PDA

View Full Version : Oei! de Turken zijn boos!

Cynara Cardunculus
22 december 2011, 18:43
Turkije verbreekt alle politieke en economische contacten met Frankrijk en schort de militaire samenwerking met het West-Europese land op. Dat heeft premier Recep Tayyip Erdogan zojuist laten weten. Turkije reageert daarmee op een wet die vandaag door Frankrijk werd aangenomen, die het ontkennen van de Armeense massamoord in 1915 als genocide strafbaar stelt.

Volgens Erdogan is door de 'racistische wet onherstelbare schade' toegebracht aan de relaties tussen beide NAVO-landen. De Turkse premier dreigde gisteren al met onmiddellijke sancties voor Frankrijk, als het Franse parlement met de wet zou instemmen. Turkije heeft inmiddels de ambassadeur uit Parijs teruggeroepen en alle militaire samenwerkinsbanden tussen beide landen opgeschort.

Armeniërs menen dat de voorloper van Turkije, het Ottomaanse Rijk, tijdens en na de Eerste Wereldoorlog (1914-1918) verantwoordelijk was voor de massamoord van naar schatting tussen de 1 en de 1,5 miljoen Armeniërs. Turkije erkent dat Armeniërs zijn gedood, maar spreekt tegen dat het om een geplande genocide gaat.

In de vandaag aangenomen wet staat dat wanneer in de wet is vastgelegd dat er sprake is van genocide, wat bij de Armeense genocide het geval is, het ontkennen ervan strafbaar is. Wie dat doet krijgt één jaar cel en 45.000 euro boete.

LEES VERDER : http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/3091120/2011/12/22/Turkije-verbreekt-banden-met-Frankrijk-om-genocidewet.dhtml

Het overgrote deel van de Armeniërs in Turkije is ook tegen het Franse wetsvoorstel. Orhan Dink, de broer van de vermoorde Armeens-Turkse journalist Hrant Dink, zei dat de wet de vrijheid van meningsuiting beperkt. 'We moeten onze pijn niet in handen laten vallen van politici', zei Dink.

Dat is nog iets anders: ook wij mogen de Holocaust niet ontkennen of het aantal slachtoffers in twijfel trekken. Dat is dezelfde beperking.

eno2
22 december 2011, 18:47
LEES VERDER : http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/3091120/2011/12/22/Turkije-verbreekt-banden-met-Frankrijk-om-genocidewet.dhtml

Dat is nog iets anders: ook wij mogen de Holocaust niet ontkennen of het aantal slachtoffers in twijfel trekken. Dat is dezelfde beperking.
Zie ook:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=165122

Steve_M
22 december 2011, 18:48

Ik dacht dat jij tegen dergelijke muilkorfwetten was. Interessante wending.

Marxmannetje
22 december 2011, 18:57

Zou je dat graag willen misschien?

Cynara Cardunculus
22 december 2011, 19:23
Ik dacht dat jij tegen dergelijke muilkorfwetten was. Interessante wending.

In principe ben ik tegen, niet dat ik enige twijfel koester.

Maar het spul met turkije is wel dat men in Turkije deze genocide niet mag ERKENNEN op straffen van twee jaar cel.
Welke wet moet je daar dan tegen stellen?

Turkse politici die netjes met twee paspoorten in ons democratisch systeem worden verkozen, mogen zich dus totaal niet uitspreken over deze kwestie. Dit schept zware precedenten voor bipatride politici.

Maar dat hadden jullie natuurlijk al lang begrepen zeker hé? Zolang je maar denkt dat ik de holocaust wil ontkennen, dan zijn jullie content zeker hé?

Steve_M
22 december 2011, 19:25

Maar het spul met turkije is wel dat men in Turkije deze genocide niet mag ERKENNEN op straffen van twee jaar cel.

Turkse politici die netjes met twee paspoorten in ons democratisch systeem worden verkozen, mogen zich dus totaal niet uitspreken over deze kwestie. Dit schept zware precedenten voor bipatride politici.

Maar dat hadden jullie natuurlijk al lang begrepen zeker hé? Zolang je maar denkt dat ik de holocaust wil ontkennen, dan zijn jullie content zeker hé?

Projecteer eens een beetje minder. In elke discussie die we over dit onderwerp al hebben gehad, heb ik me ook uitgesproken tegen zulke wetten.

Kasumi
22 december 2011, 19:29
Turkse politici die netjes met twee paspoorten in ons democratisch systeem worden verkozen

Waarom zou de jood Sarkozy dat anno 2012 willen invoeren?

bgf324
22 december 2011, 19:37
Men moet toch consequent zijn; Als men de negationatiewetgeving dan toch behoudt (wat niet wenselijk is), moet men alle genocides er in betrekken.

Marxmannetje
22 december 2011, 19:42
Men moet toch consequent zijn; Als men de negationatiewetgeving dan toch behoudt (wat niet wenselijk is), moet men alle genocides er in betrekken.

Wie we hier terug hebben! :-)

Elio di Supo
22 december 2011, 20:20

Waarom is het steeds belangrijk om te onderstrepen dat Sarkozy joods is?

Marxmannetje
22 december 2011, 20:58

Voor sommigen is dat precies een verwijt, maar ondertussen kijkt men wel naar films van Steven Spielberg, en hij is ook Jood. Of moeten we een film als "Close Encounter of the Third Kind" een Joodse film noemen. Einstein was ook een Jood, net als Karl Marx zijn afkomst joods was. Dat doet er weinig aan toe, maar dat is voor de sommigen de peper op de verwijten.

Kasumi
22 december 2011, 21:08

Waarom zou dat onbelangrijk zijn bij de geformuleerde vraagstelling? Beantwoord die vraag en je hebt uw antwoord.

Steve_M
22 december 2011, 21:09
Voor sommigen is dat precies een verwijt, maar ondertussen kijkt men wel naar films van Steven Spielberg, en hij is ook Jood. Of moeten we een film als "Close Encounter of the Third Kind" een Joodse film noemen. Einstein was ook een Jood, net als Karl Marx zijn afkomst joods was. Dat doet er weinig aan toe, maar dat is voor de sommigen de peper op de verwijten.

Met dat verschil dat Spielberg natuurlijk gewoon een Jood is die ook films heeft gemaakt over een aantal Joodse thema's. Sarkozy daarentegen is helemaal geen Jood. Maar kijk, daarom ben ik dus voor de vrijheid van meningsuiting: het laat ons toe eens meewarig te lachen met mensen die het in elke post hebben over de "Jood Sarkozy" en hen verder compleet te negeren.

Marxmannetje
22 december 2011, 21:12
het laat ons toe eens meewarig te lachen met mensen die het in elke post hebben over de "Jood Sarkozy" en hen verder compleet te negeren.

Uiteindelijk begint men dan te denken dat Putin, Obama, Merkel en Rompuy Joden zijn die aan een ronde tafel complotten en plannetjes smeden. Of zoals men het soms graag zou willen roepen op dit forum: het is een Joods complot!

En dan zie je maar dat men dezelfde houding heeft tegen de joden als tegen de moslims. Alleen is men minder radicaler tegen de joden omdat zij een holocaust gehad hebben, en moslims niet. En trust me, je ziet dat er hier zitten die dat willen.

Steve_M
22 december 2011, 21:15
Uiteindelijk begint men dan te denken dat Putin, Obama, Merkel en Rompuy Joden zijn die aan een ronde tafel complotten en plannetjes smeden. Of zoals men het soms graag zou willen roepen op dit forum: het is een Joods complot!

En dan zie je maar dat men dezelfde houding heeft tegen de joden als tegen de moslims. Alleen is men minder radicaler tegen de joden omdat zij een holocaust gehad hebben, en moslims niet. En trust me, je ziet dat er hier zitten die dat willen.

"Men" begint dat niet te denken, een paar halve garen denken dat. Maar ze zijn luid en komen graag naar op allerlei fora hun waanzinnige praatjes verkopen. En zo komt het dat een potentieel interessant forumonderdeel zoals "internationaal" is verworden tot een soort psychiatrische instelling waar vooral geleuterd wordt over halve en hele complottheorieën.

Kasumi
22 december 2011, 21:17
Met dat verschil dat Spielberg natuurlijk gewoon een Jood is die ook films heeft gemaakt over een aantal Joodse thema's. Sarkozy daarentegen is helemaal geen Jood. Maar kijk, daarom ben ik dus voor de vrijheid van meningsuiting: het laat ons toe eens meewarig te lachen met mensen die het in elke post hebben over de "Jood Sarkozy" en hen verder compleet te negeren.

Sarkozy’s mother was born to the Mallah family, one of the oldest Jewish families of Salonika, Greece.

Sarkozy over "dubbelpaspoortigheid":

“Should I remind you the visceral attachment of every Jew to Israel, as a second mother homeland? There is nothing outrageous about it. Every Jew carries within him a fear passed down through generations, and he knows that if one day he will not feel safe in his country, there will always be a place that would welcome him. And this is Israel.”

http://www.ejpress.org/article/16491

Marxmannetje
22 december 2011, 21:19
Sarkozy’s mother was born to the Mallah family, one of the oldest Jewish families of Salonika, Greece.

Sarkozy over "dubbelpaspoortigheid":

“Should I remind you the visceral attachment of every Jew to Israel, as a second mother homeland? There is nothing outrageous about it. Every Jew carries within him a fear passed down through generations, and he knows that if one day he will not feel safe in his country, there will always be a place that would welcome him. And this is Israel.”

http://www.ejpress.org/article/16491

Ja, dus?

Kasumi
22 december 2011, 21:22
Ja, dus?

Dus wordt voorgaande claim dat hij geen jood is, volledig verworpen. Het laat ons toe eens meewarig te lachen met mensen die het in elke post hebben over de " niet Jood Sarkozy" en hen verder compleet te negeren.

driewerf
22 december 2011, 21:27

http://www.mayrapublications.nl/argeweb/downloads/protocollen%20engels.jpg

Steve_M
22 december 2011, 21:27
Dus wordt voorgaande claim dat hij geen jood is, volledig verworpen. Het laat ons toe eens meewarig te lachen met mensen die het in elke post hebben over de " niet Jood Sarkozy" en hen verder compleet te negeren.

Nee hoor. Je mag zelf uitzoeken waarom niet.

http://www.ejpress.org/article/22741

EDIT: of weet je wat? Laat maar zitten.

Kasumi
22 december 2011, 21:32

Dat artikel bevestigd eveneens dat hij jood is. Wat is uw punt?

Steve_M
22 december 2011, 21:34
Dat artikel bevestigd eveneens dat hij jood is.

Nee hoor.

Marxmannetje
22 december 2011, 21:40

Maar wij hebben dat toch niet ontkend? We, of beter ik, vind het futiel om als men naar Sarkozy verwijst of hem vernoemt er bij te onderstrepen dat hij een jood is.

Kasumi
22 december 2011, 21:54
Maar wij hebben dat toch niet ontkend? We, of beter ik, vind het futiel om als men naar Sarkozy verwijst of hem vernoemt er bij te onderstrepen dat hij een jood is.

Het lijkt me een niet onbelangrijk feit bij de vraagstelling.

Wetende dat: het overgrote deel van de Armeniërs in Turkije is ook tegen het Franse wetsvoorstel.

Maar de vraag was gericht aan Cynara Cardunculus, die graag verwijst naar de belangrijkheid van dubbelpaspoortigen. Waarom stelt men enkel die vraag aan mij?

