PDA

View Full Version : Wat moet er met Israel gebeuren?

Pagina's : [1] 2

Elio di Supo
28 december 2011, 00:36
Ik heb al vaak gehoord en gelezen dat Israel geen bestaansrecht heeft en dat de Joden de Palestijnen onterecht hun land hebben ontnomen.

Wat ik echter minder vaak verneem is hoe het verder moet met de Joden indien ze de staat Israel zouden opgeven en het land verlaten. Of moeten ze het land niet verlaten en samen regeren met de Palestijnen? Of een twee-statenregeling?

Kortom, het is gewoon uit nieuwsgierigheid welke oplossing de meeste voorkeur zou genieten.

lombas
28 december 2011, 00:41
Volgens het verdrag van Montevideo hebben zowel Israel als Palestina een volledig soeverein recht.

Kasumi
28 december 2011, 01:31
Ik heb al vaak gehoord en gelezen dat Israel geen bestaansrecht heeft en dat de Joden de Palestijnen onterecht hun land hebben ontnomen.

Dat klopt.

De betere vraag zou zijn: Wat nu met Palestina en de Palestijnen?

Etnisch zuiveren, uitmoorden of hen een onleefbare niet soevereine "staat" geven die vol nederzettingen en checkpoints staan?

Wanneer stopt Israel de bezetting, nederzettingen, misdaden tegen de mensheid en waar en wanneer geeft het haar grenzen prijs, want de grenzen blijven maar illegaal uitbreiden?

De Palestijnen zijn niet tegen die Israelische terreur opgewassen. Israel wil geen vrede.

Een door de VN erkende soevereine staat op basis van de 67 grenzen is aangewezen en long overdue.

Tamam
28 december 2011, 01:38
Israel heeft bestaansrecht, er wonen daar nu generaties die er ook niet aan kunnen doen dat de Britten zich lieten doen door zionistische drukkingsgroepen.

Moest Israel de grenzen van '67 respecteren zou dit een goed begin zijn van een langdurig vredesproces tussen beide staten.

Dixie
28 december 2011, 13:10
huidige genzen en twee staten

lombas
28 december 2011, 13:21
huidige genzen en twee staten

En de talloze exclaves? Meteen ook een douaneunie of wat?

;-)

maddox
28 december 2011, 13:22
Stolp erover en binnen 100 jaar nog eens gaan kijken, als de laatste kruitdamp is opgeklaart.

bgf324
28 december 2011, 15:09
Verplichte verhuizing van de Joden naar Texas.

Antoon
28 december 2011, 15:15
Wat u denkt dat moet gebeuren is van weinig tel.

Wat reëel zal gebeuren is interessanter.

Naar mijn mening gaan Israel's vijanden de volgende 50 jaar blijven roepen, schreeuwen en stoken en als antwoord nog meer op hun bakkes krijgen als de 50 voorbije jaren.

Kasumi
28 december 2011, 17:47
Niets, Israel moet blijven zoals het is.

Vreemde optie. Bedoelt ge een eeuwige kolonie behouden?

De VN heeft 2 staten erkend. Palestina was rijp in 48 om erkend te worden. Tot de oorlog kwam.

Vandaag de dag is het nog meer rijp en voldoet het aan alle voorwaarden. Dat bewijst ook de toetreding tot UNESCO. De VN heeft een obligatie deze staat zo snel mogelijk officiëel te erkennen.

Albrecht
28 december 2011, 18:05
Één seculiere staat voor alle burgers, vrij van agressief Joods en Islamitisch fundamentalisme. De twee staten zouden anders toch al vrij snel terug in conflict geraken...

straddle
28 december 2011, 18:05
Israel afschaffen, Palestina terug aan de palestijnen.

Niet identitaire joden mogen blijven als ze zich koest houden en gewoon hun godsdienst willen beleven zoals dat reeds het geval was voor de zionisten voet aan de grond zetten.

De identitaire joden en ''zionisten'':

1. ofwel naar Birobidjan, de Joodse Autonome Oblast in Rusland. Vermits het toch vol zit met russische joden in Israel lijkt me dat perfect haalbaar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Birobidzhan#
2. ofwel naar New York (en LA), waar ze toch al de scepter zwaaien.

.

bgf324
28 december 2011, 20:16
Één seculiere staat voor alle burgers, vrij van agressief Joods en Islamitisch fundamentalisme. De twee staten zouden anders toch al vrij snel terug in conflict geraken...

Joodse fundamentalisten kijken je wel raar aan op straat, en spuwen naar 8-jarige meisjes, maar ze doen verder niet echt iemand kwaad.

Erger zijn die grotere groep zionistische joden; Ze zijn al meerdere oorlogen begonnen om hun imperialistische honger te stillen: geld en macht is het enige wat telt. Mensenlevens zijn niets waard.

Kijk naar Amerika; het voornaamste Jodenland ter wereld. De bevolking wordt er dom gehouden door de media, uitgemolken door het economische beleid, en bestuurt door Joodse pionnen (Vooral republikeinen, maar ook Obama's campagne werd grotendeels door Joods geld betaalt)

Als je ziet hoeveel kwaad zulke kleine groep (13 miljoen) aanricht, dan weet je genoeg; Er is niets zo verderfelijk als het zionisme.

Albrecht
28 december 2011, 20:22
Joodse fundamentalisten kijken je wel raar aan op straat, en spuwen naar 8-jarige meisjes, maar ze doen verder niet echt iemand kwaad.

Erger zijn die grotere groep zionistische joden; Ze zijn al meerdere oorlogen begonnen om hun imperialistische honger te stillen: geld en macht is het enige wat telt. Mensenlevens zijn niets waard.Ik beschouw de vocale groep 'modern orthodoxen'/religieus zionisten evengoed als fundamentalistisch, afhankelijk van hoe ze hun zionisme beleven.

Kijk naar Amerika; het voornaamste Jodenland ter wereld. De bevolking wordt er dom gehouden door de media, uitgemolken door het economische beleid, en bestuurt door Joodse pionnen (Vooral republikeinen, maar ook Obama's campagne werd grotendeels door Joods geld betaalt)Ik zoek geen complotten achter de algemene uiting van onze decadente cultuur... dat is evengoed volledig eigen aan de moderne kapitalistische wereld.

bgf324
28 december 2011, 20:42
Israel afschaffen, Palestina terug aan de palestijnen.

Niet identitaire joden mogen blijven als ze zich koest houden en gewoon hun godsdienst willen beleven zoals dat reeds het geval was voor de zionisten voet aan de grond zetten.

De identitaire joden en ''zionisten'':

1. ofwel naar Birobidjan, de Joodse Autonome Oblast in Rusland. Vermits het toch vol zit met russische joden in Israel lijkt me dat perfect haalbaar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Birobidzhan#
2. ofwel naar New York (en LA), waar ze toch al de scepter zwaaien.

.

Lijkt me nog het beste plan. Ik zou eerder kiezen voor Texas. New York of LA zijn te progressief (Democratisch).

bgf324
28 december 2011, 20:43
Ik beschouw de vocale groep 'modern orthodoxen'/religieus zionisten evengoed als fundamentalistisch, afhankelijk van hoe ze hun zionisme beleven.

Ik zoek geen complotten achter de algemene uiting van onze decadente cultuur... dat is evengoed volledig eigen aan de moderne kapitalistische wereld.

Ik zoek ook niets. Ik stel gewoon vast dat Amerika het meest decadente land ter wereld is, en dat die decadentie veroorzaakt is door het Joods-kapitalistische gedachtegoed.

Scherven A. Mok
28 december 2011, 21:15
België zou een lichtend voorbeeld kunnen zijn voor al die Semieten ginder achter.

Joden en Palestijnen moeten de macht delen in 1 land.

Trouwen in de familie is niet meer van deze tijd :-)

Dixie
28 december 2011, 22:12

De VN heeft 2 staten erkend. Palestina was rijp in 48 om erkend te worden. Tot de oorlog kwam.

die ze zelf begonnen zo klaar waren ze er voor:roll:

maddox
28 december 2011, 23:55

De VN heeft dat dan ook gedaan toen. Israël en TransJordanië.

Resultaat, dat de buurlanden in razende woede geprobeerd hebben de Joden in zee te drijven.... En hebben dat blijven proberen met gekregen Sovjet Materiaal, en blijven falen....

Tamam
29 december 2011, 00:06
De VN heeft dat dan ook gedaan toen. Israël en TransJordanië.

Resultaat, dat de buurlanden in razende woede geprobeerd hebben de Joden in zee te drijven.... En hebben dat blijven proberen met gekregen Sovjet Materiaal, en blijven falen....

:lol:

Que Verdraaingen der Geschiedenis kan deze post goed tellen.

Savatage
29 december 2011, 00:09
Wat u denkt dat moet gebeuren is van weinig tel.

Wat reëel zal gebeuren is interessanter.

Naar mijn mening gaan Israel's vijanden de volgende 50 jaar blijven roepen, schreeuwen en stoken en als antwoord nog meer op hun bakkes krijgen als de 50 voorbije jaren.

Idd + volgens mij zal Israël geografisch nog (lichtjes) verder uitbreiden over Palestina.

Tamam
29 december 2011, 00:12
"lichtjes" ...met wat bulldozers en fosforbombardementen.

Kasumi
29 december 2011, 02:55
die ze zelf begonnen zo klaar waren ze er voor:roll:

Zelfverdediging tegen joods imperialisme, nadat de Palestijnen massaal etnisch gezuiverd werden.

Elio di Supo
29 december 2011, 03:08
Vreemde optie.

Ik merk tevens op dat u de optie "de Joden moeten in de zee gedreven worden" niet zo vreemd vind.

Rr00ttt
29 december 2011, 03:09

Wat ik echter minder vaak verneem is hoe het verder moet met de Joden indien ze de staat Israel zouden opgeven en het land verlaten. Of moeten ze het land niet verlaten en samen regeren met de Palestijnen? Of een twee-statenregeling?

Kortom, het is gewoon uit nieuwsgierigheid welke oplossing de meeste voorkeur zou genieten.

Ik denk dat er geen werkzame oplossing is. Misschien is die er binnen X jaar wel maar momenteel zie ik die niet.

Best wat we kunnen doen is ons volkomen neutraal opstellen (ie * la zwitserland) en ze hun eigen problemen laten regelen.

maddox
29 december 2011, 05:01
:lol:

Que Verdraaingen der Geschiedenis kan deze post goed tellen.

Dank U.

Maar waar heb ik de geschiedenis verdraaid?

maddox
29 december 2011, 05:02
"lichtjes" ...met wat bulldozers en fosforbombardementen.

Gepantserde bulldozers...

Tja, dat werkt nu eenmaal beter dan Qassam raketten, zelfmoordenaars en geslingerde stenen.

maddox
29 december 2011, 05:03
Zelfverdediging tegen joods imperialisme, nadat de Palestijnen massaal etnisch gezuiverd werden.
't is al goed Oblique.
Daarom dat er binnen Israël nog een aanzienlijke Palestijnse bevolking is. En dan mogen we de Druzen niet vergeten....

De Palestijnen die de Israëlische "overheersing" aanvaard hebben, hebben het stukken beter dan hun 400 000 "gelijken" binnen Libanon...

En dan spreken we nog niet eens over de behandeling van palestijnen binnen Egypte, Jordanië en Syrië.

Kasumi
29 december 2011, 05:06
Ik merk tevens op dat u de optie "de Joden moeten in de zee gedreven worden" niet zo vreemd vind.

Te belachelijk voor woorden.

