PDA

View Full Version : Vlaams Blok -> De beste stuurlui staan aan wal...


Yann
15 juni 2004, 00:18
Vlaams Blok blijkt de grote overwinnaar van deze verkiezingen. Dat mag, of beter moet gezegd worden. Ik stoor mij aan het feit dat 1/4de van de Vlaamse kiezers zijn stem aan een racistische partij geeft. Maar wat mij vooral stoort is dat de grootste partij van dit gewest, de Cd&V, deze kiezers totaal negeert, en wéér niet met het Blok wil onderhandelen. Denken zij dan nog steeds dat dit de oplossing is? Het is verdomme de oorzaak!

Het cordon heeft nu meer dan ooit afgedaan. CdenV, die continu de paarse federale regering heeft zitten zwartmaken, zal nu noodgedwongen met hen moeten regeren. Is dat niet straf???? En dan zwijg ik nog over de N-VA...

Ik vind dat het Vlaams Blok MOET regeren. Want dat is net hetgeen zij niet kunnen. Kijk naar Europees kandidaat Dewinter. Vanaf het moment dat zij de kans krijgen om buiten Vlaanderen te zetelen (zelfs federaal) haken ze af. Waarom? Omdat ze het niet kunnen!!! Het enigste wat zij kunnen, is roepen en tieren, en hun tegenstanders banaliseren door ze bv te vergelijken met 's werelds grootste dictators.

Laat ze maar op Vlaams niveau regeren. Dan zal de kiezer rap inzien welke fout hij gemaakt heeft. Het Vlaams Blok is tot niets capabel. De beste stuurlui staan immers aan wal.

Knuppel
15 juni 2004, 07:35
Er is maar één partij die we in Vlaanderen niet langer kunnen missen.
De BUB!

Yann
15 juni 2004, 07:52
Er is maar één partij die we in Vlaanderen niet langer kunnen missen.
De BUB!

Doe eens niet belachelijk.

Knuppel
15 juni 2004, 08:29
Doe zelf niet belachelijk, Yann.
Lees nog eens wat je schreef en je zult zien dat je jezelf voortdurend tegenspreekt.

Het cordon WORDT immers NIET doorbroken. We krijgen een tripartite van de groten. Op Vlaams niveau. Een asymetrische regering dus.

Of is het precies d�*t wat je zo verontrust?

Dat de CD&V-N-VA erbij zal zijn?

Yann
15 juni 2004, 08:37
Doe zelf niet belachelijk, Yann.
Lees nog eens wat je schreef en je zult zien dat je jezelf voortdurend tegenspreekt.

Het cordon WORDT immers NIET doorbroken. We krijgen een tripartite van de groten. Op Vlaams niveau. Een asymetrische regering dus.

Of is het precies d�*t wat je zo verontrust?

Dat de CD&V-N-VA erbij zal zijn?

Helemaal niet. Cd&V - N-VA zullen het voortbestaan van België garanderen.

En waar spreek ik mezelf tegen??? Dat het cordon niet doorbroken wordt, weet ik ook wel hoor. Mag ik het daarom niet aanklagen misschien?

Knuppel
15 juni 2004, 08:44
Cd&V - N-VA zullen het voortbestaan van België garanderen.

De VLD en de SP-A ook.

En het cordon blijft intact.

Wat is dan het probleem?

Dat het Vlaams Blok te groot wordt?

Wel wat laat om nu beginnen te jammeren dat het zich beter kapot moet regeren, hé?

Intussen durft niemand nog als eerste het cordon doorbreken uit schrik in de extreem rechtse hoek geduwd te worden door de rest. Te beginnen met de BUB.
Met andere woorden: wie het cordon ooit nog durft te doorbreken tekent zijn politiek en maatschappelijk doodvonnis.

Zie dat maar onder ogen.

Yann
15 juni 2004, 08:50
Cd&V - N-VA zullen het voortbestaan van België garanderen.

De VLD en de SP-A ook.

En het cordon blijft intact.

Wat is dan het probleem?

Dat het Vlaams Blok te groot wordt?

Wel wat laat om nu beginnen te jammeren dat het zich beter kapot moet regeren, hé?

Intussen durft niemand nog als eerste het cordon doorbreken uit schrik in de extreem rechtse hoek geduwd te worden door de rest. Te beginnen met de BUB.
Met andere woorden: wie het cordon ooit nog durft te doorbreken tekent zijn politiek en maatschappelijk doodvonnis.

Zie dat maar onder ogen.

Ik ben blij dat je inziet dat, indien het Cordon verbroken wordt, het Vlaams Blok zich kapot zal regeren.

Het probleem is inderdaad dat het Vlaams Blok te groot wordt. Het cordon verbreken zou dit kunnen omkeren.

Hingis
15 juni 2004, 12:06
Zie maar wat het gebeurt is in Oostenrijk : Extreem rechts heeft ooit in de regering gezeten sinsdien blijven ze maar verliezen bij de verkiezingen...

Verhofstadthater
15 juni 2004, 12:43
Zie maar wat het gebeurt is in Oostenrijk : Extreem rechts heeft ooit in de regering gezeten sinsdien blijven ze maar verliezen bij de verkiezingen...

In Oostenrijk was er sprake van een tweemanspartij. Het Vlaams Blok is veel gestructureerder dan de FPÖ.

Trouwens, als de PC-meute er toch zo zeker van is dat het VB zal afgaan als een gieter, waarom zijn ze dan zo bang om het VB te laten meeregeren??? Het probleem zou toch in één twee drie opgelost worden? Of zit er meer achter??? Ik denk de laatste optie... .