PDA

View Full Version : Vlaams. nationale subfora: té veel van het goede


§tijn
17 juni 2004, 17:38
Het is duidelijk dat de Vlaams-nationalisten duidelijk aan hun trekken komen:
:arrow: subforum Vlaams Kartel
:arrow: subforum 'Vlaams nationalistisch'
Dit is duidelijk té veel van het goede en fusioneer ze desnoods of hef er gewoon één op maar 2 is té veel: dit is duidelijke voortrekking van deze politieke stroming.

Fribre
17 juni 2004, 17:51
Het subforum "Vlaams Kartel" zal binnen een bepaalde periode waarschijnlijk een nieuwe functie toegewezen krijgen. Het gaat om die oproep die jij ook tekende, Stijn. :wink:

Distel
17 juni 2004, 18:52
Het is duidelijk dat de Vlaams-nationalisten duidelijk aan hun trekken komen:
:arrow: subforum Vlaams Kartel
:arrow: subforum 'Vlaams nationalistisch'
Dit is duidelijk té veel van het goede en fusioneer ze desnoods of hef er gewoon één op maar 2 is té veel: dit is duidelijke voortrekking van deze politieke stroming.

Stelt u nu voor dat deze twee gesplitste fora worden samengebracht tot een unitair forum? Tsk tsk tsk... :wink:

Patriot!
17 juni 2004, 18:54
Is er een forum Vlaams-nationalistisch??

Dan moet er ook één komen voor Belgisch.

Fribre
17 juni 2004, 18:55
Wafelijzerpolitiek! :)

Distel
17 juni 2004, 18:57
Is er een forum Vlaams-nationalistisch??

Dan moet er ook één komen voor Belgisch.

En dan maar klagen over overbodige niveau's... ;)

Spetsnaz
17 juni 2004, 21:16
En waar blijft ons gevraagde progressieve forum ??

Pelgrim
18 juni 2004, 09:27
Het is duidelijk dat de Vlaams-nationalisten duidelijk aan hun trekken komen:
:arrow: subforum Vlaams Kartel
:arrow: subforum 'Vlaams nationalistisch'
Dit is duidelijk té veel van het goede en fusioneer ze desnoods of hef er gewoon één op maar 2 is té veel: dit is duidelijke voortrekking van deze politieke stroming.

hebt gij daar last van? Als je geen lid bent zie je ze toch niet?

§tijn
18 juni 2004, 09:54
Neen, maar iedereen moet gelijk behandeld worden: dus er zou in feite ook een Belgisch-nationaal subforum dan moeten komen.

Supe®Staaf
18 juni 2004, 10:57
Bizar.
Ik wordt blijkbaar niet toegelaten tot het Vlaamsnationaal forum.
Omwille van schelden kan bijna niet de reden zijn.

Misschien worden daar argumenten geschreven die een Belgicist zou kunnen aanwenden ter verdediging van zijn stelling, en die hij absoluut niet in handen mag krijgen.

:? 8O :(

Groot Bakkes
18 juni 2004, 11:26
Van mij mag er best een subforum komen voor de belgicisten. Zal eens informeren bij de mods.

Distel
18 juni 2004, 13:38
Bizar.
Ik wordt blijkbaar niet toegelaten tot het Vlaamsnationaal forum.
Omwille van schelden kan bijna niet de reden zijn.

Misschien worden daar argumenten geschreven die een Belgicist zou kunnen aanwenden ter verdediging van zijn stelling, en die hij absoluut niet in handen mag krijgen.

:? 8O :(

Het is dan ook de "Vlaams-Nationalistische Debatgroep" en niet "Communautaire Discussies Part Deux". ;)

Distel
18 juni 2004, 13:39
Ik ben er trouwens op ingeschreven, maar ik zie de groep nergens staan. :?: Een dag of twee geleden zag ik haar wel nog.

Tantist
18 juni 2004, 13:44
Is er een forum Vlaams-nationalistisch??

Dan moet er ook één komen voor Belgisch.

Goede opmerking van Fribre: wafelijzerpolitiek...

En dan maar denken dat het nu anders zal zijn in dat unitaire België! Ze doen ZELF al aan wafelijzerpolitiek...

Tantist
18 juni 2004, 13:45
Ik ben er trouwens op ingeschreven, maar ik zie de groep nergens staan. :?: Een dag of twee geleden zag ik haar wel nog.

Ik zie ze ook nergens staan...

Tantist
18 juni 2004, 13:55
Via de zoekopdracht ben ik er achter gekomen dat de URL is:

http://forum.politics.be/viewforum.php?f=78

En die bestaat niet...

Allez, dat was ook rap...

DaBlacky
18 juni 2004, 13:58
Via de zoekopdracht ben ik er achter gekomen dat de URL is:

http://forum.politics.be/viewforum.php?f=78

En die bestaat niet...

Allez, dat was ook rap...

De groep bestaat alleszins wel nog:
http://forum.politics.be/groupcp.php?g=4071

Supe®Staaf
18 juni 2004, 14:39
Bizar.
Ik wordt blijkbaar niet toegelaten tot het Vlaamsnationaal forum.
Omwille van schelden kan bijna niet de reden zijn.

