PDA

View Full Version : voor 45Miljard krijgen wij Lesbos of Santorini


brother paul
16 januari 2012, 17:28
Gezien Griekenland aan het onderhandelen is voor een conversie van de schulden komt er straks 22.5Miljard schulden bij onze Belgische staatsschuld, en zij gaan hun oude schulde opkopen en omzetten naar nieuwe schulden met een onderpand. Dus we krijgen een stukje van griekenland voor 22.5Miljard.

Nu 22.5miljard is wel een aardig bedrag , ik stel voor dat onze eerste minister een werkgroep op poten zet die uitsteekt wat wij daarvoor gaan vragen. Welk deeltje van Griekenland annexeren we bij België ?:oops:

hoeveel zou het parthenon waard zijn ?
Wat zou je vragen voor een eiland als Santorini met miljoenen bezoekers per jaar, kunnen ze een toeristentaks doen betalen al die cruisgangers
We kunnen ook evengoed een stukje landbouwgebied vragen waar we dan de opbrengst van kunnen genieten ?

Wat denken jullie

Silverfields
16 januari 2012, 18:12
België zou kunnen vragen om in verhouding tot de schulden een groot zonnepaneelpark te mogen plaatsen in Griekenland

bgf324
16 januari 2012, 18:18
Misschien eerst Eupen-Malmedy terug verkopen aan Duitsland?

Silverfields
16 januari 2012, 18:19
Zo'n zonnepanelenpark is dan ook een win-win-situatie

brother paul
16 januari 2012, 18:20
Misschien eerst Eupen-Malmedy terug verkopen aan Duitsland?

great idea.... hoe onze Elio daar 'nok nie opgekom is'

eno2
16 januari 2012, 18:23
Gezien Griekenland aan het onderhandelen is voor een conversie van de schulden komt er straks 22.5Miljard schulden bij onze Belgische staatsschuld, en zij gaan hun oude schulde opkopen en omzetten naar nieuwe schulden met een onderpand. Dus we krijgen een stukje van griekenland voor 22.5Miljard.

Nu 22.5miljard is wel een aardig bedrag , ik stel voor dat onze eerste minister een werkgroep op poten zet die uitsteekt wat wij daarvoor gaan vragen. Welk deeltje van Griekenland annexeren we bij België ?:oops:

hoeveel zou het parthenon waard zijn ?
Wat zou je vragen voor een eiland als Santorini met miljoenen bezoekers per jaar, kunnen ze een toeristentaks doen betalen al die cruisgangers
We kunnen ook evengoed een stukje landbouwgebied vragen waar we dan de opbrengst van kunnen genieten ?

Wat denken jullie

3/4 van de Steria (vasteland) ligt verlaten en onbevolkt en onbezocht
Pick your choice

brother paul
16 januari 2012, 18:24
Zo'n zonnepanelenpark is dan ook een win-win-situatie

ja 10km2 zou al aardig zoden aan de dijk brengen. WIj het park betalen, gratis grond, schapen laten grazen in de schaduw en electriciteit voor Griekenland en onze koolstofkredieten zijn voor ons
Nu één fabriekske bouwen en de output 100% naar dat park duwen, tegen kostprijs moet dat een prikje kosten van wat wij nu betalen voor die panelen
ofwel nu er overproductie is een grote aanbesteding en we moeten zeker wel een deftige prijs krijgen

bgf324
16 januari 2012, 18:34
great idea.... hoe onze Elio daar 'nok nie opgekom is'

Franstalige imperialisten. Als ze er geld kunnen uitzuigen, dan houden ze het liever zoals het is.
En dat is ook zo, kijkende naar de werkloosheidscijfers. Als Wallonië ooit alleen de sociale zekerheid moet zien recht te krijgen, dan gaat er binnen de 5 jaar een seperatistische beweging ontstaan in de Oostkantons.


Voor wie zich af vraagt waarom dat zo is, hieronder de 5 gemeentes uit het Waalse gewest met de laagste werkloosheidscijfers: :lol:

5. Bütgenbach ( 4,80 )
4. Amel ( 4,00 )
3. Sankt Vith (stad) ( 3,90 )
2. Burg-Reuland ( 3,60 )
1. Büllingen ( 3,20 )

Silverfields
16 januari 2012, 19:01
Ik hoop dat onze regering tenminste even tijd heeft genomen om na te gaan wat te doen na een Grieks default. En een Grieks default zit er aan te komen!!!

http://www.zerohedge.com/news/sp-says-greek-default-imminent

De schoofzak
16 januari 2012, 19:11
Gezien Griekenland aan het onderhandelen is voor een conversie van de schulden komt er straks 22.5Miljard schulden bij onze Belgische staatsschuld, en zij gaan hun oude schulde opkopen en omzetten naar nieuwe schulden met een onderpand. Dus we krijgen een stukje van griekenland voor 22.5Miljard.

