PDA

View Full Version : Europese Volkspartij speelt Patten tegen Verhofstadt uit


Jean Suys
17 juni 2004, 14:24
Europese Volkspartij speelt Patten tegen Verhofstadt uit

De leiding van de Europese Volkspartij (EVP) heeft na ruim 2 uur intens debat uittredend Commissaris Chris Patten als eigen kandidaat voor het Commissievoorzitterschap in de etalage geplaatst.

Na afloop van de vergadering zei de Portugese premier dat Verhofstadt op dit ogenblik de meeste steun in de Europese Raad heeft. "Ik vrees echter", aldus Barroso, "dat er momenteel een blokkeringsminderheid tegen de Belgische eerste minister is". Uit diverse indiscreties viel op te maken dat het geloof in de kansen van Patten erg gering is. De meesten interpreteerden hem als een schijnkandidaat om de kansen van Verhofstadt verder te verminderen. (belga, dwm)

dadadadada konijn

psychodad
17 juni 2004, 18:28
EVP is geevolueerd van pure machtspartij naar pure kus-eens-engeland-en-amerika-hun-gat-partij.

Proficiat jongens ! Goe Bezig ! :roll:

Nathan
17 juni 2004, 20:00
De EVP is het maar over één ding eens, wie de macht krijgt. Ze hebben een programma, maar niet alle leden willen dat ondertekenen (wat logisch is, Britisch Conservatives zijn anti-EU en CD&V is pro).

Groeten Nathan

Vlaamse Leeuw
18 juni 2004, 06:31
Is het niet meer dan logisch dat de grootse fractie in het Europees parlement de commissievoorzitter leverd.

Groot Bakkes
18 juni 2004, 11:02
Welke nationaliteit heeft Patten? Als hij Engels is (en dus lid is van the Conservatives) lijkt het mij nogal vreemd dat een anti-Europese de Europese Commissievoorzitter levert.

jorisjeroen
18 juni 2004, 11:44
Welke nationaliteit heeft Patten? Als hij Engels is (en dus lid is van the Conservatives) lijkt het mij nogal vreemd dat een anti-Europese de Europese Commissievoorzitter levert.inderdaad, hij is een Brit, en dat leek mij dus ook al onlogisch....