Ke Nan
22 december 2011, 23:00
.

den dinges
22 december 2011, 23:18

Wat ik mij ook afvraag is waarom de Bende van Sarkozy net nu met die wet afkomt ? Want wat met de Armeniërs gebeurde weten we al langer, nietwaar ?
Moet dit als bliksemafleider dienen , dat we niet te veel kijken naar wat er elders ( met ons centen en rechten ) uitgevoerd word ?
Want eerlijk gezegd, en hoe afschuwelijk het lot der Armeniërs ook geweest is, is deze nieuwe wet een prioriteit in onze huidige situatie ? Heeft het Sarkozykke niets beter te doen ?

den dinges
22 december 2011, 23:20

Einstein = atoombom
Marx = communisme
Sarkozy = barslechte president
Niks om over te stoeffen.

den dinges
22 december 2011, 23:25

Eén der gevaarlijkste families ter wereld is joods : de Rothschild familie.
Dit mag toch gewoon gezegd worden, en geweten zijn ?
En volgens sommige bronnen deden die zelfs goede zaken met de nazi's. Als ze al niet de hele oorlog in gang gezet hebben...Om er GELD aan te verdienen...Bergen geld, enorme hopen geld...

Zucht
22 december 2011, 23:43
Wat ik mij ook afvraag is waarom de Bende van Sarkozy net nu met die wet afkomt ? Want wat met de Armeniërs gebeurde weten we al langer, nietwaar ?
Moet dit als bliksemafleider dienen , dat we niet te veel kijken naar wat er elders ( met ons centen en rechten ) uitgevoerd word ?
Want eerlijk gezegd, en hoe afschuwelijk het lot der Armeniërs ook geweest is, is deze nieuwe wet een prioriteit in onze huidige situatie ? Heeft het Sarkozykke niets beter te doen ?

Dat proces is al vele jaren lang bezig, en niet alleen in Frankrijk. In Zwitserland is die wet er al jaren lang en zijn er al Turken veroordeeld voor negationisme. In Frankrijk lobbiet de Armeense gemeenschap ook al heel lang voor zo'n regel, met Charles Aznavour (die de dubbele Frans/Armeense nationaliteit heeft) als driver. 't is echt geen frivool ideetje van Sarkozy hoor.

Dixie
23 december 2011, 00:04
Dat proces is al vele jaren lang bezig, en niet alleen in Frankrijk. In Zwitserland is die wet er al jaren lang en zijn er al Turken veroordeeld voor negationisme. In Frankrijk lobbiet de Armeense gemeenschap ook al heel lang voor zo'n regel, met Charles Aznavour (die de dubbele Frans/Armeense nationaliteit heeft) als driver. 't is echt geen frivool ideetje van Sarkozy hoor.

TUURLIJK NIET!

Cynara Cardunculus
23 december 2011, 00:04
Maar de vraag was gericht aan Cynara Cardunculus, die graag verwijst naar de belangrijkheid van dubbelpaspoortigen. Waarom stelt men enkel die vraag aan mij?

welke vraag?

Mahalingam
23 december 2011, 00:07
Volgens René Moerland, chef buitenland van NRC Handelsblad, is de Armeense kwestie in Frankrijk een ‘hot item’:
‘Frans wetsvoorstel genocide provocatie naar Turkije’ (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/12/22/turkije-stopt-militaire-samenwerking-met-frankrijk/)
“Er zijn twee dingen aan de hand: ten eerste is deze affaire van electoraal belang. Hij laait met grote regelmaat op als er verkiezingen aan de orde zijn. Van oudsher heeft Armenië sterke banden met Frankrijk, en tijdens het conflict zijn veel Armeniërs naar Frankrijk gevlucht. Die zijn onder andere in Marseille beland, en vanuit dat kiesdistrict komt ook nu weer het wetsvoorstel om de ontkenning van de genocide strafbaar te stellen. Dit voorstel komt van een afgevaardigde van de regeringspartij UMP, die nu ook een meerderheid ervoor heeft gekregen. Ten tweede: Sarkozy heeft het nooit een probleem gevonden om de Turken in hun ogen te schofferen, omdat hij altijd tegen de komst van Turkije bij de Europese Unie is geweest. Het aannemen van dit wetsvoorstel is dan ook een regelrechte provocatie naar de Turken toe.”

Dixie
23 december 2011, 00:12
Volgens René Moerland, chef buitenland van NRC Handelsblad, is de Armeense kwestie in Frankrijk een ‘hot item’:
‘Frans wetsvoorstel genocide provocatie naar Turkije’ (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/12/22/turkije-stopt-militaire-samenwerking-met-frankrijk/)

daar hadden de turken maar moeten aandenken toen ze die genocide begonnen...

Mitgard
23 december 2011, 00:49
Straks willen de Turken niet eens meer lid worden van de EU. :-)

Kasumi
23 december 2011, 01:06
Straks willen de Turken niet eens meer lid worden van de EU. :-)

Turkije lacht met het 'zieke' Europa (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=6J3JK8N2)

Slechts 38 procent van de Turken wil nog bij de EU. 'We hadden niet zo kunnen groeien als we bij de EU waren geweest', zegt een econoom.

parcifal
23 december 2011, 01:21
Turkije lacht met het 'zieke' Europa (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=6J3JK8N2)

Slechts 38 procent van de Turken wil nog bij de EU. 'We hadden niet zo kunnen groeien als we bij de EU waren geweest', zegt een econoom.

Goed hoor. Zij willen de EU niet en de EU wil hen niet. Een win-win situatie dus. 8-)

T'Is dus simpel he : maak van de erkenning van de armeense genocide een kritieke toetredingsvoorwaarde voor turkije, dan zijn we voor altijd van dat gezaag vanaf.
No way dat die turken ooit matuur genoeg worden om dat te erkennen.;-)

Kasumi
23 december 2011, 01:28
Goed hoor. Zij willen de EU niet en de EU wil hen niet. Een win-win situatie dus. 8-)

T'Is dus simpel he : maak van de erkenning van de armeense genocide een kritieke toetredingsvoorwaarde voor turkije, dan zijn we voor altijd van dat gezaag vanaf.

Dat laat ik over aan laffe achterbakse beleidsmakers die niet in hun gezicht durven vertellen waarom ze hen niet willen zien toetreden. De fraaie mature manier, weet je wel.

parcifal
23 december 2011, 01:32
Dat laat ik over aan laffe achterbakse beleidsmakers die niet in hun gezicht durven vertellen waarom ze hen niet willen zien toetreden. De fraaie mature manier, weet je wel.

Zo werkt diplomatie nu eenmaal. De meesten weten dat.

Elio di Supo
23 december 2011, 04:49
Waarom zou dat onbelangrijk zijn bij de geformuleerde vraagstelling? Beantwoord die vraag en je hebt uw antwoord.

Moet hij misschien ook een gele ster gaan dragen? Zegt u ook steeds de Keniaan Obama?

bgf324
23 december 2011, 15:09
.

jaar? Das toch voor '45 ?

bgf324
23 december 2011, 15:10
Einstein = atoombom
Marx = communisme
Sarkozy = barslechte president
Niks om over te stoeffen.

Spielberg = Op Jaws na niet veel soeps.

bgf324
23 december 2011, 15:11

Ah, de geschiedenis staat vol met genocides. Waarom moet er altijd zo ontkennerig en beschaamd over gedaan worden? Ieder volk heeft wel ergens bloed aan de handen.

Elio di Supo
23 december 2011, 15:44
Waarom moet er altijd zo ontkennerig en beschaamd over gedaan worden?

Precies. Gewoon erkennen dus.

zonbron
23 december 2011, 16:06
Wie we hier terug hebben! :-)

2! :thumbsup: :-)

zonbron
23 december 2011, 16:10

Waarom zou men dat ontkennen ?

Elio di Supo
23 december 2011, 16:13
Waarom zou men dat ontkennen ?

Het hoeft niet ontkend te worden. Maar waarom moet het steeds expliciet vermeld worden? Als dit een algemene gewoonte zou zijn om iedereen die met naam vernoemd wordt ook meteen de ethnische afkomst te vermelden, dan zou dit begrijpelijk zijn. Aangezien dit niet de gewoonte is kan men zich vragen beginnen stellen.

Een voorbeeldje, u kan in een krantenartikel ter duiding vermelden dat Nordine Amrani een Marokkaan is. Maar als u steeds blijft spreken over de Marokkaan Amrani dan wordt het wel wat raar op den duur.

zonbron
23 december 2011, 16:15
En volgens sommige bronnen deden die zelfs goede zaken met de nazi's. Als ze al niet de hele oorlog in gang gezet hebben...Om er GELD aan te verdienen...Bergen geld, enorme hopen geld...

:thumbsup:

zonbron
23 december 2011, 16:23
Het hoeft niet ontkend te worden. Maar waarom moet het steeds expliciet vermeld worden? Als dit een algemene gewoonte zou zijn om iedereen die met naam vernoemd wordt ook meteen de ethnische afkomst te vermelden, dan zou dit begrijpelijk zijn. Aangezien dit niet de gewoonte is kan men zich vragen beginnen stellen.

Een voorbeeldje, u kan in een krantenartikel ter duiding vermelden dat Nordine Amrani een Marokkaan is. Maar als u steeds blijft spreken over de Marokkaan Amrani dan wordt het wel wat raar op den duur.

Ik bergrijp je, maar in de politiek moet men tegen zoiets bestand zijn.

De verwijzing lijkt me van politieke aard en niet persoonlijk, dus dat mag men herhalen als men dat een belangrijk politiek punt vindt. Sarkozy zelf is tegen 'de ontkenning' van feiten, so lets have it both ways. ;-)

Jozef Ostyn
23 december 2011, 16:24
Ik ben geen voorstander van het wettelijk decreteren van historische waarheden en feiten. En evenmin van het wettelijk verbieden van het ontkennen van historische feiten.
De Genocide die tegen de Armeniërs werd gepleegd in 1915 door het Ottomaanse Rijk is een historisch feit. Het ontkennen ervan is even absurd en verwerpelijk als het ontkennen van de Holocaust. Dat wil niet zeggen dat ik voorstander van om dit bij wet te decreteren, zoals het Frans Parlement nu doet. Zoiets is dom en contraproductief. Uiteraard keur ik het absurde negationisme van de Turkse Staat af. Maar ik heb geen wet nodig om historische feiten te erkennen.

Mam
23 december 2011, 16:49
Niet één van de slimste zetten van Frankrijk: een wet die speciaal wordt gemaakt om de Turken in het harnas te jagen?
En dan nog beweren dat het zogezegd om alle genocides zou gaan maar er worden geen anderen genoemd..

Met het verschil dat de Holocaust praktisch op Franse bodem heeft plaats gevonden. Waarom moet Frankrijk zich nu per se moeien mbt Azië? Ik kan Turkije z'n verontwaardigde reactie niet kwalijk nemen en vindt het zelfs terecht. De wet wekt de indruk het land te viseren en belangrijker, er is nooit zoveel bewijs van een berekende, massale genocide gevonden.

Kortom: waarom nu? Iedereen weet ook dat de Armeense "Kwestie" verwerpelijk was. Alsof de Turken er trots op zijn ofzo...

eno2
23 december 2011, 16:54
.

Met het verschil dat de Holocaust praktisch op Franse bodem heeft plaats gevonden.
.8O

Savatage
23 december 2011, 17:05

Mij goed hoor. Dat dat ontwikkelingsland maar ver weg blijft van de EU.

Mam
23 december 2011, 17:16
8O
Scheelt er iets?

Dixie
23 december 2011, 17:41

good riddance!

Dixie
23 december 2011, 17:42
Ah, de geschiedenis staat vol met genocides. Waarom moet er altijd zo ontkennerig en beschaamd over gedaan worden? Ieder volk heeft wel ergens bloed aan de handen.

maar vooral nazi's

Dixie
23 december 2011, 17:44
Met het verschil dat de Holocaust praktisch op Franse bodem heeft plaats gevonden.

