PDA

View Full Version : Veiligheidsgordels ... de grote discriminatie...


hurricane
8 november 2011, 18:18
Toen ik vandaag voor een rood licht stond en argeloos in de bus op het rijvak naast me stond te kijken, bedacht ik het volgende.
Automobilisten dienen steeds hun autogordel te dragen. Ik zie daar absoluut het nut van in en draag hem zelf ook.
Maar wat dan met passagiers van het openbaar vervoer ? Wat als een lijnbus tegen een flinke snelheid een botsing maakt ?
Daar staan zelfs passagiers recht. Ook op de trein. Mag ik daaruit afleiden dat het openbaar vervoer boven de wet staat en dus geen gordelplicht hoeft ?
Wat zijn jullie meningen en ervaringen met de gordel ? Zowel in de auto als niet op het openbaar vervoer ?

Nynorsk
8 november 2011, 18:21
Toen ik vandaag voor een rood licht stond en argeloos in de bus op het rijvak naast me stond te kijken, bedacht ik het volgende.
Automobilisten dienen steeds hun autogordel te dragen. Ik zie daar absoluut het nut van in en draag hem zelf ook.
Maar wat dan met passagiers van het openbaar vervoer ? Wat als een lijnbus tegen een flinke snelheid een botsing maakt ?
Daar staan zelfs passagiers recht. Ook op de trein. Mag ik daaruit afleiden dat het openbaar vervoer boven de wet staat en dus geen gordelplicht hoeft ?
Wat zijn jullie meningen en ervaringen met de gordel ? Zowel in de auto als niet op het openbaar vervoer ?

buspassagiers zijn marginaal scum en verdienen minder bescherming.
zoiets.

Derk de Tweede
8 november 2011, 18:28
Toen ik vandaag voor een rood licht stond en argeloos in de bus op het rijvak naast me stond te kijken, bedacht ik het volgende.
Automobilisten dienen steeds hun autogordel te dragen. Ik zie daar absoluut het nut van in en draag hem zelf ook.
Maar wat dan met passagiers van het openbaar vervoer ? Wat als een lijnbus tegen een flinke snelheid een botsing maakt ?
Daar staan zelfs passagiers recht. Ook op de trein. Mag ik daaruit afleiden dat het openbaar vervoer boven de wet staat en dus geen gordelplicht hoeft ?
Wat zijn jullie meningen en ervaringen met de gordel ? Zowel in de auto als niet op het openbaar vervoer ?

Sinds mijn grote ongeluk nu bijna 10 jaar geleden draag ik ze meestal om.
Uiteindelijk hebben gordels en luchtzak mijn leven gered.

hurricane
8 november 2011, 18:29
buspassagiers zijn marginaal scum en verdienen minder beschermen.
zoiets.

:lol:
Dat zou pas erg zijn. Of ze zijn goed verzekerd, daar bij het openbaar vervoer ?

hurricane
8 november 2011, 18:30
Sinds mijn grote ongeluk nu bijna 10 jaar geleden draag ik ze meestal om.
Uiteindelijk hebben gordels en luchtzak mijn leven gered.

Da's fijn om te horen. Ik denk dat er nog meer voorbeelden zullen volgen ...

suqar_7loe
8 november 2011, 18:37
Goed opgemerkt. Rijden zonder gordel is als buiten toeren zonder onderbroek.

Stel dat al die mensen in de trein en bus een gordel moeten dragen. Dan kunt ge toch vele minder mensen vervoeren. En ben je genoodzaakt meer openbaar vervoer uit te laten rijden.

Derk de Tweede
8 november 2011, 18:39
Da's fijn om te horen. Ik denk dat er nog meer voorbeelden zullen volgen ...

Komende vanuit het Duitse Kleef over een dijkweggetje richting Tolkamer.

Kruising Batavenweg / De Krib.
Met 70 van achteren aangereden op linker weghelft geworpen en toen weer van voren geklapt, dus een dubbele aanrijding.
Kreukelzones, riemen en luchtzakken hebben ons het leven gered.
Leuke bijkomstigheid: beide personen die ons aanreden waren ex-klasgenoten die elkaar jaren niet hadden gezien.

http://maps.google.nl/maps?q=lobith&hl=nl&ll=51.8526,6.109965&spn=0.009861,0.027788&hnear=Lobith,+Rijnwaarden,+Gelderland&gl=nl&sqi=2&t=h&z=16&vpsrc=6

Cynara Cardunculus
8 november 2011, 18:41
Passagiers in van die touringbussen zijn nochtans ook verplicht om een gordel te dragen. Op lijnbussen is het niet te doen als er mensen mogen rechtstaan.
Op de zitplaatsen kan men gordels voorzien, maar de vraag is hoelang die er blijven hangen.

Dronkoers
9 november 2011, 07:30
Sinds mijn grote ongeluk nu bijna 10 jaar geleden draag ik ze meestal om.
Uiteindelijk hebben gordels en luchtzak mijn leven gered.

Ik heb net het omgekeerde gevoel.
Maar daar is uiteraard geen oor naar, want da's "tegen de regels"

From_Vlaanderen
9 november 2011, 17:16
Ik heb net het omgekeerde gevoel.
Maar daar is uiteraard geen oor naar, want da's "tegen de regels"

Mijne gordel blokkeert al als ik een bocht neem, dus vind ik dat wel praktisch, zo blijven zitten.

Dronkoers
9 november 2011, 17:21
Mijne gordel blokkeert al als ik een bocht neem, dus vind ik dat wel praktisch, zo blijven zitten.

In bochten moogt ge gerust wat minder rijden dan de max toegelaten snelheid ze :-D

From_Vlaanderen
9 november 2011, 17:25
In bochten moogt ge gerust wat minder rijden dan de max toegelaten snelheid ze :-D

Max toegelaten snelheid is voor op de rechte stukken. De fun halen we toch uit de bochtjes.

Dronkoers
9 november 2011, 17:27
Max toegelaten snelheid is voor op de rechte stukken. De fun halen we toch uit de bochtjes.

Op rechte stukken ook. Tegen 293 per uur ofzo

From_Vlaanderen
9 november 2011, 17:29
Op rechte stukken ook. Tegen 293 per uur ofzo

Dan wel.

Ik had gewoon tegen de juge gezegd.
"Die klootzakken van aston martin hebben mij tochwel ne meundagmorgen geven seg. Er is iets mis met die kilomatrique hij liegt 173 km. Met die elekronische bazaar!"

Dronkoers
9 november 2011, 17:33
Dan wel.

Ik had gewoon tegen de juge gezegd.
"Die klootzakken van aston martin hebben mij tochwel ne meundagmorgen geven seg. Er is iets mis met die kilomatrique hij liegt 173 km. Met die elekronische bazaar!"

:-D

Da was gewoon een afspeelfilmke terwijl dien Aston op rollen stond ;-)

From_Vlaanderen
9 november 2011, 17:35
:-D

Da was gewoon een afspeelfilmke terwijl dien Aston op rollen stond ;-)

Mijne kilomatrique liegt ook. 99 in een zone 70. Wijzerke op iets over de 110.

Dronkoers
9 november 2011, 17:39
Mijne kilomatrique liegt ook. 99 in een zone 70. Wijzerke op iets over de 110.

Ik weet het nie nu, op den duur weet ge alle flitsers en mogelijke flitsplaatsen van de flikken zijn eh :-)