PDA

View Full Version : vb: peilingen onderschat


ingenious
14 juni 2004, 07:12
de enorme vooruitgang van het blok was volgens mij niet aangegeven in de peilingen. als ik me goed herinner scoren ze telkens beter dan in de peilingen.

hoe komt dit?
twijfelen een hoop blokstemmers zolang?
durven sommige mensen aan enqueteurs niet toegeven blok te stemmen?
nog iets anders?

Tzuvar Raemborr
14 juni 2004, 07:37
Ik heb de zaterdag nog op wat vrienden ingepraat, dat zal het verschil gemaakt hebben :)


Okee, da's voor te lachen, maar ik denk dat het dat was : mondige VB kiezers die door de peilingen, die al goed waren, een hart onder de riem gestoken krijgen en dan vrienden en familie op het laatste moment over de streep trekken.

big bad wolf
14 juni 2004, 08:24
vele mensen zijn bang om als racist beschimpt te worden, dat manifesteert zich gedeeltijk in het grote percentage van kiezers die op een paar weken voor de verkiezingen 'nog niet weten voor wie ze gaan stemmen'. Het Vlaams Blok voert ook in tegenstelling tot de andere partijen een continuë 'campagne': ledenbladen, folders, nieuwsbrieven, een altijd actuele website, meetings, enz. Door deze hechte band, die niet enkel gesmeed word op een paar maanden voor de verkiezing, heb je dan ook een goed geïnformeerd en trouw kiezerspubliek die niet zomaar in de moddercampagnes van andere partijen vallen. Het Vlaams Blok is een volkspartij als geen ander.

ingenious
14 juni 2004, 08:27
vele mensen zijn bang om als racist beschimpt te worden, dat manifesteert zich gedeeltijk in het grote percentage van kiezers die op een paar weken voor de verkiezingen 'nog niet weten voor wie ze gaan stemmen'. Het Vlaams Blok voert ook in tegenstelling tot de andere partijen een continuë 'campagne': ledenbladen, folders, nieuwsbrieven, een altijd actuele website, meetings, enz. Door deze hechte band, die niet enkel gesmeed word op een paar maanden voor de verkiezing, heb je dan ook een goed geïnformeerd en trouw kiezerspubliek die niet zomaar in de moddercampagnes van andere partijen vallen. Het Vlaams Blok is een volkspartij als geen ander.

idd, dor die continue campagne besteed het blok maar dan eender welke andere partij aan propaganda. die ze dan allemaal laat maken door zogenaamde parlementaire medewerkers.

eigenlijk betaal ik dus belastingen zodat het blok mensen hier bang kan maken omdat het toch zo gevaarlijk is hier! :roll:

YVAN
14 juni 2004, 08:29
Langs de weg wens ik aan HET VLAAMS BLOK van herte gelukwensen voor hun grandiose overwinnning voor de verkiezingen 04. Zolangs dat de andere partijen niet willen praten met het vlaams blok stem ik altijd op het vlaams blok.

k9
14 juni 2004, 08:32
vele mensen zijn bang om als racist beschimpt te worden, dat manifesteert zich gedeeltijk in het grote percentage van kiezers die op een paar weken voor de verkiezingen 'nog niet weten voor wie ze gaan stemmen'.
Sommige mensen durven het gewoon niet te zeggen maar niet uit angst maar omdat hun eigen geweten opspeelt.




Het Vlaams Blok voert ook in tegenstelling tot de andere partijen een continuë 'campagne': ledenbladen, folders, nieuwsbrieven, een altijd actuele website, meetings, enz. Door deze hechte band, die niet enkel gesmeed word op een paar maanden voor de verkiezing, heb je dan ook een goed geïnformeerd en trouw kiezerspubliek die niet zomaar in de moddercampagnes van andere partijen vallen. Het Vlaams Blok is een volkspartij als geen ander.

Je bedoelt dat het VB zijn leden constant brainwashed?

En ja de hoeveelheid papier die ik van het VB kreeg is verbazingwekkend ongeveer evenveel als van al de andere partijen samen en ik won in brussel daar zijn heel veel partijen .

big bad wolf
14 juni 2004, 08:45
vele mensen zijn bang om als racist beschimpt te worden, dat manifesteert zich gedeeltijk in het grote percentage van kiezers die op een paar weken voor de verkiezingen 'nog niet weten voor wie ze gaan stemmen'. Het Vlaams Blok voert ook in tegenstelling tot de andere partijen een continuë 'campagne': ledenbladen, folders, nieuwsbrieven, een altijd actuele website, meetings, enz. Door deze hechte band, die niet enkel gesmeed word op een paar maanden voor de verkiezing, heb je dan ook een goed geïnformeerd en trouw kiezerspubliek die niet zomaar in de moddercampagnes van andere partijen vallen. Het Vlaams Blok is een volkspartij als geen ander.

idd, dor die continue campagne besteed het blok maar dan eender welke andere partij aan propaganda. die ze dan allemaal laat maken door zogenaamde parlementaire medewerkers.

eigenlijk betaal ik dus belastingen zodat het blok mensen hier bang kan maken omdat het toch zo gevaarlijk is hier! :roll:

Gekeken naar de uitzending over het Vlaams Blok in Audit 04? Het Vlaams Blok heeft maar de helft van de financiële middelen van de 3 andere grote partijen, maar besteed wel 2x meer uit aan campagnevoeren. Ik betaal dan liever mee voor de informatie die ik regelmatig binnenkrijg, dan dat ik betaal zodat die andere partijen het massaal in hun zakken kunnen steken.

k9
14 juni 2004, 08:50
Gekeken naar de uitzending over het Vlaams Blok in Audit 04? Het Vlaams Blok heeft maar de helft van de financiële middelen van de 3 andere grote partijen, maar besteed wel 2x meer uit aan campagnevoeren. Ik betaal dan liever mee voor de informatie die ik regelmatig binnenkrijg, dan dat ik betaal zodat die andere partijen het massaal in hun zakken kunnen steken.

Leuk hoedat je die feiten verdraait.

De andere partijen gebruiken het grootste deel van dat geld waar het voor dient: het land/gewest besturen of oppositie voeren. Het VB gebruikt het zowat allemaal om campagne te voeren.

ingenious
14 juni 2004, 08:53
Gekeken naar de uitzending over het Vlaams Blok in Audit 04? Het Vlaams Blok heeft maar de helft van de financiële middelen van de 3 andere grote partijen, maar besteed wel 2x meer uit aan campagnevoeren. Ik betaal dan liever mee voor de informatie die ik regelmatig binnenkrijg, dan dat ik betaal zodat die andere partijen het massaal in hun zakken kunnen steken.

je hebt niet goed opgelet wolfke.

het blok heeft minder financiele middelen. het heeft ook maar 1 werknemer in dienst. en zoals we allemaal weten kan 1 man niet al die propaganda maken.

wat doen ze wel? elke fractie krijgt parlementaire medewerkers. die kunnen ze gebruiken om administratief werk te doen, opzoekwerk voor de kamerleden,... het blok gebruikt deze medewerkers om propaganda te maken, de hele legislatuur door. dan gebruiken ze voor de verkiezingen de toelage die ze van de overheid krijgen ook nog eens.

in het vervolg beter opletten!

Prien G.
14 juni 2004, 09:43
Gekeken naar de uitzending over het Vlaams Blok in Audit 04? Het Vlaams Blok heeft maar de helft van de financiële middelen van de 3 andere grote partijen, maar besteed wel 2x meer uit aan campagnevoeren. Ik betaal dan liever mee voor de informatie die ik regelmatig binnenkrijg, dan dat ik betaal zodat die andere partijen het massaal in hun zakken kunnen steken.

Leuk hoedat je die feiten verdraait.

De andere partijen gebruiken het grootste deel van dat geld waar het voor dient: het land/gewest besturen of oppositie voeren. Het VB gebruikt het zowat allemaal om campagne te voeren.


hahaha, kleuter 9 :roll:

precies ofat de partijen hun dotaties aanwenden om bvb een sociale woning te bouwen , tuurlijk niet

de enige reden waarom het Blok zoveel MOET uitgeven aan campagnes is omdat ze systhematisch geweerd worden in de media (behalve als het verkiezingen zijn )

k9
14 juni 2004, 09:47
hahaha, kleuter 9 :roll:

De enige kleuter ben jij met zo'n commentaar hoor.



precies ofat de partijen hun dotaties aanwenden om bvb een sociale woning te bouwen , tuurlijk niet

de enige reden waarom het Blok zoveel MOET uitgeven aan campagnes is omdat ze systhematisch geweerd worden in de media (behalve als het verkiezingen zijn )

:lol: :lol:
Leuk te zien dat er nog de VB propaganda geloven

Ach ja gisteren helemaal nooit het VB gezien. Ze zijn ook nooit in "doe de stem teste geweest" nooit in audit 04 nooit in ...

Ach ja eens gebrainwashed, altijd gebrainwashed. :lol:

Tegendradigaard
14 juni 2004, 09:52
Hoeveel keer komen ze in Terzake aan bod ? Hoeveel keer in zeveren op zondag ?
Of hoeveel keer in de laatste show ?

big bad wolf
14 juni 2004, 09:54
Leuk te zien dat er nog de VB propaganda geloven

Ach ja gisteren helemaal nooit het VB gezien. Ze zijn ook nooit in "doe de stem teste geweest" nooit in audit 04 nooit in ...

Ach ja eens gebrainwashed, altijd gebrainwashed. :lol:

wtf????
Het is een feit dat het Vlaams Blok ondanks zijn onverweldingende verkiezingoverwinning onevenredig weinig in beeld zijn gekomen, maar ik heb toch meer dan eens Dewinter en Van Hecke aan het woord gezien.
In elke doe de stemtest is het Vlaams Blok hoogstens 2-3x aan bod gekomen, wat duidelijk wijst op de discriminatie van de intussen grootste partij van Vlaanderen.
En ook in Audit 04 heeft het Vlaams Blok zijn zeg kunnen doen.

Ik denk dat je ook maar wilt geloven wat jouw partij je wil zeggen.

En wat de propaganda van het Vlaams Blok betreft: er staan altijd genoeg cijfers in hun publicaties, dit is geen kwestie van geloven, maar van je verantwoordelijkheid op te nemen, en te stemmen voor de enige partij die er iets WIL aan doen.

k9
14 juni 2004, 09:56
Hoeveel keer komen ze in Terzake aan bod ? Hoeveel keer in zeveren op zondag ?
Of hoeveel keer in de laatste show ?

In elk van die programma's komen ze aan bod, net zoals in zowat alle andere tijdschriften, kranten, TV/radio zenders,...

Helemaal niet "systematich geweerd" dus .

speciaal voor jou :

weren
we•ren
/w’erf(n)/
overgank. werkw.; weerde, h. geweerd
1220-1240 ~Gr. rusthai (behoeden, handhaven), Oud-Ind. varu-tar- (beschermer)
1 beletten ergens te komen of zich neer te zetten, buiten zekere grens of kring houden
synoniem: tegenhouden, keren, tegengaan

2 uitsluiten, voorkomen

ingenious
14 juni 2004, 09:58
Leuk te zien dat er nog de VB propaganda geloven

Ach ja gisteren helemaal nooit het VB gezien. Ze zijn ook nooit in "doe de stem teste geweest" nooit in audit 04 nooit in ...

Ach ja eens gebrainwashed, altijd gebrainwashed. :lol:

wtf????
Het is een feit dat het Vlaams Blok ondanks zijn onverweldingende verkiezingoverwinning onevenredig weinig in beeld zijn gekomen, maar ik heb toch meer dan eens Dewinter en Van Hecke aan het woord gezien.
In elke doe de stemtest is het Vlaams Blok hoogstens 2-3x aan bod gekomen, wat duidelijk wijst op de discriminatie van de intussen grootste partij van Vlaanderen.
En ook in Audit 04 heeft het Vlaams Blok zijn zeg kunnen doen.

Ik denk dat je ook maar wilt geloven wat jouw partij je wil zeggen.

En wat de propaganda van het Vlaams Blok betreft: er staan altijd genoeg cijfers in hun publicaties, dit is geen kwestie van geloven, maar van je verantwoordelijkheid op te nemen, en te stemmen voor de enige partij die er iets WIL aan doen.

ik denk dat wolf het concept ironie niet echt snapt!

en voor alle duidelijkheid: alle partijen gebruiken hun dotaties voor verkiezingsfolders in de verkeizingsperiode. het blok gebruikt de toegewezen parlementaire medewerkers het hele jaar door voor propaganda. het blok besteed dus veel meer belastingsgeld voor propaganda!

k9
14 juni 2004, 10:00
wtf????
Het is een feit dat het Vlaams Blok ondanks zijn onverweldingende verkiezingoverwinning onevenredig weinig in beeld zijn gekomen, maar ik heb toch meer dan eens Dewinter en Van Hecke aan het woord gezien.

"onevenredig weinig" is al iets anders dan wat hierboven gezegd word.


Ik denk dat je ook maar wilt geloven wat jouw partij je wil zeggen.

Ik heb geen idee wat "mijn" partij daar over zegt .



En wat de propaganda van het Vlaams Blok betreft: er staan altijd genoeg cijfers in hun publicaties, dit is geen kwestie van geloven, maar van je verantwoordelijkheid op te nemen, en te stemmen voor de enige partij die er iets WIL aan doen.
En jij gelooft cijfers van politici ? :roll: naief zou ik zeggen, heel naief.

big bad wolf
14 juni 2004, 10:06
En wat de propaganda van het Vlaams Blok betreft: er staan altijd genoeg cijfers in hun publicaties, dit is geen kwestie van geloven, maar van je verantwoordelijkheid op te nemen, en te stemmen voor de enige partij die er iets WIL aan doen.
En jij gelooft cijfers van politici ? :roll: naief zou ik zeggen, heel naief.
Het Vlaams Blok is de enige partij die een volledige studie heeft laten uitvoeren naar de miljardenstroom naar de walen. Somers heeft na veel en lang aarzelen toch de cijfers naar buiten durven brengen hierover en wat bleek: de cijfers kwamen in grote mate overeen. Dit bewijst dat het Vlaams Blok als oppositiepartij een realistische studie heeft uitgevoerd, waaruit ik ook mijn conclusies kan trekken naar andere cijfers en studies toe.

k9
14 juni 2004, 10:15
Het Vlaams Blok is de enige partij die een volledige studie heeft laten uitvoeren naar de miljardenstroom naar de walen. Somers heeft na veel en lang aarzelen toch de cijfers naar buiten durven brengen hierover en wat bleek: de cijfers kwamen in grote mate overeen. Dit bewijst dat het Vlaams Blok als oppositiepartij een realistische studie heeft uitgevoerd, waaruit ik ook mijn conclusies kan trekken naar andere cijfers en studies toe.

:lol:

Ach ja tuurlijk omdat het VB ooit eens 1 cijfer ongeveer juist heeft uitgebracht is al de rest ook juist :lol:

Naief zoals ik al zei.


Oh ja kan je trouwens die cijfers van het VB eens geven en de commentaar van somers daarop?

Tegendradigaard
14 juni 2004, 10:15
Hoeveel keer komen ze in Terzake aan bod ? Hoeveel keer in zeveren op zondag ?
Of hoeveel keer in de laatste show ?

In elk van die programma's komen ze aan bod, net zoals in zowat alle andere tijdschriften, kranten, TV/radio zenders,...

Helemaal niet "systematich geweerd" dus .

speciaal voor jou :

weren
we•ren
/w’erf(n)/
overgank. werkw.; weerde, h. geweerd
1220-1240 ~Gr. rusthai (behoeden, handhaven), Oud-Ind. varu-tar- (beschermer)
1 beletten ergens te komen of zich neer te zetten, buiten zekere grens of kring houden
synoniem: tegenhouden, keren, tegengaan

2 uitsluiten, voorkomen


Allez zeg mij dan eens ne keer hoeveel keren ze op 3 jaar tijd in de laatste show zijn geweest en hoeveel keer bvb Steve Stevaert daar geweest is.

k9
14 juni 2004, 10:17
Allez zeg mij dan eens ne keer hoeveel keren ze op 3 jaar tijd in de laatste show zijn geweest en hoeveel keer bvb Steve Stevaert daar geweest is.

Ik heb ze er al in gezien dat is alles wat ik zeg, steveart ook.

Hoeveel? geen idee, jij bent de expert blijkbaar zeg jij het dus maar :-)

Tegendradigaard
14 juni 2004, 10:24
Volgens Marc Uyterhoeven zelf zijn er 0 (nul) Vlaams Blokkers in de laatste show geweest tot hiertoe. Heeft hij zelf gezegd.
Steve zit er zowat iedere week in, of Freya..

ingenious
14 juni 2004, 10:32
Volgens Marc Uyterhoeven zelf zijn er 0 (nul) Vlaams Blokkers in de laatste show geweest tot hiertoe. Heeft hij zelf gezegd.
Steve zit er zowat iedere week in, of Freya..

vlaams blokkers zijn daar gewoon niet sympathiek genoeg voor :D

Tegendradigaard
14 juni 2004, 10:34
Wel nodig ze dan uit en laat ze op hun bek gaan ..

k9
14 juni 2004, 10:36
Volgens Marc Uyterhoeven zelf zijn er 0 (nul) Vlaams Blokkers in de laatste show geweest tot hiertoe. Heeft hij zelf gezegd.
Steve zit er zowat iedere week in, of Freya..
zenden ze dat nog uit?

Tegendradigaard
14 juni 2004, 10:36
In de zomermaanden niet dacht ik.

k9
14 juni 2004, 10:43
In de zomermaanden niet dacht ik.

DAn kunnen er moeijlijk VB'ers opkomen he :-) een SPA'er zie ik dat wel nog lukken .

big bad wolf
14 juni 2004, 10:44
Het Vlaams Blok is de enige partij die een volledige studie heeft laten uitvoeren naar de miljardenstroom naar de walen. Somers heeft na veel en lang aarzelen toch de cijfers naar buiten durven brengen hierover en wat bleek: de cijfers kwamen in grote mate overeen. Dit bewijst dat het Vlaams Blok als oppositiepartij een realistische studie heeft uitgevoerd, waaruit ik ook mijn conclusies kan trekken naar andere cijfers en studies toe.

:lol:

Ach ja tuurlijk omdat het VB ooit eens 1 cijfer ongeveer juist heeft uitgebracht is al de rest ook juist :lol:

Naief zoals ik al zei.


Oh ja kan je trouwens die cijfers van het VB eens geven en de commentaar van somers daarop?

moet ik keer op keer alle cijfers die het Vlaams Blok uitgeeft, hier herhalen mss?

k9
14 juni 2004, 10:48
moet ik keer op keer alle cijfers die het Vlaams Blok uitgeeft, hier herhalen mss?

Jij beweerd iets nu vraag ik daar bewijs van, toch normaal?

Of ben je gewoon aan het herhalen wat anderen zegden zonder ooit de bron gezien te hebben?

Tegendradigaard
14 juni 2004, 10:52
In de zomermaanden niet dacht ik.

DAn kunnen er moeijlijk VB'ers opkomen he :-) een SPA'er zie ik dat wel nog lukken .

K9 je bent aan het lullen he en ge weet het zelf ook wel he.

Tegendradigaard
14 juni 2004, 10:56
K9 jij beweert dat Vlaams Blokkers wel in de laatste show komen. Bewijs dat eens met juiste getallen en datums aub. Toch normaal he.

Of ben je ... zie je eigen woorden.

k9
14 juni 2004, 11:01
K9 je bent aan het lullen he en ge weet het zelf ook wel he.

DAn ben ik eens vriendelijk :roll:

Kijk dat het VB ondervertegenwoordigd is op de openbare omroep daar kan ik mee akkoord zijn. Dat ze geweerd worden is onzin, ze komen in zowa alle media aan bod en hoe langer hoe meer in regel met dat z emeer stemmen halen.

Maar ik weet dat het leuk is slachtoffertje spelen, ik zal de illusie niet meer prberen te doorbreken :-)

k9
14 juni 2004, 11:23
K9 jij beweert dat Vlaams Blokkers wel in de laatste show komen. Bewijs dat eens met juiste getallen en datums aub. Toch normaal he.

Of ben je ... zie je eigen woorden.

Ik heb eens naar het algemene probleem gezocht :

http://aivpc41.vub.ac.be/standpunten/uploads/PerstekstThevissen1.pdf

Weliswaar gesponserd door de VRT

FallenByTheHand
14 juni 2004, 12:26
de enorme vooruitgang van het blok was volgens mij niet aangegeven in de peilingen. als ik me goed herinner scoren ze telkens beter dan in de peilingen.

hoe komt dit?
twijfelen een hoop blokstemmers zolang?
durven sommige mensen aan enqueteurs niet toegeven blok te stemmen?
nog iets anders?

het blok doet het altijd beter in reality dan in peilingen...
misschien heeft het te maken dat ze té selectief peilen, misschien is er idd nog altijd een deel dat heimelijk wel vb wil stemmen maar niet durft voor uitkomen.