8O ... jawadde

Elio di Supo
23 december 2011, 17:53
Scheelt er iets?

Enkel de vraag in welk Frans concentratiekamp die holocaust heeft plaatsgevonden.

zonbron
23 december 2011, 18:32
Mij goed hoor. Dat dat ontwikkelingsland maar ver weg blijft van de EU.

Inderdaad.

Ke Nan
23 december 2011, 20:07
jaar? Das toch voor '45 ?

Volgens mijn bron is de foto van 1945.

Ke Nan
23 december 2011, 20:10
Ik ben geen voorstander van het wettelijk decreteren van historische waarheden en feiten. En evenmin van het wettelijk verbieden van het ontkennen van historische feiten.
De Genocide die tegen de Armeniërs werd gepleegd in 1915 door het Ottomaanse Rijk is een historisch feit. Het ontkennen ervan is even absurd en verwerpelijk als het ontkennen van de Holocaust. Dat wil niet zeggen dat ik voorstander van om dit bij wet te decreteren, zoals het Frans Parlement nu doet. Zoiets is dom en contraproductief. Uiteraard keur ik het absurde negationisme van de Turkse Staat af. Maar ik heb geen wet nodig om historische feiten te erkennen.

Dat er toen onzettend veel Armeniërs gestorven zijn is inderdaad een historisch feit. Dit wordt niet ontkend door de Turkse overheid.

den dinges
24 december 2011, 00:54

Erdogan heeft gezegd dat Frankrijk slecht geplaatst is om hun iets te verwijten : volgens hem heeft Frankrijk 15 miljoen Algerijnen " gegenocideerd "...

den dinges
24 december 2011, 01:00
Dat er toen onzettend veel Armeniërs gestorven zijn is inderdaad een historisch feit. Dit wordt niet ontkend door de Turkse overheid.

Misschien was het wel een collectieve zelfmoord ? Oei ! Nu gaat de Franse staat mij een proces aandoen zeker ? Hola, Sarkozy, ik heb " misschien " gezegd hé...Ik ben er niet zeker van !

den dinges
24 december 2011, 01:02

De Turkse overheid gedraagd zich in dit geval zoals een op heterdaad betrapte gangster die hardnekkig blijft ontkennen, ondanks de vele bewijzen...Belachelijk als het niet zo triestig was.

Elio di Supo
24 december 2011, 03:41

Kan ook moeilijk anders als u de onderstaande referenties leest. Enver Pasha had o.m. dit te zeggen tegen de Amerikaanse ambassadeur Morgenthau

The Ottoman Empire should be cleaned up of the Armenians and the Lebanese. We have destroyed the former by the sword, we shall destroy the latter through starvation.

Of deze uitlating van Talaat Pasha tegenover de Duitse ambassadeur

Turkey is taking advantage of the war in order to thoroughly liquidate (grundlich aufzaumen) its internal foes, i.e., the indigenous Christians, without being thereby disturbed by foreign intervention.

Tenslotte inspireerde de Armeense genocide ene A. Hitler tot volgende uitspraak nav zijn inschatting dat de westerse mogendheden na een tijdje de holocaust zouden vergeten

Who, after all, speaks today of the annihilation of the Armenians?

http://www.armeniapedia.org/index.php?title=Armenian_Genocide_Quotes

zomdupar
24 december 2011, 07:17
Erdogan heeft gezegd dat Frankrijk slecht geplaatst is om hun iets te verwijten : volgens hem heeft Frankrijk 15 miljoen Algerijnen " gegenocideerd "...

Das een beetje veel peins ik 8O

Algeria's population

1830 - 1,500,000

1851 - 2,554,100

1900 - 4,675,000

1910 - 5,500,000

1940 - 7,600,000

1960 - 10,853,000

Bron : Wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/French_rule_in_Algeria#Demography)

Scherven A. Mok
24 december 2011, 08:38
Triest al die wetten die een mens verbieden zus of zo te denken of te communiceren. Hoe kan je straks nog weten of er een idioot voor je staat of een redelijk mens ?

Ivm de genocide op de Armeniërs : het bewijst dat Turkije eigenlijk toch wel een beetje deel uit maakt van Europa (en zeer zeker een Europese geschiedenis en verleden) Welke bloeiende Europese natie heeft geen genocide op zijn conto ? Allemaal zijn ze ooit zwaar over de schreef gegaan. 't Is dat mijn geheugen me een beetje in de steek laat maar ben er laatst nog enkele tegen gekomen in boeken. Tijdens de periode van de kolonisatie is het bij elke Europese natie wel ergens en soms meer dan één keer zwaar uit de hand gelopen en ik heb het dan niet of enkele dorpjes die van de kaart werden geveegd maar hele streken, ... Steevast ging het om honderd(en) duizend(en) slachtoffers. De Turken zijn geen uitzondering. Hun groepsdenken mag wel eens ophouden.

artisjok
24 december 2011, 10:07

Turks commemorated the Armenian Genocide
http://www.a1plus.am/en/politics/2011/04/24/istambul

Karel Martel B
24 december 2011, 10:19

Een niet onredelijk standpunt.

Karel Martel B
24 december 2011, 10:21
Welke bloeiende Europese natie heeft geen genocide op zijn conto ?

Zwitserland? Ijsland? Ierland?

Vlaanderen?

Cynara Cardunculus
24 december 2011, 10:36
Turks commemorated the Armenian Genocide
http://www.a1plus.am/en/politics/2011/04/24/istambul

ja en? dan overtreden ze artikelen 301 en/of 305 van het Turkse Wetboek van Strafrecht.

artisjok
24 december 2011, 10:42
Niet één van de slimste zetten van Frankrijk: een wet die speciaal wordt gemaakt om de Turken in het harnas te jagen?
En dan nog beweren dat het zogezegd om alle genocides zou gaan maar er worden geen anderen genoemd..

Met het verschil dat de Holocaust praktisch op Franse bodem heeft plaats gevonden. Waarom moet Frankrijk zich nu per se moeien mbt Azië? Ik kan Turkije z'n verontwaardigde reactie niet kwalijk nemen en vindt het zelfs terecht. De wet wekt de indruk het land te viseren en belangrijker, er is nooit zoveel bewijs van een berekende, massale genocide gevonden.

Kortom: waarom nu? Iedereen weet ook dat de Armeense "Kwestie" verwerpelijk was. Alsof de Turken er trots op zijn ofzo...

Sarkozy tries to win votes of French Armenians
http://www.a1plus.am/en/politics/2011/10/10/ruben-melkonyan

Cynara Cardunculus
24 december 2011, 10:46

wat wil je bewijzen artisjok?

dat er géén genocide heeft plaatsgevonden?
dat er wel een genocide heeft plaatsgevonden?
dat je in Turkije niet gestraft wordt om de genocide te erkennen?
dat er in Turkije wel gestraft wordt om de genocide te erkennen?

artisjok
24 december 2011, 11:03

In de geciteerde post antwoord ik op de vraag "Waarom nu?".

Is het niet duidelijk?

Ik weet niet of je in Turkije al dan niet gestraft wordt om de Armeense genocide te erkennen.
Uit het andere krantenartikel blijkt, dat een publieke herdenking van de Armeense genocide in meerdere Turkse steden ongestraft mocht doorgaan.

Dat is al veel meer dan wat de Armeense burgers in eigen land mogen van hun frauduleus verkozen president/overheid.
10 doden en talloze gewonden en arrestaties
http://en.wikipedia.org/wiki/2008_Armenian_presidential_election_protests#March _1
Armenia. Human Rights Continue to be Violated,
http://www.epress.am/en/2011/02/28/armenia-human-rights-continue-to-be-violated-while-media-publish-more-racist-content-report.html

Maar daarover piepen we niet. Waarschijnlijk omdat de Armeense burger ons niets kan schelen.
Er zijn wellicht andere motieven.

Elbow
24 december 2011, 11:04

?

Fatma Pehlivan en de volgende Minister-President van Brussel : Emir Kir.

Cynara Cardunculus
24 december 2011, 11:09
Fatma Pehlivan en de volgende Minister-President van Brussel : Emir Kir.

Inderdaad. Deze problematiek was al aan de orde in Nederland, toen de turkse Albayrak minister werd. Turken in het buitenland mogen hun land niet beledigen en dus de Armeense genocide erkennen is een belediging waarop zware straffen staan.

Hoogleraar Twan Tak had daarover een interessant stuk geschreven in het toenmalige tijdschrift OPINIO, maar dat is niet meer online te vinden.

Cynara Cardunculus
24 december 2011, 11:10
Uit het andere krantenartikel blijkt, dat een publieke herdenking van de Armeense genocide in meerdere Turkse steden ongestraft mocht doorgaan.
uit uw artikel blijkt dat er een publieke herdenking was. punt.

een tijd geleden werd er nog een journalist opgepakt en veroordeeld omdat hij een artikel over de Armeense genocide had geplaatst. Dat gebeurde dus ook niet ongestraft.

Mr. Akcam had challenged Article 301 of Turkey's criminal code that provided for arrest and conviction of anyone who used the term "genocide" to describe the killing of Armenians during the waning days of the Ottoman Empire,

The Republic of Turkey, a successor to that empire has consistently taken exception to its own citizens and those around the world for characterizing the 1.5 million deaths in that way. Its criminal code provided for up to three years in prison for anyone who violated the law because it denigrated the "Turkishness" of ancestors of those accused of carrying out the atrocities.

While amendments were made to the language of Article 301 after a series of highly publicized cases brought against many prominent Turkish intellectuals, journalists and teachers, Taner Akcam claimed that it didn't stop charges being brought and investigations from interfering with citizens' rights of free expression.

Mr. Akcam brought his case after the tragic killing of journalist Hrant Dink in 2007. Dink was the editor of AGOS, a bilingual Turkish-Armenian newspaper and had been convicted under Article 301. He became the target of death threats and attacks by political extremists and was shot to death early that year.

There was an uproar over Dink's death and in response, the Turkish government revised the language of Article 301 to add what is described by the court as a "security clause". It required that any investigation into the activities of individuals accused of violating the law had to be approved by the Turkish Minister of Justice.
Duidelijk zo?

Lees het volledige artikel: http://www.huliq.com/10061/taner-akcam-turkish-journalist-vindicated-armenian-genocide-case

artisjok
24 december 2011, 11:13
In de geciteerde post antwoord ik op de vraag "Waarom nu?".

Is het niet duidelijk?

Ik weet niet of je in Turkije al dan niet gestraft wordt om de Armeense genocide te erkennen.

Dat is al veel meer dan wat de Armeense burgers in eigen land mogen van hun frauduleus verkozen president/overheid.
http://en.wikipedia.org/wiki/2008_Armenian_presidential_election_protests#March _1
http://www.epress.am/en/2011/02/28/armenia-human-rights-continue-to-be-violated-while-media-publish-more-racist-content-report.html

Maar daarover piepen we niet. Waarschijnlijk omdat de Armeense burger ons niets kan schelen.
Er zijn wellicht andere motieven.

uit uw artikel blijkt dat er een publieke herdenking was. punt.

een tijd geleden werd er nog een journalist opgepakt en veroordeeld omdat hij een artikel over de Armeense genocide had geplaatst. Dat gebeurde dus ook niet ongestraft.

Heb je bron en link voor de journalist. Misschien heb je iets verkeerd begrepen.

Dan is die wet misschien veranderd.

Cynara Cardunculus
24 december 2011, 11:19
Heb je bron en link voor de journalist. Misschien heb je iets verkeerd begrepen.

