PDA

View Full Version : Migreren


Pagina's : [1] 2

lombas
14 november 2011, 12:27
... een fantasietje voor velen. Er is niet meteen een streek waar ik warm voor loop. Enkele criteria:

- er moet (tja) werk zijn dat mijn huidige levensstandaard waarborgt
- het moet een Engelstalig gebied zijn
- het moet een koeler (of gematigder) gebied zijn dan België
- het moet alle faciliteiten bieden (medisch, cultureel, ...) om comfortabel te leven

Na wat research heb ik voor de laatste drie criteria een selectie gemaakt:

VS: San Francisco, Seattle, Anchorage
Canada: Halifax, St John's, Edmonton, Calgary
VK: Aberdeen, Edinburgh, Inverness (Orkney/Hebriden ==> werk?)
NZ: (Invercargill, Dunedin ==> minder realistisch)

Hoe dan ook: nu dus de hamvraag. Zijn dit migreerbare plekken?

Heeft iemand ervaring met deze steden (in het bijzonder werkgerelateerd)?

Of zijn er anderen die hun plannen willen delen? :-)

Txiki
14 november 2011, 12:29
Doe nu toch eens niet zo flauw. Pak uw biezen en vertrek gewoon. En kom het ons dan vertellen.

lombas
14 november 2011, 12:30
Doe nu toch eens niet zo flauw. Pak uw biezen en vertrek gewoon. En kom het ons dan vertellen.

Als ik alleen was, zou ik dat gedaan kunnen hebben ja.

;-)

Txiki
14 november 2011, 12:36
Als ik alleen was, zou ik dat gedaan kunnen hebben ja.

;-)

En omdat je niet alleen bent, niet of wat? Waarom niet?

Herr Flick
14 november 2011, 12:46
... een fantasietje voor velen. Er is niet meteen een streek waar ik warm voor loop. Enkele criteria:

- er moet (tja) werk zijn dat mijn huidige levensstandaard waarborgt
- het moet een Engelstalig gebied zijn
- het moet een koeler (of gematigder) gebied zijn dan België
- het moet alle faciliteiten bieden (medisch, cultureel, ...) om comfortabel te leven

Na wat research heb ik voor de laatste drie criteria een selectie gemaakt:

VS: San Francisco, Seattle, Anchorage
Canada: Halifax, St John's, Edmonton, Calgary
VK: Aberdeen, Edinburgh, Inverness (Orkney/Hebriden ==> werk?)
NZ: (Invercargill, Dunedin ==> minder realistisch)

Hoe dan ook: nu dus de hamvraag. Zijn dit migreerbare plekken?

Heeft iemand ervaring met deze steden (in het bijzonder werkgerelateerd)?

Of zijn er anderen die hun plannen willen delen? :-)

Denk 2 keer goed na,

Hebt ge een vrouw, ja dan moet ze meewillen, (kan ze haar moeder missen ? )

kunt gij die van u missen ? (het lijkt een stoeme vraag, maar is het niet... )

Pas je je makkelijk aan. ?

Heb je kinderen (maakt het een pak moeilijker, )

Als dat allemaal ok is, (en ze zeker haar moeder kan missen) kan ze dan ook die fucking kook programma's op VTM en VT4 missen (als je bij de UK blijf hoeft dat geen probleem te zijn... )

Is de streek waar je heen wil niet te duur, ... (soms zijn de huizenprijzen... )

Zorg dat je daar werk hebt, en get the fuck out of here.

lombas
14 november 2011, 12:52
En omdat je niet alleen bent, niet of wat? Waarom niet?

Je bedoelt nillens willens vertrekken? Vrouw komt eerst hoor... Dus het moet goed aangepakt worden.

Denk 2 keer goed na,

Hebt ge een vrouw, ja dan moet ze meewillen, (kan ze haar moeder missen ? )

Ah, een man met levenswijsheid.

:-D


kunt gij die van u missen ? (het lijkt een stoeme vraag, maar is het niet... )

Pas je je makkelijk aan. ?

Heb je kinderen (maakt het een pak moeilijker, )

Als dat allemaal ok is, (en ze zeker haar moeder kan missen) kan ze dan ook die fucking kook programma's op VTM en VT4 missen (als je bij de UK blijf hoeft dat geen probleem te zijn... )


Ja, ja, nee, ja.


Is de streek waar je heen wil niet te duur, ... (soms zijn de huizenprijzen... )

Zorg dat je daar werk hebt, en get the fuck out of here.

Wel, ik probeer er dus achter te komen of iemand er misschien ervaring mee heeft hé.

;-)

Txiki
14 november 2011, 12:53
Je bedoelt nillens willens vertrekken? Vrouw komt eerst hoor... Dus het moet goed aangepakt worden.

Alé, echt vertrekken zit er niet in dus.

lombas
14 november 2011, 12:54
Alé, echt vertrekken zit er niet in dus.

Toch wel, maar met een businessplan, uitgestippelde job, duidelijke omkadering...

Je moet ze wat weten inpakken hé. Trouwens, ze staat er juist niet afkerig tegen.

Txiki
14 november 2011, 12:57
Toch wel, maar met een businessplan, uitgestippelde job, duidelijke omkadering...

Je moet ze wat weten inpakken hé. Trouwens, ze staat er juist niet afkerig tegen.

Misschien eens contact opnemen met Vlamingen In de Wereld:

http://www.viw.be/

dank u, Txiki 8-)

Nynorsk
14 november 2011, 12:58
Toch wel, maar met een businessplan, uitgestippelde job, duidelijke omkadering...

Je moet ze wat weten inpakken hé. Trouwens, ze staat er juist niet afkerig tegen.

Dat klinkt zo onnoemelijk saai.

Txiki
14 november 2011, 12:59
Dat klinkt zo onnoemelijk saai.

Dat niet alleen. Hij verpakt dat wel als "goed aanpakken voor de vrouw", maar wedden dat hij in wezen zelf te bang is om niet helemaal voorbereid te vertrekken?

vlijmscherp
14 november 2011, 12:59
Dat klinkt zo onnoemelijk saai.

maar wel met kans op succes.

Txiki
14 november 2011, 13:00
maar wel met kans op succes.

Die kans is er altijd.

Anna List
14 november 2011, 13:01
Toch wel, maar met een businessplan, uitgestippelde job, duidelijke omkadering...

Je moet ze wat weten inpakken hé. Trouwens, ze staat er juist niet afkerig tegen.

geloof me nu maar, ze houdt u aan t lijntje ... ze wil ni, weet dat ze u kwijt is wanneer ze dat ronduit zegt.
uw plan zal nooit waterdicht genoeg zijn om haar te overtuigen, maar ze zal u er wel jaren aan laten werken.

ze rekent juist op uw overdreven gevoel van verantwoordelijkheid.

slaag haar de kop in, nu t nog kan !

Nynorsk
14 november 2011, 13:01
maar wel met kans op succes.

wat is 'succes'? Is 'succes' een even saai en voorspelbaar leven in 't buitenland als in Vlaanderen?

Nynorsk
14 november 2011, 13:02
slaag haar de kop in, nu t nog kan !

LOL! :-D

Anna List
14 november 2011, 13:02
LOL! :-D

Cyriel Buysse staat zwaar ondergewaardeerd ;-)

Txiki
14 november 2011, 13:03
Cyriel Buysse staat zwaar ondergewaardeerd ;-)

:rofl: heerlijk

Herr Flick
14 november 2011, 13:08
Ik kan u in elk geval garanderen dat ik er na 6 maand zo goed als jankend terug naar hun moeder heb zien lopen...

Ook als je het doet, sta dan niet elke 3 weken terug in Belgie, ... dan gaat het zeker en vast mis.

Canada vind ik persoonlijk wel een aangenaam land, ik ken het weliswaar enkel van op vakantie, maar de sfeer was daar wel ok. En van een canadese weet ik dat ook het health care systeem daar beter is als in de US of A, ...

Txiki
14 november 2011, 13:17
Ik kan u in elk geval garanderen dat ik er na 6 maand zo goed als jankend terug naar hun moeder heb zien lopen...

Ook als je het doet, sta dan niet elke 3 weken terug in Belgie, ... dan gaat het zeker en vast mis.
.

Dat is waar. Ik heb er toch nog vijf jaar over gedaan. :-D

Mam
14 november 2011, 13:45
Geen idee. In mijn beperkte levenservaring migreren mensen vaak niet voor hun plezier...

Ge moet al uitzicht hebben op een goede job, schoon huizeke, etc... of je kan van 0 beginnen. Tenzij even vaarwel zeggen tegen uw "comfortabele levensstandaard" je niet stoort.

Maar in principe is het wel mogelijk om jezelf elders te settelen.

Txiki
14 november 2011, 13:55
Geen idee. In mijn beperkte levenservaring migreren mensen vaak niet voor hun plezier...

Ge moet al uitzicht hebben op een goede job, schoon huizeke, etc... of je kan van 0 beginnen. Tenzij even vaarwel zeggen tegen uw "comfortabele levensstandaard" je niet stoort.

Maar in principe is het wel mogelijk om jezelf elders te settelen.

Wel, ik ben van 0 begonnen toen. In een dorp waar ik niks of niemand kende, geen woning had, geen werk en niks. En dat is ook gelukt, hoor.

Anna List
14 november 2011, 13:57
Geen idee. In mijn beperkte levenservaring migreren mensen vaak niet voor hun plezier...

Ge moet al uitzicht hebben op een goede job, schoon huizeke, etc... of je kan van 0 beginnen. Tenzij even vaarwel zeggen tegen uw "comfortabele levensstandaard" je niet stoort.

Maar in principe is het wel mogelijk om jezelf elders te settelen.

heb er toch een paar in de familie zo


van 0 ook telkens

boeiende menschen

Mam
14 november 2011, 14:00
Wel, ik ben van 0 begonnen toen. In een dorp waar ik niks of niemand kende, geen woning had, geen werk en niks. En dat is ook gelukt, hoor.
Was wel even moeilijk in het begin, zeker?

Anna List
14 november 2011, 14:02
Was wel even moeilijk in het begin, zeker?

maar wsl ook gewoon ongelooflijk kikken


denk dat je de adrenaline onderschat

filosoof
14 november 2011, 14:09
Ik kan u in elk geval garanderen dat ik er na 6 maand zo goed als jankend terug naar hun moeder heb zien lopen...

Ook als je het doet, sta dan niet elke 3 weken terug in Belgie, ... dan gaat het zeker en vast mis.

Canada vind ik persoonlijk wel een aangenaam land, ik ken het weliswaar enkel van op vakantie, maar de sfeer was daar wel ok. En van een canadese weet ik dat ook het health care systeem daar beter is als in de US of A, ...Ik heb er één gekend waarvan de ouders dan ook maar mee ge-emigreerd zijn. Ergens naar noord Canada...
Kwam 'goed' uit want hij trouwde er, zijn vrouw stapte 't af en 'm met de kinderen achter.

Txiki
14 november 2011, 14:12
Was wel even moeilijk in het begin, zeker?

