PDA

View Full Version : waarom willen ze niet met vlaams blok werken


alan
14 juni 2004, 18:51
ik vind het toch jammer dat de partijen niet eens luistert naar het vlaams blok zo zie je dat de leterm volle kretiek geeft op vld ,maar als je ziet zit de spa-spirit er ook bij en wat nu 3 partijen of 4 partijen
waarom eens niet met het vlaams blok werken zo kunnen ze eens bewijzen of ze het wel kunnen en als ze het niet kunnen en er is dan weer verkiezing dan gaat vlaams blok wel zakken
maar leg dat eens uit in alle eerlijk heid wat vlaams blok niet 0X

Internaut
14 juni 2004, 18:53
omdat zo links de garantie krijgt aan de macht te blijven en de miljardenstroom naar Wallonië gewaarborgd blijft.

Griffin
14 juni 2004, 18:53
Sjah, als Leterme vindt dat een voldoende groot deel van zijn achterban daar niet voor te vinden is, of als hij bepaalde standpunten van het Blok van tafel wil geveegd zien, dan is dat zijn beslissing eh ;)
Het Blok zal pas aan de macht komen als het 51% van de stemmen krijgt zeker? ;) :D :p

Griffin
14 juni 2004, 18:54
omdat zo links de garantie krijgt aan de macht te blijven en de miljardenstroom naar Wallonië gewaarborgd blijft.

Die Linkse Leterme toch eh ;) :lol:

icerulez
14 juni 2004, 18:54
Omdat het vlaams blok een intollerante rasistische partij is, en omdat de standpunten van de 2 partijen niet verzoenbaar zijn (nva en VB misschien nog net, maar CD&V - die openlijk met RESPECT propageert - niet). ZO moeilijk toch niet om zelf te raden ?

Beer
14 juni 2004, 18:58
CDN V heeft een belofte gemaakt aan de sp dat ze hun geen zorgen hoeven te maken.
Dus ons vlaams geld blijft naar die walen stromen.Dus met spa of vld in zee gaan.Want NVA zal niks meer tevertellen hebben

Ive De Beckker
14 juni 2004, 19:05
Ik denk dat we de echte reden moeten gaan zoeken bij het cordon sanitair.
Jaren geleden sloot men een cordon en nu is de tijd aangebroken dat het
cordon doorbroken moet worden.

Maar wie het cordon doorbreekt geeft toe dat het cordon fout is.
En fouten toegeven is moeilijk. vooral zo'n fouten.

Ik wil hier ineens vermelden dat N-VA geen cordon ondertekent heeft.

icerulez
14 juni 2004, 19:35
Het cordon was een schriftelijke bevestiging van hetgeen de partijen dachten. Niet meer dan dat. Er wordt trouwens veel te veel spel gemaakt over dat cordon. Cordon of niet, de traditionele partijen (SPa-CD&V-VLD-groen) gaan niet in een regering met het blok.

alan
14 juni 2004, 19:42
ik vind het toch raar de sommige de hakenkruis tonen europa is toch geheel en de duitsers zijn er toch ook bij he ,moet je deze mensen ook bestraffen door hun verleden ieder krijgt toch nog een kans maar het vlaams blok wil dit tonen maar een koppige steen breekt je niet ,wat hebben de anderen partijen gedaan om de belgen een goede welvaart te geven niets betalen en nog eens betalen en nog voor alles naar welke tijd gaan we nu he ,ik hoorde onlangs van een brusselse politiese agant voor de stembus zeggen wachten en nog eens wachten waarom omdat er vreemdelingen zijn die een belgische paspoort hebben maar dat ze niet kunnen lezen of schrijven voor wie op de lijst staan en dat zijn dan belgen he ,wat zou je ervan denken als je een ander land gaat en de taal niet kent maar toch een paspoort hebt van dat land raar zo zie je ook van rode duivels maar ze kunnen ook hun taal niet van hier

