PDA

View Full Version : Is een tri partiet CD&V-NVA/SPA-Spirit/VLD-Vivant haalba


oz457
14 juni 2004, 18:24
Ik weet niet of ik het een tri partiet moet noemen of een six partiet

Internaut
14 juni 2004, 18:26
CD&V/N-VA en Vlaams Blok zou het beste zijn maar men wilt het nog altijd niet begrijpen. Op naar een 13de overwinning dan maar.
Het Blok heeft hierin vrij spel in de oppositie.
Jammer dat een miljoen kiezers worden genegeerd.

oz457
14 juni 2004, 18:30
Ik vraag me echt af of de stand punten van de VLD SPA en CD&V te verzoenen zijn?

Ik heb de indruk dat binnen de CD&V er al barsten komen, gezien het standpunt van een paar CD&V burgemeesters...

Tzuvar Raemborr
14 juni 2004, 18:53
Wat bedoel je met "mogelijk" ? Bedoel je 1) of het er van kan komen, of 2) of het zou werken?

Overwegen ze het? Ik denk het wel. Dus het zou er van kunnen komen.

Gaat het werken? Nee, en het Blok haalt bij de volgende verkiezingen 40% als enige oppositiepartij. Dan kunnen ze echt en onomstootbaar claimen het enige alternatief te zijn.

Griffin
14 juni 2004, 18:56
Wat bedoel je met "mogelijk" ? Bedoel je 1) of het er van kan komen, of 2) of het zou werken?

Overwegen ze het? Ik denk het wel. Dus het zou er van kunnen komen.

Gaat het werken? Nee, en het Blok haalt bij de volgende verkiezingen 40% als enige oppositiepartij. Dan kunnen ze echt en onomstootbaar claimen het enige alternatief te zijn.

En dan blijven ze de enige oppositiepartij ;) :) :D

Ive De Beckker
14 juni 2004, 18:56
Het is niet haalbaar met 6 partijen in een regering.
Vlaams gezinden, anti vlaamsen en halve communisten samen.....

Het is eenvoudiger:
Samen met vlaams blok regeren.
CD&V en N-VA moeten inderdaad respect tonen voor de 1 miljoen blok kiezers.

Wolfken
14 juni 2004, 19:19
CD&V zou nooit met de VLD kunnen een regeer-akkoord sluiten - met de sp.a is nog bedenkelijk, de beste formatie (in mijn ogen) zou zijn: cd&v/nv-a+sp.a/spirit+groen! maar aangezien onze partij al niet de intentie gegeven heeft om méé te gaan regeren zouden de liberalen uiteindelijk toch moeten erbij betrokken worden, wat voor problemen kan zorgen! En om het met de woorden van een gefrustreerde Magriet Hermans te zeggen: 'laat het blok dan maar eens mee-regeren' dan kunnen al die kiezers zien voor welk zootje ze gestemd hebben en dan vrees ik voor een nog grotere chaos als met paars.

zorroaster
14 juni 2004, 20:36
Vivant moet je niet mee rekenen in die coalitie. Zij hebben geen verkozenen en ik denk dat de VLD hen niet meeneemt naar een eventuele coalitie met een politiek gewicht dat gelijk staat aan een dikke 0.

Knuppel
14 juni 2004, 20:39
Margriet Hermans, leeft die nog?

Tantist
14 juni 2004, 20:39
Ik weet niet of ik het een tri partiet moet noemen of een six partiet

Vivant kunnen ze gerust negeren hoor...

Neen, een vijfpartijencoalitie is wel haalbaar, maar onwerkbaar. Een slecht bestuur zal het gevolg zijn, en ik zou me schamen als N-VA sympathisant als de N-VA mee gaat regeren met rooms-paars...

Knuppel
14 juni 2004, 20:40
Vivant moet je niet mee rekenen in die coalitie. Zij hebben geen verkozenen en ik denk dat de VLD hen niet meeneemt naar een eventuele coalitie met een politiek gewicht dat gelijk staat aan een dikke 0.

Veel verschil zal het ook niet maken, zorroaster.
Het worden er zonder ook al teveel om veel 'goed' te kunnen doen.

lustige lezer
14 juni 2004, 20:42
En om het met de woorden van een gefrustreerde Magriet Hermans te zeggen: 'laat het blok dan maar eens mee-regeren' dan kunnen al die kiezers zien voor welk zootje ze gestemd hebben en dan vrees ik voor een nog grotere chaos als met paars.

Tja vooroordelen! Een onderdeel van discriminatie wist je :twisted:

Ik denk dat het niet goed komt als het VB nu zou regeren. Maar zij kan het onmogelijk weten en dan heeft ze nog de pretentie om de kiezers voor dommerikken te houden en scheldt ze het VB partijbestuur nog eens uit ook. Waar zit de haat, niet bij het VB! Dat hebik de laatste 2 dagen toch ondervonden.

J/V
16 juni 2004, 14:57
Als ik het goed begrijp zijn N-VA en Spirit helemaal niet nodig om tot een meerderheid te komen. Ik zie dan ook niet in waarom die partijen tot een regering zouden moeten toetreden. Dat zou de zaken nog moeilijker maken dan ze al zijn bij een CD&V-VLD-SP.A regering. Bovendien kunnen ze nuttiger werk leveren in de oppositie. Als die enkel uit het Vlaams Blok en Groen! zou bestaan stevenen we idd af op de zwartste zondag ooit.

FT
16 juni 2004, 14:59
Het is mogelijk, maar niet ideaal.

Voor mij is een Blokminderheidsregering (gedoogd door CD&V/NVA en VLD) de beste oplossing op dit moment.

J/V
16 juni 2004, 15:02
Een Blokminderheidsregering lijkt me niet echt realistisch.

FT
16 juni 2004, 15:38
Een Blokminderheidsregering lijkt me niet echt realistisch.

Das juist, maar dan hoef geen enkele partij zich daaraan te verbranden.

circe
16 juni 2004, 15:43
Ik weet niet of ik het een tri partiet moet noemen of een sex partiet

Volgens mij lijkt het al meer op een parenclub! :roll:

Een "gezellige" combinatie zou ook kunnen zijn:


VB 32 zetels (vlaams)
VLD 25 zetels (liberaal)
NVA 6 zetels (democratisch)

et voil�* Vlaams, Liberaal, & Democratisch : 63 zetels!

Meer moest dat toch niet zijn?

(en bovendien kan het VB als mestkever dan ineens de str*** van de VLD opkuisen voordat het weer allemaal in de media komt)