Ja, ik heb het een half jaar heel moeilijk gehad. Vaak afgevraagd wat ik daar liep te doen... Aanvankelijk kreeg ik immers enkel de ruggen van heel wat mensen te zien. Maar goed, ik heb het overleefd.

Mam
14 november 2011, 14:12
maar wsl ook gewoon ongelooflijk kikken


denk dat je de adrenaline onderschat
Migreren voor de kick.

Een nieuwe rage is geboren.

:-P

Edit: reizen voor de kick, kan ik begrijpen.

Txiki
14 november 2011, 14:13
maar wsl ook gewoon ongelooflijk kikken


denk dat je de adrenaline onderschat

Dat is ook juist. Ge komt uzelf dikwijls tegen en ge verschiet enorm van uzelf. Zonder schaamte zeg ik dat ik dáár gegroeid en geworden ben tot wat ik nu ben. En nee, dat is gene zatlap. ;-)

Anna List
14 november 2011, 14:13
Migreren voor de kick.

Een nieuwe rage is geboren.

:-P

Edit: reizen voor de kick, kan ik begrijpen.



ik zou t eerder noemen : om de sleur te doorbreken ...

filosoof
14 november 2011, 14:14
Wel, ik ben van 0 begonnen toen. In een dorp waar ik niks of niemand kende, geen woning had, geen werk en niks. En dat is ook gelukt, hoor.Sprak je toen al Baskisch of moest je 't daar van nul leren?

Anna List
14 november 2011, 14:15
Dat is ook juist. Ge komt uzelf dikwijls tegen en ge verschiet enorm van uzelf. Zonder schaamte zeg ik dat ik dáár gegroeid en geworden ben tot wat ik nu ben. En nee, dat is gene zatlap. ;-)



ik ken niet één van die ge-emigreerden die dat niet doormaakte ...

stuk voor stuk wel interessante, boeiende, 'grote', speciale mensen geworden ...


trouwens ook eens ergens gelezen dat t uw iq doet stijgen :-)

zou daar nog ni van verschieten ook, eigenlijk maar logisch dat de werking v je hersenen er gestimuleerd door wordt ...

Herr Flick
14 november 2011, 14:16
Was wel even moeilijk in het begin, zeker?

Als je de juiste ingesteldheid hebt, ...

het blijft een avontuur natuurlijk en ik had het geluk dat er redelijk veel geregeld werd voor mij, maar verder blijft het een avontuur.

Als je dus mama al mist na het weekend, en per se s morgens je speculatie koekje wil dan blijf je beter thuis.

Als ge u in een winkel in belgie al laat doen door de verkoper in discusies over de prijs of garantie, blijf je ook beter thuis trouwens.

Als ge uwe plan niet kunt trekken of zelf niet op zoek gaat naar alternatieven / oplossingen voor problemen, blijf je trouwens ook beter thuis.

Als je het echter voor het geld en avontuur wilt doen, pak dan uw spullen en vertrek, dat zijn de enige 2 goeie motivaties. of t moet zijn dat ge daar een chick hebt zetten, maar ook dat is niet noodzakelijk een goeie motivatie.

Anna List
14 november 2011, 14:17
Als je de juiste ingesteldheid hebt, ...

het blijft een avontuur natuurlijk en ik had het geluk dat er redelijk veel geregeld werd voor mij, maar verder blijft het een avontuur.

Als je dus mama al mist na het weekend, en per se s morgens je speculatie koekje wil dan blijf je beter thuis.

Als ge u in een winkel in belgie al laat doen door de verkoper in discusies over de prijs of garantie, blijf je ook beter thuis trouwens.

Als ge uwe plan niet kunt trekken of zelf niet op zoek gaat naar alternatieven / oplossingen voor problemen, blijf je trouwens ook beter thuis.

Als je het echter voor het geld en avontuur wilt doen, pak dan uw spullen en vertrek, dat zijn de enige 2 goeie motivaties. of t moet zijn dat ge daar een chick hebt zetten, maar ook dat is niet noodzakelijk een goeie motivatie.

soms kan jij behoorlijk verrassend uit de hoek komen ;-)

Txiki
14 november 2011, 14:18
Sprak je toen al Baskisch of moest je 't daar van nul leren?

Ik had een basiscursus zelfstudie achter de rug en mocht aansluiten bij niveau 4 (van de 12). 'k Had me ginder meteen ingeschreven in een taalinternaat. Zo had ik tenminste slaapplaats tijdens de week. 's Weekends, tja, waar het kon. Soms in een klooster, hoor.

Mam
14 november 2011, 14:19
Ja, ik heb het een half jaar heel moeilijk gehad. Vaak afgevraagd wat ik daar liep te doen... Aanvankelijk kreeg ik immers enkel de ruggen van heel wat mensen te zien. Maar goed, ik heb het overleefd.

Tja, migranten (zonder diploma of zicht op werk enzo eh) worden meestal ook niet met open armen ontvangen. Niemand kent je; je bent een vreemdeling.

Chapeau dat je het hebt gehaald! And may you prosper on & on & on & on & on...

Txiki
14 november 2011, 14:19
ik ken niet één van die ge-emigreerden die dat niet doormaakte ...

stuk voor stuk wel interessante, boeiende, 'grote', speciale mensen geworden ...


trouwens ook eens ergens gelezen dat t uw iq doet stijgen :-)

zou daar nog ni van verschieten ook, eigenlijk maar logisch dat de werking v je hersenen er gestimuleerd door wordt ...

Wat mezelf betreft, kan ik dat alleen maar beamen. Dat heet groeien.

Nynorsk
14 november 2011, 14:20
Geen idee. In mijn beperkte levenservaring migreren mensen vaak niet voor hun plezier...

Ge moet al uitzicht hebben op een goede job, schoon huizeke, etc... of je kan van 0 beginnen. Tenzij even vaarwel zeggen tegen uw "comfortabele levensstandaard" je niet stoort.

Maar in principe is het wel mogelijk om jezelf elders te settelen.

zo ziet ge maar dat materiele toestanden meer blok aan uw been kunnen zijn dan iets anders...

Txiki
14 november 2011, 14:20
Tja, migranten (zonder diploma of zicht op werk enzo eh) worden meestal ook niet met open armen ontvangen.

Chapeau dat je het hebt gehaald! And may you prosper on & on & on & on & on...

Dat is juist. En ik was dan in feite nog een luxemigrant, he.

Anna List
14 november 2011, 14:22
zo ziet ge maar dat materiele toestanden meer blok aan uw been kunnen zijn dan iets anders...

dat lijkt me idd de enige juiste conclusie ... :?

Txiki
14 november 2011, 14:31
dat lijkt me idd de enige juiste conclusie ... :?

"Probleem" is nu dat ik zo onthecht ben geraakt dat ik me met moeite ken reïntegreren in de Vlaamse samenleving... Ik zit nog steeds met hoofd en hart ginder.

Anna List
14 november 2011, 14:32
"Probleem" is nu dat ik zo onthecht ben geraakt dat ik me met moeite ken reïntegreren in de Vlaamse samenleving... Ik zit nog steeds met hoofd en hart ginder.

was terugkomen dan wel de goeie beslissing ?

waarom ben je eigenlijk teruggekomen ?

Anna List
14 november 2011, 14:33
ni cynisch bedoeld ze .

Txiki
14 november 2011, 14:39
was terugkomen dan wel de goeie beslissing ?

waarom ben je eigenlijk teruggekomen ?

2 redenen: ik wilde bijstuderen en omwille van de economische vooruitzichten die er toen waren: 'k had al wel door dat het daar bergaf zou gaan.

Anna List
14 november 2011, 14:40
2 redenen: ik wilde bijstuderen en omwille van de economische vooruitzichten die er toen waren: 'k had al wel door dat het daar bergaf zou gaan.

dat geldt voor heel de EU en de USA ...

Txiki
14 november 2011, 14:41
dat geldt voor heel de EU en de USA ...

jaja, dat is waar. Maar ik leefde toen ginder, in een heel concrete situatie. En dan focust ge dáár op, he.

Maar geen nood. Mij hoort ge niet klagen, zenne, 't waren de schoonste jaren van mijn leven.

Anna List
14 november 2011, 14:43
jaja, dat is waar. Maar ik leefde toen ginder, in een heel concrete situatie. En dan focust ge dáár op, he.

Maar geen nood. Mij hoort ge niet klagen, zenne, 't waren de schoonste jaren van mijn leven.

en nu ga je dan gewoon hierblijven ? 8O

Nynorsk
14 november 2011, 14:44
en nu ga je dan gewoon hierblijven ? 8O

ge hoeft dat toch niet op voorhand te plannen?
Allez, ik ga nie in Txiki z'n naam spreken, maar het zou me verbazen mocht hij beslist hebben van hier oud te worden... Wat komt, komt.

Txiki
14 november 2011, 14:47
en nu ga je dan gewoon hierblijven ? 8O

ge hoeft dat toch niet op voorhand te plannen?
Allez, ik ga nie in Txiki z'n naam spreken, maar het zou me verbazen mocht hij beslist hebben van hier oud te worden... Wat komt, komt.

Ik twijfel elke dag, elk uur. En ja, wat komt, komt. En om helemaal eerlijk te zijn: de dag waarop ik beslis om hier oud te worden, is de dag waarop Txiki knielt en breekt. Want dan wil dat zeggen dat ik "opgeef". ;-)

Anna List
14 november 2011, 14:47
ik bedoel :

ik begrijp weg willen ...

ik begrijp wie niet 'durft' ... zo heb ik ook altijd wel iets gevonden (al vond ik t altijd wel al plausibele, gewichtige redenen)

ik begrijp niet :
-terugkomen en terugblijven ...

Herr Flick
14 november 2011, 14:48
Ik heb er één gekend waarvan de ouders dan ook maar mee ge-emigreerd zijn. Ergens naar noord Canada...
Kwam 'goed' uit want hij trouwde er, zijn vrouw stapte 't af en 'm met de kinderen achter.

Ja dat kan ook natuurlijk, ... maar heel gezond lijkt me dat toch niet...

Wat dat laatste betreft, er zijn er zo nog, ...

daarmee dat ik in mijn voorlaatste post gezet hebt dat emigreren voor een vrouw niet noodzakelijk een goeie motivatie is.

Ge moet vooral mentaal de klik kunnen maken, dat je elders bent en in dat elders moet leven volgens de gebruiken /wetten / mentaliteit etc...

Als ik 's avonds de voordeur terug achter mij dichttrok was ik terug in Vlaanderen weliswaar in miniatuur, op 1000 km van het echte.

Maar iedereen zal wel zijn methode hebben om ermee om te gaan.

Txiki
14 november 2011, 14:49
ik bedoel :

ik begrijp weg willen ...

ik begrijp wie niet 'durft' ... zo heb ik ook altijd wel iets gevonden (al vond ik t altijd wel al plausibele, gewichtige redenen)

ik begrijp niet :
-terugkomen en terugblijven ...