Dan is die wet misschien veranderd.

zie boven.

de wet was altijd al in voege.
Hetgeen veranderd is is dat men nu zelfs toestemming moet krijgen om de personen die de genocide erkennen te onderzoeken.

artisjok
24 december 2011, 11:26
zie boven.

de wet was altijd al in voege.
Hetgeen veranderd is is dat men nu zelfs toestemming moet krijgen om de personen die de genocide erkennen te onderzoeken.

Waarom mochten Turken dan in meerdere Turkse steden de Armeense genocide herdenken?

Cynara Cardunculus
24 december 2011, 11:39
Waarom mochten Turken dan in meerdere Turkse steden de Armeense genocide herdenken?

jij blijft maar zeggen dat ze MOCHTEN, terwijl uw artikel enkel zegt dat ze het DEDEN.

artisjok
24 december 2011, 11:47
jij blijft maar zeggen dat ze MOCHTEN, terwijl uw artikel enkel zegt dat ze het DEDEN.

Ja, ze deden het en

"According to "Hetq"'s correspondent in Istanbul, numerous police officers were on guard"
en
"There were no incidents reported.
Actions also took place in Ankara, Izmir, Diarbekir and Bodrum."

Wat besluit jij daar uit? Dat het niet mag?

Cynara Cardunculus
24 december 2011, 12:05
Ja, ze deden het en

"According to "Hetq"'s correspondent in Istanbul, numerous police officers were on guard"
en

Dat het volgens artikels 300 en 301 van hun strafwetboek nog steeds niet mag en dat ze mogelijkerwijze tot drie jaar gevang kunnen krijgen. Dat besluit ik eruit.

Elbow
24 december 2011, 12:07

Artisjokske is haar gekende spreidstand weer aan het oefenen. Niet meer dan dat.
Genocideontkenning is foei, tot een Turk/muzelman het doet. Dan behoort dat tot het Turkishness of islamness, is het eigen aan de identiteit, en daar mag je niets op zeggen (tenzij het om Flemishness gaat uiteraard) of je bent een racist.
Kortom Artisjok gaat nog wat rondjes draaien en zal uiteindelijk heel voorspelbaar de Fransen culpabiliseren tot racisten . Alle uitvluchten zijn goed voor haar om de bestraffing van de erkenning van de Armeense genocide (zoals in de Turkse wetgeving voorzien) onder de mat te vegen.

Wordt de genocideontkening morgen gepleegd door het sujet van haar haatneuroses, FDW, dan keert ze in minder dan één nanoseconde haar kar. Als morgen FDW een wettelijke verankering wil van het bestraffen van erkenners (naar Turkse leest), dan zal het plots racisme heten volgens trollemieke.

Alle uitvluchten zijn goed, als ze maar in haar kraam passen.Maar dit wist je al.

Dit gezegd zijnde ben ik tegen elke vorm van muilkorfwet. En laat het bedenken van muilkorfwetten nu juist de specialiteit zijn, in la Belgikske toch, van de slinksen die zich hier opwerpen tegen Sarkozy's initiatief.

parcifal
24 december 2011, 12:07
Ja, ze deden het en

en

Nee, het mag uitraard niet, maar wordt gedoogd om zo weinig mogelijk internationale media-aandacht te trekken.
Is dat niet duidelijk?

http://en.wikipedia.org/wiki/Article_301_(Turkish_Penal_Code)

Vooral schrijvers en journalisten worden aktief vervolgd.

Tamam
24 december 2011, 12:08
dit soort wetten zijn belachelijk (ook de ant-negationist wet). triestig dat Erdogan het maar niet kan snappen dat er een Armeense genocide plaatsvond. hijzelf heeft het over de "Armeense zaak". tja.

Cynara Cardunculus
24 december 2011, 12:12
Ik blijf het vooral spannend vinden voor onze turkse politici.

alhoewel het ontkennen van genocides in Belgique al lang strafbaar is, mag Emir Kir het blijkbaar lustig blijven doen. Maar owee als iemand twijfels oppert over het exacte cijfer van zes miljoen, dan gaan alle poppen aan het dansen!

Cynara Cardunculus
24 december 2011, 12:20
Nee, het mag uitraard niet, maar wordt gedoogd om zo weinig mogelijk internationale media-aandacht te trekken.
Is dat niet duidelijk?

http://en.wikipedia.org/wiki/Article_301_(Turkish_Penal_Code)

Vooral schrijvers en journalisten worden aktief vervolgd.

ik denk ook wel dat buitenlands politici heel erg hun tong vijf keer moeten ronddraaien als ze willen ontkennen. Gewoonlijk huppelen ze gezwind langs de hete brij heen, zoals Meryem Almaci hier ooit op het forum gezwind deed.

the_dude
24 december 2011, 12:34
ik denk ook wel dat buitenlands politici heel erg hun tong vijf keer moeten ronddraaien als ze willen ontkennen. Gewoonlijk huppelen ze gezwind langs de hete brij heen, zoals Meryem Almaci hier ooit op het forum gezwind deed.

Mogen wij niet langer verwachten van Belgische verkozenen dat zij de beligsche wetten naleven? Het zou een retorische vraag moeten zijn, doch gezien het frequent voorkomend afwijkende gedrag uit diverse hoeken in al onze parlementen zou deze vraag toch beantwoord mogen worden.

artisjok
24 december 2011, 13:08
Ik blijf het vooral spannend vinden voor onze turkse politici.

alhoewel het ontkennen van genocides in Belgique al lang strafbaar is, mag Emir Kir het blijkbaar lustig blijven doen. Maar owee als iemand twijfels oppert over het exacte cijfer van zes miljoen, dan gaan alle poppen aan het dansen!

Ja, dat is al lang duidelijk dat je interesse voor de Armeense genocide zich beperkt tot Turken.

De Armeense burgers en wat zij er over denken, laat je Siberisch koud.

artisjok
24 december 2011, 13:32

Dan moet je die voorwaarde ook stellen aan de reeds toegetreden landen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Recognition_of_the_Armenian_Genocide#Parliaments_a nd_governments

Kallikles
24 december 2011, 13:44

Volgens de Joodse wet zou het erop lijken dat hij niet Joods is, omdat alleen zijn vader Joods is en zijn moeder niet Joods is, maar het kan altijd zijn dat hij of zijn moeder zich bekeerd hebben.

Het doet er echter niet toe. Feit is dat hij van Joodse afkomst is, net zoals DSK, Kouchner en zovele andere prominente politici in Frankrijk. Feit is dat personen van Joodse afkomst in Frankrijk zwaar oververtegenwoordigd zijn in media, politiek en bedrijfsleven t.o.v. hun aandeel in de bevolking en dat mensen van christelijke en islamitische afkomst ondervertegenwoordigd zijn.

Feit is dat er een excessief, sterk pro-Israëlisch Joods communautarisme is in Frankrijk, waarbij alle partijen b.v. jaarlijks aanschuiven voor "le diner du CRIF", de Franse versie van AIPAC. Feit is ook dat deze pro-Israëlische Joodse communautaristen elkaar steunen over de partijgrenzen heen, zoals Sarkozy die DSK benoemt aan het hoofd van het IMF.

Feit is ook dat de grote theoretici van het racisme in Frankrijk tegen de volkswijken, tegen de Afrikanen, ... precies de grote tenoren van het Joodse communautarisme zijn, zoals Alain Finkielkraut.

Als Sarkozy en DSK twee zwarten waren, dan was er jaren gediscussieerd of dat er geen communautaire solidariteit in het spel zat. Vermits het mensen van Joodse afkomst zijn, mag dat niet, en dit terwijl de zwarten toch veel meer hebben geleden dan de Joden.

Het is demagogisch en populistisch om al deze feiten weg te wuiven door te verwijzen naar een aantal groteske antisemitische complottheoriën. Het antisemitisme moet bestreden worden, maar het mag ons niet verhinderen om alle communautarismen, ook het Joodse, te bestrijden.

parcifal
24 december 2011, 14:41
Dan moet je die voorwaarde ook stellen aan de reeds toegetreden landen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Recognition_of_the_Armenian_Genocide#Parliaments_a nd_governments

De relevantie is minder, maar ik vermoed dat dat niet echt een probleem zou zijn. ;-)

In elk geval kan je niet retrospectief voorwaarden gaan stellen. Dat zou belachelijk zijn, uiteraard.

Elbow
24 december 2011, 15:05
Ja, dat is al lang duidelijk dat je interesse voor de Armeense genocide zich beperkt tot Turken.

De Armeense burgers en wat zij er over denken, laat je Siberisch koud.

Je moet zo niet op de man spelen. After all zijn het de Chinezen of Amerikanen niet die de Armeense genocide ontkennen, maar wel degelijk de Turken.

maddox
24 december 2011, 15:54
Volgens de Joodse wet zou het erop lijken dat hij niet Joods is, omdat alleen zijn vader Joods is en zijn moeder niet Joods is, maar het kan altijd zijn dat hij of zijn moeder zich bekeerd hebben.

U kan alleen jood zijn als U geboren bent uit een Joodse moeder. Bekeren maakt van iemand geen jood, alleen een volgeling.

Ergo, zelfs al zou Sarkozy perfect "Joods" gaan leven, (zoals hier beschreven) (http://www.ajjacobs.com/books/yolb.asp) dan nog wordt ie geen Jood. Misschien wel aanvaard door de Joodse gemeenschap (macht heeft zo zijn charme). Maar het blijft toch een heel ander verhaal nietwaar.

den dinges
24 december 2011, 20:13
U kan alleen jood zijn als U geboren bent uit een Joodse moeder. Bekeren maakt van iemand geen jood, alleen een volgeling.

Ergo, zelfs al zou Sarkozy perfect "Joods" gaan leven, (zoals hier beschreven) (http://www.ajjacobs.com/books/yolb.asp) dan nog wordt ie geen Jood. Misschien wel aanvaard door de Joodse gemeenschap (macht heeft zo zijn charme). Maar het blijft toch een heel ander verhaal nietwaar.

Ondertussen is zijn zoon ( Jean Sarkozy ) getrouwd met een jodin, de steenrijke erfgename van de familie DARTY, en is speciaal voor dat huwelijk tot het judaïsme bekeerd...:-)

maddox
25 december 2011, 01:05
Ondertussen is zijn zoon ( Jean Sarkozy ) getrouwd met een jodin, de steenrijke erfgename van de familie DARTY, en is speciaal voor dat huwelijk tot het judaïsme bekeerd...:-)

Zoals ik al schreef, macht heeft zo zijn charme

artisjok
25 december 2011, 08:04
De relevantie is minder, maar ik vermoed dat dat niet echt een probleem zou zijn. ;-)

In elk geval kan je niet retrospectief voorwaarden gaan stellen. Dat zou belachelijk zijn, uiteraard.

Er worden voortdurend nieuwe wetten aangenomen "omdat het moet van Europa".
Waarom zouden we niet alle EU-lidstaten vragen om op zijn minst de Armeense genocide te erkennen.

Het is belachelijk voorwaarde te stellen voor een nieuw lid, waar niet alle huidige leden aan voldoen.

D'ARTOIS
25 december 2011, 14:03
Mogen wij niet langer verwachten van Belgische verkozenen dat zij de beligsche wetten naleven? Het zou een retorische vraag moeten zijn, doch gezien het frequent voorkomend afwijkende gedrag uit diverse hoeken in al onze parlementen zou deze vraag toch beantwoord mogen worden.

Er is geen enkele politicus en/of overheid die haar eigen wetten respecteert.

Dat moet toch zo langzamerhand wel tot je doorgedrongen zijn. Kijk alleen maar naar het aantal processen dat jaarlijks tegen de Staat wordt gevoerd om een overzicht te krijgen van hoe de Staat met haar eigen wetgeving omspringt.

zebrapad
26 december 2011, 02:49
"genocide" is een politieke terminologie. Men heeft dit uitgevonden met de militaire rechtbanken van Tokyo en Neurenberg. Men heeft een definitie geschreven van genocide die perfect past op de leest van misdaden, begaan door de Duitse bezetter.
Nu moet ik even denken aan de Afrikaanse migranten die vervolgd werden door de Libische rebellen.... Men probeert die internationale regelgeving toe te passen naar een verleden voor 1945, maar men keert de kar over hedendaagse feiten waarbij de VN, als auteur van het genocideverdrag het initiatief heeft genomen :roll: :roll:

Mitgard
26 december 2011, 14:43
Het lijkt wel een universele regel binnen de islam:

Wat ook de feiten zijn, beken nooit schuld en toon zeker nooit spijt tegenover niet-moslims.

Mam
26 december 2011, 14:50

Wat ook de feiten zijn, beken nooit schuld en toon zeker nooit spijt tegenover niet-moslims.
Wat bedoel je met "wat ook de feiten zijn"? Als je onschuldig denkt te zijn of bent, ga je toch ook nooit schuld bekennen?
Het lijkt me maar dom om altijd schuld te bekennen.

Francientje
26 december 2011, 15:06
Wat ik niet helemaal begrijp in deze zaak:1. Waarom nu, honderd jaar te laat, met deze
zaak afkomen. Geen Turk die er wat mee te maken had, leeft nog.
2. Waarom doet Frankrijk iets dergelijks en zéér serieus op zijn dooie eentje. Wie geeft
Frankrijk eigenlijk het recht om dat soort oordeel uit te spreken. Voor een keer hebben
de Turken geen ongelijk als ze over een en ander dat in Algerije is gebeurd, beginnen te
praten.
Alleen de UNO -en dan nog!- zou dat soort veroordelingen mogen uitspreken.

Mitgard
26 december 2011, 15:54
Wat ik niet helemaal begrijp in deze zaak:1. Waarom nu, honderd jaar te laat, met deze
2. Waarom doet Frankrijk iets dergelijks en zéér serieus op zijn dooie eentje. Wie geeft
Frankrijk eigenlijk het recht om dat soort oordeel uit te spreken.

Ik denk dat Frankrijk als soevereine natie nog steeds het recht heeft om op eigen grondgebied de wetten te stellen.
De vraag die gesteld moet worden is dan ook: wie geeft Turkije het recht om zich met de Franse wetgeving te bemoeien of druk te zetten op de Franse regering.
Turkije (zelfverklaarde wereldmacht) bewijst nog maar eens haar grenzeloze arrogantie.
Misschien zal het straks een toontje lager zingen, als de Westerse toeristen wegblijven.

Cynara Cardunculus
26 december 2011, 15:57
Ja Francientje, hier vind ik toch ook dat Mitgard gelijk heeft.

Frankrijk spreekt over zijn eigen grondgebied, niet over dat van Turkije. In Frankrijk mag men gewoon die Armeense genocide niet ontkennen, net zomin als men dit in Belgie mag (hier mag geen enkele genocide worden ontkend meen ik). Op zich heeft dat niet direct met Turkije en zeker niet met Turkse wetten te maken.

Het is enkel een probleem voor turken en vooral turkse politici met dubbel paspoort.

Zucht
26 december 2011, 16:13
Frankrijk is niet alleen. In Zwitserland zijn er al mensen veroordeeld tot geldboetes voor de ontkenning van de Armeense genocide. Tientallen landen hebben de gebeurtenissen al officieel erkend als genocide (waaronder België). In de USA zijn er al meer dan 40 staten die dit erkennen, en de wet is ook al door het federale congres aanvaard, maar uitvoering wordt nog tegengehouden door allerhande lobbygroepen. Weliswaar zijn er buiten Fr en Zw nog geen strafrechterlijke wetten voor de ontkenning ervan, maar in Nederland zijn bijv. al politici geschrapt van de kieslijsten omdat ze de genocide ontkenden.

Het is dus wel wat breder dan Frankrijk alleen.

Steve_M
26 december 2011, 16:15

Dus binnen een paar jaar mogen de wetten tegen de ontkenning van de holocaust terug de kast in? Mij best, hoor, van mij mogen die vandaag al verdwijnen.

Frankrijk eigenlijk het recht om dat soort oordeel uit te spreken. Voor een keer hebben
de Turken geen ongelijk als ze over een en ander dat in Algerije is gebeurd, beginnen te
praten.

Het verschil is dat er in Frankrijk boekenplanken volgeschreven zijn over wat er in Algerije is gebeurd, terwijl je in Turkije gewoon de cel invliegt als je nog maar verwijst de Armeense genocide. Nu is het wachten op de Franse wetten die het ontkennen of minimaliseren van de genocide op de Amerikaanse Indianen strafbaar maakt. Of op het ontkennen of minimaliseren van alle andere genocides.

Hoe dan ook: als er in Frankrijk een meerderheid te vinden is voor het invoeren van dergelijke wetten, dan moeten de Fransen dat maar doen. Als de Turkse diplomatie er dan in bestaat om te huilen "jamaja, de Fransen zijn ook stout geweest", dan is dat ook maar zo. Uiteindelijk zullen de Amerikanen wel beslissen of de Fransen hun wetje mogen houden zodat ze gebruik kunnen blijven maken van de basissen in Turkije. En als de Amerikanen dat zo beslissen, dan zal dat wetje stilletjes weer verdwijnen.

artisjok
26 december 2011, 16:26

De Turkse overheid erkent wel dat er een "massacre" gebeurde.

Wat je moslims in deze betreft
Author Hopes to Mitigate Prejudice Against Muslims in New Book on Armenian Genocide

The Armenian Genocide, the Holocaust and subsequent genocides are tragic events that should be forever remembered, reads a press release by the publisher published on PRWeb.com, promoting author Dr. Shahkeh Yaylaian Setian’s newly published book Humanity in the Midst of Inhumanity, which tells the stories of 16 descendants of survivors saved by Muslims who defied government orders and saved Armenians during the Armenian Genocide of 1915.

“In recognizing the brave actions of these noble Muslims, she hopes to mitigate the unjust prejudice against all Muslims. She describes the geo-political situation of the Genocide times and other issues of interest, such as the betrayal of Armenians by the 1923 Lausanne Treaty which did not mention Armenia nor the Armenian massacres, essentially rewarding the perpetrators of the Genocide with the land of the victims. The omission of fairly settling the Armenian issue was in order for allies to control the oil wealth in the region.
http://www.epress.am/en/2011/12/09/author-hopes-to-mitigate-prejudice-against-muslims-in-new-book-on-armenian-genocide.html
Wil je nog wat bronnen?
http://www1.yadvashem.org/yv/en/righteous/stories/muslim_rescuers.asp
http://www.nhregister.com/articles/2010/02/04/life/0204rescuers.txt

D'ARTOIS
26 december 2011, 16:48
Ik ken ook verhalen van SSers die Joden hebben geholpen hun noodlot te ontgaan.

Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.
Grosso modo hebben de Turken/Koerden verschrikkelijk huisgehouden onder de Armeniers en dat daar een zekere retaliatie uit volgde mag dan ook niet verbazingwekkend zijn.

Cynara Cardunculus
26 december 2011, 16:50

Author Hopes to Mitigate Prejudice Against Muslims in New Book on Armenian Genocide

The Armenian Genocide, the Holocaust and subsequent genocides are tragic events that should be forever remembered, reads a press release by the publisher published on PRWeb.com, promoting author Dr. Shahkeh Yaylaian Setian’s newly published book Humanity in the Midst of Inhumanity, which tells the stories of 16 descendants of survivors saved by Muslims who defied government orders and saved Armenians during the Armenian Genocide of 1915.

“In recognizing the brave actions of these noble Muslims, she hopes to mitigate the unjust prejudice against all Muslims. She describes the geo-political situation of the Genocide times and other issues of interest, such as the betrayal of Armenians by the 1923 Lausanne Treaty which did not mention Armenia nor the Armenian massacres, essentially rewarding the perpetrators of the Genocide with the land of the victims. The omission of fairly settling the Armenian issue was in order for allies to control the oil wealth in the region.
http://www.epress.am/en/2011/12/09/author-hopes-to-mitigate-prejudice-against-muslims-in-new-book-on-armenian-genocide.html
Wil je nog wat bronnen?

de Turkse overheid is voor jou hetzelfde als dissidente journalisten?

Elio di Supo
26 december 2011, 17:29
Wat bedoel je met "wat ook de feiten zijn"? Als je onschuldig denkt te zijn of bent, ga je toch ook nooit schuld bekennen?

Wir haben es nicht gewusst?

Cynara Cardunculus
26 december 2011, 17:51

doe geen moeite. Politie en gerecht zijn al lang op de hoogte van de zogenaamde "schaamtecultuur" (in 't plat vlaams ook wel "liegen en bedriegen" genoemd).

"jongeren" je weet wel, van die Finse, die zelfs op heterdaad betrapt worden, hebben " ikke niks gedaan menier "op hun tong liggen. Het maakt allang niks meer uit wat ze te vertellen hebben, dat krijg je dan.

Niemand verlangt van iemand dat hij schuld bekent als hij onschuldig is. Maar blijkbaar is het begrip "schuld" nog niet doorgedrongen bij die verrijkende volksgroep.

artisjok
26 december 2011, 18:45

The Republic of Turkey, the successor state of the Ottoman Empire, denies the word genocide is an accurate description of the events.
....
The Republic of Turkey's formal stance is that the deaths of Armenians during the "relocation" or "deportation" cannot aptly be deemed "genocide", a position that has been supported with a plethora of diverging justifications: that the killings were not deliberate or were not governmentally orchestrated, that the killings were justified because Armenians posed a Russian-sympathizing threat[138] as a cultural group, that Armenians merely starved, or any of various characterizations recalling marauding "Armenian gangs."[139][140][141] Some suggestions seek to invalidate the genocide on semantic or anachronistic grounds (the word "genocide" was not coined until 1943). Turkish World War I casualty figures are often cited to mitigate the effect of the number of Armenian dead.[142]

According to the retired ambassador of Turkey to Germany and Spain; Volkan Vural, the Turkish state should apologize for what happened to the Armenians during the deportations of 1915 and what happened to the Greeks during Istanbul Pogrom[143][144] He also states that, "I think that, the Armenian issue can be solved by politicians and not by historians. I don't believe that historical facts about this issue is not revealed. The historical facts are already known. The most important point here is that how this facts will be interpreted and will affect the future."[143]

http://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_Genocide

Cynara Cardunculus
26 december 2011, 18:51
wat wil je nu eigenlijk aantonen Artisjok? Iets wat iedereen al lang weet behalve jij?

surprise buttsecks
26 december 2011, 18:54

Mijn besneden penis begint te tintelen bij het horen van deze klanken, terwijl ik in mijn handen wrijf en mijn natte lippen smak.

artisjok
27 december 2011, 09:26
wat wil je nu eigenlijk aantonen Artisjok? Iets wat iedereen al lang weet behalve jij?

Wat weet iedereen?
Dat niet eens alle lidstaten van de EU de Armeense genocide erkennen.
Dat de motivatie van Sarkozy stemmenwinst is. Lijkenpikkerij wordt dat al eens genoemd.
Dat de Armeniërs ons eigenlijk niets kunnen schelen.

Ik denk dat het voor Armenië en de Armeniërs interessanter is dat de grens tussen Armenië en Turkije terug opengaat.
Frankrijk/Europa zou daar zijn schouders onder kunnen zetten.

artisjok
27 december 2011, 10:01

Wil je nog wat bronnen?

Waar heb je het over?
De auteur van het boek is Armeense, kind van overlevenden van de genocide.

Misschien moeten nog andere naties zich verontschuldigen tegenover Armenië.
She describes the geo-political situation of the Genocide times and other issues of interest, such as the betrayal of Armenians by the 1923 Lausanne Treaty which did not mention Armenia nor the Armenian massacres, essentially rewarding the perpetrators of the Genocide with the land of the victims. The omission of fairly settling the Armenian issue was in order for allies to control the oil wealth in the region.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrede_van_Lausanne_%281923%29

Cynara Cardunculus
27 december 2011, 10:09
Waarschijnlijk omdat de Armeense burger ons niets kan schelen
wie is "ons"?

ik volg het probleem van de niet-erkenning van de Armeense genocide al jaren.
In België is het al jaren verboden om deze genocide te ontkennen, ik heb je daar niks over horen zeggen.

artisjok
27 december 2011, 10:17
Wat weet iedereen?
Dat niet eens alle lidstaten van de EU de Armeense genocide erkennen.
Dat de motivatie van Sarkozy stemmenwinst is. Lijkenpikkerij wordt dat al eens genoemd.
Dat de Armeniërs ons eigenlijk niets kunnen schelen.

Ik denk dat het voor Armenië en de Armeniërs interessanter is dat de grens tussen Armenië en Turkije terug opengaat.
Frankrijk/Europa zou daar zijn schouders onder kunnen zetten.
wie is "ons"?

In België is het al jaren verboden om deze genocide te ontkennen, ik heb je daar niks over horen zeggen.

Dat is vriendelijk dat je de niet-erkenning van de Armeense genocide al jaren volgt.

En de Armeniërs zelf? Volg je die ook al jaren? (Weet je al in welk werelddeel Armenië ligt?)
Weet jij wat de Armeniërs zelf willen? Weet je iets van hun relatie met Nagorno Karabakh (Artsakh) en Azerbaijan? Weet jij wat daar gaande is?
Weet je iets van hun relatie met Turkije en hun andere buurlanden?

Je haalt 1 zin uit mijn post. De rest interesseert je wellicht niet.

Cynara Cardunculus
27 december 2011, 10:52
Ik weet waar Armenie ligt, zag recent nog een reportage van Jan Leyers waaruit niet direct bleek dat ze in Armenie weer een massa-slachting aan het voorbereiden zijn, en ik heb weet van de protesten (van de linkiewinkies!) vier jaar geleden. Wat schreef jij er toen over?

artisjok
27 december 2011, 11:08
Ik weet waar Armenie ligt, zag recent nog een reportage van Jan Leyers waaruit niet direct bleek dat ze in Armenie weer een massa-slachting aan het voorbereiden zijn, en ik heb weet van de protesten (van de linkiewinkies!) vier jaar geleden. Wat schreef jij er toen over?

Ik moet tot mijn schande toegeven dat ik nog niet zo lang weet heb van die protesten.
Hoe/waar/wanneer heb jij iets vernomen over die protesten?
Het eigenaardige is, wanneer ik in de archieven van de kranten naar Armenië zoek, vind ik enkel voetbalnieuws.
Dat jij die protesten, waarbij doden en gewonden vielen toeschrijft aan de "linkiewinkies", de respectloze manier waarop je er over schrijft, bewijzen dat je er niets van af weet; en dat het je ook niet interesseert.

Cynara Cardunculus
27 december 2011, 12:03
Ik moet tot mijn schande toegeven dat ik nog niet zo lang weet heb van die protesten.
Hoe/waar/wanneer heb jij iets vernomen over die protesten?
Het eigenaardige is, wanneer ik in de archieven van de kranten naar Armenië zoek, vind ik enkel voetbalnieuws.
Dat jij die protesten, waarbij doden en gewonden vielen toeschrijft aan de "linkiewinkies", de respectloze manier waarop je er over schrijft, bewijzen dat je er niets van af weet; en dat het je ook niet interesseert.

ik keek toen nog naar het linkiewinkie nieuws op de pravda.

artisjok
27 december 2011, 12:07

Ook in de archieven van "de redactie" is daar niets over terug te vinden.

kelt
27 december 2011, 16:58
Het gedrag van Turkije omtrent de Armeense kwestie is eigenlijk wat zielig.....

Trouwens doorheen de geschiedenis was menige "slachter" in Turkse dienst een.....Koerd.
Te vrezen valt dat ook bij de "bergturken" een serieus geval van amnesie te constateren zal zijn omtrent dergelijke zaken...

Elio di Supo
27 december 2011, 17:30
Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom Turkije zo moeilijk doet over die erkenning. Of het moet te maken hebben met het angst om het betalen van schadevergoedingen.

Als men de genocide officieel gaat erkennen dan geeft dit ook een signaal dat men in het reine wil komen met het verleden. Dit krampachtig ontkennen of verbieden wekt enkel maar de indruk dat men nog steeds sympathie heeft voor het gebeurde. Stel je voor dat Duitsland dezelfde houding aan de dag zou leggen voor de holocaust.

artisjok
27 december 2011, 20:18

Ook in de archieven van "de redactie" is daar niets over terug te vinden.

De NOS heeft er wel wat aandacht aan besteed.
http://nos.nl/artikel/68377-noodtoestand-uitgeroepen-in-armenie.html
http://nos.nl/artikel/68423-doden-en-gewonden-in-armenie.html

Maar die bedoelde je toch niet met "het linkiewinkie nieuws op de pravda".
Bij de Vlaamse media is niets terug te vinden.

Idem voor het Turks-Armeens akkoord.
http://nos.nl/artikel/96466-westen-blij-over-turksarmeense-toenadering.html

Dat interesseert ons blijkbaar niet.

Nestor Burma
28 december 2011, 19:51

Geen enkele wet hoort de geschiedenis te bepalen. En geen Turkse of Armeense of Joodse drukkingsgroepen zouden daarover in een Europees land iets te zeggen mogen hebben.

artisjok
28 december 2011, 20:55
Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom Turkije zo moeilijk doet over die erkenning. Of het moet te maken hebben met het angst om het betalen van schadevergoedingen.

Als men de genocide officieel gaat erkennen dan geeft dit ook een signaal dat men in het reine wil komen met het verleden. Dit krampachtig ontkennen of verbieden wekt enkel maar de indruk dat men nog steeds sympathie heeft voor het gebeurde. Stel je voor dat Duitsland dezelfde houding aan de dag zou leggen voor de holocaust.

Uiteraard heeft Turkije schrik voor wat ze mogelijk zouden verliezen.
Immers :
She describes the geo-political situation of the Genocide times and other issues of interest, such as the betrayal of Armenians by the 1923 Lausanne Treaty which did not mention Armenia nor the Armenian massacres, essentially rewarding the perpetrators of the Genocide with the land of the victims. The omission of fairly settling the Armenian issue was in order for allies to control the oil wealth in the region. "He who owns the oil will rule the world." (M. Henry Berenger, French Senate, 12-12-1919)
http://www.prweb.com/releases/2011/12/prweb9025154.htm

Het al dan niet erkennen van de Armeense genocide heeft niets te maken met menselijkheid, maar alles met politiek.

Israel Mustn’t Politicize the Armenian Genocide

The possibility of officially recognizing the Armenian Genocide was for years weighed in terms of Israel’s foreign-policy interests in Turkey, on the one hand, and fear over the loss of the concept of “Holocaust” as an exclusive Jewish “property” on the other. Morality or identification with the Armenian holocaust were secondary issues that occasionally made their way into the public debate, reads an editorial piece published by Haaretz.com.

Now, too, the Israeli Prime Minister’s Office has interfered with the deliberations of the Knesset Education, Culture and Sports Committee on the issue, on the grounds that the session’s outcome could sabotage Israel-Turkey relations.

In this context, it is worth recalling that after the Turkish flotilla incident, a number of Knesset members and cabinet ministers threatened to put the Armenian Genocide on the Israeli agenda, to avenge the verbal attacks against Israel by Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan.

...... But at the time, Israel chose moral silence, and even used its friends in the US Congress to keep it from recognizing the Armenian Genocide.
.....
But for Israel to make this recognition at a time that is politically convenient to it, as part of a tit-for-tat and as a means to provoke Turkey, is light years away from the recognition the Armenian people deserve.

http://www.epress.am/en/2011/12/28/israel-mustnt-politicize-the-armenian-genocide.html

Dixie
28 december 2011, 22:11

blijkbaar:roll:

artisjok
29 december 2011, 14:58
blijkbaar:roll:

Het is vooral een "grond"-kwestie, anders zou Turkije de genocide al lang erkend hebben.

artisjok
30 december 2011, 12:02
wie is "ons"?

Is België ook zo consequent om de Armeense genocide op te nemen in de verplichte leerstof in de geschiedenisles?

Jij zou dat toch moeten weten, jij volgt de niet-erkenning van de Armeense genocide al jaren.

Cynara Cardunculus
30 december 2011, 12:08
Is België ook zo consequent om de Armeense genocide op te nemen in de verplichte leerstof in de geschiedenisles?

Jij zou dat toch moeten weten, jij volgt de niet-erkenning van de Armeense genocide al jaren.

ik ben ook al jaren geleden afgestudeerd.

artisjok
30 december 2011, 12:12
ik ben ook al jaren geleden afgestudeerd.

Jij volgt de niet-erkenning van de Armeense genocide toch al jaren.

Cynara Cardunculus
30 december 2011, 12:14
Jij volgt de niet-erkenning van de Armeense genocide toch al jaren.

waar zei ik dat ik dat "op school" heb geleerd?

artisjok
30 december 2011, 12:21
waar zei ik dat ik dat "op school" heb geleerd?

Ik weet wel dat de Armeense genocide in onze tijd niet onderwezen werd.
Maar in een land waar de ontkenning strafbaar is, verwacht je toch dat dit opgenomen wordt in de leerstof.

Jij volgt de niet-erkenning van de Armeense genocide (net als Armenië en de Armeniërs http://forum.politics.be/showthread.php?p=5889877#post5889877 ) Je zou dan toch ook moeten weten of er iets onderwezen wordt over de Armeense genocide. Of interesseert het je dan niet meer.

Cynara Cardunculus
30 december 2011, 12:34
Ik weet wel dat de Armeense genocide in onze tijd niet onderwezen werd.
Maar in een land waar de ontkenning strafbaar is, verwacht je toch dat dit opgenomen wordt in de leerstof.

Jij volgt de niet-erkenning van de Armeense genocide (net als Armenië en de Armeniërs http://forum.politics.be/showthread.php?p=5889877#post5889877 ) Je zou dan toch ook moeten weten of er iets onderwezen wordt over de Armeense genocide. Of interesseert het je dan niet meer.

Het verbod op ontkenning van genocides is tamelijk recent. In ieder geval nog niet van kracht toen ik studeerde.
Waarom zou ik dan moeten weten of op de school waar jouw kinderen lopen iets over de armeense genocide wordt verteld? dat is wel JOUW probleem. Mijn kinderen hebben hun master diploma al een tijdje geleden gehaald.

artisjok
30 december 2011, 12:39
Het verbod op ontkenning van genocides is tamelijk recent. In ieder geval nog niet van kracht toen ik studeerde.
Waarom zou ik dan moeten weten of op school iets over de armeense genocide wordt verteld?
Omdat jij de erkenning al jaren volgt.
Zie je dat niet als onderdeel van die erkenning?

Cynara Cardunculus
30 december 2011, 12:46
Omdat jij de erkenning al jaren volgt.
Zie je dat niet als onderdeel van die erkenning?

serieus ik begrijp U niet.

