PDA

View Full Version : Medische (non)sens(e)


Pagina's : [1] 2 3

Groentje-18
9 november 2011, 21:34
Heeft u een klein medisch klachtje, probleempje of een heel medisch levensverhaal wat u wil delen met de rest van het forum.

Koude voeten, gebroken tenen, ...

Deel het hier. ;)


Naar het schijnt is er hier een medisch team actief wat zelfs House himself doet blozen.



(Ik wil de rest van de threads ook niet verstoren en mensen niet ongewild met dingen confronteren ook wel.
Ik heb daarvoor een oude thread proberen recupereren, maar toen kon ik me een half uur niet meer inloggen. :?

:B-fly:

koe de poing
9 november 2011, 21:37
Geloof me, het verband tussen een bak duvel en Dronkoers' die bierscheten laat is 100 % echt

bgf324
9 november 2011, 21:38
Mijn kleine teen doet pijn.

Groentje-18
9 november 2011, 21:42
@Kwaadste: hopelijk spreek je niet uit ondervinding. :?


@Bgf: Sterkte. :p

Dat topic wat ik wanhopig probeerde op te halen was trouwens van jou, bgf! :D


OT: Mijn handen zijn wat uitgedroogd.

En de vreemde druk beneden in mijn hals is er weer.

bgf324
9 november 2011, 21:47
@Bgf: Sterkte. :p

Dat topic wat ik wanhopig probeerde op te halen was trouwens van jou, bgf! :D


?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=141531

Zapatista
9 november 2011, 21:55
Sinds een korte periode heb ik schijt aan alles.

suqar_7loe
9 november 2011, 21:55
Vandaag op en top gezond.

Trixie
9 november 2011, 21:59
Ik heb last van koude rillingen, lichte koorts en kortademigheid sinds 3 dagen. :x
Blijkbaar is het "op mijn longen geslagen". Het piept ook wanneer ik adem.;-)

Trixie
9 november 2011, 21:59
Vandaag op en top gezond.

Gelukzak!

Knipp
9 november 2011, 22:01
Nek zit vast. Al weken. Vermoedelijk gewoon te dik.

Derk de Tweede
9 november 2011, 22:04
Ik rook teveel, drink te weinig, heb platvoeten, ben blond :-(, mijn vrouw begrijpt me niet, ik heb een bril, maar geen natte dromen meer.
Weeg 70 kg bij 1 meter 90, heb last van winderigheid en ik heb het altijd steenkoud...
Kan niet schaatsen en fietsen en dat voor een Ollander, geef niets om korfbal, heb last van enge dromen waarin planetoïden op Aarde storten of Madonna mij vraagt haar oraal te verwennen.
Mijn vrouwelijke manager is een bitch die de pik op mij heeft.
Het leven is één tranendal.

eno2
9 november 2011, 22:08
e coli helicobacter 0125
Tien dagen antibiotica
zes maand beschermende medicatie, daarna nieuwe bloedanalyse

eno2
9 november 2011, 22:10
Ik rook teveel, drink te weinig, heb platvoeten, ben blond :-(, mijn vrouw begrijpt me niet, ik heb een bril, maar geen natte dromen meer.
Weeg 70 kg bij 1 meter 90, heb last van winderigheid en ik heb het altijd steenkoud...
Kan niet schaatsen en fietsen en dat voor een Ollander, geef niets om korfbal, heb last van enge dromen waarin planetoïden op Aarde storten of Madonna mij vraagt haar oraal te verwennen.
Mijn vrouwelijke manager is een bitch die de pik op mij heeft.
Het leven is één tranendal.

Niet kunnen fietsen?8O

Ja madonna, dat moet oppressief zijn.

Ik zou zelfmoord plegen in mijn droom.

hurricane
9 november 2011, 22:13
Heb de ziekte van Meniëre maar gelukkig nog redelijk mild. Verder redelijk gezond :p

Trixie
9 november 2011, 22:18
Nek zit vast. Al weken. Vermoedelijk gewoon te dik.

:lol::lol:

Liederik
9 november 2011, 22:19
Meuniere bedoel je? Lek in je evenwichtsorgaan?

Gelukkig ben je geen piloot, anders had je het gehad met je broodwinning. Zoals iemand die ik ken.

mkb
9 november 2011, 22:21
Mijn oorlellen doen al heel de dag pijn. 8O

koe de poing
9 november 2011, 22:23
is mysantropie een ziekte ?

hurricane
9 november 2011, 22:23
Meuniere bedoel je? Lek in je evenwichtsorgaan?

Gelukkig ben je geen piloot, anders had je het gehad met je broodwinning. Zoals iemand die ik ken.

Hydrops, jep. Zit wel dagelijks op de baan. Maar zoals gezegd, in milde vorm. Oorsuizen en om de paar maanden een paar dagen duizelig. Da's nog leefbaar.

Liederik
9 november 2011, 22:31
En geen rockconcerten, achtbanen of diepzeeduiken. Maar daar kan je mee leven inderdaad. :-)

Ik heb een allergie voor katten, en die speelt op als ik maar naast een katteneigenaar zit die zijn beest heeftvastgehad of in zijn kattenharige zetel heeft gezeten...

Trixie
9 november 2011, 22:42
Ik heb sinds 1987 - echt waar- last van zware clusterhoofdpijnen. De meeste mensen kennen dit helaas niet. In Amerika wordt dit "suicide-headache" genoemd. (sorry indien verkeer geschreven).
Dit is de zwaarste vorm van hoofdpijn met ondraaglijke pijnen in , boven en rondom het oog. Steeds aan 1 zijde.
Is niks aan te doen: gewoon de hel telkens weer beleven. Zelfs de meeste huisartsen kennen amper deze aandoening: ze hebben daarover tijdens hun studies- en passant- eens een hoofdstukje gelezen...
Het is wel zo dat de meeste patiënten mannen zijn. Zo'n 80 procent. Als vrouw word je dus zelfs door de dokters nauwelijks geloofd.
Er zijn patiënten die gebaat zijn met zuurstof. Dit wil zeggen: bij het begin van een aanval aan een zuurstoffles 7l/minuut inademen. Dit gedurende een 10-tal minuten.
Bij mij helpt dit dus niks, noppes. Ik ben verplicht op een spuit te zetten. Maar....dit mag maar 2x per 24u.
In hevige periodes kan ik wel 5 aanvallen krijgen. 2 kan ik dan "wegspuiten", de rest moet ik jankend uitzitten.....
helaas heeft 1 van mijn kinderen dit geërfd...:cry:
Voel mij kweet ni hoe slecht daarover....
Heb wel goede hoop: naarmate je ouder wordt, verminderen de aanvallen. Bij mij zijn ze de laatste 6-7 jaar wel ook verminderd, zelfs de pijn is niet meer ZO ondraaglijk. Hoop wel dat niemand dat hier ooit moet meemaken se.

eno2
9 november 2011, 22:43
is mysantropie een ziekte ?

lalalalalalalalalala:lol:

eno2
9 november 2011, 22:45
Ik heb nog wel drie of vier ziektebeelden. Voor de rest voel ik me gezond.

Trixie
9 november 2011, 22:50
lalalalalalalalalala:lol:

Ik wil worst en servelaaaaaa!

Mam
9 november 2011, 22:52
Mijn rechterbovenheup doet de laatste tijd wel wat zeer tijdens het bewegen. Zou ik een spier hebben verrekt ?

Distel
9 november 2011, 22:56
Ik heb vorige maand mijn heffing op het kadastraal inkomen binnengekregen en nu doet mijn portefeuille pijn.

bgf324
9 november 2011, 23:06
Heb de ziekte van Meniëre maar gelukkig nog redelijk mild. Verder redelijk gezond :p

Ik heb de ziekte van slechte menieren.
Maar da's wat anders.

eno2
9 november 2011, 23:09
Ik wil worst en servelaaaaaa!

De Kwaadste is er mee weg8O

Groentje-18
10 november 2011, 13:29
Nek zit vast. Al weken. Vermoedelijk gewoon te dik.

Osteo/kine? :)



e coli helicobacter 0125
Tien dagen antibiotica
zes maand beschermende medicatie, daarna nieuwe bloedanalyse

Goed verzorgen en wat lifestyle maatregelen nemen, kan hardnekkig zijn, die bacterie.

Derk de Tweede
10 november 2011, 13:32
Ik heb sinds 1987 - echt waar- last van zware clusterhoofdpijnen. De meeste mensen kennen dit helaas niet. In Amerika wordt dit "suicide-headache" genoemd. (sorry indien verkeer geschreven).
Dit is de zwaarste vorm van hoofdpijn met ondraaglijke pijnen in , boven en rondom het oog. Steeds aan 1 zijde.
Is niks aan te doen: gewoon de hel telkens weer beleven. Zelfs de meeste huisartsen kennen amper deze aandoening: ze hebben daarover tijdens hun studies- en passant- eens een hoofdstukje gelezen...
Het is wel zo dat de meeste patiënten mannen zijn. Zo'n 80 procent. Als vrouw word je dus zelfs door de dokters nauwelijks geloofd.
Er zijn patiënten die gebaat zijn met zuurstof. Dit wil zeggen: bij het begin van een aanval aan een zuurstoffles 7l/minuut inademen. Dit gedurende een 10-tal minuten.
Bij mij helpt dit dus niks, noppes. Ik ben verplicht op een spuit te zetten. Maar....dit mag maar 2x per 24u.
In hevige periodes kan ik wel 5 aanvallen krijgen. 2 kan ik dan "wegspuiten", de rest moet ik jankend uitzitten.....
helaas heeft 1 van mijn kinderen dit geërfd...:cry:
Voel mij kweet ni hoe slecht daarover....
Heb wel goede hoop: naarmate je ouder wordt, verminderen de aanvallen. Bij mij zijn ze de laatste 6-7 jaar wel ook verminderd, zelfs de pijn is niet meer ZO ondraaglijk. Hoop wel dat niemand dat hier ooit moet meemaken se.

Jeetje, dat had een collega ook.
Moet verschrikkelijk zijn.

Groentje-18
10 november 2011, 13:33
Ik heb sinds 1987 - echt waar- last van zware clusterhoofdpijnen. De meeste mensen kennen dit helaas niet. In Amerika wordt dit "suicide-headache" genoemd. (sorry indien verkeer geschreven).
Dit is de zwaarste vorm van hoofdpijn met ondraaglijke pijnen in , boven en rondom het oog. Steeds aan 1 zijde.
Is niks aan te doen: gewoon de hel telkens weer beleven. Zelfs de meeste huisartsen kennen amper deze aandoening: ze hebben daarover tijdens hun studies- en passant- eens een hoofdstukje gelezen...
Het is wel zo dat de meeste patiënten mannen zijn. Zo'n 80 procent. Als vrouw word je dus zelfs door de dokters nauwelijks geloofd.
Er zijn patiënten die gebaat zijn met zuurstof. Dit wil zeggen: bij het begin van een aanval aan een zuurstoffles 7l/minuut inademen. Dit gedurende een 10-tal minuten.
Bij mij helpt dit dus niks, noppes. Ik ben verplicht op een spuit te zetten. Maar....dit mag maar 2x per 24u.
In hevige periodes kan ik wel 5 aanvallen krijgen. 2 kan ik dan "wegspuiten", de rest moet ik jankend uitzitten.....
helaas heeft 1 van mijn kinderen dit geërfd...:cry:
Voel mij kweet ni hoe slecht daarover....
Heb wel goede hoop: naarmate je ouder wordt, verminderen de aanvallen. Bij mij zijn ze de laatste 6-7 jaar wel ook verminderd, zelfs de pijn is niet meer ZO ondraaglijk. Hoop wel dat niemand dat hier ooit moet meemaken se.

Ai ai ai, al van gehoord. Moet echt geen pretje zijn. :? :| :|

Heb je die zuurstof in huis? Verandert het als je bv op vakantie bent of dergelijke?
Niets gevonden dat het triggert? :(
Ik ken zo enkele mensen die hier last van krijgen, maar dit hebben kunnen linken aan bepaalde voedingsstoffen of andere externe factoren en die dit zo min of meer onder controle hebben gekregen. Daarbij is differentiaaldiagnostisch ook wel migraine een mogelijkheid, ook unilateraal, ook erg maar je bent er ook hondsellendig van en hebt licht- en geluidsaversie vaak geloof ik?

Nog een andere trigger die heel vaak niet gevonden is: hormonaal.
Eigenlijk zou je voor zo'n dingen dus echt al bijna een dagboek moeten bijhouden met echt alle mogelijke en onmogelijke medisch relevante informatie erin. Ben blij dat 'm afgenomen is wel.

Sterkte!

Derk de Tweede
10 november 2011, 13:34
Heb de ziekte van Meniëre maar gelukkig nog redelijk mild. Verder redelijk gezond :p

Ik heb dat ook in milde vorm.
Gezond leven, op tijd naar bed en vooral op tijd opstaan.

Groentje-18
10 november 2011, 13:44
Ik heb dus een chronische ziekte die enkel vrouwen kunnen hebben. Het mag bijzonder komisch klinken, maar het weefsel dat iedere maand voor bloedingen zorgt, bevindt zich dan ook buiten de baarmoeder. Dit vooral in het kleine bekken, maar vermits een beetje pech kan het ook elders in je lichaam voorkomen (longen, bij je ogen, ...).
Een vrouw met dat, bloed dus tijdens haar regels op meerdere plekken en heeft extreem last van PMS, omdat de weefsels dan overal in haar lichaam (waar ze zitten) beginnen zwellen en uiteindelijk bloeden, wat natuurlijk tot overal overtollig en drukkend weefsel leidt omdat het bloed op andere plekken in je lichaam gewoon nergens wegkan.
Zo vormen zich dan allerlei plakkerige substanties rondom je organen, los in je buik (als het daar zit), wat de oppervlakkige vorm is. Maar er bestaat ook een "diepe" vorm, waarbij het gewoon in andere organen zit. Er vormen zich dan cystes gevuld met bloed, die dus bruin worden na een tijd (chocoladecystes :?). Naast die cystes en het "oppervlakkige spul" wat dus gewoon "los" in je buik gaat zitten, komen er ook nodules voor, weefselproppen dus.
Dat geeft zo aanleiding tot vergroeiingen van allerlei organen (door het plakkerige spul) en overal druk en pijnklachten, maar ook andere klachten zoals vermoeidheid komen voor.
Het is blijkbaar moeilijk te diagnosticeren...
Toch heeft één op tien vrouwen prijs en is het een belangrijke oorzaak van onvruchtbaarheid. Van die 10% heeft slechts een klein percentage daarvan heeft het in heel ernstige vorm. Ik was één van de gelukkigen die het in allemaal vormen was.
Een diagnostische reden is extreme pijnklachten tijdens de... je kan het al raden. Dat had ik, maar dat stootten artsen altijd op mijn magerheid of ze dachten dat ik nogal kleinzerig was aangelegd.
Maar goed, na zeven jaar kwamen ze er dan achter, werd het geopereerd en zover ik weet is het overbodige spul nu verwijderd.

Het moet denk ik niet gezegd dat de pijnklachten daarvoor bijzonder extreme vormen aannamen. Overgeven, janken, schreeuwen, duizelig worden, niet meer kunnen stappen, dubbelgevouwen rondlopen en alle dagdagelijkse bezigheden moeten stoppen hoorde er toen gewoon bij. Pas toen ik buiten westen ging van de pijn, ging er een lichtje brandden. :silly:

Groentje-18
10 november 2011, 13:49
Na die operatie had ik trouwens denk ik een vorm van meniëre. Vraag me niet hoe of wat - ze hadden het in het ziekenhuis ook nog niet meegemaakt - maar ik kon niet meer lopen.
Van zodra ik nog maar vanuit platliggen rechtop wilde gaan zitten, begon de kamer al rond te draaien waarna iets lager mijn maag volgde en de inhoud prijsgaf ...
Rechtstaan en stappen waren helemaal geen optie want iets verder kon men mij van de vloer gaan rapen.
Dat was een hel. Het is langzaamaan overgegaan (terug moeten leren stappen en heel star recht vooruit kijken en je ogen vooral de bewegingen die je hersens willen maken door alles rond te laten draaien, niet laten volgen, moeilijk :?) maar het heeft tot drie maanden geduurd.

Zelfs bij gewoon rechtstaan bleef ik rondtollen in mijn hoofd dus moest ik me ergens aan vasthouden en concentreren op niet-omvallen. :?
Dat begon trouwens al 's ochtends in mijn bed bij het draaien van mijn hoofd. Het tolde al als een gek met de bekende maag-effecten... je moet op zo'n manier maar eens 's nachts de lichtknop zoeken, de telefoon opnemen vanuit je bed of (dringend) naar het toilet gaan. :?

Het enge was dat niemand me kon zeggen wat het was of wat ik eraan kon doen. Het enige wat de verpleegkundigen konden zegen was: "dit hebben we nog nooit meegemaakt". :-/ Het enige waarmee ik het kan vergelijken is bijzonder extreme zattigheid, zo voelde ik me, alleen was er geen druppel alcohol aan vooraf gegaan: duizelig, alles draaide heen en weer, je maag voelen samentrekken en de zwaartekracht totaal niet kunnen weerstaan en overal tegen hangen/vallen.

(Het zou een bijwerking van de medicijnencocktail kunnen geweest zijn, omdat het een zware operatie was.)

Dronkoers
10 november 2011, 13:55
Droge lever, levenslang alkoholische medicijnen nemen :-(

Dronkoers
10 november 2011, 13:56
O, en 4 uur slapen en klaarwakker zijn, is da normaal? :-)

Derk de Tweede
10 november 2011, 14:03
O, en 4 uur slapen en klaarwakker zijn, is da normaal? :-)

Nee, 8 uur slaap is het beste.

hurricane
10 november 2011, 14:07
Ik heb dat ook in milde vorm.
Gezond leven, op tijd naar bed en vooral op tijd opstaan.

Vreemd. Dan ben ik niet de enige. Lang in bed blijven liggen is voor mij erg slecht. Meestal de trigger voor een nieuwe dag zwalpend rond lopen.
Krijg je medicatie ?

hurricane
10 november 2011, 14:09
Na die operatie had ik trouwens denk ik een vorm van meniëre. Vraag me niet hoe of wat - ze hadden het in het ziekenhuis ook nog niet meegemaakt - maar ik kon niet meer lopen.
Van zodra ik nog maar vanuit platliggen rechtop wilde gaan zitten, begon de kamer al rond te draaien waarna iets lager mijn maag volgde en de inhoud prijsgaf ...
Rechtstaan en stappen waren helemaal geen optie want iets verder kon men mij van de vloer gaan rapen.
Dat was een hel. Het is langzaamaan overgegaan (terug moeten leren stappen en heel star recht vooruit kijken en je ogen vooral de bewegingen die je hersens willen maken door alles rond te laten draaien, niet laten volgen, moeilijk :?) maar het heeft tot drie maanden geduurd.