Je hoeft heus niet alles te begrijpen. ;-)

Nynorsk
14 november 2011, 14:50
ge hebt zelfs geen auto nodig om te migreren!

http://abbywinters.com/newsletter/images/139/06-mon-g_bmxgirls_sample.jpg

Anna List
14 november 2011, 14:50
Je hoeft heus niet alles te begrijpen. ;-)

daar ben ik ook al achter

maar ik blijf toch altijd maar proberen ze :-)


ook verknoeid in de opvoeding, denk ik ...


altijd maar die lat hoger ...

Nynorsk
14 november 2011, 14:51
ik bedoel :

ik begrijp weg willen ...

ik begrijp wie niet 'durft' ... zo heb ik ook altijd wel iets gevonden (al vond ik t altijd wel al plausibele, gewichtige redenen)

ik begrijp niet :
-terugkomen en terugblijven ...

ge kunt ook gewoon willen blijven.
ik ben hier graag.
misschien wordt dat ooit anders.

Txiki
14 november 2011, 14:52
ge kunt ook gewoon willen blijven.
ik ben hier graag.
misschien wordt dat ooit anders.

Momenteel voel ik mij gewoon goed bij wat ik doe. De rest zien we wel.

Nynorsk
14 november 2011, 14:53
Momenteel voel ik mij gewoon goed bij wat ik doe. De rest zien we wel.

voila. meer moet dat niet zijn, toch?

Anna List
14 november 2011, 14:53
ge hebt zelfs geen auto nodig om te migreren!

http://abbywinters.com/newsletter/images/139/06-mon-g_bmxgirls_sample.jpg




en zeggen dat ik tegenwoordig rond de 50km per week ga hardlopen in de bossen ... ik ben ze nog nooit tegengekomen ! :-o

Anna List
14 november 2011, 14:56
Momenteel voel ik mij gewoon goed bij wat ik doe. De rest zien we wel.

voila. meer moet dat niet zijn, toch?

²

da's de bottomline natuurlijk.

Txiki
14 november 2011, 14:56
voila. meer moet dat niet zijn, toch?

inderdaad. en nu zaterdag heb'k een megafeestje waar'k naar uitkijk. Stel u voor da'k in't buitenland zou zitten, dan zou'k ni op da feestje kunnen zijn :-(

Herr Flick
14 november 2011, 14:57
De reden dat ik hier terug ben, ...

Niet omdat ik daar dus niet aarde, en ik had gerust willen blijven voor t geld, (zoals ik al zei is dat een heel goeie motivator )

En zoals ik al zei zijn vrouwen dat niet , ;-)

Anna List
14 november 2011, 14:58
De reden dat ik hier terug ben, ...

Niet omdat ik daar dus niet aarde, en ik had gerust willen blijven voor t geld, (zoals ik al zei is dat een heel goeie motivator )

En zoals ik al zei zijn vrouwen dat niet , ;-)

maar ze zullen ginder toch ook nog andere vrouwen gehad hebben, niet ?

Herr Flick
14 november 2011, 15:00
soms kan jij behoorlijk verrassend uit de hoek komen ;-)

Ik zeg de dingen zoals ze zijn, ;-)

Txiki
14 november 2011, 15:04
Ik zeg de dingen zoals ze zijn, ;-)

Vrouwen kunnen inderdaad een stevige DE-motivator zijn om te blijven. ;-)

En jaloerse mannen ook. 8-)

Herr Flick
14 november 2011, 15:06
daar ben ik ook al achter

maar ik blijf toch altijd maar proberen ze :-)


ook verknoeid in de opvoeding, denk ik ...


altijd maar die lat hoger ...

Maak gewoon de klik terug en begin opnieuw, ...

ik heb dat ook gedaan. Het is niet makkelijk en de meeste mensen verklaren u voor gek, maar ge moet u niet aantrekken van wat de meeste mensen verklaren, ...

Herr Flick
14 november 2011, 15:08
Vrouwen kunnen inderdaad een stevige DE-motivator zijn om te blijven. ;-)

En jaloerse mannen ook. 8-)

Zwijg mij van Jaloerse mannen, moest ik momenteel geen madame hebben en 15 jaar jonger gaf ik mij op om in t vreemdelingenlegioen te gaan ;-)

Txiki
14 november 2011, 15:08
Maak gewoon de klik terug en begin opnieuw, ...

ik heb dat ook gedaan. Het is niet makkelijk en de meeste mensen verklaren u voor gek, maar ge moet u niet aantrekken van wat de meeste mensen verklaren, ...

:clapping:

dikke vette 2

Txiki
14 november 2011, 15:08
Zwijg mij van Jaloerse mannen, moest ik momenteel geen madame hebben en 15 jaar jonger gaf ik mij op om in t vreemdelingenlegioen te gaan ;-)

Alé, dat is geen enkele vrouw waard, he. ;-)

Nu ja, het hangt er van af wélk "vreemdelingenlegioen": IRA ofzo 8-)

Herr Flick
14 november 2011, 15:09
maar ze zullen ginder toch ook nog andere vrouwen gehad hebben, niet ?

D'r gaat niks boven Vlaamsche deernen Anna.

Txiki
14 november 2011, 15:10
D'r gaat niks boven Vlaamsche deernen Anna.

Niet helemaal mee eens 8-)

Anna List
14 november 2011, 15:11
Maak gewoon de klik terug en begin opnieuw, ...

ik heb dat ook gedaan. Het is niet makkelijk en de meeste mensen verklaren u voor gek, maar ge moet u niet aantrekken van wat de meeste mensen verklaren, ...

opnieuw beginnen aan mijn opvoeding ?

Anna List
14 november 2011, 15:13
D'r gaat niks boven Vlaamsche deernen Anna.

maar die vindt ge toch in heel de wereld ?! :-)


zeg nu niet dat jij niet naar die feestjes op de ambassade ging hé ! :-P

Herr Flick
14 november 2011, 15:17
Alé, dat is geen enkele vrouw waard, he. ;-)

Ge ziet er wel de wereld mee,

Mocht ik het allemaal nog eens over kunnen doen,

Ik was van in het begin op internationale jobs aan het soliciteren maar ja daar vlug mee gestopt wegens weinig reactie, ik had toen gewoon al moeten doorgaan , maar kom, uiteindelijk komt die kans dus toch.

Ik twijfel er niet aan ik doe het opnieuw, en momenteel zoek ik niet , maar ik weet dat die moment toch ooit misschien nog wel terug komt, wie weet...

Txiki
14 november 2011, 15:19
maar die vindt ge toch in heel de wereld ?! :-)


zeg nu niet dat jij niet naar die feestjes op de ambassade ging hé ! :-P

Geef mij toch maar euhm "exotischer" vrouwen. :-P

Anna List
14 november 2011, 15:22
D'r gaat niks boven Vlaamsche deernen Anna.

Niet helemaal mee eens 8-)

dat hangt allemaal maar van t exemplaar af.

Herr Flick
14 november 2011, 15:23
maar die vindt ge toch in heel de wereld ?! :-)


zeg nu niet dat jij niet naar die feestjes op de ambassade ging hé ! :-P

hmmm, as a mather of fact,... ;-)

we zaten er wel een eindje van, maar we hebben wel van die feestjes gehad, ja.

Txiki
14 november 2011, 15:24
dat hangt allemaal maar van t exemplaar af.

Da's waar. Suqar combineert eigenlijk het beste van de twee. Wat een vrouw! :-D

Txiki
14 november 2011, 15:24
hmmm, as a mather of fact,... ;-)

we zaten er wel een eindje van, maar we hebben wel van die feestjes gehad, ja.

Ik nooit. Maar ja, ik ben dan ook krapul in sommigen hun ogen. :mrgreen:

Anna List
14 november 2011, 15:25
Da's waar. *** Suqar combineert eigenlijk het beste van de twee. Wat een vrouw! :-D

ons ?


zijt ge van plan haar te delen mss ?



ik denk niet dat zij zo ééntje is eigenlijk :-P



soit, probeer jij je nu maar te redden bij haar! ;-)

Anna List
14 november 2011, 15:27
Ik nooit. Maar ja, ik ben dan ook krapul in sommigen hun ogen. :mrgreen:

ik ben ook crapuul, maar ni zo principieel dat ik er een feestje voor zou afslaan :p


en anders maak ik mezelf wel wijs dat t om naar de infrastructuur te gaan kijken is of zo ... :oops:

Txiki
14 november 2011, 15:27
ons ?


zijt ge van plan haar te delen mss ?



ik denk niet dat zij zo ééntje is eigenlijk :-P



soit, probeer jij je nu maar te redden bij haar! ;-)

8O ooo, da's lelijk van u... maar ge hebt gelijk... fout allegauw verbeterd. 8-)

Txiki
14 november 2011, 15:28
ik ben ook crapuul, maar ni zo principieel dat ik er een feestje voor zou afslaan :p


en anders maak ik mezelf wel wijs dat t om naar de infrastructuur te gaan kijken is of zo ... :oops:

'k Ben nooit uitgenodigd geweest op zo'n feestje :|

Herr Flick
14 november 2011, 15:29
Ik nooit. Maar ja, ik ben dan ook krapul in sommigen hun ogen. :mrgreen:

Moest de Consul geweten hebben wie ik was, toen hij mijn handje schudde, ... ;-)

Anna List
14 november 2011, 15:29
8O ooo, da's lelijk van u... maar ge hebt gelijk... fout allegauw verbeterd. 8-)

k heb u wat geholpen ;-)

Anna List
14 november 2011, 15:30
'k Ben nooit uitgenodigd geweest op zo'n feestje :|

???

en wisten ze op de ambassade dat ge daar zat ?

Anna List
14 november 2011, 15:30
Moest de Consul geweten hebben wie ik was, toen hij mijn handje schudde, ... ;-)

da's meer mijn instelling ook altijd zo :-P

Herr Flick
14 november 2011, 15:31
???

en wisten ze op de ambassade dat ge daar zat ?

Ik vraag me af of de Spaanse staat wel wist dat hij daar zat... ;-)

roger verhiest
14 november 2011, 15:31
jaja, dat is waar. Maar ik leefde toen ginder, in een heel concrete situatie. En dan focust ge dáár op, he.

Maar geen nood. Mij hoort ge niet klagen, zenne, 't waren de schoonste jaren van mijn leven.

De schoonste jaren moeten altijd nog komen.

Txiki
14 november 2011, 15:32
???

en wisten ze op de ambassade dat ge daar zat ?

Het heeft een jaar geduurd eer "ze" doorhadden dat ik daar zat, ja... :lol:

Den enige die mij eens uitgenodigd heeft, was Geert Bourgeois.

Anna List
14 november 2011, 15:34
Ik vraag me af of de Spaanse staat wel wist dat hij daar zat... ;-)

daaaar twijfel ik dan weer niet aan ...


die madrilezen zijn zo geen prutsers gelijk de B stasi ze ...

Herr Flick
14 november 2011, 15:34
da's meer mijn instelling ook altijd zo :-P

Best wel grappig, dag mijnheer de Consul, (dat is dan toevallig diene die heel goed bevriend is met de sjokko prins... ) Best aangename mens verder.

En ja den drank was best wel te zuipen, ;-)

Dat was trouwens de enigste hoge piet niet, die ik daar op minder dan 1 meter heb kunnen benaderen.

Anna List
14 november 2011, 15:35
Het heeft een jaar geduurd eer "ze" doorhadden dat ik daar zat, ja... :lol:

Den enige die mij eens uitgenodigd heeft, was Geert Bourgeois.

ge moet dat zelf wel een beetje helpen hé :-o

Txiki
14 november 2011, 15:36
k heb u wat geholpen ;-)

:-D

Txiki
14 november 2011, 15:37
ge moet dat zelf wel een beetje helpen hé :-o

Waarom zou'k? Ik zocht dat allemaal niet, zenne. Ik ging liever cider drinken en vers geslacht varken eten bij de boeren.

Anna List
14 november 2011, 15:38
Best wel grappig, dag mijnheer de Consul, (dat is dan toevallig diene die heel goed bevriend is met de sjokko prins... ) Best aangename mens verder.

En ja den drank was best wel te zuipen, ;-)

Dat was trouwens de enigste hoge piet niet, die ik daar op minder dan 1 meter heb kunnen benaderen.

ja, goeiekope recepties zijn dat nooit hé :-P

ben je nooit uitgenodigd voor een diner trouwens ? :-o

Txiki
14 november 2011, 15:38
Ik vraag me af of de Spaanse staat wel wist dat hij daar zat... ;-)

Hehe, dat heeft een jaar geduurd. 'k Was dan ook "grensarbeider", he. :lol:

Anna List
14 november 2011, 15:38
Waarom zou'k? Ik zocht dat allemaal niet, zenne. Ik ging liever cider drinken en vers geslacht varken eten bij de boeren.

altijd de vijand thuis gaan observeren, dat ik u dat nog moet uitleggen ?! ;-)

Txiki
14 november 2011, 15:41
De schoonste jaren moeten altijd nog komen.

Die met Suqar :cheer: Ik kijk er naar uit. :-P

Txiki
14 november 2011, 15:41
altijd de vijand thuis gaan observeren, dat ik u dat nog moet uitleggen ?! ;-)

Elk z'n functie, makker. ;-)

Anna List
14 november 2011, 15:42
Elk z'n functie, makker. ;-)

lol,

tja, ik ben altijd de man geweest van t mixen van bussiness en pleasure ;-)

Herr Flick
14 november 2011, 15:48
ja, goeiekope recepties zijn dat nooit hé :-P

ben je nooit uitgenodigd voor een diner trouwens ? :-o

Nee, (zo belangrijk was ik nu ook weer niet, ;-) )

We zaten dan ook op 500 km van de hoofdstad, en dik 120 kilometer van het dichstbijzijnde consulaat.

We hebben daar eens een event gehad dat heel de dag duurde, en dan nog eens een receptie s'avonds ook in een hotel. Maar dat was wel in orde.

Voor de vrouwen werden er dan nog aparte events georganiseerd.

Door mijn werkgever daar hebben we wel nog een hele reeks andere VIP's over de vloer gehad. Sommige zijn heel low profile andere komen toe met een leger bodyguards, escortevoertuigen , kom ge kent dat wel een heel circus...

Herr Flick
14 november 2011, 15:49
lol,

tja, ik ben altijd de man geweest van t mixen van bussiness en pleasure ;-)

My pleasure is my bussiness...

suqar_7loe
14 november 2011, 16:02
Da's waar. Suqar combineert eigenlijk het beste van de twee. Wat een vrouw! :-D
Goedemiddag roddelaars :evil:

Vertel eens, Txiki over welke combinatie heb je het precies? 8-)

suqar_7loe
14 november 2011, 16:04
Alé, dat is geen enkele vrouw waard, he. ;-)
Dat zeg je nu :-P Een man die zijn vrouw graag ziet zou veel overhebben voor zn vrouw, omgekeerd trouwens ook.

Txiki
14 november 2011, 16:05
Goedemiddag roddelaars :evil:

Vertel eens, Txiki over welke combinatie heb je het precies? 8-)

:cheer: Vlaams & Exotisch :cheer:

Om van te snoepen :-D

Txiki
14 november 2011, 16:05
Dat zeg je nu :-P Een man die zijn vrouw graag ziet zou veel overhebben voor zn vrouw, omgekeerd trouwens ook.

Dat weet ik.

suqar_7loe
14 november 2011, 16:06
:cheer: Vlaams & Exotisch :cheer:

Om van te snoepen :-D
Vlaams? Niks van :cheer:

suqar_7loe
14 november 2011, 16:06
Dat weet ik.
:hug: fijn!

Txiki
14 november 2011, 16:08
Vlaams? Niks van :cheer:

:cheer: alles is gelijk aan niks :cheer:
:cheer: mijn favoriet snoepke :cheer:

Herr Flick
14 november 2011, 16:18
Geef het gewoon toe Txiki ge mist die Baskische terroriste die nu in den bak zit af en toe ;-)

Txiki
14 november 2011, 16:31
Geef het gewoon toe Txiki ge mist die Baskische terroriste die nu in den bak zit af en toe ;-)

Ik ken geen Baskische terroriste. Ik ken wel verscheidene wiens leven naar de knoppen gemarteld, verkracht en geslagen is geweest, ja. :evil:

ps: geen :evil: voor u he, wel voor dat klote Spaanse rotding

Herr Flick
14 november 2011, 16:35
Ik ken geen Baskische terroriste. Ik ken wel verscheidene wiens leven naar de knoppen gemarteld, verkracht en geslagen is geweest, ja. :evil:

ps: geen :evil: voor u he, wel voor dat klote Spaanse rotding

Dan begrijpt ge direct ook waarom die mensen terecht terug vechten.

Vlaamse Leeuwin
14 november 2011, 16:36
Noorwegen en Cambodja.....ik weet het ....2 complete uitersten.....maar deze 2 spreken mij al sinds jaar en dag aan als migratieplekje.

suqar_7loe
14 november 2011, 16:37
:cheer: alles is gelijk aan niks :cheer:
:cheer: mijn favoriet snoepke :cheer:
Gekkerd :-D

Ontopic: wie wil hier nu weggaan, zeg? Vlaanderen is veel te leuk 8-)

Txiki
14 november 2011, 16:37
Dan begrijpt ge direct ook waarom die mensen terecht terug vechten.

Ik begrijp dat zeker. ;-)

Txiki
14 november 2011, 16:37
Gekkerd :-D

Ontopic: wie wil hier nu weggaan, zeg? Vlaanderen is veel te leuk 8-)

Met u wil'k wel weggaan :>

Txiki
14 november 2011, 16:38
Noorwegen en Cambodja.....ik weet het ....2 complete uitersten.....maar deze 2 spreken mij al sinds jaar en dag aan als migratieplekje.

:cheer: Leeuwin :cheer:

da's lang geleden! alles ok? :-D

suqar_7loe
14 november 2011, 16:38
Met u wil'k wel weggaan :>
Overal? :oops:

Txiki
14 november 2011, 16:39
Overal? :oops:

:cheer: overal :cheer:

suqar_7loe
14 november 2011, 16:39
:cheer: overal :cheer:

Irak? Afghanistan? Saoudi? :oops:

Vlaamse Leeuwin
14 november 2011, 16:41
:cheer: Leeuwin :cheer:

da's lang geleden! alles ok? :-D

Hey Txiki'ke :cheer:
Ja hoor alles okidoki. ;-)

(ps: Heb hier nog glas-onderleggers van Guinness liggen.....als ge ze wilt hebben ;laat maar weten dan )

Herr Flick
14 november 2011, 16:43
Gekkerd :-D

Ontopic: wie wil hier nu weggaan, zeg? Vlaanderen is veel te leuk 8-)

Ja, maar volkomen oninteressant als ge nen euro of dollar wilt verdienen...

Txiki
14 november 2011, 16:44
Irak? Afghanistan? Saoudi? :oops:

Zolang ik me 's avonds bij u te slapen kan leggen en 's ochtends naast u wakker kan worden, is't mij allemaal om't even waar dat is :>

Txiki
14 november 2011, 16:45
Hey Txiki'ke :cheer:
Ja hoor alles okidoki. ;-)

(ps: Heb hier nog glas-onderleggers van Guinness liggen.....als ge ze wilt hebben ;laat maar weten dan )

:cheer: graag :cheer: :-P

Anna List
14 november 2011, 17:53
:cheer: vertrekken :cheer:

lombas
14 november 2011, 20:55
Wow.

Txiki
14 november 2011, 21:52
Wow.

Wow?

suqar_7loe
14 november 2011, 21:54
Zolang ik me 's avonds bij u te slapen kan leggen en 's ochtends naast u wakker kan worden, is't mij allemaal om't even waar dat is :>
Zo zo, ik zal het noteren. :hug:

Mam
14 november 2011, 21:57
Nog maar 7 pagina's en we zijn van Canada, Spanje naar chocopots en guiness-onderleggers gegaan.

Ik zou het zuiden van Spanje nog wel zitten om naartoe te immigreren. De regio van Malaga, Marbella, etc... Alleen zij mij niet zo, denk ik. Ben geen dokter of ingenieur eh.

Txiki
14 november 2011, 21:58
Nog maar 7 pagina's en we zijn van Canada, Spanje naar chocopots en guiness-onderleggers gegaan.

Ik zou het zuiden van Spanje nog wel zitten om naartoe te immigreren. De regio van Malaga, Marbella, etc... Alleen zij mij niet zo, denk ik. Ben geen dokter of ingenieur eh.

euh, hoe bedoel je?

Txiki
14 november 2011, 21:59
Zo zo, ik zal het noteren. :hug:

:> 'k hou van u, zenne schat

Mam
14 november 2011, 22:00
euh, hoe bedoel je?
Die zien toch gewoon weer nen immigrant aankomen die geen woord Spaans kan, nog geld wil verdienen in hun economische crisis,...

Ach ja, ik zal wel wat pessimist zijn.

lombas
14 november 2011, 22:00
Nog maar 7 pagina's en we zijn van Canada, Spanje naar chocopots en guiness-onderleggers gegaan.

Ik zou het zuiden van Spanje nog wel zitten om naartoe te immigreren. De regio van Malaga, Marbella, etc... Alleen zij mij niet zo, denk ik. Ben geen dokter of ingenieur eh.

Wat me ideaal lijkt mij het rentenieren:

Winters in Andalusië.
Zomers in Noorwegen.

Mmmh...

Mam
14 november 2011, 22:01
:> 'k hou van u, zenne schat
Wordt er hier nog gevost of watte? :-P

Txiki
14 november 2011, 22:01
Die zien toch gewoon weer nen immigrant aankomen die geen woord Spaans kan, nog geld wil verdienen in hun economische crisis,...

Ach ja, ik zal wel wat pessimist zijn.

Ah, op die manier. Mja, is wel iets van aan.

suqar_7loe
14 november 2011, 22:01
Nog maar 7 pagina's en we zijn van Canada, Spanje naar chocopots en guiness-onderleggers gegaan.