Nu 22.5miljard is wel een aardig bedrag , ik stel voor dat onze eerste minister een werkgroep op poten zet die uitsteekt wat wij daarvoor gaan vragen. Welk deeltje van Griekenland annexeren we bij België ?:oops:

hoeveel zou het parthenon waard zijn ?
Wat zou je vragen voor een eiland als Santorini met miljoenen bezoekers per jaar, kunnen ze een toeristentaks doen betalen al die cruisgangers
We kunnen ook evengoed een stukje landbouwgebied vragen waar we dan de opbrengst van kunnen genieten ?

Wat denken jullie

Als ge ongeveer twee keer per maand de geldschieters moet afschuimen om verlopen leningen opnieuw verlengd te krijgen;
als je schuld zo groot is als de onze;
als de kredietverstrekkers niet zo vertrouwensvol zijn, en een extra risicopremie aanrekenen,

dan past alleen maar bescheidenheid.

Vigilante VL
16 januari 2012, 20:55
En kunnen we geen lesbo's krijgen oP Santorini?

Calamari Tutti fritti en tzaziki voor iedereen! :cheer:

Scherven A. Mok
16 januari 2012, 21:01
Misschien is er al lang een wapendeal zoals met de Duitschers.

Vigilante VL
16 januari 2012, 21:02
Franstalige imperialisten. Als ze er geld kunnen uitzuigen, dan houden ze het liever zoals het is.
En dat is ook zo, kijkende naar de werkloosheidscijfers. Als Wallonië ooit alleen de sociale zekerheid moet zien recht te krijgen, dan gaat er binnen de 5 jaar een seperatistische beweging ontstaan in de Oostkantons.


Voor wie zich af vraagt waarom dat zo is, hieronder de 5 gemeentes uit het Waalse gewest met de laagste werkloosheidscijfers: :lol:

5. Bütgenbach ( 4,80 )
4. Amel ( 4,00 )
3. Sankt Vith (stad) ( 3,90 )
2. Burg-Reuland ( 3,60 )
1. Büllingen ( 3,20 )

De Waalse bloedlijnen zijn de afgelopen jaren met veel Moorse genen "vermoorst". Die Italianen hun overgrootmoeders werden al eens gedekt door achtereenvolgens Saracenen, vandalen, Moren en Barbaren. Mélange caca quoi.

bgf324
16 januari 2012, 21:09
De Waalse bloedlijnen zijn de afgelopen jaren met veel Moorse genen "vermoorst". Die Italianen hun overgrootmoeders werden al eens gedekt door achtereenvolgens Saracenen, vandalen, Moren en Barbaren. Mélange caca quoi.

Zeker niet door den Duits, anders zouden ze wel kunnen arbeiten.

Salvadorii
16 januari 2012, 22:36
Gezien Griekenland aan het onderhandelen is voor een conversie van de schulden komt er straks 22.5Miljard schulden bij onze Belgische staatsschuld, en zij gaan hun oude schulde opkopen en omzetten naar nieuwe schulden met een onderpand. Dus we krijgen een stukje van griekenland voor 22.5Miljard.

Nu 22.5miljard is wel een aardig bedrag , ik stel voor dat onze eerste minister een werkgroep op poten zet die uitsteekt wat wij daarvoor gaan vragen. Welk deeltje van Griekenland annexeren we bij België ?:oops:

hoeveel zou het parthenon waard zijn ?
Wat zou je vragen voor een eiland als Santorini met miljoenen bezoekers per jaar, kunnen ze een toeristentaks doen betalen al die cruisgangers
We kunnen ook evengoed een stukje landbouwgebied vragen waar we dan de opbrengst van kunnen genieten ?

Wat denken jullie

Ik ben een Vlaming - ik heb geen annexatie-drang... vraag het aan de franstaligen...

Silverfields
16 januari 2012, 22:57
Griekse 1-jarige staatsobligaties staan momenteel op 404%. Something's gotta give

Greece will default shortly on its debt obligations, a senior Standard & Poor's official told Bloomberg Television on Monday.

"Greece will default very shortly. Whether there will be a solution at the end of the current rocky negotiations I cannot say," said Moritz Kraemer, the head of the agency's European sovereign ratings unit.

"There is a lot of brinksmanship on and a disorderly default will have ramifications on other countries but I believe policymakers will want to avoid that ... The game is still on."

http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/2012/01/greece-dispatches-officials-to-us-over.html
http://www.bloomberg.com/quote/GGGB1YR:IND

lombas
16 januari 2012, 23:06
22 miljard op een BBP van 312 miljard is ongeveer 7%

7% van de Griekse bevolking is ongeveer 800.000 burgers.

Dus maak gerust een keuze:

- Thessaloniki
- geheel Kreta
- geheel de provincie Centraal (Thebe, Chalcis, Lamia)
- geheel de provincie Thessalië (Larissa, schoon stadje)
- de Ionische Eilanden + Epirus (leuke strandvakanties)
- geheel de Aegeïsche Eilanden (nog leukere strandvakanties)

Persoonlijk zou ik voor Kreta of Centraal Griekenland gaan.

Oost-Macedonië en de Aegeïsche Eilanden geven toch maar problemen met Turkije, en voor je 't weet staat Antwerpen in brand.

Mr. Orange
17 januari 2012, 00:32
Laat de annexatiedrang idd aan de Franstaligen. Ze mogen die 22 miljard in natura in 7 sterren (of hoger) aan Metaxa schenken.

Dank u Griekse vrienden.

stropdrager
17 januari 2012, 00:40
22 miljard op een BBP van 312 miljard is ongeveer 7%

7% van de Griekse bevolking is ongeveer 800.000 burgers.

Dus maak gerust een keuze:

- Thessaloniki
- geheel Kreta
- geheel de provincie Centraal (Thebe, Chalcis, Lamia)
- geheel de provincie Thessalië (Larissa, schoon stadje)
- de Ionische Eilanden + Epirus (leuke strandvakanties)
- geheel de Aegeïsche Eilanden (nog leukere strandvakanties)

Persoonlijk zou ik voor Kreta of Centraal Griekenland gaan.

Oost-Macedonië en de Aegeïsche Eilanden geven toch maar problemen met Turkije, en voor je 't weet staat Antwerpen in brand.

Is Thessaloniki een mooie stad?

lombas
17 januari 2012, 08:35
Is Thessaloniki een mooie stad?

Geen idee.

Athene is bagger.

vlijmscherp
17 januari 2012, 08:37
Geen idee.

Athene is bagger.

vervuild, naar het schijnt?

lombas
17 januari 2012, 08:39
vervuild, naar het schijnt?

En lelijk, en duur, en musea die sluiten als er even een betoging is.

Overigens, maak u niet te veel illusies: het archeologisch erfgoed trekt ook niet op al te veel.

Grieken buiten Athene schijnen vriendelijker te zijn. Ik zou Athene dan enkel ook gebruiken als springplank naar Delphi, Mycene, Argos, Thebe, een eilandje...?

SDG
17 januari 2012, 08:46
Ik ben een Vlaming - ik heb geen annexatie-drang... vraag het aan de franstaligen...

Klopt. De Vlamingen gaan binnenkort immers niet alleen gans Vlaams-Brabant wegschenken, ze gaan er nog geld bovenop geven ook.

fox
17 januari 2012, 09:31
En lelijk, en duur, en musea die sluiten als er even een betoging is.

Overigens, maak u niet te veel illusies: het archeologisch erfgoed trekt ook niet op al te veel.

Grieken buiten Athene schijnen vriendelijker te zijn. Ik zou Athene dan enkel ook gebruiken als springplank naar Delphi, Mycene, Argos, Thebe, een eilandje...?

Rhodos is trouwens ook immense bagger. Wat ik daar ooit gaan doen ben, zal altijd een raadsel blijven.

brother paul
17 januari 2012, 09:31
vervuild, naar het schijnt?

tis vooral die pitch van de schepen in de haven die smog geeft volgens mij

stropdrager
17 januari 2012, 12:50
vervuild, naar het schijnt?

Toen ik in Athene was (in 2006), was er juist een staking van de vuilnisdienst. Nog nooit in zo een vuile stad geweest. En het autoverkeer is er rampzalig. Geen wonder dat Griekenland het verkeersonveiligste land van de EU is.