Kasumi
29 december 2011, 05:23
't is al goed Oblique.
Daarom dat er binnen Israël nog een aanzienlijke Palestijnse bevolking is. En dan mogen we de Druzen niet vergeten....

De Palestijnen die de Israëlische "overheersing" aanvaard hebben, hebben het stukken beter dan hun 400 000 "gelijken" binnen Libanon...

En dan spreken we nog niet eens over de behandeling van palestijnen binnen Egypte, Jordanië en Syrië.

Ahzo, de etnische zuivering is hun eigen schuld, ze hadden maar plat op de buik moeten gaan voor joods imperialisme.

maddox
29 december 2011, 09:02
Ahzo, de etnische zuivering is hun eigen schuld, ze hadden maar plat op de buik moeten gaan voor joods imperialisme.

Welke etnische zuivering?

En als we uw schrijfsels (of moet ik denken "schijtsels") moeten geloven, hadden de Joden, die door de VN een lapje waardeloze grond hadden toegewezen gekregen maar beter direct in zee gewandeld toen de buurlanden eens de mouwen oprolden en hun semi gemoderniseerde caravaanrovershordes binnen lieten vallen.

Dirk A
29 december 2011, 13:31
België zou een lichtend voorbeeld kunnen zijn voor al die Semieten ginder achter.

We geven de Palestijnen pariteiten, grendels, speciale wetten, alarmbellen, belangenconflicten, vertalingsconflicten, encontournabele partijen, een roi, ... zoals in België.
We organizeren 2 gewesten plus Jeruzalem als half gewest. Naast gewesten, organizeren we ook gemeenschappen, zodat grenzen nooit duidelijk gedefiniëerd zijn.
Vervolgens faciliteren en maken reclame voor asielaanvragen. Ook geven we de Palestijnen in de rand een dubbelzijdige kiesbrief voor Jeruzalem, waardoor ze kunnen opkomen met lijsten in Jeruzalem. Het resultaat is dat vanuit de buurlanden een instroom zal ontstaan, waardoor steeds meer pro-Palestijnen zich in Jeruzalem gaan vestigen. Deze "nieuwe Palestijnen" gaan vervolgens ook de rand veroveren.
En dan laten we ze een compromis * la Belge uitwerken tussen Palestijnen en Joden. Succes verzekerd ;-)

Jozef Ostyn
29 december 2011, 14:22
Volgens het verdrag van Montevideo hebben zowel Israel als Palestina een volledig soeverein recht.

Belachelijk. Ongeacht hoe men over het Palestijnse zelfbestemmingsrecht denkt is het gewoon een feit dat Palestina momenteel geen souvereine onafhankelijke staat is.

Jozef Ostyn
29 december 2011, 14:24
Dat klopt.

De betere vraag zou zijn: Wat nu met Palestina en de Palestijnen?

Etnisch zuiveren, uitmoorden of hen een onleefbare niet soevereine "staat" geven die vol nederzettingen en checkpoints staan?

Wanneer stopt Israel de bezetting, nederzettingen, misdaden tegen de mensheid en waar en wanneer geeft het haar grenzen prijs, want de grenzen blijven maar illegaal uitbreiden?

De Palestijnen zijn niet tegen die Israelische terreur opgewassen. Israel wil geen vrede.

Een door de VN erkende soevereine staat op basis van de 67 grenzen is aangewezen en long overdue.
Zodra Israel zich terugtrok uit Gaza werd dit beantwoord met meer terreur.

Jozef Ostyn
29 december 2011, 14:26

Vandaag de dag is het nog meer rijp en voldoet het aan alle voorwaarden. Dat bewijst ook de toetreding tot UNESCO. De VN heeft een obligatie deze staat zo snel mogelijk officiëel te erkennen.

In 1948 hebben de Palestijnen inderdaad een tweestatenoplossing verworpen en voor oorlog gekozen. Ze plukken daar nu nog altijd de vruchten van.

Kasumi
29 december 2011, 14:36
Zodra Israel zich terugtrok uit Gaza werd dit beantwoord met meer terreur.

Israelische terreur is nooit gestopt en gaat dagelijks door.

Jozef Ostyn
29 december 2011, 14:37
Beste (maar helaas wellicht onhaalbare) oplossing bestaat uit:
Israëlische staat grosso modo binnen bestandslijn van voor 1967 met beperkte aanpassingen om grote nederzettingen de daarbij aansluiten binnen Israëlisch grenzen te brengen en ook om situatie rond Jeruzalem uit te klaren.
Westelijke Jordaanoever en Gaza vormen confederatie met Jordanië dat er instaat voor veiligheid.
Golan hoogte terug naar Syrië maar volledig gedemilitariseerd.
Ook Gaza en Westelijke Jordaanoever worden gedemilitariseerd.
Verder nog afspraken nodig omtrent waterrechten en economische ontsluiting Palestijnse gebieden en vredesverdrag tussen alle arabisch samen n Israel.

Jozef Ostyn
29 december 2011, 14:38
Israelische terreur is nooit gestopt en gaat dagelijks door.

Voor u zijn genocidale terroristen en een legitieme democratische staat natuurlijk gelijk.

Kasumi
29 december 2011, 14:40
In 1948 hebben de Palestijnen inderdaad een tweestatenoplossing verworpen en voor oorlog gekozen. Ze plukken daar nu nog altijd de vruchten van.

En terecht, er werd zowat 50% van hun land gestolen. Een oorlog zou ik het niet noemen, ze waren amper met 20.000 man zonder oorlogstuig. Een gewapende opstand eerder.

Jozef Ostyn
29 december 2011, 14:45
En terecht, er werd zowat 50% van hun land gestolen. Een oorlog zou ik het niet noemen, ze waren amper met 20.000 man zonder oorlogstuig. Een gewapende opstand eerder.

U hebt blijkbaar last met feiten.

Kasumi
29 december 2011, 14:46
Voor u zijn genocidale terroristen en een legitieme democratische staat natuurlijk gelijk.

Het IDF heeft meermaals hun genocidale trekjes getoont, je weet wel, het leger dat opgebouwd is met alle voorgaande terroristenvleugels .

En niemand vind de illegale uitbreidingen van de schurkenstaat legitiem., mocht je het niet weten.

Dixie
29 december 2011, 14:46

de geschiedenis wordt weer eens verdraaid:roll:

Jozef Ostyn
29 december 2011, 14:48
Het IDF heeft meermaals hun genocidale trekjes getoont, je weet wel, het leger dat opgebouwd is met alle voorgaande terroristenvleugels .

En niemand vind de illegale uitbreidingen van de schurkenstaat legitiem., mocht je het niet weten.

U bent weer onbedoeld grappig.

Kasumi
29 december 2011, 14:51
U hebt blijkbaar last met feiten.

Ik niet, u daarentegen.

Kasumi
29 december 2011, 14:55
Joden bezaten 9% van land van historisch Palestina voor de partitie en ze bestonden uit 1/3 van de populatie. in 48 kregen ze de helft en waren nog steeds maar 1/3 uiteraard.

Waarom zouden ze daar akkoord mee moeten gegaan zijn?

Jozef Ostyn
29 december 2011, 14:58
Joden bezaten 9% van land van historisch Palestina voor de partitie en ze bestonden uit 1/3 van de populatie. in 48 kregen ze de helft en waren nog steeds maar 1/3 uiteraard.

De Palestijnen wilden de Joden liever uitmoorden en helemaal geen staat laten hebben, zoas u. Dat is slecht uitgedraaid.

Kasumi
29 december 2011, 14:59
U bent weer onbedoeld grappig.

Wat is er grappig aan het feit dat Irgun en co geabsorbeerd werden in het IDF? Of dat niemand de illegale uitbreidingen erkent?

Jozef Ostyn
29 december 2011, 15:01
Wat is er grappig aan het feit dat Irgun en co geabsorbeerd werden in het IDF? Of dat niemand de illegale uitbreidingen erkent?

Lees uw eigen postings.

Kasumi
29 december 2011, 15:02
De Palestijnen wilden de Joden liever uitmoorden en helemaal geen staat laten hebben, zoas u. Dat is slecht uitgedraaid.

Dat klopt. En dan? Ze hadden dan ook geen recht op een staat daar. Ongeacht dat een Westers land daar anders over oordeelde en hen 50% toedeelde. Pure zelfverdediging.

Jozef Ostyn
29 december 2011, 15:03
Dat klopt. En dan? Ze hadden dan ook geen recht op een staat daar. Ongeacht dat een Westers land daar anders over oordeelde en hen 50% toedeelde.

U bent tenminste duidelijk waar u naar toe wil.

Kasumi
29 december 2011, 15:08
U bent tenminste duidelijk waar u naar toe wil.

U ook. Feiten ontkennen.

Jozef Ostyn
29 december 2011, 15:10
U ook. Feiten ontkennen.

Blijf rustig liegen. Ondertussen neem ik er akte van dat u inderdaad Helemaal geen vrede wilt maar wel de vernietiging van Israel.

Kasumi
29 december 2011, 15:14
Blijf rustig liegen. Ondertussen neem ik er akte van dat u inderdaad Helemaal geen vrede wilt maar wel de vernietiging van Israel.

Mooi geprobeert, die aloude truck. Als de feiten te zwaar om te verteren worden, haal de antisemietenkaart boven.

Die truck is overgebruikt dat hij niet meer werkt. Misschien moet je het op een andere manier proberen. Zoals feiten met feiten te weerleggen.

Good luck with that. :lol:

atmosphere
29 december 2011, 15:20
Gepantserde bulldozers...

Tja, dat werkt nu eenmaal beter dan Qassam raketten, zelfmoordenaars en geslingerde stenen.

Precies , laat Amerika ook eens wat gevechtshelicopters , f16's en gepanserde voertuigen naar de Palestijnen sturen.

atmosphere
29 december 2011, 15:27

Toon dat eens een keer aan , en kom dan niet met een hamas document aan zetten.

Dixie
29 december 2011, 15:34

allee voor de tigste keer :roll:

1.november 1947 - maart 1948. Een guerrillaoorlog breekt uit, waarin Palestijnse milities de overhand hebben Zij worden gesteund door 6000 tot 8000 vrijwillige strijders van buiten Palestina, vooral uit Egypte, Syrië en Irak die het Arab Liberation Army onder leiding van Fawzi al-Qawuqji) kwamen versterken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Isra%C3%ABl

lombas
29 december 2011, 15:43
Belachelijk. Ongeacht hoe men over het Palestijnse zelfbestemmingsrecht denkt is het gewoon een feit dat Palestina momenteel geen souvereine onafhankelijke staat is.

Ik bedoel uiteraard "recht op volledige soevereiniteit".

Kasumi
29 december 2011, 15:49
Als je de kaarten bekijkt is het duidelijk waarom men tegen die joodse staat was en een burgeroorlog uitbrak. Het werd gedwongen, zonder enige discussie, overleg. Je land opgeven, omdat wij dat zeggen. :roll:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/Map_of_1947_Jewish_settlements_in_Palestine.png

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/db/UN_Partition_Plan_For_Palestine_1947.svg/328px-UN_Partition_Plan_For_Palestine_1947.svg.png

http://en.wikipedia.org/wiki/1947_UN_Partition_Plan

k9
29 december 2011, 15:50
allee voor de tigste keer :roll:

1.november 1947 - maart 1948. Een guerrillaoorlog breekt uit, waarin Palestijnse milities de overhand hebben Zij worden gesteund door 6000 tot 8000 vrijwillige strijders van buiten Palestina, vooral uit Egypte, Syrië en Irak die het Arab Liberation Army onder leiding van Fawzi al-Qawuqji) kwamen versterken.

Ach waarom altijd overdrijven, arabieren wilde toen helemaal niet de joden uitroeien, net zo min als dejoden de arabieren wilde uitroeien. beide wilde het land controleren. Beide gingen in de fout en begingen gruwelijke dingen.

k9
29 december 2011, 15:51
Precies , laat Amerika ook eens wat gevechtshelicopters , f16's en gepanserde voertuigen naar de Palestijnen sturen.

Waarom? Geweld brengt hier weinig tot niets op (langs beide kanten trouwens)

maddox
29 december 2011, 16:02

De Sovjets hebben dat ook geprobeerd. Met Insha'allah blijven die dingen niet werken, zelfs niet de USSR spullen die bedoeld waren voor een stel ongetrainde bavianen.

Kasumi
29 december 2011, 16:04
Ach waarom altijd overdrijven, arabieren wilde toen helemaal niet de joden uitroeien, net zo min als dejoden de arabieren wilde uitroeien. beide wilde het land controleren. Beide gingen in de fout en begingen gruwelijke dingen.

Inderdaad. Integendeel.

Whatever the outcome the Arabs will stick to their offer of equal citizenship for Jews in Arab Palestine and let them be as Jewish as they like. In areas where they predominate they will have complete autonomy.

en.wikipedia.org/wiki/1947_UN_Partition_Plan

maddox
29 december 2011, 16:05
Dat klopt. En dan? Ze hadden dan ook geen recht op een staat daar. Dat zegt U.

Ongeacht dat een Westers land daar anders over oordeelde en hen 50% toedeelde. Pure zelfverdediging.
Westers land... De gloednieuwe VN ja.

maddox
29 december 2011, 16:06
Inderdaad. Integendeel.

Whatever the outcome the Arabs will stick to their offer of equal citizenship for Jews in Arab Palestine and let them be as Jewish as they like. In areas where they predominate they will have complete autonomy.

en.wikipedia.org/wiki/1947_UN_Partition_Plan

Hoe rijmt U dat met de regels in de Koran?
Joden mogen blijven en Yizah betalen bedoeld U. 3de rangsburgers zijn, en dat met moeite.

Kasumi
29 december 2011, 16:14
Dat zegt U.

Westers land... De gloednieuwe VN ja.

De UK heeft met de Balfourdeclaratie het Palestijns mandaat ondermijnt en misbruikt. Met desastreuse gevolgen.

-Jo-
29 december 2011, 16:16
Verhuis van de joden naar de USA, waar nu reeds meer joden wonen dan in israël zelf. En dus, wat betreft het huidige gebied in het Midden-oosten dat volledig aan de Arabieren toe behoort (met uitzondering van een aantal heiligdommen), is het in de zee drijven het enige wat daar bij aansluit.

Kasumi
29 december 2011, 16:20
Hoe rijmt U dat met de regels in de Koran?
Joden mogen blijven en Yizah betalen bedoeld U. 3de rangsburgers zijn, en dat met moeite.

Pas toen zionistische kolonisten met hun ziekelijke ideologie kwamen aandraven is er heibel gekomen. Tot dan leefden ze in vrede.

Gun
29 december 2011, 16:24
Pas toen zionistische kolonisten met hun ziekelijke ideologie kwamen aandraven is er heibel gekomen. Tot dan leefden ze in vrede.

IDD

Neem de draad in mijn handtekening eens door ...

Jozef Ostyn
29 december 2011, 16:45
Mooi geprobeert, die aloude truck. Als de feiten te zwaar om te verteren worden, haal de antisemietenkaart boven.

Die truck is overgebruikt dat hij niet meer werkt. Misschien moet je het op een andere manier proberen. Zoals feiten met feiten te weerleggen.

Good luck with that. :lol:

Ik verwijs gewoon naar uw eigen postings waarin u zich onverkort achter de doelstelling van de vernietiging van Israel schaart.

Jozef Ostyn
29 december 2011, 16:46

Ik kan het ook niet helpen daqt u geen historische feiten kent.

LiberaalNL
29 december 2011, 16:51
Dat doen alleen neonazi's, moslimfundamentalisten en enkele communisten.

LiberaalNL
29 december 2011, 16:52
IDD

Neem de draad in mijn handtekening eens door ...
...die voor 90% vol staat met onzin.

Jozef Ostyn
29 december 2011, 16:53

Soort zoekt soort.

LiberaalNL
29 december 2011, 16:55

Historisch Palestina bestaat niet en het gebied was Brits mandaat, Zeikstraal met je 100e dubbelnick.

Kasumi
29 december 2011, 16:59
Ik verwijs gewoon naar uw eigen postings waarin u zich onverkort achter de doelstelling van de vernietiging van Israel schaart.

Omdat ik zeg dat Israel toen geen recht had van bestaan? Dat zijn feiten. Helaas kunnen we de klok niet meer terugdraaien en ons ontdoen van de grootste historische fout die ooit gemaakt is.

Kasumi
29 december 2011, 17:00
Historisch Palestina bestaat niet en het gebied was Brits mandaat, Zeikstraal met je 100e dubbelnick.

2000 jaren spreken je tegen.

LiberaalNL
29 december 2011, 17:00
Heb je ooit van Haj Amin al-Hoesseini, de Groot-moefti van Jeruzalem in de jaren'40, gehoord?

-Jo-
29 december 2011, 17:01
Zegt een aanhanger van de neonazi's van de NPD.

:roll:

En u bent een aanhanger van het liberalisme.

LiberaalNL
29 december 2011, 17:01
2000 jaren spreken je tegen.
O ja? Vertel jij maar eens precies de grenzen.

-Jo-
29 december 2011, 17:03
Het is uw recht aanhanger te zijn van een ziekelijke en weerzinwekkende ideologie.

En die is?

http://artintifada.files.wordpress.com/2009/01/jews-against-israel-2.jpg?w=551

LiberaalNL
29 december 2011, 17:04
:roll:

En u bent een aanhanger van het liberalisme.
Klopt. Ik kijk naar feiten, terwijl jij vanuit jouw ideologie redeneert.

-Jo-
29 december 2011, 17:04
Klopt. Ik kijk naar feiten, terwijl jij vanuit jouw ideologie redeneert.

Neen. U bent gewoon een extremist.

LiberaalNL
29 december 2011, 17:06
Neen. U bent gewoon een extremist.
Het moet niet gekker worden. Een neonazietje noemt iemand een extremist. Kijk in de spiegel jongen.

Kasumi
29 december 2011, 17:07
Heb je ooit van Haj Amin al-Hoesseini, de Groot-moefti van Jeruzalem in de jaren'40, gehoord?

Heb jij ooit gehoord van zionistisch leiders die hun plannen om etnische zuivering nooit onder stoelen of banken hebben gestoken?

Verdrongen, allicht. :-D

Kasumi
29 december 2011, 17:09
O ja? Vertel jij maar eens precies de grenzen.

Er waren geen grenzen, noch was er een leefbare staat te maken uit de schamele 9% die joden bezaten.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f7/Map_of_1947_Jewish_settlements_in_Palestine.png/240px-Map_of_1947_Jewish_settlements_in_Palestine.png

maddox
29 december 2011, 17:11
En hoe verging het de Joden in het Ottomaanse rijk, beste Oblique?
Dus voor 1920...

Mare, het blijft een feit dat na 1948 het hek van de dam was, en de Moslim-buurlanden ter vuur en ter zwaard hun rovershordes naar de Prille, Joodse staat stuurden om te gaan roven en brandschatten, zoals het in de Koran voorgeschreven werd.

Mare, hadden we anders moeten instemmen met het nooit uitgewerkte Nazi plan om de joden te deporteren naar Madagaskar... een veel vruchbaardere grondstoffenrijke omgeving met beter verdedigbare grenzen... Gut ja, Frankrijk wou dat niet....

LiberaalNL
29 december 2011, 17:12
Heb jij ooit gehoord van zionistisch leiders die hun plannen om etnische zuivering nooit onder stoelen of banken hebben gestoken?

Verdrongen, allicht. :-D
Nou vertel eens wat in je in petto hebt, Zeikstraal.

LiberaalNL
29 december 2011, 17:12
Er waren geen grenzen, noch was er een leefbare staat te maken uit de schamele 9% die joden bezaten.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f7/Map_of_1947_Jewish_settlements_in_Palestine.png/240px-Map_of_1947_Jewish_settlements_in_Palestine.png
Joden en Arabieren bezaten niks. Het gebied was Brits mandaat.

Kasumi
29 december 2011, 17:16
Nou vertel eens wat in je in petto hebt, Zeikstraal.

Laat beledigingen maar zo.

Laat me beginnen als opwarmertje met de eerste premier van Israel, Ben Gurion die het conflict voor je zal uitleggen:

Why should the Arabs make peace? If I were an Arab leader I would never make terms with Israel. That is natural: we have taken their country. Sure, God promised it to us, but what does that matter to them? Our God is not theirs. We come from Israel, it's true, but two thousand years ago, and what is that to them? There has been antisemitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault? They only see one thing: we have come here and stolen their country. Why should they accept that? They may perhaps forget in one or two generations' time, but for the moment there is no chance. So, it's simple: we have to stay strong and maintain a powerful army. Our whole policy is there. Otherwise the Arabs will wipe us out.

http://en.wikiquote.org/wiki/David_Ben-Gurion

Albrecht
29 december 2011, 17:17
Verder zijn er nog de Palestijnse Christenen, die uitgemoord en verdreven zijn door beide partijen... Wat is hun toekomst?

Kasumi
29 december 2011, 17:24
De naakte waarheid, uitgelegd door opnieuw Ben Gurion:

"We must expel Arabs and take their places."
-- David Ben Gurion, 1937, Ben Gurion and the Palestine Arabs, Oxford University Press, 1985.

"Jewish villages were built in the place of Arab villages. You do not even know the names of these Arab villages, and I do not blame you because geography books no longer exist. Not only do the books not exist, the Arab villages are not there either. Nahlal arose in the place of Mahlul; Kibbutz Gvat in the place of Jibta; Kibbutz Sarid in the place of Huneifis; and Kefar Yehushua in the place of Tal al-Shuman. There is not a single place built in this country that did not have a former Arab population."

-- David Ben Gurion, quoted in The Jewish Paradox, by Nahum Goldmann, Weidenfeld and Nicolson, 1978, p. 99.

"Let us not ignore the truth among ourselves ... politically we are the aggressors and they defend themselves... The country is theirs, because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take away from them their country."
-- David Ben Gurion, quoted on pp 91-2 of Chomsky's Fateful Triangle, which appears in Simha Flapan's "Zionism and the Palestinians pp 141-2 citing a 1938 speech.

LiberaalNL
29 december 2011, 17:30
Laat beledigingen maar zo.

Laat me beginnen als opwarmertje met de eerste premier van Israel, Ben Gurion die het conflict voor je zal uitleggen:

http://en.wikiquote.org/wiki/David_Ben-Gurion
Hij zegt dat de Palestijnen vinden dat de Joden hun land hebben gestolen. Dat vinden de Palestijnen inderdaad, maar dat is onterecht.

Kasumi
29 december 2011, 17:30
Dat zijn hedendaagse quotes. En die vertellen het helemaal. Het lijkt me onnodig nog oudere quotes op te graven van dezelfde ideologie die nooit gewijzigd is.

"The Partition of Palestine is illegal. It will never be recognized .... Jerusalem was and will for ever be our capital. Eretz Israel will be restored to the people of Israel. All of it. And for Ever."
-- Menachem Begin, the day after the U.N. vote to partition Palestine.
Menachem Begin
Prime Minister of Israel

"Israel should have exploited the repression of the demonstrations in China, when world attention focused on that country, to carry out mass expulsions among the Arabs of the territories."
-- Benyamin Netanyahu, then Israeli Deputy Foreign Minister, former Prime Minister of Israel, speaking to students at Bar Ilan University, from the Israeli journal Hotam, November 24, 1989.

"Everybody has to move, run and grab as many (Palestinian) hilltops as they can to enlarge the (Jewish) settlements because everything we take now will stay ours...Everything we don't grab will go to them."
-- Ariel Sharon, Israeli Foreign Minister, addressing a meeting of the Tsomet Party, Agence France Presse, Nov. 15, 1998.
1977 - 1983

Kasumi
29 december 2011, 17:34
Hij zegt dat de Palestijnen vinden dat de Joden hun land hebben gestolen. Dat vinden de Palestijnen inderdaad, maar dat is onterecht.

Ook hij vond dat. Maar hij had er weing problemen mee.

"Let us not ignore the truth among ourselves ... politically we are the aggressors and they defend themselves... The country is theirs, because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take away from them their country."
-- David Ben Gurion, quoted on pp 91-2 of Chomsky's Fateful Triangle, which appears in Simha Flapan's "Zionism and the Palestinians pp 141-2 citing a 1938 speech.

suqar_7loe
29 december 2011, 17:34

Zegt een aanhanger van de neonazi's van de NPD.

Zei de persoon die zich achter de zionisten schaart. Dit is de schaamte voorbij.

Israël deugt niet en wat jij (en andere zionisten) ervan wilt maken is totaal niet relevant. Jullie verdraaiingen van de feiten kennen we ondertussen al.

Israël is ontstaan uit terrorisme. Hetgeen de zionisten nu doen kun je gerust vergelijken met hetgeen de Nazi's deden een hele tijd terug.

Het neerknallen van vrouwen, kinderen en andere onschuldige burgers tijdens het Gaza-offensief, het doelbewust en zinloos vernielen van eigendommen, huizen, moskeeën en inboedels inpalmen, de loeiharde analyse van de VN-rapporteur over het gedrag van het Israëlisch leger. Allemaal zaken die aantonen hoe ziek de zionisten wel niet zijn. En hoe hard er dient opgetreden te worden tegenover dat tuig.

U zou wat meer moeten lezen van Joden die ex-of anti zionistisch zijn. Sir Gerald Kaufman bijvoorbeeld. http://www.youtube.com/watch?v=qMGuYjt6CP8 U kan er alleen maar van leren.

-Jo-
29 december 2011, 18:22
Het moet niet gekker worden. Een neonazietje noemt iemand een extremist. Kijk in de spiegel jongen.

Uw ideologie heeft de economie verzelfstandigd ten opzichte van het moreel normbesef, de politiek en de samenleving, waarbinnen ze vroeger was verankerd. Dus ja, jij bent een extremist.
Uw ideologie heeft van de 'marktwaarde' de soevereine norm van het volledige gemeenschapsleven gemaakt en van de commerciële relatie dé relatie die model staat voor alle andere: de markt als paradigma voor de gehele samenleving. Dus ja, jij bent een extremist!
Uw ideologie heeft bijgevolg de opkomst van dit 'rijk van de kwantiteit' bewerkstelligd hetgeen de overgang van markteconomie naar marktmaatschappij aanduidt, d.w.z. de uitbreiding van de ruilwetten van de markt, geregeerd door de "onzichtbare hand" naar alle gebieden van het menselijke bestaan. Dus ja, jij bent een extremist!
Uw ideologie heeft anderzijds het moderne individualisme voortgebracht, waarbij het uitging van een foute antropologie, zowel vanuit beschrijvend als vanuit normatief oogpunt. Deze antropologie gaat uit van een ééndimensionele mens met 'onvervreemdbare rechten', ontleend aan een fundamenteel asociale 'natuur'. Deze abstracte mens gaat ook 'vooraf' aan iedere gemeenschap, die zogezegd pas achteraf ontstaat door 'vrij' aangegane contracten met een ruilkarakter. Van deze ééndimensionele mens wordt verwacht dat hij er constant op uit is zijn eigen belang te maximaliseren door volstrekt geen rekening te houden met niet in hoeveelheid uit te drukken argumenten of met waarden die niet voortvloeien uit rationele berekening. Dus ja, jij bent een extremist!
Uw ideologie is verantwoordelijk voor de dubbele impuls tot een individualistisch gedrag en tot een louter homo economicus-perspectief gaat gepaard met een 'darwinistische' visie op het sociale leven: veralgemeende en permanente concurrentie, een nieuwe versie van de 'oorlog van allen tegen allen' met het oog 'de besten' eruit te selecteren. Dus ja, jij bent een extremist!
Uw ideologie miskent de machtsverhoudingen die altijd voorafgaan en bijgevolg 'zuivere en perfecte' concurrentie tot een mythe laten verworden, en zegt bovendien helemaal niets over de waarde van wie is uitgeselecteerd in die concurrentie: zowel het ergste als het beste kunnen eruit voortkomen. De evolutie kiest degenen, die het geschiktst zijn om te overleven, maar de mens stelt zich nu juist niet tevreden met louter overleven. Hij geeft zijn leven vorm via een hiërarchie van waarden, waartegenover het liberalisme beweert neutraal te staan. Dus ja, jij bent een extremist!

Tamam
29 december 2011, 20:21
Joden en Arabieren bezaten niks. Het gebied was Brits mandaat.

Gemakkelijk. Dus het is niet de zionisten hun fout die al lang pleitten voor een eretz Israel, het zijn de Britten :roll:

Dixie
29 december 2011, 20:21

de palestijnen nog minder...

De Joden hebben 8,6% van het land in handen terwijl de lokale Arabische bevolking 3,3% bezit

het was dan ook Brits mandaatgebied

Dixie
29 december 2011, 20:23
Gemakkelijk.

tuurlijk wel:roll:

Het land is grotendeels publiek bezit van het Britse mandaatsgezag. 16,5% is in handen van Arabieren die elders in de Arabische wereld (onder andere Beiroet en Damascus) wonen. De Joden hebben 8,6% van het land in handen terwijl de lokale Arabische bevolking 3,3% bezit

Kasumi
29 december 2011, 20:34
de palestijnen nog minder...

De Joden hebben 8,6% van het land in handen terwijl de lokale Arabische bevolking 3,3% bezit

Yeah right. Er is geen twijfel wie het meeste land bezat. Maak er maar 85% van dat Arabieren bezaten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mandate_Palestine#Land_ownership_by_district

Dixie
29 december 2011, 20:41
Yeah right. Er is geen twijfel wie het meeste land bezat. Maak er maar 85% van dat Arabieren bezaten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mandate_Palestine#Land_ownership_by_district

die bezaten het land niet die woonden er:lol: afgang probeer nog eens

Kasumi
29 december 2011, 20:45
die bezaten het land niet die woonden er:lol: afgang probeer nog eens

Wat verstaat ge niet aan Arab owned?

Dixie
29 december 2011, 20:49
Wat verstaat ge niet aan Arab owned?

wat snap jij niet aan 'Het land is grotendeels publiek bezit van het Britse mandaatsgezag' gebandde dubbelnick:-D

Kasumi
29 december 2011, 20:54
De officiële map van de VN: ;-)

http://domino.un.org/maps/m0094.jpg

Dixie
29 december 2011, 21:28
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mandaatgebied_Palestina

Op 15 mei 1948 eindigde het mandaat en brak de Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 in volle hevigheid los

BRITS MANDAATGEBIED...

Kasumi
29 december 2011, 21:43
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mandaatgebied_Palestina

Op 15 mei 1948 eindigde het mandaat en brak de Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 in volle hevigheid los

BRITS MANDAATGEBIED...

Wat verstaat ge nu weer niet aan land ownership? Is het de overduidelijke Arabische meerderheid dat u niet aanstaat dat ge wat onzinnig loopt te doen?

De Britten ja, die gingen naar huis. :lol:

lombas
29 december 2011, 22:03
Het is zo dat in de jaren '20 Arabische grootgrondbezitters, waarvan velen geen (sterke) band met Palestina hadden maar elders in Syrië woonden, enorme lappen grond verpatsten aan joodse kolonisten die het konden betalen.

Dit zette kwaad bloed bij de lokale Arabier die op zijn modaal stukje land plots de wereld rond hem drastisch zag veranderen.

Van "fout" kun je hier moeilijk ergens spreken.

Derk de Tweede
29 december 2011, 22:12
Ahmed Sjoekeiri, de eerste leider van de PLO,: “It is common knowledge that Palestine is nothing but Southern Syria” .

lombas
29 december 2011, 22:17
Ahmed Sjoekeiri, de eerste leider van de PLO,: “It is common knowledge that Palestine is nothing but Southern Syria” .

Euh, historisch gezien is dat ook volkomen correct...

Dixie
29 december 2011, 23:20

of West Jordanië

lombas
30 december 2011, 00:09
of West Jordanië

Dat euh, historisch gezien ook onder Syrië valt.

atmosphere
30 december 2011, 00:40
Waarom? Geweld brengt hier weinig tot niets op (langs beide kanten trouwens)

Helemaal mee eens.
Het was ook bedoeld om aan te geven waarom Palestijnen een bepaals soort geweld gebruiken.

Kasumi
30 december 2011, 05:48
Daarom dat er binnen Israël nog een aanzienlijke Palestijnse bevolking is.

Tweederangsburgers die gediscrimineerd worden.

Kasumi
30 december 2011, 05:51
of West Jordanië

Of Noord Libanon. En Zuid Egypte. Alles behalve een joodse staat dus.

Dixie
30 december 2011, 12:21
Of Noord Libanon. En Zuid Egypte. Alles behalve een joodse staat dus.

Zuid Libanon en Noord Egypte zeker, gebuisd voor aarderijkskunde :lol:

maddox
30 december 2011, 12:38
Tweederangsburgers die gediscrimineerd worden.

Poets wederom poets. Hoe worden Joden in de hele Arabische wereld niet behandeld?
Natuurlijk, de paar stinkend rijke kunnen overal komen, en de lokale politici zullen wel zorgen dat er genoeg bescherming is.
Allah is groot, maar de Zwitserse bankrijking is toch zo gemakkelijk nietwaar.

Tamam
30 december 2011, 15:11
ahja, hoe konnen we dit argument vergeten: "poets wederom poets".

amai.

Kasumi
30 december 2011, 15:21
Hoe worden Joden in de hele Arabische wereld niet behandeld?

Altijd heel goed eigenlijk. Hoog van de toren moeten wij op dat vlak niet blazen met een belezen vingertje. :lol:

maddox
30 december 2011, 15:27
Altijd heel goed eigenlijk. Hoog van de toren moeten wij op dat vlak niet blazen met een belezen vingertje. :lol:

Ik herken hier een ferme geut monty pyton achtige humor Oblique. Nooit gedacht dat U een bruikbare smaak zou kunnen demonstreren.

Noorderlicht
30 december 2011, 15:29
Ik herken hier een ferme geut monty pyton achtige humor Oblique. Nooit gedacht dat U een bruikbare smaak zou kunnen demonstreren.

De argumenten zijn op.

Hoog tijd dat de zionistische tumor in het Midden-Oosten wordt aangepakt.

maddox
30 december 2011, 15:45
De argumenten zijn op.

Hoog tijd dat de zionistische tumor in het Midden-Oosten wordt aangepakt.

Lees mijn eerste antwoord in deze draad.

Stolp erover, en eens gaan kijken wie gewonnen heeft als de kruitdamp is opgetrokken.

Tamam
30 december 2011, 16:42
Maddox... dus de joden mogen nu een paar miljoen Duitsers vergassen volgens uw logica?

Want, poets wederom poets!

Doe eens aan politiek ipv met dit soort zever af te komen. Brutaliteiten tegenover Palestina goedpraten door dit soort zinnetjes die je hoort in het eerste leerjaar is toch een beetje zielig man.

maddox
30 december 2011, 16:50
Maddox... dus de joden mogen nu een paar miljoen Duitsers vergassen volgens uw logica?

Als de Joden de macht zouden hebben, dan doen ze maar. Het recht van de sterkste nietwaar.

Want, poets wederom poets!
Helaas zit de mens zo nu eenmal in elkaar.
Doe eens aan politiek ipv met dit soort zever af te komen.
Politiek, zo'n vettig spel, laat maar. Da's beneden mijn waardigheid.
Brutaliteiten tegenover Palestina goedpraten door dit soort zinnetjes die je hoort in het eerste leerjaar is toch een beetje zielig man.
De ene partij blaast een pizzaria op, waarbij 8 kinderen omkomen, en de sterkere partij bulldozert een dorpje van de kaart. Dat is de realiteit... Ze verdienen elkaar.

Stolp erover, en de winnaar mag de restjes houden.

Tamam
30 december 2011, 18:05
Als de Joden de macht zouden hebben, dan doen ze maar. Het recht van de sterkste nietwaar.

Helaas zit de mens zo nu eenmal in elkaar.

Politiek, zo'n vettig spel, laat maar. Da's beneden mijn waardigheid.

De ene partij blaast een pizzaria op, waarbij 8 kinderen omkomen, en de sterkere partij bulldozert een dorpje van de kaart. Dat is de realiteit... Ze verdienen elkaar.

Stolp erover, en de winnaar mag de restjes houden.

Helaas zit JIJ zo in elkaar, en de regering van Israel. Niet de mens.

Dixie
30 december 2011, 18:40
Helaas zit JIJ zo in elkaar, en de regering van Israel. Niet de mens.en nog minder de palestijnse terroristen

Tamam
30 december 2011, 20:42
Palestijns terrorisme is erger dan Israelisch terrorisme ofzo?!

Dixie
30 december 2011, 23:24
Palestijns terrorisme is erger dan Israelisch terrorisme ofzo?!

Israël pleegt geen terrorisme

-Jo-
30 december 2011, 23:43

:rofl:
En zo nen goeien hebben we nog nie gehad, hey hey!!!

Klarekijk
30 december 2011, 23:44
Zou het geen oplossing zijn mochten beide kemphanen hun wapen eens vernietigen ipv elkaar .

-Jo-
31 december 2011, 00:03
Zou het geen oplossing zijn mochten beide kemphanen hun wapen eens vernietigen ipv elkaar .

:roll: Ga je morgen bloemetjes plukken?

Manmanman...

Klarekijk
31 december 2011, 00:11
:roll: Ga je morgen bloemetjes plukken?

Manmanman...

hahahahhaha , is het naief , t'zou toch mooi zijn niet ?

wist je dat de Joodse gemeenschap in Antwerpen opvang organiseerd en gasten huisvest die in Israel als moordcomando hebben gefunctioneerd .

Toch om fier op te zijn he , dat ons landje wil functioneren als vuilbak van alle uitschot.

maddox
31 december 2011, 00:12

Neen, want dat geeft alleen maar dat er een derde partij van profiteerd om aan beiden wapens te leveren.

Mag ik dat zijn?

maddox
31 december 2011, 00:13
hahahahhaha , is het naief , t'zou toch mooi zijn niet ?

wist je dat de Joodse gemeenschap in Antwerpen opvang organiseerd en gasten huisvest die in Israel als moordcomando hebben gefunctioneerd .

Toch om fier op te zijn he , dat ons landje wil functioneren als vuilbak van alle uitschot.

Als dat zo zou zijn, kunnen we meer bijdrage tot de Belgische samenleving verwachten van die Ex-moordcommando's dan van vers geimporteerde geitenhoeders uit zandbakkiestan.

-Jo-
31 december 2011, 00:17

Ja dat wist ik. En het regime zal hen uiteraard geen strobreed in de weg leggen. De heilige Holocaust...

Tja, dat is belgië.

Klarekijk
31 december 2011, 00:25
Als dat zo zou zijn, kunnen we meer bijdrage tot de Belgische samenleving verwachten van die Ex-moordcommando's dan van vers geimporteerde geitenhoeders uit zandbakkiestan.

Dus , U vind dat nog goed ook dat België opvang van Ex moordcommando's ( oogluikend ) toestaat.

Weet je dat die gasten voor aan in de dertig zijn en al op pensioen . en in luxe flat leven rond het Apn stadspark .

Sommige werken als ilegale schuldbemiddelaars of incasso bureau , en ik kan je verzekeren dat je maar beter maakt dat er centen zijn als die wat van je komen eisen hoor .

suqar_7loe
31 december 2011, 00:26
Dus , U vind dat nog goed ook dat België opvang van Ex moordcommando's ( oogluikend ) toestaat.

Weet je dat die gasten voor aan in de dertig zijn en al op pensioen . en in luxe flat leven rond het Apn stadspark .

Sommige werken als ilegale schuldbemiddelaars of incasso bureau , en ik kan je verzekeren dat je maar beter maakt dat er centen zijn als die wat van je komen eisen hoor .

Bron?

atmosphere
1 januari 2012, 05:18

Nee ? leg dat eens uit?

atmosphere
1 januari 2012, 05:23

Palestijnen hebben bijna geen wapens.

Hoe dan ook , er is maar één reden dat Israel kan doen wat ze al jaren doet, en dat zijn de VS
Dat is de huidige realiteit.

Dixie
1 januari 2012, 12:22
Nee ? leg dat eens uit?

hoe kan men iets uitleggen dat er niet is?8O

Dixie
1 januari 2012, 12:24
Palestijnen hebben bijna geen wapens.

allemaal verloren toen ze de Joden in de zee wilden drijven in '48 zeker
ze hebben toch nog human bombs

Tamam
1 januari 2012, 12:58

ik zou graag uw onzinnige posts in de zee van Oostende willen drijven

atmosphere
1 januari 2012, 13:56

Uw redeneringen zijn zo verschrikkelijk krom en zeer inconsequent. Geweld door Israel is bij voorbaat gerechtvaardigd. Ter verdediging smijt u te pas en te onpas met geweld uit het verre verleden. In Israel zelf is men nog kritischer dan u als het om hun regeringsbeleid gaat.

Wanneer er geen wapens zijn worden human bombs toegepast . Er is hier dus evident geen sprake van 2 partijen met ieder een arsenaal wapens.

Henri1
1 januari 2012, 14:30
In Israel moeten ze allemaal een medaille krijgen wegens moed.

Tamam
1 januari 2012, 14:38
Allemaal, va vredesactivisten tot extreem rechts krapuul ? Amai, jij deelt graag medailles uit aan willekeurige mensen.

Dixie
1 januari 2012, 17:45
ik zou graag uw onzinnige posts in de zee van Oostende willen drijven

we zullen die oorlog vlug vlug ontkennen:lol: het staat niet al te best dan de palestijnen deze begonnen zijn

Dixie
1 januari 2012, 17:49
Uw redeneringen zijn zo verschrikkelijk krom en zeer inconsequent. Geweld door Israel is bij voorbaat gerechtvaardigd. Ter verdediging smijt u te pas en te onpas met geweld uit het verre verleden. In Israel zelf is men nog kritischer dan u als het om hun regeringsbeleid gaat.
mijn redeneringen zijn historisch vastgelegd, ik snap dat dit voor je heel pijnlijk moet zijn

Wanneer er geen wapens zijn worden human bombs toegepast . Er is hier dus evident geen sprake van 2 partijen met ieder een arsenaal wapens.ze hebben toch ook raketten, trouwens de human bombs (of laffer nog bomaanslagen vanop afstand zijn al meer dan 40 jaar bezig)

Kasumi
1 januari 2012, 17:56
De zionisten wilden van in het begin altijd al de Palestijnen in de zee smijten. En nog steeds. Etnische zuivering is eigen aan de verwerpelijke ideologie.

"The Partition of Palestine is illegal. It will never be recognized .... Jerusalem was and will for ever be our capital. Eretz Israel will be restored to the people of Israel. All of it. And for Ever."

Menachem Begin
Prime Minister of Israel

"Israel should have exploited the repression of the demonstrations in China, when world attention focused on that country, to carry out mass expulsions among the Arabs of the territories."

-- Benyamin Netanyahu, then Israeli Deputy Foreign Minister, former Prime Minister of Israel, speaking to students at Bar Ilan University, from the Israeli journal Hotam, November 24, 1989.

"Everybody has to move, run and grab as many (Palestinian) hilltops as they can to enlarge the (Jewish) settlements because everything we take now will stay ours...Everything we don't grab will go to them."

-- Ariel Sharon, Israeli Foreign Minister, addressing a meeting of the Tsomet Party, Agence France Presse, Nov. 15, 1998.
1977 - 1983

Dixie
1 januari 2012, 18:00
De zionisten wilden van in het begin altijd al de Palestijnen in de zee smijten. En nog steeds. Etnische zuivering is eigen aan de verwerpelijke ideologie.geleerd van de palestijnen die dit poogden maar falikant faalden met hun vriendjes:lol:

Kasumi
1 januari 2012, 18:13
geleerd van de palestijnen die dit poogden maar falikant faalden met hun vriendjes:lol:

Tuurlijk niet, het was altijd al onderdeel van de doctrine:

Israel Zangwill, in 1905, “(We) must be prepared either to drive out by the sword the (Arab) Tribes in possession as our forefathers did or to grapple with the problem of a large alien population, mostly Mohammedan and accustomed for centuries to despise us.”

Kasumi
1 januari 2012, 18:19
Menahem Ussishkin, chairman of the Jewish National Fund, and member of the executive of the Jewish Agency, said in a 1930 speech to journalists, “We must continually raise the demand that our land be returned to our possession … if there are other inhabitants there, they must be transferred to some other place. We must take over the land. We have a greater and nobler ideal than preserving several hundred thousands of Arab fellahin.”.

Dixie
1 januari 2012, 18:25
Tuurlijk niet, het was altijd al onderdeel van de doctrine:

en nu wachten op vb van deze 'aanslagen' alla mo de pedoaanhangers

Kasumi
1 januari 2012, 18:32

Nederlands aub.

Pericles
1 januari 2012, 18:36

De Groot Mufti van Jeruzalem was destijds beste maatjes met de nazi's.
Ze hadden een gemeenschappelijk doel : zoveel mogelijk Joden uitroeien.

atmosphere
1 januari 2012, 19:32
mijn redeneringen zijn historisch vastgelegd, ik snap dat dit voor je heel pijnlijk moet zijn.

Dat iets historisch is vastgelegd heeft niets van doen met het inzetten ervan als excuus.

ze hebben toch ook raketten, trouwens de human bombs (of laffer nog bomaanslagen vanop afstand zijn al meer dan 40 jaar bezig)

Diezelfde raketten kan ik hier thuis ook bouwen, valt niet te vergelijken met de multimilion dollar raketinstallaties van Israel.