Ik zou het zuiden van Spanje nog wel zitten om naartoe te immigreren. De regio van Malaga, Marbella, etc... Alleen zij mij niet zo, denk ik. Ben geen dokter of ingenieur eh.

Mooie regio idd. Ik zou er niet kunnen leven wel.

Dan emigreer ik nog liever naar het VK.

Txiki
14 november 2011, 22:02
Wordt er hier nog gevost of watte? :-P

tsss, wat een vulgaire taal

Mam
14 november 2011, 22:08
Wat me ideaal lijkt mij het rentenieren:

Winters in Andalusië.
Zomers in Noorwegen.

Mmmh...
Niiice :-)

Ik kwam bijna. :-P

Mam
14 november 2011, 22:09
tsss, wat een vulgaire taal
Iedereen denk het. Ik zei het luidop. :-(

Txiki
14 november 2011, 22:18
Iedereen denk het. Ik zei het luidop. :-(

Met Suqar wil ik niet vossen, wel vol vuur en passie de liefde bedrijven. Groot verschil, he :-P

lombas
14 november 2011, 22:20
Ik kwam bijna. :-P

Euh, blij dat de gedachte je een extase voert...

:-D

Mam
14 november 2011, 22:22
Met Suqar wil ik niet vossen, wel vol vuur en passie de liefde bedrijven. Groot verschil, he :-P
Hoe is dat nu mogelijk? Je voelt amper iets op dit forum.

From_Vlaanderen
14 november 2011, 22:22
De states en elk jaar een teu duvel laten overkomen.

Txiki
14 november 2011, 22:26
Hoe is dat nu mogelijk? Je voelt amper iets op dit forum.

Wat maakt het uit voor u?

Mam
14 november 2011, 22:29
Wat maakt het uit voor u?
Ik ben gewoon nieuwsgierig en wil de vuur en passie wel eens zien oplaaien. :-P

Txiki
14 november 2011, 22:37
Ik ben gewoon nieuwsgierig en wil de vuur en passie wel eens zien oplaaien. :-P

Ah, ge zijt jaloers! :lol:

lombas
14 november 2011, 22:38
Er moeten precies nog wat stoofkes aangestoken worden voor de winter.

Txiki
14 november 2011, 22:40
Er moeten precies nog wat stoofkes aangestoken worden voor de winter.

Hola zekers! Gezellig met Suqar voor zo'n stoofke :cheer:

From_Vlaanderen
14 november 2011, 22:41
Er moeten precies nog wat stoofkes aangestoken worden voor de winter.

Ooooohhhh, den deze heeft weer zijn handjes kunnen leggen op schoon hout zulle.:lol:

Txiki
14 november 2011, 22:42
Ooooohhhh, den deze heeft weer zijn handjes kunnen leggen op schoon hout zulle.:lol:

Is dat dubbelzinnig bedoeld? :lol:

Mam
14 november 2011, 22:44
Ah, ge zijt jaloers! :lol:
Zijt maar zeker. Bij is 't meestal van "bam bam, thank you ma'am".

From_Vlaanderen
14 november 2011, 22:45
Is dat dubbelzinnig bedoeld? :lol:

Ook.
Maar verdorie, op een kilometer hier vandaan een paar schoon bomen. Van het werk dan zo nog wat..

Txiki
14 november 2011, 22:48
Zijt maar zeker. Bij is 't meestal van "bam bam, thank you ma'am".

Amai. Zo moet'k bij Suqar niet afkomen, zenne. Zou'k ook niet doen. Zo ben'k niet. Aaaah, Suqar... :-P

Txiki
14 november 2011, 22:49
Ook.
Maar verdorie, op een kilometer hier vandaan een paar schoon bomen. Van het werk dan zo nog wat..

Dan zullen we ne keer tot daar moeten rijden.

From_Vlaanderen
14 november 2011, 22:50
Amai. Zo moet'k bij Suqar niet afkomen, zenne. Zou'k ook niet doen. Zo ben'k niet. Aaaah, Suqar... :-P

Ja das een extra luxe als ge dat kunt.
wham bam dank u mevrouw

Txiki
14 november 2011, 22:51
Ja das een extra luxe als ge dat kunt.
wham bam dank u mevrouw

:rofl:

Mam
14 november 2011, 22:53
Ja das een extra luxe als ge dat kunt.
wham bam dank u mevrouw
Zeg, dat was maar te zwansen eh. Zie je al iets gebeuren zonder voorspel? :-D

From_Vlaanderen
14 november 2011, 22:54
Dan zullen we ne keer tot daar moeten rijden.

Brengt die van ulder ook mee, dan houden die wijven elkander wel bezig. Daar is 5 keer geen uitzondering.

Mam
14 november 2011, 22:54
Er moeten precies nog wat stoofkes aangestoken worden voor de winter.
Die van mij staat nochtans al een tijdje op heet.

From_Vlaanderen
14 november 2011, 22:55
Zeg, dat was maar te zwansen eh. Zie je al iets gebeuren zonder voorspel? :-D

Of dat dat nu uit z'n eigen nat is of dat ik daar ne keer wat bier over smos.
Een gat is een gat zij den boer en hij pakte zijn koei.

Txiki
14 november 2011, 22:57
'k Kruip er ne keer in. 8-)

lombas
14 november 2011, 22:59
Die van mij staat nochtans al een tijdje op heet.

Vandaar dat ge voor vingerspel valt?

From_Vlaanderen
14 november 2011, 23:00
Vandaar dat ge voor vingerspel valt?

"Ja ik vind dat leuk dat jij dat doet, ik vind het niet leuk dat mijn vingers nat zijn."

:roll:

From_Vlaanderen
14 november 2011, 23:00
'k Kruip er ne keer in. 8-)

congé! :cheer:

koe de poing
14 november 2011, 23:06
Of zijn er anderen die hun plannen willen delen? :-)

Dude, jij moet naar Portland.
Een stad waarvan de officieuze stadsslogan "Keep Portland Weird" is.
http://cdn1.27crags.com/photos/000/033/33854/large-11589537e86e.JPG


Een stad met een massa cultuur, van street art tot high brow arty farty geneuzel.
Een stad met in de nabijheid een waanzinnig mooi strand maar ook met een magnifiek zicht op een vulkaan.
http://whyfiles.org/170skyscraper/images/portland.jpg

De Belg in Lombas kan zich dan weer laven aan één van de vele biertjes van de lokale micro-breweries, of het buikje vullen met één van de vele culinaire Aziatische restaurants (vergeet niet dat je aan die kant van de US dichtbij Azië zit...).

Tevens is het de fietshoofdstad van de USA, zodat je je kan verplaatsen zonder van je sokken geblazen te worden door een redneck in een SUV.

als ik ooit nog eens verhuis, is het naar Portland.

From_Vlaanderen
14 november 2011, 23:11
Dude, jij moet naar Portland.
Een stad waarvan de officieuze stadsslogan "Keep Portland Weird" is.
http://cdn1.27crags.com/photos/000/033/33854/large-11589537e86e.JPG


Een stad met een massa cultuur, van street art tot high brow arty farty geneuzel.
Een stad met in de nabijheid een waanzinnig mooi strand maar ook met een magnifiek zicht op een vulkaan.
http://whyfiles.org/170skyscraper/images/portland.jpg

De Belg in Lombas kan zich dan weer laven aan één van de vele biertjes van de lokale micro-breweries, of het buikje vullen met één van de vele culinaire Aziatische restaurants (vergeet niet dat je aan die kant van de US dichtbij Azië zit...).

Tevens is het de fietshoofdstad van de USA, zodat je je kan verplaatsen zonder van je sokken geblazen te worden door een redneck in een SUV.

als ik ooit nog eens verhuis, is het naar Portland.

Ergo een vulkaan in uwe achtertuin en open carry is verboden dus ge kunt u nog niet verdedigen.:?

lombas
14 november 2011, 23:17
Portland stond inderdaad op de lijst van kandidaten. Jammer genoeg is de gemiddelde zomertemperatuur er te hoog.

koe de poing
14 november 2011, 23:20
Portland stond inderdaad op de lijst van kandidaten. Jammer genoeg is de gemiddelde zomertemperatuur er te hoog.

kom kom, die ligt hetzelfde als in Seattle.
En Seattle is antipathiek.

lombas
14 november 2011, 23:27
kom kom, die ligt hetzelfde als in Seattle.
En Seattle is antipathiek.

Portland schijnt toch wat warmer te zijn.

Seattle, zo liet ik me vertellen, is ook wat koeler dan Vancouver (dat anders ook een serieuze kanshebber was geweest).

Dronkoers
15 november 2011, 00:35
congé! :cheer:

Pfffrt, ambtenaren 8-)

Txiki
15 november 2011, 07:26
Pfffrt, ambtenaren 8-)

Dat zijn pas luieriken, se.

Dronkoers
15 november 2011, 08:50
Dat zijn pas luieriken, se.

Ge kunt het u nie voorstellen ;-)

Txiki
15 november 2011, 09:28
Ge kunt het u nie voorstellen ;-)

Toch wel, toch wel ;-)

Dronkoers
15 november 2011, 09:36
Toch wel, toch wel ;-)

Sociale sector , zelfde soort luierikken

:-D

Zal ik wel werke :-(

Dronkoers
15 november 2011, 09:37
Hoe kan een zomertemp ooit TE HOOG zijn? 8O
http://www.youtube.com/watch?v=8fyr0zbaFyE

bikini girl met machinegeweren zijn nog steeds geen reden dat het meer dan 22 graden mag zijn ;-)

Txiki
15 november 2011, 09:46
Sociale sector , zelfde soort luierikken

Tsss, waren er maar werkkampen voor dat soort profiteurs.

Txiki
15 november 2011, 09:52
:-D

Zal ik wel werke :-(

2

Anna List
15 november 2011, 09:54
speciaal voor Lombas :


:cheer: Vladivostok :cheer:

Txiki
15 november 2011, 10:18
speciaal voor Lombas :


:cheer: Vladivostok :cheer:

Ligt dat in de Verenigde Staten van Agressie?

Anna List
15 november 2011, 10:23
Ligt dat in de Verenigde Staten van Agressie?

zijn er andere 'verenigde' staten dan agressieve mss ? 8-)

Txiki
15 november 2011, 10:37
zijn er andere 'verenigde' staten dan agressieve mss ? 8-)

Zijde weer rond nen tonic aan't dansen, ja? :lol:

Anna List
15 november 2011, 11:00
Zijde weer rond nen tonic aan't dansen, ja? :lol:

dju, betrapt. :oops: ;-)

Groentje-18
15 november 2011, 11:18
Ik zal niet in België blijven wonen. Hooguit aan zee, maar zelfs van mijn droombestemming daar hoor ik ontstemmende berichten.

Het plan was dat ik deze zomer of ten laatste in het najaar zou migreren.
Bestemming: Zuid-Europa.
De pull-factor is natuurlijk een persoon. :hart:

Ik ben er al voor + een maand geweest en kwam er tot de ontdekking dat het welzijn een pak hoger ligt. Over welvaart kan je discussiëren. Maar ik heb niet veel meer nodig dan iemand die ik graag zie, die mij graag ziet, natuur en zuivere (!!) lucht. ;)

Die laatste factor is voor mij in België trouwens zo problematisch dat ze mijn belangrijkste drijfveer zou zijn voor een woonkeuze later.
Misschien nogal stom maar zeker ook qua voeding: mediteraans eten bevalt me veel meer dan het eten hier.

Daarnaast hebben de vrouwen in onze familie een traditie om uit te zwermen. ;)
Ze komen nog wel eens regelmatig terug (één a twee maal per jaar, doen dan ook inkopen die ze daar niet kunnen doen :?) maar ze zeggen ook: ik zou noooooooooooit meer in België willen/kunnen wonen! :D

Anna List
15 november 2011, 11:20
Ik zal niet in België blijven wonen. Hooguit aan zee, maar zelfs van mijn droombestemming daar hoor ik ontstemmende berichten.

Het plan was dat ik deze zomer of ten laatste in het najaar zou migreren.
Bestemming: Zuid-Europa.
De pull-factor is natuurlijk een persoon. :hart:

Ik ben er al voor + een maand geweest en kwam er tot de ontdekking dat het welzijn een pak hoger ligt. Over welvaart kan je discussiëren. Maar ik heb niet veel meer nodig dan iemand die ik graag zie, die mij graag ziet, natuur en zuivere (!!) lucht. ;)

Die laatste factor is voor mij in België trouwens zo problematisch dat ze mijn belangrijkste drijfveer zou zijn voor een woonkeuze later.
Misschien nogal stom maar zeker ook qua voeding: mediteraans eten bevalt me veel meer dan het eten hier.

Daarnaast hebben de vrouwen in onze familie een traditie om uit te zwermen. ;)
Ze komen nog wel eens regelmatig terug (één a twee maal per jaar, doen dan ook inkopen die ze daar niet kunnen doen :?) maar ze zeggen ook: ik zou noooooooooooit meer in België willen/kunnen wonen! :D

slimme vrouwen in uw familie.

Anna List
15 november 2011, 11:26
@Groentje.

Zorg jij nu maar eerst dat je gezond op 2 poten geraakt ipv te dromen over vakantieliefdes.

dromen zijn de sleutel naar geluk en gezondheid hangt daar niet los van.

laat Groentje maar dromen

Nynorsk
15 november 2011, 12:44
@Groentje.

Zorg jij nu maar eerst dat je gezond op 2 poten geraakt ipv te dromen over vakantieliefdes.

ze hebben daar ook dokters hoor.

From_Vlaanderen
15 november 2011, 13:13
Pfffrt, ambtenaren 8-)

Mij niet beledigen.

lombas
15 november 2011, 14:21
speciaal voor Lombas :


:cheer: Vladivostok :cheer:

Gediskwalificeerd wegens niet Engelstalig.

;-)

Trouwens, "pooier" als beroepsactiviteit in mijn business plan gaat niet naar de zin van 't vrouwke zijn.

Anna List
15 november 2011, 14:37
Gediskwalificeerd wegens niet Engelstalig.

;-)

Trouwens, "pooier" als beroepsactiviteit in mijn business plan gaat niet naar de zin van 't vrouwke zijn.

boeiend dat ge dan eerst dat niet-Engelstalig vermeldt :-P

Nynorsk
15 november 2011, 14:51
Gediskwalificeerd wegens niet Engelstalig.

;-)

Trouwens, "pooier" als beroepsactiviteit in mijn business plan gaat niet naar de zin van 't vrouwke zijn.

nochtans, als pooier moogt ge nette pakken dragen zenne!

Groentje-18
15 november 2011, 14:58
Ligt dat in de Verenigde Staten van Agressie?

:D

De V.S. zijn het enige land waar het woord "agressie" een positieve betekenis heeft. :)

Ik dacht trouwens altijd dat jij een Bask was die naar Vlaanderen was verhuisd. Maar als ik het goed begrijp is het dus omgekeerd?! :silly:

Te menens goede koks trouwens, Basken.

Groentje-18
15 november 2011, 14:59
slimme vrouwen in uw familie.

Ooit iets anders gedacht? :evil:


;)

Groentje-18
15 november 2011, 15:03
@Groentje.

Zorg jij nu maar eerst dat je gezond op 2 poten geraakt ipv te dromen over vakantieliefdes.

Hij is geen vakantieliefde. :(

Maar de kans zit er dik in dat ik zijn liefde niet meer ben, maar eerder zijn nachtmerrie. :?


Ik ben in jaren niet meer zo gezond geweest als toen ik daar was trouwens. :silly:
Als ik me gezond genoeg zou voelen om het vliegtuig te nemen (of een ander voertuig, maar zonder drukverschillen die volgens mij mijn hoofd doen ontploffen geraak je daar niet :?).

From_Vlaanderen
15 november 2011, 15:11
Ik ben in jaren niet meer zo gezond geweest als toen ik daar was trouwens. :silly:
Als ik me gezond genoeg zou voelen om het vliegtuig te nemen (of een ander voertuig, maar zonder drukverschillen die volgens mij mijn hoofd doen ontploffen geraak je daar niet :?).

Waar moet ge heen?
Neem de wagen.

Groentje-18
15 november 2011, 15:29
Waar moet ge heen?
Neem de wagen.

Zo'n luxe is niet aan mij besteed. :-/


Net opgezocht via mappy: 2300km.

*week*

Mam
15 november 2011, 15:33
Zo'n luxe is niet aan mij besteed. :-/


Net opgezocht via mappy: 2300km.

*week*
Oei, hopelijk kunnen jullie spoedig samen zijn.

Het leven is te kort om op lange afstand te beleven. Het leven is eigenlijk gewoon één groot proces van verval.

Groentje-18
15 november 2011, 15:43
Oei, hopelijk kunnen jullie spoedig samen zijn.

Het leven is te kort om op lange afstand te beleven. Het leven is eigenlijk gewoon één groot proces van verval.

Dat klinkt triestig.

Maar het klopt wel vrees ik.

From_Vlaanderen
15 november 2011, 15:44
Zo'n luxe is niet aan mij besteed. :-/


Net opgezocht via mappy: 2300km.

*week*

2300 km met de wagen is inderdaad een redelijke rit, die relatief vermoeiend is.

Mam
15 november 2011, 15:50
Dat klinkt triestig.

Maar het klopt wel vrees ik.
Excuseer, tandpijn doet rare dingen met een mens. ;-)

From_Vlaanderen
15 november 2011, 15:51
Excuseer, tandpijn doet rare dingen met een mens. ;-)

Koop u een doos dafelgan ne gram.
Of leg er tabakbladen op.

pixelpower
15 november 2011, 15:52
Ik zou nog willen inpikken op de migratie-vraag van TS, omdat ik ook gevorderde plannen in die richting heb. Maar ik zie dat zoals de meeste discussies hier het peil weeral is afgezakt naar flauwiteiten...

From_Vlaanderen
15 november 2011, 15:56
Ik zou nog willen inpikken op de migratie-vraag van TS, omdat ik ook gevorderde plannen in die richting heb. Maar ik zie dat zoals de meeste discussies hier het peil weeral is afgezakt naar flauwiteiten...
In welke richting hebt ge plannen?

Mam
15 november 2011, 16:00
Je maakt het jezelf ook ni makkelijk eh.
Wat is er mis met al die rijke knappe grootgeschapen forummers?

een aap blijft een aap.
Ook in een kostuum inclu Rolex en gouden ring

?

Steve_M
15 november 2011, 16:02
Ik zal niet in België blijven wonen. Hooguit aan zee, maar zelfs van mijn droombestemming daar hoor ik ontstemmende berichten.

Het plan was dat ik deze zomer of ten laatste in het najaar zou migreren.
Bestemming: Zuid-Europa.
De pull-factor is natuurlijk een persoon. :hart:

Ik ben er al voor + een maand geweest en kwam er tot de ontdekking dat het welzijn een pak hoger ligt. Over welvaart kan je discussiëren. Maar ik heb niet veel meer nodig dan iemand die ik graag zie, die mij graag ziet, natuur en zuivere (!!) lucht. ;)

Die laatste factor is voor mij in België trouwens zo problematisch dat ze mijn belangrijkste drijfveer zou zijn voor een woonkeuze later.
Misschien nogal stom maar zeker ook qua voeding: mediteraans eten bevalt me veel meer dan het eten hier.

Daarnaast hebben de vrouwen in onze familie een traditie om uit te zwermen. ;)
Ze komen nog wel eens regelmatig terug (één a twee maal per jaar, doen dan ook inkopen die ze daar niet kunnen doen :?) maar ze zeggen ook: ik zou noooooooooooit meer in België willen/kunnen wonen! :D

Moet anders eens naar Borgerhout of Hoboken komen. Mediterrane types bij de vleet en je moet zo ver niet rijden.

From_Vlaanderen
15 november 2011, 16:05
Moet anders eens naar Borgerhout of Hoboken komen. Mediterrane types bij de vleet en je moet zo ver niet rijden.

En dat bord van de luchtkwaliteit staat altijd op groen.:lol:

Groentje-18
15 november 2011, 16:09
Excuseer, tandpijn doet rare dingen met een mens. ;-)


Oei.

Vlug een afspraak bij de tandarts hoop ik? Of iets waar je iets aan kan doen iig? (Niet zoals doorgroeiende wijsheidstanden ofzo wat er meestal op neerkomt dat je nog wat mag blijven zitten met dat gevoel.)


Je maakt het jezelf ook ni makkelijk eh.
Wat is er mis met al die rijke knappe grootgeschapen forummers?

Daar twijfel ik niet aan. ;)

Tja, nooit bewust voor gekozen, nooit gedacht ook dat ik zoiets zou doen, maar als je iemand ontmoet en het klikt fantastisch, wat doe je dan?

Het allemaal negeren?
Ik had stiekem nog gehoopt dat er iets grondig mee zou mankeren waar ik nog wel achter zou komen. Het leek ook veel te mooi om waar te zijn en was allemaal perfect. Maar dat was dus niet zo. Hij is perfect en heb met hem zowat de gelukkigste tijd van mijn (ons) leven meegemaakt. :)

Geld, afkomst en andere meer praktische wereldse zaken spelen dan plots allemaal niet zo'n rol meer. Je moet weten dat ik voordien vliegangst had dat het geen naam meer had. En toen plots met het grootste plezier en enthousiasme de vlieger in huppelde. :P ;)
(Oké dat is ook niet waar, maar het scheelt niet veel.)

Groentje-18
15 november 2011, 16:15
Ik zou nog willen inpikken op de migratie-vraag van TS, omdat ik ook gevorderde plannen in die richting heb. Maar ik zie dat zoals de meeste discussies hier het peil weeral is afgezakt naar flauwiteiten...

Excuseer.



Op de vraag van topic-starter:

het spijt me, maar ik situeer je in de Baltische staten, misschien nog Rusland of de Scandinavische landen, maar je past toch echt beter binnen de Baltische staten vind ik. :D

Je moet je niet laten afschrikken door migratie of er niet te veel over nadenken. Gewoon doen wat nodig is, en dan zie je wel. :) Zoiets loopt volgens mij wel los, tenzij het natuurlijk een bevlieging of een vage gedachte is waar je helemaal niet zeker van bent.

Door de taal zou ik me zeker niet laten leiden. Je spreekt volgens mij minstens drie talen. En een taal goed kunnen spreken op onze leeftijd en met onze kennis is een kwestie van een half jaar ... daarna evolueert het. Dat is in principe ook zo in het Nederlands.
Via via ken ik iemand die naar Korea verpatst is dus. :D

From_Vlaanderen
15 november 2011, 16:17
Oei.

Vlug een afspraak bij de tandarts hoop ik? Of iets waar je iets aan kan doen iig? (Niet zoals doorgroeiende wijsheidstanden ofzo wat er meestal op neerkomt dat je nog wat mag blijven zitten met dat gevoel.)




Daar twijfel ik niet aan. ;)

Tja, nooit bewust voor gekozen, nooit gedacht ook dat ik zoiets zou doen, maar als je iemand ontmoet en het klikt fantastisch, wat doe je dan?

Het allemaal negeren?
Ik had stiekem nog gehoopt dat er iets grondig mee zou mankeren waar ik nog wel achter zou komen. Het leek ook veel te mooi om waar te zijn en was allemaal perfect. Maar dat was dus niet zo. Hij is perfect en heb met hem zowat de gelukkigste tijd van mijn (ons) leven meegemaakt. :)

Geld, afkomst en andere meer praktische wereldse zaken spelen dan plots allemaal niet zo'n rol meer. Je moet weten dat ik voordien vliegangst had dat het geen naam meer had. En toen plots met het grootste plezier en enthousiasme de vlieger in huppelde. :P ;)
(Oké dat is ook niet waar, maar het scheelt niet veel.)

Redelijk herkenbaar

Demper
15 november 2011, 16:25
Moet anders eens naar Borgerhout of Hoboken komen. Mediterrane types bij de vleet en je moet zo ver niet rijden.

Das waar.

Demper
15 november 2011, 16:26
Redelijk herkenbaar

Hoe zit het met u zuiderse vriendin?

Demper
15 november 2011, 16:27
Daar twijfel ik niet aan. ;)

Tja, nooit bewust voor gekozen, nooit gedacht ook dat ik zoiets zou doen, maar als je iemand ontmoet en het klikt fantastisch, wat doe je dan?

Het allemaal negeren?
Ik had stiekem nog gehoopt dat er iets grondig mee zou mankeren waar ik nog wel achter zou komen. Het leek ook veel te mooi om waar te zijn en was allemaal perfect. Maar dat was dus niet zo. Hij is perfect en heb met hem zowat de gelukkigste tijd van mijn (ons) leven meegemaakt. :)

Geld, afkomst en andere meer praktische wereldse zaken spelen dan plots allemaal niet zo'n rol meer. Je moet weten dat ik voordien vliegangst had dat het geen naam meer had. En toen plots met het grootste plezier en enthousiasme de vlieger in huppelde. :P ;)
(Oké dat is ook niet waar, maar het scheelt niet veel.)

Welke nationaliteit heeft hij?

Demper
15 november 2011, 16:33
Oezbekistanner en hij scheert zijn oksels niet

Ik denk dat het een eno is.

From_Vlaanderen
15 november 2011, 18:37
Hoe zit het met u zuiderse vriendin?

Mja, de vrijdag moest 'k nog naar ne maat (bro's before ho's) en nog gaan trainen dus heb ik voor haar niet kunnen koken. Zij voor mij, heel gemakkelijk. In plaats van die avond naar huis te rijden, teruggereden met wat zuip. 'k Was kapot dus daar in slaap gevallen. :?

From_Vlaanderen
15 november 2011, 18:41
Wat? De man die ooit zei : vrouwen altyd last? 8O:lol:

Ja:D

From_Vlaanderen
15 november 2011, 18:43
Jezus ?

Die is dood.
Nee man deze is ander.

Demper
15 november 2011, 18:47
Mja, de vrijdag moest 'k nog naar ne maat (bro's before ho's) en nog gaan trainen dus heb ik voor haar niet kunnen koken. Zij voor mij, heel gemakkelijk. In plaats van die avond naar huis te rijden, teruggereden met wat zuip. 'k Was kapot dus daar in slaap gevallen. :?

Sloef

From_Vlaanderen
15 november 2011, 18:48
Sloef

Met deze vorm kan ik leven.

Demper
15 november 2011, 18:50
Met deze vorm kan ik leven.

8O
Ge hebt er u al bij neergelegd :-(

Groentje-18
15 november 2011, 19:19
Vakantieliefde dus.
De spanning van het nieuwe, exotische, de afstand , ...

Absoluut niet.

We gelijken zo hard op mekaar van karakter, uiterlijk, gewoontes, trekjes, denkwijzes, ideeën en nog vele andere dingen dat we ons op een bepaald moment afvroegen of geen familie van mekaar waren. :?

Met zijn uiterlijk zou hij ook Belg kunnen zijn. Je ziet niet aan hem dat hij niet van hier is.


Meer on-topic:

Zwitserland. Eventueel wilden we daar beide ook naartoe trekken bij wijze van tussen, omwille van de clean-heid, de intelligentie van het land, de organisatie, de zuivere lucht en natuur :P, ... Oostenrijk is ook zo'n parel. Maar Zwitserland is toch echt anders.

Daar zou ik eventueel ook nog naar migreren dus. Lijkt me een topland sowieso.

From_Vlaanderen
15 november 2011, 19:58
8O
Ge hebt er u al bij neergelegd :-(

Anders stopt gij toch niet met zagen.

From_Vlaanderen
15 november 2011, 20:00
Maar "deze is anders" klinkt dan weer bekend in de oren. FV is een vogel voor de kat:-D

Nee serieus.

Demper
15 november 2011, 20:01
Maar "deze is anders" klinkt dan weer bekend in de oren. FV is een vogel voor de kat:-D

Inderdaad. :rofl:

lombas
15 november 2011, 20:29
Meer on-topic:

Zwitserland. Eventueel wilden we daar beide ook naartoe trekken bij wijze van tussen, omwille van de clean-heid, de intelligentie van het land, de organisatie, de zuivere lucht en natuur :P, ... Oostenrijk is ook zo'n parel. Maar Zwitserland is toch echt anders.

Daar zou ik eventueel ook nog naar migreren dus. Lijkt me een topland sowieso.

Vol neuroten, regelkevers, in-the-box-mentaliteit, xenofobisch...

Ja, echt charmant!

Steve_M
15 november 2011, 20:30
Vol neuroten, regelkevers, in-the-box-mentaliteit, xenofobisch...

Ja, echt charmant!

Je vergeet slechte chocolade en Jodengoud.

From_Vlaanderen
15 november 2011, 20:31
Je vergeet slechte chocolade en Jodengoud.
Allez man, die chocolade in die berg vormkes. Dat moet ik gewoon gekocht hebben op een boot :D.
Als in tax free. Ik zou het in feite evengoed in de colruyt kunnen halen.:lol:

Another Jack
15 november 2011, 20:33
Je vergeet slechte chocolade en Jodengoud.

... bemoeizuchtig, hooghartig,...

From_Vlaanderen
15 november 2011, 20:35
... bemoeizuchtig, hooghartig,...

:cheer: sig 550 :cheer:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b7/Stgw_90.jpg

Anna List
15 november 2011, 20:37
Absoluut niet.

We gelijken zo hard op mekaar van karakter, uiterlijk, gewoontes, trekjes, denkwijzes, ideeën en nog vele andere dingen dat we ons op een bepaald moment afvroegen of geen familie van mekaar waren. :?

Met zijn uiterlijk zou hij ook Belg kunnen zijn. Je ziet niet aan hem dat hij niet van hier is.


Meer on-topic:

Zwitserland. Eventueel wilden we daar beide ook naartoe trekken bij wijze van tussen, omwille van de clean-heid, de intelligentie van het land, de organisatie, de zuivere lucht en natuur :P, ... Oostenrijk is ook zo'n parel. Maar Zwitserland is toch echt anders.

Daar zou ik eventueel ook nog naar migreren dus. Lijkt me een topland sowieso.

ik gok erop dat je nog nooit in een Oostenrijkse stad was, of dat t al minstens 15 jaar geleden is :?

Another Jack
15 november 2011, 20:37
Het is net als onze chocolade.
Niet slecht, maar wij hebben beter.

Txiki
15 november 2011, 20:39
:cheer: sig 550 :cheer:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b7/Stgw_90.jpg

Amai, schoon speelgoed precies. :-P

lombas
23 februari 2012, 20:26
Lijken me na een half jaar nog realistisch:

- Schotland (+ eilanden)
- Nieuw-Zeeland

Nu vooral nadenken: met welke jobprofielen kom je er aan de bak?

Me dunkt dat je ofwel met je handen, ofwel met een medische vorming in alle Westerse landen wel terechtkunt. Nu heb ik twee linkerhanden, en zou ik een opleiding tot verpleger wel zien zitten, maar het is een grote gok of ik het volhoud.

Een andere positie in Schotland zijn technische profielen. De chemische/technologische sector zoekt er handenvol volk. Dan is de logische stap informatica (minder kansen) of biotechnologie (op hogeschoolvlak, meer kansen). Van die twee ligt informatica als meest haalbare voor de hand.

De laatste "troef" is het Nederlands. Beginnen, zoals vele jonge migranten in Schotland blijkbaar, in een customer service center of in sales. Alleen: ik krijg nog geen blad sla aan een schildpad kwijt.

Mam
23 februari 2012, 20:27
What you're running from?

lombas
23 februari 2012, 20:39
What you're running from?

:-D

Touché.

Nynorsk
23 februari 2012, 20:41
ik krijg nog geen blad sla aan een schildpad kwijt.

:-D

lombas
23 februari 2012, 20:43
:-D

;-)

Kom Nynny, hoe valt die agro mee? En vooral: is dat haalbaar op afstand?

Mam
23 februari 2012, 21:12
:-D

Touché.
Ah zo... dat is geen volledig een antwoord op m'n vraag. :-) Maar misschien wil je het (begrijpelijk) niet op een openbaar forum gooien? Of weet je niet precies waarom je weg uit België wil?

Enfin, ik denk niet dat het gras elders in Europa veel groener is (Europese recessie en zo, weet je wel)

Mam
23 februari 2012, 21:15
Ben je trouwens bereidt om je te assimileren aan de Nieuw-Guineanen?

Steben
23 februari 2012, 21:16
Ah, waar is den tijd dat men geld kreeg van de overheid (echt brits nog toen denk ik) na WOII om de Schotse Eilanden te gaan (her)bevolken en distilleerderijen her op te starten. :cheer:

lombas
23 februari 2012, 21:27
Ah zo... dat is geen volledig een antwoord op m'n vraag. :-) Maar misschien wil je het (begrijpelijk) niet op een openbaar forum gooien? Of weet je niet precies waarom je weg uit België wil?