Zelfs bij gewoon rechtstaan bleef ik rondtollen in mijn hoofd dus moest ik me ergens aan vasthouden en concentreren op niet-omvallen. :?
Dat begon trouwens al 's ochtends in mijn bed bij het draaien van mijn hoofd. Het tolde al als een gek met de bekende maag-effecten... je moet op zo'n manier maar eens 's nachts de lichtknop zoeken, de telefoon opnemen vanuit je bed of (dringend) naar het toilet gaan. :?

Het enge was dat niemand me kon zeggen wat het was of wat ik eraan kon doen. Het enige wat de verpleegkundigen konden zegen was: "dit hebben we nog nooit meegemaakt". :-/ Het enige waarmee ik het kan vergelijken is bijzonder extreme zattigheid, zo voelde ik me, alleen was er geen druppel alcohol aan vooraf gegaan: duizelig, alles draaide heen en weer, je maag voelen samentrekken en de zwaartekracht totaal niet kunnen weerstaan en overal tegen hangen/vallen.

(Het zou een bijwerking van de medicijnencocktail kunnen geweest zijn, omdat het een zware operatie was.)

Nare ervaring...is het vanzelf terug over gegaan ?

Groentje-18
10 november 2011, 14:16
Neen, dat hangt ervan af. Voor de gemiddelde mens wel ja, maar slaapbehoefte is individueel.
In de regel geldt: hoe ouder je wordt, hoe minder slaap je nodig hebt. (REM-slaap neemt gedurende het leven af, mogelijk/waarschijnlijk verband met maturatie van het zenuwstelsel. - Ik kan daar nog dieper op ingaan maar ik zal zwijgen. :P)

Alcohol en slapen is problematisch: de slaap wordt oppervlakkiger en minder effectief.


"Suppressed parasympathetic nerve activity is the result of alcohol drinking. Thus, it is inferred that suppressed parasympathetic nerve activity is associated with insomnia, which includes difficulty getting to sleep, early-morning awakening, lack of a sense of deep sleep, and difficulty maintaining sleep."

http://www.sciencedaily.com/releases/2011/08/110815162220.htm

Daarnaast heb je volgens mij geen bioritme dronkoers als ik me niet vergis (soms nachtshiften?) wat ook één en ander kan verklaren.

backfire
10 november 2011, 14:18
is mysantropie een ziekte ?

Neen. De mensen zijn de ziekte. Zo zeg ik toch tegen mezelf.

Groentje-18
10 november 2011, 14:23
Vreemd. Dan ben ik niet de enige. Lang in bed blijven liggen is voor mij erg slecht. Meestal de trigger voor een nieuwe dag zwalpend rond lopen.
Krijg je medicatie ?


Als het is na lang in bed liggen, kan het met bloeddruk te maken hebben.

Als je ligt, is je bloed mooi over je lichaam verdeeld.

Als je gaat rechtstaan, zakt het richting je benen dankzij de fysica (zwaartekracht). Bij de gemiddelde mens zou dat niet zo erg mogen zijn dat hij hier hinder (duizelingen, oorsuizen, misselijk, ...) door ervaart, maar bij sommige mensen werken die regulatiesystemen systemen niet zo goed of vertraagd. (Kan ook verband houden met viscositeit en hoeveelheid van het bloed).

Je kan eens je bloeddruk liggend meten, snel rechtstaan en dan opnieuw meten, al rechtstaand. Als het verschil groot is ... weet je de verklaring. :P

Nare ervaring...is het vanzelf terug over gegaan ?

Eigenlijk wel, maar zeer geleidelijk. Toch een kwart jaar in totaal eer echt alles verdwenen was denk ik.

Op het einde had ik het enkel nog bij het bewegen van enkel mijn hoofd om naar de klok te kijken bv als ik neer lag en het opstaan na neerliggen of zitten. Hoe lager ik zat (bv gehurkt) hoe erger.
Nogal genant als je in een winkel op je hurken iets moest pakken bv., dan rechtstond en bijna in de andere rek hing. :? :silly:

Maar vooral dingen met "een deadline" waren een hel: telefoon opnemen, deur opendoen, ... Je kent het allicht wel. :)

(Problemen met gehoor waren bij mij geen deel van de klachten trouwens. En het is sindsdien nooit meer wedergekeerd, godzijdank. Het was inderdaad een heel nare ervaring. Zeker omdat niemand het kon verklaren en men dus ook niet wist wat te doen (in UZ GHB nochtans want daar moest die operatie dus doorgaan, was ietske te vergevorderd toen ze 't ontdekten...). De verpleegkundigen probeerden me bv. terug op mijn benen te krijgen en te laten stappen maar dat ging gewoon niet. Alsof de duivel ermee gemoeid was. :?

eno2
10 november 2011, 15:20
Neen. De mensen zijn de ziekte. Zo zeg ik toch tegen mezelf.

Dan moet je in het enkelvoud spreken

eno2
10 november 2011, 15:22
Jeetje, dat had een collega ook.
Moet verschrikkelijk zijn.
Ik heb zo een periode gehad na een straatgevecht

Groentje-18
10 november 2011, 22:52
Als de pijn ondraaglijk wordt, dan crasht ook mijn psyche, en stopt de laatste met mijzelf wijs te maken dat er waarschijnlijk niks aan de hand is. :cry: :cry: :cry:

Nog geen uitslag van de moedervlek op mijn rug die "heel onregelmatig" was en die 26 artsen hebben gemist omdat ze te druk bezig waren met "echt zieke mensen helpen" en geen tijd hadden voor een "jong en gezond iemand" die "duidelijk gezond maar psychiatrisch" was.
Nog geen uitslag van de MRI schedel
De CT thorax die mislukt is

En vooral heel erg pijn en een heel erg ongemakkelijk gevoel op mijn thorax en/of hals nek afhankelijk van de beweging, wat toch echt wel veel te veel op vena cava superieur syndroom lijkt naar mjin goesting.

freelancer
10 november 2011, 22:58
Als de pijn ondraaglijk wordt, dan crasht ook mijn psyche, en stopt de laatste met mijzelf wijs te maken dat er waarschijnlijk niks aan de hand is. :cry: :cry: :cry:

Nog geen uitslag van de moedervlek op mijn rug die "heel onregelmatig" was en die 26 artsen hebben gemist omdat ze te druk bezig waren met "echt zieke mensen helpen" en geen tijd hadden voor een "jong en gezond iemand" die "duidelijk gezond maar psychiatrisch" was.
Nog geen uitslag van de MRI schedel
De CT thorax die mislukt is

En vooral heel erg pijn en een heel erg ongemakkelijk gevoel op mijn thorax en/of hals nek afhankelijk van de beweging, wat toch echt wel veel te veel op vena cava superieur syndroom lijkt naar mjin goesting.

Wat lees ik hier allemaal Groentje-18... 8O

Ik wens U alleszins veel sterkte en moed toe... en een vlugge genezing...;-)

Knipp
10 november 2011, 23:01
En vooral heel erg pijn en een heel erg ongemakkelijk gevoel op mijn thorax en/of hals nek afhankelijk van de beweging, wat toch echt wel veel te veel op vena cava superieur syndroom lijkt naar mjin goesting.

En terug pas 's avonds begonnen ?

Probeer het een keer te relateren aan je medicatie ... start de pijn als een bepaalde medicatie is uitgewerkt of is ingenomen ?

Groentje-18
10 november 2011, 23:23
Neen. Enkel gelieerd aan bewegingen of aan veel voeding in de maag dus.
Dan begint die druk op mijn borstkas en zo op zeer specifieke plaatsen enorm te worden.

En ik heb meer bewijzen dat het vena cava superieur syndroom is.

En het enige blad met alle informatie op, chronologisch, had ik in een word document gezet, aan begonnen in de ziekenhuizen, en gezien ik een stuk wou uitprinten voor mijn dokter heb ik dat blijkbaar opgeslaan of mijn word automatisch ... en de rest is gewist nu!! :-s
Ik had een heel deel, nl het chronologische gedelete en samenvatting van de kalchten overgehouden, weet iemand aub hoe ik dat kan terugkrijgen?
Dat is echt heel belangrijk. Het belangrijkste wat ik heb denk ik.
Ook ivm latere procedures ... :cry:


Ik twijfel weer tussen naar de spoed gaan, of misschien toch maar naar de spoed gaan. :?

Groentje-18
10 november 2011, 23:24
Wat lees ik hier allemaal Groentje-18... 8O

Ik wens U alleszins veel sterkte en moed toe... en een vlugge genezing...;-)

Niet zo goed nieuws.

Genezen is denk ik niet echt de meest haalbare optie. :?

Toch bedankt. :hug:

suqar_7loe
10 november 2011, 23:58
Niet zo goed nieuws.

Genezen is denk ik niet echt de meest haalbare optie. :?

Toch bedankt. :hug:

Een beetje optimisme en geloof in jezelf kan geen kwaad. Het komt heus wel goed hoor!

Groentje-18
11 november 2011, 00:14
Neen het gaat echt niet meer. Enfin iedere avond niet meer maar iedere avond een beetje meer.

Uitslag nu trouwens ook al op mijn rechterarm.

Hetzelfde beeld: bollekes in puntjes. Per twee deze keer.

brother paul
11 november 2011, 00:42
Ik heb last van koude rillingen, lichte koorts en kortademigheid sinds 3 dagen. :x
Blijkbaar is het "op mijn longen geslagen". Het piept ook wanneer ik adem.;-)

ga maar naar de dr met uw bronchitis

brother paul
11 november 2011, 00:43
Neen. Enkel gelieerd aan bewegingen of aan veel voeding in de maag dus.
Dan begint die druk op mijn borstkas en zo op zeer specifieke plaatsen enorm te worden.

En ik heb meer bewijzen dat het vena cava superieur syndroom is.

En het enige blad met alle informatie op, chronologisch, had ik in een word document gezet, aan begonnen in de ziekenhuizen, en gezien ik een stuk wou uitprinten voor mijn dokter heb ik dat blijkbaar opgeslaan of mijn word automatisch ... en de rest is gewist nu!! :-s
Ik had een heel deel, nl het chronologische gedelete en samenvatting van de kalchten overgehouden, weet iemand aub hoe ik dat kan terugkrijgen?
Dat is echt heel belangrijk. Het belangrijkste wat ik heb denk ik.
Ook ivm latere procedures ... :cry:


Ik twijfel weer tussen naar de spoed gaan, of misschien toch maar naar de spoed gaan. :?

eens kijken of je undo kunt doen, eens kijken of er een bakckup file staat ?

brother paul
11 november 2011, 00:46
Niet zo goed nieuws.

Genezen is denk ik niet echt de meest haalbare optie. :?

Toch bedankt. :hug:

Groentje, je bent echt wel niet terminaal hoor.

Groentje-18
11 november 2011, 00:59
Maar jawel. :? Wat kan het anders zijn?

Die vlek had drie kleuren ik bedoel. Die ct thorax heb ik voor gebeld opnieuw ... niet zo bruikbaar. :?

Ik kan nog steeds geen enkele beweging maken, mijn romp niet draaien, mijn hals voelt alsof er acuut plaatsgebrek is, in die mate zelfs dat het geluiden produceert als ik me draai...
Er is niks meer over. :? Alles anders is uitgesloten. :?

Groentje-18
11 november 2011, 01:06
eens kijken of je undo kunt doen, eens kijken of er een bakckup file staat ?


Hoe moet dat? :oops:

brother paul
11 november 2011, 01:24
Maar jawel. :? Wat kan het anders zijn?

Die vlek had drie kleuren ik bedoel. Die ct thorax heb ik voor gebeld opnieuw ... niet zo bruikbaar. :?

Ik kan nog steeds geen enkele beweging maken, mijn romp niet draaien, mijn hals voelt alsof er acuut plaatsgebrek is, in die mate zelfs dat het geluiden produceert als ik me draai...
Er is niks meer over. :? Alles anders is uitgesloten. :?

je moet wachten op de analyse van de puncties, en als er geen kankers zitten doen ze geen puncties en is er geen analyse omdat er geen kanker izit

concentreer u gewoon op uw geest, en uw sterkte ervna, probeer tot rust te komen, nare herinneringen te vergeten, uw verdriet te laten uitslijten zo'n dingen

brother paul
11 november 2011, 01:25
Hoe moet dat? :oops:

op dirtectorie niveau kijken: dus windowsmap opendioen en de titels lezen

Groentje-18
11 november 2011, 01:28
je moet wachten op de analyse van de puncties, en als er geen kankers zitten doen ze geen puncties en is er geen analyse omdat er geen kanker izit

concentreer u gewoon op uw geest, en uw sterkte ervna, probeer tot rust te komen, nare herinneringen te vergeten, uw verdriet te laten uitslijten zo'n dingen

Ja maar, ik ben niet verdrietig, hooguit boos en bang.

De pijn die ik heb, de plaatsen waarop mijn hart klopt en waarop dingen plaatsgebrek lijken te hebben, het komt overeen met dat syndroom wat ik daar zei en... er is nu geen evidentie dat het er niet is.
Er is alleen evidentie dat er iets serieus mis is. En voor de rest niets, behalve dan dat het geen ontsteking of virus is. :?

Het is zo oneerlijk. :?
Waarom in godsnaam hebben ze niet deftig gekeken? Waarom geen beenmergpuncties terwijl dit echt wel logisch was en zwart op wit stond dat het nodig was, waarom die gezwollen klieren negeren... Of mijn milt al dan niet gezwollen was is zelfs niet nagekeken, ... als ze een moedervlek groter dan één centimeter met drie kleuren die heel onregelmatig zien en die ram langs mijn ruggenwervel staat waar ik de hele tijd over lig te klagen en waarvan ik duizend keer heb gezegd dat alles daar begonnen is ...

dat is toch niet te doen. :? :cry: Het is zo oneerlijk. :? Allé ik probeer positief te denken, het te vergeten, ik zoek afleiding, ben de godganse dag bezig met vanalles maar ik voel het continu en ik kan niet om de feiten heen, hoe hard ik ook probeer. :?

Ik probeer tegenevidentie te zoeken, het te negeren, mezelf wijs te maken dat het niks zal zijn, ... alles. Maar als ik al de klachten extreem begin te krijgen en voel (zoals bij iedere "verkeerde" beweging) dan is dat gewoon onmogelijk. :?
Nu ik gestopt ben met de methode sociale isolatie omdat ik niemand wou belasten met al dit soort verhalen en de reacties van anderen zie en hoor, besef ik ook meer en meer hoeveel fouten er gemaakt zijn die echt wel compleet ... waanzinnig zijn. En ook dat zij beseffen dat het niet psychisch is. :? Had maar iemand van die mensen in één van die ziekenhuizen of bij één van de dokters geweest hé. :?
Dan was het misschien allemaal niet zo ver hoeven komen en was ik nu misschien al behandeld.

Het ongrappige is gewoon dat ik dood ben als het allemaal wel prijs is. :?

Groentje-18
11 november 2011, 01:35
Een beetje optimisme en geloof in jezelf kan geen kwaad. Het komt heus wel goed hoor!

:hug:


Dank je, maarja, ik denk dat ik dit keer niet door de mazen van het net glip.

Ach, ik heb de troost dat ik normaal gezien al lang dood moest zijn, en op papier trouwens nooit echt levensvatbaar (ondergewicht) ben geweest. :? :-/
Mijn vriend(inn/en), familie, ... echter niet.

Het is zo oneerlijk. :?
Ze stellen me gerust maar subtiel informeert men toch hoe die vlek eruitzag om in te schatten hoe groot de kans is dat ...
en inmiddels doen de meest normale bewegingen pijn (arm naar mijn lichaam brengen, mijn wijsvinger nu plots echt zenuwpijn bij het typen en iets wat door mijn arm loopt ook).

Toevallig zag ik dat er in mijn andere duimnagel een oneffenheid zit.

Ach ik verschiet van niks meer. :?

Groentje-18
11 november 2011, 01:37
op dirtectorie niveau kijken: dus windowsmap opendioen en de titels lezen

Sorry maar dat is niet duidelijk genoeg voor me vrees ik.

Ik ben nog altijd blond. :oops:

Steve_M
11 november 2011, 01:39
Heb ik iets gemist en is er intussen een concrete diagnose gesteld?

Groentje-18
11 november 2011, 02:11
Neen.

Behalve dan een mogelijk kwaadaardig melanoom wat nu onderzocht wordt, is er officieel niks gevonden.
Behalve dan ohja, dat mijn longen chronisch geïrriteerd zijn ook wat me natuurlijk niet verbaasde gezien al het gestook en dat er verder niet veel uit de ct thorax afgeleid kan worden.
Begin september zaten er alvast geen joekels van metastasen.
Maar die huidvlek die veranderd was iig en op mijn rug net langs mijn wervel stond waar alles begonnen is en waar ik al maanden naar ben aan het wijzen, is wel pas mandag weggehaald.

En dat ik pijn heb, afhankelijk van waar de druk of wat het ook mag zijn zit: aan de zijkanten van mijn thorax een kloppend gevoel, pijn als ik slik, pijn als ik naar beneden kijk, pijn als ik hoest (in hals of hoofd of beide), pijn op de borst, pijn, heel veel pijn die bijna niet te harden is.

Vena cava superieur syndroom waarschijnlijk.

Ik zeg ook de hele tijd tegen mijn vriendin dat het toch niet kan maarja.
Lang zal ik dat niet meer zeggen allicht. :?

Inmiddels nog altijd geen dokter die het serieus neemt. Eigenlijk geeneen dokter die het weet ook van die moedervlek, al hebben ze wel allen naar mijn rug gekeken.

Ik ben zo dood en ik wil het niet. Het is zo oneerlijk. Ik ben hier godverdomme op geen km van het zogenaamde topziekenhuis maar denk maar niet dat ze me willen helpen. Psychiatrische patiënt hé. Als er maar iemand met me mee zou gaan en het uitleggen... :? Dan was ik er denk ik. Het risico werd dan een beetje te zot.

Alleen moest dat drie maanden geleden al gebeurd zijn, en niet nu.
Ik denk niet dat er nu nog iets kan gedaan worden voor mij.

Ik bedoel: ik moet ook een beetje redelijk blijven hé. Als alles in éénzelfde richting wijst .... :?