Misschien worden daar argumenten geschreven die een Belgicist zou kunnen aanwenden ter verdediging van zijn stelling, en die hij absoluut niet in handen mag krijgen.

:? 8O :(

Het is dan ook de "Vlaams-Nationalistische Debatgroep" en niet "Communautaire Discussies Part Deux". ;)
'k Snap het al.
't Is om kritiekloos en ongehinderd mekaar te bewieroken, en in de broek te zitten.
Een vorm van preëmptieve censuur.
Een Vlaamsnationalistische versie van de Pravda.
Gogogogo.
Zucht.
:roll:

Tantist
18 juni 2004, 14:52
Via de zoekopdracht ben ik er achter gekomen dat de URL is:

http://forum.politics.be/viewforum.php?f=78

En die bestaat niet...

Allez, dat was ook rap...

De groep bestaat alleszins wel nog:
http://forum.politics.be/groupcp.php?g=4071

Nu is het er terug hoor ;-)

Griffin
18 juni 2004, 14:54
Erm, kan ik mij al aanmelden? Ik ben benieuwd hoe het er daar aan toe gaat ;)

Tantist
18 juni 2004, 14:57
Het is dan ook de "Vlaams-Nationalistische Debatgroep" en niet "Communautaire Discussies Part Deux". ;)
'k Snap het al.
't Is om kritiekloos en ongehinderd mekaar te bewieroken, en in de broek te zitten.
Een vorm van preëmptieve censuur.
Een Vlaamsnationalistische versie van de Pravda.
Gogogogo.
Zucht.
:roll:

Goh, je omschrijft een lief konijntje als het moordzuchtige monster uit The Holy Grail, maar daar komt het op neer.

Het is gewoon irritant als je een constructieve discussie wil opzetten over dit of dat, dat een "nazi, fascist!!!" postertje de discussie wil doen ontaarden in een flame war en daar vaak nog in slaagt ook.

Als de belgicisten hun intellectueel terrorisme niet zouden uitvoeren, was die groep nergens voor nodig geweest. Het is goed eens in eigen hart te kijken voor het slapen gaan, Superstaaf...

Ik verwacht dan ook dat de discussies er iets hoogstaander zullen zijn dan communautaire discussies, dat eigenlijk Flame Zone mag genoemd worden. Dank u belgicisten, u heeft dit mogelijk gemaakt...

Tantist
18 juni 2004, 14:58
Erm, kan ik mij al aanmelden? Ik ben benieuwd hoe het er daar aan toe gaat ;)

Om effe de boel daar te verzieken? Blijf jij maar in communautaire discussies...

Griffin
18 juni 2004, 15:00
Erm, kan ik mij al aanmelden? Ik ben benieuwd hoe het er daar aan toe gaat ;)

Om effe de boel daar te verzieken? Blijf jij maar in communautaire discussies...

Huh? Ik?
*slik*
Ik denk niet dat mijn berichtjes getuigen van extreme voorkeur voor het één of het ander?! En euh, overtuig mij maar es waarom we moeten splitsen, hoe het er dan moet uitzien, e.d.!
Trouwens, als er al een communautair forum is (waar ik blijkbaar zelden ga kijken) waarom moet er dan nog zo'n forum zijn in de vorm van Vlaams-nationalistisch? :)

Supe®Staaf
18 juni 2004, 15:12
Het is gewoon irritant als je een constructieve discussie wil opzetten over dit of dat, dat een "nazi, fascist!!!" postertje de discussie wil doen ontaarden in een flame war en daar vaak nog in slaagt ook.
Als dergelijke koosnamen onterecht zijn, dan kan dit hoogstens een amusante denigrerende grijnslach aan het adres van de infantiele poster opleveren.
Verwijten kunnen pas 'bijten' als ze ergens een doel raken.......

Als de belgicisten hun intellectueel terrorisme niet zouden uitvoeren, was die groep nergens voor nodig geweest.
Ik begrijp het.
If you cannot stand the heat, stay out of the kitchen.
Veel succes met de nieuwe koele berging.

Het is goed eens in eigen hart te kijken voor het slapen gaan, Superstaaf...
Snuffel eens door mijn posting op dit forum en geef me dan snel de absolutie voor al die aantijgingen en insinuaties waarmee je mij en alle andere Belgicisten over één kam scheert.


Ik verwacht dan ook dat de discussies er iets hoogstaander zullen zijn dan communautaire discussies, dat eigenlijk Flame Zone mag genoemd worden. Dank u belgicisten, u heeft dit mogelijk gemaakt...
Hoogstaandheid van een discussie enkel door gelijkgestemden beoordeeld?
Laat me meelezen, en ik ben bereid om er niet te posten, kwestie van het niveau aldaar op de door jullie gewenste hoogte te houden.
Ik beloof zelfs het stilzwijgen te bewaren voor de rest van het forumpubliek.
8) 8) 8)

Griffin
18 juni 2004, 15:26
Het is goed eens in eigen hart te kijken voor het slapen gaan, Superstaaf...
Snuffel eens door mijn posting op dit forum en geef me dan snel de absolutie voor al die aantijgingen en insinuaties waarmee je mij en alle andere Belgicisten over één kam scheert.

Ik verwacht dan ook dat de discussies er iets hoogstaander zullen zijn dan communautaire discussies, dat eigenlijk Flame Zone mag genoemd worden. Dank u belgicisten, u heeft dit mogelijk gemaakt...
Hoogstaandheid van een discussie enkel door gelijkgestemden beoordeeld?
Laat me meelezen, en ik ben bereid om er niet te posten, kwestie van het niveau aldaar op de door jullie gewenste hoogte te houden.
Ik beloof zelfs het stilzwijgen te bewaren voor de rest van het forumpubliek.
8) 8) 8)

Kijk, dit vind ik nu es ook se... Ik heb bij mijn weten nergens ooit een flamingant uitgescholden omdat ie voor zijn mening uitkwam... :roll2:

Supe®Staaf
18 juni 2004, 16:02
Dan moet er ook één komen voor Belgisch.
Moet niet :!:
Het hele forum is Belgisch.

Mijn Belgische boodschap durf ik 'loud&clear', 'en plein public' verkondigen.

Wij gaan er niet gegeneerd mee in een donker hoekje kruipen waar 'niemand anders binnen mag'

De Belgische ideologie is geen smoezelig fotoboekje, dat we in den duik moeten lezen, onttrokken aan het oog van de buitenwereld.

Belgicisten kruipen niet in zelfgecreëerde catacomben.
Wij verdragen het daglicht.

Wij hebben geen behoefte aan achterkamertjespolitiek.
Bij ons kan iedereen met zijn mening en kritiek vrijelijk de buitenwereld tegemoet treden, zonder vooraf de violen te laten stemmen.

Dimitri
18 juni 2004, 17:28
Kan iemand mij even uitleggen wat het verschil is/zal zijn tussen het communautaire themaforum en het Vlaams-nationalistische themaforum?

Sinds wanneer bestaat er trouwens een Vlaams Kartel-forum??? Ik heb die nog nooit zien staan in de lijst. :o

Groot Bakkes
18 juni 2004, 17:46
Dan moet er ook één komen voor Belgisch.
Moet niet :!:
Het hele forum is Belgisch.

Mijn Belgische boodschap durf ik 'loud&clear', 'en plein public' verkondigen.

Wij gaan er niet gegeneerd mee in een donker hoekje kruipen waar 'niemand anders binnen mag'

De Belgische ideologie is geen smoezelig fotoboekje, dat we in den duik moeten lezen, onttrokken aan het oog van de buitenwereld.

Belgicisten kruipen niet in zelfgecreëerde catacomben.
Wij verdragen het daglicht.

Wij hebben geen behoefte aan achterkamertjespolitiek.
Bij ons kan iedereen met zijn mening en kritiek vrijelijk de buitenwereld tegemoet treden, zonder vooraf de violen te laten stemmen.

Ja, seg mannen, Patriot! vindt dat er een subforum moet komen en dus heb ik dat aangevraagd bij FMisplon. Als u dat een dom idee vindt heb ik daar geen probleem mee maar niemand verplicht u ook om lid te worden.

Aangebrande Phönix
18 juni 2004, 17:56
Komkom Staaf, je weet dat discussies "binnenskamers" ook nuttig zijn. Hoe kan je immers als "groep", maw vertrekkende vanuit een (in dit geval) Vlaams-nationalistische achtergrond bepaalde standpunten innemen als niet alle deelnemers van de discussie eenzelfde zaak gemeenschappelijk hebben? Om logische deducties te maken moet men immers werken vanuit enkele axioma en enkele deductieregels (die eigen zijn aan het systeem, in dit geval dus Vlaams-nationalisme)

Of om een ander voorbeeld te geven: Je kan toch moeilijk een discussie voeren teneinde tot een soortement waarheid te komen als je niet allemaal eenzelfde basisbeginselen (bv de rede) en regels onderschrijft.

Griffin
18 juni 2004, 18:13
Of om een ander voorbeeld te geven: Je kan toch moeilijk een discussie voeren teneinde tot een soortement waarheid te komen als je niet allemaal eenzelfde basisbeginselen (bv de rede) en regels onderschrijft.

Ik wil de hele gedachtengang kunnen volgen! ;) En wie zegt dat ik tegen Vlaams-nationalisten ben? ;) Bekeer mij! :P

Knuppel
18 juni 2004, 18:47
Het Vlaams-nationalistisch forum is dus zoiets als het links forum?
Je mag er enkel op als je een goedgekeurde Vlaams-nationalist bent?

Dan zal het rap een saaie boel worden waar ik alvast geen behoefte aan heb.

Supe®Staaf
18 juni 2004, 21:34
Komkom Staaf, je weet dat discussies "binnenskamers" ook nuttig zijn. Hoe kan je immers als "groep",.............
Hier stopt het dus voor mij.
Zelfs als ik een groep goeie ideeën toedicht, blijf ik als individu kritisch, en alert voor afzeik. Getuige mijn talrijke aanvallen op BuB (vreemdelingenstandpunt etc.)
Omgekeerd eveneens. Een partij die ik grotendeels veracht (Vlaamsblok) heeft met G. Annemans (althans in theorie) een voorvechter van directe democratie, wat mij dan weer hogelijk bevalt.

Ik functioneer niet in een groep waar je 'pour la bonne cause' een mengelmoes of koppelverkoop dient te slikken van zaken die je aanstaan met zaken die je dégouteren.

Maar goed. In principe staat het iedereen vrij (recht van vereniging) om een privé-clubje op te richten. Niemand weerhoudt me echter daar het mijne van te denken........

Dies
18 juni 2004, 23:17
Het Vlaams-nationalistisch forum is dus zoiets als het links forum?
Mag je er in links niet in Knuppel?

Hoe lang duurt het ongeveer alvorens je aanvraag wordt goed- of afgekeurd?

Aangebrande Phönix
19 juni 2004, 13:37
Komkom Staaf, je weet dat discussies "binnenskamers" ook nuttig zijn. Hoe kan je immers als "groep",.............
Hier stopt het dus voor mij.
Zelfs als ik een groep goeie ideeën toedicht, blijf ik als individu kritisch, en alert voor afzeik. Getuige mijn talrijke aanvallen op BuB (vreemdelingenstandpunt etc.)
Omgekeerd eveneens. Een partij die ik grotendeels veracht (Vlaamsblok) heeft met G. Annemans (althans in theorie) een voorvechter van directe democratie, wat mij dan weer hogelijk bevalt.

Ik functioneer niet in een groep waar je 'pour la bonne cause' een mengelmoes of koppelverkoop dient te slikken van zaken die je aanstaan met zaken die je dégouteren.

Maar goed. In principe staat het iedereen vrij (recht van vereniging) om een privé-clubje op te richten. Niemand weerhoudt me echter daar het mijne van te denken........

Ik begrijp dat het voor full-time hyperindividualisten (compliment uit mijn mond) moeilijk is om mijn argumentatie te begrijpen, maar gelukkig kan je je voldoende inleven in ons collectivistische bandieten. Dank daarvoor. :)

Dies
19 juni 2004, 17:46
Omwille van welke duistere reden(en) word ik eigenlijk niet toegelaten tot het Vlaams-Nationalistisch forum?

DaBlacky
19 juni 2004, 17:51
Omwille van welke duistere reden(en) word ik eigenlijk niet toegelaten tot het Vlaams-Nationalistisch forum?

Uitleg die eigenlijk voor iedereen zichtbaar zou moeten zijn:

Het is de bedoeling om in dit deelforum over de partijgrenzen heen in een rustig klimaat te kunnen discussieren over het Vlaanderen van de toekomst.

Kunnen lid worden:
- Vlaamsnationalisten
- Vlaamsgezinden


Moderatie:
- Vlaanderen Boven, groepsmoderator, enkel hij kan leden toevoegen
- Het Groene Leeuwtje, moderator

Griffin
19 juni 2004, 17:57
Omwille van welke duistere reden(en) word ik eigenlijk niet toegelaten tot het Vlaams-Nationalistisch forum?

Dat vraag ik mij ook af, blijkbaar moet je eerst iemand zijn/haar hielen gaan likken ofzo? :roll2:
(Ik ging er dus foutief van uit dat den Tantist dat deed, gezien zijn felle reactie tegen mij...) :P

Spetsnaz
19 juni 2004, 22:29
Omwille van welke duistere reden(en) word ik eigenlijk niet toegelaten tot het Vlaams-Nationalistisch forum?

Interessant precedent...
*Kijkt naar Phönix*

Patriot!
19 juni 2004, 23:02
Ik wil zwarte euh ledenlijst van dat forum.

Fribre
19 juni 2004, 23:06
voorlopig

Vlaanderen Boven
Aangebrande Phönix
Alvader
ancapa
C uit W
Calle
Clemens
DaBlacky
De leeuw
dis.pater
Distel
FT
giserke
Groot Bakkes
Het Groene Leeuwtje
imponderabilia
Jan van den Berghe
Jasper
Knuppel
Lesane
luc broes
Marie-José
N-VA
Netallica.be
North Side Lion
omaplop
Philips Inc.
ridderke
Stef Leeuwenhart
Tantist
Truder
Tömmchen
Verhofstadthater
Vlaamse Leeuw
vrijevlaming
Wilhelmus
Willem de Spreker
Willy Eeckhout
wolf
Xenon
Yort
Zeno!
zorroaster

:wink:

DaBlacky
19 juni 2004, 23:10
Ik wil zwarte euh ledenlijst van dat forum.

Gebruikersgroepen --> bekijk gegevens.

http://forum.politics.be/groupcp.php?g=4071

Tantist
20 juni 2004, 00:06
Om effe de boel daar te verzieken? Blijf jij maar in communautaire discussies...

Huh? Ik?
*slik*
Ik denk niet dat mijn berichtjes getuigen van extreme voorkeur voor het één of het ander?! En euh, overtuig mij maar es waarom we moeten splitsen, hoe het er dan moet uitzien, e.d.!
Trouwens, als er al een communautair forum is (waar ik blijkbaar zelden ga kijken) waarom moet er dan nog zo'n forum zijn in de vorm van Vlaams-nationalistisch? :)

Om voor ene keer eens constructief te kunnen debateren. Je antwoord bewijst trouwens dat je dat niet kan.

Een voorbeeld tussen een flamingant en een belgicist
-F: Een federaal, confederaal of unitair Vlaanderen?
-B: Een unitair België!!! Vlaanderen wordt nooit onafhankelijk! Racisten!
-F: Ja maar, de discussie ging over hoe het er zou uitzien, niet of het ooit zou gebeuren volgens jou
-B: Nazi! Waarom zou je splitsen?
-F: (geeft waslijst redenen)
-B: u bent gewoon een groepsegoïst... Fascist!!!
-F: och, u stelt 0,15% van de bevolking voor
-B: extremist! Ga bij uwe Hitler!
-F: en gij bij uwe Leopold II, negertjes killen
-B: stuk ****
-F: ***
-B: ***

En de discussie die heel interessant had kunnen worden over hoe een onafhankelijk Vlaanderen optimaal zou werken, verzand eerst in een discussie over het al dan niet onafhankelijk worden, en dan in een ordinaire scheldpartij.

De originele bedoeling om een goed plan te hebben is met succes gedwarsboomd door deze vorm van terrorisme van de belgicisten. Vandaar de noodzaak.

Tantist
20 juni 2004, 00:12
Het is gewoon irritant als je een constructieve discussie wil opzetten over dit of dat, dat een "nazi, fascist!!!" postertje de discussie wil doen ontaarden in een flame war en daar vaak nog in slaagt ook.
Als dergelijke koosnamen onterecht zijn, dan kan dit hoogstens een amusante denigrerende grijnslach aan het adres van de infantiele poster opleveren.
Verwijten kunnen pas 'bijten' als ze ergens een doel raken.......

Dat is niet het punt, ik kan het niet laten die grijnslach idd op mijn gezicht te toveren, maar intussen is wel de discussie ontaard... DAT is het punt. En daar ben jij ook nogal straf in...

Als de belgicisten hun intellectueel terrorisme niet zouden uitvoeren, was die groep nergens voor nodig geweest.
Ik begrijp het.
If you cannot stand the heat, stay out of the kitchen.
Veel succes met de nieuwe koele berging.

U begrijpt het duidelijk niet. Wij flaminganten kunnen het niet laten om op jullie weerwerk in te gaan, maar daarmee wijken we af van de oorspronkelijke, constructieve discussie. Om uw parallel door te trekken: we willen in die keuken een taart bakken, maar gelle komt melk in de bloem kappen zodat we enkel nog pannenkoeken kunnen maken.

En te zien aan uw vertekende weergave van de werkelijkheid, bent u lekker razend om die nieuwe groep, je kan ze lekker niet luchten :lol:


Het is goed eens in eigen hart te kijken voor het slapen gaan, Superstaaf...
Snuffel eens door mijn posting op dit forum en geef me dan snel de absolutie voor al die aantijgingen en insinuaties waarmee je mij en alle andere Belgicisten over één kam scheert.

"Nazi" roep je misschien niet, maar discussies doen verzanden doe je maar al te vaak. Ik scheer u dus terecht over 1 kam, nietwaar?

Supe®Staaf
20 juni 2004, 11:07
En daar ben jij ook nogal straf in...
Da's een straffe beschuldiging.

En te zien aan uw vertekende weergave van de werkelijkheid, bent u lekker razend om die nieuwe groep, je kan ze lekker niet luchten :lol:
Je constateert terecht dat dit heimelijk gedoe me enorm stoort.
Mij info onthouden, is een waarlijke kwelling.


"Nazi" roep je misschien niet,
Waarvan akte.

maar discussies doen verzanden doe je maar al te vaak.
Verzanden?
Wanneer ik een discussie in mijn voordeel afrond, dan zou ik dat enigszins anders betitelen...........

Ik begrijp de contradictie niet.
Enerzijds krijsen jullie om openheid i.v.m. transferten, maar de discussie erover, die mag niemand bijwonen, die moet achter gesloten deuren plaatsvinden.
Jullie beweren de oplossingen voor België en Vlaanderen in pacht te hebben, doch de toetsing ervan aan de mening van anderen, dat kan niet. Die moet in een achterkamertje onder gelijkgestemden geplebisciteerd worden. :roll:

Qua openheid kunnen jullie een voorbeeldje nemen aan de nieuwe kartelpartner die jullie van onder de kiesdrempel viste.In weerwil van mijn niet al te religieuze inborst, mag ik hun tempels vrijelijk in en uit, en mag ik er probleemloos hun religieuze esbattementen bijwonen, ter leringhe en vermaak.

Maar goed, veel kan ik er dus niet aan verhelpen.
Ik zal dus onwetend blijven van wat er zoal aan flamingantische scherpslijperij bedisseld wordt.
Geen toegang tot gejammer en geweeklaag over de halve occasie-Porche jullie ontstolen door de vuige Walloonen.
Geen zicht op de titanenstrijd wie er de meest Vlaamsgezinde erfgenaam gekroond wordt.........

So be it. Voor dictatoriale censuur moet zelfs een Supe®deluxeStaaf plooien. :|

Dies
20 juni 2004, 11:53
Een voorbeeld tussen een flamingant en een belgicist
-F: Een federaal, confederaal of unitair Vlaanderen?
-B: Een unitair België!!! Vlaanderen wordt nooit onafhankelijk! Racisten!
En ik ben een belgicist? Ik denk dat je mij maar moeilijk kan verwijten discussies te doen ontaarden of naast de kwestie te brallen.

Aangebrande Phönix
20 juni 2004, 11:59
Ik begrijp de contradictie niet.
Enerzijds krijsen jullie om openheid i.v.m. transferten, maar de discussie erover, die mag niemand bijwonen, die moet achter gesloten deuren plaatsvinden.
Jullie beweren de oplossingen voor België en Vlaanderen in pacht te hebben, doch de toetsing ervan aan de mening van anderen, dat kan niet. Die moet in een achterkamertje onder gelijkgestemden geplebisciteerd worden.

Homaar, we onttrekken dergelijke discussies niet aan uw scherpe ogen (de mijne beginnen weer te etteren). Wanneer der Staaf zin heeft in een discussie omtrent transferten, of met "de flaminganten" of een deel dezer (zelfverklaarde edus bestaande) groep in debat wenst te treden, dan kan dit. Alleen wensen die "flaminganten", groep zijnde, zich bij wijlen ook te vrijwaren op het correcte pad van de rede te blijven. Eventueel ook hun collectieve mening te verruimen. Daar in het openbaar dergelijke discussies een nogal onzekere toestand impliceren kunnen deze slechts achter de gesloten deuren plaatsvinden. Aangezien dergelijke discussies indien niet in den stille ons helemaal onthouden zouden worden, om evidente psychologische redenen, kan je het gevoel dat je onrecht wordt aangedaan laten varen.

Supe®Staaf
20 juni 2004, 12:09
Homaar, we onttrekken dergelijke discussies niet aan uw scherpe ogen (de mijne beginnen weer te etteren). Wanneer der Staaf zin heeft in een discussie omtrent transferten, of met "de flaminganten" of een deel dezer (zelfverklaarde edus bestaande) groep in debat wenst te treden, dan kan dit. Alleen wensen die "flaminganten", groep zijnde, zich bij wijlen ook te vrijwaren op het correcte pad van de rede te blijven. Eventueel ook hun collectieve mening te verruimen. Daar in het openbaar dergelijke discussies een nogal onzekere toestand impliceren kunnen deze slechts achter de gesloten deuren plaatsvinden. Aangezien dergelijke discussies indien niet in den stille ons helemaal onthouden zouden worden, om evidente psychologische redenen, kan je het gevoel dat je onrecht wordt aangedaan laten varen.
Onrecht is een zwaar woord.
Wie op een diefje een geheimpje wil doorvertellen heeft plenty mogelijkheden: PB, Belgacom, Telenet, Proximus, Bees,.......
Of dergelijk sectair gedoe gewenst is op een tot hiertoe open discussieforum, is maar de vraag.......
Maar niet getreurd, het www is weids genoeg om pret te beleven.

Aangebrande Phönix
20 juni 2004, 12:11
Homaar, we onttrekken dergelijke discussies niet aan uw scherpe ogen (de mijne beginnen weer te etteren). Wanneer der Staaf zin heeft in een discussie omtrent transferten, of met "de flaminganten" of een deel dezer (zelfverklaarde edus bestaande) groep in debat wenst te treden, dan kan dit. Alleen wensen die "flaminganten", groep zijnde, zich bij wijlen ook te vrijwaren op het correcte pad van de rede te blijven. Eventueel ook hun collectieve mening te verruimen. Daar in het openbaar dergelijke discussies een nogal onzekere toestand impliceren kunnen deze slechts achter de gesloten deuren plaatsvinden. Aangezien dergelijke discussies indien niet in den stille ons helemaal onthouden zouden worden, om evidente psychologische redenen, kan je het gevoel dat je onrecht wordt aangedaan laten varen.
Onrecht is een zwaar woord.
Wie op een diefje een geheimpje wil doorvertellen heeft plenty mogelijkheden: PB, Belgacom, Telenet, Proximus, Bees,.......
Of dergelijk sectair gedoe gewenst is op een tot hiertoe open discussieforum, is maar de vraag.......
Maar niet getreurd, het www is weids genoeg om pret te beleven.

Sommigen zijn te lui om hun activiteiten te spreiden. Sommige zaken die je liever privaat zegt in één forum en andere in een ander is vermoeiend.

1handclapping
20 juni 2004, 12:22
Zelf ben ik lid van de Linkerforum (rechts wou me niet) -
ik verwijl er soms nog wel eens maar een diskussie met gelijkgezindten
is toch soms minder interessant dan met mensen met een tegengestelde mening -
zo nu en dan moet er wel eens nagegaan worden of een apart forum nog wel zinvol is & of het soms niet beter is om die fora een meer tijdelijk karakter te geven.
Het forum over Europese politiek heeft volgens mij zeker bestaansrecht
en mag wat mij betreft onbeperkt blijven...
Wat about ... een historisch subforum ietwat ludiek : oude koeien ???

Dimitri
20 juni 2004, 14:06
Van eergisteren, maar helaas nog zonder reactie:
Kan iemand mij even uitleggen wat het verschil is/zal zijn tussen het communautaire themaforum en het Vlaams-nationalistische themaforum?

Sinds wanneer bestaat er trouwens een Vlaams Kartel-forum??? Ik heb die nog nooit zien staan in de lijst. :o
Als mijn vragen nu niet snel beantwoord worden ga ik het lidmaatschap van die fora aanvragen! :evil: :wink:

Fribre
20 juni 2004, 14:11
Communautaire Discussies: plaats waar belgicisten en vlaamsnationalisten in de arena treden. Discussies verzanden meestal in scheldpartijen of simplisme.

Vlaams-nationalistisch thema-forum: plaats waar vlaamsnationalisten en/of vlaamsgezinden in alle rust kunnen discussieren over het Vlaanderen van de toekomst. Er is al gebleken dat er op diverse punten verschillende meningen zijn onder de Vlaamsnationalisten (oa kwestie Brussel)

Vlaams Kartel: enkel CD&V of N-VA kiezers/sympathisanten kunnen lid worden van deze groep.

Dimitri
20 juni 2004, 14:20
Communautaire Discussies: plaats waar belgicisten en vlaamsnationalisten in de arena treden. Discussies verzanden meestal in scheldpartijen of simplisme.

Vlaams-nationalistisch thema-forum: plaats waar vlaamsnationalisten en/of vlaamsgezinden in alle rust kunnen discussieren over het Vlaanderen van de toekomst. Er is al gebleken dat er op diverse punten verschillende meningen zijn onder de Vlaamsnationalisten (oa kwestie Brussel)
Is het dan niet mogelijk om bij communautaire discussies dezelfde discussies op te starten? Volgens mij is al gebleken van wel. Wie het niet interesseert zal toch niet reageren, enkel als het een strijdpunt tussen Belgisch- en Vlaamsgezinden is ontstaat er discussie tussen die twee.
Vlaams Kartel: enkel CD&V of N-VA kiezers/sympathisanten kunnen lid worden van deze groep.
Maar waarom wordt dat forum helemaal verborgen gehouden?

Fribre
20 juni 2004, 14:22
Vlaams Kartel: enkel CD&V of N-VA kiezers/sympathisanten kunnen lid worden van deze groep.
Maar waarom wordt dat forum helemaal verborgen gehouden?

Om niet tot last te zijn voor de andere forumgebruikers. Het lidmaatschap voor die groep werd uitgereikt door de moderators van die groep en enkel aan diegene die voldeden aan de voorwaarden.

Patriot!
20 juni 2004, 14:35
Dan eis ik ook een Belgisch-nationaal forum.

Spetsnaz
20 juni 2004, 14:36
En wij een Progressief forum

Fribre
20 juni 2004, 14:36
Dan moet je 10 man/vrouw zover krijgen die eis te steunen...

Supe®Staaf
20 juni 2004, 14:43
Vlaams-nationalistisch thema-forum: plaats waar vlaamsnationalisten en/of vlaamsgezinden in alle rust kunnen discussieren over het Vlaanderen van de toekomst. Er is al gebleken dat er op diverse punten verschillende meningen zijn onder de Vlaamsnationalisten (oa kwestie Brussel)
Besmuikt verborgen forum waar een minderheid van de Vlamingen kritiekloos hun natte droom bijeenspuiten, dewelke ze nadien door de strot rammen van een onwillige meerderheid. :roll:

Patriot!
20 juni 2004, 14:51
Dan moet je 10 man/vrouw zover krijgen die eis te steunen...

Komt eraan.

FMisplon
20 juni 2004, 15:33
Er is nu naast Vlaams-nationalistisch ook een Belgisch-nationalistisch forum. Lidmaatschap ervan dient aangevraagt te worden via de gebruikersgroepen.
Vlaams Kartel gaan we één dezer dagen opdoeken. Over links-rechts wordt er nog gebrainstormd... ofwel omvormen ofwel opdoeken.
Voorlopig komen er GEEN nieuwe fora meer. Er zijn er al genoeg.

Dies
20 juni 2004, 15:47
Over links-rechts wordt er nog gebrainstormd... ofwel omvormen ofwel opdoeken.
Zou het mogelijk te zijn de discussies die daar reeds gehouden werden niet verloren te laten gaan? Het opdoeken ervan zou mij een bijzonder slechte en spijtige zaak lijken.

Vlaams-nationalistisch thema-forum: plaats waar vlaamsnationalisten en/of vlaamsgezinden in alle rust kunnen discussieren over het Vlaanderen van de toekomst. Er is al gebleken dat er op diverse punten verschillende meningen zijn onder de Vlaamsnationalisten (oa kwestie Brussel)
Als dat het thema is, kan dan eindelijk iemand mij eens uitleggen waarom ik tot op heden blijkbaar geen lid mag worden? Veel in de discussies, met uitzondering misschien diegene over Brussel, zou ik mij waarschijnlijk geeneens bemoeien, maar het lijkt mij wel interessant om volgen.