Enfin, ik denk niet dat het gras elders in Europa veel groener is (Europese recessie en zo, weet je wel)

Ik zoek ook geen groener gras, ik zoek ander gras - en vooral geen gras hier.

Met alle zelfrelativering en mijn zeer relativerend wereldbeeld droom ik niet al te veel.

En nee, ik wil dat niet in het openbaar gooien. Meestal is dat de reden waarom mensen iets weglachen.

;-)

Ben je trouwens bereidt om je te assimileren aan de Nieuw-Guineanen?

Nieuw-Guineanen?

8O

Groentje-18
23 februari 2012, 21:32
Vol neuroten, regelkevers, in-the-box-mentaliteit, xenofobisch...

Ja, echt charmant!

Neurotisch -> perfectionistisch.

Perfecte organisatie, proper, orde, structuur, regelmaat, logica, ... doordachte en slimme beslissingen die blijk geven van een lange termijn visie :hart: !!!!

Mam
23 februari 2012, 21:42
Ik zoek ook geen groener gras, ik zoek ander gras - en vooral geen gras hier.

Met alle zelfrelativering en mijn zeer relativerend wereldbeeld droom ik niet al te veel.

En nee, ik wil dat niet in het openbaar gooien. Meestal is dat de reden waarom mensen iets weglachen.

;-)

Ander gras, waarvoor je je "status" en inkomen wat moet opgeven, is voor veel mensen een moeilijke stap.

Maar als je het echt wil: gewoon doen, zonder er al te veel bij na te denken. Want als je in het land van bestemming niemand kent, zul je sowieso ongeveer van nul moeten herbeginnen qua werk en sociaal leven - leven opbouwen?


Nieuw-Guineanen?

8O
Oeps, Nieuw-Zeelanders, maar ze lijken me even uitheems. :-P

groentje
23 februari 2012, 21:44
Een collega doet morgen zijn laatste dag bij ons, maandag begint hij in Stockholm met de opleiding voor een vergelijkbare job. Ik heb wel bewondering voor die gast, maar hij is er dan ook al een paar jaar mee bezig, hé. Een paar jaar avondschool Zweeds, taalstages tijdens bijna elke vakantie, en ondertussen een vrij uitgebreide vriendenkring ginds.
Ik betwijfel of ik de ballen zou hebben om te verhuizen, maar ik deel de verzuchtingen van Lombas wel, ik heb het liever ook niet te warm. Zeker niet als het zo'n plakkerige, vochtige warmte is als hier.

lombas
23 februari 2012, 21:45
Neurotisch -> perfectionistisch.

Perfecte organisatie, proper, orde, structuur, regelmaat, logica, ... doordachte en slimme beslissingen die blijk geven van een lange termijn visie :hart: !!!!

Nee nee, je begrijpt het niet. De doorsnee Zwitser is niet perfectionistisch, hij is neurotisch.

Perfectionistische mensen zijn resultaatgericht, met oog voor de beste intentie en de goede middelen. De doorsnee Zwitser daarentegen gelooft enkel in regels. Hij volgt ze, en kan er niet van af wijken.

Dit gaat tegen alle perfectionisme in.

lombas
23 februari 2012, 21:48
Ander gras, waarvoor je je "status" en inkomen wat moet opgeven, is voor veel mensen een moeilijke stap.

Maar als je het echt wil: gewoon doen, zonder er al te veel bij na te denken. Want als je in het land van bestemming niemand kent, zul je sowieso ongeveer van nul moeten herbeginnen qua werk en sociaal leven - leven opbouwen?

Al te veel status en inkomen heb ik gelukkig niet. Enfin, misschien is dat wat overdreven, maar ik heb nooit iets om geld gegeven.

Maar wat ik vooral niet wil, is er niet te veel bij nadenken. Ik wil een duidelijk jobvooruitzicht hebben, de streek onderzoeken waar ik ga wonen (bereikbaarheid, voorzieningen, klimaat, natuur, bevolking, ...).

Hoe dan ook betekent verkassen omscholen. Ik ben een historisch archivistje met wat businesservaring. Daar zit niemand op te wachten, zeker niet als je een "migrant" bent.


Oeps, Nieuw-Zeelanders, maar ze lijken me even uitheems. :-P

Nieuw-Zeeland is dan ook een schaamlapje om te verbergen dat momenteel enkel Schotland op mijn "realisme"schaal scoort.

lombas
23 februari 2012, 21:51
Een collega doet morgen zijn laatste dag bij ons, maandag begint hij in Stockholm met de opleiding voor een vergelijkbare job. Ik heb wel bewondering voor die gast, maar hij is er dan ook al een paar jaar mee bezig, hé. Een paar jaar avondschool Zweeds, taalstages tijdens bijna elke vakantie, en ondertussen een vrij uitgebreide vriendenkring ginds.
Ik betwijfel of ik de ballen zou hebben om te verhuizen, maar ik deel de verzuchtingen van Lombas wel, ik heb het liever ook niet te warm. Zeker niet als het zo'n plakkerige, vochtige warmte is als hier.

Chapeau. Het is een voordeel wanneer je in het buitenland een vergelijkbaar jobprofiel te pakken krijgt. Dan kun je inderdaad overwegen een andere taal te leren.

Voor mij is dat onhaalbaar vermits ik me moet omscholen. Dus een taalcursus kan ik er niet bijnemen (én een gezinnetje, én een fulltime job). Ik zit dus beperkt op Engels- en Franstalige gebieden. En vermits er geen enkel Franstalig gebied is met een koeler klimaat - buiten de Kerguelen - zal het Engels worden. En dan zit je geblokkeerd op Schotland, Canada, Nieuw-Zeeland en bepaalde streken van de Verenigde Staten...

:-)

Mam
23 februari 2012, 22:26
Chapeau. Het is een voordeel wanneer je in het buitenland een vergelijkbaar jobprofiel te pakken krijgt. Dan kun je inderdaad overwegen een andere taal te leren.

Voor mij is dat onhaalbaar vermits ik me moet omscholen. Dus een taalcursus kan ik er niet bijnemen (én een gezinnetje, én een fulltime job). Ik zit dus beperkt op Engels- en Franstalige gebieden. En vermits er geen enkel Franstalig gebied is met een koeler klimaat - buiten de Kerguelen - zal het Engels worden. En dan zit je geblokkeerd op Schotland, Canada, Nieuw-Zeeland en bepaalde streken van de Verenigde Staten...

:-)
Wat omscholen? Je wil naar Engelstalige streken en bent Master in Europese Geschiedenis, met specialisatie in de Grieken en Romeinen - behaald aan de grote Europese universiteit van Antwerpen.

Hello?! Am I missing something?
Allo?! J'ai oublié quelque chose?

Groentje-18
23 februari 2012, 22:33
ik gok erop dat je nog nooit in een Oostenrijkse stad was, of dat t al minstens 15 jaar geleden is :?

Sommige Oostenrijkse steden... Zucht... Milieunormen tot en met, zelfs mbt gsm-straling ed... You gotta love it. ;)

Groentje-18
23 februari 2012, 22:36
Lijken me na een half jaar nog realistisch:

- Schotland (+ eilanden)
- Nieuw-Zeeland

Nu vooral nadenken: met welke jobprofielen kom je er aan de bak?

Me dunkt dat je ofwel met je handen, ofwel met een medische vorming in alle Westerse landen wel terechtkunt. Nu heb ik twee linkerhanden, en zou ik een opleiding tot verpleger wel zien zitten, maar het is een grote gok of ik het volhoud.

Een andere positie in Schotland zijn technische profielen. De chemische/technologische sector zoekt er handenvol volk. Dan is de logische stap informatica (minder kansen) of biotechnologie (op hogeschoolvlak, meer kansen). Van die twee ligt informatica als meest haalbare voor de hand.

De laatste "troef" is het Nederlands. Beginnen, zoals vele jonge migranten in Schotland blijkbaar, in een customer service center of in sales. Alleen: ik krijg nog geen blad sla aan een schildpad kwijt.

Vertalen, verkopen, ...

Mensen zo gek krijgen om NL te leren, of een andere taal die jij kunt: Frans?

Belgen zo gek krijgen om in Schotland een buitenverblijf te kopen, te komen logeren, ... of omgekeerd.
Enz.

Vooral ter plekke gaan, dan vind je wel een niche. Kan een zakenopportuniteit zijn (winkel opstarten), maar ook gewoon een functie als bediende.
Ik denk overigens niet dat je diploma gedevalueerd zal worden (misschien integendeel, België heeft op het vlak van onderwijs geen slechte naam - tot voor kort toch ). Daarbij zal het niveau van je Engels toch hoog zijn. Daarom zal je zeker ook voor gelijkaardige jobs kunnen solliciteren als hier.
Sommige bedrijven zullen zelfs kicken op het feit dat je avontuurlijk bent (migreren), en van een ander land bent dus andere knowhow en visies kunt inbrengen.

Groentje-18
23 februari 2012, 22:40
Vandaag contact met Spanje gehad, het ondernemersgezin dat me zag zitten en waar ik toen "morgen al kon starten" als ik wou. :shock:

Eén van hen blijkt geveld door een mysterieuze ziekte (hoop dat ik hem niet heb besmet / artsen weten niet wat het is :?) ... Moraal van het verhaal: extra handen daar zouden zeker geen kwaad kunnen. Rijk zal ik er niet van worden maar ... heb ik meer rijkdom nodig dan zuivere lucht, een prachtige zee, een klimaat om je in te wentelen en ... mijn ex/hopelijk dan: vriend in de buurt? :|

Hoeft het gezegd dat ik nog steeds half stervende ben omdat ik mijn ex heel erg mis en me zowat opvreet daarvan, en in België dankzij de zeer meewerkende en vredelievende onderwijsinstellingen waarvan bepaalde werknemers bepaalde vreemde gebruiken hebben en waarbij het woord overmacht al eens misbegrepen wordt, ook niet erg meewerken aan mijn cv, omdat ze blijkbaar een spelletje "laten we groentje's studies zo lang mogelijk rekken" aan het spelen zijn...

Anderzijds hebben mijn familie en vrienden inmiddels ontzettend bewezen hoe graag ze me zien... De fysieke afstand nemen zal daardoor moeilijker zijn.

Toch, als ik wist dat ik terug kon naar mijn leven daar, ... de aantrekkingskracht zou enorm zijn. :?

lombas
23 februari 2012, 22:49
Wat omscholen? Je wil naar Engelstalige streken en bent Master in Europese Geschiedenis, met specialisatie in de Grieken en Romeinen - behaald aan de grote Europese universiteit van Antwerpen.

Hello?! Am I missing something?
Allo?! J'ai oublié quelque chose?

:-D

Omscholen naar iets waar ik haalbaar een job mee vindt in plaats van hier enkel de interessante uit te hangen...