Ik behoor tot geen enkele commissie die zich buigt over de leerprogramma's.
Ik bestel wel regelmatig boeken in de plaatselijke bib.
Ik zie dus niet in waarom het feit dat ik al jaren het turkse probleem met de Armeense genocide volg, nu ineens zou moeten leiden tot een parlementaire vraag van mijnentwege om dit op te nemen in het pakket van de geschiedenislessen?

Vind je dat de geschiedenislessen moeten vol gepropt worden met een opsomming van alle mogelijke genocides van de voorbij eeuwen, zodat deze door de leerlingskes niet meer kunnen ontkend worden?

Heb jij ooit iets geleerd over de genocide in India waar 80 miljoen hindoes door de moslims werden afgeslacht? Ik alvast niet, en toch weet ik dat ondertussen.
Boeken lezen helpt.

Txiki
30 december 2011, 12:49
En? Zijn de Turken nog boos?

Cynara Cardunculus
30 december 2011, 12:51
En? Zijn de Turken nog boos?

maar ja... heeft Erdogan nu niet alle diplomatieke betrekkingen afgeschaft?

Txiki
30 december 2011, 12:56
maar ja... heeft Erdogan nu niet alle diplomatieke betrekkingen afgeschaft?

Geen idee, eigenlijk. Ik volg het politieke luik in deze kwestie niet. Omdat ik het maar wat poppenkast vind. Wat hebben de Armeniërs hier nu aan?

Het enige wat ik me kan inbeelden is dat het een manier is om extra inkomsten te hebben als staat ten gevolge van de mogelijk vele boetes die geïnd zouden kunnen worden bij Turken voor het ontkennen van de genocide.

artisjok
30 december 2011, 12:57
serieus ik begrijp U niet.

Je begrijpt me maar al te goed. Maar doet nu alsof.

Anders moet je toegeven dat je de niet-erkenning van de Armeense genocide helemaal niet volgt.

Samuray
31 december 2011, 23:29

Dus niet.

Samuray
31 december 2011, 23:31
De Turkse overheid gedraagd zich in dit geval zoals een op heterdaad betrapte gangster die hardnekkig blijft ontkennen, ondanks de vele bewijzen...Belachelijk als het niet zo triestig was.

Geen "vele bewijzen". Wat we tegenkomen zijn vervalsingen, bedrog, fraude en dergelijke onethische materie.

Samuray
31 december 2011, 23:34
Kan ook moeilijk anders als u de onderstaande referenties leest. Enver Pasha had o.m. dit te zeggen tegen de Amerikaanse ambassadeur Morgenthau

The Ottoman Empire should be cleaned up of the Armenians and the Lebanese. We have destroyed the former by the sword, we shall destroy the latter through starvation.

Of deze uitlating van Talaat Pasha tegenover de Duitse ambassadeur

Turkey is taking advantage of the war in order to thoroughly liquidate (grundlich aufzaumen) its internal foes, i.e., the indigenous Christians, without being thereby disturbed by foreign intervention.

Tenslotte inspireerde de Armeense genocide ene A. Hitler tot volgende uitspraak nav zijn inschatting dat de westerse mogendheden na een tijdje de holocaust zouden vergeten

Who, after all, speaks today of the annihilation of the Armenians?

http://www.armeniapedia.org/index.php?title=Armenian_Genocide_Quotes

Een Turkse minister die aan jan en alleman verkondigt dat hij de Armenen uit wil roeien...
Welke planeet leven jullie (pro-)Armeense volgelingen eigenlijk?

(dat Hitler-citaat is zo'n voorbeeld van vervalsingen en fraude waarover ik eerder heb gehad)

Samuray
31 december 2011, 23:35
Triest al die wetten die een mens verbieden zus of zo te denken of te communiceren. Hoe kan je straks nog weten of er een idioot voor je staat of een redelijk mens ?

Ivm de genocide op de Armeniërs : het bewijst dat Turkije eigenlijk toch wel een beetje deel uit maakt van Europa (en zeer zeker een Europese geschiedenis en verleden) Welke bloeiende Europese natie heeft geen genocide op zijn conto ? Allemaal zijn ze ooit zwaar over de schreef gegaan. 't Is dat mijn geheugen me een beetje in de steek laat maar ben er laatst nog enkele tegen gekomen in boeken. Tijdens de periode van de kolonisatie is het bij elke Europese natie wel ergens en soms meer dan één keer zwaar uit de hand gelopen en ik heb het dan niet of enkele dorpjes die van de kaart werden geveegd maar hele streken, ... Steevast ging het om honderd(en) duizend(en) slachtoffers. De Turken zijn geen uitzondering. Hun groepsdenken mag wel eens ophouden.

Europeanen zoeken partners in crime. Turken kunnen tevens anders op hoger moreel nivo dan hun zitten, dat is onacceptabel voor ze.

UnionJack
1 januari 2012, 01:22
Europeanen zoeken partners in crime. Turken kunnen tevens anders op hoger moreel nivo dan hun zitten, dat is onacceptabel voor ze.

Ipv normale waarden te ontwikkelen, hun seculier apparaat hoog te houden, kiezen ze nu duidelijk voor een verdere verachtelijking van hun land; ze zijn boos ja, op Frankrijk, op Koerden, op wie nog allemaal?
Als er dan weer een aardbeving is, dan laten ze liever hun eigen bevolking dood gaan dan dat ze hulp moeten aanvaarden.
Echt achterlijk dat land, net zoals zovelen in die regio. Nog een geluk dat ze hier niet te dichtbij liggen, zou gevaarlijk zijn.

UnionJack
1 januari 2012, 01:24
PS , ik ben reeds 2x in Turkije geweest en wou komend jaar naar Egypte gaan, maar puur uit principe zal ik mijn geld wel elders op doen. Westerse toeristen zijn daar toch niet meer welkom.

den dinges
1 januari 2012, 01:55
Geen "vele bewijzen". Wat we tegenkomen zijn vervalsingen, bedrog, fraude en dergelijke onethische materie.

Dus volgens jou liegen de Armeniërs ? Zij zijn nooit " ge-genocideert " door de Turken ? Die 1,5 miljoen Armeniërs, mannen vrouwen kinderen en grijsaards, die zijn zomaar, plotseling overleden ? Een epidemie misschien ? Loodvergiftiging ? Allergie aan stroppen ? Collectieve zelfmoord ?
Zeg het eens, wij zijn benieuwd ?

den dinges
1 januari 2012, 01:58
PS , ik ben reeds 2x in Turkije geweest en wou komend jaar naar Egypte gaan, maar puur uit principe zal ik mijn geld wel elders op doen. Westerse toeristen zijn daar toch niet meer welkom.

Ik zet geen voet meer in moslimlanden. Als blanke westerling moet je daar veel te veel op je tellen passen, en voor zulke zever ga ik niet op vakantie ergens.

Cynara Cardunculus
1 januari 2012, 02:07
Dus volgens jou liegen de Armeniërs ? Zij zijn nooit " ge-genocideert " door de Turken ? Die 1,5 miljoen Armeniërs, mannen vrouwen kinderen en grijsaards, die zijn zomaar, plotseling overleden ? Een epidemie misschien ? Loodvergiftiging ? Allergie aan stroppen ? Collectieve zelfmoord ?

Ze gingen "op reis" maar waren vergeten hun eten mee te brengen.

Elio di Supo
1 januari 2012, 03:20
Een Turkse minister die aan jan en alleman verkondigt dat hij de Armenen uit wil roeien...
Welke planeet leven jullie (pro-)Armeense volgelingen eigenlijk?

(dat Hitler-citaat is zo'n voorbeeld van vervalsingen en fraude waarover ik eerder heb gehad)

U gaat het ons eens allemaal vertellen zeker? Waarom doen jullie Turken er toch nog steeds zo kinderachtig over?

Bovendien, het feit dat ik erken dat er een Armeense genocide heeft plaatsgevonden maakt me niet pro. U gaat blijkbaar graag over tot dat soort zwart-wit denken. Ga nu maar in een hoekje wat mokken dat de boze buitenwereld uw fabeltjes maar niet wil geloven.

Samuray
1 januari 2012, 17:44
Ipv normale waarden te ontwikkelen, hun seculier apparaat hoog te houden, kiezen ze nu duidelijk voor een verdere verachtelijking van hun land; ze zijn boos ja, op Frankrijk, op Koerden, op wie nog allemaal?
Als er dan weer een aardbeving is, dan laten ze liever hun eigen bevolking dood gaan dan dat ze hulp moeten aanvaarden.
Echt achterlijk dat land, net zoals zovelen in die regio. Nog een geluk dat ze hier niet te dichtbij liggen, zou gevaarlijk zijn.

Je blik is vertroebeld. Hoe komt dat?
En dat van de aardbeving, hoe kom je erbij?

Samuray
1 januari 2012, 17:46

1,5 miljoen is een uit de lucht gegrepen aantal, het waren er minder.
Daar jij met dit cijfer aankomt, daag ik je uit om dat met een solide bron te onderbouwen.
Verder daag ik je uit om bewijzen voor een genocide te overleggen.

Samuray
1 januari 2012, 17:50
U gaat het ons eens allemaal vertellen zeker? Waarom doen jullie Turken er toch nog steeds zo kinderachtig over?

Bovendien, het feit dat ik erken dat er een Armeense genocide heeft plaatsgevonden maakt me niet pro. U gaat blijkbaar graag over tot dat soort zwart-wit denken. Ga nu maar in een hoekje wat mokken dat de boze buitenwereld uw fabeltjes maar niet wil geloven.
Als ik kritische houding tegen deze beschuldiging aanneem, maakt dat mij niet perse een Turk. De foraleden hier die het voor de Armenen opnemen zijn immers ook niet automatisch Armenen (inclusief jij).
Als je een Armeense genocide erkent, adviseer ik je om de bewijzen goed na te lopen.

Dixie
1 januari 2012, 17:58
Daar jij met dit cijfer aankomt, daag ik je uit om dat met een solide bron te onderbouwen.

het minimaliseren is begonnen... laat me raden een turk zeker:roll:

http://www.mega.nu:8080/ampp/rummel/sod.chap5.htm
knock yourself out

artisjok
1 januari 2012, 18:52

Wat is jouw (politieke) motivatie?

eno2
1 januari 2012, 20:14
Een genocide is een genocide - als de Turkskes echt bij de EU willen, dan zullen ze minstens het bestraffen van de aanklagers van die genocide moeten opgeven. Misschien wordt hun trots gespaard en moeten ze de genocide niet officieel erkennen....
Maar ik zet 10000€ in dat ze niet in de EU komen met een volwaardig statuut

artisjok
1 januari 2012, 22:00
Omdat onze Vlaamse/Europese media hierover niet bericht :

Turkish Premier has once more criticized France for a bill criminalizing the denial of Armenian Genocide.

No one must pursue policy of exploiting Turkey for electoral gains – it is unacceptable. France is not considering its own role in the 1915 events – its provocations and logistical support to gangs, the Turkish premier said in a televised addressed to the nation.
Recep Erdogan called for opening archives and stated Turkey is against distorting historical facts.

Depending on France moves with respect to the Armenian Genocide bill, Turkey will consistently implement retaliatory measures. “We are not going to conceal anything. We are not against revealing historical facts, but we are against distorting history,” Erdogan said.
http://www.tert.am/en/news/2012/01/01/erdoghan/

Representatives of Turkic peoples living in Saint Petersburg, Russia, are highly critical of the French National Assembly for approving a bill criminalizing denial of the Armenian Genocide.

The action was organized by the Azeri community. Ismail Agayev, Chairman of the International Diasporan Center, announced the goal of the picket. The participants chanted slogans – “Sarkozy, stop!”, “France’s parliament, stop!”, “Azerbaijan and Turkey are brothers!”, “Karabakh belongs to Azerbaijan!”

The protesters demanded that France not be allowed to remain OSCE Minsk Group co-chairing country any more.
http://www.tert.am/en/news/2012/01/01/turks/

Om dit te begrijpen moeten we er nu een kaart bijnemen van de Zuid-Kaukasus, en opzoeken wat de relaties zijn tussen Turkije, Azerbeidzjan, Nagorno-Karabach (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nagorno-Karabach) en Armenië.

Elio di Supo
1 januari 2012, 22:09
Omdat onze Vlaamse/Europese media hierover niet bericht :

Turkish Premier has once more criticized France for a bill criminalizing the denial of Armenian Genocide.

No one must pursue policy of exploiting Turkey for electoral gains – it is unacceptable. France is not considering its own role in the 1915 events – its provocations and logistical support to gangs, the Turkish premier said in a televised addressed to the nation.
Recep Erdogan called for opening archives and stated Turkey is against distorting historical facts.

Depending on France moves with respect to the Armenian Genocide bill, Turkey will consistently implement retaliatory measures. “We are not going to conceal anything. We are not against revealing historical facts, but we are against distorting history,” Erdogan said.
http://www.tert.am/en/news/2012/01/01/erdoghan/

Representatives of Turkic peoples living in Saint Petersburg, Russia, are highly critical of the French National Assembly for approving a bill criminalizing denial of the Armenian Genocide.

The action was organized by the Azeri community. Ismail Agayev, Chairman of the International Diasporan Center, announced the goal of the picket. The participants chanted slogans – “Sarkozy, stop!”, “France’s parliament, stop!”, “Azerbaijan and Turkey are brothers!”, “Karabakh belongs to Azerbaijan!”

The protesters demanded that France not be allowed to remain OSCE Minsk Group co-chairing country any more.
http://www.tert.am/en/news/2012/01/01/turks/

Om dit te begrijpen moeten we er nu een kaart bijnemen van de Zuid-Kaukasus, en opzoeken wat de relaties zijn tussen Turkije, Azerbeidzjan, http://nl.wikipedia.org/wiki/Nagorno-KarabachNagorno-Karabach en Armenië.

Tja, de Turken en aanverwanten zijn niet zo opgezet met de Franse strafbepalingen op het ontkennen van een genocide. Dat is nu toch ook niet om van verbazing achterover te vallen.

Straatplan
1 januari 2012, 22:28
Het ontkennen van de Armeense genoice is het zelfde als het ontkennen van de Holocaust. Van mij mag je want achterlijkheid is er niet om te verbieden maar om mee te lachen.

eno2
1 januari 2012, 23:45
Het ontkennen van de Armeense genoice is het zelfde als het ontkennen van de Holocaust. Van mij mag je want achterlijkheid is er niet om te verbieden maar om mee te lachen.

Nee want het ging over deportaties en niet over kampen en er was geen derde partij die alles kon komen vaststellen.

Samuray
2 januari 2012, 18:04
het minimaliseren is begonnen... laat me raden een turk zeker:roll:

http://www.mega.nu:8080/ampp/rummel/sod.chap5.htm
knock yourself out

Wat gekeken, de auteur verwijst naar Armeen Dadrian. Deze staat bekend om zijn gerommel met bronmateriaal. Naast sexuele misbruik studentes. Oftewel iemand met een integriteit van nul.
Verder gebruikt hij informatie van de beruchte oorlogspropaganda werk van de Britten (opgesteld door Bryce, Toynbee). Daarnaast passeren nog ene na andere Armeense auteurs de revue in zijn tabel van http://www.mega.nu:8080/ampp/rummel/sod.tab5.1a.gif.
Volgens hem zijn er tussen de 300.000 tot 2,6 miljoen Armenen gedood, hij neemt 1,4 miljoen als zekere.
Als je bedenkt dat neutrale bronnen het aantal Armenen op maximaal 1,5 miljoen stelden, dan is een cijfer van 1,4 miljoen dubieus (naoorlogse cijfer volgens Britse ambassade: bijna 1 miljoen overlevenden).

Hij is een politicoloog. Als die met cijfers gaan werken krijg je gegarandeerd een lading aan onzin.

Meer over deze fantast:
http://www.tallarmeniantale.com/GS-rummel.htm

Samuray
2 januari 2012, 18:07
Wat is jouw (politieke) motivatie?

Het is tenhemelschreiend om te zien hoe de wetenschap door deze figuren omlaag gehaald wordt met hun dubieuze werkwijze om een genocide te verkondigen als feit.
Gebruik frauduleus materiaal, vervalsingen, bedrog: ze krijgen vrije baan.

Schande voor de wetenschap.

Samuray
2 januari 2012, 18:09
Een genocide is een genocide - als de Turkskes echt bij de EU willen, dan zullen ze minstens het bestraffen van de aanklagers van die genocide moeten opgeven. Misschien wordt hun trots gespaard en moeten ze de genocide niet officieel erkennen....
Maar ik zet 10000€ in dat ze niet in de EU komen met een volwaardig statuut

Geen zorgen, Turken willen echt niet bij de EU. Er kan niet eens een beslissing genomen worden om een crisis te bezweren. Bijna 30 koppen die alle kanten op willen, stuurloos.

Dixie
2 januari 2012, 18:30
Geen zorgen, Turken willen echt niet bij de EU. Er kan niet eens een beslissing genomen worden om een crisis te bezweren. Bijna 30 koppen die alle kanten op willen, stuurloos.

en vice versa en nu nog alle turken de bak in die de genocide ontkennen en minimaliseren en iedereen is gelukkig!

artisjok
2 januari 2012, 19:08
en vice versa en nu nog alle turken de bak in die de genocide ontkennen en minimaliseren en iedereen is gelukkig!

Ik denk dat je het toch wat te simplistisch ziet.

artisjok
2 januari 2012, 19:12
Wat gekeken, de auteur verwijst naar Armeen Dadrian. Deze staat bekend om zijn gerommel met bronmateriaal. Naast sexuele misbruik studentes. Oftewel iemand met een integriteit van nul.
Verder gebruikt hij informatie van de beruchte oorlogspropaganda werk van de Britten (opgesteld door Bryce, Toynbee). Daarnaast passeren nog ene na andere Armeense auteurs de revue in zijn tabel van http://www.mega.nu:8080/ampp/rummel/sod.tab5.1a.gif.
Volgens hem zijn er tussen de 300.000 tot 2,6 miljoen Armenen gedood, hij neemt 1,4 miljoen als zekere.
Als je bedenkt dat neutrale bronnen het aantal Armenen op maximaal 1,5 miljoen stelden, dan is een cijfer van 1,4 miljoen dubieus (naoorlogse cijfer volgens Britse ambassade: bijna 1 miljoen overlevenden).

Hij is een politicoloog. Als die met cijfers gaan werken krijg je gegarandeerd een lading aan onzin.

Meer over deze fantast:
http://www.tallarmeniantale.com/GS-rummel.htm

Het is tenhemelschreiend om te zien hoe de wetenschap door deze figuren omlaag gehaald wordt met hun dubieuze werkwijze om een genocide te verkondigen als feit.
Gebruik frauduleus materiaal, vervalsingen, bedrog: ze krijgen vrije baan.

Schande voor de wetenschap.

Ik vind het hemeltergend dat de discussie zou moeten gaan over aantallen en de definitie van genocide.
Ik vind het even hemeltergend dat de (niet-)erkenning of ontkenning misbruikt wordt voor politieke doeleinden.
Geen van allen betuigt de slachtoffers het respect die ze verdienen.
Geen van allen heeft ook maar een sikkepit medeleven voor de Armeniërs en andere bewoners van Zuid-Kaukasus.

Nr.10
5 februari 2012, 17:26
(mooie post)

Het doet er echter niet toe. Feit is dat hij van Joodse afkomst is, net zoals DSK, Kouchner en zovele andere prominente politici in Frankrijk. Feit is dat personen van Joodse afkomst in Frankrijk zwaar oververtegenwoordigd zijn in media, politiek en bedrijfsleven t.o.v. hun aandeel in de bevolking en dat mensen van christelijke en islamitische afkomst ondervertegenwoordigd zijn.

Feit is dat er een excessief, sterk pro-Israëlisch Joods communautarisme is in Frankrijk, waarbij alle partijen b.v. jaarlijks aanschuiven voor "le diner du CRIF", de Franse versie van AIPAC. Feit is ook dat deze pro-Israëlische Joodse communautaristen elkaar steunen over de partijgrenzen heen, zoals Sarkozy die DSK benoemt aan het hoofd van het IMF.

Feit is ook dat de grote theoretici van het racisme in Frankrijk tegen de volkswijken, tegen de Afrikanen, ... precies de grote tenoren van het Joodse communautarisme zijn, zoals Alain Finkielkraut.

Als Sarkozy en DSK twee zwarten waren, dan was er jaren gediscussieerd of dat er geen communautaire solidariteit in het spel zat. Vermits het mensen van Joodse afkomst zijn, mag dat niet, en dit terwijl de zwarten toch veel meer hebben geleden dan de Joden.

Het is demagogisch en populistisch om al deze feiten weg te wuiven door te verwijzen naar een aantal groteske antisemitische complottheoriën. Het antisemitisme moet bestreden worden, maar het mag ons niet verhinderen om alle communautarismen, ook het Joodse, te bestrijden.
Tegenover communautarisme staat liberalisme, verantwoordelijk voor:

atomisering
vermarkting van de samenleving
verlies aan solidariteit
verlies van waardenoriëntaties
verlies van legitimiteit
verlies van identiteit
verlies aan vermogen tot kritische zingeving

Uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Communitarisme

Dit gezegd zijnde: het Belgische volk moet zich eenzijdig het recht voorbehouden iedereen terug naar huis te sturen naar waar ze vandaan komen, naar eigen goeddunken, zoveel als nodig.

Dazi Martina
6 februari 2012, 01:13
Moslims zijn altijd boos als ze hun zin niet krijgen. Vreselijk irritant * KNIP *.

Cynara Cardunculus
7 februari 2012, 10:28
je hebt het artikel niet gelezen, het is langs moeders zijde dat de joodse afstamming zit, maar vermits zijn grootmoeder katholiek was zou in principe zijn moeder niet joods zijn, ook al is zijn grootvader (moeders vader) wel joods.

en weet je wie ook van joodse afkomst én van Saloniki was? Kemal Atatürk!

artisjok
7 februari 2012, 19:13
(mooie post)

atomisering
verlies aan solidariteit
verlies van legitimiteit
verlies van identiteit

Dit gezegd zijnde: het Belgische volk moet zich eenzijdig het recht voorbehouden iedereen terug naar huis te sturen naar waar ze vandaan komen, naar eigen goeddunken, zoveel als nodig.

Naar beneden schijten is makkelijker dan naar boven schijten.

F.B.
9 februari 2012, 19:09
Moslims zijn altijd boos als ze hun zin niet krijgen. Vreselijk irritant * KNIP *.

Wat stond er?

Nr.10
10 februari 2012, 00:09
(mooie post)

atomisering
verlies aan solidariteit
verlies van legitimiteit
verlies van identiteit

Naar beneden schijten is makkelijker dan naar boven schijten.
Deze twee post staan los van elkaar. Communautarisme verdedigen tegenover liberalisme staat allesbehalve gelijk aan 'naar beneden schijten'. Het heeft te maken met het verdedigen van waarden. Tegenover een systeem dat die waarden vernietigt, het liberaal-kapitalisme.