En inderdaad, Israel pleegt al heel lang bomaanslagen, of zeer laffe wijze door een druk op de knop.

atmosphere
1 januari 2012, 20:02
geleerd van de palestijnen die dit poogden maar falikant faalden met hun vriendjes:lol:

U geeft dus toe dat de zionisten met etnische zuivering bezig waren/zijn.

En juicht hen daarbij toe omdat ze dit succesvol doen.

Kasumi
1 januari 2012, 20:17

Hij keurt elke Israelische misdaad goed omdat het zijn haat voed. Dat moest je toch al doorhebben.

Dixie
2 januari 2012, 11:58

het was zelf etnisch gezuiverd worden of in de tegenreactie gaan dus wel begrijpelijk:roll:

Dixie
2 januari 2012, 11:59
Hij keurt elke Israelische misdaad goed omdat het zijn haat voed. Dat moest je toch al doorhebben.

maar Israël pleegt helemaal geen misdaden dubbelnick

k9
2 januari 2012, 12:07
het was zelf etnisch gezuiverd worden of in de tegenreactie gaan dus wel begrijpelijk:roll:

Neen, jezelf naar dat niveau brengen is nooit een oplossing.

k9
2 januari 2012, 12:07
maar Israël pleegt helemaal geen misdaden dubbelnick

Dan doen de palestijnen dat evenmin.

In de realiteit gaan beide constant in de fout en verlengen beide constant het conflict. De gewone burger is zoals steeds slachtoffer.

Dixie
2 januari 2012, 12:15
Dan doen de palestijnen dat evenmin.

In de realiteit gaan beide constant in de fout en verlengen beide constant het conflict. De gewone burger is zoals steeds slachtoffer.

beiden gaan in de fout maar de palestijnen en hun buren blijven de agressors...

atmosphere
2 januari 2012, 16:57
Waarom ? ze gaan toch beiden de fout in!

Dixie
2 januari 2012, 18:33
Waarom ? ze gaan toch beiden de fout in!

:roll: omdat zij een oorlog begonnen, dwz de agressors snappie...

AsGardSGO
2 januari 2012, 21:51
Instinctief zeg ik dat de joden de zee ingedreven moeten worden maar toch heb ik gekozen voor: Joden en Palestijnen moeten de macht delen in 1 land.
Dat ze verdomme dat land daar eens in 2 delen, elk stuk zijn volk en zijn regering en dat ze eens in vrede leren leven.
Maar ja als het hier niet werkt, het nergens werkt waarom zou het plots daar wel werken?
En eerljk gezegd, ik lig er niet echt meer wakker van; dat ze ginder elkaar de kop maar inslaan en dat die dat hier ook willen ne C130 opzetten en daar droppen.

C uit W
2 januari 2012, 21:55
Idd + volgens mij zal Israël geografisch nog (lichtjes) verder uitbreiden over Palestina.

U ziet dus ook Israël als agressor in dit conflict?

C uit W
2 januari 2012, 21:57

Hoe bedoel je?

Dazi Martina
3 januari 2012, 03:17
Palestijnen kunnen best de keuze krijgen tussen 2 dingen: Aanpassen aan de Israëlische staat en het feit dat die er binnen 10, 15 en 30 jaar nog steeds zal zijn of ophoepelen naar Jordanië. Zo simpel kunnen de dingen nu eenmaal zijn.

-Jo-
3 januari 2012, 11:07
Palestijnen kunnen best de keuze krijgen tussen 2 dingen: Aanpassen aan de Israëlische staat en het feit dat die er binnen 10, 15 en 30 jaar nog steeds zal zijn of ophoepelen naar Jordanië. Zo simpel kunnen de dingen nu eenmaal zijn.

De zionisten kunnen best de keuze krijgen tussen 2 dingen: verhuizen naar de USA waar nu al meer joden wonen dan in israël of in zee gedreven worden. Zo simpel kunnen de dingen nu eenmaal zijn.

Jozef Ostyn
3 januari 2012, 11:36
Hoe bedoel je?

Gewoon een feitelijke vaststelling. U moet daar niets meer achter zoeken.

Jozef Ostyn
3 januari 2012, 11:40

Simplistisch en bovendien geen goede zaak voor beiden.

De Palestijnen die binnen de grenzen van de Israelische staat wonen hebben zich in merendeel daar al lang aan aangepast. Dus geen probleem.

De Palestijnen die in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever wonen zijn daar thuis. Ook Israel wil trouwens van hen geen Israelische staatsburgers maken want dan verliest Israel zijn Joods karakter.

Persoonlijk denk ik wel dat de Palestijnen in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever best autonomie krijgen binnen een confederatie met Jordanië, kwestie van stabiliteit en leefbaarheid te waarborgen. Helaas vrees ik dat de Jordaniërs daar absoluut niet van zullen willen weten.

Kasumi
3 januari 2012, 13:40
De Palestijnen die binnen de grenzen van de Israelische staat wonen hebben zich in merendeel daar al lang aan aangepast. Dus geen probleem.

Omdat:

62.5 percent of the Arab respondents saw the Jews as "foreign settlers who do not fit into the region and will eventually leave, when the land will return to the Palestinians.

http://www.eubusiness.com/news-eu/israel-arabs-rights.ebt

Pericles
3 januari 2012, 13:43
Omdat:

62.5 percent of the Arab respondents saw the Jews as "foreign settlers who do not fit into the region and will eventually leave, when the land will return to the Palestinians.

Wel , dat is een achterlijke gedachte.
Als er daar ooit iemand weggaat, zullen het zeker de joden niet zijn. ;-)

Kasumi
3 januari 2012, 13:54
Wel , dat is een achterlijke gedachte.
Als er daar ooit iemand weggaat, zullen het zeker de joden niet zijn. ;-)

We zullen zien zei de blinde. Binnen een paar decennia zijn de ultra's in de meerderheid en zullen ze graag met hun Arabische broeders, de Israelische staat onmantelen.

C uit W
3 januari 2012, 14:02
Gewoon een feitelijke vaststelling. U moet daar niets meer achter zoeken.

De meerderheid van de landen (en wereldbevolking) erkennen Palestina hoor.

Jozef Ostyn
3 januari 2012, 14:11

Daar vergist u zich in. Slechts weinig landen erkennen Palestina als een staat. Om de nogal éénvoudige reden dat er geen Palestijnse Staat bestaat die de verplichtingen van een staat op zich kan nemen.

Pericles
3 januari 2012, 14:13
We zullen zien zei de blinde. Binnen een paar decennia zijn de ultra's in de meerderheid en zullen ze graag met hun Arabische broeders, de Israelische staat onmantelen.

Allé gij , met hun bestonskesgeweren. :lol:
Weet ge wat bestonskes zijn ?
Dat is iets van mijn jeugd. ;-)
Dat ze daar in hun zandbak blijven kweken zal hen niet veel helpen.
Honger, dat is het gevolg daarvan.
Het technologisch overwicht van het westen is dermate groot, dat datgene wat u schrijft lachwekkend wordt , dermate zelfs dat een normaal mens terecht aan uw verstandelijke vermogens gaat twijfelen.

Jozef Ostyn
3 januari 2012, 14:14
Omdat:

Zouden de meeste Palestijnen die nu in Israel wonen liever Israelisch staatsburger blijven of liever onder Palestijns bewind leven?

Kasumi
3 januari 2012, 14:38
Zouden de meeste Palestijnen die nu in Israel wonen liever Israelisch staatsburger blijven of liever onder Palestijns bewind leven?

Israeli Arabs denying Israel's right to exist as a Jewish and Zionist state rose to 66.4 percent while 29.5 percent opposed its existence under any terms.

Jozef Ostyn
3 januari 2012, 14:43
Israeli Arabs denying Israel's right to exist as a Jewish and Zionist state rose to 66.4 percent while 29.5 percent opposed its existence under any terms.

En hoeveel daarvan hebben reeds hun Israelisch staatsburgerschap opgegeven?

Kasumi
3 januari 2012, 14:48
En hoeveel daarvan hebben reeds hun Israelisch staatsburgerschap opgegeven?

Waarom zouden ze hun strategisch stemrecht opgeven? Gediscrimineerd worden ze toch ondanks dat staatsburgerschap.

Jozef Ostyn
3 januari 2012, 14:50
Waarom zouden ze hun strategisch stemrecht opgeven? Gediscrimineerd worden ze toch ondanks dat staatsburgerschap.

Met andere woorden: ze vinden het verschrikkelijk om in een Israelische staat te leven, maar vinden dat nog altijd veel beter dan in éénder welke Arabische staat.

Kasumi
3 januari 2012, 14:55
Met andere woorden: ze vinden het verschrikkelijk om in een Israelische staat te leven, maar vinden dat nog altijd veel beter dan in éénder welke Arabische staat.

Daar staat hun huis. Voor degene die er nog konden blijven wonen en niet ingeruild is voor een of andere Rus of Pool.

Jozef Ostyn
3 januari 2012, 14:57
Daar staat hun huis. Voor degene die er nog konden blijven wonen en niet ingeruild is voor een of andere Rus of Pool.

Is dat eigenlijk gemakkelijk leven met zoveel blinde haat?

Ars_Nova
3 januari 2012, 15:11

Maar je kan toch niet ontkennen dat de (kleine) groep van ultra-orthodoxe joden nu niet bepaald bekend staat om hun grote tolerantie t.o.v. andere levenswijzen?

Jozef Ostyn
3 januari 2012, 15:14
Maar je kan toch niet ontkennen dat de (kleine) groep van ultra-orthodoxe joden nu niet bepaald bekend staat om hun grote tolerantie t.o.v. andere levenswijzen?

Intoilerantie kan je aan alle zijden vinden.

Pericles
3 januari 2012, 15:16

Da's waar.

Kasumi
3 januari 2012, 16:01
Is dat eigenlijk gemakkelijk leven met zoveel blinde haat?

Welke blinde haat? Was het niet politiek correct?

maddox
3 januari 2012, 16:16

Zelfs bij die extremisten is er een sterk gebrek aan breinloze zelfontploffers.

C uit W
3 januari 2012, 20:32
Daar vergist u zich in. Slechts weinig landen erkennen Palestina als een staat. Om de nogal éénvoudige reden dat er geen Palestijnse Staat bestaat die de verplichtingen van een staat op zich kan nemen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_relations_of_the_Palestinian_National_Auth ority
?

Jozef Ostyn
3 januari 2012, 21:46
http://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_relations_of_the_Palestinian_National_Auth ority
?

U verwart politieke steunverklarngen voor het Palestijns recht op een eigen staat met effectieve erkenning van souvereine rechten. Hoeveel mensen reizen op een Palestijns paspoort? Hoeveel ambassades zijn er in d Palestijnse gebieden? zelfs Egypte en Jordanië erkennen bv het recht van de Palestijnen niet om de toegang tot het Palestijnse grondgebied te controleren.

den dinges
4 januari 2012, 00:06

Israël is het land der joden, en zij moeten daar wonen, liefst allemaal. Punt uit.

Kasumi
4 januari 2012, 00:13
Israël is het land der joden, en zij moeten daar wonen, liefst allemaal. Punt uit.

Typisch voor antisemieten. Stuur ze naar daar, dan zijn wij er van af.

Maar je vergist je grondig: Europeanen horen in Europa. Enz.

Tamam
4 januari 2012, 11:05

Inspiratie bij de NSDAP gaan halen?

Klinkt redelijk blut und boden enzo! :lol:

k9
4 januari 2012, 12:48

Israel blijft bouwne en steeds meer grond bezetten, gaza blokeren bombarderen, binnenvallen,...

Beide zijn in de fout en beide blijven het conflict onderhouden.

atmosphere
4 januari 2012, 14:09
:roll: omdat zij een oorlog begonnen, dwz de agressors snappie...

Nee , daar snap ik niets van

Ieder die een keer is aangevallen kan voortaan nooit meer agressor zijn ?

atmosphere
4 januari 2012, 14:13
Israel blijft bouwne en steeds meer grond bezetten, gaza blokeren bombarderen, binnenvallen,...

Beide zijn in de fout en beide blijven het conflict onderhouden.

Niet helemaal mee eens, want alleen een verandering van het Israelisch beleid kan het conflict beïndigen.

atmosphere
4 januari 2012, 14:21
Ariel Sharon:

Sharon said: That we cannot continue holding under occupation... and it is occupation, you might not like this word, but it's really an occupation. to hold 3.5 million Palestinians under occupation, is, in my opinion, a very bad thing. It cannot conitinue for ever. Do you want to remain, for ever, in Jenin, in Nablus, in Ramallah, in Bethlehem, for ever? I don't think it's rith.

filosoof
4 januari 2012, 14:27
U verwart politieke steunverklarngen voor het Palestijns recht op een eigen staat met effectieve erkenning van souvereine rechten. Hoeveel mensen reizen op een Palestijns paspoort? Hoeveel ambassades zijn er in d Palestijnse gebieden? zelfs Egypte en Jordanië erkennen bv het recht van de Palestijnen niet om de toegang tot het Palestijnse grondgebied te controleren.Niet helemaal mee eens, want alleen een verandering van het Israelisch beleid kan het conflict beïndigen.Beide zijn in de fout en beide blijven het conflict onderhouden.
Palestijns recht op een eigen staat", "bezet door Israel", "alleen een verandering van het Israelisch beleid". Huh...
Vervelend wel dat grof geschat 3/4 van wat men historisch 'Palestina' noemt op Jordaans gebied ligt (http://en.wikipedia.org/wiki/File:BritishMandatePalestine1920.png) en dat de Hasjemieten absoluut niet van plan lijken, toe te geven (http://en.wikipedia.org/wiki/Black_September_in_Jordan).

Zéér vervelend en vergeten...

Dixie
4 januari 2012, 16:37
Nee , daar snap ik niets van

Ieder die een keer is aangevallen kan voortaan nooit meer agressor zijn ?

kan ik niets aan doen dat je het niet snapt dat de palestijnen door de oorlog in 48 dit conflict zijn GESTART en dus de AGRESSORS zijn

Dazi Martina
4 januari 2012, 18:23

Zwitserland NIET
Nederland NIET
De VSA NIET

..en volgens mij onthield het o zo pro Arabische Groot Brittaniê zich ook tijdens de stemming. Zolang in elk geval de USA die terroristen niet erkend zullen ze altijd verdoemd blijven om hun heil in Jordaniê te gaan zoeken waar ze ook vandaan komen en thuishoren.

Kasumi
4 januari 2012, 18:28
kan ik niets aan doen dat je het niet snapt dat de palestijnen door de oorlog in 48 dit conflict zijn GESTART en dus de AGRESSORS zijn

Zelfverdedigigng tegen agressieve kolonisten die het conflict gestart zijn in 1890 ofzo.

Kasumi
4 januari 2012, 18:35
Zwitserland NIET
Nederland NIET
De VSA NIET

..en volgens mij onthield het o zo pro Arabische Groot Brittaniê zich ook tijdens de stemming. Zolang in elk geval de USA die terroristen niet erkend zullen ze altijd verdoemd blijven om hun heil in Jordaniê te gaan zoeken waar ze ook vandaan komen en thuishoren.

De staat werd in 48 al erkent toen het onterecht opgedeeld werd in 2 stukken. Ee joods en Arabsch gedeelte. En het ging officieël erkend worden voor de oorlog er kwam.

Het had alles om als staat officieël erkend te worden en vandaag is dat nog het geval, het voldoet aan alle criteria.

De VN heeft een obligatie om die staat te erkennen en is long overdue.

Jozef Ostyn
4 januari 2012, 18:57
De staat werd in 48 al erkent toen het onterecht opgedeeld werd in 2 stukken. Ee joods en Arabsch gedeelte. En het ging officieël erkend worden voor de oorlog er kwam.

Het had alles om als staat officieël erkend te worden en vandaag is dat nog het geval, het voldoet aan alle criteria.

Palestina voldoet aan geen enkel criterium voor een souvereine staat. Over 1948 liegt u gewoon.

Dixie
4 januari 2012, 19:03
Zelfverdedigigng tegen agressieve kolonisten die het conflict gestart zijn in 1890 ofzo.

bedoel je nu de ottomanen?:-D

Kasumi
4 januari 2012, 19:51
De Palestijnse staat is reeds erkent en is geen issue. Dat staat los van de toetreding als lid van de UN.

Zowat heel de wereld erkent de staat op de 67 lijnen. 75% van de wereldbevolking.

In mid-September 2011, it was reported that 126 (65.4%) of the 193 member states of the United Nations had recognised the State of Palestine. Their total population was over 5.2 billion people, equalling 75 percent of the world's population.

Of:

http://i.imgur.com/DTWAK.jpg

k9
4 januari 2012, 20:45
Niet helemaal mee eens, want alleen een verandering van het Israelisch beleid kan het conflict beïndigen.

Onzin verandering moet van beide komen palestijnen moeten bijvoorbeeld aanvaarden dat israel haar grenzen grotendeels vastliggen, ROR is een utopie,... beide kanten moet toegeven of er komt nooit vrede.

k9
4 januari 2012, 20:48

Dit is onzin, de "palestijnen" zijn gewoon slachtoffer van de "grootmachten" rondom hen. De joodse machthebbers hebben net zo goed naar oorlog geduwd als de arabische rond hen .

Kasumi
4 januari 2012, 21:22
Onzin verandering moet van beide komen palestijnen moeten bijvoorbeeld aanvaarden dat israel haar grenzen grotendeels vastliggen, ROR is een utopie,... beide kanten moet toegeven of er komt nooit vrede.

Dat hebben ze al lang gedaan, grapjas. De grenzen zijn gekend door iedereen: de 67 lijnen als basis.

In 1993, in the Oslo Accords, Israel acknowledged the PLO negotiating team as "representing the Palestinian people", in return for the PLO recognizing Israel's right to exist in peace, acceptance of UN Security Council resolutions 242 and 338, and its rejection of "violence and terrorism

Pericles
4 januari 2012, 21:27
Dat hebben ze al lang gedaan, grapjas. De grenzen zijn gekend door iedereen: de 67 lijnen als basis.

Het is niet Israël die het oorlogske begonnen is hé. :-D
De Arabieren hebben gegokt en verloren. :-D

Kasumi
4 januari 2012, 21:29
Het is niet Israël die het oorlogske begonnen is hé. :-D
De Arabieren hebben gegokt en verloren. :-D

Israel is de oorlog in 67 begonnen.

Pericles
4 januari 2012, 21:33
Israel is de oorlog in 67 begonnen.

De omlegging van het meer van Tiberias was een oorlogsdaad. ;-)

Kasumi
4 januari 2012, 21:36
De omlegging van het meer van Tiberias was een oorlogsdaad. ;-)

Door Egypte waar de Palestijnen niks mee te maken hadden. Klopt volledig.

Pericles
4 januari 2012, 21:48
Door Egypte waar de Palestijnen niks mee te maken hadden. Klopt volledig.

Dat was door Syrië . :roll::roll:

Kasumi
4 januari 2012, 22:07
Dat was door Syrië . :roll::roll:

Die hadden een pact gesloten om zich te verdedigen na de Israelische agressie.

Pericles
4 januari 2012, 22:11
Die hadden een pact gesloten om zich te verdedigen na de Israelische agressie.

Het meer van Tiberias bevindt zich in het noorden. :roll:

k9
4 januari 2012, 22:49

Dat is wat ik zei, echter willen niet alle palestijnen dat die willen veel verder gaan.

Kasumi
4 januari 2012, 22:57
Het meer van Tiberias bevindt zich in het noorden. :roll:

Israel is altijd de agressor geweest.

The Samu incident refers to events on November 13, 1966 involving an Israeli military attack on the Jordanian-controlled West Bank village of Samu

an IDF unit of 4,000 men attacked the West Bank village of Samu (under Jordanian control), destroyed 125 houses, and killed eighteen Jordanian soldiers. Israel was not at war with Jordan at the time. In April 1967, Israel downed 6 Syrian MIGs, and army chief of staff Yitzhak Rabin announced on army radio that, “the time is coming when we will march on Damascus to overthrow the Syrian government

Het doel was duidelijk: land stelen.

Moshe Dayan, defense minister during the 1967 war, explained that Israeli settlers’ “greed for the land” led them to provoke the Syrian army to shoot at them, opening the way for the Israeli invasion and seizure of the Golan Heights.

Kasumi
4 januari 2012, 23:01
Dat is wat ik zei, echter willen niet alle palestijnen dat die willen veel verder gaan.

De zionisten willen ook verder gaan en alle Arabieren zuiveren.

Die extremisten hebben pech, aan beide zijden.

Elio di Supo
4 januari 2012, 23:01
Israel is altijd de agressor geweest.

In combinatie met uw andere opmerking dat Amerikanen altijd en overal terroristen zijn lijkt me dit weer een voorbeeld van het zwart-wit denken waarmee u behept blijkt te zijn.

De wereldpolitiek is dus een strijd van het Goede tegen het Kwade? U staat eigenlijk niet zo ver van Ronald Reagan buiten het feit dat u natuurlijk in een ander kamp staat.

k9
4 januari 2012, 23:15
Onzin indien dat het geval was waren er nu geen arabieren meer in israel, de bevolking groeit enorm aand aar juist.

Die extremisten hebben pech, aan beide zijden.
Helemaal niet in israel zijn ze niet aan de macht hamas bijvoorbeeld wel.

Dixie
4 januari 2012, 23:16
Dit is onzin, de "palestijnen" zijn gewoon slachtoffer van de "grootmachten" rondom hen. De joodse machthebbers hebben net zo goed naar oorlog geduwd als de arabische rond hen .

tuut tuut de Joden aanvaarden het scheidingsplan van de VN de palestijnen niet die gingen oorlogske spelen...:roll:

k9
4 januari 2012, 23:21
tuut tuut de Joden aanvaarden het scheidingsplan van de VN de palestijnen niet die gingen oorlogske spelen...:roll:

Onzin lees de geschiedenis de landen rondom het gebied verworpen het plan, de gewone palestijn of arabier had niks te zeggen. Net zo min de gewone jood trouwens. Beide zijn later in het geweld van beide kanten meegesleurd. Doe AUB niet of de joden arme sukkels waren die nooit kwade bedoelingen ahdden.

atmosphere
4 januari 2012, 23:21

Hoe kan er ooit serieus onderhandeld worden als
Israel zo veel Palestijnen in een staat van bezetting houd?

k9
4 januari 2012, 23:23
Hoe kan er ooit serieus onderhandeld worden als
Israel zo veel Palestijnen in een staat van bezetting houd?

Hoe kan er ooit serieus onderhandeld worden als er wekelijks raketten israel binnenvliegen?