P.S. Weet er iemand waar ik een online becijfering vind van de 'transfers'?

Aangebrande Phönix
20 juni 2004, 15:56
Besmuikt verborgen forum waar een minderheid van de Vlamingen kritiekloos hun natte droom bijeenspuiten,

Jawel.

dewelke ze nadien door de strot rammen van een onwillige meerderheid. :roll:

Nope.


De eerste die een opmerking geeft over gebrek aan argumentatie keel ik.

Supe®Staaf
20 juni 2004, 15:56
P.S. Weet er iemand waar ik een online becijfering vind van de 'transfers'?
http://kbc-pdf.kbc.be/uploadpdf/efbnov00n.pdf

Tantist
20 juni 2004, 18:20
En te zien aan uw vertekende weergave van de werkelijkheid, bent u lekker razend om die nieuwe groep, je kan ze lekker niet luchten :lol:
Je constateert terecht dat dit heimelijk gedoe me enorm stoort.
Mij info onthouden, is een waarlijke kwelling.


:lol:

Wedden dat je nog nooit een artikel van Secessie hebt gelezen? Waarom zou je dan nu zo geïnteresseerd zijn???

Ach, doe gewoon eens normaal, niemand heeft wat aan uw theaterverdriet. Wie weet maken we zoveel ruzie nu die polarisatie tussen belgicisten en flaminganten er niet meer is daar, dat we uit elkaar groeien en België gered is :lol:

Supe®Staaf
20 juni 2004, 18:33
Wedden dat je nog nooit een artikel van Secessie hebt gelezen?
Uw bakken Geuze kan je al direct in Aalst komen afzetten........
Waarom zou je dan nu zo geïnteresseerd zijn???
Ik ben naast serieuze literatuur van de vijand (Secessie, Meervoud, en andere boekskes), ook geïnteresseerd in de slappe aftreksels die jullie ervan brouwen. Vandaar mijn wens om te mogen meelezen.
Eerlijk nietwaar?
:P

Pelgrim
21 juni 2004, 10:03
Er is nu naast Vlaams-nationalistisch ook een Belgisch-nationalistisch forum.

:P
Zeg het maar eens goed wat ze zijn! :wink:

Tantist
23 juni 2004, 19:05
Vlaams-nationalistisch thema-forum: plaats waar vlaamsnationalisten en/of vlaamsgezinden in alle rust kunnen discussieren over het Vlaanderen van de toekomst. Er is al gebleken dat er op diverse punten verschillende meningen zijn onder de Vlaamsnationalisten (oa kwestie Brussel)
Besmuikt verborgen forum waar een minderheid van de Vlamingen kritiekloos hun natte droom bijeenspuiten, dewelke ze nadien door de strot rammen van een onwillige meerderheid. :roll:

Lijkt me een goede omschrijving voor wat er op het Belgisch-nationaal forum. Op het VN forum komen er tenminste nog echte discussies voor... :twisted:

Supe®Staaf
23 juni 2004, 21:03
Besmuikt verborgen forum waar een minderheid van de Vlamingen kritiekloos hun natte droom bijeenspuiten, dewelke ze nadien door de strot rammen van een onwillige meerderheid. :roll:

Lijkt me een goede omschrijving voor wat er op het Belgisch-nationaal forum. Op het VN forum komen er tenminste nog echte discussies voor... :twisted:
Ahum, Tantist........

Vergeet niet dat iedereen het bewuste forum nu kan zien.........

Maar je had desondanks overschot van gelijk.
Ik had het eigenlijk al een beetje voorvoeld:
Ik ben naast serieuze literatuur van de vijand (Secessie, Meervoud, en andere boekskes), ook geïnteresseerd in de slappe aftreksels die jullie ervan brouwen. Vandaar mijn wens om te mogen meelezen.
Wat lauwe discussie over het geslacht der engelen: verdere imaginaire opsplitsing van Vlaanderen, kontkruiperij naar de o zo geïnteresseerde Hollanders en een rondje Kak-op-BuB.........

En dat moet doorgaan voor discussies op niveau van:
Wedden dat je nog nooit een artikel van Secessie hebt gelezen?


Doch andermaal: groot gelijk heb je.
Ik heb er niks verloren.
't Was mijn en de moeite niet waard.
Dan nog liever 't Pallieterke.
Die verkopen hun afzeik met verve.
:roll:

Tantist
25 juni 2004, 22:51
Lijkt me een goede omschrijving voor wat er op het Belgisch-nationaal forum. Op het VN forum komen er tenminste nog echte discussies voor... :twisted:
Ahum, Tantist........

Vergeet niet dat iedereen het bewuste forum nu kan zien.........

Ewel? Dan kan je dat toch zelf bevestigen?

Wedden dat je nog nooit een artikel van Secessie hebt gelezen?


Doch andermaal: groot gelijk heb je.
Ik heb er niks verloren.
't Was mijn en de moeite niet waard.
Dan nog liever 't Pallieterke.
Die verkopen hun afzeik met verve.
:roll:

Oh brave jongen, dat is toch stout he!