Trajanus
14 juni 2004, 19:46
Sjah, als Leterme vindt dat een voldoende groot deel van zijn achterban daar niet voor te vinden is, of als hij bepaalde standpunten van het Blok van tafel wil geveegd zien, dan is dat zijn beslissing eh ;)
Het Blok zal pas aan de macht komen als het 51% van de stemmen krijgt zeker? ;) :D :p

Ok, geen probleem. :P

alan
14 juni 2004, 19:47
kan iemand me zeggen wat vlaams blok zo slecht is en de anderen partijen niet of ja hetzelfde is de schandalen enz... maar toch blijven steun krijgen en regeren of opositie ,milieu box,agausta,cools,haemers die zou nog leven onder een andere naam,geld verbranden enz.....

Trajanus
14 juni 2004, 19:48
Het cordon was een schriftelijke bevestiging van hetgeen de partijen dachten. Niet meer dan dat. Er wordt trouwens veel te veel spel gemaakt over dat cordon. Cordon of niet, de traditionele partijen (SPa-CD&V-VLD-groen) gaan niet in een regering met het blok.

Het cordon sanitaire is een 'truuk' van links om aan de macht te blijven.
Politiek gaat om macht en geld. al de rest is randversiering

Griffin
14 juni 2004, 19:49
Het cordon was een schriftelijke bevestiging van hetgeen de partijen dachten. Niet meer dan dat. Er wordt trouwens veel te veel spel gemaakt over dat cordon. Cordon of niet, de traditionele partijen (SPa-CD&V-VLD-groen) gaan niet in een regering met het blok.

Het cordon sanitaire is een 'truuk' van links om aan de macht te blijven.
Politiek gaat om macht en geld. al de rest is randversiering

Waarom doet "rechts" er dan aan mee? ;)

alan
14 juni 2004, 19:52
een vraag voor de anderen partijen geef eens uitleg en eerlijk waarom blok niet zo zien de gewone belg wat er mis is met hun maar kijk eens naar uzelf wat u verkeerd doe
je kan maar een steen smijten als jezelf niets verkeert doe en zuiver op de graat bent

dejohan
14 juni 2004, 19:54
ik vind het toch raar de sommige de hakenkruis tonen europa is toch geheel en de duitsers zijn er toch ook bij he ,moet je deze mensen ook bestraffen door hun verleden ieder krijgt toch nog een kans maar het vlaams blok wil dit tonen maar een koppige steen breekt je niet ,wat hebben de anderen partijen gedaan om de belgen een goede welvaart te geven niets betalen en nog eens betalen en nog voor alles naar welke tijd gaan we nu he ,ik hoorde onlangs van een brusselse politiese agant voor de stembus zeggen wachten en nog eens wachten waarom omdat er vreemdelingen zijn die een belgische paspoort hebben maar dat ze niet kunnen lezen of schrijven voor wie op de lijst staan en dat zijn dan belgen he ,wat zou je ervan denken als je een ander land gaat en de taal niet kent maar toch een paspoort hebt van dat land raar zo zie je ook van rode duivels maar ze kunnen ook hun taal niet van hier


Leer eens ZINNEN neer te schrijven.

alan
14 juni 2004, 19:55
als nu die 1000000 kiezers nu betogen en eisen wat hun wil is in een proper manier en wat dan

Griffin
14 juni 2004, 19:58
als nu die 1000000 kiezers nu betogen en eisen wat hun wil is in een proper manier en wat dan

Je mag van dejohan en mij nog eens proberen ;)

George
14 juni 2004, 21:31
Wel Alan das niet zo moeilijk.

Andere partijen zijn bereid water in hun wijn te doen t.o.v. hun eveneens verkozen coalitiepartner? Zo komt men tot een (wan) beleid.Samenwerking met eenpartij waarvan de breekpunten niet verenigbaar zijn elementaire standpunten kan dus niet leiden tot enig beleid, zelfs geen wanbeleid.