Het is alleen zo fucking oneerlijk en zo ondraaglijk dat ...
ik kan het totaal niet geloven, dat het mij overkomt, ik wou nog zoveel. Ik was net zo gelukkig. Hoe moet ik het aan mijn vrienden en familie uitleggen dat het zeker is dat?
Hoe kan ik hen aandoen dat? ... Het is gewoon zo oneerlijk. :?

Groentje-18
11 november 2011, 02:16
Mijn hals is opgezet nu, zelfs mijn voet bewegen zorgt ervoor dat ik daar pijn heb. Dat kan volgens mij toch niet ik bedoel.

Wat ik niet fijn vind, is de idee dat jullie dit later misschien gaan ophalen en denken "oh wat jammer" terwijl ... tja. :?

Knipp
11 november 2011, 07:56
Ik kan nog steeds geen enkele beweging maken, mijn romp niet draaien, mijn hals voelt alsof er acuut plaatsgebrek is, in die mate zelfs dat het geluiden produceert als ik me draai...


Hey, heb net geprobeerd en ... mijn nek maakt ook geluid als ik m'n hoofd draai ;-)

Redelijk veel geluid zelfs.

Ik ga echt n keer naar de kinesist/osteopaat. Moet jij ook nog altijd een keer doen denk ik.

Vena cava superieur syndroom waarschijnlijk.

Certainly NOT.

maddox
11 november 2011, 08:08
Meetbare dingen.

Dupuytren in de rechterhand.Nog niet pijnlijk of belemerend, maar dat komt er aan.
Astma.

Geestelijke probleempje, paranoia.

Groentje-18
13 november 2011, 18:52
Hey, heb net geprobeerd en ... mijn nek maakt ook geluid als ik m'n hoofd draai ;-)

Redelijk veel geluid zelfs.

Ik ga echt n keer naar de kinesist/osteopaat. Moet jij ook nog altijd een keer doen denk ik.

Certainly NOT.

Zeker doen!
Ga ik ook doen.
Probeer indien mogelijk ervoor te zorgen dat je een licentiate treft. Dat verschil is blijkbaar enorm.
Bij mijn kine (bachelor) moest ik zowat om het half jaar terug gaan: massage en infrarood therapie. Bij de "nieuwe" die licentiaat was, heb ik één keer een reeks moeten doen. Ze heeft me (tot mijn ergernis in het begin :P) nooit gemasseerd, maar deed bepaalde bewegingen met mijn hoofd/hals en leerde me oefeningen aan, die ertoe hebben geleid dat ... het (spierspanningshoofdpijn) compleet en zeer snel verdwenen is. :)


Meetbare dingen.

Dupuytren in de rechterhand.Nog niet pijnlijk of belemerend, maar dat komt er aan.
Astma.

Geestelijke probleempje, paranoia.


Daar heb ik nog nooit van gehoord? :?

Van je astma wel. :( Allesbehalve plezant lijkt me. Ik ken ook een aantal mensen die het hebben.
Hoe paranoïde? :?

Groentje-18
13 november 2011, 18:57
Al mijn lichamelijke klachten had ik geordend in een word document. Maar gezien ik enkel de "samenvatting" (die had ik zelfs gemaakt) aan mijn arts wou geven en daarom de rest even had gewist zodat de printer niet alles zou afprinten, is de rest permanent verdwenen. Blijkbaar heeft mijn pc dat automatisch opgeslaan? :? Tenzij ik uit automatisme toch op die knop "opslaan" heb geklikt...

Plus ervoor zorgen dat de klachten een beetje overzichtelijk genoteerd staan. Mijn huisarts van hier wil het serieus bekijken.
Hij weet wel nog niet over het moedervlekje. Hopelijk schrik ik hem er niet al te veel door, want ik heb een derde oog voor paniek, ... en alle andere geestelijke sensaties waardoor ik, als ik bij hem nog maar twijfel of dat als mogelijke alles-verklarende hypothese signaleer, zal beginnen flippen. :?

Dinsdag krijg ik ook volledigere bloeduitslagen. Van drie weken terug dan wel.
Morgen nog een hospitaal stalken dat blijkbaar mijn cd-rom met CT van een ander hospitaal en bloeduitslagen van andere hospitalen achterhoudt, al heb ik twee weken geleden al ge-e-maild met het verzoek om het op te sturen en die vraag zelfs al via de ombuds gesteld.
Ik had er ook de nieuwe bloeduitslagen bij gevraagd maar blijkbaar zijn die staatsgeheim ??

Onze Belgische gezondheidszorg is echt onmogelijk.

Ik kan niet wachten om al de avonturen die ik er de voorbije drie maanden heb meegemaakt te bundelen en het desnoods uit te geven (ga het minstens bloggen) :?, maar first things first helaas en het is allemaal zo traumatisch en zo onrechtvaardig geweest, dat ik er bijna niet durf te beginnen om alles overzichtelijk weer te geven via een blog wegens ophalen van alle herinneringen. Uiteraard zou ik daar alle privacy-dingesen uit weg laten.

Maar ik ben er wel zo'n 10 000 % zeker van dat er dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen, en dat is een heel groot understatement.
Ze hebben chance dat ik te moe ben om er nu mijn tanden in te zetten en de komende dagen amper tijd zal hebben, zodat de herinneringen en de daaraan verbonden emoties slijten. :?

kameleon
13 november 2011, 19:09
Dinsdag krijg ik ook volledigere bloeduitslagen. Van drie weken terug dan wel.
Morgen nog een hospitaal stalken dat blijkbaar mijn cd-rom met CT van een ander hospitaal en bloeduitslagen van andere hospitalen achterhoudt, al heb ik twee weken geleden al ge-e-maild met het verzoek om het op te sturen en die vraag zelfs al via de ombuds gesteld.
Ik had er ook de nieuwe bloeduitslagen bij gevraagd maar blijkbaar zijn die staatsgeheim ??




Bij de Hulk is het ook zo allemaal begonnen.

Groentje-18
13 november 2011, 20:52
:mrgreen:

Een paar maanden geleden vond ik een ultra-lange haar op mijn ... bovenbeen. Gelukkig zijn die sowieso zeer blond en zeer dun tot mogelijk zelfs niet aanwezig, want ik wist niet dat ik er daar zat.
Blijkbaar was er een foutje in geslopen zodat het groeien niet wou stoppen. Vijf cm ofzo.
Twee keer geplukt, wel niet meer teruggezien.

Toen zei al iemand dat ik een medische ramp, of in een vlieg aan het veranderen was. :P

brother paul
13 november 2011, 21:19
Sorry maar dat is niet duidelijk genoeg voor me vrees ik.

Ik ben nog altijd blond. :oops:
Hangt ook van de versie af maar de meeste windows programmas hebben een rollback functie maar.ik denk dat je wel uw document zo moet starten en instellen

Je kunt altijd back doen of undo op het.moment dat je zon blunder maakt
Je kunt ook altijd document verlaten en niet opslaan al uw veranderingen zijn dan niet geldig
andere truuk is dar er gewoonlijk een backup file staat ofwel wordt dat.opgeslagen in een temp file maar dan.met je uw ganse schijf eens doorzoeken met een trefwoord op inhoud.

Groentje-18
13 november 2011, 21:28
Hangt ook van de versie af maar de meeste windows programmas hebben een rollback functie maar.ik denk dat je wel uw document zo moet starten en instellen

Je kunt altijd back doen of undo op het.moment dat je zon blunder maakt
Je kunt ook altijd document verlaten en niet opslaan al uw veranderingen zijn dan niet geldig
andere truuk is dar er gewoonlijk een backup file staat ofwel wordt dat.opgeslagen in een temp file maar dan.met je uw ganse schijf eens doorzoeken met een trefwoord op inhoud.

Dank je voor de technische uitleg. :)

Dat is het stomme.

Toen ik het wiste, wist ik heel goed: niét opslaan, niét opslaan, niét opslaan, want je hebt een probleem.
Ik heb het afgeprint en ik ben weggegaan, met het verkorte document afgeprint onder de arm en ook op die wijze op de pc staand (in doc).
Toen ik 's avonds thuiskwam heb ik word gewoon dichtgeklikt, eraan denkend dat als-ie me zou vragen of ik wijzigingen wou opslaan ik zeker "neen" moest klikken.
Alleen vroeg-ie me dat niet.
Het besef hoe laat het was, kwam er al gauw.

Het kan zijn dat ik ooit heb ingesteld (het kan heel goed zijn zelfs, gezien ik vaak uitgebreide werken maakte en doordat mijn laptop al eens graag crasht dan uren werk verloren zag gaan), dat-ie automatisch om de zoveel tijd saved ...
Ik heb al gezocht op de titel: geen resultaat.

Morgen huisarts en te moe de dingen netjes overzichtelijk te maken, heb er al veel meer dan genoeg tijd aan besteed en ben het lichtjes moe (ben zelf ook veel te moe). :?
Omdat het nu al zo lang geleden is allemaal, weet ik ook allemaal niet zo goed meer hoe het verliep ... :?
Dat is de reden waarom ik noteer. Anders vergeet ik het. Alleen vergeet ik iets ook van zodra ik het genoteerd heb, als ik weet dat ik iets ergens anders heb opgeslaan lijk ik het automatisch uit mijn eigen geheugen te wissen.
(Daarom schrijf ik dingen ook bewust op. :P)

brother paul
13 november 2011, 22:04
Dank je voor de technische uitleg. :)

Dat is het stomme.

Toen ik het wiste, wist ik heel goed: niét opslaan, niét opslaan, niét opslaan, want je hebt een probleem.
Ik heb het afgeprint en ik ben weggegaan, met het verkorte document afgeprint onder de arm en ook op die wijze op de pc staand (in doc).
Toen ik 's avonds thuiskwam heb ik word gewoon dichtgeklikt, eraan denkend dat als-ie me zou vragen of ik wijzigingen wou opslaan ik zeker "neen" moest klikken.
Alleen vroeg-ie me dat niet.
Het besef hoe laat het was, kwam er al gauw.

Het kan zijn dat ik ooit heb ingesteld (het kan heel goed zijn zelfs, gezien ik vaak uitgebreide werken maakte en doordat mijn laptop al eens graag crasht dan uren werk verloren zag gaan), dat-ie automatisch om de zoveel tijd saved ...
Ik heb al gezocht op de titel: geen resultaat.

Morgen huisarts en te moe de dingen netjes overzichtelijk te maken, heb er al veel meer dan genoeg tijd aan besteed en ben het lichtjes moe (ben zelf ook veel te moe). :?
Omdat het nu al zo lang geleden is allemaal, weet ik ook allemaal niet zo goed meer hoe het verliep ... :?
Dat is de reden waarom ik noteer. Anders vergeet ik het. Alleen vergeet ik iets ook van zodra ik het genoteerd heb, als ik weet dat ik iets ergens anders heb opgeslaan lijk ik het automatisch uit mijn eigen geheugen te wissen.
(Daarom schrijf ik dingen ook bewust op. :P)
Je moet op inhoud zoeken niet op titel

Groentje-18
13 november 2011, 23:12
Hoe doe je dat? :oops:

Inmiddels ook tekenen van een opkomende keelontsteking trouwens (enfin, misschien blijft het bij gewoon wat irritatie en pijn).

brother paul
13 november 2011, 23:15
Hoe doe je dat? :oops:

Inmiddels ook tekenen van een opkomende keelontsteking trouwens (enfin, misschien blijft het bij gewoon wat irritatie en pijn).

start buttom van windows, en search functie zoeken, dat staat daar, eventueel op inhoud aanvinken hangt af van de windows versie

Groentje-18
13 november 2011, 23:21
Dank je. :)

Even mijn frustraties uiten:
Hoesten leidde al tot hoofdpijn zoals een mysterieus mechanisme ertoe leidt dat mijn arm opsteken zorgt dat ik hik en de gekste dingen (ik beweeg iets -> pijn in hoofd, thorax of ergens daartussen elders). Maar nu ik zit te kefferen is die druk op hoofd wel een beetje te veel en ondraaglijk en keelpijn-medicijn is vermist, met te weinig licht in mijn krot om te zoeken en ik die mijn lijf niet in bochten kan wringen (en mijn pc die voortdurend vasthangt) is mijn grens nu toch stilaan echt bereikt.

Dat die ex-moedervlek jeukt tot en met en de pleister er naast hangt helpt ook niet.

Zucht.

Het zo beu. :[

brother paul
13 november 2011, 23:26
Dank je. :)

Even mijn frustraties uiten:
Hoesten leidde al tot hoofdpijn zoals een mysterieus mechanisme ertoe leidt dat mijn arm opsteken zorgt dat ik hik en de gekste dingen (ik beweeg iets -> pijn in hoofd, thorax of ergens daartussen elders). Maar nu ik zit te kefferen is die druk op hoofd wel een beetje te veel en ondraaglijk en keelpijn-medicijn is vermist, met te weinig licht in mijn krot om te zoeken en ik die mijn lijf niet in bochten kan wringen (en mijn pc die voortdurend vasthangt) is mijn grens nu toch stilaan echt bereikt.

Dat die ex-moedervlek jeukt tot en met en de pleister er naast hangt helpt ook niet.

Zucht.

Het zo beu. :[

pak een pijnstillerke en kruipt in uw bed zou ik zeggen

Groentje-18
13 november 2011, 23:27
Beide heb ik twee uur geleden geprobeerd. :)

Dafalgan codeïne forte 1g doesn't work. Ne hele zak ook niet, voltaren ook niet, ... :cheer:

Ach ja, morgen en overmorgen zal ik wel al een deel te weten komen. :)

brother paul
13 november 2011, 23:30
Beide heb ik twee uur geleden geprobeerd. :)

Dafalgan codeïne forte 1g doesn't work. Ne hele zak ook niet, voltaren ook niet, ... :cheer:

Ach ja, morgen en overmorgen zal ik wel al een deel te weten komen. :)

ja je hebt al genoeg pijstillers
stop dan een bonbonneke of iets zoet in de mond

ik ga't u voorspellen: zal negatief zijn

Groentje-18
13 november 2011, 23:34
Tja, het kan me geen bal meer schelen wat het is. Ik ga er zelf ook geen moeite meer voor doen. Hun verantwoordelijkheid, niet de mijne. Meer dan naar een arts gaan kan een mens niet doen.

Ik wil gewoon dat die stomme pijn verdwijnt want dat is gewoon ... om meer dan de muren aan op te lopen.
Ik bedoel, zelfs als ik typ stijgt de pijn/druk in de voorkant van mijn hals en op mijn schouders.. :?
En ernaast moet ik intussen 7845778658 dingen regelen, dat is ook allerminst grappig. Zeker als dan zou blijken dat het wel "iets" is, wat dan ook.

brother paul
13 november 2011, 23:35
Tja, het kan me geen bal meer schelen wat het is. Ik ga er zelf ook geen moeite meer voor doen. Hun verantwoordelijkheid, niet de mijne. Meer dan naar een arts gaan kan een mens niet doen.

Ik wil gewoon dat die stomme pijn verdwijnt want dat is gewoon ... om meer dan de muren aan op te lopen.
Ik bedoel, zelfs als ik typ stijgt de pijn/druk in de voorkant van mijn hals en op mijn schouders.. :?
En ernaast moet ik intussen 7845778658 dingen regelen, dat is ook allerminst grappig. Zeker als dan zou blijken dat het wel "iets" is, wat dan ook.

krijg je nu al iets tegen de stress?

From_Vlaanderen
13 november 2011, 23:37
Heeft u een klein medisch klachtje, probleempje of een heel medisch levensverhaal wat u wil delen met de rest van het forum.

Koude voeten, gebroken tenen, ...

Deel het hier. ;)


Naar het schijnt is er hier een medisch team actief wat zelfs House himself doet blozen.



(Ik wil de rest van de threads ook niet verstoren en mensen niet ongewild met dingen confronteren ook wel.
Ik heb daarvoor een oude thread proberen recupereren, maar toen kon ik me een half uur niet meer inloggen. :?

:B-fly:

Godver ik heb geen klachten.. Ik zal eens moeten beginnen met gezonder te leven; meer slapen, minder vlees, minder frieten, minder alcohol, minder sigaren, meer beweging.
Dan zal ik wel krachten krijgen.

brother paul
13 november 2011, 23:40
groentje

heb je die site al eens geprobeerd
http://twoo.com/?loginRequired=1
heel eenvoudig, kje kunt vragen om wat intelligentie in de kuip te hebben

en dan die
http://www.parship.be/?pscode=01_510_60078_0001_0199_0001_empty_AF157093 1312712733696ID_GV1321224011.5196901.49e9a4ccbe49f bc732673ad7251cf50bID

die gaat puur op karakter, ongeloofelijke sterke site

Groentje-18
13 november 2011, 23:45
krijg je nu al iets tegen de stress?

Dat is niet echt nodig.

Tenzij een nieuw stel ouders, een deftig onderkomen, mijn twee diploma's en last but not least een goede gezondheid kunnen geregeld worden. ;)

Verder veel vriendjes en vriendinnekes die er voor me zijn, restaurantjes, drankjes gaan drinken, kuuroordjes doen, ... en dat soort dingen. :)

Groentje-18
13 november 2011, 23:46
Godver ik heb geen klachten.. Ik zal eens moeten beginnen met gezonder te leven; meer slapen, minder vlees, minder frieten, minder alcohol, minder sigaren, meer beweging.
Dan zal ik wel krachten krijgen.

Was jij inderdaad niet de persoon met een *ahum* bovengemiddelde frietconsumptie?

Groentje-18
13 november 2011, 23:48
groentje

heb je die site al eens geprobeerd
http://twoo.com/?loginRequired=1
heel eenvoudig, kje kunt vragen om wat intelligentie in de kuip te hebben

en dan die
http://www.parship.be/?pscode=01_510_60078_0001_0199_0001_empty_AF157093 1312712733696ID_GV1321224011.5196901.49e9a4ccbe49f bc732673ad7251cf50bID

die gaat puur op karakter, ongeloofelijke sterke site

Dank je voor de tips, maar daar kan ik niet zo veel mee doen geloof ik. ;)

Op dit moment nieuwe mensen leren kennen lijkt me bijna euh ... psychopatisch? :? Voordoen alsof ... Daarbij kan ik moeilijk een foto beginnen uploaden van hoe ik er gezond uitzag terwijl er dan plots een uitgemergeld spook voor hun verschijnt. :silly:

Daarbij is nu mijn sociale agenda eigenlijk al overvol. Soit, bedankt in ieder geval. :)

brother paul
13 november 2011, 23:50
Dank je voor de tips, maar daar kan ik niet zo veel mee doen geloof ik. ;)

Op dit moment nieuwe mensen leren kennen lijkt me bijna euh ... psychopatisch? :? Voordoen alsof ... Daarbij kan ik moeilijk een foto beginnen uploaden van hoe ik er gezond uitzag terwijl er dan plots een uitgemergeld spook voor hun verschijnt. :silly:

Daarbij is nu mijn sociale agenda eigenlijk al overvol. Soit, bedankt in ieder geval. :)

ik zou allang een sipralexa gepakt hebben hoor, moet 90% schelen in al die pijnklachten die je hebt

Groentje-18
14 november 2011, 00:01
Er zijn weinig redenen om te denken aan een onderliggende depressie of psychosomatiek, jammergenoeg.
Die puzzel past niet. Ik weet dat het gebruikt wordt door chronische pijn patiënten en mensen met de gekste dingen, maar er zit tot nog toe veel te veel logica in de klachten en er is jammergenoeg niet gekeken naar die logische plaatsen.
Daarbij zijn er in mijn geval ook specifieke redenen om niet met A.D. te beginnen (zelfs met niets anders dan hooguit benzo's) die medisch-fysiologisch zijn. ;) En op mijn leeftijd lijkt het me sowieso niet het moment om zulke ingrijpende medicatie te nemen. Al weet ik dat benzo's ook allesbehalve lieverds zijn natuurlijk.


Spiergebonden kan �* la limite nog (nog niet naar osteo/kine kunnen gaan doordat mijn rug/lijf nu niet te veel gemanipuleerd mogen worden door die wonde. Maar dat zou moeten beteren in warme omgevingen. Dat is niet zo.

Extreme dehydratatie kan volgens mij ook nog steeds. Maar, naar het schijnt wordt dat standaard nagegaan in je bloed met een heel simpele test. Dus dat is in principe al lang en zeven keer uitgesloten.

Stress is niet uit te sluiten, dat klopt. ;)
Maar de logica ... de gestuwde aders, de gezwollen lymfeklieren, de vlekjes, plekjes en bobbeltjes in verschillende soorten, de vermagering, haaruitval, nagel-onregelmatigheden :silly:, pijn die toeneemt bij bepaalde bewegingen (slikken, hoesten, draaien rond romp, arm omhoog steken, arm bewegingen, been omhoog doen, me voorover bukken, plat liggen, te veel hobbels in het wegdek, hobbeltreinen, ... ). Ongepast gehik, gekraak, ge-allerlei spijsverteringsgeluiden, en hier en daar nog wat excreties en secreties die niet zijn zoals ze waren.
moest dit psychisch zijn. God dan moet ik dringend opgesloten worden. :|
(En dan natuurlijk de bloedafwijkingen.)

Ik zal morgen wel zien wat de huisarts van hier zegt. Ik hoop alleen dat hij niet (zichtbaar) panikeert in mijn plaats als ik iets zeg over de moedervlek of hij het gat ziet. Misschien dat hij het nodig vindt om meteen al mijn lymfeklieren eruit te smijten
Jammergenoeg kan ik hem wel niet de bloeduitslagen met de afwijkende RBC'en die een pleidooi voor een beenmergpunctie zijn, geven, noch de mislukte CT-thorax. Het laatste ziekenhuis heeft die nog steeds in haar bezit, of direct in de prullenmand gesmeten en zelfs nooit bekeken natuurlijk.

Knipp
14 november 2011, 04:05
want ik heb een derde oog voor paniek, ...

zou wel leuk zijn, je vervangt morgen die pleister en dan kijk je met je handspiegel nr je rug en je ziet ... een derde oog ! waar eerst dat moedervlekje was :-D

zie 't wel zitten : met jou als kermisattractie de wereld rond reizen ;-)

Op dit moment nieuwe mensen leren kennen lijkt me bijna euh ... psychopatisch?

:lol:

kameleon
14 november 2011, 07:28
Ik ben benieuwd. Mogen we gokken ?

Cynara Cardunculus
14 november 2011, 07:47
Meuniere bedoel je? Lek in je evenwichtsorgaan?

Gelukkig ben je geen piloot, anders had je het gehad met je broodwinning. Zoals iemand die ik ken.

Neen, MENIËRE :

De ziekte wordt genoemd naar de Franse arts Prosper Meniere, die als eerste de ziekte beschreef in 1861. De termen Morbus Meniere, ziekte van Meniere en syndroom van Meniere doelen alle drie op dezelfde ziekte.

http://users.telenet.be/zeldzame.ziekten/List.m/Meniere.htm

"Meunière" is een manier om vis te bakken.

Cynara Cardunculus
14 november 2011, 07:59
Meetbare dingen.

Dupuytren in de rechterhand.Nog niet pijnlijk of belemerend, maar dat komt er aan.
Astma.

Geestelijke probleempje, paranoia.

het enige leuke aan Dupuytrèn is dat je dan met zekerheid je Keltische roots kan bewijzen: de aandoening wordt ook Keltische Klauw genoemd.
'k en heb dat ook ;-)
Is erfelijk.

Cynara Cardunculus
14 november 2011, 08:02
Al mijn lichamelijke klachten had ik geordend in een word document. Maar gezien ik enkel de "samenvatting" (die had ik zelfs gemaakt) aan mijn arts wou geven en daarom de rest even had gewist zodat de printer niet alles zou afprinten, is de rest permanent verdwenen. Blijkbaar heeft mijn pc dat automatisch opgeslaan? :? Tenzij ik uit automatisme toch op die knop "opslaan" heb geklikt...



In het vervolg gewoon de tekst die je wil printen selecteren, en dan op "print selectie" duwen. Is simpeler en je geraakt je basistekst niet kwijt.

Groentje-18
14 november 2011, 10:44
Fuck.
Net naar de arts geweest. Lichte koorts. Die is dan al ten laatste bezig sinds half oktober. Want volgens de artsen was dat geen koorts en gezien er geen aanwijzingen voor infectie waren in mijn bloed maar enkel aanwijzingen dat een klier- en beenmergpunctie zich opdrong...

Allemaal potjes meegekregen om weefsels in te steken. Voor hem is psychosomatisch eigenlijk uitgesloten en hij begrijpt niet hoe het kan dat ik zo behandeld werd.
Hij wil nu wel eerst de uitslag van de vlek afwachten. Hij was verbaasd over de grootte die ze had ...

Zucht.

Groentje-18
14 november 2011, 10:49
zou wel leuk zijn, je vervangt morgen die pleister en dan kijk je met je handspiegel nr je rug en je ziet ... een derde oog ! waar eerst dat moedervlekje was :-D

zie 't wel zitten : met jou als kermisattractie de wereld rond reizen ;-)



:lol:

:D

Sorry. :oops:

Knipp
14 november 2011, 10:51
infectie Zucht.

Nee, zou prima nieuws zijn, schimmeldingetje of zo.

Koorts :cheer:

Groentje-18
14 november 2011, 10:58
Ik ben benieuwd. Mogen we gokken ?

Ga je gang. :)


Ik zou dringend aan mijn blog moeten werken zodat men zelfs internationaal kan gokken en alles kan volgen.

Hoewel het erop lijkt dat het niet meer nodig is. Binnen dit en twee weken weet ik het vermoed ik.

Groentje-18
14 november 2011, 11:00
Nee, zou prima nieuws zijn, schimmeldingetje of zo.

Koorts :cheer:

Helaas:

Symptoms

* Anorexia
* Dyspnea
* Fatigue[9]
* Fever of unknown origin
* Lymphadenopathy
* Night sweats
* Pruritus
* Weight loss

Terug naar spoor 1: lymfoom. :?

Waarschijnlijk metastasen van de melanoom ...

Knipp
14 november 2011, 11:02
Helaas:



Terug naar spoor 1: lymfoom. :?

Waarschijnlijk metastasen van de melanoom ...

Maar nee ! ik ben over schimmel aspergillus fumigatus aan 't lezen, zou ook perfect kunnen, tot vasculair inbegrepen.

Relax, goeie dokter vanmorgen. Gewoon er voor zorgen dat de onderzoeken snel vooruit gaan. Zal wel snel licht gaan schijnen denk ik.

Schimmel die is doorgebroken ten gevolge van antibioticakuren, was 1 van m'n eerste ideeën, dat geeft een logisch verhaal.

Knipp
14 november 2011, 11:08
Een raar idee misschien : maar kan je te weten komen wie voor jou in dat studiootje heeft gewoond ... en of die persoon soms ook een medisch probleem had ?

Detectivewerk alom :-D

hurricane
14 november 2011, 11:14
Een raar idee misschien : maar kan je te weten komen wie voor jou in dat studiootje heeft gewoond ... en of die persoon soms ook een medisch probleem had ?

Detectivewerk alom :-D

Allereerst : kijken in het kastje van de chemische producten en een inventaris opmaken ! ;-)

Groentje-18
14 november 2011, 11:38
Een raar idee misschien : maar kan je te weten komen wie voor jou in dat studiootje heeft gewoond ... en of die persoon soms ook een medisch probleem had ?

Detectivewerk alom :-D

Ja inderdaad. Via residentiebeheer moet dat wel te doen zijn. :)

Maar het is niet in dit ahum ... "bewoonsel" dat ik ziek ben geworden, maar in een vorig, waar ik zeer tijdelijk in zat.

Tja ... alleen waren er misschien daarvoren al symptomen die ik niet ontdekt had. Of niet, i kweet het niet.

Rudy
14 november 2011, 11:47
Ik zou dringend aan mijn blog moeten werken zodat men zelfs internationaal kan gokken en alles kan volgen.

Hopelijk hoeft de ganse wereld niet op de hoogte te zijn van je kwaaltjes.

Groentje-18
14 november 2011, 11:50
Maar nee ! ik ben over schimmel aspergillus fumigatus aan 't lezen, zou ook perfect kunnen, tot vasculair inbegrepen.

Relax, goeie dokter vanmorgen. Gewoon er voor zorgen dat de onderzoeken snel vooruit gaan. Zal wel snel licht gaan schijnen denk ik.

Schimmel die is doorgebroken ten gevolge van antibioticakuren, was 1 van m'n eerste ideeën, dat geeft een logisch verhaal.

Dat klopt ook wel.

Een beetje hoop.

Nu ja, ik vind het niet erg. Ik bedoel, ik vind het wel erg maar, ik zeg het, de angst is over ... Intussen heb ik al voor zoveel angst gehad: bot, hersen, ... In se weet ik de uitslag nog niet van dat laatste, ook niet van de huid, niet van mijn klieren, niet van mijn beenmerg. Maar ik ben al zodanig bezig geweest met worst case scenario's dat ik nu gelaten ben en zoiets heb van: tja ... het zij dan zo.

Ik ben niet meer bang. Het enige wat ik ben is: niet verbaasd.
Ik wist dat de artsen iets over het hoofd zagen, alleen niet wat. Binnenkort wel.

Nu de dokter gaat mijn papieren bekijken, al die schimmel en alle andere theorieën, incluis de middenrifbreuk. Hij kan er alleen niet mee lachen dat hij geen officiële papieren heeft zodat hij amper kan puzzelen.
Jammergenoeg kon hij er al veel direct uitsluiten. :(

Nynorsk
14 november 2011, 11:50
Fuck.
Net naar de arts geweest. Lichte koorts. Die is dan al ten laatste bezig sinds half oktober. Want volgens de artsen was dat geen koorts
Ik zou denken dat koorts niet zo moeilijk te diagnosticeren is :-D
Had jij trouwens geen last van te lage temperatuur?

Allemaal potjes meegekregen om weefsels in te steken.

ge moet uw eigen beenmergpunctie doen? 8O

Groentje-18
14 november 2011, 11:53
Hopelijk hoeft de ganse wereld niet op de hoogte te zijn van je kwaaltjes.

Zo bedoel ik het niet.

Maar mijn ervaringen met de gezondheidszorg zijn inmiddels schokkend genoeg om ogen te doen opengaan en mogen geweten worden ...
Het kan enkel maar helpen.
En gezien mijn klok mogelijk hard tikt kan ik er beter vandaag aan beginnen dan morgen...

Alleen denk ik dat vandaag ook niet meer zal lukken, te moe, te veel pijn. Ga in bed kruipen.


Overigens wel een bijzonder degoutante opmerking. Je hebt duidelijk andere topics niet gevolgd waarin ik mijn "kwaaltjes" ook noemde.

Groentje-18
14 november 2011, 11:55
Ik zou denken dat koorts niet zo moeilijk te diagnosticeren is :-D
Had jij trouwens geen last van te lage temperatuur?

Jawel ... net daarom dat die dokter met geheugen en hersens beseft dat ik nu echt koorts heb, al is-ie licht.

Schommelingen ook positief, in die periode zijn zowel 36.9 als 35 voorgekomen.
34 heeft er ook al eens gestaan en voor grote verwarring gezorgd (spoed of naar huis laten gaan? :P)

ge moet uw eigen beenmergpunctie doen? 8O

Volgens bepaalde professoren wel ... als ik er ooit één wil krijgen.
Hoog tijd dat ik die mensen eens gedag zeg. :? (Maar beter nog even wachten op de diagnose. :?)

Nynorsk
14 november 2011, 12:06
Jawel ... net daarom dat die dokter met geheugen en hersens beseft dat ik nu echt koorts heb, al is-ie licht.

Schommelingen ook positief, in die periode zijn zowel 36.9 als 35 voorgekomen.
34 heeft er ook al eens gestaan en voor grote verwarring gezorgd (spoed of naar huis laten gaan? :P)

mss zijt ge poikilotherm?
ge zou het de dokters zelfs nie kwalijk kunnen nemen dat ze d�*�*r naastkijken ;-)



Volgens bepaalde professoren wel ... als ik er ooit één wil krijgen.
Hoog tijd dat ik die mensen eens gedag zeg. :? (Maar beter nog even wachten op de diagnose. :?)
maar nu weet ik nog altijd nie welke weefsels ge moet verzamelen :-D Goe, een huidkrabsel kunt ge eigenlijk zelf, maar meestal doet een arts dat toch voor je...

Groentje-18
14 november 2011, 12:12
Enkel urine nu. Gyn. onderzoek gepland (ook daar zijn abnormaliteiten helaas) en daar kunnen dan blijkbaar zelfs verschillende dingen verzameld worden.


En ik denk dat we er rustig van kunnen uitgaan dat ze binnenkort ook met een stuk lymfe en beenmerg lopen zijn. Volgens de protocollen moest dat al lang gebeurd zijn immers. Jammer dat ik de huisarts mijn officiële bloeduitslag niet kon geven waardoor hij de bewijzen ziet van die RBC afwijkingen. Het ziekenhuis in Hasselt heeft die vermoedelijk nog steeds. Compleet abnormaal ...
Nu moet hij het ocharme met een slordig en bij mekaar ge-ijld word-documentje doen. :-s

Groentje-18
14 november 2011, 12:15
Anders moet ik hem naar p.be sturen. Zelfs hier staat het vollediger weergegeven misschien, gezien dat document nu dus ook nog half gewist is.

Nynorsk
14 november 2011, 12:27
Enkel urine nu. Gyn. onderzoek gepland (ook daar zijn abnormaliteiten helaas) en daar kunnen dan blijkbaar zelfs verschillende dingen verzameld worden.


En ik denk dat we er rustig van kunnen uitgaan dat ze binnenkort ook met een stuk lymfe en beenmerg lopen zijn. Volgens de protocollen moest dat al lang gebeurd zijn immers. Jammer dat ik de huisarts mijn officiële bloeduitslag niet kon geven waardoor hij de bewijzen ziet van die RBC afwijkingen. Het ziekenhuis in Hasselt heeft die vermoedelijk nog steeds. Compleet abnormaal ...
Nu moet hij het ocharme met een slordig en bij mekaar ge-ijld word-documentje doen. :-s

ik denk dat een nieuw bloedonderzoek nuttiger is...

Nynorsk
14 november 2011, 12:31
morgen mag ik trouwens ook op bloedonderzoek :cheer:
al ruim een week aanval van allergie, urticaria over heel m'n lijf, geheel onduidelijk waar ik allergisch op reageer.
:cheer: jezelf halfdood krabben :cheer:

de huisarts acht het niet onmogelijk dat ik gezien m'n recente overexposure aan katten toch een allergische reactie op kattenepitheel heb. Als dat het geval is, ga ik toch héél hard vloeken want dan kan ik de rest van m'n leven flink wat medicatie pakken :/

kameleon
14 november 2011, 12:39
Op stage nam ik veel de temperatuur en 's ochtends had ik dikwijls waardes rond 34-35 graden Celsius. Normaal zeiden ze in het ziekenhuis, volgens mijn leerstof was je dan ziek. Tja....

Knipp
14 november 2011, 12:41
:cheer: jezelf halfdood krabben :cheer:


Echt benieuwd wat ik nog zou kunnen in elkaar flansen met een halfdode Nynorsk en een halfdood Groentje ? 8-)

Nynorsk
14 november 2011, 12:46
Echt benieuwd wat ik nog zou kunnen in elkaar flansen met een halfdode Nynorsk en een halfdood Groentje ? 8-)

iets met ne verkeerde rug, een slecht hart en een jeukende huid :-D

Anna List
14 november 2011, 12:47
zolang t maar niks met een slecht karakter wordt ! :pp

Nynorsk
14 november 2011, 12:48
zolang t maar niks met een slecht karakter wordt ! :pp

dat ook natuurlijk :twisted:

Nynorsk
14 november 2011, 12:51
Echt benieuwd wat ik nog zou kunnen in elkaar flansen met een halfdode Nynorsk en een halfdood Groentje ? 8-)

doet me trouwens denken aan autopsy (2008)

http://jessica-lowndes.org/gallery/albums/Movies/2008%20Autopsy/ScreencapsHD/normal_0921.jpg

http://www.imdb.com/title/tt0443435/

Anna List
14 november 2011, 12:52
dat ook natuurlijk :twisted:

soms maakte gij mij gewoon bang ! :-o

Nynorsk
14 november 2011, 12:53
soms maakte gij mij gewoon bang ! :-o

en ik ben nog nie begonnen? :-(

Anna List
14 november 2011, 12:54
en ik ben nog nie begonnen? :-(

allez dan, een beetje bang mag wel ;-)

Knipp
14 november 2011, 13:02
soms maakte gij mij gewoon bang ! :-o

²

Je bent niet de enige :-o

Na tien minuten al wou ik checken of ze een pistool in haar handtas had :x

Nynorsk
14 november 2011, 13:04
²

Je bent niet de enige :-o

Na tien minuten al wou ik checken of ze een pistool in haar handtas had :x

maar ge zijt derna wel nog mee in m'n auto gestapt :-D

Anna List
14 november 2011, 13:05
²

Je bent niet de enige :-o

Na tien minuten al wou ik checken of ze een pistool in haar handtas had :x

'is dat daar een pistool dat ik in uw sjakosj zie zitten, of hebt ge gewoon uwen dildo bij ?'
tja, 'of ben je gewoon blij me te zien, was ni van toepassing zeker' ;-)

Knipp
14 november 2011, 13:06
maar ge zijt derna wel nog mee in m'n auto gestapt :-D

Dat was dus een auto ?!! 8O

Nynorsk
14 november 2011, 13:07
'is dat daar een pistool dat ik in uw sjakosj zie zitten, of hebt ge gewoon uwen dildo bij ?'
tja, 'of ben je gewoon blij me te zien, was ni van toepassing zeker' ;-)

ach, Knipp bleek nen toffe, dus 'k heb het nog wat uitgesteld. :-P

Nynorsk
14 november 2011, 13:07
Dat was dus een auto ?!! 8O

maak mij nie kwaad eh... :evil:

Anna List
14 november 2011, 13:13
ach, Knipp bleek nen toffe, dus 'k heb het nog wat uitgesteld. :-P

lol !


bij de toffe stel ik het ook altijd zo lang mogelijk uit :-P

Nynorsk
14 november 2011, 13:18
lol !


bij de toffe stel ik het ook altijd zo lang mogelijk uit :-P

lol, kieken!:-D

Anna List
14 november 2011, 13:20
lol, kieken!:-D

:-)

dank u


t voelt alsof het vandaag zo'n dag is om een ei te leggen ook


zou t weer volle maan zijn ?

(die was retorisch hoor ... ik weet dat wel :? )

Knipp
14 november 2011, 15:01
Dit lijkt een goeie introductie in systemic mycosis :

http://www.healthresearch.com/yeast.htm

Groentje-18
14 november 2011, 15:01
+38°C nu.

Bloedonderzoek en ct spoorloos.
Ik geraak niet meer zo hard waar ik nog moest zijn met die urine enzo. Dokter ("homeopaat") afbellen wegens te ziek? :?

Echt compleet barstende hoofdpijn nu ook. :? Enfin al de hele tijd.
Als ik mijn huisarts de bloedtesten kon geven, lag ik nu in het ziekenhuis denk ik.

Jammer de jammer.

Anna List
14 november 2011, 15:02
+38°C nu.

Bloedonderzoek en ct spoorloos.
Ik geraak niet meer zo hard waar ik nog moest zijn met die urine enzo. Dokter ("homeopaat") afbellen wegens te ziek? :?

Echt compleet barstende hoofdpijn nu ook. :? Enfin al de hele tijd.
Als ik mijn huisarts de bloedtesten kon geven, lag ik nu in het ziekenhuis denk ik.

Jammer de jammer.

huisdokter laten langskomen lijkt me niet overdreven.

Groentje-18
14 november 2011, 15:04
Ik kan trouwens echt wel bleiten van de gewrichtspijn.

Een thermometer onder mijn oksel steken (en typen) lukt amper. Ik zit hier precies achter een piano heen en weer te bewegen. Mijn pols nog maar bewegen en geluiden maken van de pijn. God, waar gaat dit ooit stoppen? :?

Groentje-18
14 november 2011, 15:06
huisdokter laten langskomen lijkt me niet overdreven.

Ik kom net van hem (ochtend).

Misschien kan ik hem terugbellen als het zo blijft.
Of ineens professor X (KUL) en Y (UZBrussel) bellen om te zeggen dat ik een typisch hypochondrische koortsaanval heb en vragen of dat serieus genoeg is om af te komen, samengenomen met al de feiten?

Ombuds heeft me wel verteld dat ik mogelijk pijlen verschiet als ik over die moedervlek begint (huisdokter denkt dat dit wel prijs en de clue is die we zochten).

Anna List
14 november 2011, 15:10
Ik kom net van hem (ochtend).

Misschien kan ik hem terugbellen als het zo blijft.
Of ineens professor X (KUL) en Y (UZBrussel) bellen om te zeggen dat ik een typisch hypochondrische koortsaanval heb en vragen of dat serieus genoeg is om af te komen, samengenomen met al de feiten?

Ombuds heeft me wel verteld dat ik mogelijk pijlen verschiet als ik over die moedervlek begint (huisdokter denkt dat dit wel prijs en de clue is die we zochten).

bel (terug) met je huisarts, en hou m op de hoogte van je toestand, hij zal dan wel beslissen wat je moet doen, en je (laten) monitoren als hij dat nodig acht,
en laat (daarna)hem, indien jij en hij dat willen, contact opnemen met professor x en y ... als professors x en y zo ver staan, gaan ze van jou toch niks meer 'aannemen' ... steek daar dan zelf ook geen energie meer in.
mss luisteren ze nog wel naar je huisarts ... hij zal er ook in slagen te focussen op de essentie, terwijl jij alles gaat opnoemen wat je voelt, en dat kunnen ze blijkbaar niet verwerken ...
als je huisdokter die moedervlek belangrijk acht, zal hij daarover ook wel aandringen ... en zeker met meer impact dan dat jij dat zelf zou kunnen.

brother paul
14 november 2011, 15:52
bel (terug) met je huisarts, en hou m op de hoogte van je toestand, hij zal dan wel beslissen wat je moet doen, en je (laten) monitoren als hij dat nodig acht,
en laat (daarna)hem, indien jij en hij dat willen, contact opnemen met professor x en y ... als professors x en y zo ver staan, gaan ze van jou toch niks meer 'aannemen' ... steek daar dan zelf ook geen energie meer in.
mss luisteren ze nog wel naar je huisarts ... hij zal er ook in slagen te focussen op de essentie, terwijl jij alles gaat opnoemen wat je voelt, en dat kunnen ze blijkbaar niet verwerken ...
als je huisdokter die moedervlek belangrijk acht, zal hij daarover ook wel aandringen ... en zeker met meer impact dan dat jij dat zelf zou kunnen.

kan natuurlijk de ziekte van lyme zijn, zo'n tekenbeet die af en toe een koortsopflakkering gefet, maar ja, terug zichtbaar in uw bloed.

Nynorsk
14 november 2011, 16:03
Misschien kan ik hem terugbellen als het zo blijft.

Ik zou terugbellen, dan kan ie allicht nog eens langskomen eh, als gij niet tot daar geraakt.
Dit hoeft trouwens niks met de rest te maken te hebben - kan bijv. iets viraal zijn dat je hebt opgelopen en bij jou allicht voor extra symptomen zorgt.

Knipp
14 november 2011, 16:06
Dit lijkt een goeie introductie in systemic mycosis :

http://www.healthresearch.com/yeast.htm

in elk geval interessante lectuur !

brother paul
14 november 2011, 16:07
in elk geval interessante lectuur !

die mycosen zijn nu zo courant niet, en gaan trouwens rap dood met een lamisil, sporanox of diflucan.

Groentje-18
14 november 2011, 16:09
OMG. :D

Dermatologe belde net.

VOLLEDIG GOEDAARDIG!! Het was ... enkel ontstoken!!!!!!! :? :D

OMFG. Ik voel me toch al wat beter, ondanks de koorts!! :D

suqar_7loe
14 november 2011, 16:15
Goed nieuws voor jou :d

Groentje-18
14 november 2011, 16:15
bel (terug) met je huisarts, en hou m op de hoogte van je toestand, hij zal dan wel beslissen wat je moet doen, en je (laten) monitoren als hij dat nodig acht,
en laat (daarna)hem, indien jij en hij dat willen, contact opnemen met professor x en y ... als professors x en y zo ver staan, gaan ze van jou toch niks meer 'aannemen' ... steek daar dan zelf ook geen energie meer in.
mss luisteren ze nog wel naar je huisarts ... hij zal er ook in slagen te focussen op de essentie, terwijl jij alles gaat opnoemen wat je voelt, en dat kunnen ze blijkbaar niet verwerken ...
als je huisdokter die moedervlek belangrijk acht, zal hij daarover ook wel aandringen ... en zeker met meer impact dan dat jij dat zelf zou kunnen.

Klopt.
Ik ga 'm nu sowieso vanavond bellen om 'm te updaten en ook zeker dat nieuws door te geven! :D
Nu, ik heb wel heel fel hoofdpijn en kan moeilijk iets binnenhouden denk ik (mijn maag voelt zo totaal ondersteboven :?) en de temperatuur is te hoog en ik voel me mottig maar 't is misschien gewoon toeval.

Allemaal toeval. :cheer: :cheer: :cheer:

Een zwaar gestoord lijf wat allemaal symptomen genereert die verwijzen naar erge dingen hebben. *minder cheer*

kan natuurlijk de ziekte van lyme zijn, zo'n tekenbeet die af en toe een koortsopflakkering gefet, maar ja, terug zichtbaar in uw bloed.

Er heeft wel ooit een teek in mijn been gezeten. J�*�*ren gebeten.
Maar ik heb, tenzij die op mijn rug stond :P, nooit zo'n cirkel gezien. Denk ik toch niet. In normale omstandigheden let ik niet zo op dat soort dingen. :silly:

Groentje-18
14 november 2011, 16:19
Ik zou terugbellen, dan kan ie allicht nog eens langskomen eh, als gij niet tot daar geraakt.
Dit hoeft trouwens niks met de rest te maken te hebben - kan bijv. iets viraal zijn dat je hebt opgelopen en bij jou allicht voor extra symptomen zorgt.

Ja inderdaad. Dat denk of hoop ik ook. :)

Een opkruipende urineweg (moet de urine nog binnenbrengen dus), blaas-nier-infectie, keel en hoofdpijn, gewrichtsklachten, koorts.
Alleen nu wat extremere pijn door de onverklaarde factor die misschien toch weggekregen wordt door de osteopaat?

Hopen. :cheer:

Ik denk dat ik geen naalden of meskes meer in mijn lijf wil nu.

die mycosen zijn nu zo courant niet, en gaan trouwens rap dood met een lamisil, sporanox of diflucan.

Mmm... ik heb twee diflucans genomen in der tijd.

Knipp
14 november 2011, 16:19
OMG. :D

Dermatologe belde net.

VOLLEDIG GOEDAARDIG!! Het was ... enkel ontstoken!!!!!!! :? :D

OMFG. Ik voel me toch al wat beter, ondanks de koorts!! :D

:cheer:

Da's al excellent nieuws ! heel erg blij voor jou !

Knipp
14 november 2011, 16:22
die mycosen zijn nu zo courant niet,

Nou ... Groentjes zijn ook niet zo courant :-D Dus ?

Maar je hebt vast gelijk, niet meteen het eerste waar je aan moet denken.

Even osteo en meest recente bloedonderzoek afwachten. Dan nog een keer een rondje brainstormen 8-)

ontwetende 123
14 november 2011, 16:24
Aha, een topic voor fysieke untermenshen.!

Knipp
14 november 2011, 16:25
Aha, een topic voor fysieke untermenshen.!

in feite eerder een topic voor would be dr housen ;-)

Herr Flick
14 november 2011, 16:34
Gelukkig heeft niemand hier La Tourette godverdome !

Knipp
14 november 2011, 16:37
Gelukkig heeft niemand hier La Tourette godverdome !

heb ooit een collega gehad waarvan ik toch wel dacht dat ie Tourette had - vooral Coprolalie
gek genoeg was het 1 v d weinige collega's waar ik wel mee overeen kwam :-P

Nynorsk
14 november 2011, 16:42
OMG. :D

Dermatologe belde net.

VOLLEDIG GOEDAARDIG!! Het was ... enkel ontstoken!!!!!!! :? :D

OMFG. Ik voel me toch al wat beter, ondanks de koorts!! :D

:cheer:

d�*t kunt ge dus al uitsluiten.
ik zou denken dat ge best binnenkort eens bij een osteopaat langsgaat. Niet nu, want uw lichaamstemperatuur stijgt vaak tijdens/na osteopathie. Ge moogt dus niet naar een osteopaat gaan bij koorts (ik dacht, ik zeg het maar even).

ontwetende 123
14 november 2011, 17:18
Gelukkig heeft niemand hier La Tourette godverdome !

Iemand met La Tourette, hoeft niet altijd de neiging te hebben veel te schelden en te vloekken, het zijn gewoon trekjes die je hebt.
Ik ken iemand met La Tourette, en die moet altijd heel vaag met zijn handen bewegen, waardoor hij altijd zijn bakje patat laat vallen.
Echt als je dat ziet, je licht in een deuk.:lol:

Anna List
14 november 2011, 17:48
OMG. :D

Dermatologe belde net.

VOLLEDIG GOEDAARDIG!! Het was ... enkel ontstoken!!!!!!! :? :D

OMFG. Ik voel me toch al wat beter, ondanks de koorts!! :D

:cheer: feestje ! :cheer:

brother paul
14 november 2011, 18:08
:jerry::new-bday:OMG. :D

Dermatologe belde net.

VOLLEDIG GOEDAARDIG!! Het was ... enkel ontstoken!!!!!!! :? :D

OMFG. Ik voel me toch al wat beter, ondanks de koorts!! :D

alle die weddenschap heb ik al gewonnen ze.

brother paul
14 november 2011, 18:08
OMG. :D

Dermatologe belde net.

VOLLEDIG GOEDAARDIG!! Het was ... enkel ontstoken!!!!!!! :? :D

OMFG. Ik voel me toch al wat beter, ondanks de koorts!! :D

*KNIP DUBBELPOST*

Groentje-18
14 november 2011, 18:48
Temperatuur is stabiel rond (iets boven) 38° en als ik me niet beweeg of niet op mijn rug lig, is de pijn draaglijk.

Wat het geheel betreft (het bewegingsgerelateerde) denk ik dat het nooit zal gevonden worden.

Of het is toch eerder met een ontsteking te maken heeft die begonnen is in dat vlekje (want daar begonnen de klachten, en toen dag ervoren ook wat keelpijn en erna hevige koude, eigenlijk zoals nu maar dan een pak minder erg). En die dan verder is getrokken naar andere naderbij gelegen weefsels type vliezen, kraakbeen, wat zit daar nog (?) ... en misschien ook met de nodige zwelling waardoor alles ontstaat. Maar hoe en wat?
Of er is toch iets in mijn onderbuik (maar niets op endoscopie of gastroscopiei) en dat duwt op alles want inderdaad, bij de minste beweging speelt mijn maag wel op. Nu feller dan anders (allicht door de al lichte misselijkheid).

Of toch misschien die diafragma scheur.

Dank je voor de tip Nyn, dat is het eerste wat ik daarvan hoor. :)

Groentje-18
14 november 2011, 18:50
:jerry::new-bday:

alle die weddenschap heb ik al gewonnen ze.

8O

Nynorsk
14 november 2011, 18:53
Temperatuur is stabiel rond (iets boven) 38° en als ik me niet beweeg of niet op mijn rug lig, is de pijn draaglijk.

Wat het geheel betreft (het bewegingsgerelateerde) denk ik dat het nooit zal gevonden worden.

Of het is toch eerder met een ontsteking te maken heeft die begonnen is in dat vlekje (want daar begonnen de klachten, en toen dag ervoren ook wat keelpijn en erna hevige koude, eigenlijk zoals nu maar dan een pak minder erg). En die dan verder is getrokken naar andere naderbij gelegen weefsels type vliezen, kraakbeen, wat zit daar nog (?) ... en misschien ook met de nodige zwelling waardoor alles ontstaat. Maar hoe en wat?
Of er is toch iets in mijn onderbuik (maar niets op endoscopie of gastroscopiei) en dat duwt op alles want inderdaad, bij de minste beweging speelt mijn maag wel op. Nu feller dan anders (allicht door de al lichte misselijkheid).

Of toch misschien die diafragma scheur.

Dank je voor de tip Nyn, dat is het eerste wat ik daarvan hoor. :)

hoe reageer je op ibuprofen?

Nynorsk
14 november 2011, 18:54
8O

niet met mij, if you'd wonder... :?

ontwetende 123
14 november 2011, 18:58
Ik rook teveel, drink te weinig, heb platvoeten, ben blond :-(, mijn vrouw begrijpt me niet, ik heb een bril, maar geen natte dromen meer.
Weeg 70 kg bij 1 meter 90, heb last van winderigheid en ik heb het altijd steenkoud...
Kan niet schaatsen en fietsen en dat voor een Ollander, geef niets om korfbal, heb last van enge dromen waarin planetoïden op Aarde storten of Madonna mij vraagt haar oraal te verwennen.
Mijn vrouwelijke manager is een bitch die de pik op mij heeft.
Het leven is één tranendal.

Naja, gelukkig voor jou dat de *survival of the fittest* in deze tijden/samenleving niet zo heel erg meer van toepassing is.

Trixie
14 november 2011, 19:01
Iemand met La Tourette, hoeft niet altijd de neiging te hebben veel te schelden en te vloekken, het zijn gewoon trekjes die je hebt.
Ik ken iemand met La Tourette, en die moet altijd heel vaag met zijn handen bewegen, waardoor hij altijd zijn bakje patat laat vallen.
Echt als je dat ziet, je licht in een deuk.:lol:

Bakje patat?8O
Je bedoelt wss: pak frieten!:lol::lol:

Serieus nu; ik ken ook iemand met La Tourette. Oud-klasgenoot van mijn zoon. Deze jonge man knippert voortdurend met z'n ogen en schudt zonder stoppen met z'n hoofd. Doch van schelden en vloeken heb ik in al die jaren niks gemerkt, net zoals jij zegt hoeft dit niet per sé.
Toch kan ik zeggen dat ik zeker NIET in een deuk lig in tegenstelling tot jou.

Nynorsk
14 november 2011, 19:05
ik heb de indruk dat Tourette tegenwoordig voor iedereen met een motorische tic gebruikt wordt... voor een diagnose tourette is er tenminste één vocale tic nodig (dat hoeven geen volzinnen te zijn), anders is't een motorische ticstoornis...

Trixie
14 november 2011, 19:14
ik heb de indruk dat Tourette tegenwoordig voor iedereen met een motorische tic gebruikt wordt... voor een diagnose tourette is er tenminste één vocale tic nodig (dat hoeven geen volzinnen te zijn), anders is't een motorische ticstoornis...

Je hebt volledig gelijk. Doch de persoon die ik aanhaalde, heeft de vader zelf , jaren geleden, verteld dat z'n zoon lijdt aan "Gilles de la Tourette". Zoals ik reeds vermeldde heb ik die jongen nooit horen vloeken, wel is het zo dat hij midden in een zin "roept, schreeuwt". Is moeilijk te omschrijven maar hij maakt idd bepaalde geluiden.

ontwetende 123
14 november 2011, 19:14
Bakje patat?8O
Je bedoelt wss: pak frieten!:lol::lol:

Serieus nu; ik ken ook iemand met La Tourette. Oud-klasgenoot van mijn zoon. Deze jonge man knippert voortdurend met z'n ogen en schudt zonder stoppen met z'n hoofd. Doch van schelden en vloeken heb ik in al die jaren niks gemerkt, net zoals jij zegt hoeft dit niet per sé.
Toch kan ik zeggen dat ik zeker NIET in een deuk lig in tegenstelling tot jou.

Och, ik kan daar toch tamelijk om lachen, alleen die jonge die ik ken lacht zelf net zo hard mee.
Of vindt jij mij nu echt een klootzak die lacht met andermans beperkingen?:lol:

Groentje-18
14 november 2011, 19:19
Ciprofloxacine kan overgevoeligheid voor zonlicht veroorzaken en de theophyllineconcentratie in het bloedplasma tot giftige hoeveelheden verhogen. Daarnaast kan het constipatie, gevoeligheid voor cafeïne en zwelling van bepaalde gewrichten en kraakbeen veroorzaken.

De giftigheid van geneesmiddelen die worden afgebroken door het cytochroom-P450-systeem wordt verhoogd bij de gelijktijdige imname van sommige quinolonen. Quinolonen als ciprofloxacine kunnen ook reageren met de GABA A-receptor en neurologische klachten geven. Dit effect kan worden versterkt door het gelijktijdig gebruikt van NSAID's.[5]


oral quinolones (norfloxacin, ciprofloxacin, ofloxacin).

Zucht, of gewoon allemaal toeval.

Ooit problemen gehad met zitromax. Met verschrikkelijke hoofdpijn en gezwollen rood hoofd naar de spoed. Nooit iets gevonden ook (maarja ziekenhuis Genk...), behalve dan de klinische tekens dat er iets serieus mis was.
Geen pijnstilling of niets. Ze laten je daar gewoon liggen.

Heeft toen anderhalf uur geduurd voordat er een neuroloog (:roll:) af kwam. Tegen dan was ik al door het ergste. Dacht dat er toen ook niks in mijn bloed te zien was (het hangt er natuurlijk vanaf wat ze aankruisen op het aanvraagformulier :?).

Die zitromax doet blijkbaar ook iets met theofiline, maar interageert ook met bilirubine (waarvan ik er te veel heb).


Alleen klopt de tijdslijn totaal niet. De laatste maal dat ik norfloxacine nam, moet begin oktober of eind september zijn geweest. Daarnaast waren sommige klachten, zij het in veel mindere mate, daarvoor ook al aanwezig.
Sinds wel nog sinutab forte genomen, maar laatste dateert ook weer van weken geleden.

Trixie
14 november 2011, 19:24
Och, ik kan daar toch tamelijk om lachen, alleen die jonge die ik ken lacht zelf net zo hard mee.
Of vindt jij mij nu echt een klootzak die lacht met andermans beperkingen?:lol:

Nee se, vind u zeker geen klootzak.;-)
Toch maak ik me de bedenking: die persoon lacht daar mss zelf wel mee, maar wat voelt die echt? Is een beetje hetzelfde met corpulente personen: ze maken grapjes over zichzelf maar diep vanbinnen zijn ze diep gekwetst, wetend dat ze niet aan het "ideaalbeeld" voldoen. Dat ze dus "anders" zijn.

Groentje-18
14 november 2011, 19:32
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h23358.pdf

Schattig geneesmiddeltje dit, spieratrofie met spierpijn enzo. Ontstekingen van de kapsels rond de gewrichten... Zucht.

ontwetende 123
14 november 2011, 19:38
Nee se, vind u zeker geen klootzak.;-)
Toch maak ik me de bedenking: die persoon lacht daar mss zelf wel mee, maar wat voelt die echt? Is een beetje hetzelfde met corpulente personen: ze maken grapjes over zichzelf maar diep vanbinnen zijn ze diep gekwetst, wetend dat ze niet aan het "ideaalbeeld" voldoen. Dat ze dus "anders" zijn.

Waarom bekijk jij het zo zwart/wit?
Iemand kan toch makkelijk een goed zelfspot hebben?
Ik ken veel mensen die het geen ene moer boeit wat andere mensen van hem denken. En grapjes maken over alles wat aan hun niet perfect is.

Daarbij als ik moet lachen als hij zijn Bak FRIET laat vallen, dan lach ik hem uit, maar wanneer ik dan zie dat hij het kut vindt. Houdt ik onmiddelijk op.
Maja, hij lacht zelf het hardst zoals ik al heb gezegt.:-P

Trixie
14 november 2011, 19:49
Waarom bekijk jij het zo zwart/wit?
Iemand kan toch makkelijk een goed zelfspot hebben?
Ik ken veel mensen die het geen ene moer boeit wat andere mensen van hem denken. En grapjes maken over alles wat aan hun niet perfect is.

Daarbij als ik moet lachen als hij zijn Bak FRIET laat vallen, dan lach ik hem uit, maar wanneer ik dan zie dat hij het kut vindt. Houdt ik onmiddelijk op.
Maja, hij lacht zelf het hardst zoals ik al heb gezegt.:-P

Je raapt dan toch dat "bakje patat" zelf op hoop ik?;-)

ontwetende 123
14 november 2011, 20:03
Je raapt dan toch dat "bakje patat" zelf op hoop ik?;-)

Natuurlijk, ik help hem daar mee hoor. hahaha

Groentje-18
14 november 2011, 20:59
Euh, mijn temperatuur was daarnet liggend gemeten 38.9.

Nu is ie 38.3.

Daarstraks was het geen koorts meer en normaal.

En ik voel me echt niet zo lekker.

Wat te doen?

Steve_M
14 november 2011, 21:04
Euh, mijn temperatuur was daarnet liggend gemeten 38.9.

Nu is ie 38.3.

Daarstraks was het geen koorts meer en normaal.

En ik voel me echt niet zo lekker.

Wat te doen?

Onmiddellijk een ambulance bellen.

Groentje-18
14 november 2011, 21:09
Lol. :D

ontwetende 123
14 november 2011, 21:10
Euh, mijn temperatuur was daarnet liggend gemeten 38.9.

Nu is ie 38.3.

Daarstraks was het geen koorts meer en normaal.

En ik voel me echt niet zo lekker.

Wat te doen?

Dit kan levensbedreigend zijn, bel snel de ambulance.
Anders zie ik het allemaal niet zo roze kleure en manenschijn in.

Hopelijk komt het nog goed, veel geluk.

Groentje-18
14 november 2011, 21:27
Neen dat kan niet ze denk ik. Ik voel me ook niet ijl ofzo.

En ik zie me al op spoed komen, en een normale temperatuur hebben. Want daarnet zat ik te zweten en nu is-ie effectief gezakt.
Laatste meting: 37.3° C .
Zelfs geen lichte koorts dus.

En als ik zoiets doe zonder zeker te zijn colloqueren ze me daar vrij hard denk ik.

ontwetende 123
14 november 2011, 21:34
Neen dat kan niet ze denk ik. Ik voel me ook niet ijl ofzo.

En ik zie me al op spoed komen, en een normale temperatuur hebben. Want daarnet zat ik te zweten en nu is-ie effectief gezakt.
Laatste meting: 37.3° C .
Zelfs geen lichte koorts dus.

En als ik zoiets doe zonder zeker te zijn colloqueren ze me daar vrij hard denk ik.

Je dacht dat ik het serieus meende?:lol:

brother paul
14 november 2011, 21:58
Temperatuur is stabiel rond (iets boven) 38° en als ik me niet beweeg of niet op mijn rug lig, is de pijn draaglijk.

Wat het geheel betreft (het bewegingsgerelateerde) denk ik dat het nooit zal gevonden worden.

Of het is toch eerder met een ontsteking te maken heeft die begonnen is in dat vlekje (want daar begonnen de klachten, en toen dag ervoren ook wat keelpijn en erna hevige koude, eigenlijk zoals nu maar dan een pak minder erg). En die dan verder is getrokken naar andere naderbij gelegen weefsels type vliezen, kraakbeen, wat zit daar nog (?) ... en misschien ook met de nodige zwelling waardoor alles ontstaat. Maar hoe en wat?
Of er is toch iets in mijn onderbuik (maar niets op endoscopie of gastroscopiei) en dat duwt op alles want inderdaad, bij de minste beweging speelt mijn maag wel op. Nu feller dan anders (allicht door de al lichte misselijkheid).

Of toch misschien die diafragma scheur.

Dank je voor de tip Nyn, dat is het eerste wat ik daarvan hoor. :)

Uw is uw gewicht groentje ?
zitten we daar ook in de stijgende lijn ?

brother paul
14 november 2011, 21:59
Euh, mijn temperatuur was daarnet liggend gemeten 38.9.

Nu is ie 38.3.

Daarstraks was het geen koorts meer en normaal.

En ik voel me echt niet zo lekker.

Wat te doen?

gaat u thermometer eigenlijk wel juist ? Was dat een uit de aldi of gekregen van de ziekenbond ? En als je een Dafalgan slikt zakt uw temperatuur wel een graad hé

Nu 38.9 is een infectie, daar moet je niet meer aan twijfelen ze

brother paul
14 november 2011, 22:01
Zucht, of gewoon allemaal toeval.

Ooit problemen gehad met zitromax. Met verschrikkelijke hoofdpijn en gezwollen rood hoofd naar de spoed. Nooit iets gevonden ook (maarja ziekenhuis Genk...), behalve dan de klinische tekens dat er iets serieus mis was.
Geen pijnstilling of niets. Ze laten je daar gewoon liggen.

Heeft toen anderhalf uur geduurd voordat er een neuroloog (:roll:) af kwam. Tegen dan was ik al door het ergste. Dacht dat er toen ook niks in mijn bloed te zien was (het hangt er natuurlijk vanaf wat ze aankruisen op het aanvraagformulier :?).

Die zitromax doet blijkbaar ook iets met theofiline, maar interageert ook met bilirubine (waarvan ik er te veel heb).


Alleen klopt de tijdslijn totaal niet. De laatste maal dat ik norfloxacine nam, moet begin oktober of eind september zijn geweest. Daarnaast waren sommige klachten, zij het in veel mindere mate, daarvoor ook al aanwezig.
Sinds wel nog sinutab forte genomen, maar laatste dateert ook weer van weken geleden.

dat zijn interacties dat je aan het lezen bent, knap als je zo verder specialiseert wordt je apotheker

Knipp
14 november 2011, 22:17
dat zijn interacties dat je aan het lezen bent, knap als je zo verder specialiseert wordt je apotheker

Het alternatief is Systeem Knipp : nul pilletjes gepakt de voorbije tien jaar 8-)

Allez ja, msschn zes dafalgans of zo, omdat de tandarts me een week liet wachten.

Tandartsen :cheer:

Dokters & apothekers : yukkie. :lol:

From_Vlaanderen
14 november 2011, 22:57
Bakje patat?8O
Je bedoelt wss: pak frieten!:lol::lol:

Serieus nu; ik ken ook iemand met La Tourette. Oud-klasgenoot van mijn zoon. Deze jonge man knippert voortdurend met z'n ogen en schudt zonder stoppen met z'n hoofd. Doch van schelden en vloeken heb ik in al die jaren niks gemerkt, net zoals jij zegt hoeft dit niet per sé.
Toch kan ik zeggen dat ik zeker NIET in een deuk lig in tegenstelling tot jou..

Vloeken heb ik van mijn moeder geleerd.

Groentje-18
14 november 2011, 23:19
Toch de dokter van wacht bellen denk ik.

Het gaat op en af. De temperatuur.

Mijn gewicht, ik ben eigenlijk bijna vier kg bijgekomen van nu tot een dikke maand geleden ofzo (38 - 41).

38.9 al lang niet meer gezien goddank, wel +38.

Heel fel hoofdpijn ook.

En soms zakt het weer naar normaal.

Meter is van kruidvat. Denk dat hij het vrij goed weergeeft, ongeveer hetzelfde als bij de dokter straks.

brother paul
14 november 2011, 23:27
Toch de dokter van wacht bellen denk ik.

Het gaat op en af. De temperatuur.

Mijn gewicht, ik ben eigenlijk bijna vier kg bijgekomen van nu tot een dikke maand geleden ofzo (38 - 41).

38.9 al lang niet meer gezien goddank, wel +38.

Heel fel hoofdpijn ook.

En soms zakt het weer naar normaal.

Meter is van kruidvat. Denk dat hij het vrij goed weergeeft, ongeveer hetzelfde als bij de dokter straks.

joepie hé, geen kanker en 10% verzwaard. Fantastisch meid.:eating::grin::popcorn:
en is die chinese brol van kruidvat geijkt ?
nu als die temperatuur juist is heb je een infectie
als je dafalgan neemt zakt dat een graad
en anders na een uur of 4 stijgt dat weer

Groentje-18
14 november 2011, 23:33
ja inderdaad. :D

:cheer: vettig, suikerrijk en veel eten :cheer:

Euh wat erop staat is een meetbereik van 32 tot 42° met nauwkeurigheid van 0.1°C.

ma ik denk dat het relatief goed is, als ik het zweet voel druipen dan meet 'm toch hoger dus.

De dokter van wacht komt. :oops: :oops: :oops:

lombas
14 november 2011, 23:38
37.3 "zelfs geen lichte koorts"?

Als ik 37.3 heb, lig ik rillend in mijn bed hoor.

Heb normaal 35.6-8...

lombas
14 november 2011, 23:40
De dokter van wacht komt. :oops: :oops: :oops:

Succes!

Doch de belangrijkste vraag is: wat heb je in huis?

Courvoisier, Hennessy, een triple secske?

brother paul
14 november 2011, 23:46
37.3 "zelfs geen lichte koorts"?

Als ik 37.3 heb, lig ik rillend in mijn bed hoor.

Heb normaal 35.6-8...

de norm is 38.6
maar je moet wel goed meten hé

lombas
14 november 2011, 23:50
de norm is 38.6
maar je moet wel goed meten hé

Dat mag dan wel de norm zijn, als ik 37.3 heb, lig ik dus in bed - rillend.

Ik denk dat "koorts" qua graden best een volatiel begrip is.

Laat ons banaal doen, op Wikipedia vind ik:

Fever is generally agreed to be present if the elevated temperature is caused by a raised set point and:

Temperature in the anus (rectum/rectal) is at or over 37.5–38.3 °C (99.5–100.9 °F)[1][7]
Temperature in the mouth (oral) is at or over 37.7 °C (99.9 °F)[10]
Temperature under the arm (axillary) or in the ear (otic) is at or over 37.2 °C (99.0 °F)

Dronkoers
14 november 2011, 23:54
37.3 "zelfs geen lichte koorts"?

Als ik 37.3 heb, lig ik rillend in mijn bed hoor.

Heb normaal 35.6-8...

Bij mij is't omgekeerd :-D

Dronkoers
14 november 2011, 23:55
de norm is 38.6
maar je moet wel goed meten hé

38.6? 8O
Dan begin ik het toch ook ferm fris te krijgen ze, ookal is het 30 graden buiten :|

Groentje-18
15 november 2011, 00:24
Dokter van wacht is hier geweest.

Hij heeft me onderzocht maar vooral een heel dure grap waar ik niets aan heb behalve een voorschriftje dafalgan codeïne. Dat heb ik al maar ja ... dan kunnen we onszelf beide wijsmaken dat het iets heeft uitgemaakt.

Verder creperen van de pijn en zweten dus.

Zucht, echt niet grappig meer.

Hij denkt een griep die de ronde doet, viraal.

Mijn temp is nu weer 37.3. Maar als ik even in mijn bed lig ...

MaGNiFiCaT
15 november 2011, 00:27
Hebben jullie allemaal chance dat er zoiets bestaat als de ziekenkas. Allé, voorlopig toch nog. ;-)

Groentje-18
15 november 2011, 00:28
Ik denk dat ik ga moeten leren leven met de pijn, die nu momenteel quasi buitenaards is.
(Vooral de hoofdpijn is op de één of andere manier ontzettend ondoenbaar vandaag.)

Laatste dagen zijn de algemene klachten ook overdag fel aanwezig, terwijl ik het voordien vooral 's nachts (bij het gaan liggen, plat liggen is onmogelijk) erg lastig had.

Zucht, had ik maar een mama die voor me kon zorgen nu.

Dronkoers
15 november 2011, 00:30
Dokter van wacht is hier geweest.

Hij heeft me onderzocht maar vooral een heel dure grap waar ik niets aan heb behalve een voorschriftje dafalgan codeïne. Dat heb ik al maar ja ... dan kunnen we onszelf beide wijsmaken dat het iets heeft uitgemaakt.

Verder creperen van de pijn en zweten dus.

Zucht, echt niet grappig meer.

Hij denkt een griep die de ronde doet, viraal.

Mijn temp is nu weer 37.3. Maar als ik even in mijn bed lig ...

Zoiets kunt ge toch zonder voorschrift verkrijgen? :?

Groentje-18
15 november 2011, 00:32
Zoiets kunt ge toch zonder voorschrift verkrijgen? :?

Tja, wat moest 'm doen.

Uiteraard, op het moment dat hij hier was had ik niet echt fel koorts zoals daarstraks enkele opstoten.

79.5 euro. :|

Hij zei eet en drink, ik zei ik ben veel te misselijk. Dan zal ik die dafalgan ook niet verdragen zei 'm, en zeker niets zwaarders. Zucht.

Dronkoers
15 november 2011, 00:35
Tja, wat moest 'm doen.

Uiteraard, op het moment dat hij hier was had ik niet echt fel koorts zoals daarstraks enkele opstoten.

79.5 euro. :|

Hij zei eet en drink, ik zei ik ben veel te misselijk. Dan zal ik die dafalgan ook niet verdragen zei 'm, en zeker niets zwaarders. Zucht.

Zo wil ik ook wel dokter worden

MaGNiFiCaT
15 november 2011, 00:58
Zo wil ik ook wel dokter worden

Ik zeg het: chance dat er iets is als ziekenfonds....................................... ........................:| :|

Dronkoers
15 november 2011, 01:08
Ik zeg het: chance dat er iets is als ziekenfonds....................................... ........................:| :|

Ik denk dat het ziekenfonds winst maakt op mijne rug ;-)
...en dat voor ne roker ;-)

bgf324
15 november 2011, 01:14
Toch de dokter van wacht bellen denk ik.

