt in zijn premier stoel te brengen en te houden, bereid is nu al 5 jaar een rood-groene koers te varen, was het onmogelijk kiezen.
Het paarse experiment, met als belangrijkste motivatie de CVP standen van alle macht uit te sluiten kon maar van tijdelijke aard zijn.
Vroeg of laat moet je coherent bezig zijn en het verleden even laten rusten.
Het cordon sanitaire aanhouden juich ik toe, alle programmapunten van het Blok verketteren omdat ze vanuit een bruine hoek komen vindt ik kortzichtig en vooral gevaarlijk.
Ik gun iedereen zijn rechten, maar als het homo-huwelijk of de euthanasie van minderjarigen blijkelijk al even veel aandacht krijgt als de migranten-integratie is er iets fundamenteels fout.
Elke normale democratie heeft nood aan links en rechts die elkaar aanvullen of kunnen alterneren.
Door zich steeds meer als links of noch-mossel-noch-vis centrum te profileren, hebben de traditionele partijen het rechtse deel van het schaakbord gewoon aan het Blok cadeau gegeven.
Het Blok succes hol je niet uit door ze medeverantwoordelijke te maken in het dagelijks bestuur, maar door ze het gras onder hun voeten weg te halen.
Er zijn geen miljoen racisten en neo-nazi’s in Vlaanderen.
En volgens Verhofstadt valt het nog best mee.Slaap lekker verder Vlaanderen…

ingenious
14 juni 2004, 10:41
dat is niet hetzelfde.

Nee, natuurlijk niet. Alleen als het in uw kraam past mag deze redenering blijkbaar gevolgd worden.

allez ik probeer het nog eens uit te leggen, probeer te volgen hé:

1/4 stemt op blok, de rest had vóór de verkiezingen gezegd dat ze niet met het blok samen gingen en 3/4 stemt op de rest. --> de meerderheid legt er zich via verkiezingen, dus democratisch hierbij neer.

1/5 stemt op vld, de rest sluit niet uit met die andere partijen samen te werken, 4/5 stemt op de rest. 4/5 is dus akkoord om eventueel met die partij te werken.

snap je het verschil?

Tegendradigaard
14 juni 2004, 10:45
Ik denk dat ik het snap.

Dus 75 % van de kiezers zijn tegenstemmers. die stemmen gewoon op een partij omdat die partij niet met het Blok wil regeren. Het programma van die partij interesseert hen helemaal niet. Zolang die partij maar niet met het Blok in zee wil gaan. Of ze nu SPa, VLD, CDV of Groen stemmen is niet belangrijk.
Het enige punt waarom burgers stemmen in dit land is dus het cordon sanitaire.

Of is het toch nie zo simpel ?

Klingon
14 juni 2004, 10:55
:lol: :lol: :lol:

Zie het toch onder ogen. Het Vlaams Blok is de grootste partij van het land. En deze partij wordt keer op keer monddood gemaakt. Is het niet bij de coalitievorming dan wel in of andere rechtbank na het aanpassen van een aantal wetten tot ze bruikbaar zijn.

En die 'democratische' partijen zeiden voor de verkiezing wel dat ze niet met het Vlaams Blok wilden samenwerken maar over met wie ze wel wilden samenwerken bleef het opvallend wazig.

We zullen zien, zei de blinde. Maar ik kan u nu al op een briefje geven dat Vlaanderen niet het beleid zal krijgen dat het gevraagd heeft: Vlaams, krachtdadig, ondubbelzinnig, rechts.

Knuppel
14 juni 2004, 11:15
We zullen zien, zei de blinde. Maar ik kan u nu al op een briefje geven dat Vlaanderen niet het beleid zal krijgen dat het gevraagd heeft: Vlaams, krachtdadig, ondubbelzinnig, rechts.



Wat overeen komt met wat De Vexille aanhaalde.

De regeringspartijen zijn nochtans hoofzakelijk afgestraft omdat ze anti-vlaams, slap, dubbelzinnig en links regeren.

Ze kunnen echter niet anders meer uit schrik om bij de minste 'aanwijzing' de extreem rechtse hoek in te vliegen.

Waarmee het vervolg op de Belgische saga voorspelbaar is...

Turkje
14 juni 2004, 11:21
Ik ben het toch niet eens met De Vexille.

Volgens mij hebben veel mensen een "foert-stem" gegeven door:

1. de schaamteloze regeringswissels

2. het gebral over Olympische Spelen

3. de beloftes, en daaropvolgend de leugens (gisteren zat Sterckx nog altijd te verklaren dat "de criminaliteit was gedaald", terwijl er daarvoor nougabollen cijfermateriaal bestaat).

4. de pulpcampagne, die er hoogstens voor heeft gezorgd dat er niet teveel VLD-stemmen naar de CD&V gingen.

Pieter de Coninck
14 juni 2004, 11:34
Je vrouw op straat aframmelen?
Een andere vrouw met peuter aframmelen?
Politiek bedrijven op straat met je vuisten?
Zedenfeiten met minderjarigen?
Drugsdealen?
Vier mensen neerschieten?
Familie uitmoorden in Schaarbeek?
Brandstichting?
Allemaal géén enkel belang,
Maar zes lawaaierige Marokaantjes op een tram of op een plein, d�*t is een DRAMA, (maar 't zijn vooral géén racisten!!) :roll:
Tunnelvisie dan?

Ik heb nog nooit mijn vrouw afgerammeld, niet op straat, niet elders,
Ik heb nog nooit een andere vrouw met peuter afgerammeld,
In heb nog nooit politiek bedreven met mijn vuisten, niet op straat, niet elders,
Ik heb nog nooit zedenfeiten gepleegd,
Ik heb nog nooit drugsgedeald.
Ik hen nog nooit mensen neergeschoten,
Ik heb nog nooit een familie uitgemoord, niet in Schaarbeek, niet elders,
Ik heb nog nooit brandgesticht.
Maar in uw ogen ben ik racist.
Wie heeft er hier een tunnelvisie?

bruut geweld
14 juni 2004, 11:38
ik wil je best geloven dat jezelf geen racist bent (als je dat zelf ook OPRECHT vindt)

Maar je vindt bepaalde zaken zo belangrijk dat je ze belangrijker acht dan non-racisme en dus geef je je stem aan een racistische partij waardoor je wel degelijk racisme aktief steunt.

dejohan
14 juni 2004, 11:41
Ik heb nog nooit mijn vrouw afgerammeld, niet op straat, niet elders,
Ik heb nog nooit een andere vrouw met peuter afgerammeld,
In heb nog nooit politiek bedreven met mijn vuisten, niet op straat, niet elders,
Ik heb nog nooit zedenfeiten gepleegd,
Ik heb nog nooit drugsgedeald.
Ik hen nog nooit mensen neergeschoten,
Ik heb nog nooit een familie uitgemoord, niet in Schaarbeek, niet elders,
Ik heb nog nooit brandgesticht.
Maar in uw ogen ben ik racist.
Wie heeft er hier een tunnelvisie?


Ik hoop elke Blokker stillekesaan beginnen door te hebben hoe plezant dat dat is, gecriminaliseerd worden.

Gorefest
14 juni 2004, 11:42
ik wil je best geloven dat jezelf geen racist bent (als je dat zelf ook OPRECHT vindt)

Maar je vindt bepaalde zaken zo belangrijk dat je ze belangrijker acht dan non-racisme en dus geef je je stem aan een racistische partij waardoor je wel degelijk racisme aktief steunt.
Zeker als je het begrip racisme een stuk of vijf keer kunt veranderen in de wet naar de eigen linkse goesting :mrgreen:

circe
14 juni 2004, 11:42
Het feit is dat vlaams blok de 2de grootste partij is.
En daarom kunnen we niet om heen.

In een echte democratie moet vlaams blok mee regeren.
Als we naar het volk willen luisteren tenminste...

1 op 4 vlamingen heeft op een partij gestemd die op voorhand verklaarde niet met het vb te willen regeren. daar tegenin gaanzou kiezersbedrog zijn. het vlaams blok links laten liggen is dus niet ondemocratisch, hoe erg jullie het ook vinden.

Het zijn drie op vier vlamingen die op een partij gestemd hebben die op voorhand als verklaarden NIET de beslissing van de kiezers te willen volgen.

Zo democratisch gaat het er hier ondertussen aan toe.

Pieter de Coninck
14 juni 2004, 11:44
1 op 4 vlamingen heeft op een partij gestemd die op voorhand verklaarde niet met het vb te willen regeren. daar tegenin gaanzou kiezersbedrog zijn. het vlaams blok links laten liggen is dus niet ondemocratisch, hoe erg jullie het ook vinden.

Het zijn drie op vier vlamingen die op een partij gestemd hebben die op voorhand als verklaarden NIET de beslissing van de kiezers te willen volgen.

Zo democratisch gaat het er hier ondertussen aan toe.

Voor mij is dit Ceaucescu dictatuur.

Knuppel
14 juni 2004, 11:53
Ik ben het toch niet eens met De Vexille.

Volgens mij hebben veel mensen een "foert-stem" gegeven door:

1. de schaamteloze regeringswissels

2. het gebral over Olympische Spelen

3. de beloftes, en daaropvolgend de leugens (gisteren zat Sterckx nog altijd te verklaren dat "de criminaliteit was gedaald", terwijl er daarvoor nougabollen cijfermateriaal bestaat).

4. de pulpcampagne, die er hoogstens voor heeft gezorgd dat er niet teveel VLD-stemmen naar de CD&V gingen.






Voeg er dan gerust leugenachtigheid en onbetrouwbaarheid aan toe.

Foertstemmen vertellen immers OOK een en ander. Voor wie er oren naar heeft toch.
Zeggen dat je je 'schaamt voor je mede-Vlamingen' of 'dat ze rot verwend zijn', daar bereik je het tegenovergestelde mee dan wat de bedoeling is. Feit blijft intussen wel dat wij geen middelen hebben (of krijgen!) om ons ongenoegen op een andere wijze te kunnen uiten. Je kan de VEROORZAKERS van al die foertstemmen, jammer genoeg, maar op één manier afstraffen in dit land...

Een iets- of wat verstandelijk begaafd mens zou anders denken dat onze 'intelligente' politici de wind uit de zeilen zouden nemen van de partij die een klein miljoen foerstemmers aantrekt. De tijd dat ze daarin slaagden met cordons en politieke processen behoort zo te zien immers defintief tot het verleden.

Maar wat zie ik?
Na al die zwarte zondagen, na alle beloftes om die 'racistische' partij te zullen terugdringen via een beter beleid, zal er een tripartite gevormd worden en komt er dus allles behalve een beter beleid!

Het zij zo. De mens is nu eenmaal gedoemd om te lijden vooraleer hij er uit leert.
En politici zijn ook mensen.

lievendr
14 juni 2004, 11:55
ik ga akkoord met wat dehaene gisteren zei : het is een signaal, mar de stijging van het Blok is al jaren een onduidelijk signaal, wat de bewuste blokkers op dit forum ook mogen beweren.

Klingon
14 juni 2004, 11:59
ik ga akkoord met wat dehaene gisteren zei : het is een signaal, mar de stijging van het Blok is al jaren een onduidelijk signaal, wat de bewuste blokkers op dit forum ook mogen beweren.

Onduidelijk???

Als je iets niet wil begrijpen zal je het ook niet begrijpen.

Gorefest
14 juni 2004, 12:00
ik ga akkoord met wat dehaene gisteren zei : het is een signaal, mar de stijging van het Blok is al jaren een onduidelijk signaal, wat de bewuste blokkers op dit forum ook mogen beweren.
Onduidelijk???? Hun programma is nochtans duidelijk genoeg om ze naar de rechtbank te sturen.

Knuppel
14 juni 2004, 12:06
Ik heb nog nooit mijn vrouw afgerammeld, niet op straat, niet elders,
Ik heb nog nooit een andere vrouw met peuter afgerammeld,
In heb nog nooit politiek bedreven met mijn vuisten, niet op straat, niet elders,
Ik heb nog nooit zedenfeiten gepleegd,
Ik heb nog nooit drugsgedeald.
Ik hen nog nooit mensen neergeschoten,
Ik heb nog nooit een familie uitgemoord, niet in Schaarbeek, niet elders,
Ik heb nog nooit brandgesticht.
Maar in uw ogen ben ik racist.
Wie heeft er hier een tunnelvisie?


Ik hoop elke Blokker stillekesaan beginnen door te hebben hoe plezant dat dat is, gecriminaliseerd worden.

En dat de criminaliseerders stillekensaan beginnen door te hebben dat dit niet helpt....

Knuppel
14 juni 2004, 12:12
ik ga akkoord met wat dehaene gisteren zei : het is een signaal, mar de stijging van het Blok is al jaren een onduidelijk signaal, wat de bewuste blokkers op dit forum ook mogen beweren.


Waarmee enkel bewezen wordt dat er door de 'democratische partijen' jaren verspild werden vermits ze vandaag overduidelijk nog steeds niet (willen) weten wat dit 'onduidelijk' signaal betekent.

lievendr
14 juni 2004, 12:15
ik ga akkoord met wat dehaene gisteren zei : het is een signaal, mar de stijging van het Blok is al jaren een onduidelijk signaal, wat de bewuste blokkers op dit forum ook mogen beweren.
Onduidelijk???? Hun programma is nochtans duidelijk genoeg om ze naar de rechtbank te sturen.het ongenoegen concentreert zich vooral rond de migrantenkwestie, en daarover heeft de rechtbank voorlopig egzegd dat het racistisch is, op basis van uitspraken en publicaties, niet louter op basis van een programma.
een foertstem, inderdaad, omwille van aangehaalde redenen (teveel ministerwissel, e.d.). Een foerrtstme is nog altijd een TEGENStem. Maar die zijn niet voor alles van het Blok. Als jullie denken dat al jullie kiezers jullie volgen in heel je programma ... (40% tegen vlaamse onafhankelijkheid ..., republikeinse kiezers ??)

maar goed, ik zeg maar wat ik denk en aanvoel over de door het Blok zo geprezen Dorpsstraat. Dat mag toch hé. het signaal is wel duidelijk over migrantenstemrecht natuurlijk.

lievendr
14 juni 2004, 12:16
ik ga akkoord met wat dehaene gisteren zei : het is een signaal, mar de stijging van het Blok is al jaren een onduidelijk signaal, wat de bewuste blokkers op dit forum ook mogen beweren.


Waarmee enkel bewezen wordt dat er door de 'democratische partijen' jaren verspild werden vermits ze vandaag overduidelijk nog steeds niet (willen) weten wat dit 'onduidelijk' signaal betekent.Leg het eens uit. en iets meer dan 'de vlaming wil een rechts en Vlaams beleid' hé.

alpina
14 juni 2004, 12:22
ik wil je best geloven dat jezelf geen racist bent (als je dat zelf ook OPRECHT vindt)

Maar je vindt bepaalde zaken zo belangrijk dat je ze belangrijker acht dan non-racisme en dus geef je je stem aan een racistische partij waardoor je wel degelijk racisme aktief steunt.

In plaat van zo door te bomen over de toch wel heel onduidelijke term racisme zou je je beter eens afvragen waarom zo veel mensen nog liever op een zogenaamde racistische partij stemmen dan op de andere partijen. Het is belachelijk om dit verkiezingsresultaat als een domme/vreselijke keuze van de kiezer te bestempelen(zoals bv een Vermeersch of Dua), dat is het niet, het is een duidelijk signaal naar de traditionele partijen. Dat signaal is er al minstens 10jaar maar zolang men er gewillig naast kijkt zal dit signaal enkel sterker worden.

alpina
14 juni 2004, 12:27
Waarmee enkel bewezen wordt dat er door de 'democratische partijen' jaren verspild werden vermits ze vandaag overduidelijk nog steeds niet (willen) weten wat dit 'onduidelijk' signaal betekent.Leg het eens uit. en iets meer dan 'de vlaming wil een rechts en Vlaams beleid' hé.

Het is niet meer dan dat; wil de Vlaming dan geen rechtser en Vlaamser beleid?

25% van de kiezers stemt op een extreem rechtse partij die voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen is. Nog iets meer stemt voor een rechtse partij die duidelijk voor meer Vlaamse eisen gaat en de VLD die door hun regeringsdeelname zwaar naar links is opgeschoven en voor de postjes volledig onderdanig aan de PS en de spa is geweest verliest stemmen. Moet er nog een tekeningetje bij dan? Binnenkort is er misschien zelfs geen links progressieve meerderheid meer die zich braaf houdt op communautair gebied, gaat u dan nog zeggen dat de Vlaming een linkser en minder Vlaams beleid wil?

Turkje
14 juni 2004, 12:32
Voeg er dan gerust leugenachtigheid en onbetrouwbaarheid aan toe.

Foertstemmen vertellen immers OOK een en ander. Voor wie er oren naar heeft toch.
Zeggen dat je je 'schaamt voor je mede-Vlamingen' of 'dat ze rot verwend zijn', daar bereik je het tegenovergestelde mee dan wat de bedoeling is. Feit blijft intussen wel dat wij geen middelen hebben (of krijgen!) om ons ongenoegen op een andere wijze te kunnen uiten. Je kan de VEROORZAKERS van al die foertstemmen, jammer genoeg, maar op één manier afstraffen in dit land...

Een iets- of wat verstandelijk begaafd mens zou anders denken dat onze 'intelligente' politici de wind uit de zeilen zouden nemen van de partij die een klein miljoen foerstemmers aantrekt. De tijd dat ze daarin slaagden met cordons en politieke processen behoort zo te zien immers defintief tot het verleden.

Maar wat zie ik?
Na al die zwarte zondagen, na alle beloftes om die 'racistische' partij te zullen terugdringen via een beter beleid, zal er een tripartite gevormd worden en komt er dus allles behalve een beter beleid!

Het zij zo. De mens is nu eenmaal gedoemd om te lijden vooraleer hij er uit leert.
En politici zijn ook mensen.

Het is inderdaad zo dat een blanco-stem uit ontevredenheid veel minder impact heeft dan een Blok-stem uit ontevredenheid. Wanneer dan direct erna alle voorzitters enkel maar weten uit te kramen dat "het beleid toch fameus goed was geweest", tja, dan vraag ik me af of die mensen wel weten dat ze naast de kwestie bezig zijn.

Ik val nog altijd achterover wanneer ik zie hoe minachtend en laatdunkend politici doen over hun kiezers.

Ik kan dan ook besluiten dat de traditionele partijen chance hebben dat er nog altijd veel mensen de moed hebben om NIET op het Blok te stemmen, ondanks alle vervreemding die diezelfde traditionele partijen hebben teweeggebracht.

mrsusnea
14 juni 2004, 12:36
Is de Vlaming dan een racist? Neen... De Vlaming kiest uit een winkel waar slechts één product in de etalage ligt dat een oplossing claimt te bieden voor de problemen die hij aanvoelt.
Problemen die hij aanvoelt omdat de publiciteitscampagne van dat éne "product" al jaren enkel daarover spreekt, en over niets anders!
Werkloosheid?
Sociale zekerheid?
Pensioenen?
Huisvesting?
Volksgezondheid?
Koopkracht?
Onderwijs?
Verkeersveiligheid?
Begroting?
Europa?
Eén van de beste landen van de wereld om te wonen?
Je vrouw op straat aframmelen?
Een andere vrouw met peuter aframmelen?
Politiek bedrijven op straat met je vuisten?
Zedenfeiten met minderjarigen?
Drugsdealen?
Vier mensen neerschieten?
Familie uitmoorden in Schaarbeek?
Brandstichting?
Allemaal géén enkel belang,
Maar zes lawaaierige Marokaantjes op een tram of op een plein, d�*t is een [b]DRAMA, (maar 't zijn vooral géén racisten!!) :roll:
Tunnelvisie dan?

of turken

maja, als ge zelfs de walen nie afkunt OMDAT ZE HET MOEILIJK HEBBEN
...

shiiit!
"ike ben gene racist he" (mon oeil :P)

Pieter de Coninck
14 juni 2004, 12:36
ik wil je best geloven dat jezelf geen racist bent (als je dat zelf ook OPRECHT vindt).

Maar je twijfelt wel aan mijn oprechtheid. Dus ben ik in uw ogen wel een racist.

Maar je vindt bepaalde zaken zo belangrijk dat je ze belangrijker acht dan non-racisme en dus geef je je stem aan een racistische partij waardoor je wel degelijk racisme aktief steunt.

In uw ogen steun ik actief het racisme. Neen de VLD steunt actief het racisme, want die wil alle vreemdelingen de toegang tot het zwembad verbieden. Maar de VLD blijft nog altijd een democratische partij.

Ik weiger de criminele vreemdelingen te aanvaarden. Is dat racisme?
Ik ben tegen het stemrecht van de allochtonen en de stemplicht van de autochtonen. Is dat racisme?
Ik weiger nog langer transfers naar Wallonië te betalen. Is dat racisme?

Maar geen nood, ik ben er nog altijd fier op Vlaming te zijn. En het enige waarvoor ik me schaam is dat er in Vlaanderen mensen zijn zoals rode rakker en moraal filosoof Vermeersch.

Knuppel
14 juni 2004, 12:44
Waarmee enkel bewezen wordt dat er door de 'democratische partijen' jaren verspild werden vermits ze vandaag overduidelijk nog steeds niet (willen) weten wat dit 'onduidelijk' signaal betekent.Leg het eens uit. en iets meer dan 'de vlaming wil een rechts en Vlaams beleid' hé.


Knuppel schreef:

De regeringspartijen zijn nochtans hoofzakelijk afgestraft omdat ze anti-vlaams, slap, dubbelzinnig en links regeren.

dejohan
14 juni 2004, 12:56
Ik hoop elke Blokker stillekesaan beginnen door te hebben hoe plezant dat dat is, gecriminaliseerd worden.

En dat de criminaliseerders stillekensaan beginnen door te hebben dat dit niet helpt....

langs de twee kanten.

Tegendradigaard
14 juni 2004, 13:01
Ik denk dat ik het snap.

Dus 75 % van de kiezers zijn tegenstemmers. die stemmen gewoon op een partij omdat die partij niet met het Blok wil regeren. Het programma van die partij interesseert hen helemaal niet. Zolang die partij maar niet met het Blok in zee wil gaan. Of ze nu SPa, VLD, CDV of Groen stemmen is niet belangrijk.
Het enige punt waarom burgers stemmen in dit land is dus het cordon sanitaire.

Of is het toch nie zo simpel ?

'k hem nu nie de gewoonte om mijzelf te quoten maar is het zo dat ik het moet snappen of nie ?
Of hem ik het te goe gesnapt ?

Tegendradigaard
14 juni 2004, 13:04
Laat me der nu nie van wakker liggen he. Zeg me of mijn analyse juist is.

de Vexille
14 juni 2004, 13:12
ach wat... ik maak er gewoon een nieuwe thread van
knipje

lustige lezer
14 juni 2004, 13:14
het ongenoegen concentreert zich vooral rond de migrantenkwestie, en daarover heeft de rechtbank voorlopig egzegd dat het racistisch is, op basis van uitspraken en publicaties, niet louter op basis van een programma.

U weet meer dan 4 miljoen vlamingen? Dat is ene onderdeel van het VB, er zijn nog belangrijke punten, maar dat willen de "correcte" mensen maar niet inzien. En zolang dat die "correcte" mensen zich niet gaan bemoeien met de vraag van 1minjoen kiezers, zal deze kiezersgroep groeien.
Het VB is zo makkelijk te stoppen, ge moet alleen durven te ondernemen... Neemt de belangrijkste standpunten over en ge ziet niet meer van het VB.

lievendr
14 juni 2004, 13:20
het ongenoegen concentreert zich vooral rond de migrantenkwestie, en daarover heeft de rechtbank voorlopig egzegd dat het racistisch is, op basis van uitspraken en publicaties, niet louter op basis van een programma.

U weet meer dan 4 miljoen vlamingen? Dat is ene onderdeel van het VB, er zijn nog belangrijke punten, maar dat willen de "correcte" mensen maar niet inzien. En zolang dat die "correcte" mensen zich niet gaan bemoeien met de vraag van 1minjoen kiezers, zal deze kiezersgroep groeien.De welke ???
miljardentransfers, mischien voor een deel, ja. Maar niet of nauwelijks voor de echt katholiek-conservatieve punten bijvoorbeeld. En op economisch vlak is een centrum-figuur als Dewinter zelfs niet rechts (ik ook niet trouwens).

ik ben niet 'correct', ik ben voor een coalitie Vlaams kartel-Blok.

ik zeg alleen dat de Blok-stemmen vooral ontstaan uit algemene en ook politieke misnoegdheid en wantrouwehn tgo 'het establishment' en niet ALLEEN op basis van het Blok-programma zelf.
dat is mijn aanvoelen en ik denk neit dat ik er heel ver van zit.

Timor
14 juni 2004, 13:20
Ik denk dat ik het snap.

Dus 75 % van de kiezers zijn tegenstemmers. die stemmen gewoon op een partij omdat die partij niet met het Blok wil regeren. Het programma van die partij interesseert hen helemaal niet. Zolang die partij maar niet met het Blok in zee wil gaan. Of ze nu SPa, VLD, CDV of Groen stemmen is niet belangrijk.
Het enige punt waarom burgers stemmen in dit land is dus het cordon sanitaire.

Of is het toch nie zo simpel ?

'k hem nu nie de gewoonte om mijzelf te quoten maar is het zo dat ik het moet snappen of nie ?
Of hem ik het te goe gesnapt ?

Uw analyse is mijn ogen zo goed als juist (indien ze zoals ik aanneem sarcastisch bedoeld is ;)). Ik walg dan ook van de statement van Stevaert al zou "76% niet op extreem rechts gestemd hebben". Als je die redenering doortrekt naar andere partijen zou de SP.A 80% tegen zich hebben, Als je het hele linkse draagvlak bij elkaar neemt zou zelfs nog driekwart van de Vlamingen tegen links zijn, en in mijn ogen is die conclusie zelfs nog correcter dan die van Stevaert.

Het is duidelijk dat Vlaanderen voor een centrum-rechts beleid gekozen heeft met een mogelijke absolute meerderheid. Indien je de VLD daarbij telt (in theorie rechts georiënteerd maar onder invloed van SP.A meer naar links opgeschoven) zit je al met 70% van de Vlamingen die zulks beleid prefereren. En toch krijgen we waarschijnlijk een centrum-linkse regering (met Groen en SP.A). De Belgische democratie ten voeten uit!

filosoof
14 juni 2004, 13:21
ik wil je best geloven dat jezelf geen racist bent (als je dat zelf ook OPRECHT vindt).

Maar je twijfelt wel aan mijn oprechtheid. Dus ben ik in uw ogen wel een racist.

Maar je vindt bepaalde zaken zo belangrijk dat je ze belangrijker acht dan non-racisme en dus geef je je stem aan een racistische partij waardoor je wel degelijk racisme aktief steunt.

In uw ogen steun ik actief het racisme. Neen de VLD steunt actief het racisme, want die wil alle vreemdelingen de toegang tot het zwembad verbieden. Maar de VLD blijft nog altijd een democratische partij.
Smegma werd ter orde geroepen..
Ik weiger de criminele vreemdelingen te aanvaarden. Is dat racisme?
Ik ben tegen het stemrecht van de allochtonen en de stemplicht van de autochtonen. Is dat racisme? Maar Blokcriminelen worden juichend verkozen?
Ik weiger nog langer transfers naar Wallonië te betalen. Is dat racisme?
en dan weiger ik nog langer transfers te betalen naar Limburg en West-Vlaanderen?
Maar geen nood, ik ben er nog altijd fier op Vlaming te zijn. En het enige waarvoor ik me schaam is dat er in Vlaanderen mensen zijn zoals rode rakker en moraal filosoof Vermeersch.

Ook de Vexille schreef in die zin:
Is de Vlaming dan een racist? Neen... De Vlaming kiest uit een winkel waar slechts één product in de etalage ligt dat een oplossing claimt te bieden voor de problemen die hij aanvoelt.

Problemen die hij aanvoelt omdat de publiciteitscampagne van dat éne "product" al jaren enkel daarover spreekt, en over niets anders!
Werkloosheid?
Sociale zekerheid?
Pensioenen?
Huisvesting?
Volksgezondheid?
Koopkracht?
Onderwijs?
Verkeersveiligheid?
Begroting?
Europa?
Eén van de beste landen van de wereld om te wonen?
Je vrouw op straat aframmelen?
Een andere vrouw met peuter aframmelen?
Politiek bedrijven op straat met je vuisten?
Zedenfeiten met minderjarigen?
Drugsdealen?
Vier mensen neerschieten?
Familie uitmoorden in Schaarbeek?
Brandstichting?
Allemaal géén enkel belang,
Maar zes lawaaierige Marokaantjes op een tram of op een plein, d�*t is een [b]DRAMA, (maar 't zijn vooral géén racisten!!)
Tunnelvisie dan?

straddle
14 juni 2004, 13:27
Laat me der nu nie van wakker liggen he. Zeg me of mijn analyse juist is.

Ik volg je perfect, het is idd een redenering die opgaat, als je het startpunt van ingenious gebruikt....
In die redenering zijn het dus de niet blokstemmers maar al de anderen die proteststemmers zijn! Begint er zo een beetje opte gelijken idd.!

Airke
14 juni 2004, 13:28
Leterme zijn koppigheid zal hem fataal worden

benji
14 juni 2004, 21:11
Problemen die hij aanvoelt omdat de publiciteitscampagne van dat éne "product" al jaren enkel daarover spreekt, en over niets anders!
Werkloosheid?
Sociale zekerheid?
Koopkracht?
Onderwijs?
Verkeersveiligheid?
Begroting?
Europa?
Eén van de beste landen van de wereld om te wonen?
Je vrouw op straat aframmelen?
Een andere vrouw met peuter aframmelen?
Politiek bedrijven op straat met je vuisten?
Zedenfeiten met minderjarigen?
Drugsdealen?
Vier mensen neerschieten?
Allemaal géén enkel belang,
Maar zes lawaaierige Marokaantjes op een tram of op een plein, d�*t is een DRAMA, (maar 't zijn vooral géén racisten!!) :roll:
Tunnelvisie dan?De frustraties druipen van het scherm. :mrgreen:

En ik geniet met volle teugen ,zie ze spartelen hahahahaha

benji
14 juni 2004, 21:18
Onze walen kosten hopen vol geld ,ook onze illegalen en vreemdelingen kost de Vlaming handen vol geld ,en als dank wordt hij in het gezicht gespuwd door deze bevolkingsgroepen ,DAT is wat de Vlaming DUIDELIJK beu is!
Wij zijn het beu om het ocmw te spelen voor al de inwijkelingen ,terwijl onze mensen meer en meer met een minimuminkomen moeten rond komen !! Onze landlopers krijgen een kartonnen doos om in te slapen ,illegalen worden in vakantieoorden opgevangen, om van te kotsen !!!
En dan het hoge aandeel van allochtonen in de criminaliteit, denken jullie nu echt dat de Vlaming dit BLIJFT ondergaan ? :roll:

lustige lezer
14 juni 2004, 21:32
De welke ???
miljardentransfers, mischien voor een deel, ja. Maar niet of nauwelijks voor de echt katholiek-conservatieve punten bijvoorbeeld. En op economisch vlak is een centrum-figuur als Dewinter zelfs niet rechts (ik ook niet trouwens)..

Ik stem voor het VB om meer veiligheid, minder waalse bemoeienissen en het allochtonenprobleem. Ook om hun jeugdverenigingenbeleid.

luc broes
14 juni 2004, 22:13
Vergelijk dat dan eens met de openheid en ongekunsteldheid van een FDW, die zich niet gehinderd voelt over wat men van hem denkt, over het feit of hij al dan niet iets verkeerd zal zeggen...
fdw wordt door zijn achterban aanzien als een god, en kan dus in zijn ogen niks verkeerd zeggen.[/quote]
?? god, dat was toch Steve, of vergis ik me,

Darwin
14 juni 2004, 22:44
Ik heb nog altijd liever iemand die zich eens verspreekt of iets verfoeilijk zegt, maar rechtuit en eerlijk is. M.i. is dit veel waardevoller dan de verziekte cultuur waarbij politici meer aan hun perceptie door het brede publiek denken, ook al verloochenen ze zichzelf en hun ideeën voortdurend. Dit is ook één van de onderliggende problemen die de huidige blok- cultuur aanwakkeren...


toch is het zo: Dewinter staat alleen, wordt vereerd door achterban. Of hij iets goed zegt of slecht: de achterban bejubbelt hem. De andere traditionelen breken hem af, maar da's niet erg, integendeel dat heeft hij graag. De pers mag er ook het hunne van denken. Dat raakt het blok niet.

De traditionele voorzitters moeten hun woordne wegen. Als ze iets mis zeggen : kritiek uit achterban (heel soms eens), maar ook: kritiek van andere traditionele voorzitters, kritiek van pers en kritiek van blok. En hun kiezers kiezen tussen traditionele partijen, en zijn daar dus gevoeliger voor.


Komt er op neer : taktisch moet dewinter zijn woorden niet wegen, zo'n dingen kunnen hem niet deren. Voor de traditionele partijen is dit wel zo.

Wanneer het blok echter nóg gematigder wordt, en ooit in een regering komt, dan zullen de blokkopstukken echter met hetzelfde miereneuken te maken krijgen.


Als ge een beetje inzicht hebt in politiek gezwets en de pers zou ge dat toch moeten snappen :? ;)

Het sterkste punt van het Blok is zijn INHOUDSWAARDE.

Geen enkele partij kan zijn standpunten zo duidelijk en vol zelfvertrouwen verdedigen als het Blok. De andere partijen weten immers dat ze fundamenteel verkeerd zitten en dat het Blok het bij het rechte eind heeft.

Geen enkel argument kunnen ze aandragen om het Vlaams Blok te counteren. En de mensen zien dat. Wat is het programma van de andere partijen? Niemand weet het. Wat is het programma van het Vlaams Blok? Iedereen weet het.

Het Blok heeft de beste oplossingen in huis voor de grootste samenlevingsproblemen van vandaag en de anderen weten dat ook. Alleen zijn ze te laf om dat toe te geven. Omdat ze die problemen zelf gecreëerd en opzettelijk in stand gehouden hebben.

Bij de volgende verkiezingen kiest wellicht 1 op 3 van de Vamingen voor het Vlaams Blok.

predator
14 juni 2004, 22:51
Filososoof schreef :

Maar zes lawaaierige Marokaantjes op een tram d�*t is een DRAMA,


Ja Filo dat is een drama :

hoe is het verdorie mogelijk dat, tegelijkertijd, 6 (zes) BMWs niet kunnen starten ...

Je euro kan toch nog door je tunnel, he Filo ?