Kasumi
4 januari 2012, 23:26
Onzin indien dat het geval was waren er nu geen arabieren meer in israel, de bevolking groeit enorm aand aar juist.

Helemaal niet in israel zijn ze niet aan de macht hamas bijvoorbeeld wel.

Enkel internationale publieke opinie heeft hen weerhouden vermoed ik. Etnische zuivering is altijd een zionistische goverment policy en deel van de ideologie geweest :

"We must expel Arabs and take their places."

-- David Ben Gurion, 1937, Ben Gurion and the Palestine Arabs, Oxford University Press, 1985.

Menachem Begin
Prime Minister of Israel

1977 - 1983

Kasumi
4 januari 2012, 23:28
Hoe kan er ooit serieus onderhandeld worden als er wekelijks raketten israel binnenvliegen?

Een antwoord op de illegale bezetting en illegale landsgrabs aka nederzettingen misschien?

k9
4 januari 2012, 23:33
Enkel internationale publieke opinie heeft hen weerhouden vermoed ik. Etnische zuivering is altijd een zionistische goverment policy en deel van de ideologie geweest :

Grappig van alle arabieren uit israel zuiveren ga je al naar uit de bezette gebieden en allemaal quotes van lang geleden.

"The armed resistance and the armed struggle are the path and the strategic choice for liberating the Palestinian land, from the [Mediterranean] sea to the [Jordan] river, and for the expulsion of the invaders and usurpers [Israel]... We won't relinquish one inch of the land of Palestine

Je haat maakt je blind.

Israel, VS,iedereen die je niet gelijk geeft, nog iemand die je irrationeel haat?

k9
4 januari 2012, 23:34
Een antwoord op de illegale bezetting en illegale landsgrabs aka nederzettingen misschien?

Zoals ik al zei: zo blijf je bezig, beide kanten moeten bepaalde zaken toegeven.

Kasumi
4 januari 2012, 23:45
Grappig van alle arabieren uit israel zuiveren ga je al naar uit de bezette gebieden en allemaal quotes van lang geleden.

"The armed resistance and the armed struggle are the path and the strategic choice for liberating the Palestinian land, from the [Mediterranean] sea to the [Jordan] river, and for the expulsion of the invaders and usurpers [Israel]... We won't relinquish one inch of the land of Palestine

Je haat maakt je blind.

Israel, VS,iedereen die je niet gelijk geeft, nog iemand die je irrationeel haat?

Met Israel bedoelen ze dan ook heel historisch Palestina, mocht dat niet duidelijk zijn.

Jaja lang geleden, dezelfde Nethanyahu is nu eerste minister. Dat ze hun ideeën zo luidop niet meer zeggen is begrijpelijk, maar het leeft wel binnen de Israelische samenleving.

Dat u de ogen sluit, veranderd daar niks aan.

Kasumi
4 januari 2012, 23:47
Zoals ik al zei: zo blijf je bezig, beide kanten moeten bepaalde zaken toegeven.

De illegale landroof stoppen en de bezetting eindigen, is een goed begin, dat onderhandelen mogelijk maakt, denk je niet?

Dixie
5 januari 2012, 18:26
Onzin lees de geschiedenis de landen rondom het gebied verworpen het plan, de gewone palestijn of arabier had niks te zeggen. Net zo min de gewone jood trouwens. Beide zijn later in het geweld van beide kanten meegesleurd. Doe AUB niet of de joden arme sukkels waren die nooit kwade bedoelingen ahdden.
0/10 voor geschiedenis...
De Joodse leiding wilde aanvankelijk heel Palestina, maar accepteert de VN-deling, de Palestijnse leiding niet en vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen Joden en Arabieren.

Kasumi
5 januari 2012, 18:41
De Joodse leiding wilde aanvankelijk heel Palestina, maar accepteert de VN-deling, de Palestijnse leiding niet en vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen Joden en Arabieren.

Waarom zouden ze 40% van hun land moeten hebben inleveren? Omdat de VN dat beslist? Zonder overleg, discussie.

Stel dat uw "allahtonen" nu laten we zeggen 10% van ons land innemen, ineens autonomie willen en hun eigen staat willen, en de VN forceert ons om 40% van ons land op te geven...

Gij gaat plat op de buik?

k9
5 januari 2012, 20:43
Met Israel bedoelen ze dan ook heel historisch Palestina, mocht dat niet duidelijk zijn.
Tuurlijk.

En geen comentaar op de palestijnen enkele maandne geleden? Typisch.

k9
5 januari 2012, 20:44

lees wat ik zeg: de gewone jood had er niks over te zeggen en dat was zo, er waren er ook genoeg van die leiding die heel israel wilde veroveren in de burgeroorlog . Dat ze het VN plan aanvaarde wat hen redelijk voordelig uitkwam was maar normaal.

Niks verkeerd dus in wat ik zei.

k9
5 januari 2012, 20:46
Waarom zouden ze 40% van hun land moeten hebben inleveren? Omdat de VN dat beslist? Zonder overleg, discussie.

Waarom zou een jood die daar al generaties woont minder verdienen dan een arabier die daar generaties woont? Zellfde met de nieuwe migranten (die er langs beide kanten waren)

Stel dat uw "allahtonen" nu laten we zeggen 10% van ons land innemen, ineens autonomie willen en hun eigen staat willen, en de VN forceert ons om 40% van ons land op te geven...

Gij gaat plat op de buik?

Complete achterlijke vergelijking, belgie is al een land, dat was toen brits mandaat gebied.

Henri1
5 januari 2012, 20:55

Israel is als België en zal eeuwig blijven bestaan.

Kasumi
5 januari 2012, 21:07
Waarom zou een jood die daar al generaties woont minder verdienen dan een arabier die daar generaties woont? Zellfde met de nieuwe migranten (die er langs beide kanten waren)

De joden die er al generaties en generaties woonden waren tegen de Israelische staat, vandaag de dag nog steeds. Er is nooit een probleem geweest met hen. Die hebben alle recht om daar te wonen.

Het waren Europese en van her en derse kolonisten/migranten die een staat wilden, die daar eigenlijk niks te zoeken hebben.

Kasumi
5 januari 2012, 21:23
Complete achterlijke vergelijking, belgie is al een land, dat was toen brits mandaat gebied.

Laten we het dan de vergelijking compleet maken, zodat ge u niet meer kunt verstoppen achter banale futiliteiten.

We vervangen de Arabieren met ons (Belgen) en de joden met de "allahtonen".

Ga jij plat op de buik en lever je 40% van uw land op omdat de VN of een voormalig kolonisator (die in weze geen eigenaar van land is, dat zijn "wij" nog steeds) dat door ons strot ramt?

Ik dacht het ook niet.

k9
5 januari 2012, 21:43
De joden die er al generaties en generaties woonden waren tegen de Israelische staat, vandaag de dag nog steeds. Er is nooit een probleem geweest met hen. Die hebben alle recht om daar te wonen.
Onzin, toon mij maar eens aan dat al die joden dat in de jaren 30 dachten .

Het waren Europese en van her en derse kolonisten/migranten die een staat wilden, die daar eigenlijk niks te zoeken hebben.

Waarom niet? Waarom mag een arabier vanuit egypte jordanie of syrie verhuizen naar de streek en een jood niet?

k9
5 januari 2012, 21:45
Laten we het dan de vergelijking compleet maken, zodat ge u niet meer kunt verstoppen achter banale futiliteiten.
Het niet bestaan van een stata of centraal gezag is een "banaliteit" LOL

We vervangen de Arabieren met ons (Belgen) en de joden met de "allahtonen".
En wie zijn dat de arabieren die hier al sinds millenia leefde? Of de arabische fransen die daar al eeuwen leefde en verhuizden?

Ach ja laten we alle feiten te negeren om een stompzinnige vergelijking te maken.

Ga jij plat op de buik en lever je 40% van uw land op omdat de VN of een voormalig kolonisator (die in weze geen eigenaar van land is, dat zijn "wij" nog steeds) dat door ons strot ramt?
Je bedoelt moest de VN de controle hebben over belgie ?

Kasumi
5 januari 2012, 21:57
Waarom niet? Waarom mag een arabier vanuit egypte jordanie of syrie verhuizen naar de streek en een jood niet?

Ik weet niet dat je beseft dat Egypte, Jordanië en Syrië allemaal onderdeel zijn van Palestina? Je kan ze dan ook bezwaarlijk migranten noemen.

Heel wat anders dan anaal verkracht te worden door 100.000'en Europese en Amerikaanse migranten.

Onzin, toon mij maar eens aan dat al die joden dat in de jaren 30 dachten .

Omdat het tegen hun geloof indruist misschien?

Kasumi
5 januari 2012, 22:31
Je bedoelt moest de VN de controle hebben over belgie ?

Wij zijn de Arabieren zogezegd in Palestina.

Of België ja.

Jij gaat in beide gevallen plat op de buik en laat 100.00'en migranten plaats ruimen op land dat jij bezit, inclusief de huizen, want de migranten willen hun eigen staat.

Dixie
5 januari 2012, 23:58

maar het was helemaal hun land niet het was Brits mandaatgebied:roll:

SDX
6 januari 2012, 00:04
Wij zijn de Arabieren zogezegd in Palestina.

Of België ja.

Jij gaat in beide gevallen plat op de buik en laat 100.00'en migranten plaats ruimen op land dat jij bezit, inclusief de huizen, want de migranten willen hun eigen staat.

Kosovo?

Wij zijn Serviërs en eisen ons land terug dat bezet wordt door Albanezen?

Kasumi
6 januari 2012, 00:15
Kosovo?

Wij zijn Serviërs en eisen ons land terug dat bezet wordt door Albanezen?

Wat is dat nu weer voor iets, om de vraag te ontwijken en wat hebben de Palestijnen daarmee te maken?

Ga jij plat op de buik of niet was de vraag. Als je consequent bent, moet je met nee antwoorden.

Kasumi
6 januari 2012, 00:32
maar het was helemaal hun land niet het was Brits mandaatgebied:roll:

Verstop u daar maar achter ja.

Goed om weten dat je plat op de buik gaat wat een buitenlandse bezetter meent te moeten doen met land dat die niet bezit.

Ik zal het onthouden voor mochten we hier onder Marokkaans mandaat komen te staan en die beslissen om 40% vrij te maken voor migranten uit Marokko.

SDX
6 januari 2012, 00:36
Wat is dat nu weer voor iets, om de vraag te ontwijken en wat hebben de Palestijnen daarmee te maken?

Ga jij plat op de buik of niet was de vraag. Als je consequent bent, moet je met nee antwoorden.

Als jij consequent zou zijn, zou je èlk 'onrecht' aanklagen!

filosoof
6 januari 2012, 00:39

Toen kregen de Hasjemieten wel ruim het grootste deel van Palestina.
"toevallig" dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_shale_in_Jordan

filosoof
6 januari 2012, 00:44

Die extremisten hebben pech, aan beide zijden. De Hasjemieten deden dat ook effectief: http://en.wikipedia.org/wiki/Black_September_in_Jordan

I verwees er al naar: http://forum.politics.be/showpost.php?p=5906842&postcount=198

Kasumi
6 januari 2012, 00:44
Als jij consequent zou zijn, zou je èlk 'onrecht' aanklagen!

We zijn toch al een stap verder nu je het onrecht erkent dat de Palestijnen is aangedaan. Ik waardeer je eerlijkheid dan ook ten zeerste.

Ik klaag elk onrecht aan, in de mate van het mogelijke, wat is dat nu weer voor zever? Welk onrecht meen je te denken dat ik niet zou aanklagen?