Wellicht heeft dit er iets mee te maken dat ander partijen niet zo gretig zijn om met het Vlaams Blok in een coalitie te gaan.

icerulez
14 juni 2004, 21:33
als nu die 1000000 kiezers nu betogen en eisen wat hun wil is in een proper manier en wat dan


dan gaan de 4000000 andere kiezers opkomen voor hun wil en tegenbetogingen organiseren.

In het beste geval legt 1v/d 2 partijen er zich bij neer, of krijgen we herverkiezingen.

in het slechtste geval....

lustige lezer
14 juni 2004, 21:38
Herverkiezingen, dat zou er nog van kunne komen eigenlijk.
Het blok zulln ze toch nooit in de regering willen nemen, wat hun goed recht is, maar ze moeten er wel met praten en ook hun voorstellen bespreken enz. Je kunt nu eenmaal niet 1mijoun kiezers negeren.

camaris
14 juni 2004, 21:46
Herverkiezingen, dat zou er nog van kunne komen eigenlijk.
... en wie zou daar versterkt uitkomen???
Dat is denk ik één van de domste zaken die ze kunnen doen. Dat ze gewoon eens proberen te regeren met het Vlaams Blok. Ik zeg niet dat dit dé oplossing is, maar ik denk dat ze met twee veel beter overeen kunnen komen als met drie. Het blok zal ook wel bereid zijn water bij de wijn te doen.

Trajanus
16 juni 2004, 18:58
Het cordon sanitaire is een 'truuk' van links om aan de macht te blijven.
Politiek gaat om macht en geld. al de rest is randversiering

Waarom doet "rechts" er dan aan mee? ;)

Omdat wij macht willen verwerven om ons eigen geld naar eigen goeddunken te spenderen. De situatie is te verwarrend en té kostelijk. :wink:

icerulez
16 juni 2004, 19:04
Stop nu eens over het cordon. Het cordon is niet meer dan een schriftelijke bevestiging van wat iedere (ondertekende) partij denkt: NIET REGEREN MET HET BLOK.

Of ze dat nu opschrijven, of gewoon voor zich houden het resultaat is het zelfde. Nu geven ze al een duidelijk signaal naar het blok (en naar de kiezers): hoeveel stemmen je ook hebt, je komt er niet in.

George
16 juni 2004, 19:05
Waarom doet "rechts" er dan aan mee? ;)

Omdat wij macht willen verwerven om ons eigen geld naar eigen goeddunken te spenderen. De situatie is te verwarrend en té kostelijk. :wink:
of gewoon zelf de zakken vullen, zelf de aanbestedingen uitdelen enz. Daar lijkt het immers zeer sterk op.

Het Skill Effect
16 juni 2004, 19:08
:idea: Daarom! (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=17942) :wink:

Rr00ttt
16 juni 2004, 19:23
Alan,

er is niks verschrikkelijk slechts aan het blok. Dat is mijn mening en die van minstens nog een miljoen vlamingen.

Het Skill Effect
16 juni 2004, 19:26
Alan,

er is niks verschrikkelijk slechts aan het blok. Dat is mijn mening en die van minstens nog een miljoen vlamingen.

Kan het blok dat zelf aantonen? :?

George
16 juni 2004, 19:48
Omdat wij macht willen verwerven om ons eigen geld naar eigen goeddunken te spenderen. De situatie is te verwarrend en té kostelijk. :wink:

Omdat jullie het geld van alle vlamingen (niet jullie eigen dus) willen spenderen. Natuurlijk kan je aan veel verwachtingen voldoen van 1 milj. vlamingen als er 4 miljoen aan meebetalen.

En dan nog, denk je dat een steuntrekkende vlaming (binnen dat milj.) blij zal zijn met de terugschroeving van de sociale zekerheid? Een uitkering van €700 en een huur of afbetaling van €400. Ga maar eens naar de winkel of de wasserij, betaal je gas, mazout en of je electiciteit. Je zal ver komen met je €300. Oh ja. je moet dan maar gaan werken. Auto verreist sluit je al uit. Je moet immers al over een wagen beschikken voor je je job hebt en probeer dat maar eens van €300 voor kleding, voeding en eventuele medische kosten nog af te trekken. Gaan werken? Voor iets meer geld kan je gaan werken ja. Je moet dat wel een wagen afbetalen, je zit stzzds in de file en in plaats van alle aanbiedingen uit te pluizen om je voordeel te doen ben je aangewezen op de dure nachtwinkels.

Een uitkeringsgerechtigde moet toekomen, iemand die werkt mag er de vruchten van plukkenook al is die laaggeschoold. Profiteurs moeten zowiezo aangepakt worden.
De politiek kan helpen door een lastenverlaging op "laaggeschoolde" arbeid maar ook de bedrijven dienen eraan mee te werken. Men wil in bedrijven dat het netjes is, dar de electiciteit degelijk werkt, dat de sanitaire installatie in orde is, dat hun kostelijke medewerkers het niet te warm of te koud hebben enz. Maar ervoor betalen willen ze uiteraard niet.

icerulez
16 juni 2004, 19:53
uitkeringen ? steunen van de zwakkeren v/d maatschapij ? das voor sisies. We kunnen alleen een sterk ras opbouwen als we alle zwakeren eruit filteren. (gehandicapten, joden, halfblanken, ..). (j/k btw :p)

George
16 juni 2004, 20:07
uitkeringen ? steunen van de zwakkeren v/d maatschapij ? das voor sisies. We kunnen alleen een sterk ras opbouwen als we alle zwakeren eruit filteren. (gehandicapten, joden, halfblanken, ..). (j/k btw :p)
Juist ja, maar dat dat durft het blok niet te zeggen hé. EN wat we met de zwaksten onder de sterken doen zien ze nog wel waarschijnlijk.

Rr00ttt
17 juni 2004, 18:58
Kan het blok dat zelf aantonen? :?

Sinds wanneer moet men hier aantonen onschuldig te zijn van iets wat je (nog) niet gedaan hebt? En hoe kan je dat? Niemand weet wat de kopstukken van het VB diep in 'het diepste van hun gedachten' denken. Net zoals niemand dat weet van de andere partijen. Daarom dat denken in beschaafde landen ook nooit strafbaar kan zijn. In 'politiek correct' belgië natuurlijk wel.

Je hebt dus enkel daden waarmee je je een beeld probeert te vormen van mensen. En dan stel ik vast dat als het om corruptie, eerlijkheid tov de kiezer en betrouwbaarheid gaat het VB wel hééél erg goed uit die vergelijking komt.

Trajanus
17 juni 2004, 19:09
Omdat wij macht willen verwerven om ons eigen geld naar eigen goeddunken te spenderen. De situatie is te verwarrend en té kostelijk. :wink:

Omdat jullie het geld van alle vlamingen (niet jullie eigen dus) willen spenderen. Natuurlijk kan je aan veel verwachtingen voldoen van 1 milj. vlamingen als er 4 miljoen aan meebetalen.

En dan nog, denk je dat een steuntrekkende vlaming (binnen dat milj.) blij zal zijn met de terugschroeving van de sociale zekerheid? Een uitkering van €700 en een huur of afbetaling van €400. Ga maar eens naar de winkel of de wasserij, betaal je gas, mazout en of je electiciteit. Je zal ver komen met je €300. Oh ja. je moet dan maar gaan werken. Auto verreist sluit je al uit. Je moet immers al over een wagen beschikken voor je je job hebt en probeer dat maar eens van €300 voor kleding, voeding en eventuele medische kosten nog af te trekken. Gaan werken? Voor iets meer geld kan je gaan werken ja. Je moet dat wel een wagen afbetalen, je zit stzzds in de file en in plaats van alle aanbiedingen uit te pluizen om je voordeel te doen ben je aangewezen op de dure nachtwinkels.

Een uitkeringsgerechtigde moet toekomen, iemand die werkt mag er de vruchten van plukkenook al is die laaggeschoold. Profiteurs moeten zowiezo aangepakt worden.
De politiek kan helpen door een lastenverlaging op "laaggeschoolde" arbeid maar ook de bedrijven dienen eraan mee te werken. Men wil in bedrijven dat het netjes is, dar de electiciteit degelijk werkt, dat de sanitaire installatie in orde is, dat hun kostelijke medewerkers het niet te warm of te koud hebben enz. Maar ervoor betalen willen ze uiteraard niet.

Het Vlaams Blok wil de sociale voorzieningen in Vlaanderen niet terugschroeven, George. De partij wil de misbruiken in de sociale zekerheid aanpakken, vooral de ondoorzichtige geldstroom richting hangmatrepubliek Wallonië. En ik weet zelf best dat het leven hier duur is, dank u. :P

TC
17 juni 2004, 19:10
Stop nu eens over het cordon. Het cordon is niet meer dan een schriftelijke bevestiging van wat iedere (ondertekende) partij denkt: NIET REGEREN MET HET BLOK.

Of ze dat nu opschrijven, of gewoon voor zich houden het resultaat is het zelfde. Nu geven ze al een duidelijk signaal naar het blok (en naar de kiezers): hoeveel stemmen je ook hebt, je komt er niet in.

Stoppen over het Cordon Sanitair..? ik zou niet weten waarom daarover gestopt moet worden ?? moeten we het doodzwijgen misschien ? mag het niet vernoemt worden dat het een schande is dat men zoiets toepast in dit "democratisch" land ? Dat men een partij, hoeveel kiezers ze ook heeft, niet toe laat om mee te regeren ?

HET IS EEN SCHANDE, EEN GROTE SCHANDE.. ( zoals mevrouw pruim altijd zegt :wink: )

Het Skill Effect
17 juni 2004, 19:42
Kan het blok dat zelf aantonen? :?

Sinds wanneer moet men hier aantonen onschuldig te zijn van iets wat je (nog) niet gedaan hebt? En hoe kan je dat? Niemand weet wat de kopstukken van het VB diep in 'het diepste van hun gedachten' denken. Net zoals niemand dat weet van de andere partijen. Daarom dat denken in beschaafde landen ook nooit strafbaar kan zijn. In 'politiek correct' belgië natuurlijk wel.

Je hebt dus enkel daden waarmee je je een beeld probeert te vormen van mensen. En dan stel ik vast dat als het om corruptie, eerlijkheid tov de kiezer en betrouwbaarheid gaat het VB wel hééél erg goed uit die vergelijking komt.

Heb je de link erboven goed bekeken?

Ik wil alles horen over die ,,modaliteiten'' en ,,details'' !
Ik wil weten wat dat ,,realistisch, concreet en opbouwend'' voorstel nu inhoudt !!!

Op inhoud baseer je beslissingen. Nergens een teken van de inhoudelijke kant van het blok! :roll:

Tenzij je hieronder een duidelijk antwoord geeft... :wink:

Chiclette
17 juni 2004, 19:50
Idd mening van 1 miljoen vlamingen niet respecteren noem ik niet direct democratie

Het Skill Effect
17 juni 2004, 19:52
Idd mening van 1 miljoen vlamingen niet respecteren noem ik niet direct democratie

Ik ben geen politicus.

Ik stel echter vragen die onbeantwoord blijven. Dan heeft het geen zin om met een argument over directe democratie af te komen.

Chiclette
17 juni 2004, 19:54
ik bedoel met direct niet directe democratie, :) gewoon een dialect

Het Skill Effect
17 juni 2004, 20:03
ik bedoel met direct niet directe democratie, :) gewoon een dialect

Ik vond het al vreemd klinken. :wink: