PDA

View Full Version : Loonsverhoging 8% van ministers was "malheurke"?


Vito
8 januari 2012, 11:35
Jaja, het was maar om te lachen en dat dit en stoemelings zou goedgekeurd worden als er geen haai over gekraaid zou hebben, vergeten we even.

Wie gelooft deze versie: http://www.tijd.be/nieuws/politiek_economie_belgie/Regering_zwaar_verveeld_met_foute_loonsverhoging.9 145797-3136.art?ckc=1

Scherven A. Mok
8 januari 2012, 12:00
Ik kan me echt niet voorstellen dat die dat zouden geprobeerd hebben. Wat ik me wel kan voorstellen is dat een Vlaamsche terrorist in de administraties die fout expres gemaakt heeft. Het spel wordt hard gespeeld, niet onnozel.

Raf
8 januari 2012, 12:10
Degene die dit nieuwtje wereldkundig maakte, NVA'er Ben Weyts, heeft wel vaag ergens een klok horen luiden, maar weet - zoals het een NVA'er betaamt - in de verste verte niet waar de klepel hangt.

Ik denk dat we allemaal dankbaar mogen zijn dat de NVA aan de kant is gaan staan bij de regeringsonderhandelingen. Wie wil er zo'n stel amateurs en stemmingmakers aan de leiding in tijden van crisis?

vrijevlaming
8 januari 2012, 12:12
Degene die dit nieuwtje wereldkundig maakte, NVA'er Ben Weyts, heeft wel vaag ergens een klok horen luiden, maar weet - zoals het een NVA'er betaamt - in de verste verte niet waar de klepel hangt.

Ik denk dat we allemaal dankbaar mogen zijn dat de NVA aan de kant is gaan staan bij de regeringsonderhandelingen. Wie wil er zo'n stel amateurs en stemmingmakers aan de leiding in tijden van crisis?

:rofl:

Scherven A. Mok
8 januari 2012, 12:14
Degene die dit nieuwtje wereldkundig maakte, NVA'er Ben Weyts, heeft wel vaag ergens een klok horen luiden, maar weet - zoals het een NVA'er betaamt - in de verste verte niet waar de klepel hangt.

Ik denk dat we allemaal dankbaar mogen zijn dat de NVA aan de kant is gaan staan bij de regeringsonderhandelingen. Wie wil er zo'n stel amateurs en stemmingmakers aan de leiding in tijden van crisis?


Ik lees toch nergens een ontkenning van wat hij beweert. Nu ja, het is zondag natuurlijk.

Raf
8 januari 2012, 12:15
Ik lees toch nergens een ontkenning van wat hij beweert.

Ik wel: http://www.hetnieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120108_012

HRobin
8 januari 2012, 12:20
Degene die dit nieuwtje wereldkundig maakte, NVA'er Ben Weyts, heeft wel vaag ergens een klok horen luiden, maar weet - zoals het een NVA'er betaamt - in de verste verte niet waar de klepel hangt.

Ik denk dat we allemaal dankbaar mogen zijn dat de NVA aan de kant is gaan staan bij de regeringsonderhandelingen. Wie wil er zo'n stel amateurs en stemmingmakers aan de leiding in tijden van crisis?

Als je het hebt over die heren die onze begroting hebben opgemaakt die officieus werd afgeschoten geef ik je grif gelijk.

En ik zal het hier nog eens herhalen: het zou me helemaal niet verbazen dat het hier om desinformatie van de meerderheidspartijen gaat, om de oppositie losse flodders in handen te geven. Een truk om gemakkelijk te scoren en hun eigen onbekwaamheid te verdoezelen.

HOUZEE !
8 januari 2012, 12:23
Kijk, er wordt 5% bespaard op de ministerlonen (regeerakkoord!). De goegemeente interpreteert dit blijkbaar alsof elke minister 5% moet inleveren.

Van flamingante kinderlijkheid gesproken!

De koek is 5% verkleind, maar er zijn ook minder mensen die mee-eten van de koek, dus heeft iedereen die eet van de koek een beetje meer. Om en beide 8 procent.

Is dat nu zoe moeilijk voor de n-va populisten om dat te begrijpen ?? :evil:

Van het Vlaams Blok kan men zo'n kinderachtigheid verwachten, en blijkbaar is N-VA van hetzelfde laken een broek. Is er eigenlijk nog een verschil tussen die twee partijen?

gertc
8 januari 2012, 12:25
Ik kan me echt niet voorstellen dat die dat zouden geprobeerd hebben. Wat ik me wel kan voorstellen is dat een Vlaamsche terrorist in de administraties die fout expres gemaakt heeft. Het spel wordt hard gespeeld, niet onnozel.
Volgens de laatste berichten is dat foute document opgesteld door het kabinet van Di Rupo. Weinig waarschijnlijk dat daar 'Vlaamse terroristen' werken.

Het was inderdaad een 'malheurke'... het uitkomen ervan toch!

born2bewild
8 januari 2012, 12:39
Kijk, er wordt 5% bespaard op de ministerlonen (regeerakkoord!). De goegemeente interpreteert dit blijkbaar alsof elke minister 5% moet inleveren.

Van flamingante kinderlijkheid gesproken!

De koek is 5% verkleind, maar er zijn ook minder mensen die mee-eten van de koek, dus heeft iedereen die eet van de koek een beetje meer. Om en beide 8 procent.

Is dat nu zoe moeilijk voor de n-va populisten om dat te begrijpen ?? :evil:

Van het Vlaams Blok kan men zo'n kinderachtigheid verwachten, en blijkbaar is N-VA van hetzelfde laken een broek. Is er eigenlijk nog een verschil tussen die twee partijen?
een regering van mee-eters

born2bewild
8 januari 2012, 12:40
Dat sommigen te dom, slecht opgeleid, de staat of syndicaten altijd als schuldige zien,

de syndicaten met hun poen in Zwitserland...
de syndicaten achter de DEXIA bonussen
de syndicaten achter het hedgefund (dexia)
de syndicaten achter de bonussen van dexia holding

die syndicaten?

Scherven A. Mok
8 januari 2012, 12:42
Ik wel: http://www.hetnieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120108_012

Ik bedoel dat die fout niet wordt ontkend en dat Ben Weyts dus wel meer dan ergens vaag de klok ergens heeft horen luiden.
Daar komt nog bij dat de federale kabinetten met 10 % zijn gegroeid volgens Bart De Wever in de zevende dag en ik mag het dan niet eens zijn met hun economische visie maar zulks valt toch onmogelijk te verdedigen. :evil:

bgf324
8 januari 2012, 12:45
N-VA - Di Rupo : 3 - 0

Scherven A. Mok
8 januari 2012, 12:45
Volgens de laatste berichten is dat foute document opgesteld door het kabinet van Di Rupo. Weinig waarschijnlijk dat daar 'Vlaamse terroristen' werken.

Het was inderdaad een 'malheurke'... het uitkomen ervan toch!

Tuurlijk, die zijn daar helemaal achterlijk op dat kabinet. Alle ministers en staatssecretarissen 8 % opslag geven en verwachten dat dat niet gaat uitkomen terwijl dat elk jaar in de krant staat hoeveel die verdienen :roll:

De Informant
8 januari 2012, 13:22
Degene die dit nieuwtje wereldkundig maakte, NVA'er Ben Weyts, heeft wel vaag ergens een klok horen luiden, maar weet - zoals het een NVA'er betaamt - in de verste verte niet waar de klepel hangt.

Ik denk dat we allemaal dankbaar mogen zijn dat de NVA aan de kant is gaan staan bij de regeringsonderhandelingen. Wie wil er zo'n stel amateurs en stemmingmakers aan de leiding in tijden van crisis?

Ik probeer zo neutraal mogelijk hier te posten, maar hierin sta ik je bij

Vito
8 januari 2012, 14:02
Degene die dit nieuwtje wereldkundig maakte, NVA'er Ben Weyts, heeft wel vaag ergens een klok horen luiden, maar weet - zoals het een NVA'er betaamt - in de verste verte niet waar de klepel hangt.

Ik denk dat we allemaal dankbaar mogen zijn dat de NVA aan de kant is gaan staan bij de regeringsonderhandelingen. Wie wil er zo'n stel amateurs en stemmingmakers aan de leiding in tijden van crisis?

Schieten... pianist...

lombas
8 januari 2012, 14:05
Kijk, er wordt 5% bespaard op de ministerlonen (regeerakkoord!). De goegemeente interpreteert dit blijkbaar alsof elke minister 5% moet inleveren.

Van flamingante kinderlijkheid gesproken!

De koek is 5% verkleind, maar er zijn ook minder mensen die mee-eten van de koek, dus heeft iedereen die eet van de koek een beetje meer. Om en beide 8 procent.

Is dat nu zoe moeilijk voor de n-va populisten om dat te begrijpen ?? :evil:

Van het Vlaams Blok kan men zo'n kinderachtigheid verwachten, en blijkbaar is N-VA van hetzelfde laken een broek. Is er eigenlijk nog een verschil tussen die twee partijen?

Ik hoop dat jij met jouw logica nooit een bedrijf gaat moeten leiden.

Vito
8 januari 2012, 14:05
Kijk, er wordt 5% bespaard op de ministerlonen (regeerakkoord!). De goegemeente interpreteert dit blijkbaar alsof elke minister 5% moet inleveren.

Van flamingante kinderlijkheid gesproken!

De koek is 5% verkleind, maar er zijn ook minder mensen die mee-eten van de koek, dus heeft iedereen die eet van de koek een beetje meer. Om en beide 8 procent.

Is dat nu zoe moeilijk voor de n-va populisten om dat te begrijpen ?? :evil:

Van het Vlaams Blok kan men zo'n kinderachtigheid verwachten, en blijkbaar is N-VA van hetzelfde laken een broek. Is er eigenlijk nog een verschil tussen die twee partijen?

Als elke individuele minister er 8% op vooruit gaat, is dat walgelijk in tijden van besparing. U noemt dat kinderachtigheid, ik zou van uw commentaar hetzelfde kunnen zeggen.

Vito
8 januari 2012, 14:05
Ik hoop dat jij met jouw logica nooit een bedrijf gaat moeten leiden.

2

Over bazenpoepers gesproken.

eno2
8 januari 2012, 14:09
Ik heb verkeerd gestemd doordat ik nog niet alle info had.

Johnny Blaze
8 januari 2012, 14:10
Ik wel: http://www.hetnieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120108_012

En is dat individueel of is dat 5% op de totale pot van vorig jaar? In dat laatste geval is dat nog steeds een serieuze opslag individueel he.

lombas
8 januari 2012, 14:11
2

Over bazenpoepers gesproken.

Bazenpoeper? Ik denk juist het tegenovergestelde.

Als hij bij zijn bestuursraad gaat uitleggen dat hij in plaats van algemene besparingen wat volk heeft buitengezet om dan de koek-5% te verdelen onder de rest zodat die eigenlijk méér verdienen, denk ik dat er wat cravatjes met koffie besmeurd gaan worden.

Anatomehelena
8 januari 2012, 14:25
Ik wel: http://www.hetnieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120108_012

Zalig de simpelen van geest.

fonne
8 januari 2012, 14:34
En is dat individueel of is dat 5% op de totale pot van vorig jaar? In dat laatste geval is dat nog steeds een serieuze opslag individueel he.

Regeerakkoord Di Rupo

De bezoldiging van de ministers zal met 5% verminderd worden.

Dit was wel degelijk individueel. Al dan niet toe te passen na een verhoging met 10% vooraf.

Het budget voor de kabinetten en de dotaties voor de federale Kamers zullen
gedurende twee jaar bevroren worden.

Hier gaat het om de pot, en vermits er minder ministers zijn hebben ze nu allemaal een wat groter kabinet met beter betaalde medewerkers. Toch schoon he, zo'n regering die bol staat van de politieke ethiek:twisted:

quercus
8 januari 2012, 14:34
Degene die dit nieuwtje wereldkundig maakte, NVA'er Ben Weyts, heeft wel vaag ergens een klok horen luiden, maar weet - zoals het een NVA'er betaamt - in de verste verte niet waar de klepel hangt.

Ik denk dat we allemaal dankbaar mogen zijn dat de NVA aan de kant is gaan staan bij de regeringsonderhandelingen. Wie wil er zo'n stel amateurs en stemmingmakers aan de leiding in tijden van crisis?

Voor mensen zoals u is hetgeen nu in de actualiteit is gekomen (gelukkig maar) een "inconvenient truth". Typisch ...

fonne
8 januari 2012, 14:36
Zalig de simpelen van geest.

Ze weten niet waar eerst kruipen nu hun boerenbedrog is uitgekomen.

fonne
8 januari 2012, 14:38
Ik kan me echt niet voorstellen dat die dat zouden geprobeerd hebben. Wat ik me wel kan voorstellen is dat een Vlaamsche terrorist in de administraties die fout expres gemaakt heeft. Het spel wordt hard gespeeld, niet onnozel.

:rofl:, de Belgicisten beginnen al overal N-VA mollen op de kabinetten te zien. Tijd voor een rondje epuratie?

eno2
8 januari 2012, 14:38
Voor mensen zoals u is hetgeen nu in de actualiteit is gekomen (gelukkig maar) een "inconvenient truth". Typisch ...

Ja en daar sta ik naast in die poll godver
@ lombas
Ge hebt gelijk, we weten het niet

fonne
8 januari 2012, 14:41
Degene die dit nieuwtje wereldkundig maakte, NVA'er Ben Weyts, heeft wel vaag ergens een klok horen luiden, maar weet - zoals het een NVA'er betaamt - in de verste verte niet waar de klepel hangt.

Misschien dat Ben Weyts het staatsblad leest?

Ik denk dat we allemaal dankbaar mogen zijn dat de NVA aan de kant is gaan staan bij de regeringsonderhandelingen. Wie wil er zo'n stel amateurs en stemmingmakers aan de leiding in tijden van crisis?
Nog een geluk dat N-VA besloten heeft zich niet te laten verbranden in een regering met een stel amateurs en foefelaars aan de leiding, en dat in tijden van crisis. Er zal heel hard oppositie moeten gevoerd worden om de regering op het rechte pad te krijgen, nog een geluk dat er een N-VA is om dat te doen.

Steben
8 januari 2012, 15:07
N-VA - Di Rupo : 3 - 0

Ben je zeker?

Ik denk dat Oosten hier dringend eens moet komen uitleggen waarom juist hiermee de competentie van Di Rupo I wordt aangetoond.

Daarenboven is het de schuld van de NVA, want als die zouden meegedaan hebben zouden er waarschijnlijk meer ministers moeten zijn en lagere lonen of zoiets. :rofl:


Maar inderdaad op één ding zijn we het eens: van eenvoudige migrantenwijkszoon heeft ie het al heel ver geschopt (in zijn portefeuille)!

Steben
8 januari 2012, 15:09
Ik heb verkeerd gestemd doordat ik nog niet alle info had.

Ja en daar sta ik naast in die poll godver
@ lombas
Ge hebt gelijk, we weten het niet

Tis om die redenen dat mensen als jij altijd links willen stemmen.
Niet alle info.

Bokkenreyder
8 januari 2012, 15:12
Kijk, er wordt 5% bespaard op de ministerlonen (regeerakkoord!). De goegemeente interpreteert dit blijkbaar alsof elke minister 5% moet inleveren.

Van flamingante kinderlijkheid gesproken!

De koek is 5% verkleind, maar er zijn ook minder mensen die mee-eten van de koek, dus heeft iedereen die eet van de koek een beetje meer. Om en beide 8 procent.

Is dat nu zoe moeilijk voor de n-va populisten om dat te begrijpen ?? :evil:

Van het Vlaams Blok kan men zo'n kinderachtigheid verwachten, en blijkbaar is N-VA van hetzelfde laken een broek. Is er eigenlijk nog een verschil tussen die twee partijen?

Dat is besparen op zijn Belgisch! en er zijn nog mensen die dat verdeidigen, hooor! Nietwaar, Houzee!, Het Oosten:system en Rikske I? Ze besparen, maar krijgen elk bijna het dubbel meer dan dat ze besparen! Leg het maar uit aan de man in de straat! Die weet wel beter!8-)

Bokkenreyder
8 januari 2012, 15:14
:rofl:, de Belgicisten beginnen al overal N-VA mollen op de kabinetten te zien. Tijd voor een rondje epuratie?

Ze zien spoken! Nu nog het onwetend gepeupel opzetten! :evil:

manta
8 januari 2012, 15:32
Geef een minister eens een normaal loontje, 1300-3000 euro per maand zal wel volstaan. Mss leren ze dan hoe goed de bevolking het heeft.
Het is nu niet dat de bedragen die ze nu ter beschikking hebben nog normaal te noemen zijn, niet moeilijk dat die figuren wereldvreemd zijn...
't Zal een pak schelen in de postjesjacht ook...

eno2
8 januari 2012, 15:35
Tis om die redenen dat mensen als jij altijd links willen stemmen.
Niet alle info.:oops:
jij hebt altijd van die originele vergelijkingen
Jammer dat er een stel krukken voor nodig zijn om er mee weg te wandelen.

Spreken is zilver
8 januari 2012, 15:58
Ik wel: http://www.hetnieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120108_012
Je hebt dan waarschijnlijk ook het volgende gelezen

'De vragen die bepaalde parlementsleden nu stellen, zijn dus begrijpelijk', aldus nog Di Rupo.

Een beetje eerlijkheid zou je sieren.

Robinus V
8 januari 2012, 16:32
Er is beslist dat de vergoedingen van de regering 5% omlaag gingen. Er wordt dus MINSTENS vijf procent bespaard op de vergoedingen voor de regering, ongeacht de interpretatie.

Nu blijkt dat dit zo geïnterpreteerd wordt dat de lonen PER lid van de regering omhoog gaan, dat dus enkel het totale bedrag ervoor 5% omlaag gaat, wat dan verdeeld wordt over minder mensen.

Leden van de regering hebben reeds gezegd dat ALS zij meer zouden krijgen dan wanneer ze in een vorige regering gezeten zouden hebben, dat zij het bedrag zouden weigeren, zodat zij toch 5% minder hebben dan voordien.

De N-VA heeft weer overal leugens verspreid vooraleer duidelijk is hoe de zaken werkelijk in elkaar zitten.

Het is, zoals iemand eerder stelde, zelfs niet onmogelijk dat een ambtenaar die voor de N-VA is de zaken opzettelijk verkeerd geïnterpreteerd heeft.

manta
8 januari 2012, 16:39
Leden van de regering hebben reeds gezegd dat ALS zij meer zouden krijgen dan wanneer ze in een vorige regering gezeten zouden hebben, dat zij het bedrag zouden weigeren, zodat zij toch 5% minder hebben dan voordien.
.

Zeiden ze dat VOOR of NA dat het uit was gekomen???

manta
8 januari 2012, 16:49
Toch eens curius hoeveel "accidentjes" er nog gaan bovenkomen...

Scherven A. Mok
8 januari 2012, 16:54
:rofl:, de Belgicisten beginnen al overal N-VA mollen op de kabinetten te zien. Tijd voor een rondje epuratie?

Mij hier wel niet uitmaken voor Belgicist eh gast. Ik ben geen nationalist meer. De dag dat meer dan 50 % van de Vlamingen een onafhankelijk Vlaanderen wenst zal dat zo zijn maar met 15 % dat proberen doordrukken op gevaar de hele bevolking te verarmen omdat dat nu eenmaal uit een uit de hand gelopen zijdelings argumentie volgt, daar ga ik niet in mee.

guido 007
8 januari 2012, 17:00
Degene die dit nieuwtje wereldkundig maakte, NVA'er Ben Weyts, heeft wel vaag ergens een klok horen luiden, maar weet - zoals het een NVA'er betaamt - in de verste verte niet waar de klepel hangt.

Ik denk dat we allemaal dankbaar mogen zijn dat de NVA aan de kant is gaan staan bij de regeringsonderhandelingen. Wie wil er zo'n stel amateurs en stemmingmakers aan de leiding in tijden van crisis?

Natuurlijk, weeral de schuld van de N-VA.
Net zoals bij die 21 % voorheffing op de staatsobligaties die plots 15% bleef (natuurlijk nadat de N-VA dit wereldkundig gemaakt had).

guido 007
8 januari 2012, 17:02
Ik wel: http://www.hetnieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120108_012

Natuurlijk nadat de N-VA "de fout" wereldkundig gemaakt was.
De tabellen gingen dus wel degelijk uit van een opslag van 8%.

guido 007
8 januari 2012, 17:03
Kijk, er wordt 5% bespaard op de ministerlonen (regeerakkoord!). De goegemeente interpreteert dit blijkbaar alsof elke minister 5% moet inleveren.

Van flamingante kinderlijkheid gesproken!

De koek is 5% verkleind, maar er zijn ook minder mensen die mee-eten van de koek, dus heeft iedereen die eet van de koek een beetje meer. Om en beide 8 procent.

Is dat nu zoe moeilijk voor de n-va populisten om dat te begrijpen ?? :evil:

Van het Vlaams Blok kan men zo'n kinderachtigheid verwachten, en blijkbaar is N-VA van hetzelfde laken een broek. Is er eigenlijk nog een verschil tussen die twee partijen?

Ik ga niet oorfdelen over kinderlijkheid. U doet de waarheid geweld aan.

guido 007
8 januari 2012, 17:09
Tuurlijk, die zijn daar helemaal achterlijk op dat kabinet. Alle ministers en staatssecretarissen 8 % opslag geven en verwachten dat dat niet gaat uitkomen terwijl dat elk jaar in de krant staat hoeveel die verdienen :roll:

Ze hebben op zijn minst een zware fout gemaakt.
Het is de verdomde plicht van de N-VA om dit wereldkundig te maken.
En de snelheid van de begroting en dergelijke heeft daar niets, maar dan ook niets mee te maken.

Scherven A. Mok
8 januari 2012, 17:10
Dat van die 10 % grotere kabinetten waarover BDW sprak tijdens de zevende dag blijkt ook niet te kloppen. Het gaat allemaal over nog niet aangepaste cijfers. De kosten van de kabinetten dalen zelfs met 15 %, het aantal kabinetsleden van 932 naar 827. Ik ga hier niet flauw over doen. Zoals ik schreef dat het gemakkelijk een fout kon zijn expres gemaakt door een Vlaamsche terrorist op het kabinet van DiRupo kan het gemakkelijk zijn dat het kabinet van DiRupo dit expres heeft gedaan om de NVA die natuurlijk onmiddellijk naar buiten ging komen met zulke cijfers in hun blootje te zetten. Het kan er lelijk aan toe gaan in de politiek.

manta
8 januari 2012, 17:12
Ze hebben op zijn minst een zware fout gemaakt.
Het is de verdomde plicht van de N-VA om dit wereldkundig te maken.
En de snelheid van de begroting en dergelijke heeft daar niets, maar dan ook niets mee te maken.

Als dit een topje van de snellebegrotingsijsberg is kan men zich afvragen of het hele akkoord wel in orde is...
Nog zo'n paar toestanden en we kunnen terug gaan stemmen :cheer:

guido 007
8 januari 2012, 17:15
Zeiden ze dat VOOR of NA dat het uit was gekomen???

Na natuurlijk :lol:

guido 007
8 januari 2012, 17:18
Dat van die 10 % grotere kabinetten waarover BDW sprak tijdens de zevende dag blijkt ook niet te kloppen. Het gaat allemaal over nog niet aangepaste cijfers. De kosten van de kabinetten dalen zelfs met 15 %, het aantal kabinetsleden van 932 naar 827. Ik ga hier niet flauw over doen. Zoals ik schreef dat het gemakkelijk een fout kon zijn expres gemaakt door een Vlaamsche terrorist op het kabinet van DiRupo kan het gemakkelijk zijn dat het kabinet van DiRupo dit expres heeft gedaan om de NVA die natuurlijk onmiddellijk naar buiten ging komen met zulke cijfers in hun blootje te zetten. Het kan er lelijk aan toe gaan in de politiek.

De N-VA gaat tewerk op officiele cijfers. Cijfers die de parlementsleden krijgen van de regering. Wie maakt dan de fout?
- Degene die de cijfers geeft zonder ze te controleren op juistheid?
- Degene die de cijfers krijgt, ze leest en ze vergelijkt met vroegere cijfers?

Zucht
8 januari 2012, 17:22
De N-VA gaat tewerk op officiele cijfers. Cijfers die de parlementsleden krijgen van de regering. Wie maakt dan de fout?
- Degene die de cijfers geeft zonder ze te controleren op juistheid?
- Degene die de cijfers krijgt, ze leest en ze vergelijkt met vroegere cijfers?

Blijkbaar leest alleen N-VA de wetsvoorstellen en verslagen van de ministerraad.

djimi
8 januari 2012, 17:56
Zeiden ze dat VOOR of NA dat het uit was gekomen???

Dank u voor deze vraag.

HRobin
8 januari 2012, 17:57
Dat van die 10 % grotere kabinetten waarover BDW sprak tijdens de zevende dag blijkt ook niet te kloppen. Het gaat allemaal over nog niet aangepaste cijfers. De kosten van de kabinetten dalen zelfs met 15 %, het aantal kabinetsleden van 932 naar 827. Ik ga hier niet flauw over doen. Zoals ik schreef dat het gemakkelijk een fout kon zijn expres gemaakt door een Vlaamsche terrorist op het kabinet van DiRupo kan het gemakkelijk zijn dat het kabinet van DiRupo dit expres heeft gedaan om de NVA die natuurlijk onmiddellijk naar buiten ging komen met zulke cijfers in hun blootje te zetten. Het kan er lelijk aan toe gaan in de politiek.

2

Ik vrees dat dit zo'n beetje de nieuwe politieke cultuur gaat worden.

Vooral niet vergeten dat Di Rupo zijn Franstalige collega's opriep om de Vlaamse partijen te helpen de volgende verkiezing(en) te winnen :roll:

People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Groentje-18
8 januari 2012, 21:17
Genoeg is genoeg! Heel dit systeem is corrupt en rot tot op het bot! De druk op het economische vat (België) wordt alsmaar groter:


•1.070 bedrijven failliet op één maand.
•7.400 bedrijven failliet in het jaar 2010



De handelsbalans geraakt meer en meer uit evenwicht.

Overdreven buitenlandse handel ondermijnd altijd het eigen (nationaal) productie proces:


1.Dit door een tekort aan innovatie en organisatie.
2.En vooral door goedkopere productiemiddelen (grondstoffen) en arbeid uit het buitenland.

Men kan niet concurreren tegen een land als China of India die arbeidsvoorwaarden en milieuvoorwaarden uit de Middeleeuwen hebben.

Dat de 0,2 % eigenaars van bedrijven en handelaars in België, 50 % van alle verdiensten van België bekomen, dat is stupide.

We spreken hier over de Belgische productie van consumptie middelen die ongeveer

25 tot 35 % van de totaal door Belgen geconsumeerde middelen uitmaakt.

De rest (ongeveer 60 %) is Europese en wereldhandel gevoerd door handelaars. (koop en verkoop)

Even een kleine nota:


veel van die faillissementen zijn van nepbedrijven.
Turken, Marokkanen, vaak oost-Europenane die hier een handelszaak opstarten voor een paar dagen, er zowat de ganse familie en kennissen en vrienden laten werken, waardoor ze vanaf dan allen van uitkeringen allerhande kunnen genieten.
Ze laten deze ondernemingen dan ook met heel veel plezier failliet gaan. Dat is de bedoeling.

Voor de rest is het beangstigend wat hier zich de voorbije jaren is aan het afspelen.

En de nieuwe regering verbetert dat absoluut niet...
ik heb nog nooit zoveel stille beslissingen op zo'n record-tijd weten genomen worden, die zo ingrijpend zijn voor het volk!
Bestaat er werkelijk een ander volk dat dit nog achteloos zou slikken en dan nog in alle ernst maandagmorgen op zijn werk zou verschijnen om opnieuw bijna de helft van zijn inkomen aan vadertje staat af te dragen?? :?

Groentje-18
8 januari 2012, 21:24
Ik vond het gezicht van Di Rupo op HLN.Be (:oops:) boekdelen spreken.
Moet het gezegd dat ik die man voor geen haar vertrouw?

Het is een socialist. Mensen waarvan ik recentelijk tot de conclusie ben dat de "grootste sossen" eigenlijk gewoon de meest hypocriete zijn. Terwijl ze anti-macht en anti-bezit gaan pleiten en tegen een massale opvang en steun van armen, graaien ze zelf alles mee wat ze kunnen krijgen. Tot het genant is.
Ze worden niet snel ontdekt, vermits het allemaal onder de sluier van liefdadigheid gebeurd. Onze Siciliaanse vriend is zo groot geworden en tot volksheld uitgeroepen in Henegouwen.
Het was de enige politicus die luisterde naar de "armen". Voor hem moest je tenminste niet werken om mee te tellen. :roll: Aanbeden werd hij. Niet moeilijk dat heel Wallonië en masse voor hem gevallen is.

De waarheid zal niet aan het licht komen, maar of het excuus van Di Rupo waar is?
Of er eerst tot 8% verhoging werd besloten en dan tot 5% verlaging, wat een verhoging van 3% inhoudt, als tegemoetkoming voor de lange nachten doorvergaderen, de urgentie, de hoge druk en de stress? :?
We zullen het niet weten. Maar volgens mij licht de waarheid ergens in het midden.


Hoe dan ook, zoals ik reeds zei in mijn voorgaande post:

ik heb het nooit weten gebeuren dat er in zo'n oorverdovende stilte en zonder ook maar enige inmenging van het volk, zelfs niet de vakbonden of belangenverenigingen, aan een topsnelheid beslissingen werden genomen als nu ... :?

Ik denk dat dit op fiasco's kan uitdraaien en ben eerlijk gezegd een beetje vies van België aan het worden.

Vluchten nu het nog kan lijkt me zeer te overwegen. :? Niet uit te sluiten dat je binnenkort moeilijk kan emigreren dan kan immigreren, want welke gekken gaan hier blijven werken om een groepen als het "profitariaat", de "nieuwe Belgen", de kandidaat Belgen, de criminelen van heel Europa en omstreken, ... te blijven onderhouden? :-/

Groentje-18
8 januari 2012, 21:30
we moeten dringend voor een ommekeer zorgen! In tijden waar al onze sociale verworvenheden in gevaar zijn, ministers zichzelf 8% loonsopslag geven, grote bedrijven zo goed als geen belasting betalen! Is het nu nog niet duidelijk, alle momentele verworvenheden zijn door onze voorouders gedurende honderden jaren afgedwongen van de elite, beetje bij beetje, niets is gegeven of verkregen, alles is met het mes op de keel afgedwongen. Voor deze eeuwenlange rooftochten van uitbuiting, diefstal en slavenarbeid, hardlabeur en om onder het juk van deze uitbuiters onderuit te komen zijn vele slachtoffers (doden) gevallen. Er zijn trams en bussen omgedraaid, enorme stakingen en betogingen georganiseerd, syndicaten gecreëerd, arbeidsvoorwaarden afgedwongen door stakingen en betogingen enz. Door veel geduld bereikte de slak de ark, onze huidige samenleving met zijn sociale rechten, vangnetten, gezondheidszorg, sociale voorzorg, automatisering, robotisering, machines en andere systemen.

Even verderborduren:

alles wat wij hier gecreëerd en waar wij hier voor gevochten hebben, door kennisopbouw maar ook door gewoon bloed, zweet, tranen, wil, ... wordt nu leeg-gedraineerd richting zuiden, of althans een bevolking die zuidwaarts van onze contrijen van origine is...
waardoor het systeem vroeg of laat in mekaar zal klappen. Keihard weliswaar.

Mijn voorspelling is dat arm, gehandicapt, ziek, oud, kind... in België zal moeten blijven wegens geen keuze meer.

Alles wat hier nieuw is binnengekomen en poten aan zijn lijf heeft, zal opnieuw weggevluchten. België was toch maar een hangmat. Van zodra de geldkraan toegedraaid wordt, verhuizen ze naar een plaats waar wel nog wat te rapen valt. Groep één heeft deze keuze niet, daar ze niet kunnen gaan werken...

CyberpunX
8 januari 2012, 21:31
In geen enkele mogelijke omstandigheid was die eerste versie van 8% verantwoord geweest. En dat er daarvoor een rechtzetting (via weer een complexe on overbodige weg die wederom toelaat fouten te maken) moet komen is zever. Dit afvegen op NVA is zever. NVA heeft dit niet geschreven en elk weldenkend mens die dit leest heeft dit door. Dit is fraude.

Vito
8 januari 2012, 22:22
Voor mensen zoals u is hetgeen nu in de actualiteit is gekomen (gelukkig maar) een "inconvenient truth". Typisch ...

Ik weet wat er aan de hand is. Normaal zouden zij dit ook niet goed vinden, maar zij zijn bereid dit te slikken en zelfs te verdedigen omdat het gezien het politieke klimaat koren op de molen is van de N-VA, een partij die zij al dan niet terecht verafschuwen.

fonne
8 januari 2012, 22:51
Dat van die 10 % grotere kabinetten waarover BDW sprak tijdens de zevende dag blijkt ook niet te kloppen. Het gaat allemaal over nog niet aangepaste cijfers. De kosten van de kabinetten dalen zelfs met 15 %, het aantal kabinetsleden van 932 naar 827. Ik ga hier niet flauw over doen. Zoals ik schreef dat het gemakkelijk een fout kon zijn expres gemaakt door een Vlaamsche terrorist op het kabinet van DiRupo kan het gemakkelijk zijn dat het kabinet van DiRupo dit expres heeft gedaan om de NVA die natuurlijk onmiddellijk naar buiten ging komen met zulke cijfers in hun blootje te zetten. Het kan er lelijk aan toe gaan in de politiek.

Wat ga je nog allemaal uitvinden om de vuile truken van Di Rupo goed te praten? Eerst de ministerlonen 8% verhogen en dan later de grote populist uithangen door ze terug 5% te verlagen. En dat van die kabinetsleden zullen ze eerst toch wel eens moeten waarmaken, want het personeel van de kabinetten is zo goed als aangeworven. Gaan ze die allemaal terug afdanken met een reuze ontslagpremie voor bewezen diensten? Of dumpen op een directeurszetel in de administratie?

AsGardSGO
9 januari 2012, 02:42
Ik weet 1 ding; als ik 15.000€ bruto of meer per maand betaald zou krijgen zou ik zorgen dat ik zo'n geen fouten maakte en alles op alles zetten om een werkelijk sociaal beleid te voeren waar iedereen beter van wordt voor een werkelijke hoge levensstandaard te bekomen.
Maar dat gaat de elite nooit toelaten vrees ik. We zien al decennia lang hoe ver je komt met idealisme in de politiek; nergens.

subocaj
9 januari 2012, 04:30
Ik weet 1 ding; als ik 15.000€ bruto of meer per maand betaald zou krijgen zou ik zorgen dat ik zo'n geen fouten maakte en alles op alles zetten om een werkelijk sociaal beleid te voeren waar iedereen beter van wordt voor een werkelijke hoge levensstandaard te bekomen.
Maar dat gaat de elite nooit toelaten vrees ik. We zien al decennia lang hoe ver je komt met idealisme in de politiek; nergens.

Idealisme? Al decennia lang?
Graaien, zakken vullen en vriendjespolitiek dat zie ik al decennia lang. En het gevolg, verhoging van de staatsschuld, is nu dat wij boven onze stand geleefd hebben. Niet jouw idealisten. Die zouden zoiets nooit doen.
Nog even en de meerderheid is genoeg gehersenspoeld, om het nog te geloven ook.

Robinus V
9 januari 2012, 04:41
Is er eigenlijk een draad geweest over de Vlaamse regering die een foute rekeningnummer had doorgegeven om verkeersbelasting op te storten? Dat soort flaters kan miljarden euro's kosten. Werden daar vervolgens complottheorieën rond bedacht?

Misschien zijn N-VA'ers intellectueel minder eerlijk dan de rest. Overal menen zij complotten van de regering te zien, terwijl je evengoed complotten van de N-VA kan beargumenteren. Wat je argumentatie kan noemen, natuurlijk. Noch de complottheorieën tegen de regering, noch die tegen de N-VA geven blijk van een eerlijke manier van discussiëren. Als politiek verworden is tot om het meest leugens ingang te laten vinden in de gedachten van de kiezers, waar zijn we dan in godsnaam mee bezig?

Als het de bedoeling was om zichzelf een opslag te geven, dan wisten de regeringspartijen dat dat ooit zou uitkomen. Kan iemand één logisch argument geven waarom ze de oppositie zo'n cadeau zouden willen hebben geven? Ik kan er echt geen bedenken. Het gaat dus wel degelijk om desinformatie door de N-VA, en je moet al heel goedgelovig zijn om in zo'n complottheorie te willen meegaan. Natuurlijk beseffen de meesten zelf wel dat het een complottheorie is, maar, ja, het is opportuun om anderen die leugen wijs te maken, he, als je voor de sektarische N-VA bent.

subocaj
9 januari 2012, 05:34
De grote leugen van iedere traditionele partij is, dat ze je wijsmaken, dat jij de schuld bent van hun rampzalig beleid.
Dat 3 regeringen en 3 parlementen, over de jaren heen, miljarden kosten aan de belastingbetaler, zal je van geen enkele partij horen.
De opbrengst is snel te berekenen. Een dikke zero.
En N-VA bewijst met de dag meer, dat ze met hun ultra rechts beleid, hier geen verandering in wil brengen.

Robinus V
9 januari 2012, 05:38
En N-VA bewijst met de dag meer, dat ze met hun ultra rechts beleid, hier geen verandering in wil brengen.

Ja. Integendeel. Ze hebben weer aangetoond dat ze koploper zijn in het verspreiden van leugens. Cijfers over inkomens van regeringsleden zijn absoluut geen geheim. Dit cadeautje zou de regering de N-VA nooit gegund hebben. Iedereen die even nadenkt, kan dat bevestigen.

Beangstigend dat alle aanhangers van de N-VA de uitspraken van de N-VA-top zomaar geloven of dat zij bewust met zijn allen meedoen om leugens zo goed mogelijk te verspreiden. Dat dit in de 21e eeuw in Europa gebeurt...

HRobin
9 januari 2012, 05:56
Ja. Integendeel. Ze hebben weer aangetoond dat ze koploper zijn in het verspreiden van leugens. Cijfers over inkomens van regeringsleden zijn absoluut geen geheim. Dit cadeautje zou de regering de N-VA nooit gegund hebben. Iedereen die even nadenkt, kan dat bevestigen.

Beangstigend dat alle aanhangers van de N-VA de uitspraken van de N-VA-top zomaar geloven of dat zij bewust met zijn allen meedoen om leugens zo goed mogelijk te verspreiden. Dat dit in de 21e eeuw in Europa gebeurt...

U gelooft toch ook wie U wil en wie U niet wil ;-)

Het zou me niet verbazen dat de regering dit document opzettelijk heeft laten lekken om zo de oppositie een "losse flodder" te bezorgen die zij - de regering dus - gemakkelijk kan weerleggen.

guido 007
9 januari 2012, 07:57
In geen enkele mogelijke omstandigheid was die eerste versie van 8% verantwoord geweest. En dat er daarvoor een rechtzetting (via weer een complexe on overbodige weg die wederom toelaat fouten te maken) moet komen is zever. Dit afvegen op NVA is zever. NVA heeft dit niet geschreven en elk weldenkend mens die dit leest heeft dit door. Dit is fraude.

2

guido 007
9 januari 2012, 08:00
Is er eigenlijk een draad geweest over de Vlaamse regering die een foute rekeningnummer had doorgegeven om verkeersbelasting op te storten? Dat soort flaters kan miljarden euro's kosten. Werden daar vervolgens complottheorieën rond bedacht?

Misschien zijn N-VA'ers intellectueel minder eerlijk dan de rest. Overal menen zij complotten van de regering te zien, terwijl je evengoed complotten van de N-VA kan beargumenteren. Wat je argumentatie kan noemen, natuurlijk. Noch de complottheorieën tegen de regering, noch die tegen de N-VA geven blijk van een eerlijke manier van discussiëren. Als politiek verworden is tot om het meest leugens ingang te laten vinden in de gedachten van de kiezers, waar zijn we dan in godsnaam mee bezig?

Als het de bedoeling was om zichzelf een opslag te geven, dan wisten de regeringspartijen dat dat ooit zou uitkomen. Kan iemand één logisch argument geven waarom ze de oppositie zo'n cadeau zouden willen hebben geven? Ik kan er echt geen bedenken. Het gaat dus wel degelijk om desinformatie door de N-VA, en je moet al heel goedgelovig zijn om in zo'n complottheorie te willen meegaan. Natuurlijk beseffen de meesten zelf wel dat het een complottheorie is, maar, ja, het is opportuun om anderen die leugen wijs te maken, he, als je voor de sektarische N-VA bent.

Het één heeft niets met het ander te maken.
Een verkeerd rekeningnummer is een administratieve fout.
Een regeringsbeslissing om 8% opslag aan zichzelf te geven echter ...

Distel
9 januari 2012, 08:25
Als het de bedoeling was om zichzelf een opslag te geven, dan wisten de regeringspartijen dat dat ooit zou uitkomen. Kan iemand één logisch argument geven waarom ze de oppositie zo'n cadeau zouden willen hebben geven? Ik kan er echt geen bedenken. Het gaat dus wel degelijk om desinformatie door de N-VA, en je moet al heel goedgelovig zijn om in zo'n complottheorie te willen meegaan. Natuurlijk beseffen de meesten zelf wel dat het een complottheorie is, maar, ja, het is opportuun om anderen die leugen wijs te maken, he, als je voor de sektarische N-VA bent.

De fout van de regering is er, en er was op die moment geen enkele aanwijzing dat het slechts om een administratieve fout zou gaan. Het gaat dus NIET om desinformatie van de N-VA. Het gaat om correcte informatie volgens wat toen bekend was. En dan mag jij eens zeggen waarom een oppositiepartij die door een minderheidsregering is uitgespuwd ten voordele van een draak van een akkoord dergelijk cadeau niet met twee handen zou aanpakken.

Dit incident is de fout van de regering en alleen de regering.

Boduo
9 januari 2012, 08:45
De fout van de regering is er, en er was op die moment geen enkele aanwijzing dat het slechts om een administratieve fout zou gaan. Het gaat dus NIET om desinformatie van de N-VA. Het gaat om correcte informatie volgens wat toen bekend was. En dan mag jij eens zeggen waarom een oppositiepartij die door een minderheidsregering is uitgespuwd ten voordele van een draak van een akkoord dergelijk cadeau niet met twee handen zou aanpakken.

Dit incident is de fout van de regering en alleen de regering.

Juist ! Het is wel opvallend dat tot nu toe geen enkele niet-NVa-er het begrip 8 % in de mond neemt. Ze praten alleen over de 5 %...

:-(

Jantje
9 januari 2012, 08:50
Premier Elio Di Rupo bevestigt dat de lonen van de ministers en staatssecretarissen wel degelijk omlaag gaan. De tabellen waarop N-VA een stijging van acht procent afleest, waren nog niet aangepast vanwege de snelheid waarmee de begroting moest worden ingediend, luidt het.


'Het is evident dat de maatregelen integraal zullen worden uitgevoerd. Dat kan niet anders', benadrukt Di Rupo, verwijzend naar de budgettair moeilijke periode waar ons land door moet. 'Het is in die context absoluut noodzakelijk dat de regeringsleden en de ministeriële teams, zoals alle burgers, bijdragen aan de inspanningen om de publieke financiën op orde te krijgen.'

De ministers en staatssecretarissen zullen dus wel degelijk vijf procent moeten inleveren op hun loon. Voor de implementatie van de loonsverlaging is al een omzendbrief voorbereid.

Ook voor de kabinetten is een aanzienlijke verlaging van de budgetten voorzien, verduidelijkt de premier. Daarvoor legde de ministerraad in december al een enveloppe vast, waardoor de werkingskosten met 15 procent dalen, zo'n 9 miljoen euro. Het aantal kabinetsmedewerkers daalt dan weer tot 827, tegenover 932 bij de start van de vorige legislatuur.

'Snelheid van de begroting'

De verwarring over de cijfers wijt premier Di Rupo aan de begrotingstabellen die de parlementsleden hebben ontvangen. Gezien de snelheid waarmee de begroting moest worden ingediend - voor 31 december 2011 - zijn die tabellen niet meer aangepast. 'De vragen die bepaalde parlementsleden nu stellen, zijn dus begrijpelijk', aldus nog Di Rupo.
De administratie bereidt een amendement voor dat de volledige uitvoering van de beslissingen regelt.

Kamerfractieleider Ben Weyts (N-VA) had eerder officiële documenten van de ministerraad van 16 december bekendgemaakt waarin bleek dat de regering loonopslag zou krijgen. Alle excellenties vielen uit de lucht, en het bericht werd snel ontkend. 'Dat klopt niet. De afgesproken verlaging met 5 procent blijft behouden', benadrukte ook minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) zondagochtend.

Het ging wel om een officieel document vanuit de overheidsdienst Begroting, maar dat werd opgesteld op basis van cijfers van de vorige regering.

'Not amused'

Alle leden van de regering beklemtonen dat het voornemen om vijf procent loon in te leveren onveranderd blijft, en ook zal worden uitgevoerd. Volgens de VRT zijn ze 'not amused' met de fout, 'omdat ze hierdoor met een groot perceptieprobleem opgezadeld zitten'.

Staatssecretaris voor Staatshervorming Servais Verherstraeten (CD&V bevestigde eveneens in 'De Zevende Dag' dat het regeerakkoord, waarin sprake is van een loonsvermindering, zal uitgevoerd worden. Volgens zijn collega Melchior Wathelet (cdH) is er inderdaad een fout gemaakt in het document. 'De vorige regering telde 22 leden, terwijl we nu met 18 zijn, dat bedrag moet dus nog aangepast worden', luidde het.

'Wat telt zijn de politieke afspraken, en die zullen uitgevoerd worden', aldus Verherstraeten. 'Het is maar normaal dat in tijden van crisis wij de eersten zijn die inleveren', besloot Wathelet.


http://www.hetnieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120108_012

Na meer dan 500 dagen onderhandelen moeten de cijfers nog aangepast worden.
Doet mij denken aan de verklaringen rond de vraag van de Eu-commissie over de begroting. Toen was het antwoord dat ze in Europa de cijfers verkeerd hadden geinterpreteerd.

Blijkbaar krijgt iedereen foute cijfer en kan niemand meer rekenen, enkel de huidige Belgische meerderheid.

Jantje
9 januari 2012, 08:53
Juist ! Het is wel opvallend dat tot nu toe geen enkele niet-NVa-er het begrip 8 % in de mond neemt. Ze praten alleen over de 5 %...

:-(

N-VA sprak en spreekt weldegelijk over een opslag van 8% per minister en staatssecretaris terwijl ze hebben afgesproken om de lonen met 5% te verminderen en de totaal kost voor de regering met meer dan 15%.

Boduo
9 januari 2012, 14:10
N-VA sprak en spreekt weldegelijk over een opslag van 8% per minister en staatssecretaris terwijl ze hebben afgesproken om de lonen met 5% te verminderen en de totaal kost voor de regering met meer dan 15%.

Jantje, dat is het juist wat ik zeg: NVA spreekt DUIDELIJK over de opslag van 8%. Pas n�* dit bericht is het publiek kenbaar gemaakt dat ze de INTENTIE hadden 5% van hun loon in te leveren !
Simpel gezegd: 8-5=3.
Dus krijgen ze toch nog 3% opslag.
Of niet ?
:?

vrijevlaming
9 januari 2012, 15:06
zo mag je niet rekenen. Als je eerst 8% opslag geeft en dan 5% daalt, bijft er geen 3% over maar 2.6%.


En ik heb vandaag al een deel van de begrotingsdocumenten zitten doornemen die klaar liggen ter stemming deze week. Een van de departementen die ik bekeken heb ik defensie: stijging van de werkingsmiddelen van het kabinet met bijna 3% tov 2011. Ook bij het loon van de minister is nog niets te zien van die -5%. Wanneer zijn ze van plan om die dignen aan te passen? Ter zitting rap rap? Of nog voor het begin van de besprekingen?

Robinus V
9 januari 2012, 15:09
Jantje, dat is het juist wat ik zeg: NVA spreekt DUIDELIJK over de opslag van 8%. Pas n�* dit bericht is het publiek kenbaar gemaakt dat ze de INTENTIE hadden 5% van hun loon in te leveren !
Simpel gezegd: 8-5=3.
Dus krijgen ze toch nog 3% opslag.
Of niet ?
:?

Ze krijgen 5% minder PER LID van de regering. Met minder ministers geeft dit een verlaging van de totale kost van de regering met 16% (als de cijfers van de N-VA binnen hun scenario wel correct waren).

Eigenlijk zou er nog meer af moeten, maar ik vraag me af of er bij de Vlaamse regering al een gelijkaardige eerste stap goedgekeurd geraakt is... :roll:

vrijevlaming
9 januari 2012, 15:14
Eigenlijk zou er nog meer af moeten, maar ik vraag me af of er bij de Vlaamse regering al een gelijkaardige eerste stap goedgekeurd geraakt is... :roll:

ai, nu wordt het pijnlijk jongen. Bij aantreden van de vlaamse regering in 2009 is toen al beslist om het aantal ministers, aantal kabinetars en de wedde van de ministers te verminderen.
Vlaamse ministers verdienen nu dus al minder dan de Federale. Per kabinet zitten ze nu al met minder medewerkers dan de federale (bij de federale stijgt het aantal medewerkers per kabinet nog) Zie ook de perscommunicatie van Peeters van vandaag.

Los daarvan zal men in de vlaamse regering nog eens kijken of er nog wat van kan.
Kortom: ze staan daar al veeeeeel verder dan in de federale. Moest u de politiek goed gevolgd hebben, zou u dat geweten hebben.

Boduo
9 januari 2012, 15:17
zo mag je niet rekenen. Als je eerst 8% opslag geeft en dan 5% daalt, bijft er geen 3% over maar 2.6%.


En ik heb vandaag al een deel van de begrotingsdocumenten zitten doornemen die klaar liggen ter stemming deze week. Een van de departementen die ik bekeken heb ik defensie: stijging van de werkingsmiddelen van het kabinet met bijna 3% tov 2011. Ook bij het loon van de minister is nog niets te zien van die -5%. Wanneer zijn ze van plan om die dignen aan te passen? Ter zitting rap rap? Of nog voor het begin van de besprekingen?

2,6%: Ja, dat weet ik wel hoor, maar ik hou het hier liever EENVOUDIG.
Die -5% is vanaf 1 januari 2013. Dat mompelde er eentje tussen z'n tanden in de "7de Dag".
Eerst nog 12 maanden +8%...








:evil:

vrijevlaming
9 januari 2012, 15:22
Die -5% is vanaf 1 januari 2013. Dat mompelde er eentje tussen z'n tanden in de "7de Dag".
Eerst nog 12 maanden +8%...




:evil:

how, dat heb ik ergens dan gemist. Nog een jaar lang? Dat lijkt me straf.

brother paul
9 januari 2012, 15:24
de essentie is dat de fout op het eerste zicht gecorrigeerd is
en we houden van klokkeluiders.
we wachten nu nog juist achter hun functioneringsbonus ala Dexia. Dan gillen we nog eens van de pret 1 jaar voor de verkiezingen mensen doen inleveren en zelf zakken vullen.

Boduo
9 januari 2012, 17:20
how, dat heb ik ergens dan gemist. Nog een jaar lang? Dat lijkt me straf.

Het kostenplaatje v.d. regering werd gemaakt op 16 december. Dat was voor het komende jaar. Die kosten zouden begroot zijn op hetzelfde bedrag als in 2011. Er zijn 4 ministers minder dus krijgt elkeen een slok meer, voor het komende jaar. Daarvan zullen ze (?) 5% aftrekken , maar wanneer, dat heeft er totnutoe geen één gezegd.

:x

Mam
9 januari 2012, 18:38
zo mag je niet rekenen. Als je eerst 8% opslag geeft en dan 5% daalt, bijft er geen 3% over maar 2.6%.


En ik heb vandaag al een deel van de begrotingsdocumenten zitten doornemen die klaar liggen ter stemming deze week. Een van de departementen die ik bekeken heb ik defensie: stijging van de werkingsmiddelen van het kabinet met bijna 3% tov 2011. Ook bij het loon van de minister is nog niets te zien van die -5%. Wanneer zijn ze van plan om die dignen aan te passen? Ter zitting rap rap? Of nog voor het begin van de besprekingen?
In februari gaan ze erover babbelen, zei Kris Peeters in 't VRT nieuws.

Wat ik denk: ofwel gaan hun lonen bijlange niet omlaag. Ofwel gaat dit wel gebeuren en gaat de trend zich ook doorzetten naar andere lonen...
Als de huidige omstandigheden nog lang blijven aanslepen, is het onvermijdelijk om niet in moeten leveren. Voor het tegendeel zou België (en de rest van Europa) plots een grote economische groei moeten kennen.

vrijevlaming
9 januari 2012, 18:48
In februari gaan ze erover babbelen, zei Kris Peeters in 't VRT nieuws.

Wat ik denk: ofwel gaan hun lonen bijlange niet omlaag. Ofwel gaat dit wel gebeuren en gaat de trend zich ook doorzetten naar andere lonen...
Als de huidige omstandigheden nog lang blijven aanslepen, is het onvermijdelijk om niet in moeten leveren. Voor het tegendeel zou België (en de rest van Europa) plots een grote economische groei moeten kennen.

je gooit twee dingen door elkaar.

De vraag van mij was of men de fout in de lonen van de federale regering ging pas rechtzetten tegen begin 2013 of niet. Ik denk van niet, omdat ze dat niet kunnen maken, en dat ze dus bij de begrotingsbesprekingen van deze week hun "toevallige fout" gaan rechtzetten.

Waar Peeters over sprak is dat men in de vlaamse regering eens moet bekijken of men voor de tweede keer nog kan besparen op de weddes van de regering. DAt zal men bekijken in februari tijdens de begrotingscontrole. Volledig iets anders dus, niet verwarren tussen beide

koe de poing
9 januari 2012, 21:37
Ik kan me echt niet voorstellen dat die dat zouden geprobeerd hebben. Wat ik me wel kan voorstellen is dat een Vlaamsche terrorist in de administraties die fout expres gemaakt heeft. Het spel wordt hard gespeeld, niet onnozel.

²

niemand loopt hoog op met de NVA, maar nu ook weer niet in die mate dat men er van uitgaat dat de NVA geen procentberekening meer kan uitvoeren.

Als ze het geprobeerd zouden hebben, zou het niet op zo'n ridicule manier gebeurd zijn.

de echte les is dat die 5% inlevering zo futiel is dat ze geen begrotingswijziging noodzakelijk maakt

Jantje
10 januari 2012, 07:58
Het kostenplaatje v.d. regering werd gemaakt op 16 december. Dat was voor het komende jaar. Die kosten zouden begroot zijn op hetzelfde bedrag als in 2011. Er zijn 4 ministers minder dus krijgt elkeen een slok meer, voor het komende jaar. Daarvan zullen ze (?) 5% aftrekken , maar wanneer, dat heeft er totnutoe geen één gezegd.

:x

Bij mijn weten is de begroting opgemaakt door de regering EDR en niet door die van YL. Je uitleg klopt dus niet.

Het is trouwens niet alleen de N-VA die grove fouten in de begroting heeft opgemerkt, ook Europa heeft de begroting afgekeurd wegens grove rekenfouten en andere verdachte onduidelijkezaken in de begroting.
EDR was zelfs razend op YL omdat deze een begroting op basis van 1/12 wilde maken om Europa zoet te houden. Want EDR wilde niet vast gepint worden aan een begroting die opgemaakt is zonder rekening te houden met de staatshervorming en zijn besparingen.

E. Gidius
10 januari 2012, 08:04
Ik denk dat we allemaal dankbaar mogen zijn dat de NVA aan de kant is gaan staan bij de regeringsonderhandelingen.

Wouter en Alexander gaan nog véél plezier beleven aan een N-VA "aan de kant". :-D

Jantje
10 januari 2012, 08:25
²

niemand loopt hoog op met de NVA, maar nu ook weer niet in die mate dat men er van uitgaat dat de NVA geen procentberekening meer kan uitvoeren.

Als ze het geprobeerd zouden hebben, zou het niet op zo'n ridicule manier gebeurd zijn.

de echte les is dat die 5% inlevering zo futiel is dat ze geen begrotingswijziging noodzakelijk maakt

Een partij die 40% haalt in peilingen en meer dan 30% bij de voorbije verkiezingen is een partij die het vertrouwen van de bevolking heeft en waar de mensen hoge verwachtingen aan stellen.
Een dergelijke partij kan zich geen fouten veroorloven, zeker geen rekenfouten.

En N-VA heeft geen valse trukken nodig om de regering EDR onderuit te halen, die doen dat zelf wel.

En op een besparing van 15miljard € is die 1500€ per maand en per minister slechts een druppel op een hete plaat, maar het is een opslag die groter is dan het inkomen van de gemiddelde Belg, want dat ligt op 1400€.
Het is dus gewoon grof om je als politici een dergelijke opslag te geven, terwijl je de rest van het land een inkomsten verlies bezorgd.
Trouwens 1500 X 19 X 12 = 342000€ per jaar extra kosten voor de belastingbetaler of 855 wachttijd uitkeringen of 280 gemiddelde pensioenen.
En plots zijn de opslagen en die inlevering geen futiliteit meer.
Het betekend voor sommige gezinnen het verschil tussen moeten overleven of sterven van ellende. Het betekend immers de 3420 gezinnen met de laagste inkomsten 100€ per maand meer kunnen behouden.
Ze hebben zichzelf immer een opslag geven die een gezinswoning vertegenwoordigd, dus geen futiel bedrag voor de werkende Belg.

Jantje
10 januari 2012, 08:28
Wouter en Alexander gaan nog véél plezier beleven aan een N-VA "aan de kant". :-D

En dan moet Groen! en Ecolo nog in actie komen, want die zijn pist op ADC en EDR voor het misbruiken van hen om de N-VA uit de regering te kunnen houden.
Ik vrees dat deze regering geen lang leven is beschoren door gebrek aan vertrouwen en samenhang. En dat er nog veel lijken uit de kast gaan komen.

vrijevlaming
10 januari 2012, 09:26
Het is trouwens niet alleen de N-VA die grove fouten in de begroting heeft opgemerkt, ook Europa heeft de begroting afgekeurd wegens grove rekenfouten en andere verdachte onduidelijkezaken in de begroting.
.

het rekenhof ook.

Maar volgens de regeringspartijen zijn die drie groeperingen allemaal onbekwaam en is er geen vuiltje aan de lucht :roll:

vrijevlaming
10 januari 2012, 09:29
En dan moet Groen! en Ecolo nog in actie komen, want die zijn pist op ADC en EDR voor het misbruiken van hen om de N-VA uit de regering te kunnen houden.
Ik vrees dat deze regering geen lang leven is beschoren door gebrek aan vertrouwen en samenhang. En dat er nog veel lijken uit de kast gaan komen.

de regering valt niet en er komen geen vervroegde verkiezingen. Ze schijten elkaar nog liever iedere dag uit dan naar de kiezer te gaan

Jantje
10 januari 2012, 10:11
het rekenhof ook.

Maar volgens de regeringspartijen zijn die drie groeperingen allemaal onbekwaam en is er geen vuiltje aan de lucht :roll:

't ja wat wil je met advocaten die geen rechtzaak kunnen winnen en dan maar aan politiek gaan doen.

Iemand zei mij ooit, als je een goed en mooi, maar gemakkelijk leven wil leiden, moet je eerst officier in het leger worden, mag je tegen iedereen brullen zonder dat ze mogen antwoorden, word goed betaald om naar school te gaan en moet je verder niets doen. Daarna ga je in het onderwijs, daar mag je wel niet brullen, maar je mag het nog steeds uitleggen en hebt dan nog meer verlof en het zal tegen dat jij afgestudeerd ben toch met 80% worden verminderd en uitgezonden worden op gevaarlijke opdrachten uit te voeren.
Om te eindigen ga je in de politiek, daar mag je het zoveel uitleggen als je wil en het moet niet eens meer juist zijn en je mag in luxe de wereld rondreizen op andere hun kosten. En je houd er op het einde een mooie pensioen aan over.

Doe je dat niet, dan zal je moeten werk tot je sterft.

En dat 36 jaar geleden, de mens is ondertussen al 20 jaar overleden, anders kon hij nu zien hoe goed hij in de toekomst kon kijken.


'k verdomme beter zijn raad opgevolgd, dan had ik nu rustig zoveel onzin kunnen uitkramen als ik maar wil. Want nu willen mijn bazen dat mijn berekeningen juist zijn en dat ik geen onzin verkoop of fouten maak, anders mag ik gaan doppen, allee als de regering die niet afschaft om te besparen en hun opslag te kunnen betalen.

Jantje
10 januari 2012, 10:17
de regering valt niet en er komen geen vervroegde verkiezingen. Ze schijten elkaar nog liever iedere dag uit dan naar de kiezer te gaan

Vanaf dat de MR voelt dat ze de PS kunnen verslagen in verkiezingen, ligt de regering er.
Vanaf dat de CD&V of O-VLD denken dat ze de N-VA kunnen klop geven, ligt de regering er.
Vanaf dat de PS of SP.a vermoeden dat ze er winst kunnen uit halen, ligt de regering er.

Er is immers geen samenhang of vertrouwen tussen de meerderheidspartijen.

En vergeet niet dat er gemeenteraadsverkiezingen op komst zijn.
Als de tradie's enkele grote steden verliezen aan N-VA of Groen! dan beginnen ze plots terug Vlaams te worden en gaan ze EDR dwarsbomen.

Trouwens voor de staatshervorming heeft de regering een 2/3 meerderheid nodig en die zie ik de groene hen nu niet meer leveren, zeker niet na de stunt van ADC. Zij voelen zich immers misbruikt.

vrijevlaming
10 januari 2012, 10:43
Vanaf dat de MR voelt dat ze de PS kunnen verslagen in verkiezingen, ligt de regering er.
Vanaf dat de CD&V of O-VLD denken dat ze de N-VA kunnen klop geven, ligt de regering er.
Vanaf dat de PS of SP.a vermoeden dat ze er winst kunnen uit halen, ligt de regering er.

Er is immers geen samenhang of vertrouwen tussen de meerderheidspartijen.

En vergeet niet dat er gemeenteraadsverkiezingen op komst zijn.
Als de tradie's enkele grote steden verliezen aan N-VA of Groen! dan beginnen ze plots terug Vlaams te worden en gaan ze EDR dwarsbomen.

Trouwens voor de staatshervorming heeft de regering een 2/3 meerderheid nodig en die zie ik de groene hen nu niet meer leveren, zeker niet na de stunt van ADC. Zij voelen zich immers misbruikt.

vroeger zou ik u gelijk gegeven hebben. Nu niet meer. Er komen zéker al geen verkiezingen voor de gemeenteraadsverkiezingen. En daarna zie ik de kans ook maar zeer klein. Wie de regering laat vallen, wordt afgeslacht. Zelfs de PS, ook al zou die de MR een kloot kunenn aftrekken, gaat dat niet doen. Omdat ze weet dat n-va zal winnen (cfr EDR zijn uitspraak in de eerste ministerraad)
Met het beleid dat ze nu beginnen te voeren, kunnen ze gewoon niet winnen van n-va. Op alle vlakken gaan ze in tegen wat de vlamingen willen, hoe kan men dan stemmen terugpakken van n-va? Dat kan alleen maar als de PS zou zwaar beginnen toegeven, maar waarom zouden ze opeens wél toegevan aan cd&v en vld, maar niet aan de n-va? Gaan ze nooit doen.
Deze regering zit de rit uit, en hoopt dat het oordeel in 2014 enigszins zal meevallen voor hen.

vrijevlaming
10 januari 2012, 10:43
Trouwens voor de staatshervorming heeft de regering een 2/3 meerderheid nodig en die zie ik de groene hen nu niet meer leveren, zeker niet na de stunt van ADC. Zij voelen zich immers misbruikt.

de groene krijgen twee extra medewerkers in het parlement kado van de meerderheid. Wees maar gerust: die gaan die staatshervorming stemmen

Jantje
10 januari 2012, 11:03
de groene krijgen twee extra medewerkers in het parlement kado van de meerderheid. Wees maar gerust: die gaan die staatshervorming stemmen

Ecolo heeft reeds zeer zwaar uitgehaald naar O-VLD en EDR voor de uitsluiting aan regeringsdeelname.
Ecolo heeft zelfs gezegd dat als ADC vind dat 8 partijen te veel zijn voor een regering hij zijn partij maar in de oppositie moet zetten, maar dat hij nu niet meer bereid is de staatshervorming te steunen, want dat hij er geen electoraal of financieel voordeel meer in ziet voor zijn partij.
Ecolo wou regering en deelnemen aan de macht en heeft daarom de staatshervorming mee onderhandeld, niet om in de oppositie te zitten.

Je zou trouwens moeten weten dat de groene hun steun intrekken, want ze houden nu braaf hun mond en vallen de N-VA niet aan over de vele fouten in de nota's van de meerderheid/minderheid. En hebben het sociaal beleid van deze regering reeds afgedaan als een vestbroekzak operatie en slecht voor de bevolking.

Ecolo wil deze regering weg en Groen! zal braaf luisteren naar Ecolo en dus deze regering geen kado's geven en lang leven gunnen.

Scherven A. Mok
18 januari 2012, 08:43
Waar blijft de talrijke draden over het Vlaams Parlement dat niet wil inleveren en eerst 'een studie' gaat laten uitvoeren ? Een verdachte stilte op nva.politics.be. Hoe zou dat komen. :-)
Nu ik ben voorstander van minder en beter. Die loonsverlagingen hoeven voor mij niet maar die twee maten en gewichten ... tttttttttt

brother paul
18 januari 2012, 08:56
Waar blijft de talrijke draden over het Vlaams Parlement dat niet wil inleveren en eerst 'een studie' gaat laten uitvoeren ? Een verdachte stilte op nva.politics.be. Hoe zou dat komen. :-)
Nu ik ben voorstander van minder en beter. Die loonsverlagingen hoeven voor mij niet maar die twee maten en gewichten ... tttttttttt

wel juridisch kunnen ze niet meer verdienen dan het federale niveau. Datis ook al duidelijk. Peumans zal mogen saneren. Dat was toch die die dat geld teveel vond ? EN waar is hij nu met zijn grote mond

Scherven A. Mok
18 januari 2012, 17:17
wel juridisch kunnen ze niet meer verdienen dan het federale niveau. Datis ook al duidelijk. Peumans zal mogen saneren. Dat was toch die die dat geld teveel vond ? EN waar is hij nu met zijn grote mond

Peumans heeft wel daad bij woord gevoegd en verdient nu maar evenveel meer als Kris Peeters. - 4000 euro per maand. Dat mag wel eens gezegd worden.

andy.v
18 januari 2012, 17:47
De snelheid met dewelke de genomen beslissingen de media halen staat niet recht evenredig t.o.v. van de tijd die men heeft om ze intern administratief af te handelen.

Laat de politici aub eens hun werk doen. Tegenwoordig is hun dag gevuld met het weerleggen of bevestigen van geruchten en nieuwsberichten en niet met het zoeken naar oplossingen voor ons land.

cookie monster
22 maart 2012, 09:02
Nou moe , enkel maaar ter vergelijkng:
Senatoren Swaziland eisen arrestatie van minister die hun lonen verlaagde
http://www.hln.be/hln/nl/960/Wereld/article/detail/1409437/2012/03/15/Senatoren-Swaziland-eisen-arrestatie-van-minister-die-hun-lonen-verlaagde.dhtml