Het gaat op en af. De temperatuur.

Mijn gewicht, ik ben eigenlijk bijna vier kg bijgekomen van nu tot een dikke maand geleden ofzo (38 - 41).

38.9 al lang niet meer gezien goddank, wel +38.

Heel fel hoofdpijn ook.

En soms zakt het weer naar normaal.

Meter is van kruidvat. Denk dat hij het vrij goed weergeeft, ongeveer hetzelfde als bij de dokter straks.

Hoe groot zijt ge wel niet? 8O Ge moet goed eten hé!

Ik merk dat genoeg. 2-3 jaar geleden had ik een BMI van 18. Ik had constant kwaaltjes (hele winter keelpijn, pijn in de borst, verkoudheden, hoofdpijn, ...) Nu ik een BMI van 20-21 heb, heb ik nergens meer last van. Zo fris als een vis.
Dus: laat u es goed gaan. :-)

Dronkoers
15 november 2011, 01:26
Hoe groot zijt ge wel niet? 8O Ge moet goed eten hé!

Ik merk dat genoeg. 2-3 jaar geleden had ik een BMI van 18. Ik had constant kwaaltjes (hele winter keelpijn, pijn in de borst, verkoudheden, hoofdpijn, ...) Nu ik een BMI van 20-21 heb, heb ik nergens meer last van. Zo fris als een vis.
Dus: laat u es goed gaan. :-)

Laat dat net het probleem zijn, volgens wat ik allemaal al gelezen heb. Ze wilt wel, maar het gaat niet zo goed.
Trouwens, een BMI is maar iets oppervlakkig eh, mijn bmi is net geen 30, dus ik zou normaal moeten "lijden" van het overgewicht ;-) ;-)

Nynorsk
15 november 2011, 07:28
Laat dat net het probleem zijn, volgens wat ik allemaal al gelezen heb. Ze wilt wel, maar het gaat niet zo goed.
Trouwens, een BMI is maar iets oppervlakkig eh, mijn bmi is net geen 30, dus ik zou normaal moeten "lijden" van het overgewicht ;-) ;-)

terwijl iedere zinnige mens u net zou willen volproppen met echt eten.

Dronkoers
15 november 2011, 08:15
terwijl iedere zinnige mens u net zou willen volproppen met echt eten.

Zelfs dokters, maar als ik hier zo lees wat die mannen eigenlijk allemaal doen om u af te wimpelen, hecht ik daar geen geloof aan :-P

brother paul
15 november 2011, 08:25
Dat mag dan wel de norm zijn, als ik 37.3 heb, lig ik dus in bed - rillend.

Ik denk dat "koorts" qua graden best een volatiel begrip is.

Laat ons banaal doen, op Wikipedia vind ik:

ik had het dus over de anale temperatuur natuurlijk

lombas
15 november 2011, 08:28
ik had het dus over de anale temperatuur natuurlijk

Een minimum van 37.5 is nog ver verwijderd van die 38.6 van je.

;-)

Maar goed: jij steekt dus graag termometers in je anus?

:-D

Dronkoers
15 november 2011, 08:34
Een minimum van 37.5 is nog ver verwijderd van die 38.6 van je.

;-)

Maar goed: jij steekt dus graag termometers in je anus?

:-D

En de vrouw des huizes in hare mond wss ;-)

Groentje-18
15 november 2011, 11:26
Een update-je, wat ik trouwens beter terug in een word-documentje zou gieten (windows -vloek- vista hier en ik lijk het niet te kunnen recupereren, op inhoud zoeken lijkt onmogelijk?) aangezien de huisarts van hier bereid is om dat te lezen. Mijn uitgeprint word-doc had ik bij en terug weggestoken maar hij vroeg een kopie zodat hij het eens kon bekijken en of ik verder ook alles wou binnenbrengen dus. :)

Volgens hem is psychosomatisch uitgesloten. :? (Volgens mij ook, maar bon. Wie ben ik om daarover een oordeel te vellen?)

In de tweede helft van de nach tging het met de temperatuur, maar nu weer in vuur, vlam en zweet.
Wat vooral gek is en relatief nieuw, en erg storend is dat ik echt niet op mijn rug kan liggen. Ik lig al lang niet meer plat door de ellende omdat dan de druk op mijn hoofd echt onuitstaanbaar wordt en het dan lijkt alsof alles zodanig misloopt dat ik erin ga blijven.

Maar als ik op mijn rug ga liggen wordt de pijn achteraan mijn hoofd (de plek waarop ik dan ook lig) echt compleet maar dan ook compleet onuitstaanbaar.
Echt ambetant want als ik niet kan slapen is rugliggen meestal de optie die nog doenbaar is.
Als ik lang en genoeg stillag was de hoodfpijn te harden.

Opstaan geeft een stijging ervan en vooral een omkering van mijn maag. Bwaark. :?
Ik heb toch maar limonade proberen te drinken maar dat ging al kokhalzend dus ben nog niet halfweg geraakt.

Ik had zin in de gekste dingen terwijl ik in bed lag en nu eigenlijk ook maar opstaan, heel zwaar gevoel op de maag ofzoiets en misselijkheid (die ochtendmisselijkheid/bewegingsgerelateerde misselijkheid) is er zowat altijd geweest), gehik, ... echt onwel. Maar zelfs yoghurt zien of ruiken doet me al kokhalsneigingen krijgen. Ik krijg het echt niet binnen. :?

(Nu al aan het vechten om de limonade niet rechtsomkeer te laten maken. :?)

Anna List
15 november 2011, 11:28
mss heel onnozel van mij ze,

maar is zwangerschap eigenlijk al uitgesloten ? :/

Groentje-18
15 november 2011, 11:33
mss heel onnozel van mij ze,

maar is zwangerschap eigenlijk al uitgesloten ? :/

Niet onnozel, ik heb dat in het begin ook al gedacht. :?
Vooral omdat ik, ondanks dat ik nog nooit zo mager ben geweest, mijn broek vaak niet dichtkrijg. :?

Maar zou dan eerder schijnzwanger moeten zijn denk ik. :?
Onmogelijk dus. :)

Jammer want het zou wel een mooi einde zijn, als je de radio-actieve belasting wegdenkt toch.

Groentje-18
15 november 2011, 11:35
Hoe groot zijt ge wel niet? 8O Ge moet goed eten hé!

Ik merk dat genoeg. 2-3 jaar geleden had ik een BMI van 18. Ik had constant kwaaltjes (hele winter keelpijn, pijn in de borst, verkoudheden, hoofdpijn, ...) Nu ik een BMI van 20-21 heb, heb ik nergens meer last van. Zo fris als een vis.
Dus: laat u es goed gaan. :-)

:)

Veel en goed eten ging eigenlijk nog redelijk de meerderheid van de tijd, al mits serieuze forceringen soms. Maar nu niet meer.

Mijn BMI is altijd ongeveer 15-16 geweest en ik had eigenlijk relatief weinig klachten die daarmee verband konden houden.
Al was dat altijd de eerste hypothese van de dokter (alsook de 37e :?) waardoor een aantal dingen laattijdig zijn ontdekt, maarja.

Als je lichaam dat niet gewoon is, kan ik goed voorstellen dat je er ziek van wordt.

Groentje-18
15 november 2011, 11:38
Laat dat net het probleem zijn, volgens wat ik allemaal al gelezen heb. Ze wilt wel, maar het gaat niet zo goed.
Trouwens, een BMI is maar iets oppervlakkig eh, mijn bmi is net geen 30, dus ik zou normaal moeten "lijden" van het overgewicht ;-) ;-)

Klopt helaas. :?

En dat tweede ook.
In tweede instantie bleek het nog vooral goed te zijn voor mensen met vaststelbaar overgewicht (dus (zwaar) obesen en niet Arnold Schwarzenegger's ;)) dacht ik, om iets zinnigs te kunnen zeggen over kans op ziekte.
Maar zelfs daarvoor wordt het niet altijd meer gebruikt.

Nu ik denk dat het wel iets zegt. Maar toen mijn BMI ervoren al aan de lage kant was, zei het denk ik weinig over mij.

From_Vlaanderen
15 november 2011, 13:29
Zelfs dokters, maar als ik hier zo lees wat die mannen eigenlijk allemaal doen om u af te wimpelen, hecht ik daar geen geloof aan :-P

Af wimpelen zo is dat.

"Ik zen wat ziekskes, schrijf daar eens iets voor voor".
"Hah, gij hebt een bronchitis, ik schrijf u de rest van de week."
"Da vraag ik niet, ik vraag om dat te fixen, niet om in mij in mijne zetel te laten hangen."

From_Vlaanderen
15 november 2011, 13:31
Was jij inderdaad niet de persoon met een *ahum* bovengemiddelde frietconsumptie?

Mjah, ik ben daar toch mee geminderd.
Ik eet nu toch wel drie keer per week minder frieten. Dus nu eet ik een of twee keer frietjes per week.

Mam
15 november 2011, 13:31
Af wimpelen zo is dat.

"Ik zen wat ziekskes, schrijf daar eens iets voor voor".
"Hah, gij hebt een bronchitis, ik schrijf u de rest van de week."
"Da vraag ik niet, ik vraag om dat te fixen, niet om in mij in mijne zetel te laten hangen."
Ge hebt ook van die mensen die liever de arts iets voorschrijven dan omgekeerd.

Kan best begrijpen dat dat op de zenuwen werkt.

From_Vlaanderen
15 november 2011, 13:34
Ge hebt ook van die mensen die liever de arts iets voorschrijven dan omgekeerd.

Kan best begrijpen dat dat op de zenuwen werkt.

Als ik met mijn wagen naar de garage ga, dan zeg ik ook:
"Ik heb een bordurreke geraakt, los dat op".

Dokters blijven ook niet thuis als ze ziek zijn hoor. :?

Groentje-18
15 november 2011, 14:36
Ik ben zeker geen makkelijke patiënt en akkoord, het zal niet makkelijk zijn om dat te diagnosticeren.

Daarbij zijn +75% van de patiënten voor de gemiddelde huisarts de dag van vandaag +75ers allicht. Dat zijn geen mensen die mondig zijn, die gaan tegenspreken, die gaan argumenteren. Die zullen zelfs niet meer zeggen dan ik heb pijn en naar her of der wijzen (waardoor er een heel volledig onderzoek nodig is). Maar ze staan wel op hun strepen en klagen relatief snel, anders doet de familie dat.
Dat is toch mijn ervaring. Mijn ervaring is ook dat ze godzijdank vaak heel goed geholpen worden, al kan je, als je stout bent, je soms de vraag stellen wat voor zin dat heeft.
Plastische chirurgie om een litteken van een operatie weg te werken bij iemand van 80 bv., terugbetaald want uiteraard heeft hij of zij niet voor die operatie gekozen.

Uiteindelijk zijn dat dingen die gebeuren voor het loon van de dokters.

Ik denk dat dat het grote voordeel is aan mijn huisarts nu, hij is niet iemand die hij eens even gaat zeggen wat ik moet denken en voelen en neemt me ernstig.
Hij ziet de symptomen en denkt erover na, in overleg met mij. Dus ook hardop, en hij is daarbij ook kritisch over zijn eigen redeneringen (enfin dat is eigenlijk nog nooit nodig geweest) en die van zijn collega's. Allé ja, stom eigenlijk, ik had zoveel eerder naar hem moeten gaan en inderdaad met alle documenten enzo.
Daar tegenover staat dat ik bij een supergoed mens / arts als hem ook wel geen schandelijke dingen wil voorhebben. Dat bv. blijkt dat het echt niets is.


Inmiddels ben ik enorm aan het zweten. Geen enkel griepsymptoom meer.
Ik lag in bed half te slapen, ik had jeuk, krabde me, kletsnat. Ik ben nog blijven liggen omdat ik te lui moe was hoor. Maar mijn bed is in een zwembad veranderd.
Op zich kan dat geen kwaad natuurlijk maar ik krijg niet echt bijgedronken wat ik verlies nu geloof ik en gezien ik recent naar sauna ed ben geweest en ik altijd al weinig drink. :?

Ik zal hem best bellen denk ik. :(

brother paul
15 november 2011, 14:40
Ik ben zeker geen makkelijke patiënt en akkoord, het zal niet makkelijk zijn om dat te diagnosticeren.

Daarbij zijn +75% van de patiënten voor de gemiddelde huisarts de dag van vandaag +75ers allicht. Dat zijn geen mensen die mondig zijn, die gaan tegenspreken, die gaan argumenteren. Die zullen zelfs niet meer zeggen dan ik heb pijn en naar her of der wijzen (waardoor er een heel volledig onderzoek nodig is). Maar ze staan wel op hun strepen en klagen relatief snel, anders doet de familie dat.
Dat is toch mijn ervaring. Mijn ervaring is ook dat ze godzijdank vaak heel goed geholpen worden, al kan je, als je stout bent, je soms de vraag stellen wat voor zin dat heeft.
Plastische chirurgie om een litteken van een operatie weg te werken bij iemand van 80 bv., terugbetaald want uiteraard heeft hij of zij niet voor die operatie gekozen.

Uiteindelijk zijn dat dingen die gebeuren voor het loon van de dokters.

Ik denk dat dat het grote voordeel is aan mijn huisarts nu, hij is niet iemand die hij eens even gaat zeggen wat ik moet denken en voelen en neemt me ernstig.
Hij ziet de symptomen en denkt erover na, in overleg met mij. Dus ook hardop, en hij is daarbij ook kritisch over zijn eigen redeneringen (enfin dat is eigenlijk nog nooit nodig geweest) en die van zijn collega's. Allé ja, stom eigenlijk, ik had zoveel eerder naar hem moeten gaan en inderdaad met alle documenten enzo.
Daar tegenover staat dat ik bij een supergoed mens / arts als hem ook wel geen schandelijke dingen wil voorhebben. Dat bv. blijkt dat het echt niets is.


Inmiddels ben ik enorm aan het zweten. Geen enkel griepsymptoom meer.
Ik lag in bed half te slapen, ik had jeuk, krabde me, kletsnat. Ik ben nog blijven liggen omdat ik te lui moe was hoor. Maar mijn bed is in een zwembad veranderd.
Op zich kan dat geen kwaad natuurlijk maar ik krijg niet echt bijgedronken wat ik verlies nu geloof ik en gezien ik recent naar sauna ed ben geweest en ik altijd al weinig drink. :?

Ik zal hem best bellen denk ik. :(

Eerst een glas water drinken zodat je uw vochtbalans herstelt groentje. In uw geval eerder een zwembad water drinken. Dan nog een goed vitamientje pakken en klaar is kees

Steve_M
15 november 2011, 14:51
Inmiddels ben ik enorm aan het zweten. Geen enkel griepsymptoom meer.
Ik lag in bed half te slapen, ik had jeuk, krabde me, kletsnat. Ik ben nog blijven liggen omdat ik te lui moe was hoor. Maar mijn bed is in een zwembad veranderd.


Ik heb ooit een verhaal in een seksboekje gelezen dat ongeveer zo begon.

Groentje-18
15 november 2011, 14:54
Ik heb ooit een verhaal in een seksboekje gelezen dat ongeveer zo begon.

LOL!

Dat kan ik me voorstellen.

Groentje-18
15 november 2011, 14:57
Eerst een glas water drinken zodat je uw vochtbalans herstelt groentje. In uw geval eerder een zwembad water drinken. Dan nog een goed vitamientje pakken en klaar is kees

Ja inderdaad, al lukt het niet goed.

Sinds al de prepacol's, movipreps en andere vier liter water-like substanties ben ik een beetje getraumatiseerd van water. Daarvoor heb ik het al nooit echt gemogen. :? Tenzij bij echte uitgedroogdheid en heel koel.

Ik zou ook iets moeten eten, zin in ... frieten. :?

Daarnet toch, nu ik de limonade heb ingeschonken protesteert mijn spijsverteringsstelsel alweer.

From_Vlaanderen
15 november 2011, 14:59
Ik zou ook iets moeten eten, zin in ... frieten. :?


En een goei chimay'ke erbij!

Nynorsk
15 november 2011, 15:02
Ja inderdaad, al lukt het niet goed.

Sinds al de prepacol's, movipreps en andere vier liter water-like substanties ben ik een beetje getraumatiseerd van water. Daarvoor heb ik het al nooit echt gemogen. :? Tenzij bij echte uitgedroogdheid en heel koel.

Ik zou ook iets moeten eten, zin in ... frieten. :?

Daarnet toch, nu ik de limonade heb ingeschonken protesteert mijn spijsverteringsstelsel alweer.

ik moet minstens 2l water / dag drinken van de specialist. koolzuurhoudende dranken mag ik niet meer drinken. ik heb me een paar van die smaken siroop gekocht, dan gaat het water precies veel makkelijker naar binnen ;-)

Groentje-18
15 november 2011, 15:17
ik moet minstens 2l water / dag drinken van de specialist. koolzuurhoudende dranken mag ik niet meer drinken. ik heb me een paar van die smaken siroop gekocht, dan gaat het water precies veel makkelijker naar binnen ;-)

Dat zeggen ze tegen mij ook altijd maarja, begin maar eens. :?

In principe mag ik ook geen cafeïne mja ... ook dat. :oops:

Ik wou dat ik een hypochonder was, dan was het allicht allemaal zo ver niet gekomen. :?

Wat zijn dat voor siropen? Is geen slecht idee volgens mij.
Maarja, ik heb ook nooit echt een dorstgevoel gehad plus nu dat ik wat keelpijn heb en mijn arm opheffen tot klachten leidt :? en mijn maag (denk ik) bij het minste protesteert ...


Moest je zin hebben in iets met koolzuur, kan je het ook laten staan zodat het eraf gaat, desnoods door nòg een klontje suiker toe te voegen.
Ma gisteren heeft de dokter ook tegen mij gezegd dat koolzuur te zwaar voor je spijsverteringsstelsel is als je niet 100% bent.

Maar om eerlijk te zijn, dat soort voorschriften houd ik zelf max. twee dagen vol. :? Chapeau als je dat kan. :)

Groentje-18
15 november 2011, 15:21
En een goei chimay'ke erbij!

Ola. 8O

Dat gaat tot serieuze ongelukken leiden denk ik. :?

Nynorsk
15 november 2011, 15:21
Dat zeggen ze tegen mij ook altijd maarja, begin maar eens. :?

In principe mag ik ook geen cafeïne mja ... ook dat. :oops:

Ik wou dat ik een hypochonder was, dan was het allicht allemaal zo ver niet gekomen. :?

Wat zijn dat voor siropen? Is geen slecht idee volgens mij.

Nja, in het Zuid-Europese bestemmingsland veel alcohol gedronken, zeker naar mijn normen, van 's middags af al. Zoals gezegd: water vind ik ... vies. :?
Uitdroging was voor mij altijd een optie, zou ook mijn afbladderende lippen verklaren (maar dat heb ik ook altijd als ik koorts heb en dat heb ik dus sinds drie maanden of min. half oktober, zij het licht :?)

Moest je zin hebben in iets met koolzuur, kan je het ook laten staan zodat het eraf gaat, desnoods door nòg een klontje suiker toe te voegen.
Mja, gisteren heeft de dokter ook tegen mij gezegd dat koolzuur te zwaar voor je spijsverteringsstelsel is als je niet 100% bent.

ik drink sowieso zelden koolzuurhoudende frisdrank.
ik drink wel vaak fruitsap (helaas veel suiker daarin en slecht voor de tanden).
met siropen bedoel ik gewoon die van teisseire en goedkopere huismerken...
http://www.teisseire.com/index.html
niet veel van nodig om water een smaakske te geven, en er zijn ook suikervrije, al zit daar dan weer andere rommel in.

Knipp
15 november 2011, 15:29
Wat ik wel n keer doe, wanneer ik voel da'k te weinig gedronken heb de laatste tijd : Half fruitsap half water. Of kwart rode wijn met driekwart water.

From_Vlaanderen
15 november 2011, 15:48
Ola. 8O

Dat gaat tot serieuze ongelukken leiden denk ik. :?

Gij denkt dat.
Ik heb jaren chronische keelpijn gehad. Ik at ongeveer drie dozen orofar per week, op een gegeven moment hielp dit ook niet meer.
Dan ben ik met die orofar gestopt, en mijn keelpijn is ook verdwenen.

Ga eens naar zo'n kwakzalver, die mensen vinden wel iets.

Groentje-18
15 november 2011, 16:40
ik drink sowieso zelden koolzuurhoudende frisdrank.
ik drink wel vaak fruitsap (helaas veel suiker daarin en slecht voor de tanden).
met siropen bedoel ik gewoon die van teisseire en goedkopere huismerken...
http://www.teisseire.com/index.html
niet veel van nodig om water een smaakske te geven, en er zijn ook suikervrije, al zit daar dan weer andere rommel in.

Geen slecht idee!

Fruitsap is ook het enige wat ik al levenslang drink eigenlijk. Heb er ook al wilde verhalen de ronde over horen doen.
Kankerverwekkend, veel te zuur voor je lichaam en anderzijds veel te veel suiker, e.d., en nogal zwaar voor de maag. Ik denk dat veel van het merk afhangt. Appelsientje is bv veel zachter dan de goedkoopste van de Colruyt (die brikken van everyday), die voor mij eigenlijk gewoon naar pesticiden smaken. :? (Ik dacht dat ik een slecht brik had maar ze waren allemaal zo.), maar quasi onbetaalbaar. Toch kan ik van zoiets wel 2 liter drinken op een dag, omdat het gewoon aangenaam drinkt.
Appel- of appelkersensap van looza of sunland durf ik ook nog wel eens drinken als het op reclame is, lekker. Smaakvol genoeg ook om water smaak mee te geven denk ik, al doe je er maar een beetje in?

Vroeger toen ik regelmatig blaasontstekingen had kochten we wel eens veenbessensap (stroop eerder, puur drinken was moeilijk) van Terschellinger, biologisch, maar wel lekker. Kan je ook zeker mixen met water.

Wat tanden betreft, mijn gebit is altijd al zeer zacht geweest dus (ook voor ik fruitsap had ontdekt als drank). Ook altijd enorm veel gesnoept. Echt iedere tand is bij mij gevuld. :? Dus echt veel maakt het niet meer uit denk ik. :|
Als je je daar zorgen over maakt kan je altijd fruitsap drinken met een rietje.

Pompelmoezen zijn trouwens wel agressief, zeker als je dat eet zoals een sinaasappel: in vieren gesneden en op sabbelen/in bijten. Een tandenkiller.
Maar het is toch vooral na een paar dagen thee drinken dat ik echt verkleuring merk. Daarom probeer ik dat niet te veel te doen, ook al heb ik het graag.

Groentje-18
15 november 2011, 16:43
Wat ik wel n keer doe, wanneer ik voel da'k te weinig gedronken heb de laatste tijd : Half fruitsap half water. Of kwart rode wijn met driekwart water.

Dat doe ik ook vaak. Om het nogal zware van sommige fruitsappen te onderdrukken en ook water binnen te krijgen.

Ben ik nu ook aan het doen. Gaat beter dan limonade! :)


Gij denkt dat.
Ik heb jaren chronische keelpijn gehad. Ik at ongeveer drie dozen orofar per week, op een gegeven moment hielp dit ook niet meer.
Dan ben ik met die orofar gestopt, en mijn keelpijn is ook verdwenen.

Ga eens naar zo'n kwakzalver, die mensen vinden wel iets.

Klopt hoor. Zo heb je soms de raarste dingen.

Berucht zijn vooral tandproblemen als veroorzaken van andere kwalen, tot hartkwalen toe.
Ik ken iemand die zo enorm sukkelde met bronchitis voor jaren, vele antibioticakuren, al bijna resistent, wanhoop, etc. Tand laten herstellen en nooit meer problemen. :?

(Ik zou eens terug moeten gaan met die tijdelijke vulling en best ook mijn amalgaamvullingen laten vervangen, die steken er al 20 jaar in en zijn er tien ofzo. :?)

Nog zo eentje is vaak een sjaal dragen. Kom dan één keer buiten zonder sjaal en prijs.

Groentje-18
15 november 2011, 16:44
Vroeger toen je in het zuiden bij je vriendje zat?
Ik denk de infectiebron gedetecteerd te hebben :twisted:

LOL!


Neen, vroeger als in zo'n jaar of tien geleden.

Demper
15 november 2011, 16:46
Het is medisch bewezen dat een vrouw af en toe eens goed moet uitgekuist worden door een man die enorm groot geschapen is. Anders trappen ze door.

Groentje-18
15 november 2011, 16:50
joepie hé, geen kanker en 10% verzwaard. Fantastisch meid.:eating::grin::popcorn:
en is die chinese brol van kruidvat geijkt ?
nu als die temperatuur juist is heb je een infectie
als je dafalgan neemt zakt dat een graad
en anders na een uur of 4 stijgt dat weer

Dat zei de dokter ook. 8O

Maar ik begin te twijfelen aan de thermometer.
Badend in het zweet had ik 37.3?

Een punt van bezwaar is wel dat hij heel snel meet en het in mijn kamer voor de rest koel is. Ik denk dat het dingske niet snel genoeg de temperatuur kan vatten van je arm voordat het piept.

Chinese brol dus. Wel levenslange garantie. Vier euro ofzo. :|

En intussen drie beschuitjes met een heel dikke laag choco gegeten. 8-) :cheer:

Demper
15 november 2011, 16:51
Wel zo vervele,d voor de Dempers van deze wereld.
Deze komen amper aan den bak als de grootgeschapenen het (even) niet meer aankunnen

U zuster zat anders serieus te gaggen daar sebiet.

Groentje-18
15 november 2011, 16:54
38.6? 8O
Dan begin ik het toch ook ferm fris te krijgen ze, ookal is het 30 graden buiten :|

Fris bij 38.6? :?

8O

Averechtse mensen. :(

;)

Groentje-18
15 november 2011, 16:58
hoe reageer je op ibuprofen?

Heu, nooit geprobeerd/gekregen eigenlijk. :?
Is dat op voorschrift?


niet met mij, if you'd wonder... :?

U zou ik nooit van zoiets durven verdenken. ;)

Maar maakt niet uit hoor, het had gekund (dat het prijs was dus). Godzijdank niet. :)
Mijn God, stel je voor. :?

Groentje-18
15 november 2011, 17:00
omfg

ik ga terug in bed liggen, al is het nog niet droog :?

zeer toevallig speelt mijn maag plots op. :p

Groentje-18
15 november 2011, 17:02
Mijn Google adds.

1) Op vakantie naar x (vlakbij de plaats waar mijn fwiendje woont)

2) Een ziekenhuis dat voldoet aan al uw behoeften?

:rofl:

Nynorsk
15 november 2011, 17:29
Heu, nooit geprobeerd/gekregen eigenlijk. :?
Is dat op voorschrift?
ik dacht dat ge tot 400mg gewoon zo kon kopen.

ik kan er niet goed tegen (gevoelige maag), maar voor de rest ben ik daar tevreden over. Werkt iig koortsverlagend, ontstekingsremmend, en pijnstillend.

Groentje-18
15 november 2011, 23:39
Lap, ik wou eten ... mijn arm opgeheven om iets te verleggen.

Maag weer ondersteboven, incluis gehik e.d.


Die ibuprofen moet ik eens proberen dan. Morgen eens naar vragen. Nu ik neem niet graag pijnstillers en alleen ternauwernood.
In dit geval zou ik dat wel gedaan hebben op een moment dat ik verplicht moest of wou functioneren, bv om iets leuks te gaan doen of om verplichte dingen te doen.

In de tijd dat diagnose x nog niet ontdekt was kreeg ik feldène als pijnstiller.
Het kon de pijn verlichten, zelfs als het al een tijdje bezig was. :)
(De ironie is dat de meeste pijnstillers vooral goed werken als je ze neemt VOOR de pijn begon. Zeker bij pijn met bepaalde oorzaken. Als het al bezig en hevig is, gaat je pijnstiller sowieso minder effectief zijn in veel gevallen dacht ik.)

Misschien nu ook eens achter horen.

Om een nachtje goed te kunnen slapen zonder te creperen alleen al zou het de moeite wel lonen denk ik.

Nynorsk
15 november 2011, 23:56
Lap, ik wou eten ... mijn arm opgeheven om iets te verleggen.

Maag weer ondersteboven, incluis gehik e.d.


Die ibuprofen moet ik eens proberen dan. Morgen eens naar vragen. Nu ik neem niet graag pijnstillers en alleen ternauwernood.
In dit geval zou ik dat wel gedaan hebben op een moment dat ik verplicht moest of wou functioneren, bv om iets leuks te gaan doen of om verplichte dingen te doen.

In de tijd dat diagnose x nog niet ontdekt was kreeg ik feldène als pijnstiller.
Het kon de pijn verlichten, zelfs als het al een tijdje bezig was. :)
(De ironie is dat de meeste pijnstillers vooral goed werken als je ze neemt VOOR de pijn begon. Zeker bij pijn met bepaalde oorzaken. Als het al bezig en hevig is, gaat je pijnstiller sowieso minder effectief zijn in veel gevallen dacht ik.)

Misschien nu ook eens achter horen.

Om een nachtje goed te kunnen slapen zonder te creperen alleen al zou het de moeite wel lonen denk ik.

'k zou dat nu toch in uw situatie gelijk nie doen zonder 'goedkeuring' van een arts...

Knipp
16 november 2011, 07:26
Interessant :

http://www.ntvg.nl/publicatie/disfunctie-van-het-diafragma-bij-pati%C3%ABnten-met-chronisch-obstructief-longlijden/volledig

Maar niet zeker of dat pijnklachten kan geven, ik vermoed van wel ...

COPD

Overbelasting.
Bij voortschrijdende COPD gaat de belasting van het diafragma over van duurtraining in chronische overbelasting. Deze chronisch verhoogde belasting van het diafragma veroorzaakt spiervezelschade die resulteert in een aantal ongunstige morfologische veranderingen (figuur 2). In het diafragma van COPD-patiënten zijn lichtmicroscopisch uitgebreide tekenen van spierschade te zien, alsmede een verhoogd aantal macrofagen.9 Hiernaast is meer bindweefselvorming aanwezig tussen de spiervezels,10 waarbij met name collageen V toeneemt.11 Ook elektronenmicroscopisch onderzoek toont toegenomen schade aan het contractiele apparaat bij COPD-patiënten.12 13

De bovenbeschreven afwijkingen suggereren dat het overbelaste diafragma niet in staat is opgetreden spierschade volledig te herstellen. Normaal gesproken wordt spierschade gevolgd door regeneratie, waarin satellietcellen (spierreparatiecellen) worden geactiveerd. Recent in-vitro-onderzoek suggereert dat, in tegenstelling tot niet-COPD-patiënten, de satellietcellen uit het diafragma van COPD-patiënten niet differentiëren tot normaal functionerende volwassen spiervezels.14 Het mechanisme dat hieraan ten grondslag ligt, is nog onbekend.

Atrofie van andere spieren.
Ook in de perifere skeletspieren van COPD-patiënten treden veranderingen op. Echter, in tegenstelling tot overbelasting van het diafragma, neemt de belasting van de perifere skeletspieren bij COPD-patiënten af. Dit komt deels doordat patiënten met ernstige COPD inactiever zijn vanwege toenemende dyspnoeklachten. Deze inactiviteit uit zich in atrofie van de spieren (met name van type-IIx-spiervezels in beenspieren)15 en een verschuiving van type-I-vezels naar type-II-vezels.2 16 Bovendien lijkt systemische inflammatie een negatieve invloed te hebben op skeletspieren bij patiënten met ernstige COPD,16 17 wat verder bijdraagt aan skeletspierzwakte.

Knipp
16 november 2011, 08:06
COPD is niet de crux , ik volg eigenlijk het spoor 'spiervezelschade' richting pijn ...

en ontmoet dan ... histamine ...

In het geval van spiervezelschade was de belasting zodanig dat er kleine scheurtjes zijn. Daaruit kunnen chemische stoffen als histamine 'lekken' die pijnreceptors in de spier irriteren, wat een pijn signaal stuurt.

brother paul
16 november 2011, 09:21
COPD is niet de crux , ik volg eigenlijk het spoor 'spiervezelschade' richting pijn ...

en ontmoet dan ... histamine ...

een COPD'er is typisch mager, heeft moeite met te ademhalen, maar moet je gewoon een longvolume test doen je haalt die zo eruit

Knipp
16 november 2011, 12:33
een COPD'er is typisch mager, heeft moeite met te ademhalen, maar moet je gewoon een longvolume test doen je haalt die zo eruit

over die spirometer test was twijfel bij groentje als ik me goed herinner ...

wordt astma gezien als subcategorie van copd ? of moet ik m'n categorie wat breder definiëren ?

feit is wel, als je groentje ziet, is dat toch wel het eerste dat je denkt : oei, zo weinig spieren :|

dus - los van copd - msschn probleem met spieropbouw en spierherstel ?

het lijkt me in elk geval zinvol een longspecialist op te zoeken en een spierziektespecialist ( zinvoller dan dermatoloog en osteopaat )

brother paul
16 november 2011, 12:35
over die spirometer test was twijfel bij groentje als ik me goed herinner ...

wordt astma gezien als subcategorie van copd ? of moet ik m'n categorie wat breder definiëren ?

feit is wel, als je groentje ziet, is dat toch wel het eerste dat je denkt : oei, zo weinig spieren :|

dus - los van copd - msschn probleem met spieropbouw en spierherstel ?

het lijkt me in elk geval zinvol een longspecialist op te zoeken en een spierziektespecialist ( zinvoller dan dermatoloog en osteopaat )

http://www.doctortipster.com/3442-chronic-obstructive-pulmonary-disease-copd-risk-factors-diagnosis-clinical-forms-complications-evolution-and-prognostic.html

die kunnen niet ver wandelene, die staan mager, die kunnen niet diep ademhalen etc

Knipp
16 november 2011, 12:43
http://www.doctortipster.com/3442-chronic-obstructive-pulmonary-disease-copd-risk-factors-diagnosis-clinical-forms-complications-evolution-and-prognostic.html

die kunnen niet ver wandelene, die staan mager, die kunnen niet diep ademhalen etc

het beeld klopt natuurlijk niet echt met rokershoest :|

en drie maanden geleden kon ze nog joggen op het strand...

denk eerder : vermagerd om duistere reden X en nu moeite met spieropbouw om reden Y

zou je inflammatie van diafragma zien op CT scan ? of zou een huisdokter dat 'zien' ?

Knipp
16 november 2011, 12:50
By the way : ik nam gisteren n vitaminen+mineralen supplementje en dat had duidelijk een zeer goed effect ( zoals wel vaker ) ; ook met rijst gebeurt dat soms, portie rijst en dipje meteen over

Dat snap ik echt niet Groentje, dat je geen extra vitamientjes en mineralen neemt.

Oppervlakkig bekeken eet je wel goed, maar je hebt net hetzelfde eetpatroon, we leven alle twee op basis van 20 colruyt producten :oops:

Knipp
16 november 2011, 12:55
Er is geen enkel maar dan ook geen ENKEL bewijs dat die rommel werkt. laat staan op zo'n korte termijn.
Placebo, meer niet.

* haalt schouders op *

Bij mij werkt het, en ik ben niet echt het autosuggestieve type.

En wat ik wel zou kunnen bewijzen : met mijn afschuwelijk eetpatroon heb je gegarandeerd vroeg of laat tekorten.

edit : ik neem geen grote volumes van die dingen, af en toe 1tje. Met een doosje doe ik een half jaar of zo.

we spreken ook niet alleen over vitamines, maar ook over mineralen

Knipp
16 november 2011, 13:06
http://www.doctortipster.com/3442-chronic-obstructive-pulmonary-disease-copd-risk-factors-diagnosis-clinical-forms-complications-evolution-and-prognostic.html



die genetic predispositie en die air polluents kloppen dan weer wel ...

voorgeschiedenis van veel longproblemen als kind klopt ook

a deficiency of alpha 1 antitrypsin : lijkt me de moeite om wat in te zoemen

Knipp
16 november 2011, 13:12
En jij komt hier medisch advies geven? :2gunfire:

nee, niet echt, ik kom hier brainstormen

en tot nu toe doe ik even goed als drie ziekenhuizen en 20 dokters :

we vinden allebei NIETS :lol:

Knipp
16 november 2011, 13:18
:lolabove:

Maar serieus, vitaminen of mineralen, kunnen ONMOGELIJK zo snel werken via de maag.
Enkel infusen (magnesium bv) hebben een "onmiddelijk" effect.

Okee, no problemo. Maar da's niet echt een long term argument contra.

Ik zeg niet dat het onmiddellijk moet werken bij Groentje. Binnen een paar weken is ook goed eh. :lol: